• Niedziela, 20 października 2019
  • Godz. 3:44
  • Imieniny: Ireny, Kleopatry
  • Czytających: 2634
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Procesja na Zabobrzu

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 21 czerwca 2019, 6:05
Aktualizacja: Sobota, 22 czerwca 2019, 9:21
Autor: WAC
Fot. WAC
W czwartek (20.06) było jedno z najważniejszych świąt katolickich, czyli Boże Ciało. Zgodnie z tradycją ulicami polskich miast i wsi przeszły procesje eucharystyczne. Wierni z parafii św. Jana Apostoła i Ewangelisty na jeleniogórskim Zabobrzu wyszli z procesją, która przeszła ulicami osiedla po mszy godzinie 10.00.

Tradycyjnie modlono się przy czterech ołtarzach usytuowanych kolejno: na pętli autobusowej na ul.Kiepury, na skrzyżowaniu obok bloków ul Kiepury 22 i Wiłkomirskiego 5, na skrzyżowaniu Kiepury 42 i Wiłkomirskiego 9, na skrzyżowaniu Kiepury 60, Wiłkomirskiego 15 i Sygietyńskiego.

Przy ołtarzach księża czytali fragmenty Ewangelii o tematyce eucharystycznej. Nad bezpieczeństwem wiernych czuwała policja.

Twoja reakcja na artykuł?

34
56%
Cieszy
1
2%
Dziwi
4
7%
Nudzi
1
2%
Smuci
6
10%
Złości
15
25%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (93) Dodaj komentarz

~hdwao 21-06-2019 7:28
Cieszy mała liczba młodzieży
~s 21-06-2019 8:27
do: ~hdwao (7:28)
Martwią kłopoty ze wzrokiem
~Made in 1983 21-06-2019 9:27
do: ~s (8:27)
Zwykła sekta.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:42
do: ~Made in 1983 (9:27)
Podaj prosze definicje sekty :)
~Polak 21-06-2019 9:55
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (9:42)
Autor pierwszego komentarza ma racje mało młodzieży, a tym bardziej jeśli odejmiemy ministrantów. W sumie nie dziwi taka liczba młodych
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 10:21
do: ~Polak (9:55)
Nie napisalam, ze nie ma racji. Sporo jest dzieci, mlodziezy nie. Inna sprawa, ze ciezko cos wnosic po "powalajacej" liczbie zdjec, ktore pokazuja generalnie sam poczatek procesji ;)
~Polak 21-06-2019 11:20
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (10:21)
Nie sądzę by nagle cała młodzież będąca na marszu uciekła na sam koniec w obawie o zastaniu sfotografowanym
~Polak 21-06-2019 11:21
do: ~Polak (11:20)
i mój komentarz był odnosił się do wypowiedzi "s"
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 11:30
do: ~Polak (11:21)
Moze i do "s", ale podpisany jest jako skierowany jest do mnie;) Na poczatku idzie ksiadz z ministrantami, pozniej dziewczynki z kwiatami i ewentualnie dzieci komunijne z rodzicami, potem reszta. Na foto sa dwie pierwsze grupy ;)
~Polak 21-06-2019 14:48
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (11:30)
Co za ściema, przecież widać zdjęcia na których zawarta jest dalsza część marszu w której praktycznie wszyscy to osoby po 60. Przy okazji chyba nie trudno domyślić się z kontekstu do kogo kierowany jest komentarz? ;)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 15:47
do: ~Polak (14:48)
Tak, przyznaje, moja wina, nie domyslilam sie. Przepraszam :) Nie, dalszej czesci marszu nie widac. Fotograf zadowolil sie kilkoma fotkami z przodu. Caly lud idacy za Monstrancja jest pominiety. Przy okazji nie twierdze, ze w dajszej czesci szla sama mlodziez lub przynajmniej wiekszosc. Zastrzegam od razu, zeby pozniej nie bylo ;)
~Markiz 21-06-2019 15:51
do: ~Polak (9:55)
Na pewno więcej niż na marszach tzw.: LGBT"...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 16:10
do: ~Markiz (15:51)
Niestety raczej na marszach LGBT mlodziezy jest wiecej :( Nie bylam wprawdzie, ale to teraz modne i dobrze widziane, a mlodziez zwykle boi sie odrzucenia. Plus jeszcze chce pokazac solidarnosc ze swoimi homo-kolegami...
~Markiz 21-06-2019 16:37
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (16:10)
Droga Kamilu porównaj zdjęcia w jelonce.com z "parady LGBT" i te z procesji. Myślę, że się mylisz.
~Polak 21-06-2019 16:41
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (16:10)
Tylko, że właśnie marsze równości są miejscem gdzie nikogo sie nie odrzuca i sie go akceptuje (jest to jedno z założeń marszu). W porównaniu do kościoła(mówimy o Polsce) który, jest głuchy na młodych ludzi i jak tylko widzi odstępstwo to zaczyna szykanować
~Polak 21-06-2019 16:43
do: ~Markiz (16:37)
Markiz, ale z parady w którym mieście? Bo było ich więcej niż ta Warszawie i Częstochowie o których prostacko wypowiedziało sie tvp
~Polak 21-06-2019 16:54
do: ~Polak (16:43)
I to dobrze, ze młodzież wspiera "homo-kolegów", bo przynajmniej od nich może dostać słowa wsparcia, a nie ciągły hejt za to że są jacy są.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 17:11
do: ~Markiz (16:37)
Mialam na mysli te wieksze parady, tej jeleniogorskiej faktycznie nie widzialam, wiec nie przecze, ze mozesz miec racje :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 17:17
do: ~Polak (16:41)
Rewolucja francuska takze twierdzila, ze jest za wolnoscia, rownoscia i braterstwem. Byla? Nie mam zludzen co do ludzkiej natury. Hasla i przynaleznosc do danej grupy nie sprawia, ze czlowiek nagle stanie sie istota akceptujaca wszystko, czego nie rozumie czy z czym sie nie zgadza. Prosze zobaczyc na profanacje katolickiego sacrum w tych marszach. To jest akceptacja dla odmiennosci? Co do reszty- nigdy nie widzialam, zeby Kosciol byl gluchy na mlodych. Nawrocilam sie 14 lat temu, teraz mam 32 lata. Cala mlodosc w Kosciele- nikt nie byl na mnie gluchy, a i mam spore grono koscielnych, mlodych znajomych ;)
~Polak 21-06-2019 17:25
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:17)
Chodziło mi raczej o to, że jest głuchy na głos młodych ludzi którzy wątpią w część zakazów, czy nakazów katolickich, które nie mają sensu. Same marsze nie namawiają też do akceptowania wszystkich zachowań, a do tych które wiążą się z szacunkiem do drugiej osoby. Porównywanie Rewolucji Francuskiej do marszu równości, to tak nie za bardzo. Nie przeczę, że niektóre osoby profanują "katolickie świętości", ale jest to mały odsetek osób, to tak jakby mówić, że każdy ksiądz jest pedofilem.
~Markiz 21-06-2019 17:35
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:11)
No cóż pozostaje mi powiedzieć: spójrz w statystyki.... Na pewno te qauzi imprezy, są lepiej nagłaśniane w mediach i robi się z tego "wydarzenie"... Procesje np. z niedzieli, czy pochody z okazji 3 króli, czy marsze dla rodziny również są nagłośnione, ale w mediach publicznych zawsze słyszę informację po..., tzn. "dziś odbył/odbyło się"... O tych wydarzeniach ludzie - ci co chcą to wiedzą; a informację podawane są w kościołach w ogłoszeniach. Więc jeśli chodzi o Polskę nadal uważam, że nie masz racji. W końcu "Jasna Góra" została przed taką paradą obroniona (wydarzenia z ostatnich tygodni). Co do tzw. "dzikiego zachodu Europy", tu rzeczywiście może tak być jak piszesz. Stety ja też nigdy nie byłem i nie zamierzam być.
~Marta - Anna 21-06-2019 18:02
do: ~Markiz (17:35)
„ obroniona “ przez łobuzów stadionowych hołubionych od pewnego czasu nie tylko przez paulinów .
~Marta - Anna 21-06-2019 18:08
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (9:42)
To co widać , są wszędzie w publicznej przestrzeni ...bezkrytyczni , głusi na rozsądek , rozum , nie przyjmują do wiadomości wszelkich przekrętów finansowych KK oraz ich nagannego prowadzenia , bo ksiądz to postać prawie święta . To jest sekta
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 19:20
do: ~Polak (17:25)
A jak powinno wg. Pana wygladac "nie bycie gluchym na glos ludzi watpiacych w czesc zakazow"? Co wg. Pana Kosciol powinien zrobic w tej sprawie? Co do marszy, to serio to, ze ludzie ida pod haslami szacunku nie znaczy, ze ten szacunek maja. A w duzym procencie nie maja. To jakbym powiedziala, ze w podstawy katolicyzmu jest wpisana modlitwa, wiec katolicy sa ludzmi rozmodlonymi. Nie sa.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 19:22
do: ~Markiz (17:35)
Mam nadzieje, ze masz racje, Markizie :) Obys mial :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 19:24
do: ~Marta - Anna (18:08)
Ksiadz nie staje sie swietym przez to, ze jest ksiedzem. Ale... Nie za bardzo rozumiem odnosnie czego jest Pani komentarz. Czy moge prosic o wyjasnienje dla tępawych, do ktorych byc moze naleze? :)
~Markiz 21-06-2019 19:35
do: ~Polak (16:43)
Polak?....!!! Zastanawiał bym się nad tym... No, ale... Pomyśl im większe miasto tym więcej ludzi w nim mieszka. Wnioski nasuwają się same....
~Markiz 21-06-2019 19:43
do: ~Marta - Anna (18:02)
Noga Szweda nie przestąpiła bram Klasztoru, to ci od LGBT to mały pikuś!!!
~Tosia 11 21-06-2019 21:34
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:17)
Kamilo - szacun! Jesteś mądrą kobietą
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 22:31
do: ~Tosia 11 (21:34)
Bardzo duzo jeszcze mi brakuje, ale... Bog zaplac za mile slowa :)
~paczem i widzem 30-06-2019 15:07
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:17)
Twierdzę, że 14 lat temu się WYWRÓCIŁAŚ. Nie można dorastając głupieć, poza kościelnymi przypadkami. To długi temat, w każdym razie konkluzja jest jedna: Kościół potrzebuje debili i tumanów. Podobnie jak prawica. Takim sie łatwo wciska największe bzdury i absurd. A to jest im potrzebne do dojenia naiwnych i pokręconych umysłowo. Wiara w bzdury jest chorobą psychiczną. Często pokazywana w kabaretach śmieszy. W rzeczywistości pokazuje rozpaczliwie głupie społeczeństwo o beznadziejnym umyśle i samoponiżeniu. Każda rzecz głoszona przez kościół jest sprzeczna z logiką, zas ich zachowania sprzeczne są z własnym "nauczaniem". Jak ktokolwiek mądry, może to tolerować i pochwalać? Kościół od zarania był wrogiem ludzi, mordował i niszczył każdego, z kogo mógł cokolwiek zedrzeć, albo sie go bał nawet z najdrobniejszych powodów.
~Zaprawdę powiadam wam 3-07-2019 18:56
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (16:10)
Zaprawdę powiadam Ci,że pełen miłości jest ta wypowiedz. Katolskiej, no bo i jakiej. Zaprawsdę powiadam Ci,że to Pan Bóg stworzył twego homobrata. Cokolwiek uczyniłaś myślą mową temu homobratu, to Mnie uczyniłąś . Tj. Bogu.
~uzi 21-06-2019 7:40
A kto posprząta śmieci po procesji (czytaj płatki biednych kwiatuszków)? Organizator imprezy, w tym kościelnej, powinien na swój koszt usunąć odpady powstałe w trakcie...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 7:52
do: ~uzi (7:40)
Pan tak powaznie, czy ze zlosliwosci? Czy liscie lecace z drzew jesienia to tez "smieci"? Impreza byla 100% ekologiczna i biodegradowalna, serio ;)
~1979 21-06-2019 8:58
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (7:52)
Pani tak poważnie? Zarówno płatki jaki i jesienne liście, które leżą na drodze powodują zagrożenie wypadkiem. Leżące na chodniku gowienko też jest ekologiczne, mimo to można się poślizgnąć i uderzyć w główkę, prawda?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:07
do: ~1979 (8:58)
Prosze mi pokazac choc jeden wypadek w zwiazku z platkami kwiatow na drodze. Wtedy przyznam racje.
~Sylwester 21-06-2019 15:40
do: ~1979 (8:58)
Posprzątaj jak ci przeszkadza.
~Miłościwy 21-06-2019 7:44
No nic. Mialem.sie nie wypowiadac, ale sie jednak wypowiem: BOGA NIE MA! i nigdy nie bylo..... Wymyslili go faceci w sukienkach aby czerpac kase od wiernych w "imie boga"... Az strach pomyslec ile ludzi wierzy w cos czego nie ma..... masakra.... i jeszcze daja na to kase?!?! O moj boze! Dlaczego??? Pytam Dlaczego? Amen
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 7:50
do: ~Miłościwy (7:44)
Serio umie Pan robic tylko kopiuj-wklej? :)
~Szpital 21-06-2019 8:24
do: ~Miłościwy (7:44)
Jest to moja spraw ile daje i komu daje wiec twoich nie daje
~Tosia 11 21-06-2019 9:07
do: ~Miłościwy (7:44)
Moźna nie wierzyć w Boga. Przyznam, źe to rozumiem. Jednak zawsze dziwi mnie zdumiewająca pewność tych, którzý mówią, źe Boga nie ma. A na koniec dodam, źe wiara jest łaską. Np św Paweł doznał jej w drodze do Damaszku.
~Made in 1983 21-06-2019 9:29
do: ~Miłościwy (7:44)
Tak to jest. Każda sekta przyciąga słabe osobniki nie zdolne do samodzielnego myślenia.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:55
do: ~Made in 1983 (9:29)
Kazde srodowisko przyciaga m.in. ludzi slabych, podatnych na zdanie innych. Czy wiec wszystko jest sektą?
~ 21-06-2019 10:10
do: ~Tosia 11 (9:07)
"wiara jest łaską" - koniec cytatu. Zatem czym jest BRAK WIARY? - niełaską?
~Tosia 11 21-06-2019 10:23
do: ~ (10:10)
Czyźby powstało jakieś nieporozumienie? Ja wiecej nic nie dodam. Proszę podzukiwać samodzielnie odpowiedzi. Moźe bedzie tak jak mówiła sw Edyta Stein, źe kto szczerze szuka Prawdy ten prędzej czy pózniej znajdzie Boga.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 10:23
do: ~ (10:10)
Brakiem przyjecia łaski. Zawinionym lub niezawinionym. Mimo wszystko, zeby uwierzyc, trzeba tego chcec- czyli łaske przyjac. Bez chcenia, nic na sile ;)
~Markiz 21-06-2019 15:57
do: ~Miłościwy (7:44)
Jeżeli twoim zadaniem MIłościwy Boga nie ma, to po co zaprzeczasz tak bardzo JEGO ISTNIENU?
~ 21-06-2019 20:32
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (10:23)
"Łaski bez"
~Ja 21-06-2019 8:27
Blokowali ruch i opierali się o stojące samochody. Co za bezsens.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 8:44
do: ~Ja (8:27)
Jak kazde zgromadzenie ludzi ;)
~Maryjan 21-06-2019 8:32
Wielki Jarosław jest Bogiem.
~Tosia 11 21-06-2019 9:08
do: ~Maryjan (8:32)
Bardzo wredny ten komentarz. Jego Autor sam o sobie daje świadectwo. .
~soclib. 21-06-2019 13:49
do: ~Maryjan (8:32)
Nie Jarosław bo to nie chrześcijańskie imię tylko Mateusz .
~wer 21-06-2019 8:37
U mnie na wsi procesji nie było a szkoda... Podobno dlatego że wczesniej pedofila zamknęli... Gdzie tu związek ;)
~Sylwester 21-06-2019 8:42
do: ~wer (8:37)
Ulżyło?
~Jaa 21-06-2019 9:05
Co za mądry ksiądz pozwolił natankowcowi sztandar nieść?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:08
do: ~Jaa (9:05)
A co to, "natankowiec" to gorsza kategoria ludzi?
~ 21-06-2019 9:31
Jak nie ma Boga to dlaczego jeden z drugim jak umiera to wzywa Boga
~do młodych zbuntowanych 21-06-2019 9:37
Spora liczba młodych ludzi pod wpływem mody , głupoty , braku doświadczenia et cet., et cet. buntuje się przeciw wielowiekowej tradycji .Świadczą o tym niewybredne , "światowe" i "wielkomiejskie" wpisy.Zawsze tak było przez ponad dwa tysiące lat istnienia Kościoła.Potwierdzają one tylko to , że Kościół jest wielki i silny , bowiem małych i słabych Szatan się nie boi. A ci młodzi kiedyś dojrzeją , może nawet doświadczą wiele złego od tęczowego świata Lucyfera i z pokorą uznają to co jest oczywiste. Dobro i miłość zwyciężą wszystko .A jeśli tak się nie stanie niech ich diabli wezmą i piekło pochłonie.Mówiąc kolokwialnie będzie im łyso .
~katolik 21-06-2019 9:43
do: ~do młodych zbuntowanych (9:37)
lepiej byc młodym i zbuntowanym niż młodym i ogłupionym tą hipokryzją kościoła
~123 21-06-2019 9:51
do: ~do młodych zbuntowanych (9:37)
Miłość zwycięży ? Ze strony kościoła chyba ta francuska :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:56
do: ~katolik (9:43)
A nie da sie byc mlodym i po prostu wierzacym? Czy wiara Pana zdaniem to zawsze oglupienie?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:58
do: ~123 (9:51)
Jast inna grupa, ktora jawnie jara sie takimi rzeczami :)
~Sylwester 21-06-2019 15:45
do: ~katolik (9:43)
I takich "katolików" potrzebują ekstremisci i lubnauerysci.. 👻
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 15:49
do: ~Sylwester (15:45)
O ludzie, a co to jest to ostatnie slowo, bo nie znam? ;)
~Markiz 21-06-2019 19:53
do: ~katolik (9:43)
Tak "Katolik"... Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci: Gdy byłeś młodszy, opasywałeś się sam i chodziłeś, gdzie chciałeś. Ale gdy się zestarzejesz, wyciągniesz ręce swoje, a inny cię opasze i poprowadzi, dokąd nie chcesz. To powiedział, aby zaznaczyć, jaką śmiercią uwielbi Boga. A wypowiedziawszy to rzekł do niego: Pójdź za Mną! (J 21,15-19). Prościej to brzmi tak: "Hulaj dusza piekła nie ma, a jak trwoga to do Boga"... Oby nie było za późno.
~katolik 21-06-2019 9:41
ha ha cała prawica i kościół walczą z kolorowa tęczą i LGBT a hipokryci ( ksiąza ) chodza w sukienkach i jeszcze ministrantów do tego zmuszają .... tak to widzę ...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:43
do: ~katolik (9:41)
Skad info o zmuszaniu? To nie sukienka, tylko sutanna- podobnie jak kilt to kilt, nie spodnica.
~Polak 21-06-2019 9:50
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (9:43)
Raczej żadne dziecko w okolicach 10 lat nie idzie do księdza prosić o stosunek.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:57
do: ~Polak (9:50)
Co ma stosunek do procesji, do ktorej rzekomo zmuszani sa ministranci?
~Polak 21-06-2019 9:59
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (9:57)
Możesz pominąć mój komentarz, źle zrozumiałem treść pierwszego.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 10:01
do: ~Polak (9:59)
OK :)
~18 sqandal 21-06-2019 10:24
…. nie rozumiem tych komentujących co nie wierzą w PANA BOGA , nie wierzysz to nie komentuj . A zresztą Wiara i tak się sama obroni i ………… no i tyle .
~Polak 21-06-2019 11:23
do: ~18 sqandal (10:24)
"Nie wierzysz, nie komentuj" to jeśli nasz cos przeciwko lgbt to "też nie komentuj", ale tu pewnie nikt się nie zgodzi "bo przecież jak można promować dewiację", ale chrześcijaństwo to już można?
~Sylwester 21-06-2019 15:48
do: ~Polak (11:23)
Lgbt to też katolicy, nie wiesz o tym?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 15:50
do: ~Sylwester (15:48)
Tak scisle rzecz biorac, to wlasnie nie za bardzo sa to katolicy ;)
~Polak 21-06-2019 16:31
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (15:50)
Większość z nich jest bardziej katolikami niż ci którzy głośno krzyczą o tym jacy to oni religijni.
~Włoszczyzna 21-06-2019 16:36
do: ~Sylwester (15:48)
Ewidentnie Sylwester ma problem z analizą teksu.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 16:46
do: ~Polak (16:31)
Nie ma czegos takiego, jak sa "bardziej katolikami". Sa nimi lub nie. Czy ja, jesli jem mieso, jestem bardziej weganinem od weganina skazanego za znecanie sie nad zwierzetami? Nie. Ludzie z LGBT sprzeciwiaja sie nauce Kosciola, wiec nie mozna mowic, ze sa katolikami. A ze moga byc lepsi moralnie od niejednego katolika, to juz inna rzecz. Bo moga. Tak samo jak miesozerca moze byc bardziej ludzki wzgledem zwierzat od weganina.
~Włoszczyzna 21-06-2019 14:43
Właśnie jak można mieć problem z niewierzącymi którzy komentują posty i przy okazji samemu wylewając pomyje w internecie na paradę równości i jej uczestników. Zresztą osoby tak czyniące powinny przemyśleć to czy na pewno wiedzą jaką religię wyznają.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 15:51
do: ~Włoszczyzna (14:43)
Co masz na mysli mowiac, ze "osoby tak czyniace powinny przemyslec to czy na pewno wiedza jaka religie wyznaja"?
~Sylwester 21-06-2019 16:28
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (15:51)
Nie wymagaj od wloszczyzny myślenia 🤣
~Włoszczyzna 21-06-2019 16:36
do: ~Sylwester (16:28)
Trudno sie domyślić. Chodzi o to że religia chrześcijańska, między innymi polega na szanowaniu drugiego człowieka, co wielu ludziom przychodzi z problemem. Jak i sama religia w dużym stopniu polega na niesieni pomocy inny, a nie ich upokarzaniu. Zastanawiam sie ile osób podających sie za katolików, pomaga ludziom potrzebującym i nie szykanuje innchy ludzi za ich odmienność
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 16:52
do: ~Włoszczyzna (16:36)
Ma Pan racje, wielu katolikow niestety milosc blizniego odwiesilo na wieszak lata temu. No ale coz na to poradzic- tak to jest, ze czlowiek jest wolny i moze robic, co chce. Prosze tylko jednak pamietac, ze akceptacja tego, co zle, to nie jest milosc blizniego. Przeciwnie. Jednak zgodze sie, ze w tym napietnowaniu bledu, ludzie wierzacy czesto posuwaja sie za daleko- upokarzaja, wyzywaja, kpia... Z "drugiej strony barykady" nie jest wcale lepiej, ale jednak zgodze sie, ze to bardziej katolik powinien swiecic przykladem...
~AD 966 21-06-2019 19:41
do: ~Włoszczyzna (16:36)
Nie myl chrześcijaństwa z katolicyzmem a zwłaszcza w wydaniu lokalnym polski. Tylko apostazja totalna wyleczy kraj z obłudy.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 19:45
do: ~AD 966 (19:41)
Znam apostatow i nie widze, zeby byli wzorem prawdy i odznaczali sie wyjatkowym brakiem obludy ;)
~Polak 21-06-2019 17:41
"Obroniona przed Jasną Góra", dobree. Piszesz to jakby celem marszu było co najmniej wejście na Jasna górę i jej zburzenie. I nie dziwi mnie twój punkt widzenia jeśli oglądasz i czytasz tylko prawicowe treści. W tedy sam mógłbym mieć urojenia, że celem marszu był atak na jasną górę.
~jelegorzanin🃏 21-06-2019 20:24
Drodzy ludzie wiec jak to jest z ta religia? Rok temu firma wyslala mnie w delegacji do Holandii. A ze nie bylo z kim rozmawiac po polsku, w pewny sensie " skamratalem sie " z muzulmaninem- syryjczykiem- informatykiem. Polske on znal tak jak my Bangladesz. Czyli prawie nic. Zadalem mu pytanie! Jak bys sie urodzil nie w Syrii a w Polsce bylbys prawdopodobnie katolikiem a nie muzulmaninem ? Odpowiedzial ze tak bylby katolikiem. To mnie utwierdziło ze kraj , kultura , spoleczenstwo narzuca religie wyznaniowa , w ktorym sie zyje. Wiec jak to jest z tymi religiami? On tj. arab mowil mi tak o islamie ze mozna bylo by sie do niego - wyznania przekonac.( poza jezykiem arabskim ktory dla bialych jest fata morgana) Wiec dlaczego chrzescijanstwo ma byc lepsze niz np. hinduizm 1,5 mld wyznawcow, islam 1,1 mld, Konfucjanizm 1,5 mld.Wkoncu w kazdej chodzi o to samo- czyli dobro na tym i tamtym swiecie! Ja dostalem " kociej mamby" i zaczelem spogladac na filozofie starozytnej grecji , gdzie Sokrates zapytany czy boi sie śmierci odpowiedzial - " nie wiem , czy jest dobra czy zla? " - bo ja nie doswiadczyl i nie przeżył. Wiec jak to jest z tymi religiamii- czyzby bazowala ona na strachu przed nieznanym?????Pozostawiam.😉
~Markiz 21-06-2019 22:00
do: ~jelegorzanin🃏 (20:24)
Zostałeś ochrzczony? To to jest twoja religia. Jak ci się ona nie podoba tobie to oficjalnie wystąp z RCC i zostań islamistą, hinduistą, czy czym kolwiek chcesz... Twój koleś Muzułmanin pokazuje jakim jest wyznawcą?... Może tak łatwo się zgodziliście. Spróbuj jednak być Katolikiem w kraju Muzułmańskim. Ciekawe co na to Twoja teoria?...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 22-06-2019 0:06
do: ~jelegorzanin🃏 (20:24)
Po pierwsze warto zauwazyc, ze ludzkosc od zawsze ma "wgrana" potrzebe wiary. Juz pomijajac jaka ta wiara jest, to jednak jest to cos silniejszego niz "manipulacja ze strony kasty rzadzacej", jak twierdza niektorzy . Po kolejne, zakladajac ze wiara ma sens, to jedna wiara musi byc lepsza od innej, bo tylko jedna moze byc prawdziwa. Kolejna rzecz- coz z tego, ze czlowiek wyznaje taka religie, w jakiej sie wychowal? Kocha tez ta ojczyzne w ktorej sie wychowal, uzywa jezyka w ktorym sie wychowal i rozumie kulture, ktora zna od mlodosci. Nie ma winy ten, kto wierzy w blad, kiedy jest to niezawinione z jego strony. Stad nikt nie odmawia mozliwosci zbawienia muzulmaninowi, hindusowi czy komukolwiek innemu. Nastepna rzecz- myli sie Pan. Nie w kazdej religii chodzi o dobro. A przynajmniej nie kazda rozumie je tak samo. Dla zwolennika hinduskiej reinkarnacji pomoc zebrakowi jest czynem zlym, podobnie jak walka z nierownoscia spoleczna. Dla zyda oszustwo wobec goja nie jest oszustwem. Dla swiadka Jehowy ratowanie zycia przez transfuzje jest naganne. Dla radykalow muzulmanskich zgwalcenie nie-muzulmanki i zabicie jej meza nie jest czyms nagannym. Wazne, zeby uczciwie poznac swoja wiare. Wprawdzie wychowalam sie w spoleczenstwie katolickim, ale w mniejszym lub wiekszym stopniu zaznajomilam sie z hinduska Bhagawatgita, z ksiega Mormona, z Koranem, biblia Szatana, mam na koncie wizyty u zielonoswiatkowcow, godziny studium ze swiadkami Jehowy, rozmowy z wyznawcami okultyzmu itp. I uwazam, ze jesli o mnie chodzi, to to, ze jestem katoliczka, jest jak najbardziej moim przemyslanym wybor
~321 21-06-2019 21:07
sekta
~Wopiusz 21-06-2019 23:11
Wkurzyli mnie ci sekciarze bo nie moglem wyjechac od siebie z posesji,misialem jechac dookoła a poza tym wielu milicjantow w radiowozach obstawialo tych oszołomow zamiast pilnowac porządku. Tyle w temacie.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 22-06-2019 0:09
do: ~Wopiusz (23:11)
Ja tak mam co roku z powodu biegow i zawodow kolarskich. Ale jakos nie uwazam sie za pepek swiata, ktoremu wszyscy maja sluzyc, wiec po prostu licze sie z potrzebami innych. Polecam ;)

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group