Wtorek, 27 października
Imieniny: Iwony, Sabiny
Czytających: 7501
Zalogowanych: 11
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Studniówkowy bal podzieli maturzystów

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 13 września 2008, 8:24
Aktualizacja: Wtorek, 16 września 2008, 16:59
Autor: TEJO/Angela
Fot. Archiwum
Świętowanie na dwie tury nie podoba się uczniom trzecich klas II LO im. Norwida w Cieplicach. Jak się dowiedzieliśmy, maturzystów jest za dużo i organizacja jednej studniówki nie wchodzi w grę. Dyrekcja podkreśla, że to nie szkoła organizuje zabawę, ale rodzice młodzieży.

Co prawda do przedmaturalnej fety sporo jeszcze czasu, ale przygotowania do niej właśnie teraz się zaczynają. Sporo zamieszania narobiły studniówkowe zapowiedzi w II Liceum Ogólnokształcącym im. Norwida w Cieplicach. Bal ma się odbyć na dwie raty, bo uczniów jest za dużo i nie da się ich pomieścić wszystkich w salach piechowickiego hotelu „Las”, gdzie ma odbyć się studniówka.

- To niesprawiedliwe – napisał do Jelonki jeden z licealistów. – W takiej chwili cała społeczność szkoły powinna być razem. Bywa, że uczniowie mają swoje sympatie w klasach, które na studniówkę przyjdą w drugiej turze. Co wtedy? Ma iść na zabawę dwa razy? Raz jako uczeń, a drugi – jako osoba towarzysząca? – pyta.

Wśród oburzonych nie brakuje i takich, którzy podejrzewają, że chodzi o podwójną fetę dla nauczycieli, którzy będą zaproszeni na obydwie studniówki.

Jadwiga Dąbrowska, dyrektor II LO, mówi, że nic nie wie o tym, na jakim etapie są przygotowania do studniówki, bo tym nie zajmuje się szkoła, ale tylko i wyłącznie rodzice. Czasami rodzice korzystają z pomocy (koordynatora) w postaci jednego nauczyciela klas trzecich, ale tylko wtedy kiedy chcą.

- Ja się do organizacji studniówki nigdy nie wtrącałam, zawsze mówiłam, że to nie jest moja sprawa, bo ja musze przygotować maturę. Studniówka leż w gestii rodziców. Wiem, że został powołany komitet studniówkowy, złożony z rodziców, ale nie mam żadnych namiarów do tych osób, poza tym i tak nie mogłabym bez zgody rodziców tych informacji udzielić – powiedziała nam Jadwiga Dąbrowska.

Cieplicki „Norwid” ma „szczęście” do zamieszania wokół przedmaturalnej zabawy. Rok temu wiele kontrowersji wzbudziła sprawa fundowania alkoholu zaproszonym pedagogom. Bez zawirowań nie obędzie się także i w najbliższych miesiącach.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (45) Dodaj komentarz

~Ekonom 13-09-2008 8:32
I co z tego? u nas też tak jest, łącznie 10 klas, nie wiem gdzie jest tak duża sala, dlatego robimy na dwie tury po 5.
~ 13-09-2008 9:05
To w końcu kogo to jest studniówka? rodziców? kadry nauczycielskiej? czy może przyszłych absolwentów!
~lmn 13-09-2008 9:26
masakra. idea studniowki polega na tym, zeby wszyscy maturzysci spotkali sie razem, na JEDNEJ uroczystosci...
~007 13-09-2008 9:27
ale problem....ło matko! u nas też tak było i wszyscy byli zadowoleni;
HankaOdRumcajsa 13-09-2008 10:43
...moja była w kasynie wojskowym Pod Jeleniami... no ale co "Las" to "Las".
~xyz 13-09-2008 10:46
dla mnie to jest co najmniej dziwne. I LO jakos bawi sie rokrocznie razem, mimo ze jest ich zawsze kolo 400 osób i da sie to zalatwic. wystarczy pomyslec i chciec.
~mozaika~ 13-09-2008 11:14
Ile razy czytam artykuły na tym portalu, tyle razy się załamuję... Czy nie ważniejsza jest walka maturzystów o przywrócenie pieniędzy na fakultety, pisane petycje do prezydenta miasta, starania dyrektorów I i II LO... to jest tak naprawdę problemem maturzystów, a nie gdzie będą mieli studniówkę _._ Zresztą sprawa studniówki nie jest jeszcze przesądzona i robienie wokół tego takiego zamieszania jest zupełnie nie potrzebne. Tania afera, jak zwykle...
~ 13-09-2008 11:20
w mojej szkole tradycja bylo organizowanie studniowki w budynkuu szkoly, klasą maturalnym przydzielana byla jedna z klas gdzie ucztowalismy i bawilismy sie przy swojej ulubionej muzyce, jesli ktos chcial pobawic sie w wiekszym gronie szedł na duża sale i tam zabawa odbywala sie przy akompaniamencie orkiestry ja tam nie widze żadnego problemu zróbcie w szkole a nie w hotelu bedziecie bawic sie wszyscy razem a nie na dwie tury
~Aga 13-09-2008 11:40
Jakos w poprzednich rocznikach nie bylo takich problemow :/ ZMIENIC MIEJSCE skoro sala za mala. Ja uwazam, ze w hotelach robi sie bale dla gimnazjalistow a nie studniowki. Moze i Zamek w Kliczkowie jest daleko ale bylby milion razy lepszym rozwiazaniem.
~rrrodzic 13-09-2008 12:03
dowiemy się co na to rodzice? dlaczego ich nie zapytaliście ?
~s. 13-09-2008 13:51
Albo "Las" jest jedynym lokalem w okolicy, albo ktoś coś z tego ma.
~ 13-09-2008 14:44
Ci z Norwida to straszne dziwaki... codziennie w roku szkolnym przechodzę koło ich budynku i zastanawiam się, czy tam czasem nie robią prania mózgu.
~Rodzic 13-09-2008 14:48
Nie jestem w komitecie organizacyjnym , ale uważam, że szkoła powinna bawić się RAZEM. Akurat tak się składa, że moje dziecko ma sympatię w innej, równoległej klasie. I co- mam ponosić podwójny koszt imprezy? Po prostu nie wierzę, że nie było odpowiedniej sali do wynajęcia. Przecież "studniówka" to jet termin umowny, można imprezę zrobić w lutym czy nawet marcu. Poza tym dlaczego nie było ogólnego zebrania rodziców, tak, żebyśmy mogli wypowiedzieć się w tej kwestii?
~uczennica_Norwida 13-09-2008 14:49
a ja uważam, że rodzielenie 100-dniówki jest dobrym pomysłem, bo dzięki temu mamy tą impreze pod nosem. Jesli nie będzie mi się podobało lub będę zmęczona w każdej chwili mogę zadzwonić po rodziców i po mnie przyjadą (do Lasu samochodem to jakieś 20 min), a gdybyśmy mieli w Kliczkowie albo w Książu to musiałabym tam siedzieć do rana i czekać aż kierowca autobusu łaskawie przyjedzie. Poza tym dwa lata temu było w Kliczkowie i maturzyści narzekali na to, że było zimno, trzeba było latać po piętrach a sala do tańczenia była malutka i nie wszyscy chętni mogli sie bawić. Uwazam, że nie ma co robić afery. 100-dniówka w hotelu "Las" to naprawdę dobre rozwiązanie i mam nadzieje, że się to nie zmieni. A ponadto popieram Mozaike. W tej chwili naprawde fakultety sa wazniejsze niz bal.
~pani olga 13-09-2008 15:23
uczennica norwida: masz za dużo pieniędzy, by płacić 250zł i spadać po godzinie bo ci sie nudzi? w ogóle weź ty się zastanów nad sobą, dziewczyno nigdy nie będzie idealnie, ale podział na 2 tury to idiotyzm dlaczego mam się bawić z jakąś durną klasą? a inna ma na drugiej turze? w ogole co za pomysł? są sale, nawet w "lesie" mówili, że się 400 osob zmiesci, tylko ktoś wyżej stwierdził widocznie, że będzie mniej kłopotu :/
~maska 13-09-2008 17:05
A ja nie bardzo rozumiem, czy ci maturzyści za głupi, że by sami załatwiać sprawy studiówkowe? Dlaczego robią to za nich rodzice? Dlaczego rodzice i szkoła decydują to tym, czego chcą uczniowie? Szkoła w ogóle nie powinna zabierać głosu, bo i tak za nic nie płaci.
~mnie już nie dotyczy! 13-09-2008 18:22
Wprawdzie mnie to juz nie dotyczy bo najmłodsze dziecko za rok będzie magister, ale proponuję maturzystom z II LO rozważyć hotel "Jan" w Wojcieszycach Mają tak dużą salę że z powodzeniem cały rocznik się zmieści!
~uczennica Norwida 13-09-2008 18:48
do pani olga: nie powiedzialam ze bede spadac po godzinie i nie mam za duzo pieniedzy, ale co jesli bede sie chciala zwinac z balu kolo godziny 2 w nocy?? Rózne sa przypadki. Powiem juz dosadnie: a moze bede miala okres i bede sie zle czuc i co mam sie meczyc do rana np. w Kliczkowie?? Bezsens. Duzo szkol ma dzielona 100-dniowke i nie ma problemu. Zawsze w Norwidzie sa. Tak samo w zeszlym roku bylo z alkoholem.
~magda studentka 13-09-2008 18:56
Uważam że jak są dobrzy organizatorzy to da się wszystko zrobic ja i moja szkoła mieliśmy studniówkę w hotelu merkury a ja uczęszczałam do szkoły rolniczej i byliśmy pierwszą szkołą która została połączona z weterynarzem i pomieściliśmy się wszycy jedynie poloneza tańczyliśmy na dwie tury a przeciesz LO 2 może zrobi studniówkę w restałracji zdrojowej tam są aż trzy sale które można wykorzysta niech rada rodziców pomyśli a wam maturzyści rzyczę udanej zabawy i przedewszystkim zdania matury
~absolwentka ekonoma :) 13-09-2008 19:19
nie wiem o co tyle szumu :) jak ja mialam studniowke to bylo 15klas maturalnych :) no i mielismy w roznych terminach studniowki :) i bylo zaje..... nikomu to nei przeszkadzlao ze jestesmy podzieleni :) a tak swoja droga powinniscie sie cieszyc jesli macie swoje polowki w innych klasach bo macie studniowke 2razy!!! ja z mila chcecia bym powtorzyla taka studniowke :) oj to najlepsza impreza dla maturzysty :) a nio i ja bylam glownym organizatorem takiej imprezy mielismy w lesie i bylo lajcikowo :)
~szu 13-09-2008 19:54
Studniówki w ogóle się degenerują. Są coraz droższe, sztywniejsze, dziewczyny mają coraz bardziej balowe kreacje. Zniknął gdzieś luz i fajna atmosfera, naprawdę można dobrze się bawić nie płacąc za to takiej forsy i niekoniecznie w hotelu.
~Sabath 13-09-2008 21:04
ja za tłumem rozbrykanych i wywrzeszczanych byków nie za bardzo przepadam przy tylu ludziach nie można się normalnie poruszać i prędzej zostać rozdeptanym niż rozbawionym
~t. 13-09-2008 21:24
Bzdura! Kierownik "Lasu" sam powiedział, ze na zmieści. Tylko oczywiście tzw. "Komitet Studniówkowy" ma jakiś problem. Ale to NASZA studniówka, nie ich, nie damy się!
~rada 13-09-2008 23:40
zróbcie sobie w mosie - sala jak się patrzy
~absolwentka norwida 14-09-2008 0:24
żałosne, że znowu sprawy studniówkowe szkoły rozdmuch...je się na całą jelenią... w komitecie studniówkowym mógł być każdy, kto wyraził taką chęć. A teraz oczywiście znaleźli się leniwi, którzy jak trzeba było to palcem nie kiwnęli, a robią wielkie afery. Poza tym znowu w tekście zawarte są podejrzenia, co do prawidłowości zachowania nauczycieli - drodzy Maturzyści, jak Wam się obecność nauczycieli nie podoba to ich nie zapraszajcie. Jeżeli tak szanujecie swoich Pedagogów to szkoda ich czasu na "zabawę" z Wami...
~pawełek 14-09-2008 20:07
Parę lat temu w Książu norwid urządził studniówkę i było naprawdę świetnie , lepszego miejsca być nie mogło
~KaSiA 15-09-2008 9:51
No nic dziwnego że się nie pomieszczą :) Sami wybrali sobie jedną z najmniejszych sal. Zal.pl Tacy jesteście odpowiedzialni i inteligentni a sali na 100-dniówkę nie umieliście sobie znaleźć? Hotel Las i Chata za Wsią mają niestety najmniejsze sale !! Miałam 100-dniówkę w Mercurym bo było nas wszystkich ponad 250 osób. I jakoś miejsca nie brakło !
~pani olga 15-09-2008 15:20
jak jest 15 klas, to rozumiem podział, ale nie jak jest siedem to już lepiej iść na jakąś osiemnastke czy inna impreze, taniej wyjdzie, a nie trza bulić 400zł (plus sukienka itd.)... ogólnie to zgadzam się z szu, dla mnie robienie wielkich bali jest beznadziejne, ale takie mamy pokolenie, och ach i w ogóle
~Len 15-09-2008 15:21
~Maturzystka 15-09-2008 16:00
Do: Kasia Tutaj nie jest mowa o 250 uczniach tylko o ponad 400 wiec o czym Ty tutaj piszesz dziewczyno!! Kto znowu za bzdury pisze o alkoholu dla nauczycieli?co to za czyjeś wymysly?!nauczyciele pomagaja tylko to organizowac a nie musza wcale tam byc...nie robcie zamieszania...!!zal mi tych ludzi ktorzy wymyslaja bzdury i robia zamieszanie ...;/
~Uczennica 15-09-2008 16:15
Zalosne sa komentarze niektorych...;/jezeli ktos sie nie orientuje w sprawie to niech sie nie wypowiada na ten temat...;/nie widze problemu w tym zeby byla 100-dniowka na 2 tury...i glupota jest wyjazd 40 km od jeleniej....no sorry...;/
~żałosne 15-09-2008 16:31
trzeba było sie za to zabierac a nie wszyscy tacy madrzy teraz... bo jednej klasie sie nie podoba to juz nakreca wszystkich... juz afera sie robi juz nauczciele i wszyscy na tym cierpia... tak sie sklada ze w lesie mozna zrobic dla wszystkich tylko ze bez osob towrzyszacych tego chcecie?? i jak jest wieksza sala gdzies niz w lesie to powiedzcie niby ktora... zaloze sie ze wiekszosc osob nigdy tam nie byla ale pierwsza na jelonce wypisuje... jakos inne szkoly moga miec za 2 tury...
~Maturzystka 15-09-2008 16:33
Zerom ma na 2 tury i nie robi zamieszania wiec dajcie sobie ludzie spokoj....Do pani olgi:jak ma pani ochote to niech pani sobie idzie na 18...i niech pani pojezdzi po roznych kliczkowach i zobaczy pani sobie czy sie zmiesci ponad 400 osob...;/czasem trzeba dorosnac ludzie...;/!
~ambrella 15-09-2008 16:56
przepraszam bardzo, że przerwę tak zawziętą dyskusję uczniów Norwida, rodziców jak i także uczniów innych szkół. Nie podoba mi się to, że właśnie teraz robicie wielką aferę skoro od zeszłego roku było wiadome, że studniówka będzie podzielona, to mam pytanie do was, czy nie mogliście zająć się załatwianiem miejsca już wtedy?! Tylko teraz macie pretensje do wszystkich?! Opamiętajcie się ludzie! Oskarżacie nie wiadomo kogo za to, że wy sobie poradzić nie potraficie! To nie jest taka łatwa sprawa załatwić studniówkę na tyle osób i odczepcie się od nauczycieli, bo oni na zebrania rady przychodzą tylko dlatego by wychowawcą przekazać co ustalili rodzice i pomóc radzie w dobraniu odpowiedniej sali przekazując doświadczenia z poprzednich studniówek. Tak samo rodzice nie powinni mieć pretensji do rady, bo w końcu to wy wybraliście te osoby jako waszych przedstawicieli i waszych dzieci. Równie dobrze rada zdaje sobie z tego sprawę, że te 250 zł to jest duża suma i starała się by zmniejszyć, jednakże w tej cenie również podliczone jest śniadanie maturalne i teczki na dokumenty związane z ukończeniem szkoły. Jak ktoś nie chce iść na podzieloną studniówkę to niech nie idzie, ale też niech nie psuje innym zabawy, bo to o czym wy piszecie tutaj jest jedną wielką głupotą. Nie wiecie co dzieje się na tych zebraniach ani jaka to jest robota. Wy potraficie jedynie oceniać i marudzić, że coś wam się nie podoba. Uczniowie! Dlaczego wcześniej nie byliście tak ochoczo nastawieni do jakiejkolwiek pomocy przy zorganizowaniu studniówki tylko teraz macie pretensje do całego świata?!
~Maturzystka 15-09-2008 17:56
Zgadzam sie z ambrella.Jedna normalna posrod wszystkich komentarzy...jak sie komus cos nie podoba to niech poprostu nie idzie nigdzie i bedzie spokoj...niech nie psuje zabawy innym...nikt nie byl zainteresowany studniowka w tamtym roku a teraz kazdy wypisuje glupoty...I wyluzujcie w stosunku do nauczycieli bo to co robicie jest nie w porzadku...i niech jedna klasa(dobrze wiemy ktora)nie nakreca ze na 1 ture bo to nie mozliwe...mowicie o sobie dorosli ludzie a zachowujecie sie jak dzieci...;/
~uczennica 16-09-2008 16:39
dobrze jest. jest ustalony las na dwie tury i jest ok. tylko szkoda ze nauczyciele sie obrazili i powiedzieli ze nie przyjda na nasza 100-dniowke. to przeciez jest bal nauczycieli z uczniami... cos trzeba z tym zrbic. i przestanmy sie juz klocic i zmieniac tak jest dobrze jest wszystko zalatwione. teraz zajmijmy sie zbieraniem pieniedzy na zaplate za bal i sprobujmy jakos przekonac nauczycieli zeby jednak przyszli...
~gość 16-09-2008 20:15
w tamtym roku żerom miał podobny problem, tylko że uczniowie chcieli robić studniówke na dwie części ... jednak ten pomysł nie przeszedł.... wszyscy bawili sie razem.... fakt było miło zobaczyć wszystkich maturzystów, ale było bardzo bardzo ciasno ... więc jak w norwidzie chcą siedzieć jeden na drugim to ich sprawa....
~;] 16-09-2008 20:17
ludzie, jakie Wy problemy robicie! no i co z tego, że na dwie tury. może wolicie się cisnąć, i nie mieć parkietu, żeby całą studniówkę przesiedzieć? z tego co wiem, to większość klas zaakceptowała taką studniówkę, więc całe to zamieszanie jest raczej zbędne.
~;] 16-09-2008 21:33
głupoty gadacie! no i co z tego, że na dwie tury! lepsze to niż cisnąć się mają wszyscy w jednej sali, i tak znajdą się osoby, które się czegoś przyczepią. ja uważam, że studniówka na dwie tury to dobry pomysł. a co do autorów tego artykułu, zastanówcie się najpierw a nie wypisujecie głupoty. gdyby się dało załatwić salę która pomieści wszystkich uczniów, to na pewno rodzice by ją wynajęli.
~ja 16-09-2008 23:43
Dla mnie jest głupotą taki temat wsadzać od razu na jelonkę !!! Przecież to jest sprawa klas i rodziców. W każdej szkole jest co rok awantura o studniówkę i tak będzie nadal. Więc nie widzę potrzeby umies...ć takiego artykułu na jelonce....
~Martaaaa 17-09-2008 11:45
hehe no i znów "Problem studniówki Norwida" ten kto chodził do Norwida i miał już studniówkę może WAM WSZYSTKIM dokładnie powiedzieć na czym rzecz polega: po pierwsze to nie rada rodziców i rodzice decydują o tym podziale tylko UCZNIOWIE, bo to ich się pyta nauczyciel prowadzący sprawę!! Drugie to sala: rodzice i nauczyciel zbierają informacje gdzie i ile kosztuje sala, i na ile osób jest przeznaczona.. Więc to znów UCZNIOWIE decydują o tym wyborze!!! Mają trochę czasu na decyzję oczywiście ;) . Ja miałam studniówkę właśnie w Zamku Kliczków i było cudownie, nie mówiąc już o samym wystroju wnętrza :) Pomieściliśmy się wszyscy: około 400 osób. Jedna sala do tańczenia, a dwie sale, w których siedzieliśmy i było podawane jedzenie (jedna na obok sali do tańczenia. druga na piętrze). Klimat był niesamowity i naprawdę jak teraz sobie oglądam zdjęcia to mam same miłe wspomnienia.. Poza tym kwestia tego czy musisz siedzieć do rana: oczywiście że nie!!! Jeden autokar był podstawiony w nocy o koło 2 i kto chciał już jechać to jechał i tyle. reszta wracała o 5 rano.. Tylko teraz kwestia tego czy nauczyciel prowadzący ma ten zamek kliczków w opcji.. A jeśli nie to zawsze można zrobić w hotelu Jan w Wojcieszycach :D nie dość, że blisko z Norwida (nawet z buta możną cisnąć ;)) to jedzenie naprawdę przepyszne i w bardzo dużych ilościach. Dlatego kto nie wie to niech się nie wypowiada, a nauczycieli zostawcie w spokoju bo to w końcu jest Wasz bal a nie nauczycieli.. Mój rocznik bawił się z nimi świetnie, bo nauczyciele z Norwida naprawdę potrafią się nieźle bawić (nawet po kielichu ;] ..).. Pozdrawiam ich serdecznie ;) *zamek W Kliczkowie *Zamek Książ *Hotel Jan w Wojcieszycach :)
~pani olga 17-09-2008 18:15
dlatego mam głęboko tą imprezę i nie wybieram się, a wy biedne dziewczynki macie chyba jakis problem ze sobą, skoro komentarz na jelonce jest w stanie wam zepsuć zabawę, ktora odbędzie się za pare miesiecy w ogóle żaaal, z takimi ludźmi się bawić to by musieli mi zapłacić chyba jednak ;)
~unknown 17-09-2008 19:09
~Koziool 17-09-2008 20:13
Zajelibyscie sie wszyscy nauka ;) Treningi siatkarskie: Wtorek 19:30 Piatek 17:00 Zapraszamy!!!
~ 17-09-2008 20:42
Moim skromnym zdaniem STUDNIÓWKA TO BAL WSZYSTKICH MATURZYSTÓW I NAUCZYCIELI. Nie wybranych klas. Idiotycznym jest więc pomysł dzielenia! Nie ma lokalu, który pomieściłby tyle osób? To ciekawe, przecież co rok szkołę kończy podobna liczba absolwentów i akurat w tym roku jest wielki problem, gdzie pomieścić ludzi. Podobno wielce szanowny komitet organizacyjny zabrał się za organizację studniówki już w maju... Pytam się zatem - CO OSIĄGNELI OD TAMTEGO CZASU? Po co zgłaszały się do niego osoby NIEKOMPETENTNE, które nie potrafią NICZEGO załatwić? Teraz uczniowie mają za to płacić, za ich nieróbstwo i kombinatorstwo? Czy naprawdę nie da się zorganizować studniówki dla wszystkich? Czemu panie ORGANIZATORKI uparły się na hotel Las? Czy nie istnieje już nic poza nim? A Zamek Książ, a Hala Zdrojowa w Świeradowie Zdroju? Tam zmieściliby się WSZYSCY, łącznie z osobami towarzyszącymi i nauczycielami. Z takim zapasem czasu wszystko powinno być już dawno ustalone i wiadome! Droga Ambrello! Widzę, że tobie pomysł dzielonej studniówki się podoba. To i dobrze, ale uwierz, że nie jesteś wszystkimi. Piszesz, że już od dawna wiadomo, że studniówka będzie dzielona... Coś mi się nie wydaje! Gdyby było wiadomo od dawna, to teraz nie byłoby sprawy! Podsumowując - tegorocznym NORMALNYM maturzystom życzę wytrwałości i stalowych nerwów. Miejmy nadzieję, że wszystko ułoży się pomyślnie.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group