• Piątek, 18 października 2019
  • Godz. 8:37
  • Imieniny: Juliana, Łukasza
  • Czytających: 3693
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Modlitwa o maturalny cud

Wiadomości: JELENIA GÓRA/ KRAJ
Sobota, 21 marca 2009, 13:13
Aktualizacja: 13:14
Autor: Angela
Fot. .....
Jeleniogórscy maturzyści odwiedzili w miniony piątek (20 marca) Częstochowę, gdzie przed jasnogórskim obrazem Czarnej Madonny modlili się o powodzenie na maturze.

Jak mówi Helena Kasperczyk, dyrektorka Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 w Jeleniej Górze, sama modlitwa nie zaszkodzi, ale też nie pomoże. Swoim uczniom pani dyrektor cały maturalny rok powtarza więc, że żeby liczyć na cud, trzeba mieć pewną wiedzą. I maturzyści mają tego świadomość.

– Modliłam się nie o to, żeby stał się cud, ale o to, żebym jak najlepiej wykorzystała na maturze wiedzę którą posiadam i żebym obrała jak najlepszy kierunek dalszej edukacji i dalszego życia – mówi Joanna Tłaczyk, tegoroczna maturzystka.
– Co roku dostajemy od kurii pisma z proponowanym terminem wyjazdu maturzystów na Jasną Gorę i co roku uczniowie chętnie się do tego włączają. Wczoraj też mieliśmy pełny autobus maturzystów – mówi Robert Moszak, wicedyrektor Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 2 w Jeleniej Górze.

Wyjazd sprzed szkół odbył się wczesnym rankiem. Do Jeleniej Góry uczniowie wrócili późnym wieczorem. W tym roku Jasna Góra przeżyła prawdziwy szturm maturzystów z diecezji legnickiej. Do jasnogórskiego sanktuarium przybyło ponad 4,5 tysiąca młodzieży. Przed ikoną Matki Bożej młodzież dziękowała nie tylko za lata nauki w szkole średnie, prosiła także o pomyślność na maturze i o dokonanie właściwego wyboru dalszej edukacji.

Wraz z maturzystami modlili się duszpasterze, katecheci, nauczyciele oraz przedstawiciele Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty. Następny tego rodzaju wyjazd już za rok.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (34) Dodaj komentarz

~zuo 21-03-2009 15:08
"Bo jak trwoga, to do Boga" - trzeba było się po prostu uczyć :P
~zak 21-03-2009 15:11
modlitwy tu nic nie pomogą. :P
HAVA_NAGILA 21-03-2009 16:28
Slyszalem , ze Jaroslaw Kaczynski powoluje sie na nauki kosciola przy podejmowaniou jakichkolwiek decyzji . Czy nie jest to totalitaryzm ? Czy moze dyskryminacja innych wyznan i religii ? A moze Polska to ultra katolickie panstwo wyznaniowe , gdzie niekatolicy nie maja prawa bytu ? Wiem , ze sa sporzadzane listy uczniow nie uczeszczajacych na religie , ja bedac w Polsce dzieckiem tez nie chodzilem bo nie jestem katolikiem . Ale wtedy nie bylo z tego zadnego problemu . Katolicyzm dominuje w Polsce, jak to sprawdzic ? Powiedzcie przy staraniu sie o prace ze jestescie Zydem / Zydowka . Praco -zegnaj . Teraz widze , ze nauka nawet lezy w rekach religii. Wycieczka . pewnie niezle nakrapiana %%% co Czestochowy nie pomoze zdac matury z pewnoscia . Wiedza a nie wiara w katolicyzm jest wazna . Juz sie pojawili wyznawcy katolicyzmu , ktorzy twierdzili , ze czlowiek nie pochodzi od malpy , teoria Darwina to utopia a jedeynym zrodlem wiedzy jest Bibia . Jaden z nich byl ministrem edukacji a drugi -ojciec-euro.deputowanym . Idiotyzm , zadne modliwty wam nie pomoga zdac matury . Tylko wiedza i to sobidna . Juz niedlugo w 2012 roku przenonacie sie czym jest katolicyzm .I kim jest wasz "bog" katolicki .
rymcycymcy 21-03-2009 17:35
Jeśli jest grupa, która ma jakiegoś stresa, a do tego nie całkiem dojrzałą osobowość, to nic prostrzego jak wsadzić to towarzystwo w autokar i zawieźć w jakieś fajne miejsce. Młodzież poczuje ulgę na duchu, a organizatorzy z przyjemnością przytulą po stówce od każdego :) Z jednej diecezji 4,5 sztuk ! ...to już prawie przemysł ;)
~maturzystka 21-03-2009 17:55
a ja mam nadzieje ze pomoga- było cudownie:))
~jelgór 21-03-2009 18:15
Przypomniał mi się stary żarcik, dedykuję przyszłym studentom. Święty Piotr relacjonuje Panu Bogu, jak uczą się studenci. I zdaje relacje po swoich wizytacjach: 3 mce przed sesją na prawie kują, na medycynie rozglądają sie za książkami, na ekonomii imprezują. 1 mc przed sesją: na prawie kują, na medycynie zbierają się do nauki, na ekonomii imprezują. 3 dni przed sesją: na prawie kują, na medycynie kują, na ekonomii imprezują. 1 dzień przed sesją: na prawie kują, na medycynie kują, na ekonomii modlą się. O widzisz- mówi Pan Bóg do Świętego Piotra- i właśnie ci zdadzą!
~urczi 21-03-2009 19:54
Oczywiście wiedza jest bardzo ważna w całej tej nieszczęsnej nowej maturze, ale bez modlitwy i tak nic się nie osiągnie Więc pielgrzymka maturzystów to wspaniały pomysł i fantastycznie spędzony czas dziękujęwszystkim organizatorom także za cenę - 50 zł, a nie jak piszą antyklerykałowie - choć na pewno wierzący -100 zł
~amro 21-03-2009 20:21
Kiedy skończy się ten katolicki kraj i będziemy wolni ?
~pedagog 21-03-2009 20:25
Pełne złości na polską religijnośc sugestie pana Hava Nagila świadczą o jego "tolerancji". Pewnie dla siebie życzyłby sobie życzliwości i tzw. "tolerancji" (główne propagandowe pojęcie jemu podobnych). Pisanie o procentach i nakrapianiu bez stwierdzenia faktów to podłość. Poza tym, mówienie przez p. dyrektor jednej, że modlitwa nie pomoże, to jej wyłącznie pogląd - daleki od przekonań religijnych większości Polaków. A uczyć się trzeba. Bo Bóg pomaga tym, którzy sobie pomagają.
~... 21-03-2009 20:34
chciałbym podkreślić, że przytoczony wyżej dowcip jest bardzo prawdziwy ;)
rymcycymcy 21-03-2009 22:16
| ~urczi | ...wiem, że 50,- to koszty wyjazdu. Ale do tego dorzuć jeszcze ofiarę i jakąś pamiątkę ;) Policz dokładnie czy nie pęknie stówka ? Hava przestań w końcu obrażać Żydów pisząc takie brednie. To na ogół wykształceni i inteligentni ludzie. Każda prowokacja daje mnóstwo radości, ale jak trwa zbyt długo staje się niestrawna ;) Przypominasz trochę tego upośledzonego klona z wrocławskim IP.
~Dag 21-03-2009 22:18
Hehe. Naiwniaki i tyle, cóż poradzim. Ciekawe co zrobili uczniom, którzy odmówili wyjazdu. Widział-li ich ktoś żywych?...
~grr 22-03-2009 0:25
tak, ja proponuje maurzystom sie wcale nie uczyc tylko non stop mydlic, to na pewno pomoze na maturze...
~grr 22-03-2009 2:00
tak, ja proponuje maurzystom sie wcale nie uczyc tylko non stop mydlic, to na pewno pomoze na maturze...
~ago od kosmosu 22-03-2009 7:08
HAVA_NAGILA, coś się tak uczepił katolików. Popatrz co wyprawiają Świadkowie Jehowy, jak zachowują się Zielonoświątkowcy, co czynią Babtyści! Znam kilku ludzi z tych wyznań, więc mówię na podstawie ich zachowania. Świadkowie Jehowy są wręcz nachalni z tym swoim nagabywaniem, a jeśli nie chce się z nimi rozmawiac, to wręcz straszą! Zdarza się, że jeśli ktoś ich nie wpuści do mieszkania, to potrafią włożyć między drzwi parasol, a wtedy nie da się ich zamknąć. Mnie się zdarzyło poświęcić takiej jednej z tego wyznania dwa razy po całe dwanaście godzin (w pewnym odstępie czasowym).Za każdym razem jak się rozgadała to nie chciała skończyć. Do niczego mnie nie przekonała, a tylko straciłam czas na tę rozmowę. I bądź tu dobrze wychowany!
~edesz 22-03-2009 8:21
Nie nauka, lecz Częstochowa zrobi z ciebie naukowca. I jak taki kraj ma funkcjonować?
~ago od kosmosu 22-03-2009 10:04
Poprawka: "baptyści"
~Seen 22-03-2009 11:08
Słuchaj Panie Hava, chrześcijaństwo jest powiązane z naszym krajem od ponad tysiąca lat i nie odkryłeś Pan Ameryki pisząc, że katolicyzm dominuje w Polsce. Powiedz, czy tak Cie to denerwuje, że ktoś w coś wierzy, że jedzie na pielgrzymkę do najświętszego miejsca w naszym kraju pomodlić się o swoją przyszłość, że oddaje swoje decyzje pod Boską opiekę? Żal mi Ciebie, bo widzę, że nie znasz historii naszego kraju, a później się dziwisz, skąd Ci katolicy się wzięli w Polsce. Twoja wypowiedź jest na bardzo marnym poziomie, chciałeś błysnąć inteligencją a wyszła ignorancja. Bardzo rozbawił mnie ten fragment Twojej wypowiedzi: "Wycieczka . pewnie niezle nakrapiana %%%". Po pierwsze to nie wycieczka a pielgrzymka, po drugie skąd ta pewność w Tobie, że nieźle nakrapiana, byłeś, widziałeś? Byli tam moi znajomi i o żadnym pijaństwie nie słyszałem, a Ty na czym opierasz swoje stwierdzenie? Według mnie to na własnym doświadczeniu, bo coś mi się wydaje, że reprezentujesz taki typ człowieka, co idzie zwiedzać obóz koncentracyjny z puszką piwa w ręku.
HAVA_NAGILA 22-03-2009 12:13
do ...Seen... piszesz, ze jest ci mnie zal , a mi ciebie nie zal . Ja nie mam najmniejszej ochoty " blyskac" na stronach www.jelonka Czlowieku , ja mam wazniejsze sprawy niz " blyskanie" na www.jelonka . Zastanow sie co ty piszesz? Jesli chodzi i %%% to i ksiadz podczas mszy popija z kieliszka na oczach dzieci , swiadomie , bez zahamowan . A pewnie wycieczka do Czestochowy miala w planach i msze . Jesli swoje opinie opierasz na wlasnych przemysleniach to prosze przeczytaj jakas ksiazke , wyjedz z kraju na miesiac , zobacz cos , pozyj miedzy ludzmi , naucz sie jakiegos jezyka obcego , najlepiej kilku , miej jakis papier ukonczenia uniwersytetu , posluchaj sobie waszego polskiego Radyja Maryja , wyciagnij wnioski z tego co tam mowia .......wtedy napisz pomownie do mnie a ja ci napisze kim jestem . Pochwal sie swoim stalym ...nick... a wtedy napisze ci jaki ty reprezentujesz typ czlowieka , jesli ten typ czlowiekeim mozna bedzie nazwac .
~Rastafari 22-03-2009 13:31
Hava nagila jak byś był chociaż żydem to byś takich rzeczy nie pisał bo byś miał wiarę w Boga i chociaż trochę tolerancji do innej religi.... A co do 2012 to pewnie jesteś jakimś jehowym bo inaczej byś wiedział że końca świata się nie da przewidzieć.... Bless ya
~cos o pielgrzymkach 22-03-2009 14:18
........Pielgrzymi oblegają Jasną Górę Twój głos został dodany. 2006-08-14 13:32, aktualizacja: 2006-08-14 15:31:12 -wiadomosci24.pl-............... Ale nie dla wszystkich pielgrzymka ma duchowy wymiar.......– Szedłem z zupełnie nieznaną sobie grupą. Do zmroku było wszystko w porządku, jak to na pielgrzymce – modlitwy, pobożne śpiewy. Ale potem... rozpoczynały się wielogodzinne libacje alkoholowe. Ich młodzi uczestnicy przyznawali, że idą tu tak naprawdę tylko po to, by wyrwać się z domu i móc dobrze wypić. Potem wypróżniali się na namioty... Modlitwa ich nie interesowała – przypomina swoją jedną ze swych pielgrzymek Kamil Machura, ministrant........
HAVA_NAGILA 22-03-2009 14:23
hahahahahaahah -~Rastafari -----hahahahahaah ........ale mnie rozbawiles ...jak byś był chociaż żydem to byś takich rzeczy nie pisał bo byś miał wiarę w Boga i chociaż trochę tolerancji do innej religi......ahahahahahah. To znaczy , ze ty oceniasz ludzi po ich nick ? Hahahahahah -to jesli nick bylby Al Azis Kahra bylby wtedy muzulmanin ? Hahahahahaahahahahahahahaha . A gdyby byl Jurij Wasyliew to bylby Grekokatolik? Hahahahahahahaaha.Niech ciebie twoj bog blogoslawi , prosze ty mnie w zadne takie nie mieszaj .
~Danielo 22-03-2009 14:36
Matura ? nie ma nic prostszego ;) podszedlem do niej jak do zwyklej kartkowki
~Tarantula 22-03-2009 14:51
A cóż to za maturzyści ? którzy ignorują oficjalna naukę ? wiara w zabobony ! no rzeczywiście szykuje nam się wspaniałe społeczeństwo na miarę talibów. Szkoły katolickie kontra szkoły koraniczne ! No cóż u niektórych ewolucja jeszcze nie ruszyła. I ci święci ! z normalnego człowieka idiotę próbują zrobić. Pomódl się do świętego a załatwi ci maturę, zdrowie, pracę itd. itp. Ale jak proboszczyna zachoruje, to nicholery nie zamierza zawierzać swojego życia opiece boskiej, zasuwa do najlepszej kliniki i leczy się u doktorka ateisty. Cholera piękna jest ta nasz Polska, ale głupia ! A bałwanów z każdym rokiem przybywa, a większość nie zna nawet postaw swojej wiary, tylko wierzą w to co im ktoś powiedział. A gdzie tu pęd do zdobywania wiedzy ? Gdzie tu sprawdzanie , czy ci co mi coś przekazują nie kłamią ? Tak z matematyki każda teza musi mieć dowód, wiara nie musi mieć żadnych dowodów. I chcecie powiedzieć, że te dzieci się czegoś uczyły ?
~AAAMM 22-03-2009 16:10
ojej Pani Dyrektor jaka inetresująca wypowiedz ;))
~ruina 22-03-2009 17:40
do ~Rastafari. jak nie wiesz to Ci to wytłumaczę na czym polega tolerancja w naszym kraju: jesteś katolik, jesteś nasz, nie jesteś katolik (nie ważne czy innego wyznania czy niewierzący) jesteś gorszy i z góry zaszufladkowany. wielu ludzi, z którymi rozmawiałem nie wiedziało, że jestem niewierzący. dopiero po tym jak powiedziałem, że nie wierzę widziałem dziwne miny, słuchałem głupie uwagi typu "jak można nie wierzyć" albo "to w co wierzysz?" itp. a w skrajnych przypadkach było odwrócenie się o 180 stopni i koniec rozmowy. to się nazywa tolerancja? a może bardziej dyskryminacja. wychowanie w tym wyznaniowym kraju opiera się na jedynej słusznej religii. każdy kto myśli inaczej jest gorszy. owszem są wyjątki ludzi, dla których wyznanie drugiej osoby nie ma znaczenia a liczy się co ta osoba sobą reprezentuje ale jest też pogarda dla ludzi, którzy ośmielili się myśleć inaczej. to co pisze Hava_Nagila to szczera prawda. jak ktoś tego nie widzi to niech zdejmie klapki z oczu i postawi się na miejscu niekatolika (oczywiście jak starczy mu na to odwagi).
~Tarantula 22-03-2009 17:59
Taaaaaaaaak, wypowiedź zapewne interesująca, ale jaka przerażająca ! Jak zawierzyć takim ludziom egzystencję państwa ? Oni je na powrót zaciągną w mroki średniowiecza. Bo albo się wie, że ziemia ma ok. 4,5 mld lat, że żyły na niej dinozaury itd. Albo się wierzy w to, że bozia stworzył tą ziemię niecałe 6 tys lat temu !!! Różnica - NIE ? - Oj nadchodząca inteligencjo ile kościołów jeszcze zbudujecie ? ołtarzy ? ile miliardów złotych przekażecie tym co miast dzieci robić i rodzić, czarne kiecki pozakładali i żyją za frajer ? Nie dziwię się naszym, rodzicom, dziadkom i pra ...... wszak oni mieli ograniczony dostęp do wiedzy, nauki. Że książki albo były za drogie, a jak były to nikt nie umiał ich czytać, a jak już się nauczył, to nie miał czasu ich przeczytać, bo nową Polskę budował ! Teraz są książki, telewizja popularnonaukowa, internet - wiedza na wyciągnięcie ręki - a młodzież na pielgrzymkę jedzie pomodlić się aby bozia pomógł im zdać maturę - jakaż ciemnota jakież zacofanie ? Nie twierdzę, że wiara ma zniknąć na zawsze z naszego społeczeństwa, gdyż naszych rodziców i dziadków trudno byłoby zagonić do nauki o świecie, wszechświecie itd. Ale młodzież ? Do ~Seen - człowieku jakbyś ty uczył się, powiedzmy historii, to wiedziałbyś, że na naszych terenach, ta wiara nie tysiąca lat istnieje ! To wiedziałbyś w jaki sposób była wprowadzona i dlaczego ? ale ciebie to nie interesuje, nawet nie interesuje cię dlaczego klepiesz mantrę "Jam jest Pan Bóg twój, który cię wywiódł z ziemi Egipskiej z domu niewoli ......" przypomnij sobie kogo z twojej rodziny wywiódł ten bóg ? nawet nie interesuje cię to, że klepiesz mantrę o dziesięciu przykazaniach, a tam jest tylko dziewięć. No kogo to interesuje ? Powiedzieli, że jest dziesięć, to znaczy, że jest dziesięć ! Nawet liczyć was w tej szkole nie nauczyli ! nie mówiąc już o zrozumieniu tego co klepiecie.
~pedagog 22-03-2009 19:41
do Tarantula: Twoja zarozumiała głupota jest obezwładniająca. W dawnych wiekach też żyli mądrzy ludzie i byli bardzo religijni. I dzisiaj są. Tylko takim jak ty się wydaje, że wszystkie rozumy pojedli. Brawa dla młodzieży, która uznała za słuszne pojechać do Jasnogórskiego Sanktuarium i podziękować za lata nauki. Niech Was te brednie bezbożnych zarozumialcow (nie mówię tu o skromnych i mądrych ludziach niereligijnych) nie deprymują. Christus vincit.
~ago od kosmosu 22-03-2009 20:22
Te pielgrzymki maturzystów to były, są i będą, też w tym uczestniczyłam. Jednakże pamiętam, jak ksiądz na religii nauczał nas, że Bóg jest wszędzie. Zatem - jeśli jest wszędzie - to wszędzie można się do Niego modlić. I On to wszędzie usłyszy - czy to będzie na Jasnej Górze czy w Jeleniej Górze - efekt modlitwy będzie ten sam. Nie każdy z naszej klasy był na tej pielgrzymce, jednak maturę zdali wszyscy za pierwszym podejściem. I tyle.
HAVA_NAGILA 22-03-2009 23:44
Jak się rodzi fanatyzm ? Jak się rodzi fanatyzm religijny ? Wystarczy ustanowić następujące zasady : - dana religia jest jedyną słuszną religią - wpisuje sie w konstytucję powiązanie danej religi z państwem - mułłowie nie podlegają jurysdykcji sądowej , podatkowej jak i innym formom kontroli - wszystkie inne kościoły jak i wybrane szkoły , przedszkola , żłobki , szpitale zabiera się na użytek danej religii - religię wprowadza się ustawowo do szkół wszystkich stopni ( w relacji : 6 lekcji religii na 1 lekcję WF ) - ustanawia się mułłowskie komisje podręcznikowe do spraw historii i wychowania w rodzinie - żadne większe uroczystości państwowe nie mogą odbyć sie bez lokalnego mułły i daniny - na ordynariat polowy przeznacza się ( bezpośrednio i pośrednio ) kwoty porównywalne z modernizacją sprzętu wojskowego ( najwazniejsze są morale ! ) - dzieli sie kraj na diecezje a każdy mułła dostaje własną parafię z lokalnymi podatnikami - stawki za posługi religijne są w wysokości 50-500 USD niezależnie od stanu majątkowego podatnika - pozyskiwanie gruntów - w księgach do 8 wieków wstecz wyszukuje sie majątki danej religi i windykuje ( na terenach dziewiczych najpierw stawia się stosowny element sakralny , potem plebanię a następnie meczet) - uzyskanie dobrej pracy ( np. w samorządzie ) jak i zgody na prowadzenie własnego interesu ( np baru , restauracji ) uzależnione jest od decyzji lokalnego mułły ( i kwoty haraczu ) - każda większa firma zobowiązana jest do darowizn - fatma danego mułły ma moc ustawy - w dni świąteczne ustanawia się zakaz pracy ( szczególnie w hipermarketach ) - lokalny mułła przed wyborami ogłasza listę partii poprawnych i osób na które trzeba głosować - głosowanie odbywa się bezpośrednio po porannych modłach - z pieniędzy podatników tworzy się sieć stacji radiowych i ideologiczny , nasycony nienawiścią kanał TV - ustanawia się cenzurę moralną w mediach (w postaci np.Krajowej Rady ds Radia i Telewizji ) - bojkotuje sie w kioskach prasę wypowiadającą niepoprawne poglądy ( tzw. grupy parafialne ) - osoby nie wyznające danej religii nazywa się niewiernymi , zdrajcami narodu , komunistami i życzliwie sugeruje opuszczenie kraju ( np do Izraela , USA , Indii , piekła ) - do walki z innymi religiami ( tzw. sektami ) tworzy się formy organizacyjne i prawne - informacje dla wywiadu wewnętrznego jak i zewnętrznego tworzy się na podstawie cotygodniowych raportów z indywidualnych spowiedzi wiernych - śmierć za wiarę skutkuje beatyfikacją i dostąpieniem zbawienia
~do hava.... 22-03-2009 23:47
Żal to mało powiedziane...będę się modlić za Ciebie byś przestał pisać tak proste i nielogiczne wypowiedzi..a wiesz dlaczego?byś nie zrobił krzywdy sobie a przede wszystkim innym młodym ludziom,by nigdy nie zastanawiali się głębiej nad treścią Twoich wypowiedzi,bo może to dla nich w przyszłości okażą się zgubne.Moje 9 letnie dziecko wie dlaczego kapłan podczas mszy św. symbolicznie spożywa wino..to pamiątka po Jezusie za ciebie i za nas wszystkich za niewinnie przelaną krew JEZUSA...To tylko w przypomnieniu,bo widać że z pamięciom kiepsko u Ciebie.Z wcześniejszych Twoich wypowiedzi wieje pychą,zarozumiałością i ironią.To nie są wartości jakie zostawił nam Jezus wręcz przeciwnie...stały nick jest dla Ciebie czynnikiem wartości człowieka?Przemyśl głębiej treść tego co piszesz
~Tarantula 23-03-2009 9:11
do ->~pedagog - wiesz to takie trochę głupie, że podpisujesz się pedagog i wypisujesz takie bzdury ! Bo albo nie znasz podstaw swojej wiary, albo nic nie wiesz o nauce ! Ja osobiście nie mam nic przeciwko temu abyś nadal w czarnej kiecce sobie chadzał i modlił się o zdrowie itp. abyś w zaciszu kruchty kalkulował sobie jak to w niebie ci będzie dobrze i co tam będziesz robił. Ale jeżeli podkreślasz mą głupotę, to mądry acz niedouczony człowieczku, napisz tutaj, że dinozaury to wymysł ludzi głupich takich jak ja ! a jak uznasz, że jednak były, to znaczy tylko, że ten twój bozia w pisaniu o stworzeniu świata natchnął jakowegoś idiotę, który przekręcił co ten chciał mu przekazać ! Pedagogu ! pewnie też nie wiesz, że Jahwe nadal jest czczony w Izraelu i modlą sie do niego pod ścianą płaczu i składają mu ofiary z całopalenia, tylko taki pedagog jak ty twierdzi, że ten bóg to inny, bo ty o tym nie wiesz !!!
~do rymcycymcy 23-03-2009 21:40
uposledzony to ty jesteś. Jak ci twój nick miły, to radzę się powstrzymywać od durnych wypowiedzi bo później znowu będziesz jęczał,że ktoś ci nicka zabrał . k.p.w.???
diablica 24-03-2009 17:02
eeeeeeeeeeej! odczep się od rymcycymcy! nick jest w porządku tak jak jego właściciel!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group