Środa, 5 sierpnia
Imieniny: Mariana, Marii, Stanisława
Czytających: 6039
Zalogowanych: 8
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Lekarze będą pod ochroną?

Wiadomości: JELENIA GÓRA/ KRAJ
Środa, 18 lutego 2009, 8:08
Aktualizacja: Czwartek, 19 lutego 2009, 8:03
Autor: TEJO
Fot. RED
Medyk funkcjonariuszem publicznym z pełną ochroną prawną? Takiego statusu dla wykonujących wspomniany zawód chce Naczelna Izba Lekarska. Wszystko z obawy przed agresją słowną i fizyczną ze strony pacjentów.

Obszernie pisze o tym dzisiejszy „Dziennik”. Według NIL około 40 procent lekarzy styka się z agresją ze strony pacjentów: obelgami, pluciem, a nawet biciem. Sami lekarze przekonują, że ataki na nich to codzienność.

Gazeta cytuje przypadki pobicia i obrażania lekarzy z różnych powodów. – Pacjenci potrafią awanturować się o wszystko. Jeden z nich – po tym, jak ratownicy nie zawieźli go do tego szpitala, który sobie wybrał – pomówił zespół karetki pogotowia o picie alkoholu i zawiadomił o tym policję. Lekarz z załogą zamiast ratować innych ludzi, na komisariacie musieli dmuchać w alkomat – czytamy.

Dlatego medycy są za zmianami w kodeksie karnym. Po ich wprowadzeniu lekarze mieliby być traktowani jak funkcjonariusze publiczni. Zaostrzyłoby to znacznie kary dla agresorów. Za uderzenie medyka nadpobudliwy pacjent mógłby trafić do więzienia nawet na trzy lata, za znieważenie – na rok, a za doprowadzenie do rozstroju zdrowia trwające więcej niż siedem dni – nawet na 10 lat.

Podobne rozwiązanie zastosowano względem nauczycieli za czasów ministra Romana Giertycha. Gazeta nadmienia jednak, że posłowie z rezerwą odnoszą się do wprowadzenia zmian w kodeksie karnym, które dotyczyłyby lekarzy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (45) Dodaj komentarz

~piel 18-02-2009 8:13
A pielęlęgniarki też mogłyby być takim funkcjonariuszem?
HankaOdRumcajsa 18-02-2009 8:29
...psychiatrów to nie dotyczy chyba?...
~Troxi 18-02-2009 8:29
Oczywiście! Czego innego dla tych wszystkich konowałów może chcieć NIL? Prawda jest taka, że tak jak w każdym zawodzie, również w zawodze lakarza zdarzają się niczego nie warci partacze, którzy żerują na naiwności pacjentów i na ich wierze w ludzką dobroć i chęć pomocy. Dlaczego ma się ich postawić na równi z tymi dobrymi, oddanymi swojej pracy i ludziom lekarzami? To jest oburzające!!! W każdym zawodzie obowiązuje odpowiedzialność za wykonywaną pracę. Niby dlaczego ci wszyscy partacze mają być z niej zwolnieni i chronieni jak śmierdzące jajo przed stłuczeniem?
~portier 18-02-2009 8:34
Dać im ochronę... za chwilę zgłoszą się pielęgniarki, ratownicy, sanitariusze, sekretarki na wypisach itd... Nie dość, że mają kasy jak lodu, to jeszcze prawo będzie ich chronić... Ale pewnie to przejdzie, biała mafia wraz z czarną to największa siła w Polsce.
~zxzx 18-02-2009 8:51
Lekarze macie to na co zasłużyliście a pijaków to u was mnogo nie ma tygodnia bez pijanego lekarza a to tylko wierzchołek góry lodowej. tym paniskom to się już w główkach poprzewracało.
~kgb 18-02-2009 9:09
Kolejna bzdura! Ludzie chorzy zazwyczaj są w stanie wzburzenia emocjonalnego usprawiedliwionymi okolicznościami !!!Uważam ,że jest już prawo które chroni wszystkich obywateli.Dlatego nie powinno się tworzyć prawa ''równych i równiejszych''.Uważam ,iż rozwiązaniem tego problemu byłoby zatrudnienie ochrony ,co byłoby w zgodzie z ogólnym interesem publicznym.
~Kubuś 18-02-2009 9:26
Ile lat proponują za błędną diagnozę i(lub) trwałe uszczerbki na zdrowiu z powodu ignorancji, niewiedzy i lekceważenia pacjenta???
~ciepliczanin 2 18-02-2009 9:30
Czy funkcjonariusz publiczny może brać łapówkę?
ebee 18-02-2009 9:57
A czy szarego "Kowalskiego" ktoś w tym kraju weźmie pod ochronę ? Bo jak narazie taki "Kowalski " w walce z "ZUSEM" nie ma szans, z Urzędem skarbowym też. Te dwie instytucje , to przykład niekompetentnych , wrogich, mających za nic petenta instytucji. Tysiące osób w Polsce, przez niekompetencje tych instytucji straciło wszystko- bez szans na rekompensatę ! Prywatę i bezduszność większości medyków oraz sytuację całej służby zdrowia wszyscy znamy. I jeszcze trzeba będzie "wsadzić mrdę w kubeł', bo na wniosek lekarza cię zamkną ! Jak za Stalina !
~ooooo 18-02-2009 10:31
każdy człowiek się z tym spotyka... więc dlaczego tylko wybrani są chronieni prawem?
~Kubuś 18-02-2009 10:32
Ile lat proponują za błędną diagnozę i(lub) trwałe uszczerbki na zdrowiu z powodu ignorancji, niewiedzy i lekceważenia pacjenta???
~ja 18-02-2009 10:43
ochronę ,a przed czym ,kim?Przed ludźmi dla ktorych składali przysięge Hipokratesa, że bedą leczyć, dodaję z całym poswięceniemi ,dostępną im wiedzą. A co mamy niedoucznonych ( przewaznie konowałów ,którzy tylko narzekaja na system ,znaleźli sobie wytłumaczenie na swoje lenistwo , brak umiejetności, a przede wszystkim checi zajęcia sie pacjentem ,tylko spychologia, od szpitala do szpitala ,od przychodni do przychodni . A co maja zrobić pacjenci?, czy to ich wina że zachorowali, niejednokrotnie sa chorzy na skutek wczesniejszych błędów lekarzy. To jeszcze ochrona dla nich żeby co, żeby nie usłyszeli prawdy o sobie, to niejednokrotnie jedyne lekarstwo dla sfrustrowanych pacjentów. Przepraszamtych lekarzy którzy swój zawód wykonuja naprawde rzetelnie , troche ich w zyciu spotkałam, ale niestety kropla w morzu.
daria30119 18-02-2009 10:49
A dlaczego mnie nikt nie chroni jak lekarz wręcz krzyczy na mnie,że zmyślam chorobę a po dosłownie 3 minutach zapis na monitorze pokazuje,że jednak nie wymyślam??? Tak było 12 lutego na SOR w Jelonce w szpitalu!
daria30119 18-02-2009 10:54
`do "ja" z godz.10.43 Popieram- bardzo dobry komentarz!
~Kubuś 18-02-2009 10:56
Ile lat proponują za błędną diagnozę i(lub) trwałe uszczerbki na zdrowiu z powodu ignorancji, niewiedzy i lekceważenia pacjenta???
~wie39 18-02-2009 11:06
Taka propozycja to skandal.Już są jak święte krowy i nie obejmuje ich żadna dyscyplina pracy.Biorą łapówki i jeszcze chcą ochrony????
~życiowy 18-02-2009 11:28
Ręce opadają, to co się dzieje w tej Polsce. jak nie kijem to pałą i tak okładają petentów, pacjentów i podatników. Jak q.. na kolei PKP, Płać K..... Płać
~he he 18-02-2009 12:07
a to dobre, a to ciekaweeeeeeee a kto ochroni pacjenta przed pijanym i nieodpowiedzialnym,gruboskornym i nadto pewnym siebie ,lekarzem ?a ja proponuję komitet ochrony pacjenta przed durnymi konowałami
piipi 18-02-2009 12:12
..ZNACHORZY maja lepiej,bo potrafia jeszcze pacjenta .."zaczarowac" !.
~Sindi 18-02-2009 12:12
To już skandal!!! Czego jeszcze nie wymyślą. Żeby pacjent nie był w stosunku do lekarza agresywny, to po prostu trzeba być na prawdę lekarzem i do tego człowiekiem. W naszych placówkach ciężko spotykać doktora, który chętnie i z miłym podejściem chce pomagać innym. Owszem, są wyjątki ale to sporadyczne przypadki. Pozostała część, patrzy tylko na dobro własne, a nie pacjenta. Więc na co oni liczą??? A co do agresji- MAJĄ TAK, JAK NA TO PRACUJĄ. Nigdy jeszcze nie słyszałam złego słowa na lekarza, który szanuje pacjentów.
~Krzyś 18-02-2009 12:16
Znów im się w du..ch poprzewracało! Jaka agresja! Chyba od pacjenta który nie chce dać łapówki
~he he 18-02-2009 12:18
ale, ale, rozkminiło mi sięi Prawa niosą za soba obowiaki: za nieudaną oprację np. 10 lat wynoszenia nocnikow w domu szczęśliwej starości, za wadliwą diagnozę i skutki wynikłe z tego, proponuję dodatek do dożywotniej renty,wyrównujący dochód nieszczęśnika do sredniej krajowej, za obelgi i pomówienia pacjenta o coś tam, karne mycie nóg najbiedniejszemu pacjentowi itd.itd.itp,etc.
~Ti 18-02-2009 13:58
Dopiero będą się czuć jak święte krowy... Teraz niby rejestrują na godziny... Człowiek czeka pod gabinetem, a taki "lekarz" gazetkę sobie czyta przez 40 minut i ma gdzieś pacjenta który musiał czekać 2 dni, aż go pan szanowny przyjmie.
~mesjah 18-02-2009 15:20
Najpierw bym poradził rzeczywiscie wprowadzic ochrone,wystarczy jeden z pracownikow ochrony który znajduje sie przy gabinetach,niby nic a jednak dwie pieczenie przy jednym ogniu,nowe miejsca pracy dla bezrobotnych i ochrona fizyczna lekarzy...dopiero po roku mozna by oszacowac czy cos sie zmieniło czy nie,jesli nie to dopiero wtedy kiedy juz jest to taką ostatecznoscia...
~do 'Sindi" 18-02-2009 15:23
Tobie się wszystko nie podoba a zwłaszcza lekarze , co oni Tobie zrobili ,że ich tępisz na forach!!!!!! Masz uraz psychiczny czy co....zajmij się czymś pożytecznym a nie pisaniem na forach.
~Kubuś 18-02-2009 15:28
Ile lat proponują za błędną diagnozę i(lub) trwałe uszczerbki na zdrowiu z powodu ignorancji, niewiedzy i lekceważenia pacjenta???
~Agulka 18-02-2009 16:21
Proponuję takie prawo również dla farmaceutów,bo naprawdę pacjenci bywają czasami nieobliczalni. A pijaków jest najwięcej wśród policji,więc nie szufladkujcie wszystkich lekarzy razem,bo niektórzy to wspaniaki ludzie i wcale nie śpią na pieniądzach
diablica 18-02-2009 17:11
no chyba tam kogoś LEKKO poniosło w tych szpitalach...
~nemo do Agulki 18-02-2009 18:11
a skąd Pani wie że najwięcej pijaków jest w Policji- skąd posiada Pani takie informacje, a może to Pani jest pijaczką?
~w13 18-02-2009 18:14
bardzo interesujace odwazne komentarze..tylko jak potrzebna jest pomoc i bedziesz chory albo bedziesz lezal na stole operacyjnym przed operacja ..to bedziesz sie modlił by ten twoj lekarz byl wypoczety zrelaksowany by zadan palant go nie wkurzył wczesniej...bys wrocil do zywych dzieki niemu nie
~n i c o 18-02-2009 18:52
Miejmy nadzieję, że to nie przejdzie. To banda łapówkarzy, złodzieji i alkoholików ( oczywiście są wyjątki ). I jeszcze ma ich prawo chronić ?! To już przegięcie. W moim przypadku, zadne prawo nie uchroni takiego BARANA, ktory bedzie badał mnie lub moje dzieci np. na mocnym kacu, tak jak to było ostatnim razem ( W przychodni przy szpitalu wojewodzkim, w poradni ortopedycznej, byliśmy z naszym 3 miesiecznym synkiem. Od lekarza było czuć wyraźnie alkohol. Żałuję z żoną, że nie zadzwoniliśmy wtedy po policję.) Najwyżej dostanę większy wyrok, ale nie bede stał z opuszczonymi rekami i zamknietymi ustami i patrzyl na to co robią z nas - pacjentów, którym powinni służyć i ratować życie i zdrowie.
limak 18-02-2009 19:39
Pełna ochrona prawna lekarzy!!Zgroza ,może ktoś zajmnie się w końcu ochroną zwykłego człowieka.
~Sindi do postu z godz.15:23 18-02-2009 19:51
Co ja mam do lekarzy? Bardzo ciekawe pytanie. Chociażby to, że nie liczą się dla nich pacjenci, tylko inne dobra. Nie mówię, że wszyscy są tacy, ale większość. A co Ty masz do mnie??? Nie znasz- nie oceniaj, a rady i pouczenia zostaw dla tych, którzy Cię o to poproszą (jeśli w ogóle to nastąpi).
~Autochton. 18-02-2009 20:25
Czy jako tacy pracownicy,będą za wizyty prywatne wystawiać rachunki????? Czy pieniążki do kieszonki jak to jest teraz.
~Spity Gonzales 18-02-2009 20:30
A ja od jutra nie będę chorował.A co ! Niech lekarze leczą się sami . Niech sami siebie prywatnie przyjmują w państwowych gabinetach. I niech płaca sobie za używanie państwowego sprzętu i czasu."Proszę Pana , niech Pan przyjdzie jutro do mnie na oddział ,to zrobimy badania". Taki tekst można usłyszeć w prywatnym gabinecie , gdzie jest leżanka, czajnik i biurko. Cholera , kasy fiskalnej jakoś nie zauważyłem,. Oczywiście nie uogólniam.
~ali 18-02-2009 20:34
rewelacja ...immunitet też powinni dostać!(kpina)który dobry lekarz i człowiek nie ma problemów z agresywnymi pacjentami!!!!!
~ZABOBRZANIN 18-02-2009 21:32
A kasy fiskalne wreszcze się znajda u lekarzy coś cichytko w tym temacie ? A coś mówili że kasiorki szukają w budrzecie. Immunitetu nie chcą też przy tej samej okazji ?
~xxx 18-02-2009 22:02
tak dac ochrone zwlaszcza panja z KCM z rejestracji ktore swietnie pracuja zwlaszcza dzis swietnie panie peracowaly popoludniu do panstwowej rejestracji na usg czekalam 25 minut i nikogo nie bylo ale za to stanowisko obok byly dwie panie ale nie mogly zarejestrowac bo byly bardzo zajete jedna suszyla buty a druga dzwonila po tatusia zeby po nia przyjechal a pacjent niech sdtoi i czeka a czy te panie nie maja czasem placone z naszych pieniedzy nie mowie o tym zeby do tej przychodni zadzwonic to jest niemozliwe bo jak jak panie zalatwiaja swoje sprawy czy nikt nie widzi jak te panbie pracuja w rejestracji ale niestety to swiadczy tylko o tej przychodni nie ma tam kolejek bo jak naprawde zrobila sie jedna z gorszych przychodni a te panie powinny dostac jakies up9omnienie czy nawet zostac zwolnione
~archanioł 18-02-2009 22:22
Najznakomitsi są lekarze biuraliści czyli pisarczyki Ci dopiero wypisują bbzdury .Najbardziej podobają się uzasadnienia orzeczników zusowskich. Jedna porządnie sklecona "piosenka" dla wszystkich ubiegających się o świadczenia z tej spółki S.A. dbającej tylko i wyłącznie o swój interes .A lekarz cóż może zmienić tak samo jak inni chce żyć na odpowiednim poziomie.W pewnym wieku i tak starość ich dopada ,skleroza również mimo doskonale rozwiniętych zwoi mózgowych w czasie studiów. Najbardziej zrywam boki jak wzajemnie się krytykują a przecież to tylko pierwsza teoria Darwina "walka o byt".Zapomniana przysięga Hipokratesa nie obowiązuje w obecnej rzeczywistosci.Trzymam za was kciuki nawet za konowałów. A modlę się by nie być w waszych lecznicach
~i w o n a 19-02-2009 1:22
Zgadzam się z "xxx" co do KCM z ul. Bankowej. Te dziewczynki i ten koleszka z recepcji to jedna wielka porażka. Są tak zakręceni, że sami nie wiedzą jaki jest dzień, a co dopiero na ktorą godzinę rejestrują pacjenta. Zarejestrowali mnie do ginekologa. Gdy podeszłam pod gabinet siedziały 3 panie, które były zarejestrowane na tą samą godzinę co ja. Następne 2 panie, które przyszły miały godzinę przyjęcia TYLKO 15 min. później. Po co tak wprowadzają ludzi w błąd i po co te ustalane godziny. Brak kompetencji. Nie po to idę prywatnie i płacę, żeby być tak rolowana przez tych gówniarzy z rejestracji. Mam zamiar napisać oficjalną skargę, tylko czy to pomoże.
~mesjah 19-02-2009 2:36
módl sie dalej archanioł...:D niestety modły nie zostana wysluchane bo jak wiesz to jest zycie(dorosłe juz w Twoim przypadku) a nie fikcyjna edukacyjna bajka(dydaktyczna)która ma pomagac ale w odpwoiedni sposob,widocznie zle interpretujesz wiare,DO PEWNYCH RZECZY TRZEBA SAMEMU DOJSC a Ci ktorzy nie daja rady musza sie wesprzec,bynajmniej powinni ale pamietaj pretensji miec nie mozesz,Bóg nie ma ingerencji,to siła która stworzyła tylko,ludzie coz,moga sobie to tlumaczyc na rozne sposoby,na rozne sposoby rowniez wykorzystywac(Ci bardziej zaradni ale z drugiej strony chodzi o to aby jesli juz wykorzystywac to pomoc innym pomagajac sobie pozniej),w dobie 21 wieku bezgraniczna wiara w cuda i siły nadnaturalne to choroba psychiczna,piszesz o Darwinie a na koncu sie modlisz?;p coz zapewne dla zasady spotka Cie wlasnie to o co tak bardzo sie modlisz zeby sie nie stało...
~do xxx 19-02-2009 6:03
To trzeba to było je zapytać, czy nie mogłyby Ciebie zerejestrować, a jeśli nie to dlaczego tego nie mogą zrobić, a wtedy nawet zażądać, aby zawołały osobę która jest odpowiedzialna za rejestrowanie - koniec języka za przewodnika. Na forach to każdy może wypisywać co mu ślina na język przyniesie, a jeśli mają płacone z Twoich pieniędzy, to dlaczego tam tego nie oznajmiłeś? Blady strach przed czyimiś suszonymi butami?
~teoretyk 19-02-2009 8:26
sami na siebie kręcą bat. Funkcjonariusz publiczny za łapówkę odpowiada bardziej ;)
~PACJĘTKA 20-02-2009 21:20
panie z KCM PRACUJĄ ,ALE POŻALSIĘ BOŻE DODZWONIĆ SIĘ TAMTO TRZEBA MIEĆ SZCZĘSCIE DOODSTRZAŁU
~`kora- 22-02-2009 15:02
.KCMto dla bogaczy.nic się nie dowiesz telefonicznie gonią człowieka od wicka do wacka .albo skierowanie albo 70 złGRATULACJE

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group