Czwartek, 13 sierpnia
Imieniny: Diany, Heleny
Czytających: 3570
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Na Jagiellońskiej straszy ruina

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 16 listopada 2006, 0:00
Autor: TEJO
Fot. rylit
Nowa wycena i ogłoszenie przetargu. Czy uratuje to zrujnowany budynek dawnego szpitala w Cieplicach?

Zespół gmachów przy ulicy Jagiellońskiej już od sześciu lat popada w ruinę po przeprowadzce szpitala do nowej siedziby przy ul. Ogińskiego. Stanowi on własność Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.

– To skandal, aby taki budynek niszczał kompletnie niezagospodarowany. Mogłoby go przecież przejąć uzdrowisko – uważa pan Dariusz, okoliczny mieszkaniec.
Zespół dawnego szpitala teoretycznie jest chroniony, ale brak prac remontowych robi swoje. Budynki niszczeją w oczach.

O to, co nowo wybrany Sejmik Województwa Dolnośląskiego zamierza zrobić z dawnym szpitalem, zapytaliśmy Marcina Zawiłę, radnego Platformy Obywatelskiej. – Została przeprowadzona nowa wycena i ogłoszony będzie przetarg, a cenę będzie można negocjować – mówi M. Zawiła.

Póki co nie znalazł się chętny na zakup tej nieruchomości. Za jej rewitalizację, z powodu zaniedbań, trzeba będzie zapewne sporo dopłacić.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (22) Dodaj komentarz

~Patol 16-11-2006 12:26
Mieszkam niedaleko i sie czaje już na tą figure :d Fajnie mieć taką św. w ogrodzie :P
~patryk 16-11-2006 12:36
Dziękujemy panie kusiak za inicjatywę i skuteczność w działaniu . To wasza najlepsza wizytówka, nic dodać - nic ująć !
~Valis 16-11-2006 13:33
Patryk dziecino naucz się czytać, właścicielem budynków jest samorząd wojewódzki, do niedawna rządzony przez pisowców więc im podziękuj.
~Gigi 16-11-2006 13:50
Mój pies ma pchły. Zgodnie z logiką patryka za tą przypadłość także odpowiedzialny jest Kusiak
~leonid 16-11-2006 14:58
A ja słyszałem, że nikt nie chce inwestować w ten budynek bo tynki skażone sa gronkowcami. Trudno wyczuć czy to prawda ale chyba jest coś na rzeczy. Skoro przerabia się na mieszkania dawne koszary a szpitala w atrakcyjnym miejscu nikt nie chce ? Dziwne...
~patryk 16-11-2006 15:32
Ktoś tam pisze, że budynki nie są własnością miasta, tak - ale czy były prezydent miasta i jego liczna sitwa nie są też odpowiedzialni za efekty negocjacji (a właściwie ich brak)- z władzami wojewódzkimi - to komu powinno na tym najwięcej zależeć ? Taki sam rezultat (czyli zupełny brak) był w sprawie wielopoziomowego garażu, obiektu na Kopernika, starego domu kultury na rogu Matejki i Piłsudskiego, placu po targu na Kilińskiego oraz tego naprzeciwko po Fampie . Czy może znowu nie mam racji ?
~basik 16-11-2006 15:40
jak nastąpi X RP to wszystko naprawi
~sainz 16-11-2006 16:10
tak czy siak trzeba w duzo kasy zeby cos tu zrobic, a co wlasciwie zeby sie zwrocilo nawet po 50latach
~Maura 16-11-2006 16:51
O tym gronkowcu w murach szpitala słyszałam już wiele lat temu, gdy szpital jeszcze tam działał, i to od lekarzy.
~Rafal 16-11-2006 17:22
Ale tak jest wlasnie tasz kraj lebiej niech sie zawali niz komus to dac! To zrozumialem ze nikt tego nie kupi bo cena bedzie i tak bardzo wysoka! Ja bym to rozwiazal inaczej... Oglosic przetarg na projekt zagospodarowania, renowacje oraz pozniejsze wykorzystanie obiektu. Wygrywa najlepsza oferta a wygrywajacemu oddaje sie obiekt na np. 10 lat po czym dopiero zaczyna go splacac tak aby inwetsor srodki ktorymi dysponuje wlozyl w remont i przystosowanie obiektu a dopiero pozniej jak obiekt zacznie zarabiac na siebie to zaczac go splacac. Takie gospodarownaie niszczejacym budynkom bardzo by sie przydalo i uchroniloby je przed ruina i zawaleniem sie!
~sympatyk cieplic 16-11-2006 18:47
Popieram Rafała. Jeśli nikt nie jest zinteresowany obiektem, czyli jeśli nie ma popytu, to należy zastanowić się co dalej robić. Czy czekać, aż powstanie kolejna ruina, czy może oddać to komuś nawet nieodpłatnie, ale temu kto jest tam w stanie wykonać inwestycję, która podniesie atrakcyjność regionu i ściągnie turystów, bądź kuracjuszy. Czyż nie można tam zlokalizować aquaparku - budynki i tak bardziej opłaca się wyburzyć niż remontować. Jeśli nie aquapark, to może na podstawie konkursu wyłonić inwestora oferującego najlepszy pomysł i pozwolić mu go zrealizować, ale według jego wizji, a nie projektów naszych architektów, których nikt nie chce zaakceptować, czego doświadczyliśmy kilka lat temu. No i oczywiście pamietajmy o odpowiednim sporządzeniu umów, aby inwestorowi nie opłacało się oszukać miasto, czyli nas. Jeśli będziemy czekali dalej, to za kilka lat i tak trzeba będzie wszystko wyburzyć i zapłacić za to z pieniędzy samorządowych. Jeśli takie decyzje podejmie cała nowo wybrana rada, to nikt nie będzie później stawiał zarzutów, że coś zostało oddane za darmo, bo jeśli taki scenariusz sprawdzi się, to za cztery lata Pan Prystrom nam to wypomni w kolejnej kamanii, jeśli znajdzie chętnych do ich obsługi, bo nie zapłaconych rachunków przybywa w tempie zastraszającym.
~misiek do basik 16-11-2006 19:14
Cytuje: "jak nastąpi X RP to wszystko naprawi" hehehe dobre:D wierzysz w cuda?? czy jesteś może z marsa?? tu sie nic nie naprawi, tu będzie tylko gorzej... a jak sie polepszy i naprawi to nie na długo... zaraz sie znowu pogorszy i zepsuje... niestety:(
~Anita 16-11-2006 20:37
popieram Rafała i sympatyka Cieplic Powinniście mieć etat jako doradcy w UM bo tamtych chyba myślenie bardzo boli a wszyscy już tracą nadzieję że kiedykolwiek przestanie i w końcu nasze miasto zacznie kwitnąć
~AJOT 16-11-2006 21:36
Nawet jak bym w TOTKA grubo przywalił to i tak niezainwestował bym tam pieniędzy bo pryncypały nasze szukają jak tu orżnąć każdego kto wsadzi pare groszy, podoić ile się da, potem nasłać kontrole, przelustrować, zabrać i wykopac inwestora !
~szpiletti 16-11-2006 21:41
nie mam takiej pewności ale chyba ktos chaiał ten obiekt kupić na dom spokojnej starości (zagraniczny inwestor)
~człowiek parku 16-11-2006 23:31
mogli by to zburzyć i zbudować Media Markt, no bo jak nie chcą zbudowac aquaparku albo domu starości czy jakiegos senatorium to to jest najprosztszy sposób na atrakcje cieplic:P bonajbliższy media markt jak wiadomo to we wrocku :/
~mieszkaniec J.G. 17-11-2006 10:18
nie martwcie się będzie taka nowa wycena że świta Pana Kusiaka zdoła to przejąć przecięż Pan Zawiła zawsze był z ustępującą władzą ,dlatego tyle wytrwał na tym stanowisku a osiągnieć żadnych świta P.Kusiaka straciła pracę w Uzdrowisku Świeradów to teraz wezmą darmo Szpital
~pozitiva 17-11-2006 14:31
A jak by tak przeznaczyc te budynki dla młodych ludzi którzy mieszkają pokątnie z rodzicami, ponieważ nie mają na kupno własnego m. Pod warunkiem remontu pomieszczeń i budynków.
~kazimierzp 17-11-2006 19:47
Nikifor był znanym malarzem prymitywistą. jego dzieła (po jego śmierci) są rozchwytywane i podziwiane. Niestety w innych dziedzinach życia prymitywizm raczej nie jest w cenie! Do niektórych dyskutantów: - tereny szpitala sa własnością Samorządu Wojewódzkiego i on jak kazdy własciciel decyduje co z tym zrobić. Jak nasze życie polityczne pokazuje kiedy rządzący w gminie, miescie nie są z tej samej partii to wola wspólpracy jest żadna. Nikogo we Wrocławiu nie interesuje co się z tym obiektem dzieje, oni też chcieli "dowalać, a nie pomagać komuchom"! - do czasu kiedy teren szpitala nie stanie się własnoscią miasta Jeleniej Góry do tego czasu samorząd jeleniogórski nie może nic zrobić; - podejrzewam, że jeżeli w Jeleniej Górze na Prezydenta zostanie wybrany kandydat "nieprzystający" do nowych władz sejmiku dolnosląskiego to impas będzie trwał!!!
~do patryka 18-11-2006 20:49
Czy za głupotę w narodzie także odpowiedzialny jest Kusiak?
~ciepliczanin 19-11-2006 17:25
kto łoży na ten obiekt teraz? (Ochrona itp.) czy ktoś mi może odpowiedzieć?
~29-11-2006 18:50gabi 29-11-2006 18:50
sweggo czasu pracujac w szpitalu cieplickim pracowały tam siostry zakonne które chciały objąć główny budynek po rozwiązaniu szpitala miało tam powstać hospicjum niestety nieudało się ze względu na to iż siostry chciały zainwestować w zabytkowe obiekty w obiektach tych znajduje się piękna pralnia kuchnia kaplica ogromne piwnice z ogromnym sentymentem patrzę na zabytkowe budynki ale i z ogromnym przerażeniem co dalej chwile przed przeprowadzką do nowego szpitala w szpitalu cieplickim zostały przeprowadzone remonty myślę że dość kosztowne tylko poco

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group