Niedziela, 25 października
Imieniny: Darii, Kingi
Czytających: 1868
Zalogowanych: 1
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Proboszcz uciekł polną drogą

Wiadomości: REGION LWÓWECKI
Poniedziałek, 29 marca 2010, 7:57
Aktualizacja: 8:52
Autor: KAM
Fot. Paweł Łęcki
W Kotliskach pod Lwówkiem Śląskim grupa kilkudziesięciu mieszkańców, którzy za cel postanowili sobie nie wpuszczać do kościoła ks. Franciszka Jaworskiego, zablokowała wczoraj łańcuchem wejście do świątyni. Duchowny salwował się ucieczką.

Gorąco – wbrew ochłodzeniu – było wczoraj w Kotliskach w okolicy Lwówka. Wieś podzieliła się na zwolenników i przeciwników księdza, o którym mówi się, że poturbował dzieci w świątyni.

Dziennikarze czekali już od 7 rano na planowany protest parafian, którzy mieli blokować wejście do kościoła miejscowemu księdzu. Proboszcz – jak się okazało – w kościele przebywał już od wczesnych godzin porannych. Swój samochód ukrył za kościołem najprawdopodobniej po to, aby nie drażnić parafian. Tuż przed godziną 9 do kościoła przyjechał dziekan parafii w Nowogrodźcu, który odprawił mszę. Jak oceniają świadkowie, dziekan przyjechał po to, aby załagodzić sytuację.

Miejscowy proboszcz przekazał klucze dziekanowi i uciekł przed mieszkańcami polami do swojej plebanii. W tym czasie doszło do incydentów. Grupa parafia założyła na kościelne drzwi gruby łańcuch, który zapięty był kłódką. Postanowili, że dopóki nie będą mieli zapewnienia, że miejscowy proboszcz nie opuści parafii na stałe, nie otworzą drzwi do kościoła.

Protestujący spotkali się także z kilku osobową grupą zwolenników ks. Franciszka Jaworskiego. W pewnym momencie po założeniu łańcucha na drzwi kościoła, kościelny silnym kopnięciem od wewnątrz drzwi zerwał łańcuch i kłódkę. Wówczas doszło do ostrej wymiany zdań między przeciwnikami i zwolennikami miejscowego proboszcza.

Msza w kościele odbyła się, ale z udziałem dziekana z Nowogrodźca. Mieszkańcy wsi zapowiedzieli, że jeśli zobaczą w pobliżu kościoła miejscowego proboszcza zablokują kościół i będą to robili tak długo dopóki ksiądz nie odejdzie z ich parafii.

Mieszkańcy sąsiedniej wsi Niwnice tydzień temu zawiadomili policjantów z Lwówka Śląskiego o tym, że miejscowy proboszcz bije ich dzieci. Parafianie zablokowali kościół w swojej wsi przed miejscowym proboszczem, który ma swoją parafię także w Kotliskach. Starania mieszkańców przyniosły upragniony efekt. W Niwnicach na każde nabożeństwo przyjeżdżają księża z Nowogrodźca. Za mieszkańcami z Niwnic poszli ramie w ramię parafianie z Kotlisk, którzy także chcą pozbyć się miejscowego proboszcza twierdząc, że ten szkodzi ich parafii.

Po niedzielnej mszy w Kotliskach dziekan z Nowogrodźca zapowiedział, że nie odda kluczy do kościoła ks. Jaworskiemu pozostawiając ostateczną decyzję legnickiemu biskupowi.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (38) Dodaj komentarz

~al 29-03-2010 8:43
co jeden to lepszy ...kapłani ......pierwsza połowa to p...le i psychole a druga połowa to padałki......
~ciepliczanin 2 29-03-2010 8:47
Mohery dostały komórki od ojca Dyrektora i zmówiły się na klechę. Mohery rządzą w Niwnicach! PS. A gówniarzom od czasu do czasu w łeb przyłożyć nie zaszkodzi.
~Obywatel 29-03-2010 8:53
Widać do czego doprowadza fanatyzm religijny.
gwiazdeczka 29-03-2010 9:09
Jestem osobą wierzącą .....jednak porozmawiać z Bogiem mogę w domu czy na podwórku czy nawet w czasie spacerku z psem____ Te komedie odstawiane przez rzekomych wiernych # mnie tylko drażnią. Poza tym skoro są aż tak pobożni to dlaczego do końca rozwikłania tej sprawy przez Kurię nie zostawią chociaż Świątyni w spokoju # przecież do niej może przyjść KAŻDY grzesznik. Odstawiają szopki jak judasze-____i tyle!!!! Ksiądz sam odejdzie na pewno____musi mieć jednak na to papier___co gdzie jak. Poza tym nie chce mi się już klikać bo się zaczynam denerwować___a po co mnie to od poniedziałku hi hi.
eMka 29-03-2010 9:21
do| ~ciepliczanin 2 | - jeśli masz gówniarza w domu, to przyłóż mu od czasu do czasu w łeb, napewno nie zaszkodzi.
eMka 29-03-2010 9:33
Jeżeli rzeczywiście zachowanie proboszcza jest karygodne, powinna zająć się nim Prokuratura. Sama pamiętam , jak po lekcjach religii mieliśmy opuchnięte dłonie od linijki, a jak ta się złamała to od plastikowej szabelki, którą bił nas ksiądz. Niestety w tamtych czasach ksiądz był GURU i nikt nie śmiał zareagować na to co się działo.
~ 29-03-2010 9:53
Te Ciepliczanin. do przykladania w leb (jesli w ogole) to sa rodzice , a nie ksiadz. Ten ma calkiem inne zadanie, niz bicie dzieci.
~wierzącaJG 29-03-2010 10:05
Niedziela Palmowa to dzień upamiętniający uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy. Wówczas Jego zwolennicy i uczniowie wołali Hosanna. Kilka dni później wielu z tych ludzi krzyczało Ukrzyżuj Go. Sytuacja w Niwnicach i tej drugiej wsi pokazuje jak słaba jest ludzka wiara (a nawet nie boje się tutaj użyć tego słowa - fałszywa). Wielu z nas uważa się za wierzących a tak naprawdę swoim postępowaniem niszczy Kościół (specjalnie napisałam to słowo z dużej litery, bo nie chodzi o budynek tylko wspólnotę ludzi). Nie popieram postępowania ks. Jaworskiego ale zachowanie tych parafian też nie zasługuję na pochwałę. Jestem nauczycielką i wiem jakie jest zachowanie dzisiejszej młodzieży i dzieci. A proszę uwierzyć, że często rodzice, którzy pozwalają swoim podopiecznym dosłownie na wszystko są jeszcze gorsi... Sprawę ks. Jaworskiego zostawmy kurii i zwierzchnikom Kościoła. Teraz jest Wielki Tydzień, nadchodzą święta i cieszmy się wszyscy tym okresem próbując przebaczyć i zrozumieć a jeśli nie to chociaż przemilczeć i nie krytykować całego Kościoła. A szatan jest wszędzie ... niestety
*piipi* 29-03-2010 10:28
..do - [ ~Autora postu z godz.10:05..] ..piszesz o Szatanie ? ..własnie został przepędzony z tej Parafii ! ~Piszesz o Jezusie ! ..On kochał dzieci,a one widziały w Nim Przyjaciela !
*piipi* 29-03-2010 10:32
~C,d ..dzieci nie wolno bic ! ..nawet,gdy swoimi psotami zdenerwują OBCEGO ! ~Jestes NAUCZYCIELKĄ !! ..nie wiedziałas o tym ?
*piipi* 29-03-2010 10:36
~BRAVO !! ..dla Dzielnych Ludzi ! ..którzy przegonili *tego,któremu jest brak cierpliwosci (powołania) do powierzonego *mu zadania !
~idźcie sięleczyć 29-03-2010 10:50
ale pajacowanie, śmiech na sali!!!! szatan ich opętał ! mówię wam ci ludzie są niczym z piekła rodem !
~P 29-03-2010 11:37
Parafianie z Kotlisk pasowało by Wam zabrać tego Księdza i na jego miejsce przez 10 lat nie dać żadnego Kapłana jak byście poczuli brak Księdza brak sakramentów i posługi duszpasterskiej to może byście inaczej patrzyli na świat.
*piipi* 29-03-2010 11:45
~C.d ..do Autorki postu z godz.10:05 ..wiesz ? .. pochłaniam obecnie piękne pisanie Aleksandry Piłsuckiej,gdzie autorka w swoch"Wspomnieniach" nadmieniła o latach spędzonych w szkole ! ~Wiesz ? ..kto bił dzieci polskie ? ..zaborca rosyjski !
~ 29-03-2010 12:00
Do Pani Nauczycielki: jesli pani podpiera sie wiara, to prosze mi pokazac choc jeden werset w Biblii, gdzie mozna przeczytac, ze np. Jezus bil dzieci.Albo, ze dzieci powinno sie bic, ogolnie. Dzieci sie nie bije. Bicie to oznaka slabosci wychowawcy-wszystko jedno, czy to jest rodzic, czy nauczyciel, czy zakonnica, czy ksiadz. Ja tez jestem matka, moich dzieci nigdy nie bilam, wyrosly ny uczciwych i madrych ludzi. Sa inne metody wychowawcze. Jesli ty tego nie wiesz, a jestes nauczycielka, to boj sie Boga, kobieto...A co do twojej przesadnej religijnosci: nauczyciel, ktory jest na panstwowej posadzie ma byc-przynajmniej na zewnatrz-neutralny religijnie. Nikt nie zabrania ci wierzyc, ale nie obnos sie z tym. Nie przystoi ci sie rozwodzic na tematy religijne w taki sposob. Nie zapomnij, ze do szkoly uczeszczaja tez dzieci "innowiercow" albo dzieci ateistow. I one wcale nie musza byc gorsze.
~gqgqgqg 29-03-2010 12:12
zadyma totalna była z tego co widze! Brawo dla jelonki!
~xx 29-03-2010 12:46
I bardzo dobrze zrobili goniąc darmozjada i nieroba.Oni są dla nas anie my dla nich, to my płacimy na tace żeby ich utrzymać a oni w za mian odpłacają nienawiścią do naszych bezbronnych dzieci.Ten cały kler trzeba troszeczkę przyziemić. Dostali trochę więcej władzy i do czego to dochodzi?Uważają się za bez karnych i wszystko im wolno ale naród jest coraz mądrzejszy i powinien im pokazać gdzie ich jest miejsce.Żadna kuria ani nikt z władz kościelnych nie zrobi z nimi porządku jak my sami tego nie zrobimy.
~ 29-03-2010 13:09
Kochana Piipi, widze, ze ciebe komentarz mocno wierzacej, "bijacej potencjalnie" pani nauczycielki zbulwersowal. Mnie tez. Bron nas Panie Boze i nasze dzieci przed nauczycielami, ktorych argumentem jest piesc albo szarpanie za ucho.Jeszcze raz powtarzam: mam dwoje prawie juz doroslych dzieci. Ani maz ani ja NIGDY nie podnieslismy reki na nasze dzieci. Wychowanie to rozmowa, tlumaczenie i owszem tzw. "kary" ale nigdy cielesne. Jest tysiac innych mozliwosci. Ale Pani Nauczycielka tego nie wie, bo mysli o...szatanie.A on siedzi wlasnie w tych, ktorzy uzywaja piesci.
rymcycymcy 29-03-2010 15:25
| gwiazdeczka ...jak rozmawiasz z zaświatami podczas spacerku z pieskiem, to patrzysz gdzie czworonóg stawia klocuszki, czy generalnie olewasz doczesność ? ;)
~do piipi 29-03-2010 15:31
Jak Ty pochłaniasz literaturę, skoro nawet nazwiska Pisarki nie potrafisz napisać pipo ! Nie wierzę, ze czytasz cokolwiek, bo twoje pisanie to tragedia, która nie ma nic wspólnego z językiem polskim.
~...i. 29-03-2010 15:42
A ja szanownej jelonce,dziennikarzom portalu, ktorzy nie sa stronniczy polecam zajecie sie tematem lamania prawa na ul.1go maja, tzn.tuz obok kosciola garnizonowego!!!w niedziele palmowa tj. wczoraj grupy ludzi wierzacych ruszyly z palmami do kosciolow...no dobrze taki maja zwyczaj, ale palma stala sie lekarstwem na lamanie prawa!!!o co chodzi!!!w niedziele obowiazuje calkowity zakaz ruchu na ul. 1go maja, a o godz.11.00,12.00,13.00 itd. okolice wojskowej swiatyni tj.1go maja staly sie bardzo ruchliwa droga,kazdy podjezdzal umytym samochodem,parkowal,jezdzil sobie i gdzie nasza straz miejska??moze dostali rozkaz od przelozonego,ze katolikow bron boze nie ruszamy,bo moze dojsc do linczu z uzyciem palmy??dlaczego ludzie,ktorzy prowadza dzialalnosc w sklepach przy deptaku karani sa mandatami karnymi przez straza miejska??bo nie maja palmy,wjada piec minut pozniej i juz funkcjonariusz np. b...i wyrasta spod ziemii,czestuje mandatem,piecioma punktami...dlaczego ludzie nie moga liczyc na sprawiedliwosc i chocby troche wyrozumialosci,tak jak dzieje sie to wniedziele pod swiatynia krzyza???a moze urzad miasta ma jakies uklady potajemne z klerem??dlaczego straz miejska istnieje??moze ktos kiedys zajmie sie likwidacja tych pseudo urzednikow??jezeli ktorys z dziennikarzy nie wierzy badz nie widzial co sie dzieje posiadam film z tego dnia:))okolo 30 minutowy:))!!!sprawa nie karania mandatami dotyczy rowniez pracownikow ochrony,ktorzy nie sa uprawnieni do jazdy deptakiem,a na znakach nie ma napisow nie dotyczy firm ochrony!!!zgadza sie??!!
~wierzącaJG 29-03-2010 15:55
proszę mi pokazać w którym miejscu napisałam, że popieram bicie dzieci. Nigdy w życiu na żadnego z moich uczniów nie podniosłam ręki, choć sama wychowałam się w domu, gdzie rodzice potrafili mi i rodzeństwu przylać za złe zachowanie. Znam dokładnie metody wychowawcze takie jak szczera rozmowa itp. absolutnie nie pięści i wyzwiska. Napisałam, że nie popieram postępowania ks. Jaworskiego, a pisząc o tym, że szatan jest wszędzie miałam na myśli, że niestety jest także i w kościele. Tak jak zdarzają się źli politycy, lekarze, nauczyciele itp. tak zdarzają się i źli księża - bo każdy jest tylko człowiekiem, słabym niestety... W moim poście nie chodziło o popieranie maltretowania dzieci ale o spokój i rozwagę w osądach innych i pozostawienie tego sądu tym, do których on należy tj. biskup i kuria. A niektórym ludziom wydaję się, że mogą wszystko będąc anonimowym na jelonka.com. Pokażcie twarz, ciekawe czy wtedy będzie Was stać na taką krytykę, która w wielu przypadkach przekracza granice dosłownie wszystkiego...
~wierzącaJG 29-03-2010 16:01
a i jeszcze napisze, że w szkole jestem neutralna religijnie. Uczę j. niemieckiego i nie obchodzi mnie kompletnie, które dzieci są wierzące, jaką wiarę wyznają, czy chodzą do kościoła itp. Żadne dziecko nie jest dla mnie gorsze ani z powodu wyznania, ani statusu społecznego
~benia 29-03-2010 16:25
nie po to daję na tacę,żeby ksiądz w ,,podzięce"bił moje dziecko,bo od karania a nie bicia jestem ja,dość tolerowania takiego ogromu patologii jaka się dzieje w kościele katolickim,choć w kościele jestem bardzo często,nie tylko w niedzielę,nigdy ,PRZENIGDY nie pozwoliłabym mojemu synowi zostać ministrantem.
*piipi* 29-03-2010 16:27
..do - [~Autora postu z godz. 15:31 ..] .. ~Autorką ksiązki jest Aleksandra Piłsudska !
~ 29-03-2010 17:03
Ja tej Pani nauczyxielce jakos nie moge uwiierzyc. Wykrecanie kotka ogonkiem.....Polscy nauczyciele sa pedagogicznie bardzo slabi, cos o tym wiem.A jesli chodzi o fachowosc...hm....gerne würde ich mit dir ein paar Worte auf Deutsch sprechen....da bin ich gespannt auf deine Kenntnisse...Ksiedzu sie zebralo, bo zasluzyl. Moge to powiedziec wszem, wobec i w twarz. A juz bardzo chetnie ksiezom-bokserom.I zakonnicom-pielegniarkom, ktöre mnie, jako dziecko bily w szpitalu w Jeleniej Gorze. Zgroza-co najgorsze w KK sie pod tym wzgledem NIC nie zmienilo. Bija, panosza sie, molestuja. Szatan? Owszem. Z ta roznica, ze ja tam NIC innego nie dostrzegam.
~ 29-03-2010 19:48
Jeszsze raz przeczytalam komentarz pani nauczycielki: jako pedagog zbyt slabo, a raczej wscale nie opowiedzialas sie przeciwko przemocy na dzieciach. Takie byloby TWOJE zadanie, jako nauczyciela. A ty zasuwasz religijne teksty. Jestem zbulwersowana i bardzo szczesliwa, ze moje dzieci nie musialy miec takiej nauczycielki. Na mnie sprawiasz wrazenie zapyzialej religijnie, ktora raczej nie lubi dzieci, a juz tych "niegrzecznych" na pewno nie. I denerwuje sie na rodzicow, ktorzy nie stosuja kar cielesnych. Taki jest tenor twojej wypowiedzi, sorry. A jesli chodzi o ludnosc/parafian: Uwazam, ze postapili dobrze. To byl jedyny chwyt, ktory poskutkuje. A co??? mieli cicho siedziec i czekac, az biskup pogrozi ksiezulowi paluszkiem?! przeciez to nic by nie dalo. Dalej uzywalby argumentu PIESC, bo innych nie ma...Jesli ty, jako nauczycielka nie widzisz, co dzieje sie w KK, to bardzo niedobrze. Wy-ktorzy swiecicie przykladem dla dzieci i mlodziezy maja miec oczy i uszy otwarte, a nie opowiadac p...l o szatanie!
eMka 29-03-2010 20:54
Kochani!!! zaprzestańcie składać ofiar pieniężnych, może się kler uspokoi i opamięta kto, dla kogo jest? Ja wierzę w Boga, chodzę do kościoła ale nie sponsoruję w żaden sposób tej instytucji. Jeden z naszych księży nie chciał prezentu, lecz KASĘ od dzieci komunijnych, nie dołożyłam się do tego interesu!!! Pracuję, płacę podatki, a oni? Niestety nie wiedzą, co to znaczy!!!
~ 29-03-2010 21:32
Jesli bedziemy opowiadac, ze to szatan jest winny bledom, jakie popelnia KK, to daleko nie zajedziemy.To zakrawa na Ciemnogrod i sredniowieczny zascianek. Az wlos sie na glowie jezy.
~Agi:) 29-03-2010 22:00
A we wsi PROSZOWA ksiądz na Ołtarzu wystawia w czasie Mszy św piersiówkę,klucze,telefon kom.i cały Ołtarz obładowany jest papierami i wycinkami z gazet-bałagan jak........ Kto nie wierzy niedziela 10.30 Proszowa!!!!!!
~i git 31-03-2010 7:45
dobrze ze chociaz ksiac lał ta cholote , dzieci kochane - male d...le ktore wszystko i wszystkich maja w dupie . ksiedza nie bronie ale ludzie swoich dziecinie znaja . polowado uspienia sie nadaje. mali kryminalisci ale w domu to nawet naczynia umyje i dobranoc przed spaniem powie . niewiecie kogo chowacie pod dachem
~ 31-03-2010 8:59
do 7:45-nie wiem, czy masz juz swoje dzieci. Nie jestem jako matka zwolenniczka tzw. "bezstresowego" wychowania, bynajmniej. Nagradzac, karac, konsekwentnie postepowac, wytyczac granice i...rozmawiac, tlumaczyc i KOCHAC. A to wszystko bez bicia. Agresja rodzi agresje a bicie dzieci jest niczym innym jak oznaka slabosci rodzica. I to MOJA dzialka. MOJE dziecko i duchownemu nie wolno dziecka nawet dotknac. On ma inne zadanie.A zreszta niech sie to cale duchowienstwo wezmie za wychowanie samych siebie, bo na Zachodzie wiadomosci o molestowaniu seksualnym we wszystkich gazetach na pierwszych miejscach... Ale sadzac po stylu twojego pisania masz troche malo w glowie. Ksiadz, holota... tak sie pisze.Nie pouczaj: ucz sie sam.
~Aldi 31-03-2010 12:59
Do Emki-20,54.Popieram Cię w zupełności ale wszystko jeszcze przed Tobą i prędzej czy póżniej ,odczujesz jarzmo wypalone przez kler.Narazie Komunia Sw.-nadejdzie czas gdy dzieci Twoje zechcą założyć rodzinę a jako uczęszczające do koścoła,będą zmuszone do złożenia dość pokażnej,finansowo "ofiary"-bo jak będzie wyglądał ślub Twojego dziecka jak nie posmarujesz?Zapłacisz jak nic,aby tylko był to najszczęśliwszy dzień Twojego dziecka.Nadchodzi czas żegnania bliskich,kochanych-OSTATNIA POSŁUGA-900zł.tylko dla p.księdza aby odśpiewał "Wieczne odpoczywanie"-bez faktury,paragonu,bez podatku z rączki do rączki,gdzie wtedy jest urząd skarbowy?A kasa fiskalna?Ostatni przypadek w rodzinie.Stara matka pogrążona po stracie syna,pyta księdza-ile będzie kosztował udział w uczestniczeniu w pogrzebie?-pada odpowiedż-A NA ILE JEST PANI PRZYGOTOWANA???Kobieta wybucha płaczem,bo dotarło do niej że ona, durny moher nie była przygotowana na śmierć własnego syna!!!W tak to piękny i miłosierny sposób postąpił HIPOKRYTA uważający że został powołany do pełnienia życiowej funkcji kapłana.Dopóki jednak ktoś mądry nie dobierze się do skóry pseudokapłanom,nie oczekujmy miłosierdzia i wsparcia do kleru.Bo to właśnie cwaniacy z którymi nawet nasi politycy nie dają sobie rady a co dopiero urząd skarbowy.
~Do Wszystkich, którzy,,,, 31-03-2010 22:18
..piszą o biciu dzieci, przez ks. Jaworskiego. O jego "wołaniu" o pieniądze i innych oskarżeniach. Ludzie!!!! Zacznijcie myśleć i gdy mądrze wymyślicie, piszcie. Dlaczego oceniacie człowieka po czynach innych, o tym samym "zawodzie", to podobnie jak z policjantami, kilku złych, od razu JP na 100%, bez żadnych oporów. Widzę, że nikt z was nie zna chyba tego księdza osobiście. CZY BIŁ DZIECI????? Nie wiadomo!!!!!!!!!!! Wy już wiecie, że bił i tego się trzymacie. Jak dostaniecie informacje z prokuratury, że jest winny, wtedy wieszajcie na nim koty. A teraz najlepiej się zamknijcie i nie komentujcie. Co do pieniędzy. Znowu się kłania sprawa znajomości ks. Franciszka oraz jego stylu pracy. Nie wiecie, że jest człowiekiem bardzo pracowitym i honorowym(jestem pewien, że gdy spytacie jakiegokolwiek(zakładając, że macie do czynienia z kimś rozsądnym) z jego poprzednich parafian, potwierdzi to), ksiądz ten jeżeli mówił o pieniądzach, na pewno nie mówił o nich dla siebie. Wykonał wiele na rzecz parafii, jeżeli chodzi o materialne sprawy, a także zajął się istotnymi, nawet bardzo, kwestiami, wymagającymi sporej gotówki(organy, nagłośnienie, dach kościoła, dzwon). Ktoś napisze, dlaczego mówię o pieniądzach, a nie o wierze, którą powinien głosić? Bo w kwestii pieniędzy jest mu wiele zarzucane, a jest nieprawdą. Zresztą...co ja będę Wam tłumaczył. Piszecie bzdury, bezpodstawnie oskarżacie człowieka, który trafił do "trudnej" parafii. Nie wiecie o nim nic, poza tymi artykułami a go obrażacie. Nie jestem jego zwolennikiem, jestem zwolennikiem zdrowego myślenia. Nie jestem jednak w stanie patrzeć na te brednie. Mogę otwarcie powiedzieć, że nie zasłużył sobie na taką niesprawiedliwość i żenujące przedstawienie, gdzie pragnę zaznaczyć, że nie uczestniczyli w nim wszyscy parafianie i chciałbym byście brali to pod uwagę. Pozdrawiam rozsądnych. Kazik, człowiek z parafii Kotliska. PS. Zanim zaczniecie się wypowiadać zweryfikujcie właściwie swoje informacje o danej osobie, Was też ktoś może kiedyś oskarżyć o coś czego być może nie zrobiliście, poczujecie zapewne tę niesprawiedliwość. Ciekawi mnie również, co będzie gdy się okaże, że nie tknął tych dzieci? Co wtedy powiecie? Zapewne zapomnicie po prostu o tej sprawie, a wszelkie rany jakie mu zadano pozostaną. PS2. Jeżeli chodzi o branie opłat za różne "usługi". Faktycznie, mnie też to czasem zastanawia, skąd tak dużo za to czy za tamto. To może powinno się zmienić. Jednakże, sytuacja z tym w Kotliskach nie różni się od każdej innej normalnej parafii.
~odp.22.18 1-04-2010 15:52
zawsze jest tak że zdania są podzielone i tu ciężko dojść do porozumienia tak aby nikogo nie urazić,Od czasu odejścia Ojca Świętego kościół i kler rozpanoszył się niczym zaraza, przede wszystkim pod względem finansowym,nie chcę pośredników za pieniądze, ja chcę żyć wiarą w p.BOGA tu i wszędzie.QUO VADIS-polecam dla odświeżenia pamięci o chrześcijaństwie.Nie wycierajmy sobie buzi Biblią, bo tę każdy interpretuje tak jak mu własny rozum podpowiada.Ruszmy własnymi ,mądrymi głowami bo dar myślenia otrzymaliśmy od Boga.Spokojnych Świąt- wszystkim,którzy potrafią się z nich cieszyć nie na pokaz kościołowi tylko w duszy samej
~gadu 5-04-2010 17:24
Dużo słów. To bardzo dobrze, może coś z Was wyrośnie.
~do ~al 7-04-2010 13:45
Aż bije od ciebie nienawiść. to ty połamałeś krzyże w Sobieszowie?
~Powściągliwy 28-02-2011 16:44
A w NIWNICACH nic się nie dzieje nuda nie? czas jeszcze nie nastał żeby zacząć przyczepiać łatki nowemu proboszczowi . Jak tam wasze super grzeczne dzieci coś słabo z WASZĄ frekwencją na niedzielnych mszach WASZA wiara jest bliska zeru , potraficie tylko FERMĘT SIAĆ i nic poza tym .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group