Niedziela, 12 lipca
Imieniny: Weroniki, Jana
Czytających: 6303
Zalogowanych: 10
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Debata: czy religia jest potrzebna?

Wiadomości: Polska
Piątek, 10 kwietnia 2020, 17:10
Aktualizacja: 17:14
Autor: Szymon mówi
Religia jest korzystnym zjawiskiem społecznym czy niepotrzebnym już przeżytkiem? Debata z Jarosławem Kowalem, wiceprezesem Koalicji Ateistycznej.

Twoja reakcja na artykuł?

5
63%
Cieszy
0
0%
Hahaha
1
13%
Nudzi
0
0%
Smuci
2
25%
Złości
0
0%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~pytanie 10-04-2020 17:27
Dopóki lud ciemny i g..upi ,potrzebna ,szczególnie dla szamanów.?
~Mieszkaniec 10-04-2020 18:29
do: ~pytanie (17:27)
Zgadzam sie z Toba. Ale nie ktore opowiesci sa ciekawe... np opowiesc o Sodomie i Gomorze 😉
~beta 12-04-2020 13:19
do: ~pytanie (17:27)
Do zbierania kasy dla kleru
~MadMax 10-04-2020 18:38
Widać ze wyżej komentujący nie poznali argumentów i tylko się ośmieszają, szkoda klawiatury na wszystko wiedzących d..ili.
~ 10-04-2020 20:45
do: ~MadMax (18:38)
Trzódka bez pasterza może zbłądzić... A co do religii to TAK. Byle nie w szkołach!
~Par... 10-04-2020 20:01
Czy religia jest potrzebna? A takie sprawy można rozsądzić dzięki debacie? Bezzasadne klepanie. Jak nie będzie potrzebna, to przestanie istnieć. A jak uczy historia raczej nigdy się to nie stanie.
~KERZE43 10-04-2020 20:51
Religia to opium dla ciemnego i t..pego ludu...takimi najłatwiej sterować.Tak potrzebna ,jak starej ... stringi na pupie.XXI wiek,czas skończyć z piekłami,postami,grzechami i innymi szamańskimi wynalazkami.Wymyśli to wszystko,by straszyć maluczkich...
~ 10-04-2020 21:20
do: ~KERZE43 (20:51)
Więc skoro religia mówi że diabeł jest zły, to może być dobry!
~zwykla@baba 10-04-2020 22:51
Debaty w stylu czy ziemia jest okrągła czy płaska są zazwyczaj denne. Warto jednak posłuchać. Współczuję inteligentnemu panu po prawej, że ma zacofanego i nawiedzonego dyskutanta czyli temu po lewej stronie. Na świecie jest wiele religii najsłuszniejszych na świecie...
~zwykla@baba 10-04-2020 22:56
do: ~zwykla@baba (22:51)
Prawa i lewa strona są inne na filmie niż tu na zdjęciu tego czegoś w Jelonce !!!!!!
~Michrou 11-04-2020 1:13
do: ~zwykla@baba (22:51)
Prawicowy pan po prawej jest znany z cherry pickingu i narzucania swoich poglądów pod płaszczykiem obiektywności. Internauci go nie raz przejrzeli. Na wykopie skończył w ten sposób karierę, bo od razu jest "wyjaśniany" przez bardziej merytorycznych użytkowników.
~Michrou 11-04-2020 1:24
Religia była potrzebna by wyjaśnić niewyjaśnione. Obecnie wszystkie religie zostały wymyślone zbyt wcześnie i na ich wyjaśnienia mamy już odpowiedzi zapewnione przez naukę, co z logicznego punktu widzenia neguje ich racje bytu. Niemniej jednak religie przydają się ludziom którzy na przykład nie potrafią się pogodzić z tym, że ich bliscy bezpowrotnie odeszli, oraz ze strachem przed śmiercią. Problemem religii jest to, że są wykorzystywane przez organizacje takie jak Kościół Katolicki do robienia na tym strachu pieniędzy i wpływu. Organizacje te próbują utrzymywać swoją pozycję przez narzucanie swojej ideologii każdemu w społeczeństwie, nawet temu który w to nie wierzy. Dlatego jeżeli ktoś sobie wierzy niezależnie od organizacji jest dla mnie ok. Problemem są fundamentaliści narzucający mi swoje wierzenia pomimo tego, że mocno wierzący katolicy to obecnie w Polsce mniejszość i jesteśmy najszybciej laicyzującym się społeczeństwem na świecie.
~ 11-04-2020 7:51
Bolszewicy też odrzucili Pana Boga-nareszcie mogli mordować do bólu-bo wraz z odrzuceniem Boga,odrzucili sumienie i moralność. Odrzucony Bóg po 70 latach wyszedł z podziemia, zaś oświecony bolszewizm z jego ojczyzną ZSRR poszedł w rozsypkę. I tak też będzie ze współczesnym marksizmem.Tylko smutne jest to,że po antychrystach zawsze pozostaje ból,śmierć i degradacja człowieczeństwa-i trzeba wiele lat wysiłku,by posprzątać po tej czerwonej zarazie.
~Michrou 11-04-2020 13:47
do: ~ (7:51)
Obecnie wszystkie kraje rozwinięte odrzuciły pana bożka. Ciekaw jestem jak też definiujesz współczesny marksizm, pewnie wszystko co ci się nie podoba jest marksistowskie i lewackie. W Rosji mają teraz niewiele lepiej jak za komuny.
~ 11-04-2020 17:53
do: ~Michrou (13:47)
Współczesny marksizm nie musi być definiowany,ponieważ zło nie podlega definicjom,gdyż zło,a tym jest marksizm, ze swej natury jest złem.Ideologia marksistowska,obecnie występująca pod postacią poprawności politycznej, ukazuje swe zło w negowaniu prawa naturalnego,zaś prawo naturalne tworzy życie.Kto zwalcza prawa naturalne,zwalcza samo życie. A walka czy to klas społecznych,czy o niszczenie prawa naturalnego jest samym złem, gdyż prowadzi do unicestwienia człowieka,czyniąc zeń narzędzie,rzecz,a nie podmiot mający wolną wolę i godność, np.niszczenie moralności prowadzi do zdemoralizowania,np.prostytucja,gender itp.
~Michrou 11-04-2020 21:49
do: ~ (17:53)
Jeśli nie musi być definiowany to znaczy, że jest urojonym pojęciem na modłę: "Wszystko czego nie lubię to wina Sorosa i lewicy". Skrajniacy potrzebują mocnych pojęć, by próbować nadać mocy pustym hipotezom. Tak postępuje skrajna lewica nazywająca narodowców "nazistami". Tak postępują antyaborcjoniści, którzy nie mając argumentów i przegrywając dyskusje używają pojęć "mordowanie" czy "dziecko". Przykładem jest też bzdurne pojęcie "neomarksizm". Czym jest prawo naturalne? Poprzez prawo naturalne rozumiem prawo dżungli. Silniejszy może zabić słabszego i nie ponieść konsekwencji? Mężczyzna może z..ałcić dziecko, bo natura żąda, by dojrzała płciowo nastolatka już przedłużała gatunek? Może nie powinniśmy załatwiać się do nienaturalnych toalet? Powinniśmy przestać brać leki, ponieważ to sama nienaturalna chemia? Używasz mocnych pojęć których nawet nie umiesz zdefiniować. Są to też pojęcia elastyczne na tyle, że można pod nie podpiąć wszystko co się komuś subiektywnie nie podoba, ja przed chwilą podpiąłem pod jedno kilka absurdów. Walczysz z wrogiem który znajduje się w zbiorze urojonym. Wracając do tematu religii to właśnie tak postępuje skrajny katolicyzm. Trzyma przy sobie swoje owieczki obietnicami ochrony przed wrogami którzy tak na prawdę nie istnieją. Wrogiem jest na przykład "ideologia rowerowa", można wygooglować i znaleźć publikacje w katolickim portalu internetowym. Grafika roweru który stoi na wrakach samochodów, a za nim na niebie świeci zamiast słońca wielka czerwona gwiazda przemawia do uczuć, mnie jednocześnie śmieszy i żenuje. Ciekawe połączenie.
~Michrou 11-04-2020 21:53
do: ~ (17:53)
Skończyła się ilość znaków, to dodam jeszcze ostatni ciekawy wniosek. Wymieniłeś jako przykład zła prostytucję. Jednocześnie odnosisz się do prawa naturalnego. Widać tu swojego rodzaju zaprzeczenie, bo w naturze przykładowo samice pingwinów oddają się w zamian za budulec do gniazd. Zatem prostytucja jest naturalna i tym samym dobra?
~eko świr 11-04-2020 22:18
do: ~Michrou (21:53)
ale zoofilia nie jest cechą naturalną człowieka-nie zgodzę się na ukazywanie człowieka,jako zwierzęcia,bezrozumnego i żyjącego za pomocą instynktów, a tym samym do porównywania zachowań istot zwierzęcych do ludzi, nie tędy droga, zaś pojęcie prawo naturalne nie jest skomplikowanym terminem, chodzi o człowieka, jako istoty stworzonej w swej odrębności od np.świata zwierząt, czyli żyjącej zgodnie z prawidłowościami przypisanymi gatunkowi homo sapiens sapiens-tzn. prokreacja między kobietą, a mężczyzną, zdolności nazwania zjawisk przyrody, biologii, fizyki ,czy chemii, lub astronomii oraz ich udowodnienia na drodze empirycznej, zdolności artystyczne, tworzenie prawa, tworzenie architektury itp.Takie oto cechy składają się na prawo naturalne, które jest negowane przez marksizm, który sprowadza rozrodczość, a zarazem miłość, która prowadzi do poczęcia potomstwa do roli zwykłej rui kóz lub słoni, zaś piękno życia, delikatność i wrażliwość, co powoduje rozkwit muzyki, sztuki, poezji sprowadza do walki o byt, do walki, czyli przemocy wobec jednych ludzi za działaniem drugich-zatem marksizm jest zaprzeczeniem prawu naturalnemu,a dla osób wierzących również prawu boskiemu.
~Michrou 11-04-2020 23:33
do: ~eko świr (22:18)
Już wiem o co chodzi. Zazwyczaj prawica popełnia błąd logiczny będący odwołaniem do natury. Przywołanie tutaj śmiesznego wroga prawicy, czyli "ideologii gender" zbiło mnie z tropu.
~Iks 14-04-2020 8:40
do: ~ (7:51)
Ciekawe, czemu w takim razie kolonizatorom z imieniem Boga na ustach równie łatwo przychodziło mordowanie i niewolenie całych narodów w Afryce, Amerykach czy Australii. Dla podbijanych nie było żadnej różnicy, jaką ideologię dorobią sobie ciemiężcy dla wsparcia własnej chciwości.
~ 11-04-2020 9:01
Religia to stek bzdur. Tylko istota bez mózgu wierzy tym szamanom.
~ 11-04-2020 10:15
do: ~ (9:01)
To idź w święta do pracy i w niedziele też, będziesz nie musiał korzystać z osiągnięć steku bzdur i oglądać w mediach szamanów.
~Michrou 11-04-2020 13:50
do: ~ (10:15)
Jednak to "lewacy", albo jak mówisz "marksiści" zapewnili ci 40-godzinny tydzień pracy i max osiem godzin dziennie, oprócz tego urlop zdrowotny i BHP, kobietom zapewnili macierzyński. Nawet w tej kwestii religia została zdeklasowana i jest niepotrzebna.
~ 11-04-2020 17:40
do: ~Michrou (13:50)
Bzdura.Za prawo do wolnych sobót i prawa pracownicze-nie biegali się marksiści,a Kościół Katolicki-Encyklika Rerum Novarum sprzed ponad 125 lat wstecz.A Marks i Engels zaproponowali holokaust słabszych,czyli likwidację nieprzydatnych całych grup społecznych oraz narodowych.Bo wszelkie prawa człowieka pracującego głosił Jezus Chrystus. Zapoznaj się z nauką w tej materii Jezusa oraz Kościoła Katolickiego.Natomiast to marksiści wprowadzili system pracy na akord,walkę o produkcję np.węgla ,stali w systemie podnoszenia norm;co doprowadziło do wielu wypadków i zgonów. Za bunt przeciwko niewolnictwu np.w ZSRR lub w PRL marksiści nakazywał swoim pretorianom mordować i robotników i innych zniewolonych ludzi.Marksizm zabiera wolność jednostce- chrześcijaństwo czyni człowieka wolnym.Zatem życzę z okazji Świąt Wielkanocnych lektury i papieskich encyklik o pracy i Ewangelii.
~Michrou 11-04-2020 22:10
do: ~ (17:40)
Jak już odnosimy się do historii to polecam poczytać skąd wziął się komunizm. Jak w II RP o prawa pracowników walczyli komuniści, a w ich szeregi dołączali ludzie którzy musieli zaczynać pracować w wieku nastoletnim. Obejrzyj na YT materiał IrytującegoHistoryka pt: "Listy z Auschwitz (i inne pamiątki po działaczu KPP)". Jest to historia katolika (!), Józefa Krawca, który wstąpił do KPP, by protestować o prawa pracowników przez co wiele się nacierpiał. Gdy zmarł mu ojciec, to jako dziecko wraz z siostrą musiał pracować w fabrykach włókienniczych. Ciekawe dlaczego dołączył do komunistów, a nie narodowców. Może dlatego, że to nie katolicy walczyli o prawa pracowników? Lektury mam ciekawsze niż ideologiczny bełkot papieży z którego nic przydatnego nie wyciągnę. Wolę czasopisma naukowe, lub książki popularnonaukowe, najlepiej pisane przez umysły techniczne.
~eko świr 11-04-2020 22:25
do: ~Michrou (22:10)
bzdura!!!komunizm zakłada zniewolenie człowieka,wprowadza niewolnictwo, ukryte pod hasłem materializmu i dialektyki materialistycznej,czyli nie liczy się jednostka ludzka, jej prawo do wolności i prawo z wolności wypływające, czyli prawo m.in. do własności,a własnością nie jest tylko rzecz, lecz też własne życie.I to z jednostek składa się społeczeństwo, a podstawą każdego narodu jest rodzina, której prawa np. do wychowywania dzieci odbiera komunizm, a nawet ingeruje w ilość posiadania dzieci-aborcja.
~eko świr 11-04-2020 22:28
do: ~Michrou (22:10)
proszę o przestudiowanie filozofii i marksistowskiej i Ewangelii oraz Heideggera, Nitsche, Arystotelesa i Platona, a na koniec proszę przestudiować filozofię przed i po okresie marksistowskim L. Kołakowskiego, a także H. Arendt oraz Edytę Stein.
~soclib 12-04-2020 3:40
do: ~ (17:40)
Aleś ty durak. Nauki Jezusa nie mają nic wspólnego z teraźniejszą religią katolicką a zwłaszcza w Polsce.To w co dziś wierzycie to zlepek zapożyczonych wierzeń pogańskich od czasów Cesarza Konstantyna. Od 324 roku ten WASZ kościół odszedł od Chrześcijaństw.Ma niezliczone w milionach ofiary wojen,handlu niewolnikami, stosy ,mordowanie Indian,heretyków czy czystki etniczne na Ukrainie czy ostatni w byłej Jugosławii.
~Iks 14-04-2020 8:44
do: ~ (17:40)
Akurat zrąb tych praw pracowniczych, z których się dzisiaj cieszymy, zawdzięczamy ruchowi robotniczemu w USA. Ale dalej wpychaj wszystko w p..stacką szufladkę "marksizm-komunizm", to świadczy tylko o tym, że nawet nie zadajesz sobie trudu, by intensywniej pomyśleć na dany temat. Więcej myślenia, mniej wiary w slogany.
~ 11-04-2020 10:15
RELIGIA jest potrzebna, gdyż tzw. pasterze od dusz /duszpasterze/ nie powinni być pozbawieni psychomanipulacji baranów i owiec.
~mmmmm 11-04-2020 12:16
to obraz kanali wroga ludzkośći próbują wciskac głupoty do łopaty
~rety 11-04-2020 13:48
Brawo dla młodszego.
~olo 11-04-2020 14:03
to jak to jest panie starszy przez przypadek jest pan niewierzący
~pytanie 11-04-2020 14:35
Czy oprawcy Z TRUPIMI Czaszkami na czapkach,mieli na pasach napis z imieniem Boga.?A ich wódz ,czy doprowadził do zabicia 50 milionów ludzi.?Pytanie do neofaszystów.
~Mieszkaniec 11-04-2020 16:40
do: ~pytanie (14:35)
Oprawcy z trupimi czaszkami na pasach mieli napis ,,moim hinorem jest wiernosc" nic tam o Bogu nie było.
~ 11-04-2020 18:03
do: ~pytanie (14:35)
Marksiści, a takimi byli naziści, czyli NSDAP-Narodowo Socjalistyczna Niemiecka Partia Robotnicza,ukrywali pod tym hasłem swą słabość, ponieważ to z ich słabości duchowej i moralnej wzrastało zło i złe czyny.Ukryte zło pod imieniem Bóg nie oznacza wiary w Boga,oznacza próbę usprawiedliwienia zbrodni i zła przy jednoczesnym profanowaniu imienia Boga,profanowaniu nauki bożej- nie czyń drugiemu,co tobie nie miłe. A wiadomo,że po owocach ich poznacie-czyli po czyniąc,nie po słowach.
~Michrou 11-04-2020 22:28
do: ~ (18:03)
Śmieszy nazywanie nazistów marksistami w momencie gdy komuniści byli katowani i mordowani w obozach przed nazistów. Stanowili też opozycję w Reichstagu. Natomiast "Got mit uns" to było hasło Wehrmachtu. Paradoksalnie hasłem Wojska Polskiego w II RP był "Honor i Ojczyzna", pierwszy człon którego zapewne brak rzuca się w oczy został wymyślony później, przez rząd na emigracji. Przyjęty dopiero pierwszy raz w latach 90. "Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" natomiast ma korzenie w ideologii starożytnych Greków, zostało prawdopodobnie zaadoptowane przez chrześcijaństwo.
~eko świr 11-04-2020 22:35
do: ~Michrou (22:28)
towarzysze z KPZR, czyli komuniści ze Związku Sowieckiego nawzajem też mocno się wycinali i to w milionach, to u marksistów normalka, bo zamiast Boga i religii głównym sednem kultu była partia komunistyczna, nieomylna i święta, ale zawsze czujna i żądna ofiar, czyli krwi, zaś to kolesie komunistów niemieckich z ZSRR wydali marksistom z III Rzeszy kolesi komunistów, którzy ukrywali się w ZSRR.zatem czerwony to łajdak do potęgi,sprzeda nawet własnego ojca-np.Pawka Morozow.
~Michrou 11-04-2020 23:20
do: ~eko świr (22:35)
No tak, w Rosji stworzono swojego rodzaju religię, która opierała się na czczeniu wodza. Czy to Lenina, czy Stalina. Kult tych dwóch "świętych" trwa do dziś. Sporo, nawet młodych, Rosjan uważa Stalina za bohatera, choć zabił więcej Rosjan niż Hitler. Bóg też usprawiedliwiał m..dy, ba, nawet sam był ludobójcom Kuszytów, zabił ich milion. Najbardziej śmieszy mnie to jak bóg zabił część Ekronów, a na resztę zesłał hemoroidy. Biblia jest pełna mordów, trzeba czerpać o niej informacje z innych źródeł niż wyselekcjonowany przekaz Kościoła, lub czytać ją bezpośrednio. Taki psychopata jak bóg jest złym wyznacznikiem moralności. Ogólne szacunki (nie wliczając potopu) podają liczbę około 25 milionów ofiar. Chrześcijański bóg jest więc większym m..dercą niż Adolf Hitler.
~eko świr 12-04-2020 0:11
do: ~Michrou (23:20)
pisząc o Bogu-przyznajesz, że Bóg istnieje, a to już oznacza, że kiedyś z Panem Bogiem się pojednasz, bo w końcu co innego ci pozostało, tak jak wielu, wielu przed tobą, włącznie ze z..odniarzami wojennymi. Koniec mojej polemiki.Bez odpowiedzi.
~Michrou 12-04-2020 12:34
do: ~eko świr (0:11)
Zakładam na potrzeby polemiki hipotezę, że bóg istnieje. Choć osobiście uważam, że zbyt często sam sobie zaprzecza by był choć cień szansy na jego istnienie. W zasadzie to kieruję się tylko jego opisem. Nie masz żadnego kontrargumentu? Więc słusznie stwierdziłem, że chrześcijański bóg jest ludobójcą. Przyrównywanie tego prawa naturalnego do bożka, który jemu zaprzecza, przykładowo każąc rodzicom mordować dzieci (wyjątkowo krnąbrne dziecko należy ukamienować pod bramą miasta) jest absurdem. Wyjątkowo krnąbrne dziecko... to pasuje pod próbę przestawienia starożytnym czym jest ADHD. Więc w tym przypadku sam bóg popiera eugenikę i tym samym aborcję. Ze wspólnot nakazywał też wykluczać niepełnosprawnych i okaleczonych, więc coś w tym jest... Aborcja w tym przypadku jest zdecydowanie bardziej humanitarna niż kamienowanie. Co do pojednania z bogiem to mam smutne wieści, znam osobę która przez całe życie stała w opozycji do tej religii i się z nim nigdy nią pojednała, nawet na łożu śmierci jak to wyobrażają sobie i insynuują katolicy, a czasu na to było wiele. Ja też się nigdy nie pojednam z bogiem który jest psychopatą i m..dercą. Podsumowując tę dyskusję (miałem nadzieję, że potrwa ciut dłużej) filozofia prawa naturalnego jest ciekawa, ale wpisywanie w nią chrześcijańskiego boga dyskredytuje ją natychmiastowo. Sama w sobie ma jakiś sens. Z religią... sens ten traci wraz z absurdalną postacią chrześcijańskiego Jahwe.
~Iks 14-04-2020 9:07
do: ~eko świr (0:11)
Typowo po katolsku, potraficie głównie straszyć i epatować skrajnościami. Kiedy argumenty się skończyły, to nagle o sądzie ostatecznym. Słabe to.
~olo 11-04-2020 17:31
Religia to nauka, wiara to przywilej człowieczeństwa.
~:-)danuta 12-04-2020 12:28
co za belkot zaprosil pan do rozmowy ,ten facet jest skrzywiony okropnie.Religia ogolnie deformuje ludzi ,to biznes ,ktory doktrynuje od mlodego a potem strach wystapic by nie byc odrzuconnym.Ty nie wiesz co jest najwiekszym przestepstwem "belkocie ,kradziez fizyczna czy nawet morderstwo porownaj belkocie do molestowania dziecka,gwaltu przez osobe ,ktorej dziecko wierzy bardzej jak rodzicom,HIpokryzja,manipulacja te rzeczy prowadza do tragedi "belkocie" to tylko namiarstki bys belkocie analizowal moglabym Ci przedstawiac i przedstawiac minusy ale ty potrafisz czytac i pisac ale ie rozumiesz analizy i to jest takie analfabetyzm ,mozesz byc oczytany i klepiesz to bo masz dobra pamiec ale nie ma tej anaalizy osobistej,natomiast do gospodarza,cudne argumenty z przyjemnoscia warto sluchac …...
~:-)danuta 12-04-2020 12:49
Panie Gospodarzu podsumowanie praktycznie a belkot nie rozumie co sie dzieje z tym ich zdrowiem niech sie rozeejrzy ddookola slepy,gluchy dlatego belkocze……..
~beta 12-04-2020 13:02
Przez religie na świecie to zawsze Były Są i Będą wszelkiego rodzaju konflikty i wojny, wiemy to z historii Każdy z nich uważa za swą prawdziwą a różnych wyznań religijnych jest mnóstwo na świecie. Która jest prawdziwa. (chyba żadna to wymysł ludzkości)
~emeryt 16-05-2020 8:52
Religia służy okupantom do podporzadkowania narodów, ponieważ okupowane narody wierzą, że za pracę otrzymają nagrodę w niebie i godzą się na wyzysk. Religia jest najtanszym sposoben eksploatacji narodów i utrzymania władzy. Zwiazek panstwa i religii prowadzi do wytworaenia bogatej kasty trzymajacej za m..dę zdegradowane narody.
~GedeonJerubal 9-07-2020 14:48
Ja tak mówiłem gdy byłem w przedszkolu. Panowie do zobaczenia w innej piaskownicy...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group