• Środa, 21 sierpnia 2019
  • Godz. 14:24
  • Imieniny: Joanny, Franciszki, Kazimiery, Piusa
  • Czytających: 7307
  • Zalogowanych: 20
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Potrzebne lampy i kamery na Wyczółkowskiego

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 7:39
Aktualizacja: Wtorek, 5 sierpnia 2014, 7:49
Autor: Angela
Fot. Angela
– Wszyscy wiedzą, że to nieciekawa dzielnica, dlatego w imieniu mieszkańców budynków socjalnych przy ul. Wyczółkowskiego w Jeleniej Górze wnioskujemy o ogrodzenie, oświetlenie i zamontowanie monitoringu – mówi Ireneusz Lisiecki z budynku socjalnego 59. Władze miasta obiecują, że zadanie zostanie wpisane do przeszłorocznego budżetu. Być może powstanie tu również plac zabaw dla dzieci.

Obecnie przy ul. Wyczółkowskiego funkcjonują dwa budynki socjalne, ale w sierpniu br. władze miasta staną do konkursu na kupno sąsiadującego z nimi akademika F Uniwersytetu Ekonomicznego. W związku z błędem popełnionym przez sprzedającego, procedura przetargowa musiała zostać powtórzona i czas przejęcia tego obiektu przez Miasto przesunął się o trzy miesiące. Gdyby Miastu udało się wygrać konkurs, do dyspozycji byłoby kolejne 90 mieszkań socjalnych. I po ich przydzieleniu władze miasta zamierzają zająć się zagospodarowaniem terenu wokół budynków. W tym roku być może uda się ogrodzić śmietniki (o co też wnioskowali mieszkańcy – o sprawie pisaliśmy w lutym br. w artykule „Śmietnisko przy Wyczółkowskiego. Co dalej?”).

Beata Radłowska przekonuje, że wieczorami i w nocy jest tu bardzo niebezpiecznie. – Jest tu zupełnie ciemno i wracając z pracy wieczorem, można dostać tu czymś w głowę – skarży się mieszkanka. – Gdyby postawić tu chociaż z dwie lampy i zamontować kamerę, byłoby bezpieczniej. Nawet kiedy policja tędy przejeżdża musi włączać długie światła, bo nic nie widać – dodaje. Ireneusz Lisiecki pokazuje plac za budynkiem, gdzie obecnie trawa sięga już do okien. - Na granicy tej działki przydałoby się ogrodzenie, wtedy byłby porządek.
Zwracaliśmy się z prośbą o wykoszenie trawy i przycięcie krzewów, ale odpowiedziano nam, że w MPGK jest tylko jeden pracownik na tę okolicę i już nie nadąża z pracą. Jak trzeba będzie, sami to wykosimy jeśli dostaniemy chociażby paliwo do kosiarki, ale ogrodzenia czy oświetlenia sami nie zrobimy – dodaje.

Inicjatywę mieszkańców wiceprezydent Jeleniej Góry Mirosława Dzika uważa za słuszną. – To dobry pomysł, więc już przygotowujemy się do jego realizacji w przyszłym roku – mówi. – W tym roku pieniędzy w budżecie na to nie znajdziemy, ale zapisanie tego zadania na rok przyszły daje dużą szansę na wykonanie tego zadania. Chodzi o ogrodzenie, oświetlenie oraz monitoring, ale również wykonanie miejsca zabaw dla dzieci i utrzymanie w tym miejscu ogólnego porządku. Mamy nadzieję, że projekt zdobędzie akceptację rady. Jest też pomysł, by każdy z budynków socjalnych miał swojego gospodarza, który jednocześnie będzie tu mieszkał - dodaje M. Dzika.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (47) Dodaj komentarz

~pfff 4-08-2014 8:07
Jasne kurde,mieszkania za free z monitoringiem,co jeszcze? Pole golfowe,baseny i boiska do squasha.Do diabła ciężkiego,w tym mieście mieszkają nie tylko nieroby z socjalnych,ale normalni ludzie kupujący mieszkania i domy za swoje pieniądze.Może nimi miasto się też trochę zajmie nim wszyscy wylądują w ościennych gminach?
~masakra 4-08-2014 8:14
Zgadzam się w pełni z komentarzem z 8:07. Jakaś masakra.
~-ja- 4-08-2014 8:18
do pfff - a skąd wiesz że w tej okolicy same nieroby - ja też tam mieszkam choć nie w socjalnych ale płacę podatki i chciałabym wracać do domu bezpiecznie a nie w trawie po pas i po dziurach - nie tylko w centrum ma być porządnie ale wszędzie
~11111aaaaa 4-08-2014 8:54
budżet przeszłoroczny -czyli już wykorzystany, obiecanki cacanki a ludziska się cieszą, powstanie plac zabaw w" przeszłym roku"
~ 4-08-2014 8:58
Ja też wiele bym chciała,Jako wspólnota sami kosimy trawę sami ,przycinamy żywopłoty choć to sa grunty miasta.Budynki są wykupione po obrysie lub z kawałkiem gruntu,ale to co metr dalej to nikogo nie obchodzi.Nie będę żyć w chaszczach i czekać cudu. Proponuje przejść się w sobotni wieczór ulicami,wszędzie widać nieciekawe typy,zwłaszcza w okolicach CPN i sklepów .proponuje ogrodzić całe miasto może będzie bezpieczniej.Monitoring jak najbardziej jestem za.
~Człowiek Koń 4-08-2014 9:14
Niech się sami składają jak chcą mieszkać na strzeżonym osiedlu!! Banda biedaków! Ja zapłaciłem 5000 za metr żeby mieszkać na strzeżonym osiedlu!! Oni nie mają wstydu!! Jak na takie coś znajdą się publiczne pieniądze to chyba na prawdę zainteresuję się materiałami wybuchowymi...
~zenek111 4-08-2014 9:18
pewnie wiekszosc z nich caly dzien przezd TV siedzi i w nosie dlubie wiec niech dla zdrowia sie wezma za siebie i skosza trawe ktora im przeszkadza!
~pfff 4-08-2014 9:29
Chcesz wracać bezpiecznie,zapłać za kamery,okablowanie i operatorów,tak jak ja to robię,też przewietrzyłem konta niemal na max ,żeby mieszkać,na takim osiedlu,jakiego domagacie się na Wyczółkowskiego do jasnej ciasnej.Minimum wstydu.Jeszcze cholera dziury hrabiemu(hrabinie?) przeszkadzają,już biorę szpadel i jadę Ci je porównać.
~ 4-08-2014 9:42
Tak patologia ma dostać wszystko za darmo bo im sie należy moze jeszcze wybuduja im garaze i dadza bony do salonu Mercedesa na darmowe auto.
~kinia29 4-08-2014 9:56
Troszkę niesprawiedliwe! ale wcale sie Im niedziwię tam naprawde strach nocą chodzić! Pamiętam czasy jak do podstawówki (szkoła nr 12) sie chodziło to już banda grasowała a pekin blisko!. Mają dzieci i chcą dbać o ich bezpieczeństwo to jest NORMANE!!!! Niejednemu sie noga powineła w życiu ludzie jesteśmy tylko ludźmi! Niech walczą o swoje!
~N37 4-08-2014 10:34
nie przesadzajmy - to socjal-ki a nie apartamenty...
~ 4-08-2014 10:37
Kiedyś nie było płotów monitoringów itd żule,menele,bandy były zawsze i jakoś się ludzie bez tego obyli ,a dzieci wychowały.Przecież niedawno był artykuł jaką to prężną i skuteczną mamy Policję nie czujecie się bezpiecznie -ma to się nijak do przechwałek Policji.
~ 4-08-2014 10:48
Socjalne to nie tylko patologia,czasami ludzie znajduja sie w b. trudnej sytuacji zyciowej i niestety musza mieszkac w mieszkaniu socjalnym a ze one znajdują sie w dzielnicach gdzie rzeczywiscie mieszka równiez patologia to zaraz wszyscy wrzucają wszystkich do jednego gara!! nieladnie.różnie bywa w życiu,wiem coś o tym a nie jestem patologią.
~kinia29 4-08-2014 11:07
Troszkę niesprawiedliwe! ale wcale sie Im niedziwię tam naprawde strach nocą chodzić! Pamiętam czasy jak do podstawówki (szkoła nr 12) sie chodziło to już banda grasowała a pekin blisko!. Mają dzieci i chcą dbać o ich bezpieczeństwo to jest NORMANE!!!! Niejednemu sie noga powineła w życiu ludzie jesteśmy tylko ludźmi! Niech walczą o swoje!
~ 4-08-2014 11:19
Kamery? A kto miałby to menelstwo napadać i po co XD
~mieszkanka 4-08-2014 11:27
hahah nie myśle zeby bande biedaków było stać na to zeby zapłacic czynsz 450 zł za mieszkanie "2 pokoje " w tym budynku, a co do powyższego artykułu najwyższy czas zeby wiekszośc mieszkanców tego budynku zaczeła a niego dbać bo póki co zrobił sie z tego smietnik i to zrobiony własnie przez szanownych mieszkanców i niedopilnowane dzieci.
~JeleniaGóra 4-08-2014 11:30
Jaka roznice zrobi ten plot? Mieszkancy tych blokow jakby chcieli to by dbali o to co mają. Co do lamp to dobry pomysl
~luk 4-08-2014 11:47
Po co im lampy ? oni tam sami na siebie napadają ,jak któremuś braknie na nalewkę z pobliskiej Żabki
~siwy 4-08-2014 12:20
Mam propozycję dla tej Pani i kolesia , zamiast całymi dniami narzekać sami zróbcie coś wreszcie .Daj to, daj tamto. Rączki przyrosły do ....trochę pracy i będzie się mieszkało normalnie.Mieszkania socjalne to absurd,większość lokatorów Wyczółkowskiego 66 to nieroby , wystarczy zobaczyć jak wygląda klatka schodowa i nie trzeba więcej komentarzy.Zamiast lokali, budować w lasach ziemianki,będzie bezpiecznie , tam będą mogli robić co chcą.Szkoda tylko pieniędzy podatników.
~ 4-08-2014 12:24
sama patologia tam mieszka ten pan co na zdjeciu tez nawet koszulke ma porwana wstyd ;dzieci przez okno wchodza czy to nie patologia....owszem patologia za robote sie wziasc a nie kamer zadac
~Mieszkaniec 4-08-2014 12:34
Widac ze to patusy straszne.Najlepiej nawet w kiblu zamontujcie kazdemu kamere zeby nie mogl sie wysrac bez kontroli.
~??? 4-08-2014 12:44
To co oni chcą zamontować kamery żeby pilnować samych siebie???Przecież ci menele to swoi a nie przyjezdni z sąsiedniej wsi;)
~@ 4-08-2014 13:04
O co tyle gwałtu! Przecież napisali, że "zadanie zostanie wpisane do PRZESZŁOROCZNEGO budżetu! :-)
~$ 4-08-2014 14:33
zobaczcie-ZDJECIE nr.8.socjalny budynek na tle komunałki,albo odwrotnie,socjal wyremontowany,a komunalny obskurny,masakra i te ruiny wyprzedają.Nic dodać nic ując!
~$ 4-08-2014 14:38
A trawa po pas-to wydzierżawić mieszkańcom tego budynku na małe ogródeczki pod oknem i niech dbają o swój kawałek.
~abc 4-08-2014 14:50
Czas zmienić dzielnicę. A może by meneli do ratusza.
~ana 4-08-2014 14:53
Wsxystko jest dla ludzi chca czegos to niech tez cos zaproponuja od siebie ja staram sie juz tyle o mieszkanie z UM w Jeleniej ze brak mi sil niepije pracuje tylko maz chyba trzeba cos zmienic...;)
~bang 4-08-2014 15:08
a da sie coś jeszcze dopisać do PRZESZŁOROCZNEGO budżetu ?
faffik0 4-08-2014 16:13
"pfff" pomieszkaj tam przez tydzien i jak raz dostaniesz "w łeb" to może otrzeźwiejesz.Ciekawe czy jakbyś mieszkał w bloku też byś kosił trawę?Jak jesteś taki hojny do pracy to dam Ci kosiarkę z paliwem i do roboty cwaniaczku
~ 4-08-2014 17:25
Byłem w tym obskurnym budynku w zeszłym roku na awarii. Nowe skrzynie licznikowe pomazane markerami, farbkami i wszystkim co mieli pod ręką. Obrzygana klatka schodowa, smród z wspólnych kibli i kuchni. Żarówka czy słuchawka prysznicowa nie uchowa się godziny i już znika. Sami o nic nie dbają bo nie muszą na to zarabiać. Boją się po ciemku? Chyba, że któryś z sąsiadów ukradnie mu reklamówkę browara. Banda ....
~ 4-08-2014 17:43
Oczywiście im wszystko za darmo, bo im się należny. Inni muszą pracować po 8 lub więcej godz. A im dać i dać.....
~makroo 4-08-2014 17:47
To jest jakaś masakra. Ja mieszkam na ul. Marcina i tez nie jest za wesoło. Dzieci chodzą i szfendaja się wszędzie . Ostatnio byłem świadkiem jak dziecko może 9 lat miał rzucał kamieniem w drzwi balkonowe i je wybił. To zadzwoniłem na policje. Ale jak to nasza policja zbytnio im się nie spieszyło. Przyjechali może ze 2h później. To jest aż śmieszne. Dlatego dodatkowe lampy na pewno nie zaszkodzą a może i pomogą. Z moich doświadczeń z monitoringiem to bym nie kupował kamer bo to są pieniądze wyrzucone w bloto. Monitoring monitoringiem a o sprawiedliwość musimy sami walczyć.
~Schengen 4-08-2014 18:00
czytam pierwsze komentarze i mocno się dziwię... Dlaczego krytykujecie ludzi, którzy mimo warunków "socjalny" pragną żyć w normalności. Bez ich inicjatywy budynek i okolica staną się slumsem. Zaskakujące jest raczej to, że MIASTO nie dba o swoje mienie...
~aleocochodzi 4-08-2014 18:09
Lampy powinny być - to nie średniowiecze. Z monitoringiem przesadzili - bo to nie tylko kwestia montażu ale i serwisu oraz obsługi
~Gość 4-08-2014 18:43
Niech nieroby z wyczolkowskiego pojda do barakow mieszkac a nie do tych mieszkan socjalnych tylko wymagania a sami ten syf robia ,bo tam mieszka patologia ciezko zlozyc sie na kosiarke i skosic ta trawe niedlugo temu nierobowi okna zarosna ,ale tylka nie ruszy bo to socjalne ,co za narod
AnonimGall 4-08-2014 18:58
Ludziom trzeba pomagać, zwłaszcza w biedzie. Oświetlenie to chyba powinna być norma w XXI wielu. Monitoring? Lepszym rozwiązaniem będą patrole obywatelskie, a jeszcze lepszym niegrzeszenie. Szkoda, że ulica Wyczółkowskiego tak patologizuje się, wielka szkoda :(
~elf 4-08-2014 20:42
mam pytanie do pana LIsieckiego,czy pan pracuje czy jest na garnuszku MOPS?
~ktoś..... 4-08-2014 21:06
dokładnie sama patologia szczególnie w środkowym bloku tym najbardziej obskurnym pijaki i menele mieszkają wyrzucić ich z mieszkan a nie chodzą po kase do opieki a matki samotne dostaja malo wiecej taki pijak dostanie. Po za tym latarnie sie przydadzą .........................
~mieszkaniecjg 4-08-2014 22:03
narzekacie że to biedni ludzi i taki los ich straszny spotkał. Przecież gdyby sami nie chcieli to inaczej by postępowali i nie spotkałby ich taki los. Jest praca ale za stawkę minimalną to oni nie będą pracować a zresztą nie ma pracy odpowiedniej dla nich. Wielu ludzi jak ma mieszkania to własną pracą i często ponosząc pewne koszta, dbają o otaczający teren. Niech sami posprzątają, sami przygotuję teren pod ogrodzenie itp. Wtedy koszta zagospodarowania terenu zamiast 50 tyś. kosztowałyby powiedzmy 30 tysięcy. a oni nie będą narzekali. Zresztą powiedziane zostało iż sami sobie gotują taki los i ogrodzenie czy kamera nic nie da jeśli sami nie zmienią swego myślenia i postępowania. Niech idą do pracy, płacą wszystkie opłaty i na fundusz remontowy to będą mieli co chcą - a tak dostaną za darmo
~mieszk. 4-08-2014 22:07
A po co nam ten akademik? Wrocławskie pseudoszkółki mają nóż na gardle to wyprzedają swój majątek (przeważnie zrujnowany i za bajońskie sumy) samorządom, które idą im na rękę i kupują. UE nie jest pierwszy - wcześniej tak robił np. UWr. A tymczasem nie mają do tego moralnego prawa, gdyż majątek nie jest ich tylko państwowy i dostali go za darmo w prezencie od państwa. Więc z jakiej racji teraz go sprzedają? Jeśli czegoś nie potrzebują, to niech oddadzą miastu za darmo. Za takie przekręty zapłacę ja, ty, zapłacimy my wszyscy, bo pieniądze pójdą z budżetu miasta, czyli od podatników. UE niech się wynosi z naszego miasta, a majątek mu zwyczajnie zabrać, skoro nie potrafią o niego dbać. Tak samo polibuda zamknęła na trzy spusty pałac Schaffgotschów i zdemolowała zabytkowe wnętrza.
~pfff 4-08-2014 22:54
Nie musze mieszkać tam ani przez tydzień,ani nawet przez godzinę,bo świadomie przezywam życie,dzieki czemu stać mnie na zamieszkanie tam,gdzie mam ochotę. Nie znoszę roszczeniowców zgłaszających pretensje do świata stojąc po pas w trawie w niedopranej ,podartej koszulce.Niech zaczną od siebie.
~ 4-08-2014 23:26
Nie rozumie co was obchodzi patologia ulice ciemne gdzie by nie byly maja byc oswietlone a krzaki powycinane,sami tego nie moga zrobic bo na wszystko trzeba miec pozwolenie a na nie sie czeka,dlaczego maja za samowolke kary placic,dlaczego trzeba takie sprawy naglasniac, wtedy zadziala to inaczej,kamery tez sie przydadza od lat sa tam bardzo czesto wypadki na skrzyzowaniach,nie czepiajcie sie ludzi ,widzicie problem? to pomagajcie sobie nawzajem,po uporzadkowaniu tej ulicy bedzie nastepna,ale naglasniac trzeba ,do diabla badzcie ludzmi,ci co maja sa gorsi od tych co nie maja :(
~jojek 5-08-2014 8:10
ale na fotce nr 20 jest nr. budynku 61.
~człowiek 5-08-2014 11:26
Bardzo dobra opcja, bowiem na tej ulicy różni ludzie mieszkają. Jeżeli tworzy się takie miejsca (2 budynki)+ trzeci, to należy zadbać o komfort i bezpieczeństwo innych i to w sposób kompleksowy!!!! Fajnie, jeśli dzieciaki miały by świetlice, bo szkoda aby w sposób naturalny nie miały szans na zmiany w swoim przyszłym życiu. Dziwie się piszącym powyżej jak łatwo oceniają innych. Straszne i smutne zarazem, że krytykować anonimowo potrafią natomiast działać czy czynnie zmieniać świat, ludzi itp. już nie.
~ 6-08-2014 20:37
Nie można oceniać każdego kto mieszka w tych budynkach. W budynku numer 59 mieszkają też osoby które same pracują i państwo je nie utrzymuje, a osoby pisząc takie rzeczy jak wyżej nie wiedzą czemu akurat tam muszą mieszkać.
~człowiek 8-08-2014 0:18
Popieram
~szydeRRRa 11-08-2014 12:11
" jak trzeba będzie, sami to wykosimy jeśli dostaniemy chociażby paliwo do kosiarki, ale ogrodzenia czy oświetlenia sami nie zrobimy " w woju kosiło się niezbędnikiem albo łopatą, to się da zrobić nie wybrzydzajcie ;-) Macie mnóstwo czasu, a krzaki was zarastają :-]

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group