• Środa, 18 września 2019
  • Godz. 11:32
  • Imieniny: Ariadny, Ireny, Irmy, Józefa, Stanisława
  • Czytających: 6526
  • Zalogowanych: 13
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Co będzie ze szkołami w Starej Kamienicy?

Wiadomości: Stara Kamienica
Poniedziałek, 27 stycznia 2014, 8:07
Aktualizacja: 10:44
Autor: Mea
– Chcą zamknąć podstawówkę w Barcinku – zaalarmował naszą redakcję Czytelnik. – Szukamy rozwiązań na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez gminę na oświatę, ale z pewnością żadna placówka nie zostanie zamknięta, ani też nie stanie się płatna – zapewnił Mariusz Marek, zastępca wójta Gminy Stara Kamienica.

We wtorek (21.01.) odbyło się spotkanie informacyjne z rodzicami uczniów, zorganizowane przez Szkołę Podstawową w Barcinku. – Przekazaliśmy im plan gminy, by szkołą zarządzało stowarzyszenie. Zapewniliśmy przy tym, że nauka nadal będzie darmowa. Rodzice przyjęli tę informację nieprzychylnie i są pełni obaw – wyjaśnił Krzysztof Kuzia, dyrektor SP w Barcinku.

Dzień później, w środę (22.01.), odbyła się sesja Rady Gminy, podczas której radni zapoznali się z wydatkami poniesionymi na oświatę w ubiegłym roku oraz planem zmian. – Niestety mamy spore braki pieniędzy w budżecie gminy. Na oświatę wydajemy ok. 2 mln zł rocznie. Dlatego zaproponowaliśmy, by wszystkie szkoły w naszej gminie podlegały jednemu lub kilku stowarzyszeniom. Chodzi o szkoły podstawowe w: Barcinku, Kopańcu, Wojcieszycach oraz Gimnazjum w Starej Kamienicy – mówił Mariusz Marek, zastępca wójta Gminy Stara Kamienica.

Przyczyną szukania nowych rozwiązań jest niż demograficzny. - Uczniów mamy coraz mniej, a nie chcemy zamykać żadnej ze szkół, dlatego szukamy innych rozwiązań. Gdyby placówkami zarządzało stowarzyszenie, jego członkami byliby rodzice i nauczyciele. Nauka byłaby nadal bezpłatna, a gmina dofinansowywałaby te placówki. Taka zmiana umożliwiłaby też pozyskiwanie środków z zewnątrz np. z Unii Europejskiej. Zlikwidowałaby również kartę nauczyciela, a nauczyciele byliby zatrudniani według kodeksu pracy. Dzięki temu moglibyśmy zaoszczędzić od miliona złotych rocznie – podkreślał Mariusz Marek.

- Dyrektorzy szkół mają nam jeszcze przysłać wyliczenia ile miałyby kosztować przekształcenia – dodał.
Takim rozwiązaniem problemów finansowych tej Gminy oburzona jest Halina Wieczorek, prezes oddziału powiatowego Związku Nauczycielstwa Polskiego w Jeleniej Górze. – Prawo nie pozwala przekazać szkołę mającą więcej niż 70 uczniów stowarzyszeniu. Roszczenia władz Gminy są więc bezzasadne, bo wszystkie placówki oświaty w gminie Stara Kamienica przekraczają minimalną liczbę uczniów – twierdziła Halina Wieczorek.

- A utrata Karty Nauczyciela oznacza likwidację wielu uprawnień dla nauczycieli np. przechodzenia na wcześniejszą emeryturę. Wiązałoby się to też z niższymi zarobkami i zatrudnianiem na niekorzystnych umowach np. na kontrakty, czy umowy zlecenie. Ponadto nauczyciele musieliby więcej godzin pracować, przez co część z nich straciłaby etaty. Z drugiej strony rozumiemy problemy finansowe Gminy i jesteśmy gotowi na ustępstwa, np. możemy zaproponować rezygnację z dodatku mieszkaniowego – mówiła Halina Wieczorek.

Okazuje się jednak, że każdą ustawę można ominąć. – Jeśli zamkniemy szkoły, automatycznie powołując stowarzyszenia, które prowadziłyby naukę dzieci, to wtedy zmiana jest możliwa. Zakazane jest bowiem przekazywanie placówek, natomiast powoływanie na nowo, pod władzami stowarzyszenia, już nie. Ponadto szkoła w Wojcieszycach ma mniej niż 70 uczniów i możemy ją przekazać pod zarząd stowarzyszenia bez zamykania - mówiła Zofia Świątek, sekretarz Gminy Stara Kamienica

Oprócz subwencji na oświatę stowarzyszenie mogłoby wtedy otrzymywać również pieniądze z Gminy np. na remonty, czy utrzymanie budynków. - Nie chcemy skrzywdzić żadnego nauczyciela i proponować niegodne warunki pracy. Jednak dwa lata temu gminie obcięto subwencję argumentując, że mamy zbyt wielu nauczycieli w stosunku do liczby uczniów. Przez Kartę Nauczyciela nie możemy ich zwolnić i to Gmina musi opłacać ich utrzymanie, na co nas nie stać – tłumaczyła sekretarz Gminy.

- Trzeba jednak podkreślić, że to są dopiero pomysły. Jesteśmy otwarci na rozmowy z nauczycielami, rodzicami uczniów oraz Związkiem Nauczycielstwa Polskiego – dodała.

Jeśli władze gminy wydadzą oficjalną decyzję o przekształceniach to zarówno rodzice, jak i nauczyciele, przy wsparciu ZNP, będą protestować.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (88) Dodaj komentarz

~michałł 27-01-2014 8:35
brak kasy w kasie ,przyczyna leży w zadlużaniu gminy budowanie kanalizacji ,itp zacznie się teraz podwyższanie oplat to polityka nie odpowiedzialnego Wójta
~~mmmm 27-01-2014 9:02
A może lepiej wyrzucić kilku nierobów z gminy a reszcie obniżyć wynagrodzenia? Wydaje mi się to lepszym pomysłem niż oszczędność na oświacie.
~saw 27-01-2014 9:25
Ach biedni nauczyciele .... 16 godzin tygodniowo, ferie, wakacje i płacz.
~bashanter 27-01-2014 10:05
To jeszcze niech wiecej imprez gmina robi to na nic nie bedzie pieniedzy grunt ze jest na alkohol
~Monka 27-01-2014 10:12
Proszę się w końcu odczepić od nauczycieli, dlaczego nikt nie szanuje ich pracy, nie 16 godzin, tylko 18 i 2 karciane, a w przedszkolu 25 ale nikt nie patrzy ile pracy ma nauczyciel w domu, większość ludzi 8 godzin w pracy i luz, a nauczyciel sprawdzanie zeszytów, przygotowywanie sprawdzianów, testów, później sprawdzanie ich, przygotowywanie teatrzyków, apelów, uroczystości dla rodziców itp. itd., dlaczego nikt na to nie patrzy, a co do urlopu to nauczyciel musi wziąć ciągłość w wakacje, a wy kiedy chcecie, tu 5 dni, tam 5 dni. A poza tym, jeżeli tak narzekacie, to może sami zacznijcie w domu uczyć te swoje "pociechy" i zlikwidujmy wszystkie szkoły, a wy sami sobie radźcie z coraz gorszymi, rozpieszczonymi dziećmi i młodzieżą. A władzom chodzi tylko o szkołę w Wojcieszycach,
~ 27-01-2014 10:18
Po pierwsze, dostosowac place nauczycieli do ilosci przepracowanych godzin i dac stawke "za godzinepracy", nastepna rezerwa jest w uposazeniu wojta i weryfikacja pozostalych plac i etetow w urzedzie, rowniez RADNYCH. Przewodnicy wycieczek, kasjerki w sklepach tez b.duzo musza mowic i to wiele wiecej godzin za nizsze pieniadze, tam nikt tam nie posiada karty praw sprzedawcy, czy przewodnika. SAMO ZYCIE. Decyzja o wybraniu zawodu to przekonanie o tym w co sie pakuje. Nauczyciel pracuje jak kazdy z ludzi i nie powinien byc nadczlowiekiem.
~Monka 27-01-2014 10:19
w klasach po parę dzieciaków, dwa budynki do utrzymania, cała kadra, projekty unijne na które dzieci już nie mają ochoty, ale trzeba. To niech władza odda szkołę w Wojcieszycach pod stowarzyszenie. Może już starczy tych projektów unijnych panie wójcie, bo może niektórzy nie wiedzą, ze w projekt trzeba mieć wkład własny, jak nie było tych projektów to nie było problemów. Może trzeba najpierw posprzątać swoje podwórko, a później brać się za resztę. Może połączyć jakieś szkoły i stworzyć przedszkole z prawdziwego zdarzenia, a nie ok 60 dzieci na jakiś ponad 100 m, to szkoła w Wojcieszycach to prawdziwy rarytas dla dzieci.
~Monka 27-01-2014 10:26
Nauczyciel to nie nadczłowiek, kto nigdy nie pracował w oświacie, tak naprawdę nic nie wie o tej pracy, każdy jest kowalem swojego losu, w różnych zawodach są przywileje, ktoś stworzył kartę, więc jest. Znam ludzi, którzy pracują w innych zawodach i też mają przywileje. To zależy od tego kto rządzi i jak swoimi pieniędzmi i pracownikami. A te projekty unijne tylko nas pogrążają, fajnie że mamy galerię, nowe remizy, ale teraz to wszystko trzeba utrzymać, ale za co? Więc najlepiej weźmy się za oświatę, tylko nikt nie patrzy, że nauczyciele kształcą dzieci, naszą przyszłość.
~do marka 27-01-2014 10:32
Niech Mariusz Marek pozbędzie się jakichś skuterów śnieżnych ze swojej jednostki osp w kopancu. Wtedy nie będzie trzeba utrzymywać niepotrzebnego sprzętu i juz jakiś grosz w kieszeni. W tej gminie to same ....!
~xxx 27-01-2014 11:46
Najlepiej wszystko zamknac a na pierwszym miejscu nasza cudowna gmine bo i tak tam nic nie robia !!
~ew 27-01-2014 11:58
Oj i jak tu zwalniac jak siedzą całymi rodzinkami szkoda bardzo tej kliki gdzie znajdą pracę .Może Gmina Stara Kamienica oj tam też całe rodzinki .Szkoda bardzo ale to bardzo .
~qqpa 27-01-2014 12:26
Zburzyć jeden budynek gimnazjum i niech gmina zrobi kolejny skwerek a altaną dla okolicznych lumpów by bidulki nie miały daleko do kiosku z alkoholem naszego ukochanego radnego którego kiosk stoi pod oknami gimnazjum.
Innaa 27-01-2014 14:01
Kiedy liczba uczniów spada ,aby uchronić podopiecznych przed dłuższymi dojazdami i liczniejszymi klasami najlepszym rozwiązaniem są stowarzyszenia.Czy się to komuś podoba, czy nie. Wiele gmina korzysta już z takich rozwiązań- mniejsze wynagrodzenia dla n-li są wpisane w takie przekształcenie placówek oświatowych. I nie ma ,co rozpaczać- ważne ,że będzie praca.
~do inyy 27-01-2014 14:26
Dla kogo ta praca ? dla przyjaciół? Nikt się na to nie zgodzi. Ludzie obudżcie siię!!!!! To dyr który wygra otrzyma pensję 10.000 a reszta na bruk.
~dzia-dek 27-01-2014 15:16
Są duże oszczędności w GMINIE w szczególności w Wojcieszycach. Mojego wnuka pod nieobecność chorej nauczycielki uczy sekretarka a córeczka dyrektora siedzi w sekretariacie. Czy za darmo obie panie pracują?
~babcia Z 27-01-2014 15:24
Mnie w przedszkolu w Wojcieszycach przeraża smród? Gdzie jest nadzór, UG, sanepid? Czy dzieci muszą przebywać w takim cuchnącym budynku? Wnuki chętnie chodzą do przedszkola bo uwielbiaja swoje panie.
~anim 27-01-2014 16:09
Do saw "Ach biedni nauczyciele .... 16 godzin tygodniowo, ferie, wakacje i płacz". Ty ......, jakie 16 godzin, mógłbyś trochę popracować w tym zawodzie i zobaczyć czy to 16 godzin. Dobrze Ci komentować jak nie masz pojęcia. Do szkoły ..........
~xyz 27-01-2014 16:17
Ograniczyć pracę nauczycieli na kilka placówek, którzy nie angażują się w życie szkoły- tylko pędzą do dalszej pracy. Rozmawiać z ludźmi na jakie ustępstwa są gotowi pójść, a nie podnosić wrzawę.... Łatwo zamknąć i co dalej?
~ojciec z woj 27-01-2014 16:35
jestem ojcem 2 córek. Zanim zdecydowalem sie zabrac głos przeczytałem to i owo na temat przekazania szkół stowarzyszeniom. Nie wiem też o co ta cała szopka. Przeciez szkół gmina nie likwiduje!!!!! Chce je uchronic przed likwidacjąPrzecież lepiej przekształcić niż pozamykać. Z punktu widzenia ucznia nic się nie zmieni . Mam nadzieje, że włodarze gminy dotrwają w zamierzonym celu do końca. Dlaczego? Dlatego, ze nauczyciele już jako jedyni mają tak liczne przywileje, które nie przekładają się na jakość ich pracy. Wolnego więcej niż dni pracy (wakacje, ferie zimowe, ferie świąteczne, długie weekendy, rekolekcje, dzień babci, dzień nauczyciela). Duży mróz- wolne, silny wiatr – zajęcia odwołane, można dalej wymieniać. Liczba godzin do przepracowania – 18.
~ojciec z woj 27-01-2014 16:39
Ponadto nauczyciele mogą wziąć urlop roczny- 100 % płatny ,za który płaci gmina ,Kryzys dotknął wszystkich, każdego z nas- oprócz nauczycieli – jako jedyni dostawali podwyżki (łącznie 50%). Jak słyszę jacy to oni zmęczeni to szlag mnie trafia. Pracuja na 1,5 etatu i w domu są grubo przede mną. . Trudno jednak utrzymywać placówki gdzie na 60 uczniów jest 20 osób do obsługi. Nawet gdyby gmina spała na ropie to taka rozrzutność byłaby nieracjonalna.
~ojciec z woj 27-01-2014 16:45
A rodzice niech nie bronią tak nauczycieli. W całym konflikcie nich o nie tu chodzi. W szkole uczeń powinien najważniejszy. Tu o niego powinno chodzić a nie o przywileje nauczycieli. Natomiast w tej sprawie trwa walka wyłącznie o przywileje, niestety. A co straci uczeń jeżeli nauczyciel będzie pracował dłużej? Może tylko zyskać. Powodzenia w reformie, nie poddawajcie się. Należy wybrać mniejsze zło a jest nim przekształcenie. Poczytałem troche na ten temat. I co? I szkoły przekształcone istnieją, nauczyciele pracują a dzieci mają się dobrze. Nauczyciel jest dostępny dla rodziców nie tylko do godz. 12. Ma czas na ucznia zdolnego i wymagającego pomocy, bo nie wychodzi z budynku wraz z dzwonkiem ostatniej lekcji. A gminy, które nic nie zrobią za jakiś czas będą likwidować szkoły -a te
~Wies 27-01-2014 16:51
A kto napisze ile godzin pracuje pracownik fizyczny w tygodniu? Czym on sie rozni od nauczyciela?
~przyj szkoły 27-01-2014 17:02
Pani dyrektor szkoły w Wojcieszycach nie uczy. Straciła całkowicie realne spojrzenie na pracę placówki. Co to za dyrektor który nie ma ani jednej lekcji w tygodniu a głównym zajęciem jest organizowanie zabaw, bali popijaw oraz wycinaniem kotylionów. Może oszczędzanie zacząć od siebie i sekretarki.
~ja 27-01-2014 17:08
Do ojciec z woj. Skoro to taki miód niech zaczną od szkoły w Wojcieszycach
~matka 2 27-01-2014 17:44
Nie wierzcie że nic się nie zmieni. We wszystkich szkołach stowarzyszeniowych poziom spada, a zarządzającemu szkołą chodzi wyłącznie o kasę.
~matka 3 27-01-2014 17:50
skąd masz takie dane? Jakieś badania, analizy, porównania. Podaj źródła, ze poziom spada. Mówic można wszystko . Podobno stowarzyszenia maja prowadzic nauczyciele i rodzice. Więc jak poziom będziee spadac to można łatwiej reagować i zwolnic złego nauczyciela. teraz karta chroni nawet tego co nogdy nie powinien pracowac
~~ryba 27-01-2014 18:21
do ojciec z woj. Tak cię boli obecna sytuacja nauczycieli? Trzeba było się uczyć i też zostać nauczycielem, a nie teraz szczekać. Przyjdź do szkoły i popracuj, przekonamy się jaki to miód i przywileje. Dasz nogę po tygodniu patrząc na zachowanie tych waszych ukochanych pociech. A co do stowarzyszenia , to niestety dzieci stracą , bo przyjdą ich uczyć tani nauczyciele, którym nie będzie zależało na pracy z dzieckiem, tylko na odbębnieniu kolejnego dnia pracy i tyle w tym temacie.
~ 27-01-2014 19:08
Wiele zawodów ma jeszcze przywileje , tylko gdyby nie one to pewnie bylibyśmy wszyscy blisko najniższej krajowej , może pani sekretarz powie ile idzie na przywileje ich i radnych. Czy my jesteśmy gorsi niż inni? Z oszczędności na noc gasi się latarnie , zamknięto stołówkę, połączono klasy,brak pieniędzy na dbanie o drogi, itd. Czy dzieci są winne, że ktoś tak zadłużył gminę? Na spotkaniu z rodzicami podkreślano tylko , że nauczyciele za dużo kosztują ,nikt nie mówił o dobru dzieci TYLKO KASA.
~=== 27-01-2014 19:13
Zamiast likwidacji - przekształcenie szkół - Telewizja Polska SA
~ 27-01-2014 19:17
ZNP to nie czasy PRL-u liczba nauczycieli nie może przekraczać liczby uczniów a przywileje nauczycielskie też odbiegają od dzisiejszej rzeczywistości, nauczyciele zejdżcie na ziemię !!
~.::... 27-01-2014 19:21
W małej szkole łatwiej wychwycić problemy dzieci i im pomóc, szkoły w mieście to masówka. Od osobowości nauczyciela i jego checi do pracy zależy to kto będzie w przyszłości pracował na nasze emerytury. Ciezki kawałek chleba... Nie do końca mam wrażenie, że stowarzyszenie samo sie utrzyma tylko z subwencji i bez sięgania do kieszeni rodziców. Nie wszystkich rodziców na to stać! Wszak dostęp do edukacji publicznej gwarantuje konsytucja ,a tu prywatne ręce!
~/// 27-01-2014 19:26
to zlikwidować szkołę w Wojcieszycach i nie będzie już 60 uczniów i 20 nauczycieli, albo niech jako pierwsza pilotarzowa szkoła będzie pod rządami stowarzyszenia i sobie działa, a za pare lat zobaczymy czy to taki dobry pomysł, może warto tam zacząc uczyc dzieci, a nie ciągle imprezki, projekty, kotyliony, aż się...chcę.
~FORD 27-01-2014 19:29
Nauczyciel powinien pracować w szkole od 8 do 16 godz. i powinien przygotować lekcje na miejscu a nie latać po sklepach. Jak by był na miejscu to dzieci by miały większy pożytek. bo powinni podciągać słabszych uczniów. Anie zasłaniać się pracami domowymi. Dla mnie większość nauczycieli to nieroby które nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za to co nauczą dzieci.Jak by siedzieli w szkole to z nudów by podciągneli by tych słabszych uczni.W Polsce obowiązuje 8 godz. dzień pracy
~ 27-01-2014 19:29
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEoQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.myslowice.znp.edu.pl%2FZNP%2FNews%2F16_04_12a.htm&ei=Ap7mUp-pKoHStAbMxIH4BA&usg=AFQjCNFSIUHgDA8LGxiQFkHoWcJFeZkW1Q&bvm=bv.59930103,d.Yms&cad=rja
~dore 27-01-2014 19:48
Prywatyzacja oświaty - świetny pomysł, tylko pogratulować gminie takiej innowacji!!! Jak w każdej prywacie chodzi o co? o pieniądze , o to aby dorwać się do subwencji oświatowej i skubnąć coś dla siebie , może wkrótce zobaczymy kto w naszej gminie ma na to ochotę. Pensja prezesa w pewnej szkole pod stowarzyszeniem wynosi 10 tys. czy Pan ojciec z Wojcieszyc to wyczytał? Jeżeli ktoś chce , aby jego dziecko uczyli sfrustrowani nauczyciele opłacani gorzej niż kilka tysięcy innych to gratuluję, ja swojego dziecka do takiej szkoły nie poślę. Jasne, zgoda , jaki zawód kto sobie wybrał taki ma wraz z obowiązkami i przywilejami, więc chyba nie o to chodzi. Państwo ma obowiązek prowadzić bezpłatną edukację na jednakowych warunkach w całej Polsce.
~zz 27-01-2014 20:37
do ojca z wojc.jestem nauczycielem nigdy nie było 50%podwyżki dla nas też zamrożono płace.Skąd tyle jadu u Pana czyżby zazdrość? Jaki zawód kto sobie wybrał taki ma!
~danka1 27-01-2014 20:41
do ojciec z woj.- a Ty to co sobą reprezentujesz- pewnie te twoje dzieci to rozpuszczone bachory, którym wszystko wolno bo bezstresowo chowane a nauczyciel ma się z nimi użerać a ty masz jeszcze pewnie bardzo dużo różnych pretensji- sam se je chowaj i ucz w domu
~ 27-01-2014 21:02
Jak nauczyciele maja tak żle mogą się przebranżowić i pracować gdzie chcą po 8 godz, dziennie bez stresu np Tesco, Druciki i inne za 1500 zł i niech wiedzą , że tak pracujący ludzie też mają niejednokrotnie wyższe wykształcenie, trochę pokory niby kadro pedagogiczna nie jesteście pępkami świata !!
Innaa 27-01-2014 21:58
do autora postu ojciec z woj (16:39)Największą patologią systemu oświaty są obecne zasady finansowania szkół, prowadzące do bardzo licznych klas, łączenia oddziałów i ciągłego stresowania nauczycieli potencjalnymi zwolnieniami, zamiast umożliwiania rzeczywistego rozwoju i planowania swojej przyszłości w tym zawodzie. Jeśli chodzi o urlop dla poratowania zdrowia, to owszem można wziąć, ale dyrektor nie musi już przyjąć do pracy po takim urlopie. Ja chętnie mogę pracować od 8 do 16 - a w domu już luzik- czyli tak, jak każdy pracujący. Karta Nauczyciela ma być znowelizowana ,czyli w skrócie ferie w pracy (kogo uczyć?) i wakacje też już w pracy (urlop tyle, co każdy) a co w tym czasie robić? Papierologię!
~n-l 27-01-2014 22:02
Faktycznie, zlikwidujmy do reszty co polskie jeszcze zostało. W naszym kraju majątku narodowego już niewiele. Krajobraz biedronek, tesco, lidlów, stacji paliw, fabryk z zachodniej granicy. Wciąż tylko dług rośnie każdemu polskiemu obywatelowi. A szkoły takim jak nam, po co? Wartości,kultura, wiedza, autorytety... dla kogo? Dołączmy do młodszych kolegów po studiach pracując w Anglii, Irlandii, Niemczech. Przecież i tak staliśmy się tanią siłą roboczą. Porządne szkoły tylko dla nielicznej elity! (Myślę, że wielu nauczycieli marzy o pracy od 8 do 16)
~abc 27-01-2014 22:20
na edukacji nie można oszczędzać.
Innaa 27-01-2014 22:30
do ...n-l masz rację i dobrze, że o tym wspominasz.Może do niektórych coś dotrze!
~xxx 28-01-2014 1:29
Totalny syf... osobami ,które to wymyśliły już niedługo zajmą się inne organizacje.
~x 28-01-2014 7:14
Człowiek dostaje białej gorączki czytając niektóre komentarze....Co ma OSP Kopaniec do oświaty? Drodzy niewtajemniczeni! strażacy z Kopańca zamiast napychać swoje kieszenie za każdą akcje kasę zostawiają na sprzęt więc mają i niech całej reszcie ciśnienie skacze więc kulturalnie odczepcie się od nich i ich sprzętu!! Co do szkół to szanujcie tych nauczycieli i ich pracę bo będziecie płakać jak dzieci pójdą dalej i nie będą już tak dopieszczone jak w tych szkołach! Serdeczne gratulacje dla pedagogów z Kopańca!!
~// 28-01-2014 7:23
a tak w ogóle drodzy rodzice, wiem że najlepiej by było gdyby nauczyciele pracowali od 8 do 16, bo wy mielibyście spokój w domu, zapominacie, że to są wasze dzieci, i też macie zakichany obowiązek im pomóc i się nimi zająć, a nie oglądać seriale i zwalać wszystkie obowiązki na nauczycieli, a najchętniej to byście posłali te wasze pociechy do szkół całotygodniowych i może czasami zabierali na weekendy, to by było życie!!!!!
~Ojciec Wojci 28-01-2014 8:43
Gierki polityczne i brudne zagrywki pani dyrektor, a wszystko po to, aby wziąć więcej pieniędzy do kieszeni. Niech zajmie się najpierw smrodem w przedszkolu a nie tworzeniem oligarchii i władzy absolutnej. Ktoś poczuł pieniądz, proste.
~lewy 28-01-2014 9:00
Moja propozycja dla nauczycieli to 5 lat urlopu zdrowotnego,praca po 6 godzin tygodniowo,7000 na wypłatę
~ 28-01-2014 9:35
Do post z 19.21. Masz rację w mniejszych szkołach łatwiej wychwycić nauczycielom problemy dzieci i im pomóc. W szkole w Barcinku kadra interesuje się dziećmi . Wiem, bo mojemu dziecku też pomogli. Wielki szacun dla Was nauczyciele.
~zuzax 28-01-2014 11:34
Może p dyr ze szkoły w Wojcieszycach przestawi bilans zysków na stronie internetowej szkoły już tyle zrobiła festynów, bali .Ostatnio Andrzejki, Sylwester 80złx 120 osób - gdzie są te pieniądze? Załaciła podatek od wzbogacenia?
~matka1 28-01-2014 12:20
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.Jak dyrektorka zostanie dyrektorem szkoły prowadzonej przez stowarzysznie będzie miala dla siebie mnóstwo kasy, a reszta ludzi umowy śmieciowe. P. Dyrektor tak zatraciła się w wytwarzaniu kotylionów, organizowaniu bali i imprez, że wyniki ze sprawdzianu kompetencji od kilku lat systematycznie spadają, mimo ciężkiej i wytężonej pracy pedagogów. Zresztą sama nie uczy więc to też o czymś świadczy a może gmina łaskawie zwolniła ją z prowadzenia lekcji?.
~obserwator z gminy 28-01-2014 16:24
Ktoś wspominał, że nauczyciele nie dostali podwyżki. A to kłamstwo http://www.deon.pl/wiadomosci/biznes-gospodarka/art,1529,budzet-2012-podwyzki-dla-nauczycieli-o-3-8.html takich podwyżek nie dostał nikt, wszedzie płace sa zamrożone. Prowadze działalność i jedynie czego moge byc pewien to podwyżka ZUS, podatku. Nigoko nie obchodzi czy mam zlecenia, czy otrzymam za swoją pracę pieniądze.Proponuje nauczycielom założenie własnej działalności to szybko przekonaja się, mają jak u pana boga za piecem. Walczcie dalej a niebawem okaże sie, że wylądujecie na bruku.Nie zgadzam sie by moje podatki szły na roczne urlopy, 5- miesięczne wolne(jak sie to zliczy do kupy to tak wychodzi). A dzieci to w większości uczą rodzice, bo sz.p nauczyciel zanim weźmie sie za lekcje to już dzwonek
~ 28-01-2014 17:19
nie zlikwidują bo by musiała gmina kolejny kredyt wsiąść na odprawy dla nauczycieli i na oddanie dotacji UE, które wzięła na remont szkół i budowę sal gimnastycznych a nikt jej kredytu na to nie da i próbują rozwiązać ten problem zachencając do tworzenia towarzyszeń oświatowych gdzie koszty utrzymania obiektów spół finansowali by rodzice dzieci uczęszczających do tych placówek,na razie wójt koloryzuje ale znając Polską rzeczywistość to z biegiem czasu z kilku złotych zrobi się kilkaset ,a to malowanie a to zakup opału na zimę i wszystko po to aby dzieciom było dobrze, wójt mówi o oszczędnościach to czy obniżył sobie i swojemu zastępcy pensie, oraz czy radni zrezygnowali z diet za se-sesje dla dobra wyższego celu jakim jest edukacja w gminie ,chyba nie zacznijcie od siebie panowie i panie s
~ 28-01-2014 17:29
Wice -wójcie nie kłam bo to grzech , 17-01-2014 przyniosło mi dziecko kartkę ze szkoły w Kopańcu na której było napisane że ma przynieść 25,00 złotych do szkoły na farby i malowanie klas, no to kuźwa jaka darmowa i bez płatna, a niby kształcony gość i łże , w taki sposób to nie masz szans na to że cię wybiorą na wójta gminy ,bo jeszcze nie jesteś a już kręcisz kota ogonem
~ 28-01-2014 17:39
do włodarzy gminy w Starej Kamienicy , pamientacie w roku 2006 na Wójta kandydował taki pan M.K.co chciał zlikwidować gminne przeczkole i zrobić porządek w urzędzie toż z tego powodu zrobił się taki raban że to zamach na oświatę w gminie i gościa nie wybrali , a wybrali obecnie miłościwie nam panującego, i co cisza a może odwołać w referendum ciekawe czy ci co go popierali w tamtych wyborach byli by za odwołaniem jego i rady, ot taka zagadka
~// 28-01-2014 17:42
do obserwator z gminy: nauczyciele też płacą podatki, a jesteś chyba nielicznym rodzicem, który siedzi z dzieckiem, bo większość twierdzi że to obowiązek szkoły, w innych krajach dzieci mają co chwile jakieś przerwy w nauce i jest dobrze, to niech państwo zlikwiduje dzieciom ferie, przerwy swiąteczne itp., może dzieci niech tak jak dorośli osiem godzin w szkole, zabierzmy im dzieciństwo i trochę wolnego niech maja jak my, albo zwolnijcie się z pracy i sami uczcie dzieci w domu
~ 28-01-2014 17:47
w gminie to już oprócz oświaty wszystko leży plackiem oprócz oświaty na razie bo i za to się biorą, sportu nie ma to widać jaki jest zadbany stadion w starej kamienicy gdzie nawet latem smakosze nalewek nie zaglądają bo tak zarośnienty chaszczami, to o czym tu dyskutować
~obserwator z 28-01-2014 17:48
od kiedy nauczyciele wyracowują dochód, by płacic podatki? Płaca podatki z podatków przedsiebiorców, więc w tej kwestii nie powinni sie wypowiadac
~ 28-01-2014 17:57
mam nazwę dla tych placówek Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe, i nie żebym tu urągał kościołowi broń mnie Panie Boże, to na pewno rodzice będą tych dzieci spokojni że nie chodzi tu tylko o kasę ,ale o dobro dzieci . tylko jest jeden warunek Panie w habitach -Panowie w sutannach, a jak kasy wójt nieda to kuria dołoży i poziom nauczania będzie wyższy niż gdzie indziej bo jak co to jednak katolicka, a iak religia jest w szkołach to co komu to zaszkodzi, i gmina spokój będzie miała bo nad edukacją sam nasz pan będzie czuwał a nie tam jakiś tam minister edukacji narodowej. pozdrowienia
~ 28-01-2014 18:17
wszystko można jeśli jest za dużo nauczycieli to zwolnić sprzątaczki , osoby z kuchni , a nadwyszkę ciała pedagogicznego skierować do sprzątania, gotowania i zamiatania liści i odśnieżania- pracodawca tu jest urząd gminy na 3 miesiące może tak zrobić ,oczywiście za to samo wynagrodzenie, i tak rotacyjnie wszystkich nauczycieli i niema że ferie,wakacje praca jest pracą i to w pełnym wymiarze godzin tygodniowo(40 godz..) i urlop tylko 26 dni roboczych, jak im tak cięszko uczyć, i będzie owca cała i wilk syty. zaraz będzie że nie po to się uczyli ,pytanie a kto wam kazał to do niego pretensje i zażalenia, a pamiętajcie że żadna praca nie hańbi tylko poszeża horyzonty tak mi powtarzała pani od języka polskiego Barbara Sikora
~ 28-01-2014 18:33
jak kase mają pustą ?nie możliwe, bo przecież jej nie mają toć to teraz wszystko trzymają na kontach bankowych, każdego 15 miesiąca za odpady ludziska płacą, likwidują przecież sobie od pyska nie odstawią, korytko musi być pełne,a społeczeństwo tempe to i lepiej się nim rządzi, jak historia uczy, dawniej to miał władze nad "motłochem" PAN-WÓJT i KSIĄDZ i do tego dążą
~ 28-01-2014 18:56
a podatki od nieruchomości i działalności gospodarczej podnieśli i jak wieść gminna niesie to dość sporo poszło w górę , bo jakoś na imprezki trzeba uzbierać i nie może braknąć na pensje dla ziomków z urzędu gminy, wójcie zlikwiduj stanowisko wice wójta , bo nie może tak być "że ogon kręci psem" tyle lat na stanowisku najpierw jako naczelnik gmiiny ,a po '89 jako wójt i nie widzisz że cię ktoś wkręca w konflikt z mieszkańcami gminy oczu niemasz czy co- zamiast odejść z honorem to dajesz się zagonić w kozi róg, a ludzie długo będą pamiętać o "przekręcie" ze szkołami do których i twoja córka chodziła
~Do Pani Dyr. 28-01-2014 18:59
Droga Pani Dyrektor, proszę pamiętać, że najpierw jest: człowiek, później nauczyciel a dopiero na końcu dyrektor. Chyba wszystko się pani pomieszało. Ważne, żeby był portfel wypchany. pozdrawiam
~omnibus 28-01-2014 20:38
Ktoś ma w tym interes żeby przekształcic szkoły, a w co oczywiscie w stowarzyszenia. I oczywiście jest osoba już na to stanowisko a kto - wiem i powiem w odpowiednim czasie. Układy i tyle, ale powiadam wam skończy się wasz czas i będziecie mieli ........ za to co robicie z gminą i jak nią rządzicie.
neta2w1 28-01-2014 23:21
Co z tego że szkoła w Wojcieszycach ma mało uczniów a dużo nauczycieli? Skoro nauczyciel nie poświęca czasu wszystkim dzieciom jednakowo tylko wybranym (a to rodzice lecą z ciastami bo zabawa, a to rodzice mają kasę albo sa znajomymi nauczyciela) takich przykładów można wymieniać bez liku. A co z dziecmi których rodzice pochodza z przecietnych albo biednych rodzin....RADZ SOBIE SAM. Pani nie podejdze, nie wytłumaczy, nie pokarze bo nie ma czasu bo sa TE LEPSZE dzieci i im trzeba poświęcić więcej czasu. Doszły mnie równiez słuchy ze dzieci które w tym roku przystepuja do I Komunii maja lekcje religii z inna klasa a zdaja "zdrowaśki" w kosciele po mszy. Ludzie to nie gmina to dyrekcja szkoły tak jest spoufalona z nauczycielami ze juz ta szkoła jest traktowana jak ich prywatna własnosc.
~MAMA 29-01-2014 11:24
Jak zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci o nigdy w niczym nie pomogli a obszczekują wszystkich innych.Nikt nikomu nie broni przynieść ciasta ani też nie ma takiego przymusu zresztą ten co napisał te bzdury bardzo dobrze o tym wie ( neta 2w1).I co w tym złego że dzieci 1-wszo komunijne zdają wyuczone modlitwy w kościele przynajmniej są.A po zatym
~matka2 29-01-2014 14:38
~matka1: masz absolutną rację! P. dyr z Wojcieszyc i klika z Urzędu Gminy łącznie z panem MANAGEREM P. szykuje sobie ciepłe i słono płatne posadki w przekształconej szkole. Panie managerze, czy pan się dobrze czuł robiąc ten swój plan biznesowo - oszczędnościowy?????? czy może oczy przesłoniła pani dyrektor????
~gall 29-01-2014 15:02
Sprawdzić trzeba wyniki nauczania w Szkołach w gminie Stara Kamienica i wtedy wyjdzie szydlo z worka. Koniec najwyższe wyniki a Wojcieszycka szkoła najgorsze Może by tak uczyć się od najlepszych? No ale nie wiadomo co promuje się w gminie bo to dyrektor najgorszej szkoły dostaje nagrodę wójt. Kpiny!!!
~babcia 3 29-01-2014 15:27
Całe pokolenia walczyły o POLSKĄ PAŃSTWOWĄ OŚWIATĘ, a nauczyciel mianowany to pracownik użyteczności publicznej, zatem jako matka wymagam od niego znacznie więcej niż od innych, również tych po studiach... To grupa, zawodowa, która czuwa nad naszymi pociechami, kiedy my rodzice nie dajemy rady. Nie wyobrażam sobie, aby moje dzieci miały chodzić do szkoły, której pracą kieruje przypadkowa grupa osób, zamiast ministra edukacji... Zastanawiam się, kto w naszej gminie czuje się na tyle kompetentny, aby przeprowadzać gminną "reformę" edukacji? A może pójdziemy dalej w tych absurdach i posterunki policji tez przekażemy stowarzyszeniom...czy będziemy bardziej bezpieczni..? pozdrawiam policjantów i nauczycieli. Barcinek trzymajcie się!
~ 29-01-2014 18:24
nie wykrztałconym społeczeństwem się lepiej steruje, o tym wie doskonale rząd obecny wywodzący się ze"styropianowców" ,a gmina nie da bo rząd olał edukacje tak samo jak służbę zdrowia,
~ 29-01-2014 18:43
jest takie powiedzenie" jaki gospodarz taka gospodarka" i w tym przypadku to do gminy pasuje jak ulał, bo jak można dopuśćić do tego żeby brakło pieniędzy na utrzymanie szkół, są inwestycje w gminie nie można zaprzeczyć ale to wszysko za kredyty w bankach i z dotacji unijnych, spłacić spłacą podnosząc podatki od nieruchomości i dział. gospodarczej. przecież za żle podjęte decyzie nikt nich nie rozliczy to rządzą jak widać i słychać , a wybory samorządowe już nie długo i zaczną minki strzelać bo przecież dobrze chcieli tylko im nie wyszło jak zwykle zresztą
~Boond 29-01-2014 20:38
W szkole w Wojcieszycach uczy się moje dziecko i chciałbym żeby dalej się tam uczyło.
~Leo 29-01-2014 23:06
Jest mnóstwo szkół stowarzyszeniowych, które świetnie sobie radzą. Tutaj można poszperać i znaleźć ich historie. https://www.facebook.com/TarczaDlaSzkoly
~*** 30-01-2014 8:23
nie wiem co za bzdury są wypisywane bo moje dziecko również chodzi do szkoły w Kopańcu i jakoś nie musi zanosić żadnych pieniędzy na farbę na malowanie klasy a takimi pieniędzmi powinna dysponować pani dyrektor a nie wszystko zwala na gminę
~xxx 30-01-2014 13:25
Ja osobiscie jestem bardzo zadowolona z kadry w Kopancu. Ci ludzie za nas odwalaja naprawde kawal dobrej roboty wlacznie z paniami sprzatajacymi i pania sekretarka. Sa zawsze serdeczni i pomocni.Jesli wojt szuka oszczednosci moze niech zacznie od siebie i gminy. Mowi sie ze nauczyciele maja tak dobrze ale o placach urzednikow cisza. A moze by zaczac tam oszczedzac? Napewno jest z czego. Mi sie wydaje ze czas na zmiane osoby zarzadzajacej nasza gmina bo decyzje wojta sa coraz bardziej szokujace.
~... 30-01-2014 13:55
oświadczenie majątkowe pana wójta jest na stronie bip łatwo sprawdzić i podzielić ile miesięcznie on zarabia 10 000 zł pani sekretarz nie wiele mniej . . .
~... 30-01-2014 14:01
Leo twój link dotyczy małych szkół - przypominam że szkoła w Barcinku liczy ponad 160 uczniów a w Kopańcu około 80. Tylko Wojcieszyce spełniają warunek bo w szkole uczy się tam mniej niż 70 osób.
~Pat 30-01-2014 16:49
To Skandal, żeby gmina szukała oszczędności kosztem dzieci i publicznej szkoły, która daje dzieciom szansę na rozwój i naukę.1/2 Rady Gminy to ludzie niekompetentni, którzy w ogóle nie powinni tam zasiadać, bo nie mają żadnego pojęcia o polityce, ekonomii i efektywnym zarządzaniu. Oszczędności może trzeba zacząć szukać "u źródła" - czemu Wójt Gminy oraz "RADNI" nie zrzekną się części swoich diet. Urząd Gminy również pęka w szwach - może redukcja zatrudnienia w urzędzie i obniżenie pensji urzędników, którzy przez pół dnia popijają kawę i zajmuję się "plotkami", a już pieniążki się znajdą na łatanie dziury budżetowej. Gmina Stara Kamienica zatrzymała się na etapie komuny - ręka rękę myję. Jestem zaszokowana i zbulwersowana pomysłem Wójta i Rady Gminy i życzę "powodzenia" w WYBORACH.
~PP 30-01-2014 18:32
A może by tak zwolnić kilku pracowników gminy jak i szkoły bo biorą pieniądzę a nic nie robią w tym kierunku!Siedzą dniami,popijają kawkę,jedzą ciasteczka i jeszcze z łaską odpowiadają na pytania...Chodziłam do tej szkoły i nie wyobrażam sobie jakbym była na miejscu rodzica,gdyby po zamknięciu dzieci miałyby dojeżdżać do większych miast!Zmienić wójta,dyrektora i wicedyrektora przede wszystkim! Wyrazy podziękowania dla Pani Papadeńczuk za moje lata spędzone w szkole,za jej czasów nie było żadnego problemu z "funduszami" i innymi sprawami!Dobrali się teraz do tego wszystkiego nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach i tak to się zazwyczaj kończy!
~ZUZIA 1-02-2014 19:38
Mam pomysł,oddajmy szkołę komuś kto wie jak prowadzić firmę. Jest to R.S.P w Starej Kamienicy [ są najlepsi w Polsce}.O tym się głośno nie mówi bo to nie pasuję. Szkołami z ramienia GMINY zajmują się osoby niekompetentne itak to jest . BRAĆ KREDYTY BYŁO ŁATWO ,ALE TERAZ NALEŻY SPŁACAĆ I TO KOSZTEM NASZYCH DZIECI. Do wyborów.
~Pi 4-02-2014 9:10
Generalnie karta nauczyciela to lekkie przegięcie ale wolałbym sprywatyzować urzędy (niech pracują na umowach śmieciowych) niż szkoły. p.s. Zatrudnić wójta na umowę zlecenie za połowę obecnej pensji
~innaxD 10-02-2014 23:52
Pamiętam szkołę w Barcinku i ferie. Pani Popadańczuk i inni nauczyciele byli dostępni, tłumaczyli, pokazywali. Dzieci w czasie ferii mogły przyjść do szkoły, skorzystać z komputerów, iść do biblioteki, mogliśmy się bawić i uczyć jednocześnie. Kiedyś było naprawdę fajnie, może nauczyciele byli inni? Może mieli inny stosunek, inne wartości wyznawali? Pokażcie mi chociaż jednego nauczyciela, który teraz w ferie przyjdzie do szkoły i zorganizuje dzieciakom "zajęcia wyrównawcze"? Nie, bo po co. Nie będzie przecież belfer marnować swojego wolnego dla jakichś dzieciaków, prawda? Ta dyskusja toczy się na dwie strony, ale wniosków żadnych. Rodzice obwiniają nauczycieli, nauczyciele rodziców. A Wójt Poczynek co zrobił do tej pory? Na razie nic, siedzi i czeka. Rozgrzebana sprawa pewnie poczeka...
~innaxD 10-02-2014 23:59
Poczeka pewnie do wyborów, na szczęście ww wójt nie będzie mógł już startować. Ale czy inna osoba nie będzie z tej samej kliki, szczerze wątpię. Może najpierw gmina zacznie od siebie, zacznie zwalniać rodzinki, osoby które nie mają wyższego wykształcenia a dostały się do gminy na "ładne oczy"? Może nauczyciele i dyrekcja wezmą się do kupy i z dwóch trzech klas równoległych zrobią jedną? Może, może gdybanie nic nie kosztuje, prawda? ;) Pomieszało się w tej gminie. Kiedyś nauczyciel był dla ucznia, teraz rodzic jest dla nauczyciela, nauczyciel dla gminy. Pyskówki i obrażanie się to jakaś domena dobrego pedagoga? Wykrzykiwanie i wystawianie na piedestał swoich znajomych pewnie również? Zlikwidować radnych, którzy nie wpływają na polepszenie jakości miejscowości...
~do innaxD 12-02-2014 12:04
a moje dziecko przyniosło właśnie ofertę na ferie z SP Barcinek - znajdzie się coś dla każdego i dla tych młodszych i dla starszych ...
~ 21-06-2014 1:46
Kazdy nauczyciel na 4o godzin tygodniowo.Oprocz dydaktycznych musi byc do dyspozycji dyrektora w tym wielu dzialan o ktorych laik nie na pojecia nie mowiac o ciaglym doksztalcaniu.Wielu z nich ma kilka fakultetow i pastuchy im dyplomow nie wydaly.Rodzice nie moga niejednokrotnie wytrzymac ze swoim dzieckiem w domu a co dopiero nauczyc cala klase.Szkola ma wspomagac rodzicow w wychowaniu dzieci a nie wyreczac ich z ich obowiazkow.Prawda jest .ze praca w klasie 8 czy 10 osobowej jest luksusemw porownaniu do szkol miejskich.To nieomalze szkola prywatna.Dziwne jest jedynie to.ze majac tak malo dzieci w klasach szkola nie radzi sobie z rozwiazywaniem problemow wychowawczych.I to chyba jest jedyny zarzut.Wezcie sie lepiej za radnych.ktorzy dbaja o swoje interesy i interesy wojta .
~ 21-06-2014 2:07
Trzebabylo sie uczyc a nie wystawac pod bodka z piwem czy na imprezach.Skoro tak super takie przywileje to jaka przeszkoda zeby sie przebranzowic i zostac nauczycielem Zapomnieliscie..ze do pracy z dziecmi potrzebne jest cos takiego co nazywamy powolaniem.Wezcie sie za rozliczenie nie nauczycieli.ktorych w kwestii dydaktycznej rozlicza kuratorium tylko za radnych z naszej wsi a szczegolnie jednej.ktora nie gra do tej samej bramki co wyborcy.Duzo klapie.sprawia pozory a ptzyjdzie co do czego broni wladze.Ale to chyba nalecialosc z poprzedniego ustroju.Ludzie na
~ 21-06-2014 2:17
Coscie sie czepili nauczycieli i ich karty.Nie zazdroscie tez beda pracowac do 65 roku zycia i beda musieli pokazac stanie na glowie czy skok przez sktzynie a przeciez w karcie nauczyciela mieli zapewniona emeryture po 30 latach pracy .wszystko zabiora nie bojcie sie.Dlaczego nie wieszacie psow na policjantow.ktotzy maja przywileje i innych.Znacie powiedzenie zlosliwe-Abys cudze dzieci uczył. .? Nauczyciele są po waszej stronie drodzy rodzice.Bo chodzi im o dobro waszych dzieci Opanuje się. ...i popatrzcie gdzie jest problem- polityka państwa i społeczna Dalej mają Ci którzy są przy korycie........
~ 21-06-2014 2:21
Kazdy nauczyciel na 4o godzin tygodniowo.Oprocz dydaktycznych musi byc do dyspozycji dyrektora w tym wielu dzialan o ktorych laik nie na pojecia nie mowiac o ciaglym doksztalcaniu.Wielu z nich ma kilka fakultetow i pastuchy im dyplomow nie wydaly.Rodzice nie moga niejednokrotnie wytrzymac ze swoim dzieckiem w domu a co dopiero nauczyc cala klase.Szkola ma wspomagac rodzicow w wychowaniu dzieci a nie wyreczac ich z ich obowiazkow.Prawda jest .ze praca w klasie 8 czy 10 osobowej jest luksusemw porownaniu do szkol miejskich.To nieomalze szkola prywatna.Dziwne jest jedynie to.ze majac tak malo dzieci w klasach szkola nie radzi sobie z rozwiazywaniem problemow wychowawczych.I to chyba jest jedyny zarzut.Wezcie sie lepiej za radnych.ktorzy dbaja o swoje interesy i interesy wojta .
~rodzic dziec 25-06-2014 19:39
Jestem bardzo zbulwersowana całą tą sytuacją ,która się dzieje w szkole w Wojcieszycach ! Wiemy o czym mowa....albo nie chcemy wiedzieć ..., może to wygodne dla wielu innych..Pamiętajcie moi drodzy ,że nasze pociechy wymagają odpowiedniego kształcenia przez odpowiednie osoby-mam na myśli nauczycieli (bardzo dobrych nauczycieli) ,którzy pracują do końca m-ca czerwca tego roku ! My rodzice wiemy co ich boli,choć nie chcą o tym mówić .Ja nie mam przyjemności w takim razie kontynuować edukacji w takim klimacie w tej szkole moich dzieci !! Bo i po co ! Pamiętajcie ,że to uczniowie i nauczyciele tworzą szkołę !! Wybrałam tę szkołę tylko i wyłącznie z tych powodów.Gratuluję tez pani dyrektor takich posunięć ..A raczej głupoty ,bo straci na tym .Tylko pytanie moje ,po co te remonty szkoły itd

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group