Środa, 21 października
Imieniny: Urszuli, Jakuba
Czytających: 7104
Zalogowanych: 12
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Przez śnieg trzy godziny do domu. W Michałowicach (nie) odśnieżali

Wiadomości: REGION JELENIOGÓRSKI
Środa, 25 stycznia 2012, 13:54
Aktualizacja: 16:11
Autor: Angela
Fot. Mieszkańcy
Zimą mieszkańcy Michałowic nie są pewni, kiedy wrócą do domów, bo są poważne problemy z odśnieżaniem. – Droga z pracy zajęła mi trzy godziny. Pługu nie było przez całą noc – pyta Marcin Piątek. MPGK tłumaczy, że pługi odśnieżają drogę, jeśli tylko ktoś zgłosi taką potrzebę.

- Zwykle droga do domu zajmuje mi pół godziny, tym razem jednak, w minioną niedzielę, trzy godziny odkopywałem samochód z zasp. Brodziłem w śniegu po kolana. Droga była zasypana aż od Jagniątkowa do samych Michałowic. Rano zadzwoniłem do MPGK zapytać, dlaczego nie jeżdżą pługi. Powiedziano mi, że pług przejeżdżał o drugiej w nocy i musiałem go przeoczyć. To ciekawe, bo w tym czasie odkopywałem właśnie samochód. Pług przejechał dopiero w poniedziałek. Taka sytuacja powtarza się co roku – opowiada Marcin Piątek.

Tymczasem Michał Kasztelan, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej, które zajmuję się odśnieżaniem dróg przyznaje, że w minioną niedzielę pług do Michałowic nie wyjechał.
- Kiedy są obfite opady śniegu, w pierwszej kolejności odśnieżamy główne ulice Jeleniej Góry. W minioną niedzielę pług nie jechał do Michałowic, bo nie mieliśmy żadnego zgłoszenia, że panują tam trudne warunki. Nie ma sposobu, abyśmy wiedzieli, co dzieje się na każdej z dróg. Jesteśmy w stałym kontakcie policją i z dyspozytorem MZK , który informuje nas o stanie na drogach, ale nie wszystkich. Jeśli nie mamy zgłoszeń, że droga jest zasypana, nie wyjeżdżamy, bo gdybyśmy chcieli jeździć wszędzie, pieniądze na utrzymanie dróg skończyłyby się nam na początku zimy – usprawiedliwia się Michał Kasztelan, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Jeleniej Górze.

Zgłoszenia o zasypanych i nieprzejezdnych drogach przyjmowane są całą dobę pod numerem 75 64 20 118.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~wroclawski_student 25-01-2012 14:12
W Jeleniej trzeba było odśnierzać ulice, a pan prezes nie wiedział, czy w Michałowicach jest śnieg czy go nie ma. Brawo za lokike!
~abcd1 25-01-2012 14:14
Panie Kasztelan przecież logiczne jest to, że po obfitych opadach śniegu do Michałowic nie zawsze się dojedzie, ale jak zawsze Pan uważa, że nic się nie stało, bo... jak zawsze zima zaskoczyła.
~buhahaha 25-01-2012 14:31
No pewnie, w Jeleniej Górze padało a Michałowice ominęło...
~gęgę 25-01-2012 14:38
Panie Kasztelan a jak ma tam dojechać karetka pogotowia czy straż pożarna czy zadał Pan sobie takie pytanie. Nie tak dawno wypowiadał się Pan że jesteście przygotowani na nadejście zimy a teraz co was zima zaskoczyła. To jest tłumaczenie Antosia z przedszkola. Współczuje chorym z Michałowic i okolic.
~ 25-01-2012 14:53
Cyt. '"W minioną niedzielę pług nie jechał do Michałowic, bo nie mieliśmy żadnego zgłoszenia, że panują tam trudne warunki. Nie ma sposobu, abyśmy wiedzieli, co dzieje się na każdej z dróg." No to chyba jasne, że nie pojechał pług - co też mieszkańcy by chcieli, aby Pan Kasztelan mieszkający w Jeleniej od wczoraj wiedział, że śnieg w polskich górach zimą pada??? A poważnie to tak absurdalnego tłumaczenia to już dawno nie czytałam.
~Wrocławiak 25-01-2012 15:07
Ostatnio byłem na wypoczynku w Michałowicach w Ośrodku Wypoczynkowym Uroczysko. Co to w ogóle mówić o odśnieżaniu,jak droga prowadząca do tej ośrodka w ogóle nie powinna być nazywana drogą, a duktem ledwo nadających się dla podróży bryczką i końmi. Ta "ulica" jest we własności miasta Piechowice (tak wskazują tablice przy "drodze") a na niej nie dość, że śnieg po kolana, lud, doły, wyrwy, to nachylenie bardzo strome. Jak tam dojechać, jak wyjechać - graniczy z cudem. Podziwiam prowadzących ten ośrodek, bo chyba przez tą drogę tracą masę klientów. To WSTYD dla tego miasta - naprawdę.
~snieg 25-01-2012 15:19
a w Szklarskiej Porębie to katastrofa!!!cała dzielnica była odcieta
~$$ 25-01-2012 15:42
Komentarz z 15.25 - nic dodać, nic ująć. Gładko , krótko i na temat!!Brawo!!!
~x 25-01-2012 15:51
Gdyby nie pazernosc na pieniazki, bylo by wiecej jednostek do odsniezenia, przyklad mozna brac od p S.Kapuly z Witkowa. TO prywatna firma, ale tam nie ma ze boli, czlowiek z wojska zakupil stary 244 i ma ich na tyle ze obrabia na czas swoje rejony.Kasztelan ma az trzy parchy, jeden z Jelcz z urwanym tlumikiem, ryczac przemieza ulice miasta i Liazka ktora jest awaryjna. Unimog jest w pogotowiu zeby ratusz mial posypane, wiec nie wchodzi w gre.Na rejon jaki obrabiaja jako glowne odparcie sniegu potrzeba przynajmniej 10ciu jednostek z duzymi plugami i solarkami. Ten czlowiek porywa sie z motyka na ksiezyc i nie dopusci zeby wiecej firm moglo wspierac akcje zimowa bo straci kase. Wiec kolo sie toczy jest jak jest a Kasztelan jako monopolista i pan na rejonie doi kase i gowno robi.
d-_-b 25-01-2012 16:26
te, student, co trzeba było robić i brawo za co?
kazimierzp 25-01-2012 16:30
Straszne! Spółka miasta Jelenia Góra nie chce spontanicznie, bez zgłoszenia i bez zapłacenia (tak rozumiem) odśnieżać w innej gminie - Piechowicach. Jagniątków miał dość bycia w gminie Piechowice i od 1997 roku są częścią Jeleniej Góry. Może pani redaktor sprawdzi, nim wysmaży taki tekst, jaka jest umowa między Jelenią Górą a Piechowicami na odśnieżanie terenu gminy Piechowice przez spółkę jeleniogórską. Może w tej umowie jest przyczyna, że mieszkaniec Michałowic nie mógł dojechać do pracy? Ja z tekstu pani Angeli niczego konstruktownego nie dowiedziałem się, a chciałbym!!!
~Yacek 25-01-2012 17:08
a kto z Michałowic zamawiał śnieg i to bez konsultowania z MPGK - może MPGK ma ważniejsze sprawy na głowie niż usuniecie nadmiaru zamówionego śniegu. Następnym razem proszę najpierw w MPGK uzgadniać kolejne opady..... i najlepiej w sobotę wieczorem żebyście mogli do poniedziałku rano sami się odkopać !!!!
~do kazimierz 25-01-2012 17:08
Do kazimierzp: no więc jaka jest ta umowa? Pochwal się czytelnikom Jelonki, skoro tak się wymądrzasz. Znasz szczegóły tej umowy, czy tak sobie tylko kłapiesz dziobem? Ja z twojego tekstu też niczego konstruktywnego się nie dowiedziałem, a chciałbym!!!
~$$$ 25-01-2012 17:31
jak się okazało to droga prywatna a myślał że MPGK będzie mu za darmo odśnieżać jak co roku do roboty dziady za komuny musiał brać łopate teraz unijny cwaniaczek
kazimierzp 25-01-2012 17:59
@~do kazimierz z 17:08! Czytając teksty w gazetach, na portalach pisane przez "zawodowców" biorących za swą pracę pieniądze (chyba pani Angela nie robi tego społecznie) chciałbym dostać informację pełną! Nie dostałem i stąd moje pytania. Może rzeczywiście MPGK nie wywiązuje się z umowy, ale z tekstu to nie wynika. Od kilkunastu dni redaktorem naczelnym Jelonki jest pani Bożena Bryll. Mam nadzieję, że podczas adjustacji tekstów naprowadzi młodą kadrę na właściwe tory!
~ja;) 25-01-2012 18:13
Przypominają mi się czasy mieszkania w Górzyńcu na ul. Grzybowej tam trzeba było samemu sobie odśnieżyć bo droga nie należy do miasta a niby do kolei a kolej twierdzi że do miasta i radź człowieku sobie sam:)
~do kazimierz 25-01-2012 18:25
Do kazimierzp: Czyli nie znasz konkretów i umowy. Po co zatem ta pisanina? Jak się zarzuca komuś, że napisał coś nie tak, to wypadałoby samemu znać prawdę. A tak kolejny raz tylko publicznie się zbłaźniłeś, Kaziu.
~ 25-01-2012 18:56
to ja wam wyjaśnię dlaczego wiecznie są problemy z odśnieżaniem dróg należących do Piechowic.W tychże Piechowicach kierowniczką ZUK-u jest nijaka pani tereska-celniczka z zawodu nie mająca zielonego pojęcia o funkcjonowaniu ZUK.Powałana po"znajomości"przez poprzednią pani burmistrz(jej koleżanka).Ta pani w ogóle nie radzi sobie z ZUK Piechowice!
~ 25-01-2012 19:42
do 19:16. SAM JESTEŚ d...l.
~ 25-01-2012 19:54
ale firmowy polonez dojechał by na miejsce. znowu pojawił się na jeleniogórskich ulicach, i jaki odnowiony. bez rudego nalotu.
~ 25-01-2012 20:12
Postawić tam Biedronkę ...
~Viper30 25-01-2012 20:19
Pan Kasztelan twierdzi,że nikt nie zgłaszał o panujących trudnych warunkach i dlatego pług nie wyjechał, a ktoś z MPGK mówi że pług był około 2 w nocy
~do kazimierz 25-01-2012 20:29
Droga Jelenia Góra - Piechowice przez Jagniatków i Michałowice jest drogą powiatową i to nie Piechowice podpisują umowe z MPGK tylko czyni to starostwo powiatowe. Od wielu lat zimowym utrzymaniem tej drogi zajmuje sie jeleniogórskie MPGK i od lat sa te same problemy. Nie znam warunków umowy ale jestem przekonany, że nikt ze starostwa nie sprawdza jak słuzby p. Kasztelana wywiazuja sie z umowy. Wiem z doświadczenia, że dopóki nie zadzwoni do dyspozytora conajmniej kilka osób to żaden pług na droge do Michałowic nie wyjedzie. Ale nalezności starostwo pewnie pokrywa, więc brak tylko nadzoru zarządcy drogi. Ciągłym problemem na tej drodze są też nawisy lodowe nad wylotami skalnego tunelu oraz lodowe muldy. Ich usuwanie też należy do MPGK. Ale umowy sobie , a życie sobie.
~ 25-01-2012 20:49
ja przejechałem bez problemu, a prywatne drogi.... przepraszam, ruszcie swoje cztery litery i odgarniajcie śnieg. a nieudaczniki pseudo kierowcy niech jadą komunikacją miejską, bo 15 dojechała do Michałowic.
~do 18:56 25-01-2012 20:57
W 100% racja.
~do 20:57 25-01-2012 21:12
W 200% racja.
~ 25-01-2012 21:17
A 15 nie jechała? Kierowca nic nie widział?
~radomice 25-01-2012 22:18
A w Radomicach czarne drogi brawo dla Sołtysa!!!
~gp 25-01-2012 22:24
no brawo. Ale to nie tylko tam jest tak w okolicach jeleniej też nie odśnieżają
kazimierzp 25-01-2012 22:33
@z godziny 20:29! Dziękuję za konstruktywną wypowiedź. Teraz obraz jak się ma z odśnieżaniem na trasie pomiędzy Michałowicami, a Piechowicami jest pełniejszy. Teraz należałoby oczekiwać wypowiedzi przedstawiciela Starostwa które podobno za to płaci, no i MPGK które tę usługę przyjęło. No i oczywiście egzekwowanie zobowiązań w zakresie który jest określony w umowie! Chyba, że tak właśnie jak jest tak jest w umowach!?! Pani Angelo! Przepytać wszystkich a wyniki tych rozmów podać do wiadomości!;-)
~Dariusz N 25-01-2012 22:55
Jeździli i sypali solą, jak nie było śniegu i mrozu, a teraz już oszczędzają.
kazimierzp 25-01-2012 23:06
Na zdjęciach "mieszkańców" dołączonych do tekstu pokazywane są nieodśnieżone drogi wewnątrzosiedlowe, a nie powiatowe!?!?
~ 25-01-2012 23:10
Do 25-01-2012 22:33 | kazimierzp A co Pan tu jakieś rozkazy wydaje? A może tak samemu popytać. Poza tym, Pan jako urzędnik powinien wiedzieć tak oczywiste sprawy, jak do kogo należą drogi krajowe, powiatowe itp.
karmazyn 25-01-2012 23:15
Do 23:06 | kazimierzp. Pan zna Michałowice, czy tylko ze słyszenia? Poza tym jakie zdjęcia. Miały zostać zamieszczone takie: w tym miejscu była 3 dni temu nieodśnieżona droga? Litości...
~loozak 25-01-2012 23:30
co się czepiacie Pana Kasztelana, stara się jak może, aby trochę pieniędzy zaoszczędzić, a śnieg z wiosną i tak stopnieje, no nie?
~do kazimierz 25-01-2012 23:40
Do kazimierzp: Kaziu, a co ty konstruktywnego tu napisałeś? Bo chyba niestety znowu się zbłaźniłeś. Na dodatek nie popisałeś się kulturą. Najpierw strofowałeś red. Angelę, a teraz, jak się okazało, że nie masz racji, rozkazujesz jej, co ma zrobić. Rządzić to sobie możesz w domu, Kaziu. Wiceprezydentem już dawno nie jesteś, czego chyba do tej pory nie zauważyłeś.
~ 26-01-2012 7:33
Tor saneczkarski lub trasa dla biegówek,specjalnosc odsniezania MPGK,srodkiem drogi, aby przejechac!!!!!!!
~joooo 26-01-2012 8:28
czy wy myslicie ze kasztelan ma 200 piaskarek aby kazdemu dogodzic.nie ma tyle wiec sie opanujcie.do odsniezania jest cala jelenia ,michalowice ,maciejowa,przebicia od maciejowej a po drogie przepis mowi ze od ustania opadow jest 3 godziny na ogarniecie ulic.niemacie ludzie o tym zielonego pojecia
~do KAZIKA P 26-01-2012 8:47
kazimierzp nie zgrywaj takiego wzorowego obywatela, bo wielu ludzi wie jakie brudy nosisz za pazurami.
kazimierzp 26-01-2012 9:59
Też chciałbym wiedzieć jakie to brudy noszę? Tylko napisz odważnie, otwarcie z własnym podpisem. Też jestem ciekawy kto to nie umiejący czytać ze zrozumieniem tak się o mnie troszczy, że aż "Kaziu" się do mnie zwraca? Znowu wraca "odwaga" tych którzy w oczy potrafią wazeliną smarować na lewo i prawo, a anonimowo, w internecie to odważni, pryncypilani bo nikt nie wie któż on zacz! Więcej odwagi i miłego dnia!
~do KAZIKA P 26-01-2012 10:41
Spotkajmy się osobiście, to ci wyjaśnię ("ci" celowo z małej litery). I tu nie chodzi o odwagę lub jej brak, tylko niechęć do długotrwałego smrodu.
~arek123 26-01-2012 12:38
MPGK z odsniezania lokalnych dróg niech wezmie przykład
~do kazimierz 26-01-2012 12:47
Do kazimierzp: Kaziu, znamy się przecież od lat i zawsze tak sobie mówimy :-) Więc nie rozumiem, skąd znowu te pretensje. Jakaś starcza zgryźliwość? Myślałem, że przynajmniej publicznie potrafisz przyznać się do błędu i przeprosić za krzywdzące oskarżenia, a ty widzę idziesz w zaparte... I jeszcze te pretensje do czytelników... Ech, Kaziu, nie poznaję cię. Jak urzędowaliśmy razem, byłeś luźniacha, a teraz to nie wiem, czy to taka poza na pokaz czy naprawdę starość nie radość i zrobiła swoje...
~manejel 26-01-2012 12:49
"Jesteśmy w stałym kontakcie policją i z dyspozytorem MZK , który informuje nas o stanie na drogach, ale nie wszystkich." Jadą autobusy po nieośnieżonych drogach, stają w poprzek drogi, kierowcy zdenerwowani a pasażerowie z buta. Dopiero gdy dyspozytor MZK powiadomi służby w MPGK, wyjeżdżają pługi. A dlaczego nie odwrotnie? To dyspozytor MPGK powinien zawiadomić o przejezdności dróg. Już nie raz siedziałem w autobusie w oczekiwaniu na pług.
~ 26-01-2012 18:46
do manejel. mogłeś ruszyć swoje cztery litery i odśnieżać droge przed autobusem
~_ 26-01-2012 20:50
trzepnij się łopatą
~man 27-01-2012 7:26
MPGK rady snieznej zimie nie da,huhuhuha
~mon 27-01-2012 13:53
koniec zimy za pasem,cieszmy sie
~ 29-01-2012 14:00
do 20:50 Sam się trzepnij łopatą jak ci to sprawi przyjemność

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group