• Wtorek, 19 czerwca 2018
  • Godz. 10:06
  • Imieniny: Gerwazego, Protazego
  • Czytających: 3830
  • Zalogowanych: 8
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Brak wymiany elit i naciski na radnych?

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 21 stycznia 2018, 10:42
Aktualizacja: Wtorek, 23 stycznia 2018, 7:38
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Oliwer Kubicki podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Jeleniej Góry krytycznie odniósł się do elit od lat zarządzających miastem. W swoim wystąpieniu z mównicy, radny zasygnalizował m.in. naciski na radnych, którzy w grudniu nie poparli projektu budżetu miasta na rok 2018 czy zatrudnienie radnych lub członków ich rodzin.

W moim wystąpieniu będzie dużo słów krytycznych, także dość mocnych, ale sam dzisiaj posypię głowę popiołem przyznając, że dwukrotnie w tej kadencji się pomyliłem – mówił na wstępie Oliwer Kubicki, który podkreślał, że nie było powodów do dramatyzowania na temat braku budżetu, bowiem w tym celu zebrała się tego dnia Rada Miejska.

Radny krytycznie ocenił rządy nad miastem od wielu lat. - Czynniki natury politycznej wymagają cofnięcia się do systemu politycznego, który stworzyła nam Platforma Obywatelska i jej przyjaciele z Jeleniej Góry. System polityczny Jeleniej Góry opiera się na trzech filarach: pierwszy to awersja do zmian, drugi to próba łamania kręgosłupów opozycji i trzeci to używanie ideologii jako zasłony - wymieniał.

- System polityczny opiera się na bardzo ograniczonej wymianie elit. Każdy badacz biurokracji powie państwu, że to dla każdego organizmu organizacji szkodliwe. Proszę popatrzeć w jaki sposób wymieniali się ludzie, którzy rządzą tym miastem od lat – pamiętacie państwo panią Czernow, pana Zawiłę, Łużniaka. Zawsze zamknięty krąg tych samych osób, które miastem rządzą – jesteś z nami, jesteś bezpieczny – mówił O. Kubicki, po którego słowach kilku zwolenników Komitetu Obrony Demokracji postanowiło opuścić salę obrad. - To jest rozmowa o budżecie? - krzyczeli... - Demokracja tak, ale na państwa warunkach? – odpowiedział Kubicki. - Jest coś takiego w politologii jak alternacja władzy, czyli sytuacja, w której po wyborach zmienia się radykalnie obóz rządzący. Jelenia Góra nie przeżyła takich zmian – kontynuował radny Prawa i Sprawiedliwości.

W kwestii łamania kręgosłupów elity jeleniogórskiej, młody polityk nie podając konkretnych nazwisk, odniósł się do sposobów na przeciąganie osób na swoją stronę. - Od czasu do czasu pokazują się opozycjoniści – ludzie, którzy chcą więcej, szybciej, inaczej w Jeleniej Górze. Oni są zagrożeniem dla władzy, a ta ma kilka sposobów, żeby taką opozycję złagodzić. Może cię zatrudnimy, może dostaniesz umowę, albo zatrudnimy kogoś z twojej rodziny – mówił Kubicki, który posypując głowę popiołem wspomniał, że również kiedyś chciał się dogadać z prezydentem. - Ja również wierzyłem w to, że z prezydentem Zawiłą można się dogadać, nawet podejmowałem rozmowy w tym kierunku. Państwo z KOD-u powinni wiedzieć, że prezydent Zawiła podpisał z nami umowę koalicyjną – wyznał radny klubu PiS deklarując wysłanie kopii tej umowy. - Taki jest „antypisowski” - dodał Oliwer Kubicki.

Poza kwestiami politycznymi, radny odniósł się również do spraw ekonomicznych. - Pan prezydent przez te lata, w których rządził miał do wydania około 2,4 miliarda złotych. Widzicie państwo te pieniądze przechadzając się przez ulicę 1 Maja? Ja nie widzę! - mówił radny, który zwraca też uwagę, że dostrzega pozytywne aspekty, jak chociażby niskie bezrobocie, strefę ekonomiczną, odnowione Cieplice. - Pamiętajmy też o braku pomysłu na rozwój turystyki, która miała być kołem zamachowym, o pustych sklepach. Nic dziwnego, że tanio sprzedajemy działki – to świadczy o kondycji miasta. Gdzie jest Szybka Kolej Miejska, którą pan obiecywał 8 lat temu, gdzie jest zakład farmaceutyczny, o którym pan wielokrotnie opowiadał? Gdzie jest ten inwestor? Proszę nie straszyć mieszkańców – powiedział Kubicki. - To, że 3 tygodnie temu nie przegłosowano budżetu, to efekt tego, że nie rozmawiano z nami. Przypominam sobie sytuację, gdy przed głosowaniem prezydent usiadł z nami do rozmów i wynik głosowania był 23:0. Każdy z nas ma mandat od mieszkańców, a nie partyjny – podkreślił.

- Wiem, że na część z was były naciski – są radni, którzy wam o tym w kuluarach powiedzą, bo boją się mówić otwarcie – dodał Oliwer Kubicki.

Poprosiliśmy prezydenta, aby odniósł się do informacji o naciskach na radnych. - Nie naciskałem na radnych – przekonuje Marcin Zawiła. - Pan osobiście nie, a czy ktoś podległy panu mógł to zrobić? - dopytujemy. - Nie sądzę – odpowiedział prezydent.

Czytaj również

Komentarze (127) Dodaj komentarz

~anty 21-01-2018 11:25
To powinna zbadać prokuratura, naciski jeśli były to nie korupcja polityczna?
~Marcin Kaflik 21-01-2018 14:34
do: ~anty (11:25)
Przede wszystkim sami powinniśmy sprawdzać naszych radnych ... czy im albo członkom ich rodzin nagle się nie poprawiła sytuacja zawodowa, czy nie znaleźli pracy w spółkach miejskich, czy nie wykorzystują majątku miejskiego lub nie są w jakiś sposób uzależnieni od miasta (np zadłużeni). Czas przyjąć do wiadomości że radni podejmują decyzję obciążające nas rachunkami na setki mln zł w skali kadencji!.
~sprzymierzonych 21-01-2018 22:11
do: ~Marcin Kaflik (14:34)
albo czlonkow pis czy im sie nie polepszylo
~Marcin Kaflik 21-01-2018 23:02
do: ~sprzymierzonych (22:11)
Oczywiście, jeśli sprzedadzą się za miejską posadkę i będą działać na szkodę mieszkańców ... za fraki i do prokuratora! Bez wyjątków!
~Hallo 22-01-2018 9:23
do: ~Marcin Kaflik (14:34)
Niesamowite, pierwszy raz Kaflikowi zapunktowałem. Ale wracając do meritum słów Kubickiego odnoszą się one obecnie przede wszystkim do PiS-u. W Jeleniej Górze widoczny staje się standard misiewiczów. Czyli karierę robią nie fachowcy ale partyjni nominaci co to za posłami teczki nosili.
~AntyProliver 22-01-2018 9:33
do: ~Hallo (9:23)
Zapomniał pan Oliwer jak chciał zostać wiceprezydentem i latał jak kot z pęcherzem. A to do SLD, a to do platformy, a teraz idzie na bezczelnego. Jak z tej szafy wypadną inne trupy, to dopiero będzie ciekawie.
~pytek 22-01-2018 11:45
do: ~Marcin Kaflik (14:34)
proszę też sprawdzić np. przydziały mieszkań komunalnych i tych do remontu jacy urzędnicy albo ich dzieci takie otrzymały z puli miasta w niektórych rodzinach to nawet obie córki urzędniczki i to już na starcie w dorosłe życie, to dopiero przywileje a potem poparcie
~gluś 22-01-2018 14:48
do: ~anty (11:25)
kto i wg. jakich kryteriów ma wyznaczać te "nowe elity" ? rozumiem że wg. radnego Kubickiego ma nastąpić wymiana "waszyzmu" na "naszyzm"
~sprzymierzonych 22-01-2018 20:08
do: ~Marcin Kaflik (23:02)
George Orwell 1984 r.
~ 21-01-2018 11:28
Elita to niezbyt trafne słowo w jeleniogorskim przypadku...
~fra 21-01-2018 13:05
do: ~ (11:28)
Pan Kubacki miał odwgę publicznie powiedzieć to o czym wszyscy wiedzą i mówią po cichu.W ratuszu jest jedna "wielka rodzina" .Która się uwłaszcza i pasożytuje na majatku miejskim.Korzenie zapuszczone głęboko.Nowa władza o ile się uda jej wygrać w wyborach bedzie musiała mocno wietrzyć ratuszowe komnaty inaczej polegnie.
~Widzę 21-01-2018 13:36
do: ~fra (13:05)
Prawda boli,taka sama rodzina działa w Wodniku.
~jerzy 21-01-2018 11:28
Pięknie odpowiedział Panu Kubickiemu Pan Prezydent Paczóski, załatwił go bez mydła.
~fra 21-01-2018 17:19
do: ~jerzy (11:28)
Wystawił sobie ocenę, zwykły prostak i mściwy czlowiek
~Tosia 11 21-01-2018 19:55
do: ~fra (17:19)
Kto?
~zed 21-01-2018 22:22
do: ~jerzy (11:28)
Lysy zastępca aż tuptał żeby się po cichu podogadywać, po wyborach odejdie w niebyt bo na niczym się ne zna....
~Tosia 22-01-2018 9:03
do: ~jerzy (11:28)
Pan prezydent Paczuski w ogóle cały jest piękny
~Real 21-01-2018 11:35
Cóż, generalnie trudno mi się nie zgodzić z radnym. Zmiany są dobre, dają nowy impuls, świeże spojrzenie na sytuację. Podkreślę tutaj, że nie chodzi o wiek, młody nie jest równoznaczne z dobry. Bardziej tutaj chodzi o inną mentalność, sposób myślenia. Tylko jest jeden "mały" problem, w demokracji większość wybiera swoich reprezentantów do władzy. Do tego miejsca jest OK, tylko co zrobić jak, powiedzmy, wybrańcy są kiepscy? Logicznie myśląc jest na to sposób, wymienić elektorat. Tak więc mamy klasyczną kwadraturę koła ;)
~ 21-01-2018 12:19
do: ~Real (11:35)
Poniekąd się zgadzam z tobą. Trza wymienić suwerena. Poprzednicy w rządach ogólnopolskich powzięli pewne kroki ku temu. Ajatolachy to było remedium na wszystko, na podniesienie plodności, rozrodu, zwalczania staropanieństwa czyli singielstwa,A obecna dobra i coraz lepsiejsza zmiana uszlachetnia zaś suwerena tymi trózębnymi.Ktoś na łamach Jelonki ostatnio przypomniał powiedzonko : jakbyś się nie obracał i tak zawsze masz doopę z tyłu !
~Real 21-01-2018 12:51
do: ~ (12:19)
Konkluzją jest kwadratura koła, aluzju nie poniał :)
~ 21-01-2018 13:26
do: ~Real (12:51)
Ależ poniał, poniał. Problem ująłeś bardziej elegancko ,matematycznie , sięgnąwszy aż od starozytności.Ludowe powiedzonko, pozbawione elegancji, tez trafia prosto w pkt.Czyli zadanko awykonalne. Trudno mieć 4 litery z przodu.Ps A pan radny grzmiąc nie wywiera określonego nacisku ?Sorry za pytanie. Z powodu trzech liter< PiS>nacisk z def. jeśli nawet jest naciskiem, to nie jest naciskiem.
~Real 21-01-2018 16:57
do: ~ (13:26)
Wywiera nacisk i słusznie. IMHO ma rację, może ma sporo racji, ale na pewno nie z definicji ;)
~łowca łgarzy 21-01-2018 11:41
Haha i kto to mówi,przedstawiciel tych co poupychali rodziny niemal wszędzie, od dyrektora po babcie klozetową.
~345 21-01-2018 16:46
do: ~łowca łgarzy (11:41)
Ale zes odlecial!!!
~olekk23 21-01-2018 11:43
Bo wymiana władzy wtedy jest dobra gdy jest wymieniana na PiS :)gdy wymiana jest inna to jest to zdrada! A naciski i próby przekupstw to normalka - niech pan sobie poogląda filmy lityńskiego, beger i posłucha taśm...Sądząc inaczej jest to naiwność dziecięca... Swoją drogą nie piszę bo popieram PO czy zawiłę, ale dlatego by pokazać swoje spostrzeżenia. Pan Olivier łądnie mówi a niech powie jakie ma stanowiska w radach nadzorczych - to nie przekupstwo polityczne tylko wykorzystanie zdolnego fachowca :) tu cytat : Z kolei Oliwer Kubicki, jeleniogórski radny PiS, zasiada w radach Operatora Systemu Magazynowania (grupa PGNiG) oraz firmy Energa Elektrownie Ostrołęka. za http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/531825,osoby-zwiazane-z-pis-zasiadaja-w-kilku-radach-nadzorczych-jednoczesnie-to-niezgodne-z-prawem.html
~ 21-01-2018 12:22
do: ~olekk23 (11:43)
A cóż ty opowiadasz ! Jakie niezgodne z prawem. Jak radny pis to robi, to już jest zgodne z prawem . Nawet jeśli nie jest ,to przez sam fakt trzech literek , nabywa mocy prawnej ! Zrozumiano ? Żeby mi to ostatni raz było !
~fiorda 22-01-2018 11:44
do: ~olekk23 (11:43)
Nareszcie p Kubicki mógł się popisać wiedzą ze studiów, politologicznych, zaocznych..... podając ot tak definicję . Ciężkie studia z p Jakim owocują jak widać zdrojem, z którego można czerpać na niejednym przyczółku. Zdolny, młody, elokwentny i z klucza...czas umierać!
~pop 21-01-2018 12:06
No co z tego że zasiada. Naciskanie a zasiadanie, widzisz różnicę?
~Xiz 22-01-2018 12:12
do: ~pop (12:06)
Ale trochę mało wiarygodnie brzmi gość gadający o nepotyzmie i układach, a zasiadający w kilku radach nadzorczych mimo braku jakichkolwiek kompetencji ku temu, nie sądzisz?
~"Obrotny" pisowiec Kubicki 21-01-2018 12:09
Panie Kubicki jak to sie stało, że nagle ni stąd ni zowąd, bez jakiekolwiek doświadczenia zasiadł pan w kilku spółkach, w których potrzebna jest głęboka, różnorodna wiedza fachowa? Czy nie uważa pan, że zajmuje pan miejsce innym, którzy mają wykształcenie i doswiadczenie a szukają pracy? Czy posiada pan jakiekolwiek wykształcenie prawnicze, że nagle znalazł pan robotę w Ministerstwie Sprawiedliwości? Jak pan godzi rozliczne obowiązki w odległych miejscach, z uczciwym wykonywaniem pracy?
~345 21-01-2018 16:49
do: ~"Obrotny" pisowiec Kubicki (12:09)
W ktorych spolkach?
~Samson 21-01-2018 12:11
Ten pan ma wykształcenie zaoczne politologiczne, nie ma żadnego doświadczenia, a pracuje w ministerstwie. Mysli, że wszystko mu sie należy. Nic mu się nie należy, do wszystkiego powinien dochodzic ciężką pracą. Paczóski ukazał całą jego obłudę, przypominając mu, jak to zabiegał u SLD (!) o koalicje przeciwko Prezydentowi.
~Samson 21-01-2018 12:16
I rozumiem, że Pan Redaktor Kaczałko opublikuje jutro wystąpienie Pana Paczóskiego, tak? Dlaczego publikuje wystąpienie Kubickiego sprzed tygodnia? Poproszę teraz odpowiedź Paczóskiego. Warto przytoczyć, bo jest mocna i trafna. Warto też, Panie Redaktorze, popytać tych, którzy wiedzą, że Pan Kubicki... chciał być wiceprezydentem u Zawiły. Kogo zapytać? Na przykład Panią Poseł Machałek, która doskonale o tym wiedziała.
~olekk23 21-01-2018 12:25
Naciskanie a zasiadanie - żeby naciskać trzeba mieć albo kija albo marchewkę... w przypadku zasiadania jest jedno z powyższych. Nie można na nikogo naciskać kto jest czysty i nieuwikłany w układy. Ale takich to ze świecą szukać...
~ 21-01-2018 12:33
Nooooo! Jestem pełna zadowolenia, Wypełniona jestem po brzegi tym zadowoleniem. Zważywszy na krytyki , że moje wpisy to bełkot, z zadowoleniem stwierdzam,że pilna moja praca daje efekty. Prawie tak samo dobrze bełkoczę na piśmie jak pan radny.I prawie, prawie tak samo dobrze jak i pan szanowny redaktor ! A tak w ogóle, zapytam słynną frazą :A o SO chodzi ?Bo te ogólniki znam jeszcze z Peerelowka.A głębia wypowiedzi, a głębia ?
~Real 21-01-2018 12:58
Kochani, weźcie pod uwagę, że jest to wypowiedz polityka, w dodatku w roku wyborczym. W mojej prywatnej ocenie bardzo specyficzni ludzie idą do polityki. Oceniając trzeba przede wszystkim mieć to na względzie, a dopiero w drugiej kolejności z jakiej jest partii, klanu, czy mafii. ;)
~ 21-01-2018 13:51
do: ~Real (12:58)
Szacun Realu, niewiele mowiąc wiele powiedziałeś... ale,ale z jednym się nie zgodzę. Ważne jest wiedzieć, z jakiej mafii. I wtedy wszycko jasne !
~Real 21-01-2018 17:00
do: ~ (13:51)
Tutaj prawie pełna zgoda, oczywiście w drugiej kolejności i oczywiście odnosząc się do wszystkich stron politycznych :)
~? 21-01-2018 13:00
Miło jest czasami posłuchać gościa bez kręgosłupa moralnego i wartości, który w „wielka” politykę wkupił sie nosząc teczkę Pani Machałek, a teraz poprawia mikrofon Panu Jakiemu:D nie mogę z niego!!!
~Woter 21-01-2018 13:17
Dla Pis nie ma znaczenia czy są zatrudniani ludzie z otoczenia politycznego czy osoby z rodziny, jak dotąd żadna z tych osób nie posiada odpowiednich kwalifikacji na stanowisko jakie zajmuje, wg mnie to jest złodziejstwo jeżeli zajmuje się stanowisko nie posiadając odpowiedniego wykształcenia, czas wreszcie mówić o tym głośno. Postawmy wreszcie na specjalistów, koniec z dziadostwem.
~ 21-01-2018 13:41
do: ~Woter (13:17)
No bo wracamy do czasów sprzed 40- 50 lat. Wtedy bedąc na stazu, pracowałam w terenie. Trzeba było podbijać delegację u wójta czy sołtysa. Wykonawszy zadanie, idę do wójta po potwierdzenie. A ten U SIEBIE na roli robi.Widząc karteluch w mojej ręce, z dala krzyczy : Picątka na lipie, niech se podbije !Ledwo po polskiemu gadał, ale funkcję urzedniczą sprawował ! A Peerelówek trwal i trwał,widać nie ma to jak stara dobra szkola !/ rodem z żoliborza/
~ 21-01-2018 14:05
do: ~Woter (13:17)
Kubicki nie ma wykształcenia to fakt. Politologia nie jest wykształceniem tylko sposobem na wejście w posiadanie papierka, rodzajem oszustwa.
~ 22-01-2018 12:20
do: ~ (14:05)
Macie bardzo nieaktualne informacje na temat wykształcenia pana Kubickiego. Nie każdy poprzestaje na jednych, kiedyś ukończonych studiach.
~ciekawe 22-01-2018 18:22
do: ~ (12:20)
Moze napiszesz nam o aktualnym wyksztalceniu, ktore pozwolilo mu w 2016 r. przeniesc sie z Huty Julia do ministerstwa do budowy Muzeum Żołnierzy Wyklętych oraz do 3 rad nadzorczych (obecnie tylko PZU Zdrowie)?
~pola20 22-01-2018 18:42
do: ~Woter (13:17)
A te z PO i SLD...maja kwalifikacje....Volter sie w grobie przewraca...
~ 21-01-2018 14:03
Misiek. Lubię Ciebie. Zanim zostaniesz "kapitanem" naucz się szorować "pokład"..
Marcin Kaflik 21-01-2018 14:21
Idąc tym tropem sprawdzimy z czego wynika szczególna przychylność niektórych radnych dla absurdalnych pomysłów mgr Zawiły.
~A 21-01-2018 14:40
Widziałem brawo pan młody polityki to zachowuje tak prawdy antypis a pytanie brak gospodarki są gdzie pieniądze miliard zł tylko głowy państwa skarb to prawdy
Krzysiek Koziarski 21-01-2018 14:41
PZPR NIECH Źyje
~ 21-01-2018 14:43
Właśnie, gdzie nam do alternacji czyli zmiany politycznej:) W jednym sosiku do śmierci:)))
~ 21-01-2018 15:04
dla mnie "młodość" nie jest zaletą dla kogoś kto ma rządzić miastem. Ważniejsze jest wykształcenie, doświadczenie, uczciwość.
~Malczewskiego i inne ul. 21-01-2018 15:08
Pan Kubicki to młody ale i kompetentny człowiek. Takich osób potrzebuje Jelenia Góra.
~ 22-01-2018 16:41
do: ~Malczewskiego i inne ul. (15:08)
to sobie go w ogródku postaw
~mieszkaniec 21-01-2018 15:32
Mam nadzieję że pan Kubicki jak zostanie prezydentem to przewietrzy ten śmierdzący ratusz od zapierdziałych weteranów którzy kadzą w stołki od kilkudziesięciu lat
~a kto to 21-01-2018 16:03
Paczoski.?
~fra 21-01-2018 17:04
do: ~a kto to (16:03)
Prostak i aparatczyk
Adrian Januszkiewicz 21-01-2018 16:19
Już kilka razy o tym wspominałem. Jest rok wyborczy. Radni znajdujący się w opozycyjnych obozach chcą, stosując podobny język do tego PiS-u ze słynnych 8 lat, dojść do władzy. Szykanowanie opozycji, wymiana elit, "czerwona kotlina" - te i tego typu hasła będą się w związku z tym okresem przewijać w debacie publicznej, aby mogli dopiąć swego. Jak kampania ruszy na dobre to mieszkańcy będą zasypywani tego typu "prawdami", żeby ludzie uwierzyli i oddali głos na ich kandydatów. Jeśli nie chcemy mieć podobnych scenariuszy, jakie mają miejsce na Wiejskiej w Warszawie na naszym podwórku, to nie należy dać się zwariować, ani zmanipulować, bo potem wszyscy będziemy za to płacić.
Jacek Cywinski 21-01-2018 16:24
Ręka rękę myje i się dobrze za podatnika pieniądze żyje. ....
~ 21-01-2018 16:29
PiS straszy a prawda jest taka ze radna Ragielowa ma kandydować z listy PIS w wyborach za kilka miesięcy stąd jej uśmiech i poczucie posłuszeństwa dla rodziny!
~ 21-01-2018 18:34
do: ~ (16:29)
Bo weszła ze swoją rodzinką do nowej politycznej rodziny Prawa i Sprawiedliwości.
~ob 21-01-2018 16:46
Widze ten układ pana ładzinskiego najpierw był przeciw teraz jest za budrzetem bedzie teraz z listy PO startował bo SLD brak nawet Zawiła był z podarkiem na rotary club oraz łuzniak torebki z miasta
~Maria 5 21-01-2018 16:51
Moze Kubicki dostal jakies rady...ale nasz intersesuje w jg. czy dobrze mowil o sytuacji w naszym miescie i czy to prawda o naszej sytuacji ...bo jesli tak a pustki na 1 maja każdy widzi to może to zmienić już czas...układy są w wielu miastach i u nas też..A co do p.Paczoski ...przeciez vice nie zostal za talent czy umiejetnosci tylko w ramach pozyskania głosów radnych sld i to było warte tego stanowiska/choć chyba z bólem Zawily/ ..czyli sam jest klasycznym przykładem że nie kompetencje ale układ zysków politycznych się liczy więc proszę bez katońskich postaw czerwonych
~fra 21-01-2018 17:03
do: ~Maria 5 (16:51)
Paczòski swoją płomienną mową na ostatniej sesji.Powiedział wbrew pozorom wiele o sobie.
~ 22-01-2018 14:00
do: ~Maria 5 (16:51)
Kochana, tu czerwonych nie ma! Wszyscy są w pisiech. Wyprali się w wybielaczu na wzor dekomunizatora Piotrowcośtamcostam,i krzyczą lapaj kpomucha czy czerwonego. A jeśli nie to zarozki będą !A u cb. jak tam ,proces pralniczy bez zakloceń ?
~ 22-01-2018 20:43
do: ~ (14:00)
Aleś ty prymityw ! Myślisz, żeś dowcipna ? Jesteś ŻAŁOSNA !!!
~ 22-01-2018 23:47
do: ~ (20:43)
i vice versa
~analityk 21-01-2018 16:53
Radny Kubicki jest członkiem PIS, więc niech mi odpowie na jedno pytanie : dlaczego do tej pory po ponad 25 mies. samodzielnej władzy, PIS nie zrobił absolutnie nic z ust. 1066. Przecież została uchwalona i wprowadzona jeszcze przez waszych poprzedników, i oficjalnych politycznych wrogów, gdy byliście jeszcze w opozycji. I może niech poprosi starszych kolegów partyjnych z Wa-wy, by szczerze przyznali się Polakom jak głosowali choćby w sprawie wprowadzenia do Polski GMO i upraw transgenicznych.
~marek1 21-01-2018 17:45
pytanie chyba retoryczne...chcielibyście by wami rządził Paczóski czy nawet arogancki czasem Kubicki..kto daje nadzieje na sukces miasta a nie depresje
~Za dużo wad 21-01-2018 18:21
do: ~marek1 (17:45)
Kubicki jest nieprzewidywalny. Jego wcześniejsze postępki wskazują, ze jest to człowiek żądny władzy, karierowicz i bezwzględny. Kubicki lubi donosić do prokuratury -donos do prokuratury za fontannę /umorzone dochodzenie/. Obawiam się, że jego kadencja będzie obfitować w liczne procesy i zamiast rozwoju Jelenią Górę czeka zastój i ciągłe awantury Taki typ nie nadaje się na prezydenta. Myślę, że nawet jego koledzy z PiS mają do niego wiele zastrzeżeń.
~Bob 21-01-2018 17:46
Uczciwy i dobry polityk to słaby polityk.
~Anonim+ 21-01-2018 17:47
Czas najwyższy zakładać nowe "rodziny", bo to przywilej każdej opcji będącej u władzy. Ale polityków wcześniej lub później się rozlicza, przy urnach i tylko taka wyłącznie ich czeka "kara", bo tej właściwej nie będzie - ręka rękę myje - niezależnie od barw...
~ 21-01-2018 17:59
Patrzeć już na nich nie mogę!!! Czernow wyskakująca wszędzie z jeleniogórskiej lodówki tudzież cała świta!!! Ludzie zmieńmy to i postawmy na innych!!!
~fra 21-01-2018 18:27
do: ~ (17:59)
jak sie wali to wszystkie rece na pokład.na szczescie PO odchodzi w niebyt.Natomiast niektóre działania czy też wypowiedzi prominentnych działczy PO to klasyczne podcinanie gałęzi na której się siedzi.
~obserw 21-01-2018 18:33
a mi brakuje tych plomiennych na fb przy zaslonach i lampie plomiennych wywodow tego pana co gadal ze bedzie to staly repertuar facebocka.A co powiecie o zarzadzie uzdrowiska jakie tam teaz opcje s. , bo sie pogubilem. A pan kaflik tak sie stara i dalej nic pis go nie dostrzega :(( jest zima i ide na sanki
~Tosia 11 21-01-2018 19:59
Brawo Panie Kubicki. Ale niech Pan się nie wycofuje i nadal tak trzyma, bo nasze miasto nie tylko się zwija, ale i gnuśnieje. Szkoda mieszkańców.
~ 21-01-2018 20:00
Na żywo nadawała naradę telewizja regionalna i każdy może w tej chwili , to przesłuchać . Jestem pod wrażeniem wystąpienia pana Oliwera Kubickiego mimo , że PiS nie moja bajka , bardzo dobrze i inteligentnie to podsumował .Wypowiedzią pana Paczóskiego byłem rozczarowany zajmuję takie stanowisko, a jego riposta była niestety "prostacka" , byłem tym zdziwiony !
~fra 21-01-2018 20:43
do: ~ (20:00)
Ugotowany burak że słomą w butach.
~............................ 22-01-2018 22:16
do: ~ (20:00)
sto procent prawdy w prawdzie
~Jożin z bażin 21-01-2018 20:15
"System polityczny (Jeleniej Góry) opiera się na trzech filarach: pierwszy to awersja do zmian, drugi to próba łamania kręgosłupów opozycji i trzeci to używanie ideologii jako zasłony" -Młody, odpowiem ci że ten system jest rodem z PIS-u. Może na razie poza pierwszym filarem który jest w fazie przeobrażeń. A stanie się naprawdę pierwszym gdy Kaczyński przejmie wszystko. Wtedy będziecie mieli awersję do jakichkolwiek zmian...
~Sąsiad 21-01-2018 20:56
Znam Oliwera od najmłodszych lat, to jest naprawdę inteligentny i zaradny człowiek...
~Fela 21-01-2018 21:18
Trzeba umieć słuchać a nie frustrować się i przyklaskiwac. patologii. Spojrzeć głębiej na koszt zysków i strat społeczności lokalnej nas My nie jesteśmy w żadnym względzie brania pod uwagę liczą się klany wspólnych interesów trzymanie wygodnych choć szkodników niedouczonych grających w te same klocki. Jak działa sanepid? Co Prezydent co sądy na doniesienia _... i o czym świadczy natychmiastowe zatrudnienie zwolnonej z sanepidu... w urzędzie warto zastanowić się nad tym... Kubacki miał odwagę... a reszta?
~xxx 21-01-2018 21:24
nie jestem fanem PiSu ani pana Kubickiego i raczej na mój głos liczyć nie mogą. To, że pan prezydent Zawiła ograł PiS jak dzieci, obiecując koalicję i zapewniając sobie głos PiSu przed drugą turą przeciw panu Obrembalskiemu by potem się na nich wypiąć, wszyscy wiedzą. Pokazuje to tylko "prawość" obecnego prezydenta. Trudno jednak nie zgodzić się z większością tez przedstawionych przez niego. Czytając komentarze nie znalazłem zbyt wielu polemicznych z treścią wystąpienia. Obrońcy pana prezydenta potrafią tylko atakować PiS w ogóle i roztrząsać wykształcenie i posady radnego Kubickiego. Ciekawe gdzie pracowali (częściowo jeszcze pracują) członkowie rodzin panów Zawiły i Łużniaka w czasach wszechmocy PO... Rozczarowujące jest zachowanie KODu. Ruch, który powstał w obronie demokracji i prawa opozycji do wyrażania opinii, w obronie swobody wypowiedzi i prawa do protestu, żądający, aby postulaty opozycji były brane pod uwagę przez większość, aby standardy demokratyczne były zachowane w Jeleniej Górze robi coś kompletnie odwrotnego, próbując zagłuszać i zakrzyczeć opozycję. KOD jeleniogórski stał się karykaturą Obrony Demokracji. Takim PiSem dla którego hasłem przewodnim jest Demokracja TAK pod warunkiem, że będzie tak jak my uważamy za słuszne. Na mój głos pewnie PiS liczyć nie może, ale z sympatią będę się przyglądał temu, co zaproponuje Jeleniej Górze i kogo wysunie na prezydenta. Jeśli znowu będzie to ktoś w rodzaju pana Lewandowskiego, przy całym szacunku, uznam że to tylko bicie piany, a PiS oddaje miasto, bo wygodniej mu krytkować jako opozycja niż coś pozytywnego zrobić
~ 22-01-2018 14:08
do: ~xxx (21:24)
Myślę,ze posady to sprawa ,ktorą należy roztrząsać. Bo na razie to jest wybór nie między kiłą a syfilisem,jak mówi ludowe powiedzenie ,lecz raczej między ebolą a SARS.
~Jożin z bażin 21-01-2018 21:25
Oj, sąsiedzie! Zaradny, zaradny! To widać i słychać i czuć...
~aaa 21-01-2018 21:31
Popieram PIS .
~Pi 21-01-2018 22:12
Ogólnopolska lista Misiewiczów www.pisiewicze.pl - a tam nasz "młody gniewny ". Politolog noszący teczkę za Panią Machałek to trochę za mało do zarządzania miastem. Zgadzam się z tym, że trzeba dopuścić do rządzenia nową krew - ale niekoniecznie Misiewiczów. Raczej potrzebni są ludzie wykształceni z jakimś własnym doświadczeniem - pracujący wcześniej w prywatnych firmach a nie przychodzący z państwowej posady (otrzymanej z nadania partii) .
~Abba 21-01-2018 22:17
do: ~Pi (22:12)
Pff to znowu ty tobie tak sloma x butów wystaje że cie wszedzie czlowiek rozpozna .
Marek Spn 21-01-2018 22:42
W mojej ocenie dobrze byłoby wymienić 99% władz w jeleniej. Nie koniecznie na PiS, ale tez z pewnością nie na po ani tego typu. Powinny być osoby, którym dobro miasta jest najważniejsze. Choć niestety w tej chwili ciężko wskazać choć jedna taka osobę 😕
Przemek Rubin 23-01-2018 14:50
Po prostu ich wypierdolić Marek
~t 21-01-2018 23:54
Oliwer idz do specjalisty, prezes zrył ci beret !!!
~Grzesiek_5 22-01-2018 0:44
Popieram PIS. Pan Kubicki powiedział w końcu prawdę. Trzeba w końcu zmienić ten skostniały układ w JG. A na 1-Maja / Konopnickiej znowu przybyło pustych lokali. Trochę przerażenie ogarnia jak się idzie tymi ulicami. Gdzie ten rozwój? Każdy potrafi wydawać nie swoją kasę - z budżetu miasta. Czy p. Zawiła zarobił coś na własnej działalności? Pan Paczóski - inwestycja jak widać mu nie wyszła kompletnie. Pan Łużniak - nie wiem. CZY KTOŚ PAMIĘTA JAKIŚ KONKURS DO SPÓŁEK MIEJSKICH, KTÓRY WYGRAŁA JAKAŚ OSOBA "SPOZA"? PROSZĘ O JAKIŚ PRZYKŁAD?
~Widzę 22-01-2018 7:07
Grzesiu,przecież o załatwiania pracy po znajomości,z ramienia i po linii piszemy TU od 10 lat !!
~Molibden 22-01-2018 8:05
Jakie elity ? To zwykle bydlo. Elity to byly w II RP a dzis to mamy samych nicponi karierowiczow ktorzy pragna tylko napchac wlasne kieszenie zarowno na szczeblu lokalny jak i wyzej.
~,.. 22-01-2018 9:28
Wielu atakujących pana Oliwera Kubickiego się przestraszyło ,że może będzie kandydował na prezydenta Jeleniej Góry i go tu smaruję . A facet młody , inteligentny widzi co się w mieście dzieję jak PiS go wystawi, to wygra . Inni kandydaci z ich partii nie mają szans . Choć dotychczasowi rządzący miastem liczą na stały swój elektorat , oni chodzą na wybory . Młodzi i gniewni jak coś chcą tu zmienić , muszą iść i zagłosować i może wtedy się coś tu zmieni . Jeszcze może tu zamieszać kandydat z Kukiz.
~znamwszystkich 22-01-2018 9:51
Ten kto wypisuje, że radna Maria Anna przystąpiła lub przystąpi do PiS powinien posmarować się jakąś maścią, jaką to nie ma znaczenia bo i tak już nie pomoże. Ona nie ma żadnych szans bo jest na nią blokada. Każdy kto teraz chce przystąpić do PiS jest odrzucane lub wkładany do najniższej szuflady.
~ 22-01-2018 20:10
do: ~znamwszystkich (9:51)
Naprawdę. Być nie może. A ja tak bardzo,bardzo CHWDP.Chcę wstąpić do etc.etc. ;////
~ 22-01-2018 20:33
do: ~ (20:10)
Lecz sobie nogi. Na głowę za późno !!!
~ 22-01-2018 20:50
do: ~ (20:33)
Acha.Daleś mi do myślenia. Widać kuracja TWOJEJ głowy się nie powiodla. Sorry,tak mi przykro. Taki mamy klimat! A na nogi pomogło?Tyż nie ? A czegóż po postradziwiłlowskiej medycynie można się spodziewać!Nie rozumiem tylko tego , jak dla swoich,czytaj psipsiakow,lekow na głowę mogło zabraknąć ! Mam nadzieję,że poza tym , wszyscy w twojej rodzinie zdrowi ?
~ 22-01-2018 21:43
do: ~ (20:50)
Ależ ty pieprzysz , na temat zadany ci przez kogoś , nawet jego słowami, boś buraczana .... Ekspoloatujesz aż do wyrzygania swoje prymitywne grepsy / ChWDP itp. ? boś prymitywna i prostaczka . A przy IQ w porywach + - około 1, to i " celne riposty " są takie : " Lecz sobie nogi. Na głowę za późno !!! " Riposta " nudnej plotkary : Acha.Daleś mi do myślenia. Widać kuracja TWOJEJ głowy się nie powiodla. Sorry,tak mi przykro. LECZ NOGI !!!
~ 22-01-2018 23:58
do: ~ (21:43)
No aleś się rozpisał vektrusiu...jak na anukleobionta toś się wysilił! GongI Oj Dana dana, swąd, p..rd!
~ 23-01-2018 0:13
do: ~ (21:43)
No i lecz nogi! Jak kuracja się powiedzie, to daj znać.
~ 23-01-2018 7:02
do: ~ (0:13)
Nie bełkocz . Śpij.
~jknkjhnkj 22-01-2018 9:53
Widać wyraźnie, że im dalej od PiS tym lepiej!
~SZASZKI 22-01-2018 10:00
Kubicki ma rację chów wsobny jest na dłuższą metę niezdrowy. W pewnym momencie ta bańka pęknie i miejmy nadzieję że w te wybory i do rady miasta i na stanowisko prezydenta wejdą ludzie którzy są nijak zależni od obecnych ... (wstaw słowo jakie chcesz).
~gfdg 22-01-2018 10:21
"""""""Panie Kubicki jak to sie stało, że nagle ni stąd ni zowąd, bez jakiekolwiek doświadczenia zasiadł pan w kilku spółkach, w których potrzebna jest głęboka, różnorodna wiedza fachowa? Czy nie uważa pan, że zajmuje pan miejsce innym, którzy mają wykształcenie i doswiadczenie a szukają pracy? Czy posiada pan jakiekolwiek wykształcenie prawnicze, że nagle znalazł pan robotę w Ministerstwie Sprawiedliwości? Jak pan godzi rozliczne obowiązki w odległych miejscach, z uczciwym wykonywaniem pracy?"""""""""
~moze to cos wyjasni 22-01-2018 11:16
do: ~gfdg (10:21)
wyszukujemy w google Ślub Patryka Jakiego [Solidarna Polska] otwieramy 1-szy link i przewijamy do 45 sekundy.
~ 22-01-2018 12:21
do: ~moze to cos wyjasni (11:16)
I co z tego wynika? Każdemu wolno mieć przyjaciół.
~............................ 22-01-2018 19:10
do: ~gfdg (10:21)
W PO też są młodzi bez doświadczenia, co jak zasiadają, to ledwo ich widać zza stołu.
kazimierzp 22-01-2018 11:18
Oliwer Kubicki od czasów szkolnych zawsze miał parcie na to aby "być na topie". Wybrał PiS i tu uważa się i tak też uważają niektórzy jego koledzy partyjni, "za elitę". Nie wiem dlaczego jego wujek na spotkaniach przeprasza za niego, ale on może go lepiej zna! Dla mnie młody, partyjny karierowicz.
~XXX 22-01-2018 13:20
Panie Kubicki a może Pan zapłaci nam ( wielu osobom) za prace wykonane kiedyś dla Pana rodziny??? Tatuś pokazał obłudę i fałsz??? Znaliśmy się osobiście kiedy jako student pomagał Pan ojcu perfidnie wykosić konkurencję w branży, wtedy za Zawiłą poszedłby Pan w ogień a teraz co??? Jeśli PIS spadnie z piedestału to znowu zmieni Pan poglądy???
~ 22-01-2018 14:11
do: ~XXX (13:20)
Szanowny trzy iks, tylko krowa,tylko krowa poglądów nie zmienia! Pożyjemy,zobaczymy ! Stawiam dolary przeciw orzechom,że mlody,gibki,rzutki koleś w try miga ustawi się doopą do wiatru.
~WYRZUTEK 22-01-2018 15:57
Panie Kubacki, czy poinformował Pan już swego przełożonego Pana Jakiego o działaniach Jeleniogórskiej Mafii Mieszkaniowej?
~ 22-01-2018 17:17
A była jakaś zmiana elit po 1989 roku? Jakoś nie widać. Tylko przynależność partyjna się zmieniła, bo dawne partie rozwiązano lub zmieniono im nazwy, ale osoby te same.
~ 22-01-2018 20:15
do: ~ (17:17)
Tak szczerze? Tak szczerze od serca i z czystym sumieniem ? Nie zauważyłam. Zauważyłam tylko nagłe wzbogacenie się prześladowanych/tylko niektorych/ z wielkiej S. S od styropianu czyli polistyrenu.
~............................ 22-01-2018 20:47
do: ~ (20:15)
Tymczasem wieczne elity, takie, co rządziły jeszcze w poprzednim systemie, niepostrzeżenie wstąpiły do znanych klubów "osób posiadających zakłady i fabryki".
~analityk 24-01-2018 1:38
do: ~ (17:17)
Zawarte w prostych słowach, krótko i zwięźle. Esencja problemu. Lecz nie dziwmy się temu, że tak niewielu to dostrzega. "Elity" mówią i pokazują ludziom to co ci chcą słyszeć i widzieć. "Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani" - M. Twain.
~ZBYCHA 22-01-2018 17:56
Szanowny pan radny przedstawił jeden z zestawu patologii, które od lat trawią Jelenia Górę. Bez radykalnej zmiany tego stanu miasto stanie się prowincją prowincji.
~............................ 22-01-2018 19:24
Ale w PO także są młodzi bez doświadczenia, co to jak zasiadają, to ledwo ich widać zza stołu.
~pytacz 22-01-2018 19:44
Co na to naczelny, wieloletni, zasłużony, wszechwiedzący sternik Zofia Czernow???
~sprzymierzonych 22-01-2018 20:02
Skąd wiedział Orwell ,że tak może być ?
~ 22-01-2018 20:53
Tyle jadu to jednak boją się, panie Oliwer czas na kandydowanie na prezydenta . Pierwsza tura Łużniak - Kubicki , druga i będzie w mieście szok
~ 22-01-2018 23:53
do: ~ (20:53)
jaki tam szok. Tylko kwik bo oto stare świ... będą ustępowały miejsca przy korytku nowym świ... Co nie zmienia faktu ,że to ten sam gatunek ludków. Barwy inne ale to drobiazg. Tylko problem z tym,że nowe jest jeszcze nienasycone więc ...drapieżne, co nie wyjdzie na zdrowie aplauzującemu pospólstwu,bo ani krztyna nie spadnie.
komentarz usunięty
~ 22-01-2018 23:49
odpowiedź na usunięty komentarz
jak niezgodne,jak zgodne ? trzy literki przynależności i... wszystko zgodne jeśli nawet nie !
~ 22-01-2018 22:36
Szczególiki, szczególiki to one pokazują z kim mamy do czynienia, jeśli pan Kubacki w tym samym czasie świadczy dwie pracy to wszystko o nim. Wiecie, że to niesie emeryturę za sobą nieuczciwie naliczoną i znów zus powinien przetrzepać d..ę tym co przez lata uprawiali ten proceder a oni dalej drwią z tych uczciwie tyrających stare nowe przy aplauzie …
~ 23-01-2018 20:43
Brak wymiany czego?
~Bezstronny 29-01-2018 13:53
Kiedy wreszcie zadziała zdrowy rozsadek i odsuniecie --narodzie-- politykow od rzadzenia. Przecie to przedszkolaki wiedzą, że trzeba tę zgraje rozpedzic i dopuścic fachowców do rzadzenia miastem Politycy zawsze będą się kłócic i ciagnac do siebie, a nie do ludzi, by im sie lepiej żylo
~Abbas 11-02-2018 19:40
hehe czyli klasyk - pan radny domaga się opcji " teraz k...my!", a może tak by pomyśleć chociaż raz o mieszkańcach? Że wybiera się was radni bezradni, do rządzenia tylko i wyłącznie W NASZYM IMIENIU, a nie po to aby wymieniać kadry, wprowadzać swoich na stołki i tak dalej. Ja wiem, że to było dawno i nieprawda - ale polityk z zasady powinien SŁUŻYĆ tym, którzy go wybrali, a nie nadymać się swoim jestestwem...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Głos ulicy
Za kółkiem z rodzicem?  9
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 18.06.2018 r.  
Miej świadomość
NASA odkryła coś na Marsie  
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  65
Aktualności
The Dumpings w Termach  
Aktualności
Pożar składowiska odpadów w Kostrzycy  
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group