Poniedziałek, 28 września
Imieniny: Marka, Wacława
Czytających: 7148
Zalogowanych: 10
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Jelenia Góra "zamyka" lasy

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 5 kwietnia 2020, 12:30
Aktualizacja: Czwartek, 9 kwietnia 2020, 12:06
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Wielu zwolenników aktywnego trybu życia i zdrowia psychicznego bulwersuje wprowadzony od 3 do 11 kwietnia 2020 r. zakaz wstępu na tereny Lasów Państwowych i Parków Narodowych. Jak się okazuje, niektóre gminy również idą tym śladem i zakazują wstępu do lasów komunalnych. Tak stało się w Jeleniej Górze.

Zakaz wstępu na tereny zarządzane przez spółkę skarbu państwa "Lasy Państwowe" oraz do Parków Narodowych, nie dotyczy lasów komunalnych i prywatnych, jednak niektóre gminy decydują się również i tę przestrzeń zamykać. Tak jest m.in. w Szczecinie, Poznaniu, czy... Jeleniej Górze - decyzję w tym zakresie podejmują władze poszczególnych miast.

Internauci podpisują się pod petycją do Ministerstwa Środowiska, w której żądają ponownego udostępnienia Lasów Państwowych i Parków Narodowych.

Uważamy, że decyzja o zakazie wstępu do lasu jest pochopna i wyrządzi dużo więcej szkody dla ludzkiego zdrowia niż potencjalne zarażenie się wirusem w przestrzeni leśnej. Obostrzenie o zachowaniu bezpiecznej odległości jest wystarczające. Ogromne obszary lasów w naszym kraju są najbezpieczniejszym miejscem w jakie może udać się człowiek w tym trudnym okresie, jednocześnie najłatwiej tam zachować zalecaną odległość. Spacer i kontakt z przyrodą jest konieczny do życia! Nie ma racjonalnych powodów, by przebywanie w lesie było bardziej niebezpieczne niż przebywanie w komunikacji publicznej, kościele, czy sklepie. Dodatkowo razi fakt zezwolenia na prowadzenie w tym samym czasie polowań. Żądamy cofnięcia tego absurdalnego zakazu! - czytamy w petycji stworzonej przez Tomasza A., którą podpisało już ponad 126 tysięcy osób (stan na niedzielę, 5.04, godz. 12:20).

Warto jednak zaznaczyć, że Ministerstwo Środowiska dementuje, jakoby zakaz nie dotyczył polowań. - Od tego zakazu nie przewidziano jednak wyjątku dla myśliwych. Oznacza to, że myśliwi mogą się przemieszczać, ale poza zamkniętym obszarem, wyłącznie w celu szacowania szkód łowieckich, zabezpieczania pól rolników przed szkodami, dokonywania niezbędnych napraw lub wykonywania poleceń odpowiednich władz związanych zapobiegających rozprzestrzenianiu się Afrykańskiego Pomoru Świń, który zagraża polskim rolnikom. Jednak poza zamkniętymi terenami zielonymi - czytamy w komunikacie ministerstwa.

Petycję można podpisać na stronie: petycja w sprawie lasów

W przypadku Jeleniej Góry, ewentualne uwagi można kierować do władz miasta.

Twoja reakcja na artykuł?

10
7%
Cieszy
0
0%
Hahaha
1
1%
Nudzi
1
1%
Smuci
119
82%
Złości
14
10%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (98) Dodaj komentarz

użytkownik facebook 5-04-2020 12:58
Myśliwi mogą polować. Gdzie logika?
użytkownik facebook 5-04-2020 13:08
Andrzej Sobejko zapraszam na stronę ministerstwa środowiska tam jest informacja że nie mogą
~asdf 6-04-2020 0:43
do: użytkownik facebook (13:08)
A po co cokolwiek pisać ? Przecież nie można zamknąć lasu państwowego, na jakiej podstawie prawnej ? ust. o lasach art. 26 nie przewiduje okoliczności zamykania lasu z powodu epidemii, zatem obecne rozporządzenie nie jest zgodne z ustawą zasadniczą więc baju baju dla f..jerów - hahahah :P
użytkownik facebook 5-04-2020 13:09
Grzegorz Romanik No i dobrze, ale spacer po lesie?
~Dżessy 5-04-2020 14:18
do: użytkownik facebook (13:09)
A Kraków nie zakazało wstępu do miejskich lasów...
użytkownik facebook 5-04-2020 13:10
Andrzej Sobejko no niestety mamy się nie ruszać z domów stąd te wszystkie zakazy i zamknięcia. Proszę mi wierzyć mi również one bardzo przeszkadzają
~ 6-04-2020 17:45
do: użytkownik facebook (13:10)
No, niestety w drodze do lasu trzeba pokonać kilometry betonowej dzungli
użytkownik facebook 5-04-2020 13:11
Dobrze, że pracuję. Mam podstawy do wyjścia z domu :D
użytkownik facebook 5-04-2020 13:28
Nie Mogą polować.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:28
Już wiem.
~Bn 5-04-2020 15:02
do: użytkownik facebook (12:58)
Zgodnie z konstytucją nie mogą tego zakazać więc może sobie zaskoczyć z tymi zakazami - jak wprowadza stan wyjątkowy to wtedy tak ale teraz to paszli wont
~Cyka 6-04-2020 14:39
do: ~Bn (15:02)
S
użytkownik facebook 6-04-2020 11:28
Mieszkam w Jeleniej Górze pracuję w Wałbrzychu jako ratownik medyczny. Do tej pory jadąc na dyzu lub z niego wracając zatrzymywałem się w lesie w połowie drogi żeby się dotlenic. Bylem zawsze sam i nikogo nie spotykałem. Teraz oczywiście nie mogę. A po 12h chodzenia w masce jest mi to niezbędne.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:00
Najglupsza rzecz jaka mogli wprowadzić, a zaraz będą narzekania bo na policji się tel urywa bo rośnie przemoc domowa.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:31
Lukasz Szumski co się tyczy przemocy domowej, to ona nie spadła- chyba że statystycznie 😂.
~hmmm 5-04-2020 13:31
do: użytkownik facebook (13:00)
bo Łużniak jak zwykle ma rozum wyłączony, u niego to norma... w razie czego będzie miał wymówkę. Po co podejmować jakiekolwiek decyzje i się narażać albo pomylić, dobrze jest jak jest....
użytkownik facebook 5-04-2020 15:13
https://www.rpo.gov.pl/pl/content/osoby-doswiadczajace-przemocy-domowej-znalazly-sie-w-sytuacji-zagrozenia-zycia
użytkownik facebook 5-04-2020 13:00
Bezprawnie
użytkownik facebook 5-04-2020 13:03
Głupota
~henio 5-04-2020 14:35
do: użytkownik facebook (13:03)
nie taka znowu głupota, byłem ostatnio w lesie i widziałem dwa wirusy ale zauważyły, że mam spiryt i uciekły;
użytkownik facebook 5-04-2020 13:05
Tutaj się pan Jerzy Łużniak prezydent miasta, nie popisał ❗
~ping-pong 5-04-2020 20:07
do: użytkownik facebook (13:05)
jak zwykle zresztą....
~chcę żyć 5-04-2020 13:07
Tych d..ili od petycji to trzeba zamknąć na kwarantannie.
~Ja 5-04-2020 13:08
Zaraz idę do lasu z psem. Złapcie mnie, jeśli potraficie :*
~Tomato 6-04-2020 8:05
do: ~Ja (13:08)
Nagle zaczęło dużo ludzi chodzić z psami. Babcia,ciocia, wnusio z tym samym psem na zmiany....taki żarcik
użytkownik facebook 5-04-2020 13:09
Debilizm!!!!
użytkownik facebook 5-04-2020 13:10
Kretynizm 😩
użytkownik facebook 5-04-2020 13:15
Kretynizmem jest samolubstwo
użytkownik facebook 5-04-2020 13:12
Idiotyzm
użytkownik facebook 5-04-2020 13:14
Debile 😠
użytkownik facebook 5-04-2020 13:15
Mniej turystów ,mniej rozsądnych ludzi tym lepiej ,bo ostatnio wszyscy myślą że są jedyni w lesie i nikt inny nie ma takiego pomysłu .Chociaż lasy odpoczną od śmieci izwierzęta.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:15
Poligon jeleniogórski polecam na spacery i rowery👍😃
użytkownik facebook 5-04-2020 14:24
Tomasz Sadowski prawda!
~No, tak 5-04-2020 13:16
W przestrzeni miejskiej, w sklepie podczas niezbędnych zakupów, człowiek jest bardziej narażony na zakażenie wirusem niż w lesie, gdzie prawdopodobieństwo spotkania innej osoby jest niewielkie. Można udać się na spacer, to dlaczego nie można pójść do lasu? To jakieś nieporozumienie.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:19
Chore w cholerę !!! Co ma las, łąka do wirusa przecież to samo zdrowie !!! Oczywiście spacery bez kontaktów i zgromadzeń się ludzi z zachowaniem wszelkich ostrożności.
~naukowiec 5-04-2020 13:19
Nic tak nie przyśpieszy rozwoju pandemii jak zakaz wstępu do lasów. Naiwne jest sądzenie, że ludzie nie będą w ogóle wychodzić z domów. Całe społeczeństwo rozumie to zalecenie jako "nie spotykać się z innymi ludźmi" i dlatego całe społeczeństwo chodziło do lasów aby wyjść z domu nie spotykając się z innymi ludźmi. Zakaz wstępu do lasów już spowodował że ludzie się ze sobą częściej spotykają wychodząc w miejsca gdzie jeszcze wolno wyjść: na spacer po mieście/wsi, do sklepów, do kościoła - a tam się zarażają. Za parę miesięcy, gdy będziemy analizować co najbardzie przyśpieszyło pandemię, okaże się, że było to zakaz wejścia do lasów.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:20
Zostały łąki i lasy prywatne 🤪 koronaświry
~Egon 5-04-2020 13:22
Niech się najpierw pozamykają w psychiatryku rządzący,a nie ograniczają ludziom wolność bez prawnie ,Jaruzelskiego sądzili za wprowadzenie stanu wojennego,a jestem ciekaw kto ich osądzi za bezprawne ograniczanie ludziom wolności nie zgodne z konstytucją,ale rząd szuka pieniędzy i chce zarobić na koronawirusie karząc obywateli za łamanie z palca wyssanych ustaw niby dla dobra obywateli czyli dla kasy dla nich.
~CCCC 5-04-2020 15:37
do: ~Egon (13:22)
Swoje mądrości ( niestety mądrości inaczej) przekaż 3834 osobom zakażonym , z szacunku pomijam osoby zmarłe 84. Zatrzymaj takie komentarze -wydmuszki dla siebie....
~Hose 5-04-2020 16:45
do: ~CCCC (15:37)
Koronawirus jest obecny w Polsce od końca 2019r. Osobiście przechodziłem go pod koniec stycznia, nie byłem odosobnionym przypadkiem. Aktualnie podjęte środki to kosmetyka, natomiast w tym wszystkim pominięci są pracownicy tych wszystkich firm i instytucji, bez których ludzie nie mogli by funkcjonować. Fryzjer, dentysta czy ludzie wynajmujący pokoje mogą zrobić sobie wolne, ja nie. Dlatego szlag mnie trafia, że nie mogę (oficjalnie) wybrać się do lasu.
użytkownik facebook 5-04-2020 13:23
Kościoły pozamykać tam dopiero zaraz.
~ 5-04-2020 13:26
Mam dość siedzenia w domu jadę na swoją kochaną działkę 😃
~WoW 5-04-2020 13:28
Ludzie jeszcze są otwarte cmentarze np ten stary na sudeckiej cicho ładnie jak w parku alejki drzewka tylko korzystać bo za chwilę zabronią na nawet oddychać!!! 😬😬😬
~Pięknie i Superaśnie 5-04-2020 13:36
do: ~WoW (13:28)
Jak wzrośnie grzebalność zarażonych koronawirusem to na cmentarz też nie wejdziesz.
~Kier 5-04-2020 13:36
Jak wirus się bardziej rozprzestrzeni to sami się będziecie zamykać i izolowac.Nie dajmy mu szansy na roznoszenie się.
~Aba 5-04-2020 19:11
do: ~Kier (13:36)
Taaa juz widze jak wirus "biega" po lesie. Predzej zarazisz sie w sklepie. Zamykanie lasow wlasnie powoduje ze bedziesz dopiero chorować
użytkownik facebook 5-04-2020 13:45
To jest po to, żeby ludzie siedzieli w domku!
rymcycymcy 5-04-2020 13:46
No Łużniak ...masz krechę ! ;) ...a już cię zaczynali lubić
użytkownik facebook 5-04-2020 13:52
Zamknąć kościoły a nie lasy! w lesie nie da się zarazić bo jest pusto... nikt nie chodzi tam teraz praktycznie
użytkownik facebook 5-04-2020 15:57
Paweł Maćkowski i byle Kościół zaatakować, ale nakładka na profilowym zobowiązuje.....
użytkownik facebook 5-04-2020 14:04
Chore!
~...koniował 5-04-2020 14:15
Specustawa mówi tylko o zakazywaniu organizowania zgromadzeń ludności, a to nie daje podstaw do wprowadzania ograniczeń w realizacji konstytucyjnej wolności i swobody. Żaden organ władzy wykonawczej, w tym minister zdrowia, nie ma prawa regulowania granic wolności i swobody obywateli.. "W taki sposób, bez ustawowej podstawy, władze ograniczyły trzy ważne wolności obywateli – wolność (art. 30 konstytucji), wolność poruszania się po terytorium Rzeczypospolitej (art. 52 konstytucji) oraz wolność sumienia i wyznania (art. 53 konstytucji). Konstytucja zaś mówi tu jasno: to zbyt ważne prawa, by decydował o nich minister"
~CCCC 5-04-2020 15:39
do: ~...koniował (14:15)
Kolejny komentarz mądry inaczej.... swoje mądrości przekaż osobom zakażonym ( 3834 dzisiaj) , zamiast bzdurnych komentarzy - rozsądek.....
~rozsądek 6-04-2020 1:42
do: ~CCCC (15:39)
Ludzie nie zarażają się w lesie czy w parku, a nawet na ulicy nie, ale w pomieszczeniach zamkniętych, w domu, na klatce schodowej, w autobusie, w pociągu, w sklepie, w przychodni, w miejscu pracy. Proszę poczytać trochę o tym, czym jest narażenie dużego ryzyka i narażenie przygodnego ryzyka. Zapewniam, tam nie ma lasu. Natomiast rozmowa w kolejce do Biedronki już jest narażeniem przygodnego ryzyka, zwłaszcza, gdy osoby rozmawiające nie mają maseczek.
~koniował 5-04-2020 15:53
do: ~...koniował (14:15)
Nie podszywaj się pod innych.
~n,df1 5-04-2020 14:37
a co z karpaczem gdzie schował się ten sportowiec -niby burmistrz cos cicho zadnych informacji ,nic cisza właściwie to jest i tak niepotrzebny
~ram 5-04-2020 14:41
Bardz dobrze ze wstep do lasu zamknieto bo pogoda ladna to pikniki beda i popijawy Popieram
użytkownik facebook 5-04-2020 14:50
Ale dlaczego przecież las jest duży więc nie ma możliwości spotkania się więc nie rozumiem tego?
~nemo 5-04-2020 14:59
Czemu ma służyć ta petycja skoro jest zakaz wychodzenia z domu poza określonymi wyjątkami ?
~nemo 5-04-2020 15:30
Panie redaktorze od kiedy L.P są Spółką Skarbu Państwa
~rozsądek 5-04-2020 16:49
Zakaz wstępu do lasów jest oznaką rozpaczliwej bezradności władz, które nie potrafiąc rozpędzić kilkudziesięciu grupek spacerowiczów w podwarszawskich laskach, wprowadzają zakaz wstępu do lasów dla wszystkich Polaków na terenie całej Polski. To także dowód na to, że władze państwowe nie sięgają dalej wyobraźnią niż tylko klika kilometrów za Warszawę.
~Adolf Hitler 5-04-2020 16:54
A ja mam W d..ie ten pseudo zakaz. Oni sobie mogą zakazywać - śmiechu warte. Będę żył tak samo jak do tej pory , wsiadam na rower i jadę gdzie będę chciał. Mogę się zgodzić z restrykcjami odnośnie zgromadzeń albo w sklepach ale takiego debilizmu nie zamierzam tolerować. Jedyny pożytek z tej sytuacji jest taki że przyroda odpocznie od ludzi , którzy robią s.. i hałas.
użytkownik facebook 5-04-2020 16:56
A co w lasach koronawiros
~s. 5-04-2020 17:23
Twarde prawo, ale prawo. Bez dyskusji i d..nych petycji.
użytkownik facebook 5-04-2020 17:35
Ja tomam szczęście w tym trudnym czasie Mam prywatny las
użytkownik facebook 5-04-2020 19:30
Grażyna Nowak proszę o podpowiedź...... Zamierzam kupić Rodzince na Zajączka.....
użytkownik facebook 5-04-2020 19:31
Izabela Kalkow ale to prawdziwy las
użytkownik facebook 6-04-2020 20:48
Grażyna Nowak też chcę nabyć prawdziwy, najprawdziwszy..
użytkownik facebook 5-04-2020 17:47
Kurwa glupota
użytkownik facebook 5-04-2020 18:41
Tymczasem w Niemczech oficjalnie zachęca się by chodzić do lasu, bo tam nie można się zarazić
użytkownik facebook 5-04-2020 20:16
Dokładnie tak i zdrowo bo to przecież środowisko naturalne.
~J23 5-04-2020 18:41
Po wyborach każdy obywatel który oddał głos w nagrodę dostanie przepustkę do lasu
~ysek 5-04-2020 18:41
Przede wszystkim jest to całkowicie bezprawne, po drugie g..upie i dlatego po trzecie nie ma co się tym przejmować. Jak biegałem po lesie tak biegam nadal - jak potraficie to mnie złapcie.
użytkownik facebook 5-04-2020 19:02
Szczerze, nie wiem, które to komunalne, które państwowe, a które jeszcze jakieś czyjeś, ale dzis w lesie na rowerze bylo naprawdę super, nie bylo żadnych strażników Teksasu, czy innych,więc nie wierzcie w te bzdury o łapankach i nie płaczcie jak to jest źle, że zamknęli, tylko sami się przekonajcie.
~.. 5-04-2020 20:03
Cmokawa... Musicie mnie dogonić najpierw :)
~Morava i Szumek + "Jaro"==🤥 5-04-2020 23:39
https://www.wykop.pl/link/5430965/morawiecki-oglosil-ze-polska-bankrutuje-a-wine-za-to-ponosza-on-kaczynski-i-pis/ Skandalowi zawartości tzw. tarczy antykryzysowej odpowiada tylko tupet, jakim jest pokazanie czegoś takiego obywatelom. Wystąpienie premiera w Senacie rozwiewa wątpliwości: PiS doskonale wie, że zdemolowało finanse publiczne i nie ma jak bronić Polski przed zapaścią gospodarczą. .....i wszystko w temacie 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
~Skanka 5-04-2020 23:43
Dzis przechadzalem sie przez borowy jar a wraz ze mna kilkanascie ludzi ktorych mijalem i co gdzie zamkniete no gdzie
~marek kanarek 6-04-2020 8:28
do: ~Skanka (23:43)
I bardzo dobrze, myślący maja w doopie rządowe widzimisie.
~mason 6-04-2020 8:27
A czy ktoś z Was przeczytał konstytucję i spec ustawę - nie ma żadnej noty prawnej aby zakazać np wchodzenia do lasu - konsekwencje moglibyśmy ponosić jakby rząd wprowadził stan klęski a nie wprowadził więc nie przyjmować mandatów - są one wystawiane nie prawnie. Ograniczają nam konstytucyjną wolność - a jeżeli mają bałagan w przepisach to MY nie łamiemy żadnych praw. Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek.
~Dzidek bez swetra 6-04-2020 19:38
do: ~mason (8:27)
Masz absolutną rację, znikoma część tego narodu nie wie nawet co to jest ta konstytucja. Ciemnota narodu jest okropna.
~marek kanarek 6-04-2020 8:29
Jakby "rząd" kazał wam chodzić w zimie w kapciach to też byście chodzili, niewolnicy systemu???
~mason 6-04-2020 8:30
podstawa prawna: Zgodnie z art 228 ust 3 Konstytucji R, w związku z art 52 ust 1 oraz art 31 ust 3, nie ma możliwości ograniczenia poruszania się po terytorium RP bez wprowadzenia stanu nadzwyczajnego.
~Q 6-04-2020 10:59
No serio? Nie wytrzymacie bez szwendania się po lesie przez dwa tygodnie???
~Krycha 6-04-2020 14:34
http://apologetyka.org/co-podpowiada-rozum-w-sprawie-pandemii-koronawirusa-zbior-faktow-zrodla/ polecam przeczytać
~Nick 6-04-2020 19:07
do: ~Krycha (14:34)
Jazda mi z tymi katolickimi bzdurami. Kosciołowi zawsze pod górę z nauką. Wy byscie najchetniej wszystkich leczyli modlitwą. Czekam na procesje biczowników, jak w czasach dżumy.
~Dzidek bez swetra 6-04-2020 19:32
Nie będę się tu wypisywał o podtekstach politycznych debilnej decyzji, ale wprowadzić taki zakaz mogą tylko kompletni i..oci albo wrogowie demokracji. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest, że idąc np. ul. 1-go Maja mijam może nie aż wielu ale jednak, innych mieszkańców i jest w porządku, a w lesie nie ma prawie nikogo i nie wolno. Podkreślam, debilizm wziął niestety górę nad zdrowym rozsądkiem, którego u naszych włodarzy często niestety jak na receptę.
~Zezol 7-04-2020 15:19
do: ~Dzidek bez swetra (19:32)
Podobno bedom strzelać w plecy ostrzegająco!! . Chyba zakopią na miejscu ? dla zatarcia śladów interwncji . Tak też Jeżeli zobaczymy jegomościów ze szpadlami w gęstym lesie to raczej ''dyla'' uczynić należy zadymiając miejsce ucieczki ''Zyklonem '' klucząc między drzewami wzorem partyzantów AL ( zapoznać się z historią partyzantów AL)!!!! Na chwilę obecna to jedyna metoda bezpiecznej ucieczki
~Leśnik 6-04-2020 20:32
Tak lubicie chodzić do lasu i zostawiać tam swoje wizytówki , no właśnie, gdzie teraz będziecie świecić-na cmentarzach?
~Zezol 7-04-2020 15:08
Nabyłem nie odpłatnie rzerzączkę między dużym palcem nożnym lewym i nożnym dużym prawym kierunek do pasa, dodatkowo gratis łupież pylący .W związku z tym nabytkiem czy mogę się poruszać bezszelestnie w dzień trotuarami miejskimi drapiąc się w/w miejsca.Zaznaczam że nie kaszlę intensywnie a jedynie pulsacyjnie czasowo w równych odstępach w kierunku północnym z przewagą zachodnią.Dla niepoznaki zwłoki zabezpieczyłem kocem srebrnym odbijającym promienie słoneczne i zakładając machę septyczną antykorozyjną na łepetynę dla nierozpoznawalności społecznej , pragnę udać się do lasu wieczorowo jako półetatowiec leśny rozbawiać ludzkość w obecnym kryzysie umysłowym terapii mózgowo podprogowej .
~Zzzz 7-04-2020 15:38
Najśmieszniejsze są zyczenia świąteczne P.Obaza nad artykulem, adekwatne do sytuacji....
~Zezol 7-04-2020 15:51
W razie tłoku ludzkiego w sklepie zaleca się wypowiedzieć magiczne słowo z dialektu włoskiego BONGIORNO dla przywitania obecnych . Zapewniam że rozpierzchną się błyskawicznie i luz w sklepie pewny , tym samym dokonamy swobodnego bezstresowego zakupu towaru niezbędnego do egzystencji . AMEN!!
~xyz 7-04-2020 21:17
Piosenka adekwatna do sytuacji: https://youtu.be/vIOxazUZVXE
czarownik 7-04-2020 22:21
Debilizm-zawsze chodziłem, chodzę i będę chodził na spacer z dziećmi do lasu i żaden Kaczor mi tego nie zabroni. Zapraszam Policję, mandatu odmówię i pozwę wszystkich o brak wolności obywatelskiej/ Każdy prawnik to chwyci.Jest stan wyjątkowy? Nie ma, więc możemy wszystko.
ReaktorNaczelny 8-04-2020 1:38
Zamknąć to sobie mogą...ale gęby! Prędzej w mieście załapiesz tego s..a niż w lesie!
użytkownik facebook 8-04-2020 4:47
Same zakazy nawet auta nie można umyć na myjce bo się dotyka przycisków a parkomaty gdzie wszyscy mają dostęp są czynne coś jest nie tak
~87654oiuyt 8-04-2020 9:49
Zakaz jest absurdalny,chodzi tylko o to żeby ludzi wytresować jak bydło do dojenia z kasy
~rocznik 57 18-04-2020 22:33
totalne zniewolenie narodu, sprawdzanie ile jesteśmy w stanie wytrzymać. A tymczasem policję się dozbraja. Zbieg okoliczności?
~rocznik 57 18-04-2020 22:36
Totalne zniewolenie narodu. Sprawdzają ile jesteśmy w stanie wytrzymać. Tymczasem policję się dozbraja. Zbieg okoliczności?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group