Czwartek, 22 października
Imieniny: Filipa, Halki
Czytających: 6856
Zalogowanych: 6
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Jelenia Góra: rakotwórczy glifosat w każdym przebadanym dziecku

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 18 sierpnia 2020, 13:50
Aktualizacja: Piątek, 21 sierpnia 2020, 12:43
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Zbadano 250 próbek (z tego 220 od dzieci z jeleniogórskich klubów sportowych) i żadna nie dała wyniku negatywnego... - Jesteśmy truci glifosatem - podkreślał na konferencji prasowej Marcin Bustowski z Konfederacji Rolniczo-Konsumenckiej.
Mamy do czynienia z substancją, która przez sąd w Kalifornii została uznana za rakotwórczą i firma Bayer musiał wypłacić 10,9 mld dolarów odszkodowania - tłumaczył M. Bustowski.

Wyniki przebadanych próbek moczu dały od 0,6 ng (nanogram) do 14 ng glifosatu.

Do dnia dzisiejszego Minister Zdrowia, Minister Rolnictwa, ani Kancelaria Premiera - nie reagują. Każda struta osoba będzie składać zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w zakresie przedmiotowym, bo to prokuratura musi teraz ustalić źródło strucia. To pokazuje, że Państwowa Inspekcja Sanitarna, która znajduje się za nami - nie prowadzi żadnych badań na zawartość glifosatu w żywności, ani wodzie. Mamy informację i dowody na to, że na terenie miasta jest stosowany glifosat - w tej sprawie chcemy spotkania z prezydentem Jeleniej Góry - mówił Bustowski.

Jednocześnie zgromadzeni na konferencji zapowiadali zawezwanie do sądu okręgowego (do strony rządowej), o wpłatę do depozytu sądowego kwoty 45 miliardów złotych z tytułu strutych obywateli.

Środki te zostaną podzielone po 100 tys. zł na każdą osobę, która zgłosi się do nas do pozwu zbiorowego - zapowiada jeleniogórski rolnik.

Jak zaznaczył inicjator badań, glifosat znajduje się w importowanej żywności - szczególnie w marketach, a także w mięsie i hodowli przemysłowej. Szczegóły powinna ustalić prokuratura. W 38-milionowym kraju mamy 99,9 proc. strutych glifosatem - uważa M. Bustowski.

Rodzice dzieci, które zostały przebadane również są przerażeni i apelują do rządzących o realne działania w tym zakresie.

Panie premierze Morawiecki - dlaczego rząd pozwala nas truć. My, dzieci - chcemy zdrową, naturalną żywność bez chemii i glifosatu - powiedziała Liwia Olejnik, jedna z przebadanych dziewczynek.

Rodzice apelują do innych, aby przebadać siebie i dzieci, bowiem mimo sportowego trybu życia i spożywania "zdrowej" żywności - również są struci.

Twoja reakcja na artykuł?

5
3%
Cieszy
12
7%
Hahaha
0
0%
Nudzi
1
1%
Smuci
14
8%
Złości
144
82%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (90) Dodaj komentarz

~GośćJG 18-08-2020 14:47
Artykuł na miarę dzisiejszych czasów :) Brak norm, brak rzetelnych badań, glifosat wydala się z moczem, bardziej miarodajne wyniki daje badanie z krwi, nawet brak podania w jakiej jednostce objętości te nanogramy wykryto. Byle dużo krzyku i zamieszania zrobić :)
~Gość 19-08-2020 12:32
do: ~GośćJG (14:47)
Dobry jesteś truja cie a jak ktoś chce zakończyć to, to tobje niepasuje. Brawo Ty Przez takich baranów ciężej jest coś zrobić po co Ty wogole żyjesz jak tak lubisz truciznę to weź se większą dawkę :) Pozdrawiam Barana
~GośćJG 19-08-2020 13:21
do: ~Gość (12:32)
I to nazywa się klasa, brak argumentów to trzeba przyłożyć obelgami :) Nie pozdrawiam :)
Michrou 19-08-2020 13:34
do: ~Gość (12:32)
Problem jest taki, że nawet nie wiadomo, czy takie dawki są szkodliwe. Badania tego nie wykazują. Baranem jesteś ty, bo walcząc z niezbyt toksycznym glifosatem doprowadzisz do tego, że zamiast glifosatu będą stosowane inne środki, które są mniej przebadane i będące bardziej toksyczne. Obecnie nawet nie jest udowodniona jego rakotwórczość.
~ 19-08-2020 14:37
do: Michrou (13:34)
rakotwórczość została udowodniona już parę lat temu, ale koncern chemiczny robił wszystko, żeby tego nie ujawniać i nie rozpowszechniać. Poza tym giną od tych oprysków pożyteczne owady, bez których nie będziesz miał co jeść w najlepszym wypadku, a w najgorszym głód zagrozi wszystkim.
Michrou 19-08-2020 15:22
do: ~ (14:37)
Zaraz, czyli jeśli ten koncern robił wszystko by tego nie ujawniać (rozumiem, że opierasz tę hipotezę na choćby artykule prasowym, więc warto by było go tutaj zalinkować lub podać tytuł i autora), to jakim cudem ty o tym wiesz i dlaczego instytucje takie jak np. IARC nie klasyfikują glifosatu jako czynnik rakotwórczy (kategoria I)? Po drugie to jak wykryte 0,000000014 grama (czyli 14 NANOgramów) glisofatu w moczu może świadczyć o jakimkolwiek zagrożeniu? Może podasz ten dowód zamiast mówić, że on jest? Jeszcze wyjdzie, że będzie tak jak z zalinkowanym mi poniżej artykułem naukowym w którego wnioskach jest napisane, że glifosat jest dość bezpieczny, a niebezpieczne mogą być inne składniki preparatów. Dodatkowo podane wartości szkodliwe we wspomnianym artykule są wyższe o rząd miliona od wykrytych przez bohatera artykułu. Więc powtórzę, że walczycie z glifosatem tylko po to, by największe świństwo pozostało w preparatach, a sam glifosat wymieniono na coś bardziej szkodliwego.
Michrou 19-08-2020 15:39
do: Michrou (15:22)
Podkreślę jeszcze tylko, że to Pan ~iks zwrócił uwagę o różnicach w rzędzie wartości szkodliwych i wykrytych w Jeleniej. Żeby badania były wiarygodne, to w następnej kolejności powinno się przebadać nie zawartość glifosatu w moczu dzieci, a zawartość w ich krwi, by mieć jakiekolwiek wiarygodne pojęcie o zagrożeniu. Próbki moczu nie wykazały nic innego jak to, że wartości wykryte to miliardowe części grama w próbce.
~1410 19-08-2020 16:13
do: Michrou (15:22)
"Niezbyt szkodliwe" , "dość bezpieczne" - czyli wiadomo jakie.
~Dario X 20-08-2020 6:41
do: ~1410 (16:13)
Czyli używanie mglistych pojęć, byle nie powiedzieć wprost, że się jedynie mąci ludziom w głowach.
~Iks 20-08-2020 9:02
do: ~Dario X (6:41)
Akurat tu nie trafiłeś, to bardziej ostrożność i powściągliwość w formułowaniu tez i wniosków. Której brakuje umysłom fanatyków, biegnących do radykalnych konkluzji przy ledwie cieniu podstaw.
~1410 20-08-2020 12:13
do: ~Iks (9:02)
Albo coś jest bezpieczne albo nie. Jedyna opcja pomiędzy jest taka, że coś wcale nie ma wpływu na organizm.
~Anioł 21-08-2020 22:47
do: ~1410 (12:13)
To mam dla Ciebie złą wiadomość - NIC NIE JEST BEZPIECZNE jednoznacznie. Nawet tlen zabija - nieeee ??? Poczytaj.Gdyby nie ten dziadowski tlen to człowiek może by się tak szybko nie starzał :).
~1410 25-08-2020 22:43
do: ~Anioł (22:47)
Dziewczynkom pracującym z radem też tak wmawiano . :)
~ghu798 29-08-2020 11:30
do: Michrou (13:34)
substancje rakotworcze nie maja dawek szkodliwych,tzn.kazda dawka jest szkodliwa.
~ 23-08-2020 22:27
do: ~Gość (12:32)
Tobie nie tobje. ORTOGRAFIA SIĘ KŁANIA.
~Konfederacja 21-08-2020 9:31
do: ~GośćJG (14:47)
Śmiali się z gościa, że świr, a okazuje się, że miał rację. Rząd pcha nas w energetykę jądrową, modyfikowaną żywność, roundapowane uprawy, a my dziwimy się, że zd...my na raka!
~edgar 21-08-2020 11:09
do: ~GośćJG (14:47)
Każda chemia dodawana do żywności, czy to w postaci oprysków, konserwacji czy poprawy smaku jest szkodliwa dla ludzkiego organizmu. Nie lubię tego gościa, ale działa w dobrej sprawie. Trzeba głośno krzyczeć o chemii w żywności bo skończy się to katastrofą.
~Error 18-08-2020 14:59
Że Pan Bustkowski chce coś ugrać, głownie rozgłos i pieniądze - każdy może. Ale, że Jelonka daje się podpuszczać - to dziwne, brak profesjonalizmu. Pytania: 1. Kto robił badania, czy laboratorium ma akredytacje do tego rodzaju badań? 2. " 0,6 ng (nanogram) do 14 ng glifosatu" w moczu w jednym litrze czy w jednym metrze sześciennym? 3. Jaki jest dopuszczalne stężenie glifosatu w moczu?
~ 18-08-2020 15:06
reklama zaraz się okaże że gość robi żywność eko z marketu
~GośćJG 18-08-2020 15:16
A co do fragmentu "Mamy do czynienia z substancją, która przez sąd w Kalifornii została uznana za rakotwórczą i firma Bayer musiał wypłacić 10,9 mld dolarów odszkodowania - tłumaczył M. Bustowski." Oczywiście jest to ta ostatnia z prawd, czyli G prawda :) Ta kwota dotyczy wartości ugody, którą firma Bayer zgodziła się wypłacić, i tym samym zamyka drogę sądową na wypadek przyszłych roszczeń. Sam wyrok w Kalifornii dotyczył jednej osoby i tam padła kwota 20,5 mln dolarów. Oczywiście ponieważ jest to UESEJ to jest coś takiego jak precedens itd. Póki co rakotwórcze działanie glifosatu jest, delikatnie mówiąc, wątpliwe. Nie ma badań, które by to jednoznacznie potwierdziły. Za to w drugą stronę jest ich całkiem sporo :)
~Specjalista 18-08-2020 15:26
Nie od dziś wiadomo że państwo położone w Palestynie zamierze wytruć Polaków, zaczynając od najmłodszych.
~ 18-08-2020 15:35
Olejnik niech się spyta rodziców dlaczego sprzedali się do UN , to teraz żryjcie ich badziewie
~X 18-08-2020 15:44
Nowotwory, zaburzenia flory jelitowej, ..., dyskomfort jakości życia a przede wszystkim brak dobrego zdrowia jest sekwencją ekspozycji człowieka na czynniki szkodliwe dla zdrowia niewątpliwie znaczenie ma czas ekspozycji - im wcześniej przestaniemy być narażani na niestety czynnik determinujący wyższy wskaźnik zachorowalności i śmiertelności tym dla nas wszystkich lepiej Czy sanepid zaniedbuje należyte wykonanie zadań ustawowych w tym względzie oceń Czytelniku sam. Świadome społeczeństwo w zakresie szkodliwych czynników zdrowotnych swą prozdrowotna postawą potencjalnie zoptymalizuje wyeliminowanie produktów z glifosatem z rynku. (Przestanie używać, nie będzie dokonywał zakupu) Promocja zdrowia i oświata zdrowotna jak mi się wydaje leżą w kompetencji sanepidu. Smutne, że nie widzimy własnego interesu - dobrego zdrowia a dopatrujemy się niecnych korzyści innych. Brawa dla postawy p. Bustowskiego za dzielenie się wiedzą
~ 18-08-2020 15:57
Gościowi chodzi tylko o kasę. Jak tak mu zależy na zdrowiu wszystkich obywateli to niech zmieni podejście. Może wtedy ktoś odbierze go na poważnie.
~Wtf 18-08-2020 16:44
Osobnik który sam twierdzi że ma żółte papiery stał się dla jelonki autytetem w dziedzinie chemii.Schodzisz na psy jelonko.
~Anonim+ 18-08-2020 18:12
Trochę logiki: jak ten glifosat jest wydalany wraz z moczem, należy założyć, że po pewnym czasie, już skumulowany, zostanie wydalony do ilości niemierzalnych - chyba, że nadal jest dostarczany do organizmu z kolejnymi ilościami żywności! Zatem, jeśli nadal w Polsce się go używa, to ewentualne próby uzyskania odszkodowania od producenta spełzną na niczym, producent obali wniosek stwierdzeniem: a, kto Wam każe go nadal stosować?
~Iza 19-08-2020 13:37
do: ~Anonim+ (18:12)
A kto wam każe kupować w marketach.
~Anonim+ 19-08-2020 18:27
do: ~Iza (13:37)
Można bojkotować zakupy w supermarketach, na rzecz zakupów w Polskich , rodzimych, prywatnych sklepach i bazarach - będzie patriotycznie i DROGO! Tyle tylko, że ta żywność we wspomnianych sklepikach jest najczęściej kupowana w supermarketach...
~ 18-08-2020 18:20
Czy on złapał m...y że stoi szeroko czy zapisał się do LGBT
~Super 18-08-2020 18:46
Boże czym to faszerują dzieci w klubach sportowych???!
Michrou 18-08-2020 18:56
To teraz niech ten pan udowodni (lub poda badania), że taka ilość glifosatu w moczu jest "trująca", czy "rakotwórcza".
~soclib 18-08-2020 19:15
Trujące są fale radiowe radio maryja ,telewizja republika, szmatławiec nasz dziennik ,tvp1,truciciele ze studia na woronicza. Randap jest prawnie zakazany.
~Junak 19-08-2020 8:21
do: ~soclib (19:15)
Dodaj do tego TVN,gazetę bardzo wyborcza ,fakty i będziemy w domu
~Krecik 23-08-2020 1:24
do: ~Junak (8:21)
Słyszałem ,że PISowskie mózgi mają inne zwoje.....nie dają się przepalać przez propagandę TfałszNu :-)
~Gość 19-08-2020 8:53
do: ~soclib (19:15)
Jak prawnie zakazany? Jak rundap jest ogólnodostępny
~JGA 18-08-2020 19:32
płaskoziemcy, promowanie szarlatana zięby, pewnie też wiara w chemtrialsy itd
~ 18-08-2020 21:19
Trudno uwierzyć, że dyskutujący w większości nie traktują w rozmowach o potencjalnie negatywnym wpływie glifosatu na poziom jakości życia i zdrowia a popisują się wywołując do tablicy ...,. To nie jest łatwy do rozwiązania problem ale jakże istotny dla ludzi
Michrou 19-08-2020 13:23
do: ~ (21:19)
Zupełnie nieistotny dla ludzi. Trzeba zająć się czynnikami które są w 100% szkodliwe i prawie nic się z nimi nie robi, a nie niepewnym Glifosatem. Rakotwórcze są np. spaliny, smog i cała reszta niskiej emisji z którą w Polsce są olbrzymie problemy. Lepiej zajmować się Glifosatem którego nauka nie stwierdza jako pewnego czynnika rakotwórczego i doprowadzić do tego, że będą stosowane inne środki, które są o wiele bardziej toksyczne.
~Krecik 23-08-2020 1:57
do: Michrou (13:23)
Najbardziej rakotwórcze są G.wyborcza i TfałszN , ogłupiają tępe mózgi które we wszystko wierzą co usłyszą :-/
~Popieram pis 18-08-2020 21:31
NOKAUT W OPOZYCJĘ Kolejny raz Totalna Opozycja została ograna W ten sposób pokazaliśmy na czym najbardziej zależy opozycji czyli na pieniądzach. Pułapka okazała się strzałem w dziesiątkę z kolei opozycja nie potrafi otrząsnąć się z politycznego trzęsienia Wystarczył jeden celny ruch z projektem o podwyżce pensji a teraz widzimy opozycję, która leży na łopatkach. Najpierw zagłosowali ZA, dziś mówią, że chcą być PRZECIW Trwa wewnętrzna wojna w opozycji
~tekściarz 19-08-2020 12:47
do: ~Popieram pis (21:31)
Ale opozycja co jakiś czas robi jakieś wtopy. Ci mądrzejsi już dawno zrozumieli , że POkonani i ich koledzy leworęczni nic dobrego dla Polski nie zrobią i są tylko po to aby paść się przy korycie.
~Dario X 18-08-2020 21:54
Po pierwsze, nanogramy na jaką jednostkę masy? Po drugie, jaka ilość jest faktycznie szkodliwa dla ludzkiego organizmu? Po trzecie, czy to się kumuluje czy wydala? Facet chcący uchodzić za zatroskanego społecznika mąci ludziom w głowach, manipulując danymi.
~Do DarioX 19-08-2020 8:18
do: ~Dario X (21:54)
Ekspozycja długotrwała Człowieka tj. latami na czynnik który jest dopuszczalny w 0,01w produktach rolnych nie ma oficjalnie normy dla wody przeznaczonej do spożycia nie ma normy dopuszczalnej dla organizmu człowieka bo na logikę nie powinno go być Jeśli ktoś ma ochotę sprawdzić szkodliwość to niech zada sobie pytanie czy świadomie wypijałyby codziennie szklankę wody z x kroplami randapu lub innego środka chwastobójczego - i poczeka na konsekwencje Z logicznego pkt widzenia nie ma prawa w organizmie człowieka być wykryty glifosat Opluwacie człowieka a on krzyczy ratujmy zdrowie Stop nierozwadze. Z myślą ze dla rolnictwa jest dobrodziejstwem i poniekąd wpływa na mniejsze zużycie ropy/paliwa a tym samych na zanieczyszczenie środowiska. Pamiętając ze bogactwem narodu jest zdrowe społeczeństwo przeciwdziałać należy eliminując czynniki szkodliwe dla zdrowia.
~Iks 19-08-2020 10:14
do: ~Do DarioX (8:18)
To nie ma oficjalnych badań? Na co się w takim razie ten człowiek powołuje, twierdząc, że to jest rakotwórcze? Na własne urojenia? Straszy ludzi, żerując na ich niewiedzy? PS. Kilka kropli na szklankę wody to dawka kilka rzędów większa od tej, jaką pochłania się, jedząc pryskane warzywa, ty także zatem manipulujesz i żerujesz na ludzkich emocjach. Brak ci uczciwych argumentów? Może się zastanów, czy stoisz po właściwej stronie.
~BRZECHOTNIK 20-08-2020 0:48
do: ~Iks (10:14)
Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz? Czy też, tak po prostu, publicznie r-ż-n-i-e-s-z g-ł-upa?
~Dario X 20-08-2020 6:45
do: ~BRZECHOTNIK (0:48)
O, naczelny foliarz też się objawił. Poczytaj zalinkowany niżej artykuł naukowy - ale nie sam nagłówek, jak to zapewne zrobił linkujący - a potem raz a kiedy pomyśl. Ale tym razem nie myl sceptycyzmu z odrzucaniem niewygodnych faktów. A co do rżnięcia głupa, rozumiem, ale uspokajam - w tej kategorii nie masz sobie równych.
Michrou 19-08-2020 13:29
do: ~Do DarioX (8:18)
Kilka kropel? To części na milion, więc to raczej nanokropla. Po drugie jeśli coś jest w moczu, to znaczy, że jest wydalane i nieszkodliwe. Pytanie ile z tego zatrzymuje się w organizmie, jeżeli wydalane jest 100%, to może tego być nawet więcej w tym moczu i to nie powinno zaszkodzić, bo organizm się tego pozbywa.
~ 18-08-2020 21:55
Z jednej strony na szczęście, że 2 sz...ny podały się do dymisji, ale kto ich pociągnie do odpowiedzialności za przekręt z kasą?
~ 18-08-2020 21:56
s.z.u.m.o.w.i.n.y.
~GTV 18-08-2020 23:13
"chcemy zdrową, naturalną żywność bez chemii i glifosatu" a glifosat to nie chemia? A czemu nie włączycie z konserwantami jakie są w jedzeniu? Czemu że smogiem nie? Ja chce 100k plnów bo mnie smogiem truje ie jak ciągnikami na ropę po polach jeździć!! A co! Jak się bawić to się bawić :-D
~No i jasne ... 18-08-2020 23:46
Najpierw Bustowski wyłudzał pieniądze dopłat rolniczych na pseudo młodych rolników u zarobił na tym miliony teraz zarobi na id...ch. Od każdego pozwu weźmie wpisowe i będzie na duży plusik. Kiedy prokurator zbada cała sieć wyłudzającą dopłaty która kierował Bustowski ? Krzykacz który buduje swoją sile na id...ch szukających sensacji . Żałosne ...Polecam prokuraturze zbadanie pochodzenia majątku Bustowskiego oraz prześwietlenie finansów tzw Solidarnych bo to tez był dobry wałek ...czas tyka i mam nadzieje i także życzę Bustowskiemu aby na nim oko zawiesiła prokuratura
~Wypłaszczenie min.zdrowia 19-08-2020 11:14
do: ~No i jasne ... (23:46)
Brawo.Jedyna prawdziea wypowiedź w tym temacie.A ciem.nota mu przyklaskuje.
~ 19-08-2020 8:25
Chcecie wiedzieć skąd glifosat w organiźmie człowieka? Otóż wielu rolników pryska zboża lub rzepak po to, aby równo dojrzewał przed żniwami. A potem takie coś trafia na skup.
~Waldemar 19-08-2020 9:46
Trudno zrozumieć ludzi którzy bagatelizuje problem glifosadu albo są kompletnym ignorantem albo są po drugiej stronie lobby dla bayera a dawniej monsanto firmy szkodnik specjalizującej się w produkcji rakotworczych pestycydów GMO itp sprawa jest na tyle poważną że w trybie pilnym powinien zająć się rzad, zakazu dokonał już min. Meksyk Czechy a "polski " rząd z nazwy bo co drugi to mosze nie robi nic czyli pozwala na świadome trucie Polaków wstyd i hańba i tylko potrafią grube miliony wydawać na niby walkę z niby pandemia i kogoś dorabiać.
~Iks 19-08-2020 12:31
do: ~Waldemar (9:46)
Miesza ci się wszystko, glifosat, GMO, wielkie koncerny... widać, że nie masz zbyt wielkiego pojęcia o którejkolwiek z tych spraw. Potem usłyszy taki piąte przez dziesiąte, dopowie sobie resztę i boi się własnych urojeń. Trzeba było uczyć się nieco pilniej, może byś rozumiał więcej.
Michrou 19-08-2020 13:26
do: ~Waldemar (9:46)
GMO jest wręcz zdrowe. Chyba, że jest się współczesnym pospólstwem i boi się wszystkiego co niepojmowalne. Jak GMO ma zaszkodzić w momencie, gdy materiał genetyczny jest trawiony przez enzymy trzustkowe, więc nie ma żadnego wpływu na organizm?
~ 19-08-2020 14:40
do: Michrou (13:26)
gościu, normalnie nobel dla ciebie :-D
~GTV 20-08-2020 0:06
do: Michrou (13:26)
A w ogóle nie wiem czy wiecie ale truskawki to też GMO! Truskawka to krzyżówka bodajże dwóch odmiany.... Poziomek ZABÓJCZE TRUSKAWKI GMO!!!!!!!!!!!! :-)
~Dario X 20-08-2020 6:48
do: ~GTV (0:06)
Nie wiem, czy wiecie, ale rolnicy od setek, jeśli nie tysięcy, lat, krzyżują ze sobą różne odmiany roślin i zwierząt dla uzyskania pożądanych cech. Pod tym względem GMO jest po prostu bardziej precyzyjne, a narzekanie na GMO teraz, kiedy zmodyfikowane jest praktycznie wszystko (zarówno zwierzę, jak i pasza), jest jak żal, że ktoś puścił bąka w palarni.
~BRZECHOTNIK 20-08-2020 0:41
do: Michrou (13:26)
P-o-p-i-e-r-n-i-c-z sobie jeszcze to już niedługo będziesz tu rozmawiał jedynie sam ze sobą, zmieniając dzielnie nicki - co i tak już chętnie uprawiasz.
~Mieszkaniec 19-08-2020 11:01
Dobrze że niemam i nie zamierzam mieć dzieci. Czytając te komentarze i widząc jak marne jest poparcie rodziców dla walki o zdrowie ich dzieci, jestem przekonany że nie dam już ani grosza jednemu z drugim na leczenie "bąbelka" w ameryce.
~` 19-08-2020 11:11
Taki rolnik jak ma zarobić 2 grosze więcej to całe pole tym zaleje. A że to trucizna od której wszystko zd...a? Co z tego liczy się dziś teraz i moje pieniądze. A potem do kościoła.
~Oświęcimianin 19-08-2020 11:45
Walczcie o nasze zdrowie, wspieramy Was! Monsanto płaciło naukowcom za pozytywne wyniki badań dotyczące stosowania glifosatu. Mafia koncernów truje nas wszystkich.
Michrou 19-08-2020 13:24
do: ~Oświęcimianin (11:45)
A są jakiekolwiek badania "nieopłacone" które wykazały jego szkodliwość?
~Oświęcimianin 19-08-2020 13:34
do: Michrou (13:24)
https://www.researchgate.net/publication/260118755_Glyphosate_and_its_formulations--toxicity_occupational_and_environmental_exposure
Michrou 19-08-2020 13:59
do: ~Oświęcimianin (13:34)
Dzięki, konkretne badanie. Więc miałem rację, glifosat nie jest bardzo szkodliwy. Problemem są środki chemiczne które go wykorzystują. Czyli walka z glisosatem to jeszcze większe draństwo niż mogłoby się wydawać. Doprowadzi to do tego, że środki chemiczne które szkodzą pozostaną to same, a wymienią tylko w składzie glifosat na bardziej toksyczny odpowiednik i będą truć tak samo, a raczej gorzej. Walka podjęta od zupełnie złej strony.
~Oświęcimianin 19-08-2020 14:12
do: Michrou (13:59)
Mam wrażenie czy pracujesz dla firmy Bayer? WTF?
Michrou 19-08-2020 15:08
do: ~Oświęcimianin (14:12)
Nie, po prostu umiem czytać ze zrozumieniem. Dziękuję, że mam wystarczające wykształcenie, by pracować w tak poważnej firmie, niestety jestem wykształcony w zupełnie innej dziedzinie. Przeczytaj podsumowanie artykułu który sam zalinkowałeś i jest tam napisane dokładnie to samo co napisałem. Zacytuję fragment i podkreślę to czego nie pojmujesz: "Wzrost użycia związków herbicydowych niesie ze sobą konieczność prowadzenia szerszych badań na temat ich działania i wpływu na różne układy biologiczne. Glifosat jest stosunkowo BEZPIECZNYM związkiem, jednak PREPARATY, w których skład wchodzi, często mają wyższą toksyczność."
Michrou 19-08-2020 15:09
do: Michrou (15:08)
Dziękuję, że myślisz, że mam*
~Dario X 19-08-2020 23:04
do: ~Oświęcimianin (14:12)
Nie ma to jak się samemu zaorać, wrzucając naukowe źródło, które na dobrą sprawę obala lansowaną przez siebie samego tezę. Z tych badań wychodzi, że glifosat jest stosunkowo bezpieczny w dawkach, jakie pochłania przeciętny konsument. PS. Pretensje miej do rolników, którzy podsuszają zboże glifosatem, w praktyce nadużywając tego preparatu i to niezgodnie z przeznaczeniem.
~BRZECHOTNIK 20-08-2020 0:19
do: ~Dario X (23:04)
Ty zaorałeś się przy fladze LGBT twierdząc, że ona jest taka tęczowa i należy ją utożsamiać jedynie z piękną tęczą na niebie... :)))))))) Teraz twierdzisz, że glifosat jest "bezpieczny w dawkach, jakie pochłania przeciętny konsument". REWELACJA! - nie wiadomo czy śmiać się, czy też... płakać. Powiedz nam, "geniuszu", dlaczego Austria przyjęła 2019 r ustawę zabraniającą stosowania glifosatu? Dlaczego niektóre z krajów UE, od 2017 r. , np. Francja, Włochy, Holandia i Belgia, wprowadziły u siebie ograniczenia stosowania glifosatu.
~Dario X 20-08-2020 6:51
do: ~BRZECHOTNIK (0:19)
To teraz już opisujesz inny artykuł i wpis sprzed kilku dni? Obsesje się leczy, rycerzu foliarstwa, a nie obnosi po forach. Czytaj linkowany powyżej artykuł i myśl. Zacznij w końcu. Albo przytocz inne NAUKOWE ŹRÓDŁO, które miałoby potwierdzać, że to coś jest szkodliwe w realnych dawkach, a nie milion razy większych niż typowe. PS. Rzucasz się jak wściekły pies, chyba ktoś ci celnie dowalił :)
~Iks 20-08-2020 9:19
do: ~BRZECHOTNIK (0:19)
Krótko: jest tu naukowe źródło, które opisuje szkodliwość substancji w dawkach rzędu mg/ml i przeciętne stężenie w dawkach rzędu ng/ml, czyli milion razy mniejszym. Wniosek: trzeba bardzo solidnie przedawkować, by to komuś zaszkodziło, co w przypadku osoby nie mającej bezpośredniego kontaktu z glifosatem jest bardzo mało prawdopodobne. Twierdzisz inaczej? Podaj naukowe źródło, które daje ku temu podstawę. Parlament to nie jest naukowe grono i nikt nie powiedział, że zawsze kieruje się racjonalnymi i realnymi motywami. Jeśli stwierdzili, że glifosat może powodować raka, to czekam, aż zakażą nikotyny.
~BRZECHOTNIK 20-08-2020 0:27
do: ~Oświęcimianin (14:12)
Być może... być może. To by tłumaczyło dlaczego tak namolnie chce wszystkim wciskać ten swój kit i tak namiętnie uprawia dezinformację. Chociaż... to zaangażowanie czasowe w niszowy portal raczej przeczy tym wnioskom. No, chyba że taki deserek sobie wybrał.
~Iks 19-08-2020 14:33
do: ~Oświęcimianin (13:34)
To teraz to przeczytaj. Sa tam np. tezy: "Jak pokazuje analiza kanadyjskich badaczy Arisa iLeblanca(22), glifosat był wykrywany we krwi ludzi nienarażonych bezpośrednio na podwyższone dawki tego pestycydu wstężeniu73,6±28,2ng/ml krwi. W przypadku zatruć glifosatem jego zawartość we krwi pacjentów waha się średnio od 61mg/l(0,6 150 mg/l) w zatruciach łagodnych do 4146 mg/l (6907480 mg/l) w przypadku zatruć prowadzących do śmierci(19osób na601pacjentów)". Mili to milion razy więcej niż nano. W praktyce pan Bustowski sam wykazał, że w organizmach konsumentów znajduje się dawka o wiele niższa od szkodliwej, pewnie "nadmiar troski" sprawił, że zapomniał tego zaznaczyć. Generalnie jeśli nie jest się rolnikiem i nie ma się bezpośredniego, częstego kontaktu ze skoncentrowaną formą tej substancji, to nic człowiekowi nie grozi. Znamienne, że tego typu wniosku pan Bustowski i jemu podobni unikają jak ognia, bo im nie pasuje do przekazu. To chyba najdobitniej świadczy o ich rozminięciu się z rzetelnością.
~BRZECHOTNIK 20-08-2020 0:09
do: ~Iks (14:33)
Generalnie to ty orzekłeś, że "generalnie jeśli nie jest się rolnikiem i nie ma się bezpośredniego, częstego kontaktu ze skoncentrowaną formą tej substancji, to nic człowiekowi nie grozi." No, proszę... jaki jelonkowy ekspert nam się trafił.
~Dario X 20-08-2020 6:52
do: ~BRZECHOTNIK (0:09)
Wystarczy czytać ze zrozumieniem. To praktycznie wprost wynika z tego artykułu. Jeśli to za trudne dla ciebie, wróć do podstawówki.
~Miastowy 19-08-2020 11:54
redakcja jelonki powinna sie bogato rozpisać o historii lewactwa w Jeleniej Gorze i jego wpływie na to miasto.
~Iw 19-08-2020 12:22
Niech każdy zajmie się takimi rzeczami a nie jakims niegroźnym covidem, umieramy na raka i to jest prawdziwa pandemia
~. 19-08-2020 13:02
Ten znowu parodiuje. Mógł mu ktoś ściąć ten przepity łeb zamiast koziołkowi. Tamto stworzenie było mądrzejsze. Wstyd Jelonko, że zaśmiecacie sobie stronę takimi burakami.
~Rolnik 19-08-2020 15:16
Mam pola w sąsiedztwie pól Pana Bustowskiego, ten to dopiero glifosatu leje ile wlezie. Obłudnik
~Je*** pis 19-08-2020 17:09
A na pisowskich portalach tłuszcza bolszewicka dziękują ministrowi za wygraną walkę z Covidem, że nie stoją w kolejkach do lekarza. Jak mają stać w kolejkach skoro lekarze nie przyjmują pacjentów tylko telefoniczne porady udzielają. Je*** pis.
~Euro 19-08-2020 18:46
Gabor a tym tam po co
~ 20-08-2020 11:20
Piko wcinają tonami a ranapu będą się czepiać
~Bolesławiec hospital 20-08-2020 11:36
Ten osobnik nawet gdyby mówił prawdę to nikt kto go zna nie potraktuje go poważnie.
~Grzesiek_5 20-08-2020 12:21
A czemu tylko 45 mld zł do depozytu? A może stąd panika w rządzie i kolejne dymisje?
~ 21-08-2020 21:43
największe zło i gangrena to kaczyzm
~Nnnn 23-08-2020 19:36
bustowski to atencyjny pies, chlop ma parcie na szkło. Polecam mijać czubka szerokim łukiem.
~paw 28-08-2020 8:17
może i burak z tego Bustowskiego, ale barany to wy jestescie jak macie w d...ie to ze wasze dzieci i wnuki sa trute codziennie jedząc zwykłą byłke!!!!
~ghu798 29-08-2020 11:32
Nareszcie ktos interesuje sie naprawde waznymi sprawami,trucie przez Bayer ludzi glifosatem.Nalezy glosno o tym mowic.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group