Sobota, 8 sierpnia
Imieniny: Cypriana, Dominika
Czytających: 2623
Zalogowanych: 1
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Węzeł przesiadkowy na Osiedlu Orlim gotowy

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 29 lipca 2020, 9:26
Aktualizacja: Poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 13:44
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Na Osiedlu Orlim zakończyły się prace przy budowie węzła przesiadkowego. W tym tygodniu zaplanowane są odbiory, więc wkrótce plac posłuży pasażerom komunikacji miejskiej.

W drodze przetargu na wykonawcę wyłoniono konsorcjum firm: KAMA Ryszarda Rzońcy i Karkonoskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Mysłakowic. Wartość zadania to 719 445,45 zł, w tym 39 360 zł za dokumentację projektową (zamówienie w formule zaprojektuj i wybuduj).

Zadanie obejmowało:
a) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, wycinka zieleni kolidującej z inwestycją,
b) zabezpieczenie kolizji sieciowych,
c) budowę ciągu kanalizacji deszczowej,
d) budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej i wodnej,
e) budowę węzła przesiadkowego (t.j. jezdnie, dokumenty i perony),
f) przebudowę istniejącej sieci teletechnicznej,
g) budowę oświetlenia drogowego i przyłącza do kontenerowej toalety publicznej i wiaty,
h) montaż wiaty przystankowej,
i) budowę kontenerowej toalety publicznej,
j) wykonanie docelowej organizacji ruchu,
k) roboty wykończeniowe i porządkowe.

Twoja reakcja na artykuł?

35
81%
Cieszy
5
12%
Hahaha
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
1
2%
Złości
2
5%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (38) Dodaj komentarz

~RRR 29-07-2020 11:48
Szzkoda tylko że w Sobieszowie na pętli zlikwidowano miejsca dla osobówek.Teraz żeby kogoś odebrać albo przywieść na 7-mke trzeba wjeżdżać na pętle pod zzakaz bo nie ma gdzie na chwilke się zatrzymać. Czy wc na Orlim bedzie dla wszystkich i czy płatne?
~Gftj 30-07-2020 4:48
do: ~RRR (11:48)
Kto to projektuje i kto akceptuje.Brzydkie bylejakie,beton i tylko beton.Czekamy na ulewę i będzie brodzik dla dzieci.
~jelonek 30-07-2020 16:59
do: ~RRR (11:48)
płatne
~Ddhd 3-08-2020 13:38
do: ~RRR (11:48)
Płatne dla wszystkich
~Człowiek koń 29-07-2020 11:55
Dziękujemy senatorowi Mrozowi, wielkiemu miłośnikowi Cieplic!! To z jego inicjatywy powstał ten wspaniały obiekt!! Z pomocą Huberta Papaja nasz prezydent musiał się ugiąć i ustąpić!! Motorem napędowym tego miasta jest senator Mróz i radny Papaj!! Oni nie pozwolą na smierć tego miasta jak chce PRÓŻNIAK!!
~loki 29-07-2020 12:09
do: ~Człowiek koń (11:55)
dawno tak się nie uśmiałem hahaahahaha ... miłośnik Cieplic ... pewnie nawet nie wie gdzie w ogóle jest coś takiego jak Osiedle Orle ;) . A tak nawiasem mówiąc to beneficjentem jest nie twój ukochany senator-reklamówka tylko Miasto JG ...
~J23 29-07-2020 17:48
do: ~Człowiek koń (11:55)
Koniu przestań pisać bzdury bierz swoją rodzinkę i do Mysłakowic Barszcz Sosnowskiego czeka na Ciebie niezła wyzerka trza skosumowac cały czas siano pociskasz to dla Ciebie będzie rarytas. Po co strażacy mają się narażać jak ty zjesz i nic nie będzie tej twojej tepej końskie główce
~LM,, 30-07-2020 11:10
do: ~J23 (17:48)
Ale ty jesteś chory przychicznie ,,,de...uu,,
~J23 30-07-2020 13:26
do: ~LM,, (11:10)
Na pewno nie tak bardzo jak ty Ćwoku
~ 29-07-2020 12:01
A gdzie stadnina dla konia , biedny musi siedzieć w biurze jelonki , taki biedny koń który mówi
~J23 29-07-2020 21:25
do: ~ (12:01)
Teraz jest ciepło to nie potrzebuje ale jak będzie zimno to w Dziwiszowie jest schronisko dla tępych koni
~mms 29-07-2020 12:07
To nie jest węzeł przesiadkowy. To jest ładnie zrobiona pętla! Węzeł przesiadkowy powstaje zawsze tam, gdzie jest dużo linii autobusowych, dzięki czemu można z tego węzła pojechać w różne strony. Tymczasem tutaj jedzie 2,17,21,23. Coś jeszcze? Podobnie Sobieszów. To też jest pętla, a nie węzeł przesiadkowy! W JG nie ma węzła z prawdziwego zdarzenia - niestety.
~loki 29-07-2020 12:11
do: ~mms (12:07)
Podgórzyńska ... byłeś ??? Raczej węzeł przesiadkowy ... co prawda jednokierunkowy ale jednak ...
~ 29-07-2020 13:30
Szkoda,że brzozy usychają. NIe będzie cienia.
~ 29-07-2020 15:59
Ciekawe czy zrobili podjazd dla wuzkow inwalidzkich bo w Sobieszowie o tym nie pomyslano
Cowtrawiepiszczy 29-07-2020 16:12
Dlaczego na WC są oznaczenia kółko i trójkąt, które turystom zza granicy niczego nie mówią. Nie lepiej użyć znanego na całym świecie skrótu WC?
~ 30-07-2020 10:08
do: Cowtrawiepiszczy (16:12)
To kibel dla kierowców, a nie dla turystów z zagranicy. Do tej pory na pętlach stały budy toitoi, do których klucze mieli kierowcy. Teraz przynajmniej lepiej to wygląda.
Cowtrawiepiszczy 30-07-2020 17:02
do: ~ (10:08)
Tego nie wiedziałam, ale pamiętam, jak zagadnęła mnie kiedyś Niemka, która chciała pójść do toalety, a na drzwiach kółko i trójkąt i nie wiedziała, którymi drzwiami wejść. WC jest międzynarodowym skrótem i powinno zastąpić te stare i nie kojarzące się z toaletą symbole dla osób spoza Polski.
~loki 31-07-2020 17:19
do: Cowtrawiepiszczy (17:02)
Ta turystka z Niemiec to miała dylemat na takim wychodku jak na Orlim??? ... jedne drzwi ... Ty chyba nigdy nie korzystałaś z wychodka w pociągu ...ale co do trójkąta i kółka masz trochę racji ... mam naklejkę z biegaczem do WC ... nakleję jak będę kiedyś na Orlim ...i po sprawie ...
~ 29-07-2020 21:39
A kiedy doczekamy się łącznika pomiędzy ulicami Wojewódzką i Spółdzielczą aby ulżyć doli mieszkańcom ulicy Wojewódzkiej rozjeżdżanym przez ponadgabarytowe pojazdy nagminnie przekraczające dopuszczalną prędkość?
~ 30-07-2020 8:59
Głowy różne ale próżne
~drata 30-07-2020 13:22
Następny miejski bubel pod tytułem "Węzeł przesiadkowy". Pierwszy węzeł na ul Podgórzyńskiej był tak pomyślany, że długie autobusy przy wyjeździe zahaczały podwoziem o asfalt. Garb przy wyjeździe sfrezowano trochę, ale naprężenia były tak duże, że potrafiły wypadać szyby boczne w autobusie. Węzeł w Sobieszowie. Oddany chyba miesiąc temu. Tak przemyślnie zaprojektowany, że trudno tam wjechać autobusem nie wjeżdżając kołami na krawężnik. Teraz a co zimą? Węzeł na OŚ Orlim. Po co przy wyjeździe ten słup na środku ze znakiem? Przecież wiadomo, że w autobusach tył nachodzi dość sporo. Na wszystkich węzłach ludzie muszą chodzić między autobusami, a tu ani podjechać pod krawężnik i o wypadek nie trudno. Węzły ładne i drogie, szkoda, że nie dla autobusów i pasażerów.
Cowtrawiepiszczy 31-07-2020 11:54
do: ~drata (13:22)
Pod nazwą węzeł przesiadkowy kojarzy mi się duży wielostanowiskowy plac/ dworzec, gdzie krzyżują się drogi przejazdu wielu linii autobusowych lub miejsce skąd zaczynają i kończą one swój bieg. To pieniądze wyrzucone w błoto. W Podgórzynie ów "węzeł" zlokalizowany jest w gęsto zarośniętym miejscu, w którym nawet w dzień obawiała bym się przebywać.
Zdzich 1-08-2020 0:11
do: Cowtrawiepiszczy (11:54)
"węzeł przesiadkowy" to tak fajnie na papierze wygląda a tak naprawdę to są po prostu zwykłe pętle.No a pętle buduje się na obrzeżach miasta.Pisząc że "węzeł" jest w Podgórzynie miałaś chyba na myśli pętle na Podgórzyńskiej.Jeśli tak to powiem Ci że ta pętla była jak najbardziej potrzebna.Wcześniej autobusy zawracały pod oknami bloków.Często brakowało miejsca aby nawrócić autobusem.Mieszkańcy też nie byli zadowoleni.Pętla na Orlim jest też bardzo potrzebna bo to co było to taka prowizorka.No ale trochę dziwne są te stanowiska.Zobaczymy jak to będzie w praktyce się sprawdzać.Dzisiaj autobusy mają kamery cofania.Jeszcze brakuje takiej pętli na Podchorążych.Tam to dopiero jest do bani zwracanie autobusem :)
Cowtrawiepiszczy 1-08-2020 17:29
do: Zdzich (0:11)
Zgadzam się, że to powinno nazywać się pętlami, a centrum przesiadkowe powinno być w centralnym miejscu miasta, gdzie kursuje tamtędy wiele linii autobusowych i pasażerowie mogą się przesiąść.
~z innejbajki 30-07-2020 14:03
Czy będzie tam monitoring ?
~jur 3-08-2020 11:29
do: ~z innejbajki (14:03)
Myślisz ,że bezmózgowcy to zniszczą??? Też tak myślę...
~ 30-07-2020 14:04
Węzeł przesiadkowy na Morcinka ...kierowcy podjeżdżają tak że trzeba zeskoczyć z krawężnika w szczelinę między autobusem i krawężnikiem i wskoczyć do autobusu ,a mi ciężko jest operować kulami w przestrzeni między autobusem i krawężnikiem ok pół metra
~drata 31-07-2020 16:18
do: ~ (14:04)
Jak podjechać na łuku pod krawężnik? Przecież to nie możliwe, a tam właśnie jest łuk
~ 31-07-2020 18:39
do: ~drata (16:18)
Chodzi mi o przystanek w kierunku miasta a nie ten w kierunku Wrzosowa
~drata 1-08-2020 13:21
do: ~ (18:39)
To proszę obejrzeć krawężnik na tym przystanku. Jest przy końcu czerwony od lakieru autobusów. Kierowca by tam podjechać musi wpuścić przód autobusu na chodnik, a to wiąże się z uderzeniem prawym przodem o zbyt wysoki krawężnik. Nikt nie chce płacić z pensja za naprawę autobusu, dlatego lepiej stanąć z dala krawężnika
Zdzich 1-08-2020 14:10
do: ~drata (13:21)
Zgadza się.To jest trudny przystanek.Kierowca jadący z Czarnego skręcając z Głowackiego w Morcinka musi dodatkowo uważać na samochody jadące w przeciwną stronę(autobus wychodzi na przeciwległy pas ruchu) i dodatkowo wjechać na przystanek.Nie zawsze się uda kierowcy idealnie ustawić pojazd w zatoczce.Nikt przecież specjalnie tego nie robi.Nieraz temu samemu kierowcy wyjdzie idealnie a następnym razem już nie.
~ 1-08-2020 15:06
do: Zdzich (14:10)
Tam nie powinno być tej zatoki ,tylko przystanek taki jak na Wyczółkowskiego
~ 2-08-2020 14:16
do: Zdzich (14:10)
To niech kierowcy MZK-a nauczą się jeździć...najlepiej pupą po nieheblowanej desce,większość nich nadaje się tylko do tarcia chrzanu.
~Duch gór 2-08-2020 16:15
do: ~ (14:16)
No tak ty jesteś na pewno MISZCZEM kierownicy.Król szos w golfie 3.
~ 30-07-2020 14:08
To samo na Wyczółkowskiego .Jest tam przystanek peronowy ale kierowcy złośliwie nie podjeżdżają pod sam krawężnik i rechotają w kabinie ze skaczących pasażerów
~Gosc 2-08-2020 10:50
Nazwa nietrafiona poniewaz nikt tam sie nie przesiada, przystanek końcowy lub poczatkowy i tyle
~ 3-08-2020 12:29
Dobrze, że ogarnięto tę pętlę. Tylko po jaką cholerę ta wysepka ze znakami rozdzielająca wyjazd? Zgoda z tym "wc". I proponuję podkrzesać tę brzózkę, która i przysłania piktogram, i koliduje z budowlą.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group