• Sobota, 14 grudnia 2019
  • Godz. 19:54
  • Imieniny: Alfreda, Izydora, Jana
  • Czytających: 6086
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Mają w nosie pieszych

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 17 listopada 2019, 6:12
Aktualizacja: Środa, 20 listopada 2019, 20:01
Autor: WAC
Fot. Czytelnik
O tym, że mieszkańcy Zabobrza mają duże problemy ze znalezieniem miejsc parkingowych wiadomo od dawna. Kierowcy próbują sobie radzić z tym kłopotem w różny sposób, często nie licząc się z innymi użytkownikami dróg oraz chodników.

Tym razem zdjęcia pokazujące w jaki sposób parkują niektórzy kierowcy, zastawiając przejście chodnikiem pieszym przysłał pan Grzegorz. Zostały one wykonane w pobliżu budynku przy ul. Noskowskiego 6

Kolejni mistrzowie parkowania przy Noskowskiego 6 – komentuje nasz Czytelnik. - Co tam pieszy, niech chodzi po błocie, przecież "Pan" lub "Pani" zaparkował(a) na suchym chodniku.

Twoja reakcja na artykuł?

13
11%
Cieszy
3
3%
Dziwi
10
9%
Nudzi
5
4%
Smuci
57
49%
Złości
29
25%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (65) Dodaj komentarz

~przemek kwa 17-11-2019 6:23
robić zdjęcia i wysyłać na skrzynkę Policji stopagresjidrogowej@wr.policja.gov.pl mandaty oduczą ignorantów pieszych (bo tylko samochód się liczy?)
~Doktor Proktor 19-11-2019 23:47
do: ~przemek kwa (6:23)
Uprzejmie donoszę!
~Marta - Anna 26-11-2019 10:27
do: ~Doktor Proktor (23:47)
Te , doktor ! To nie jest przykład donosicielstwa ; zdrowa reakcja obywatelska na bezmyślność szczęśliwych posiadaczy aut.
komentarz usunięty
~ 17-11-2019 9:53
odpowiedź na usunięty komentarz
Z tego masz swoj niby mózg.
~No, tak 17-11-2019 11:28
odpowiedź na usunięty komentarz
Nie tędy droga. Od tego są słone mandaty, a najlepiej będzie, gdy takie pojazdy zostaną odholowane na koszt właścicieli - wówczas jest szansa, że dwa razy się zastanowią, zanim zaparkują w miejscu niedozwolonym.
~Iza 17-11-2019 12:09
odpowiedź na usunięty komentarz
To jest nawoływanie do agresji i jest karalne.
~No, tak 17-11-2019 16:19
do: ~Iza (12:09)
Wystarczy, że ktoś zaobserwuje zdarzenie, zadzwoni na policję i opisze osobnika. Żyjemy póki co w cywilizowanym kraju i od karania niesfornych parkujących kierowców nadal jest Straż Miejska i Policja.
~gambi 17-11-2019 18:35
odpowiedź na usunięty komentarz
I to sobie włóż tam na czym siedzisz, efekt murowany, a jaki napęd. O terpentynie nie zapomnij, też rozgrzewa przed startem>
~Doktor Proktor 19-11-2019 23:50
do: ~gambi (18:35)
Bogate doświadczenie widzę masz!
komentarz usunięty
~Doktor Proktor 19-11-2019 23:49
odpowiedź na usunięty komentarz
Zaraz będą krzyczeć, że ich bezpłciowo traktujesz!
~jg 17-11-2019 8:24
Mandaty,lawety i koszta dla debili!!!
~ 17-11-2019 8:32
Normalny debilizm
~Koks 17-11-2019 8:56
Oby im już nie stanął.
~ 17-11-2019 9:03
Albo jej chłop nie dogodził
~X 17-11-2019 9:15
A wystarczyłoby zabrać te 4 przyczepy campingowe które tam stoją od zawsze i byłoby o 4 miejsca więcej. Do tego posprzątać wieczne stojące nieużytkowane auta i też byłoby lepiej.
~8y 17-11-2019 9:26
do: ~X (9:15)
bo ten gościu kupuje naprawia i sprzedaje.samochody tez..Ale czy on to miejsce wykupił/wynajął..??chyba nie, bo nie ma oznakowania
~ejkot 17-11-2019 22:33
do: ~X (9:15)
cztery przyczepy to z sześc miejsc dla osobówek, trzeba to w końcu zgłosić do spółdzielni
~gość 17-11-2019 9:27
Jak widać, przejść się da, można po trawniczku, ale czy aby w kupach psich nie jest....szkoda, że sąsiad donosi na sąsiada. Cóż te media społecznościowe robią z człowieka? Niby się ludzie lubią, a tu masz-donosik.
~ksiadz 17-11-2019 21:13
do: ~gość (9:27)
Po trawniku ma przechodzić pieszy bo debil zaparkował na chodniku???!!! Zgłoszenie na policję czy SM to nie jest donos, tylko dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych. Mieszkam w Cieplicach i koło szkoły muzycznej ciągle stoją samochody zaparkowane na chodniku, tam nie zejdziesz na trawnik musisz iść ulicą.
~Iks 18-11-2019 10:56
do: ~gość (9:27)
A tak trudno, by parkujący nie był dupkiem? Nie ma nigdzie gwarancji, że zaparkujesz tam, gdzie chcesz. Jest obok parking strzeżony, płatny - ale samochód to nie tylko przywileje, także obowiązki i wydatki. Chyba lepiej zapłacić to niż mandaciki.
~Aj, aj, aś ! 18-11-2019 12:42
do: ~gość (9:27)
a zaparkować na 7 ulicy się też ,da. A znam tego sąsiada ? Jaki on tam sąsiad. Co te dezele z mózgów robią !?
~Marta - Anna 26-11-2019 10:30
do: ~gość (9:27)
Chyba nie rozumiesz znaczenia wyrazu „ donosik “ ?
~as 17-11-2019 9:34
Bardzo dobrze ze sa tacy ludzie i pisza bo jak matoly nie rozumieją ze na chodnikach się nie parkuje to po co te samochody ,,ja bym tam szybko zrobil porządek ,,Tak jak u siebie zrobiłem i teraz już nie parkują na chodnikach pod oknami bezpośrednio tylko tam gdzie powinny stac
~gość 17-11-2019 11:16
do: ~as (9:34)
Tylko weź pod uwagę, że tymi samochodami jeżdżą twoi znajomi i sąsiedzi np. do do restauracji w której ty wpi... jedzonko!
~Fr3d 17-11-2019 12:47
do: ~gość (11:16)
A ja tymi chodnikami wożę córeczkę w wozku to znaczy że przez takich oslow mam jeździć po ulicy ?
~ 17-11-2019 9:53
A proszę tylko grzecznie zwrócić uwagę źle parkującemu....., to odzywka będzie taka, że w pięty pójdzie. Parkowanie na całym "Zabobrzu I,II i III" to problem. Każdy chce zaparkować jak najbliżej miejsca zamieszkania; to, iż 50 m dalej jest wolne miejsce, nie ma znaczenia - na trawniku, chodniku, na wjeździe do trafostacji, pod łącznikiem, na drodze p.poż., itd., itd. to zabobrzańska codzienność. Gdzie, do kurwy nędzy jest Straż Miejska i Policjanci "szlifujący chodniki" ???? Na 30 lat mieszkania, na Zabobrzu, przedstawicieli tych służb widziałem może kilka, kilkanaście razy. Na pieszo widziałem jedynie Strażników Miejskich tak ze trzy razy.
~zaklęte rewiry 17-11-2019 10:03
Tak to bywa na osiedlach z epoki PRL,które delikatnie mówiąc marnie nadają się do czasów współczesnych .Samochodów jest 100 razy więcej a parkingi te same od lat 80.
~ 17-11-2019 10:26
do: ~zaklęte rewiry (10:03)
A może to dlatego, że z wieśniaka ad hoc nie zrobisz mieszczucha; natomiast z mieszczucha wieśniaka od razu. Chamstwo i zdziczenie obyczajów to znak naszych czasów, opisywany m.in. w literaturze Gombrowicza pod hasłem: "kultura parobka". Te dudy, komorniki, kuśki, szklarze, siankowscy, słomkowscy, smolarze, cieśle, …, są dzisiaj naszymi przywódcami i zarządcami. Czego zatem się spodziewać ?
~marek kanarek 17-11-2019 10:21
Nie do końca zgodzę się z winą kierujących! W jeleniej NIEMA gdzie parkować, ulice małe i wąskie, aut przybywa, większość miejsc zabrana pod płatne parkometry, po prostu nie gdzie parkować! Przy JP zabrano parking na rzecz jakiegoś niemieckiego Aldi i fitnesu. Władze miasta wolą sprzedać teren i dostać kasę niż myśleć o mieszkańcach taka prawda! A szczekać na kierowców to najprostsze i najłatwiejsze, jak nie ma się wyobraźni szerszego obrazu problemu.
~ 17-11-2019 10:33
do: ~marek kanarek (10:21)
"Byzydury ojciec pleciesz" mówił Piotr Fronczewski do ojca, w jednym z dawnych programów radiowych. Mieszkam na III i nie mam problemu ani na Zabobrzu, ani w mieście z parkowaniem. Trzeba jedynie czasami zaparkować dalej niż by się chciało i ruszyć 4 litery per pedes. Jedyne, czego bym sobie życzył to to, żeby urzędnicy licznych urzędów w mieście nie parkowali pod swoją pracą, a raczej pozostawili parkingi dla interesantów. ALDI jest super, możesz tam parkować za free i zawsze tam jest miejsce.
~gość 17-11-2019 11:16
do: ~marek kanarek (10:21)
Dokładnie TAK! Najlepiej donosić, to niektórym tak łatwo przychodzi jak fałszywy uśmiech.
~No, tak 17-11-2019 11:45
do: ~marek kanarek (10:21)
W centrum jest problem z parkowaniem, ale jest też rotacja. Jeśli np. na ul. Piłsudskiego czy Bankowej brakuje w danej chwili miejsc, warto raz jeszcze podjechać, bo ktoś może akurat wyjeżdżać i kierowca będzie miał wolne miejsce. Warto też zaparkować koło hotelu Europa czy w innym miejscu, nieco dalej i przejść się pieszo. Nie zmienimy tej sytuacji, ale parkowanie byle gdzie nie jest rozwiązaniem problemu. Szanujmy się wzajemnie.
~ksiadz 17-11-2019 21:20
do: ~marek kanarek (10:21)
to tylko część prawdy, większość kierowców jest za leniwa aby przejść kilka metrów, a co dopiero kilkaset.
~ksiadz 17-11-2019 21:25
do: ~gość (11:16)
To co może palanta pogłaskać bo zwrócić uwagę nie radzę???!!!
~kierowca 18-11-2019 22:19
do: ~ (10:33)
Jak się wraca o 15 z pracy lub siedzi w domu , to tak na pewno nie masz problemu z parkowaniem . Wracam z pracy po 22 i wiem co to problem z parkowaniem. Moniuszki, Kolberga , Karłowicza, Komedy Trzcińskiego proszę spróbować zaparkować ok.22.30 w sumie niezależnie od dnia tygodnia. Oczywiście nie popieram zajęcia całego chodnika, ale czas najwyższy by ktoś w końcu pomyślał o kierowcach zamiast tworzyć kolejne trawniczki. Niestety nie każdy ma jak dojeżdżać do pracy kmunikacją miejską.
~Obywatel 17-11-2019 11:58
To pieszy nie wie Ci zrobić?
~18 sqandal 17-11-2019 12:03
….. za złe parkowanie mandat ( dotkliwy ) i na lawete , proste i skuteczne. Nie tam żadne pouczenia , uzcyć to na kursach . Plocja i straż miejska jakaś taka nieporadna. A kierowcy , cóż panisko ma auto to i ………….. STOP ! Karać to ich nauczy nie ma innej arternatywy !!!
~n 17-11-2019 12:11
Tak parkują DJ a tak chwala się znajomoscia przepisow wstyd i po co tu pouczać innych Panie Milosciwy jak tu takie miszczowi parkowania
~Xyz 17-11-2019 12:19
Bardziej się złoszczę na ludzi którzy krzywo parkują i zajmują 2 miejsca parkingowe, przez co potem nie ma jak stanąć normalnie na parkingu i zostają tylko chodniki. Ale panowie ze straży miejskiej zamiast takiemu wlepić mandat to wlepia komuś kto stanął na chodniku bo nie było już gdzie. Paranoja.
~Pliszka 17-11-2019 12:47
Panowie ze Straży Miejskiej - żółte kartki nie działają !!! Proszę wieczorem zrobić sobie rundę po Zabobrzu i zabrać przyczepę blokad. Kara finansowa działa na wyobraźnię, nie kartki. Pozastawiane chodniki i przejscia dla pieszych , busy ponad 2.5T stojące na chodniku. Nie bójcie się użyć blokad bo jest coraz gorzej. W prawie o ruchu drogowym nie ma wyjątków jeżeli chodzi o poprawne parkowanie. Nie ma wyjątków typu brak miejsc itp.
~No, tak 17-11-2019 19:07
do: ~Pliszka (12:47)
Blokada problemu nie rozwiąże. Jeśli ktoś blokuje przejście czy przejazd, jedyną słuszną decyzją jest odholowanie pojazdu na koszt właściciela i solidny mandat.
~Aj, aj, aś ! 18-11-2019 12:47
do: ~Pliszka (12:47)
SM jest niedofinansowane. Brak kasy na blokady !
~1277 17-11-2019 13:08
A w leroju takie tanie farby w sprayu...
~Markiz 17-11-2019 13:30
W większości wszyscy piszecie, o karaniu!!! Myślę, że bezprawnym jest karanie, skoro nie ma zabezpieczonych miejsc parkingowych/parkingów na Zabobrzu. Na Zabobrzu jest wiele miejsc, gdzie takie miejsca parkingowe/parkingi można stworzyć/wybudować/zaadoptować powierzchnię na nie, itd.... Myślę, ze od tego są odpowiednie służby administracyjno - biurowe odpowiedniego wydziału w Urzędzie Miasta Jeleniej Góry lub w Zarządzie Spółdzielni. Jeśli się komuś nie chce pracować, to niech się zwolni. Co do tych zaparkowanych samochodów, to rzeczywiście przesada. Drugą ważną sprawą jest kultura kierowców w parkowaniu. Niekiedy taki jeden z drugim "mistrz parkowania" tak staje, że inne samochody muszą stawać na tzw. styk (ni otworzyć drzwi, aby wyjść/wejść bez możliwości zadrapania pojazdu parkującego obok). To rzeczywiście jest głupota, albo po prostu chamstwo...
~gość 17-11-2019 20:05
do: ~Markiz (13:30)
No niestety mądre wypowiedzi są za słabe i pewnie będziesz mieć minusy w łapkach. Przykro mi. Sfrustrowane społeczeństwo. Gó...o na trawce nie przeszkadza a samochód tak. I gdzie tu rozum...
~456 17-11-2019 14:06
Szanowna Redakcjo czy piszac w/w news moglibyscie pofatygować sie trochę i zapytac w imieniu mieszkańców Zabobrza czy zarządcy terenu czyli Miasto i Spółdzielnia chcą lub chociażby mają w planach stworzenie nowych miejsc parkingowych i konkretnie w których miejscach osiedla. Kij ma zawsze dwa końce, a Wy przedstawiacie tylko jeden aspekt sprawy.
~zuzanka 6 17-11-2019 14:39
wybory się skończyły kiełbaskę zjedli wyborczą, od 10 lat MIASTO I SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA -DLA mieszkańców osiedla PIERDU PIERDU ,PANI ZE SÓŁDZIELNI mówi tak OBIECANKI NIE SĄ KARALNE ,NA TACE MIESZKAŃCY- ZAPOMNĄ !
~Tereska 17-11-2019 14:40
Może tak by im klocka postawić na masce . Chętnie się zesram . To może ich nauczy trochę porządku !
~ 17-11-2019 15:17
Paradoks. Ludzi w jeleniej mniej a samochodów więcej ....
~Mieszkaniec Okolicy 17-11-2019 15:55
Proponuje takiemu "Miszczowi" parkowania zastanowic sie jak mamusia z dzidziusiem w wozku lub niepelnosprawny poruszajacy sie na wozku moze skorzystac z chodnika. Raz jeden jadac z dzieckiem w wozku zwrocilam uwage kierowcy ze zaparkowal uniemozliwiajac przejscie wozkiem po chodniku i w odpowiedzi kierowcy mozna bylo uslyszec ze zawsze mozna jechac wozkiem z dzieckiem ulica !!! Czyli co? Od teraz nowe standardy? piesi na ulice a auta na chodniki ???
~No, tak 17-11-2019 16:22
do: ~Mieszkaniec Okolicy (15:55)
Spisać numery rejestracyjne, zgłosić gdzie trzeba, to przestanie pleść głupoty, jak dostanie słony mandat. Do takich ludzi nic nie dociera, bo oni wiedzą lepiej.
~Kojot 17-11-2019 16:37
Jakieś nowa para z dwójką dzieci i psem się wprowadzila czarne audi a6 też tak parują fragles kudłaty z dhl
~karoll 17-11-2019 16:40
oginskiego pod przychodnią tam są jaja.wszedzie zakaz a awet policja parkuje
~Rm 17-11-2019 17:46
W kampanii wyborczej rok temu zapewniali, że do końca 2019 roku powstaną dwa parkingi na 100 miejsc przy ul. Noskowskiego 11 i 12, ze miasto Jelenia Góra podpisało porozumienie w sprawie finansowania z JSM tej inwestycji. I co ? Kiełbasa wyborcza radnych...... bezradnych.
komentarz usunięty
~ejkot 17-11-2019 22:19
odpowiedź na usunięty komentarz
To nie jest rozwiązanie ale jeśli juz to wspomniane nalepki należą się właśnie duzym busom i przede wszystkim przyczepom kempingowym, które od długiego czasu stoją jak święte krowy zajmując mnóstwo miejsca na parkingu przeznaczonym dla osobówek a nie dla autek wypoczynkowych nie odjeżdzających nigdy i nigdzie ze wspomnianych miejsc
~ejkot 17-11-2019 22:16
Do włascicieli PRZYCZEP, zabierzcie w końcu swoje gruchoty i przestańcie zajmować miejsca autom osobowym. Wasze cztery przyczepy to jakieś sześć miejsc dla osobówek! Przyczepy stoją cały rok, nie są nawet używane, nikt nigdzie nimi nie jeździ. Stawiajcie je na parkingach płatnych i uiszczajcie opłaty za ich postój. Przez was ludzie stoją na chodnikach bo debilnie zabieracie mnóstwo miejsca! Przyjeżdzający późno z pracy nie mają szans inaczej zaparkować bo nie ma tam takiej możliwości. A Pan Grzegorz niech swoje żale i zdjęcia skieruje właśnie do spółdzielni aby rozwiązała w końcu problem przyczep i dużych busów to i mieszkańcy będą mieli gdzie parkować
~Józef - 18-11-2019 10:05
Miasto należy tylko do jeżdżących samochodami - pieszy w Jeleniej Górze nie ma racji bytu.W każdej częśći miasta na chodnikach stają samochody. Na przeciw ZUS nie da się przejść z walizką czy wózkiem. Na ul. Ptasiej przy Urzędzie Miasta samochody zajmują cały chodnik, chodzę więc środkiem jezdni... Straż Miejska - nie jest w stanie tego widzieć a Zabobrze to jak mi powiedziano " zbyt odległy teren",,!!!!!. Najważniesze są zarobki ......za co?
~Prl 2.0 18-11-2019 10:49
Zdziercy ze spółdzielni i wspólnot doją za czynsz ale grosza z tego nie przeznaczą na zagospodarowanie dodatkowych miejsc parkingowych.
~Proste 18-11-2019 11:00
Zamiast kolejny hipermarket stawiać pomyślcie rządzący o jakimś dużym parkingu wielepietrowym nie chce kolejnego sklepy na zabobrzu i tak już wystarczy tych małych co się likwidują
~przemek ka 18-11-2019 11:58
napisałem, przesyłając ze zdjeciem (z widoczna tablicą rejestracyjną) na adres stopagresjidrogowej@wr.policja.gov.pl, i po jakimś czasie poinformowano mnie iż ukarano sprawcę! to naprawdę działa! w niemczech, szwajcari czy austri nie ma czasu na wpisy w portalach lokalnych tylko telefon i policja robi porządek...
~ 18-11-2019 14:58
do: ~przemek ka (11:58)
Kal burn... burn... burn...
~zdziwiony 18-11-2019 18:33
tam pieszy moze przejsc obok bloku. a taki hejt to chamstwo
~Mieszkaniec 18-11-2019 23:14
Nie jestem pewien kto jest odpowiedzialny za układ drug między blokami. Ale wnioskuję że (mają mniej mózgu od niemrawego) cytując klasyk, jak można robić remont drogi przewidzianej na lata 80? Podstawą jest modernizacja między wszyskimi blokami powinny być ulice jedno kierunkowe a parkingi w tzw. JODEŁKE. Bo szukając miejsca i tak nie raz trzeba kilka okrążeń zrobić. Tylko trzeba myśleć co się robi zajmując jakieś stanowisko...
~awdefef 19-11-2019 18:57
A jaki problem więcej miejsc parkingowych rozwiąże problem. Jak nie będzie gdzie parkować, to będzie parkowanie na ulicy.
~lechu 22-11-2019 16:26
parkowanie to pieta ahillesowa kierowcow-amatorow. obserwuje kolo bloku wtczyny co niektorych ludzi co potrafia i jaki prezentuja poziom glupoty i samolubstwa. Mimo ciasnoty nie wykorzystuje sie wolnych przestrzeni na parkowanie lecz wykazuje sie samouwiekbienie i wygodnictwo. Odstepy po 2 metry od pojazdow obok , na zasadzie - inni maja pecha bo ja stoje szeroko.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group