• Piątek, 6 grudnia 2019
  • Godz. 6:57
  • Imieniny: Emiliana, Mikołaja, Jaremy
  • Czytających: 3966
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Masz głos, ale kogo wybrać?

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 11 września 2014, 10:03
Aktualizacja: Poniedziałek, 15 września 2014, 10:50
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemo
Wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami, politycy prześcigają się w składaniu obietnic oraz we wzajemnych oskarżeniach. Niezależnie od partyjnych rozgrywek Karkonoska Koalicja Organizacji Pozarządowych zorganizowała 10.09. debatę w ramach akcji "Masz Głos, Masz Wybór", która miała na celu rozliczyć polityków z obietnic składanych w 2010 roku.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, udziału w debacie odmówił urzędujący prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła, co wprowadziło lekki chaos organizacyjny podczas wczorajszego spotkania w Książnicy Karkonoskiej.

Przybyli goście i radni wysłuchali przygotowanych materiałów archiwalnych z debaty z 2010 roku, do których z powodu nieobecności nie mógł odnieść się włodarz miasta. Rajcy Platformy Obywatelskiej, którzy przez niemal całą kadencję forsowali pomysły Marcina Zawiły i ówczesnego zastępcy prezydenta - Huberta Papaja najwyraźniej zapomnieli lub nie chcą pamiętać, jak głosowali w takich sprawach jak stawki za wywóz śmieci, podwyżki cen biletów MZK i wiele innych bulwersujących mieszkańców naszego miasta. Od czasu wyborów wewnątrzpartyjnych PO, które odbyły się w Karpaczu, byli współpracownicy prezydenta "umywają ręce" obarczając winą wyłącznie Marcina Zawiłę.

Podczas debaty pytano o współpracę Urzędu Miasta z organizacjami pozarządowymi. Zdaniem przewodniczącego Rady Miasta Jeleniej Góry Leszka Wrotniewskiego "połowa organizacji pozarządowych jest zadowolona ze współpracy z prezydentem, a połowa skłócona z druga połową" - i za to też obwinia Marcina Zawiłę.

Oceniając sytuację na rynku pracy w Jeleniej Górze radni zgodnie stwierdzili, że powodem niskiego bezrobocia jest wyludnianie się miasta:
- To taka propaganda sukcesu - mówił radny Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Mróz. Wskaźnik bezrobocia rzeczywiście jest niski, bo ludzie uciekają z Jeleniej Góry do Dublina, Londynu, czy Wrocławia. Z deklaracji śmieciowych wynika, że mamy 67 tysięcy mieszkańców, a komisarz wyborczy określił liczbę osób zamieszkałych na 78 tysięcy - dodał Krzysztof Mróz.

Poruszano też kwestie dotyczące wad przy budowie stadionu, term oraz Parku Zdrojowego: - Te wszystkie inwestycje były opóźnione, droższe i to są błędy w nadzorze ze strony urzędu i pana prezydenta - grzmiał radny PiS-u. - Prezydent kompletnie nie radzi sobie z inwestycjami w mieście. Absurdalne jest to, że w momencie pojawienia się usterek szuka się pieniędzy w budżecie, żeby to ponaprawiać, a nie szukać osób odpowiedzialnych - dodał Leszek Wrotniewski.

Nie zabrakło też pytań o mieszkania komunalne i socjalne:
- Cztery lata rządów Marcina Zawiły w Jeleniej Górze to jest zero mieszkań komunalnych wybudowanych przez ten okres czasu. Miasto musi wybudować mieszkania socjalne i komunalne. Natomiast co się robi? Wszystkie mieszkania z tzw. ruchu ludności są sprzedawane, a nie przekazywane mieszkańcom, którzy oczekują w dużych kolejkach - zaznaczył Krzysztof Mróz.

Z kolei na pytanie, dlaczego nie są remontowane ulice tj. Łomnicka, Kolberga i Działkowicza ostro zareagował Miłosz Sajnog: - Postaram się nie narazić na proces... Wydaje mi się, że dlatego, że znajomi pana prezydenta mieszkają przy całkiem innych ulicach.

Spore emocje w sali konferencyjnej Książnicy Karkonoskiej wywołały też niespełnione obietnice prezydenta tj. SKM (Szybka Kolej Miejska) czy Ski-Busy. Ponadto źle oceniono funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - Spółka MZK musi być pilnie zrestrukturyzowana, musi być nowa formuła transportu publicznego - ocenił Miłosz Sajnog, z Klubu Razem dla Jeleniej Góry.

Dyskusja zaogniła się pod koniec debaty, gdy do głosu doszła widownia. - Sami sobie wystawiacie złe świadectwo, w każdej wypowiedzi macie na uwadze prezydenta miasta. Przykro mi jest, że nie potraficie pracować z człowiekiem. Jesteście wybrani przez nas - powiedział jeden z przybyłych mieszkańców.

- Nie zna pan przepisów prawa. Niestety władzę wykonawczą ma tylko pan prezydent - odparł Krzysztof Mróz. Ciężko współpracować z człowiekiem, który nie chciał z nami współpracować - dodał radny Prawa i Sprawiedliwości.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (79) Dodaj komentarz

~ 11-09-2014 10:35
przecież wywóz śmieci potaniał , jak się nie chce segregować to trzeba bulić
~Do Mroza 11-09-2014 10:40
Wszystkie inwestycje miejskie zostały ukończone w terminie, zgodnie z projektami, zostały skontrolowane wielokrotnie przez różne instytucje w tym przez Komisje Rewizyjną . Komisja Rewizyjna ku uciesze radnego Mroza wnosiła uwagi. "Uwagi"Komisji, po wyjasnieniach prezydenta miasta okazały sie naciagane, histeryczne, nieistotne lub wręcz głupawe. Co ciekawe wyjaśnień prezydenta do uwag Komisji nie upubliczniono. Widocznie zbyt ośmieszyły radnych lub wyszła na wierzch ich niekompetencja. Radni jeleniogórscy nie lubią jeśli nasze piękne miasto odnosi sukcesy/nagrody ogólnopolskie dla miasta za rewitalizację Parku Norweskiego i kapliczek przy Kościele Garnizonowym/ Nasi radni cieszą sie, gdy miasto ma kłopoty. Zapominają, że ich psim obowiazkiem jest pracować na rzecz rozwoju Jeleniej Góry.
~uczestnik 11-09-2014 10:42
uczestniczyłem i wniosek miastem rządzi tylko prezydent, odpowiada za wszystko a radni to tylko niepotrzebny balast finansowy dla miasta bo oni nic nie mogą bo są w opozycji a jak są z partii rządzącej to tez nic nie mogą, zatem po co ponosić koszty na bezradnych radnych wybierajmy tylko prezydenta będzie taniej
~Lajon. 11-09-2014 10:49
Zawiła paszoł won, Obrębalski paszoł won, Papaj paszoł won, Sajnog paszoł won. Cała "elyta" paszoł won. Te Miedzińskie i te Wrotniewskie, cwane ... z planem nie na rozwój miasta ale tylko i wyłącznie nastawione na napchanie własnej kabzy, mając przy okazaji kłęboko w poważaniu OBYWATELI.
~ 11-09-2014 10:50
Koalicji PO SLD już dziękujemy! Pogonić to towarzystwo z ratusza!
~ 11-09-2014 10:53
cd, tyle że sobie pogadamy , na pewno pan Sajnog czy Papaj zrobią tyle co nic , tylko marzy im się ciepła posadka + pensyjka i tyle w temacie
~ 11-09-2014 10:57
Naprawdę. No nie ma kogo wybrać. Ale na wybory trzeba iść.
~draństwo 11-09-2014 10:59
Ci radni nie znają swoich kompetencji? Czy nie chcieli się przyznać, że przez całą kadencję ich aktywność sprowadzała się do oczerniania miasta i prezydenta
~Pracuś W. 11-09-2014 11:00
Według Wrotniewskiego prezydent nie radzi sobie z inwestycjami w miescie. Opowiadanie bzdur to ostatnio domena Wrotniewskiego. To dzięki prezydentowi wszystkie inwestycje zostały zakończone w terminie. Rozumiem, że budzi to żal i wściekłość większości radnych miejskich. Dla radnych PiS nasze piekne miasto powinno zatrzymać sie w rozwoju na poziomie średniowiecza. Byłoby pobożnie, przaśnie a opieke nad rządem dusz sprawowałaby "demokratycznie" kościelna inkwizycja. Przy okazji: mój drogi Wrotniewski wszystkie wiewiórki w znienawidzonym przez pana Parku Zdrojowym opowiadają, że jedyną inwestycją dla której poświecił pan mnóstwo czasu /oby wolnego od pracy w JZO/ i serca była inwestycja miejska w przedszkolu nr 27. Do reszty inwestycji miejskichi nie miał pan już takiego serca. A szkoda mój W
~ 11-09-2014 11:02
do 10: 50 , a co byś chciał PIS, zakompleksiony dyktator i jego świta która nie ma nic do gadania , zazdroszczą nawet sąsiadowi choroby
~tosemjo 11-09-2014 11:17
wybierzmy radnego z pisu na prezydetna, od razu trzeba bedzie kupic sobie pochodnie, krucyfiks i przystapic do kosciola smolenskiego i pluc na ojczyzne tak jak oni to robia od 7 lat
~1! 11-09-2014 11:36
Piszecie, że wszystkie inwestycje miejskie zostały zakończone w terminie!? A jak było w przypadku Term Cieplickich i Stadionu Miejskiego? Nie pamiętacie tego, że parokrotnie przesuwano terminy końca oddania Term Cieplickich i Stadionu Miejskiego? W przypadku Stadionu Miejskiego aż czterokrotnie przesuwano termin.
~katarzynka 11-09-2014 11:42
Pamiętajmy, że siła jest w mieszkańcach. Dobrze zarządzać miastem mogą osoby które mają pojęcie o biznesie i zarządzaniu a nie osoby które myślą tylko o tym która partia da mi więcej ... radni i prezydent powinien być niepartyjny bo maja służyć miastu a nie partii!
~oko 11-09-2014 11:44
Rzonca sie rozpisal. Ha, ha, ha. Wszystkie inwestycje zakońcozne w terminie!!!!!!!!!!!!!!!! Bo zaraz popuszcze w spodnie.
~he he 11-09-2014 11:52
Nie tylko Rzońca się rozpisał, biedne oko. Nawet nie wiesz, jak wiele osób podziela zdanie Rzońcy :D
~ElaB. 11-09-2014 11:56
Skandaliczna i nie na temat, była odpowiedź Pana Miłosza Sajnoga na moje pytanie "dlaczego Rada Miasta chroni i kryje firmę, która oszukała Miasto na bardzo duże pieniądze". Powtarzanie jak mantry (przekłamania) i tłumaczenie wszem i wobec, że chodzi tu o dochodzenie banalnych należności dla Wspólnot, tylko świadczy o tym jak Pan Sainog i cała Rada Miejska jako przedstawiciele społeczeństwa dbaią o dobro tego społeczeństwa. O jakie tu chodzi pieniądze, jeżeli wszyscy, którzy powinni być zainteresowani wyjaśnieniem tej sprawy, "brzmą" głosem ZGKiM, a przecież firma obsługiwała także budynki komunalne, nie tylko należące do Wspólnot. Nie dowiedziałam się też od Pana Wrotniewskiego, dlaczego moje zawiadomienia o w/w oszustwie Rada Miasta interpretuje jako pisma o całkiem innym sensie.
~ElaB. cd. 11-09-2014 11:58
Czyżby problem z czytaniem ze zrozumieniem ?
~bezradni 11-09-2014 12:37
Pytanie czy Zawiła nie chciał rozmawiać, czy radni nie potrafią? Biedactwa z Obrębalskim też się nie mogły dogadać, bo przecież nie miał absolutorium. Czas na nowych radnych, którym będzie zależało na Jeleniej Górze.
~bacak 11-09-2014 12:57
czy można gdzieś obejrzeć tą debate?
~fakty 11-09-2014 12:59
najbardziej mi sie podobało jak Sajnog powiedział że trzeba zburzyć ratusz i wybudować nowy. A Mróz powiedział że innowacyjność i nowoczesność zapewni dla Jeleniej góry tylko kandydat PISu Lewandowski co on ma podobno 70 lat :))))))
~do Kataryznk 11-09-2014 13:53
problem w tym że takie osoby nie chcą kandydować
~obserwatka 11-09-2014 14:05
Jak widać był obecny i zabierał głos także znamieniny gość debaty z innej gminy, tj. z Dziwiszowa
~ad 11-09-2014 14:09
p.Sajnog zdobył w poprzednich wyborach 232 głosy.....a rządzi się jak mąż stanu co najmniej jak Bierut
~dz 11:36 11-09-2014 14:33
Przypominam, że obecny prezydent nie podpisywał tych umów...dostał je w spadku.
~jananorw 11-09-2014 14:36
Niezłych radnych mają i będą wybierać mieszkańcy Jelonki. Wrotek mieszkaniec Dziwiszowa, Miedziak mieszkaniec Podgórzyna. Do niedawna jeszcze Wiesław mieszkaniec Jeżowa.
~ 11-09-2014 16:13
a ja zagłosuję na tego który wywiezie z miasta wszystkie gołębie do ich naturalnego środowiska
~Jola 11-09-2014 16:43
Miedziński to dopiero ma polot do rozmowy - tyle zawdzięcza Zawile, a teraz gdy już się dorobił i ustawił nawet nie potrafi uczciwie spojrzeć w stronę Zawiły, a drogi panie Miedziński jak pan mówił o braku pracxy dla młodych i wykształconych to normalnie mnie szlak trafiał - jak pan może tak mówić - niech pan sam zaloży działalność gospodarczą będzie sobie prezesem, dyrektorem i menadżerem - niech pan opóści partyjne stanowisko w termach i da szanse tym młodym wykształconym - myślałam,że pan ma jakąś wyobraźnię ale pan zwykły karierowicz.
~Rick 11-09-2014 16:45
Będę głosował z powrotem na Zawiłe,dlatego,ze wszystkie szuje,które mu robiły koło d... nie załapały się do jego komitetu wyborczego i plują na niego,żeby się prześliznąć do ratusza.Pogonić to całe towarzystwo !!!
~Bezdomny 11-09-2014 16:59
11-09-2014 16:13 | ~ | A gdzie jest naturalne środowisko gołębi?/
~mieszkanka 11-09-2014 17:40
Wybory tuż to i pojawia się pan Prystrom,przypominam się panie Robercie.
~krewyn_luizy 11-09-2014 17:47
Naturalnym środowiskiem gołębi są nasze dach, parapety, skwery i ulice. Gołębie zmutowały już do tego stopnia, że nie boją się psów, kotów, ludzi, pojazdów, słowem niczego. Swoistym wsparciem gołębiej ewolucji wykazują się stare babciunie, wyrzucające na chodniki i ulice chlebek, bułeczki, i to w ilościach, jakie widuje się za filmach o zbiorowym żywieniu. Nie proście przyszłego prezydenta o wywożenie gołębi do naturalnego środowiska, bo Wam je wpakują do mieszkań. To tak na marginesie gorącej dyskusji o wyborach :-).
~ 11-09-2014 17:48
Ja zagosuje na tego który da mi 10 zlotych
~O inwestycja 11-09-2014 18:05
Gdyby terminy inwestycji miejskich, moi drodzy radni jeleniogórscy były poprzekraczane miasto musiałoby oddawać pieniadze z dotacji unijnych. Zamiast pieprzyć w kółko o przekroczonych terminach inwestycji wskażcie, kiedy i z jakich inwestycji miasto musiało zwracać pieniądze. Ale jacy radni takie kompetencje. Kompromitacji radnych miejskich ciąg dalszy. Radni nie wspierali działań miasta w żadnym zakresie. Nie umieli, nie chcieli? Części radnych brakuje pomysłów na rozwój naszego pięknego miasta, nia maja zielonego pojecia o prowadzeniu inwestycji a zabierają głos w sprawach, które je przerastają. Czas na bardzo głębokie zmiany w personaliach w Radzie Miejskiej. Nigdy więcej podobnej Rady i takich radnych. To najgorsza Rada w dziejach Jeleniej Góry.
~H.Alina 11-09-2014 18:07
Miało być podsumowanie kadencji Prezydenta Miasta i Radnych Miasta Jelenia Góra. Radni Rady miejskiej podsumowali działania Prezydenta, wykazując równocześnie, że byli zupełnie bezradni.
faraon 11-09-2014 18:07
Nigdy nie interesowałem się polityką ale byłem na tej debacie służbowo (robiłem zdjęcia). Jeśli to, co usłyszałem na sali jest prawdą to jestem przerażony skalą niegospodarności, rozrzutności i marnotrastwa pieniędzy podatników. Z jakiej racji prezesi wszystkich miejskich spółek dostali od prezydenta nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych na "głowę"? Za co? Za to, że pracują? Dlaczego do dnia dzisiejszego nie ma osoby odpowiedzialnej za fuszerki na stadionie i naprawy są finansowane z budżetu miasta a nie egzekwowane na podstawie gwarancji i rękojmi?
faraon 11-09-2014 18:07
Nigdy nie interesowałem się polityką ale byłem na tej debacie służbowo (robiłem zdjęcia). Jeśli to, co usłyszałem na sali jest prawdą to jestem przerażony skalą niegospodarności, rozrzutności i marnotrastwa pieniędzy podatników. Z jakiej racji prezesi wszystkich miejskich spółek dostali od prezydenta nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych na "głowę"? Za co? Za to, że pracują? Dlaczego do dnia dzisiejszego nie ma osoby odpowiedzialnej za fuszerki na stadionie i naprawy są finansowane z budżetu miasta a nie egzekwowane na podstawie gwarancji i rękojmi?
~J23 11-09-2014 18:16
A może przy okazji wyborów zrobić referendum o likwidację straży miejskiej. Sporo miast w Polsce zaczęło takie aktywności. Na wp.pl pojawił się o tym ciekawy artykuł... Przez straże miejskie telekomunikacja więcej problemów mają mieszkańcy niż dobrego...
~J23 11-09-2014 18:20
Korekta do ww artykułu: Nie "...telekomunikacja..." tylko "...mieszkańcy mają..."
~Do Mroza K. 11-09-2014 18:23
Niech pan nie jęczy, że to wina prezydenta, że mamy mało mieszkańców. Prezydent postarał sie o dzieci a pan panie radny tkwi w błogim starokawalerstwie. Ta pana wina, że mieszkańców naszego miasta jest mniej niż powinno. Trzeba było założyc rodzinę i mieć co najmnie 5-cioro dzieci. I tu też nie stanął pan na wysokości zadania. Mam nadzieję, że weźmie pan do serca moje zatroskane uwagi i w tej kadencji nie będzie pan już kandydował na radnego i weźmie się pan za rozwój jeleniogórskiej populacji. A tak przy okazji kiedy założy pan z Prystromem i Sajnogiem, nie wspomne o Szymańskim Klub Starych Kawalerów?
~lala 11-09-2014 18:54
zlikwidowac straz miejska nic nie robia kompletnie za co im sie placi pojde na wybory ale trzeba glosowac na madrych ludzi mlodych ludzi juz tych starych mamy dosc trzeba zrobic wreszcie porzadek
~ 11-09-2014 19:44
wszyscy już byli i zmiany robią na lepsze - tylko dla siebie ...
~wk......y mi 11-09-2014 19:52
Tak jest. Dobry pomysł dla referendum w sprawie likwidacji straży miejskiej! Popieram.
~s. 11-09-2014 20:10
Zawiła stracił zaufanie PO może dowodzić, że chłop ma dosyć "udanych" rządów Platformy. W poprzednich wyborach nie głosowałem na obecnego prezydenta, więc skoro nie będzie w PO zagłosuję teraz na niego lub kogoś z PIS-u.
~wodnik 11-09-2014 20:15
Przynajmniej teraz wiadomo, kto wyPISuje ciągle te wszystkie hеjty na temat Term na łamach tego pоrtalu i innych. To są radni z PIS i wynajęci przez nich spаmеrzy.
~ 11-09-2014 20:19
Typowe zachowanie pisuara nic nie robić tylko wszystko w czambuł krytykować, przykład idzie od prezesiunia, Maciarewicza , Pawlowicz i innych
~odprysk 11-09-2014 20:28
Radni krytykujący zaszłości z mijającej kadencji, krytykowali sami siebie. Słuchając ich wypowiedzi widać było, że tego nie rozumieją, a więc nie nadają się na nową kadencję...
~lesioW 11-09-2014 20:37
To zamknijmy Jelenią Górę
~ 11-09-2014 20:45
Czy tym wszystkim inwestycją i ich rozliczeniom nie powinna przyjrzeć się CBA?
~ 11-09-2014 20:56
Głosujemy na pana Piotra Paczóskiego, który jest kandydatem na Prezydenta Jeleniej Góry z komitetu wyborczego lewicy.
~Rozsadny 11-09-2014 21:26
Niech powiedza ci o sobie co zrobili za ofiarowane im lukratywne stanowiska przez opluwanego teraz przez Zawile.Miedzinski , Wojcikowa, Kroczek, a co takiego szczytnego zrobil radny z Dziwiszowa dla Zabobrza, czy ktos go kiedykolwiek widzial na tym osiedlu ???1.Panie Wrotniewski ???!!Najwiecej teraz maja do powiedzenia ci co go wniesli do ratusza ,a teraz go gnoja, jak takim ludziom mozna teraz dac ponowne zaufanie, skora wycinaja sie nawzajem , nie baczac co powiedza wyborcy.Wazne sa stanowiska , wladza , ponowne uklady i czerpanie korzysci z bycia u miejskiej wladzy. Skoro byli tacy wspaniali to dlaczego sa teraz poluwani ???Uwazam ze Zawila powinien ponownie zostac prezydentem , aby ukrucic szalenczy ped tym wszystkim ktorzy po trupach ida byle osiagnac swoj politykierski cel.
~A E 11-09-2014 21:47
Nie rozumiem tych wszystkich krytykujacych Zawile radnych zwlaszcza z PO ktorzy z jego poreki uzyskali lukratywne stanowiska.Niech powiedza co zrobili by wszelakie inwestycje w miescie byly monitorowane , wlasnie przez radnych , ktorzy zatwierdzali te inwestycje.Nic , teraz najlepiej zwalic na Zawile albo nie glosowac .Prosze powiedziec jakie czynnosci ci krzykacze zrobili ze teraz chowaja glowy w piasek.Nowy uklad nowe stanowiska nowy podzial rol, nie z dobrem dla miasta i spoleczenstwa ale dla wlasnych ambicji, wycinajac wszystkich by calkowicie zawladnac miastem.Skoro przez 8 lat nic nie zrobili to co teraz miasto przewroca dogory nogami,to je predzej rozwala . Zawila ponownie prezydentem by powstrzymac ped tych co wyborcow uawzaja za ciemniakow . Stop tym z poza Jeleniej Gory.
~CCC 11-09-2014 22:54
a ja napewno zagłosuję na Zawiłe bo to równy i fajny gośc co sobotę widzę go na ryneczku w cieplicach uśmiechnięty ,rękę poda ,przywita się a nie jak ta cała banda złamasów radnych zakompleksionych ,bez wizji na to miasto skoncentrowanych tylko na swoich małych gównianych karierkach mając za nic dobro naszego miasta i nas jako jego mieszkańców .
~MIś 11-09-2014 23:17
Największe "... to Wrotniewski i Miedziński oraz cały PiS , a zwłaszcza Mróz i Łojek!!! Nigdy więcej ich nie wybierajcie !!!
AnonimGall 11-09-2014 23:47
Taka jest prawda, że "prawda" na temat rządzenia miastem (nie tylko Jelenią G.) wypowiadana/wykrzyczana jest tylko raz na cztery lata. Później cisza i cisza, aż miną kolejne 4 lata... tak w kółko Macieja... dlatego swój głos zachowam dla siebie ;>
~klient 12-09-2014 1:29
A AnonimTroll znowu trolluje. Rany, co za chory człowiek, jak upiór budzi się koło północy i straszy.
~znajoma misia 12-09-2014 7:28
Miedziński jakiie ma dokonania i CV - może przedstawi na swoich ulotkach wyborczych, gdzie do tej pory pracował ten młody wyksztalcony człowiek.
~... 12-09-2014 7:37
Uczestniczyłem w kilkunastu debatach, nie tylko w naszym mieście i ta niestety była najgorszą debatą jakiej uczestniczyłem. Szmira i tyle. Nikt nic nie wiedział, przyszli pogadali, fotki zrobili i tyle w temacie. DNO !!!
~ 12-09-2014 9:21
a ja uwazam ze funkcja prezydenta powinna byc dozywotnia a radni bezradni powinni byc wybierani co rok po rozliczeniu co zrobili i ile zachachmecili- bo to radni sa najbardziej szkodzaca miastu i spoleczenstwu grupa ludzi ktora duzo obiecuje a wlasciwie nic dobrego nie robi bo zajeta jest swoimi checiami szybkiego dorobku, wykupem ziemi nieruchomosci przetargami itp sprawami dla swoich korzysci. Idz do radnego po rade a on tylko rozlozy rece i odesle do innego- to sa ... cwaniaki
~do 7:37 12-09-2014 9:26
zgadzam się w 150%
~tak,tak,.. 12-09-2014 9:45
Ja zagłosuję na pana Piotra Paczóskiego rekomendowanego przez Komitet Wyborczy Lewicy.
~ 12-09-2014 9:48
Będę głosowała na pana Paczóskiego - mój kandydat na Prezydenta naszego pięknego miasta.
~Pi 12-09-2014 12:07
Radni powinni dostawać diety w wysokości pokrywającej koszt dojazdu autobusem na posiedzenia rady - mniej by było pasibrzuchów. "Wskaźnik bezrobocia rzeczywiście jest niski, bo ludzie uciekają z Jeleniej Góry do Dublina, Londynu, czy Wrocławia" - no tak a z Wałbrzycha, Zgorzelca itd nie wyjeżdżają ? (tylko z J.G. nie potrzebują wiz i paszportów?).
~pola20 12-09-2014 12:29
Jak Zawiła mnie przekona,że chce być Prezydentem Jeleniej Góry dla jej mieszkańców...to ma mój głos a jak Prezydentem dla partii PO,,,to wolę Lewandowskiego...bo nie obsadzi stanowisk rodzinką i znajomymi!!!!!A Jelonka to moje miasto rodzinne i szkoda,że wszyscy włodarze mają je w d...e!!!!!!!
~@ 12-09-2014 13:20
Pyskują przede wszystkim ci, którzy do pięt nie dorośli aktualnie panującemu Prezydentowi. Przynajmniej wiem, na kogo...nie nalezy głosować!
~do 16:59 12-09-2014 16:15
naturalnym środowiskiem gołębi są skały dlatego tak się czepili naszych budynków bo im się ze skałami kojarzą więc tam je trzeba wywieźć wtedy będą zadowoleni i miłośnicy ptaków i normalni ludzie (gdyby o de mnie to zależało to zostałyby przerobione na karmę dla kotów i psów) , a ty jeśli faktycznie jesteś bezdomny to polecam upolować i przyrządzić sobie kilka gołębi zamiast żebrać pod biedronką podobno są pożywniejsze niż kurczak
~ 12-09-2014 16:36
DOLNOŚLĄZAK. Bezpartyjny ale skażony prawem i sprawiedliwością Pryszczrom, Wspólnik Miasta vel Siła Mieszańców na użytek każdej kampanii samorządowej definiuje administrujących miastem, jako "antyczne zgredy, tworzące urodzinnioną sitwę, umocnione partyjnymi kolesiami układu bmw, wspieranego przez czerwone pająki." Tą myślą zainfekowane zostały wszystkie ugrupowania i kanapy polityczne oraz niektórzy pozarządowcy. Linie politycznych podziałów przebiegają - w każdym ugrupowaniu - dokładnie wg twórczej myśli Pryszczroma. Wyraźnie rysują się dwa obozy: proZawiłowy, legitymizujący sprawdzony i przewidywalny układ, oraz antyZawiłowy, składający się z politycznych chaotycznych greenhornów, którzy zasmakowali w profitach samorządowej kasy. A gdzie jest interes mieszkańców ????
AnonimGall 12-09-2014 18:12
Może lepiej już nie eksperymentować na biednym mieście? Niech zostaną ci co przez ostatnie 4 lata jakoś tam rządzili, niech dokończą co rozpoczęli. Historia pokazuje, że najgorsi są ci co, potępiają w czambuł poprzedników i obiecują gruszki na wierzbie. Aktualna władza ożywiła peryferie miasta, niech więc dokończy dzieła i ożywi centrum :) I na koniec truizm - jeszcze nie było takiego co by cokolwiek zbudował na fundamentach złości, nienawiści, zawiści i głupoty.
~ 12-09-2014 18:15
Niestety,BETONU WYBIERAC JUZ NIE BEDZIEMY !!!! Jezeli wylonia sie blyskotliwi kandydaci, niezrzeszeni w zadnych klikach (czyt. partiach) to po zapoznaniu sie z programem popre glosem. Tak zrobi tez wielkie grono znajomych i przyjaciol. Wyjadaczom DOSC ! Jestem za skrupulatnym rozliczeniem ich majatkow. W tym kraju z pracy rak zyc sie nie da na ich poziomie. Czego dokonali dla ludzi przez lata "rzadzenia" ? Sobie nabili kabzy i konta zyjac w luksusie, ludziom zgotowali zycie od pierwszego do pierwszego i to cienko.
~nn 12-09-2014 18:25
A p. Tomerę to nikt nie zamierza rozliczyć, z pobranych diet, miejsca zamieszkania, kłamstwa w oświadczeniu, itp. Taki radny i może ich być wiecej w tych wyborach
~Nn 12-09-2014 18:45
Cóż, w mieście takim jak Jelenia Góra będąca miastem na prawach powiatu w kwestii wyborów nic się nie zmieniło! Głosuje się na ugrupowanie i rozdziela mandaty proporcjonalnie do uzyskanego poparcia. Niestety nie głosujemy na człowieka tylko na ugrupowanie! Tak więc pozycja na liście ma wielkie znaczenie. Szkoda, że system jednomandatowy nie obowiązuje wszędzie... Taki system jest dużo prostszy i zrozumiały dla wyborców no i akcentuje powiązanie konkretnej osoby z danym okręgiem. Na taką demokrację musimy jeszcze poczekać...
~ach... 12-09-2014 19:43
Niektórym wcale nie zależy na Jeleniej Górze, a tym bardziej na mieszkańcach. Najważniejsze jest to z kim się kto ułoży i który na liście będzie, tak aby zapewniło mu to stołek na następne 4 lata. Nie ważne, że przez 4 lata byli wrogami, dziś kochają się, wszystko dla stołków :(
~ 12-09-2014 19:52
tak właściwie to czemu startować w wyborach może każdy bez zaliczenia egzaminu z ekonomi/zarządzania ???????
~ 12-09-2014 21:03
a Jelenia Gora pięknieje, coraz piekniejsza ...... w centrum- a reszta reszta jest zrujnowanym i walacym sie smietniskiem
~U E 12-09-2014 21:17
Czy wreszcie bedzie obowiazywalo prawo wyborcze wszystkich , czy taki p. Wrotniewski i Kotowski oraz prawdopodobnie Miedzinski nie sa mieszkancami Jeleniej , czy w koncu zrobi sie z tym koniec .To ze fikcyjnie sa zameldowani nie znaxzy ze prowadza tu swoje gospodarstwa domowe. Trzeba byc bardzo bezczelnym by wmawiac wyborcom ze sie jest mieszkancem danej dzielnicy i cos sie dla niej robi.PO dalej swoimi 26 czlonkami swej organizacji w miescie chce udowodnic jaka jest potego by, objac wladze. Nie po to by sluzyc miastu lecz by dzielic sie lukratywnymi posadkami i zyc za podatnikowe pieniazki.Juz czas odsunac tych ktorzy tylko krytykuja a nie pracuja. STOP !!! KARIEROWICZOM !!!Szkoda p. Obrebalskiego ze dal sie wciagnac w POwskie rozgrywki polityczne.
~Duch Gór 12-09-2014 22:58
To się Pan prezydent pośliznął,i .................... ,poślizgi w inwestycjach ,przekraczające dziesiątki milionów złotych,jak ocieplenie jednego bloku na Zabobrzu kosztuje ok 300.000-200.000-400.000,to można by powiedzieć że można by było przeprowadzić termo-izolacje całego Zabobrza,czyli za dwie kadencje można by było połowę Jeleniej wyremontować:))).
~ 13-09-2014 12:19
Zawila, moze prywatnie jest czlowiekiem w porzadku, ale jako "SZEF" miasta jest za malo stanowczy, tutaj potrzeba wielkiej determinacji i JAJ.
~ 14-09-2014 20:28
Banda rozpedzonych szczurow. Ciekaw jestem co by bylo z tym zapedem i pseudopatriotyzmem gdyby sejm uchwalil uposazenie tych darmozjadow na 2 000zl.? podejrzewam ze satanowiska obsadzano by droga nakazu z urzedu pracy!
~ 21-09-2014 14:15
http://silamieszkancow.pl/ct-menu-item-6
~XXX 10-10-2014 18:52
ten drugi od lewej to jakiś "inny" ...zna go kto?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group