• Czwartek, 18 kwietnia 2019
  • Godz. 21:26
  • Imieniny: Alicji, Apoloniusza, Bogusławy
  • Czytających: 6194
  • Zalogowanych: 16
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Mali aktorzy z przedszkola „Promyczek” przedstawili Jasełka

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 15 grudnia 2012, 9:48
Aktualizacja: Niedziela, 16 grudnia 2012, 8:19
Autor: Mea
Fot. Mea
Spotkanie Wigilijne, podczas którego sześciolatki zaprezentowały rodzicom Jasełka, przygotowane pod czujnym okiem aktora Jacka Paruszyńskiego odbyło się wczoraj (14.12.) w Niepublicznym Przedszkolu „Promyczek” w Jeleniej Górze. – Ponieważ zbliżają się święta, dzieci chciały już teraz wprowadzić rodziców w bożonarodzeniowy nastrój – powiedziała Bożena Gurdziel, dyrektorka Niepublicznego Przedszkola „Promyczek”.

24 przedszkolaków wcieliło się w role: Maryi i Józefa, aniołów, króli, pastuszków oraz dzieci, które odwiedziły małego Jezuska w szopce. – Jacek Paruszyński poświęcił wiele czasu na naukę dzieci gestu scenicznego, odpowiedniej mimiki, tonu i barwy głosu. Przedszkolaki uczyły się mówić chórem i pojedynczo, dzięki temu mogły tak wspaniale odegrać swoje role. Były też kolędy i pastorałki – mówiła Małgorzata Wanat, nauczycielka grupy VI w Niepublicznym Przedszkolu „Promyczek”.

- Zagrałam anioła, mówiłam dwa teksty, składałam życzenia na koniec. Podobają mi się bardzo Jasełka, bo jest to Boża historia, kiedy się rodził Jezus w stajence. Pan Jacek uczył nas wielu ćwiczeń aktorskich i poruszania się na scenie oraz jak wcielić się w swoją rolę – mówiła Martynka z grupy VI.

- Ja dzisiaj zagrałem dziada, który nie wpuścił Maryi i Józefa do domu, żeby przenocowali. Byłem również narratorem. Bardzo fajnie grało się w tym przedstawieniu. Lubię występować przed moimi rodzicami – podkreślił Wojtek z tej samej grupy.

Był również dla rodziców wigilijny poczęstunek m.in. barszczyk z uszkami, ciasta i inne słodkości oraz owoce.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (22) Dodaj komentarz

~Stasiek 15-12-2012 14:51
Poniewaz do dzieci robily to nie bede komentowal tego .
~ja 15-12-2012 15:09
jasełka były cudowne dzieciaki zagrały wspaniale podziękowania dla p. Małgosi i dla p. Jacka za pracę jaka wykonali - mama
~[JA] 15-12-2012 15:23
a co masz Stasiek na mysli dzieci sie spisaly na medal wychowawczyni takze zreszta caly personel PROMYCZKA
~Stasiek 15-12-2012 16:23
do ~[JA] Tego chcialem uniknac . Dzieci nie maja pojecia co przedstawiaja , wykonuja jedynie polecenia , dla nich napewno nie jest to jaselka -religijne przedstawiennie - a teatrzyk przedszkolny . Tego wlasnie staralem sie uniknac i nie pisac o tym ale na osobista prosbe wlasnie pisze . To indoktrynacja dzieci , pokazywanie im , ze w grudniu robi sie jaselka . Ja nie popieram tego , dlaczego nie na kultywacji hanukkah ? Bo wy jestescie katolikami , zaborczymi ludzmi , bez zadnej tolerancji dla innych ? Macie taka nienawisc do Niemcow a na kolanach slucjhacie Ratzingera , jezdzicie do Niemiec i pracujecie za pol darmo .Jestescie hipokrytami najwiekszymi jakich znam , szanujecie wybiorczo to , na co macie ochote ponizajac wszystkich co was nie popieraja i nie klecza przed obrazem .
~Stasiek 15-12-2012 16:39
II -biblijne przykazanie- oryginalne -ksiega wyjscia dekalog 20.1 Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał ani służył. Ja jestem Pan, Bóg Twój, mocny, zawistny, karzący nieprawość ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidzą, a czyniący miłosierdzie tym tysiącom tym, którzy mnie miłują i strzegą moich przykazań. Dlatego uwazam , ze nie powinniscie robic zadnych jaselek bo to wedlug biblii swietokradztwo i czyn w dekalogu zakazany . A wasze katolicka religia warta jest tyle ile wasze 10 przykazan , niekompletne i zmanipulowane . Polecam czytac BIBLIE , katolicy ...czytanie nie boli , wiedza ten nie boli .
~pipinek 15-12-2012 16:47
takie frazesy jehowy to wygłaszaj w tym domu królestwa jechowych na pętli 7 mzk na trzecim zabobrzu
CН.W.D.P. 15-12-2012 17:44
HEHE... HAVA, TO CI pipinek DOŁOŻYŁ...
~NIKE 15-12-2012 17:57
szanując rożne religie szanujemy też siebie, poznając inne kultury mamy możliwość wyboru. Tym razem dzieci być może nie rozumiały jak pisze Staszek tego co przedstawiały, ale i to jest najcenniejsze uczyły się czegoś nowego - gry aktora. Małość nie zna granic, potrafimy się kopać nie widząc pozytywów - takie przedstawienia rozwijają, uczą, pozwalają wyzbywać się kompleksów przed publicznymi wystąpieniami, procentują w życiu codziennymi. Moim zdaniem nie ważna przynależność do religii - ważne jakim jesteś człowiekiem!
~Stasiek 15-12-2012 18:30
do -pipinek-to jest wlasnie dowod na moj pierwszy wpis ( czytaj 2 ostatnie linijki wpisu ) . ~Nike -tez chyba masz klopoty z czytaniem , przeczytaj wszystko , ja rozumiem to jest wiecej niz kosciol generalnie zaleca ale postaraj sie , zrob dobry uczynek . Aby byc dobrym czlowiekiem trzeba sie samemu szanowac . Pytanie , co to jest -okragle i nie lubi katolikow ? Swiat . Ja rozumiem , ze przez krotkowzrocznosc spowodowana brakiem wiedzy i potrzeby poznania wasza wiedza ogranicza sie do tego , co gdzies tam uslyszycie i to po lebkach . Wezcie ksiazke do reki , to nie boli , przeczytajcie to tez nie boli . Ja lubie dzieci ale w inny sposob jak ksieza katoliccy , dla mnie sa dziecmi a dla ksiezy dziecmi lizacymi kolana czy seksualny material ....
~NIKE 15-12-2012 20:01
do Staszka nie mam problemów z czytaniem nie nauczam też na siłę i nie oceniam, która religia jest lepsza, a która gorsza. do każdego należy wybór jego drogi w tym zaspakajania i zdobywania wiedzy. Mam wrażenie, że chcesz dać upust dzielenia się swoją wiedzą ale zważ, ze nie każdy chce ją posiąść i dla każdego wartości mogą być różne. (bez dalszej kontynuacji)
~` 15-12-2012 20:11
Dajcie Panowie dzieciom spokój, dla nich to zabawa a o tym czy będą preferować taką scieżkę rozwoju duchowego czy inną zadecydują same. W dobie mediów i internetu ciężko ukryć pewne prawdy którymi zaczną się interesować jak przyjdzie na to czas póki co to zabawa i nauka na tle historycznym bądź też jak kto woli mitologicznym. ( niektóre historie w wiadomej księdze są również obecne w innych kulturach istniejących dawniej albo i teraz na bliskim wschodzie )
~oko 15-12-2012 20:14
Stasiek ,niby chcesz być lepszy a jednak wcale moim zdaniem nie jesteś.Przemawia pycha ,Ja lepszy.....
~do Stasiek 15-12-2012 21:15
Dlaczego obrażasz dzieci, i nie tylko,że niby nic z tego co przedstawiają nie wiedzą, że Ty nic nie rozumiesz to nie znaczy że dzieci mało wiedzą. Gwarantuje Ci potrawią więcej zrozumieć niż Ci się wydaje. Żal mi Ciebie, chcesz być oryginalny a jesteś śmieszny.
~Stasiek 15-12-2012 23:06
Ale fajnie , teatrzyk z niepublicznego jak oznajmia wpis przedszkola dostal ponad 10 wpisow z tego kilka nawet rzeczowych . Do wszytkich , ktorzy nie potrafia czytac , nie szkoda mi was , do wszytkich co nie rozumieja co pisze , tez mi was nie szkoda , do NIKE , nie chcesz kontynuowac to twoja sprawa mnie do tego nie mieszaj , do pipinek , nie jestem chrzescijaninem a co za tym idzie nie swiadkiem Jehowy a do osoby ktora napisala ostatni wpis , nigdy nie obrazilem dzieci , udowodnij mi istoto ziemska ,gdzie i w jaki sposob to zrobilem . Najlepiej poprzyj przykladem . Ciagle przypominam , ze myslenie nie boli, przeczytajcie wszystkie wpisy , nie tylko moje . Do ostatni wpis , a mi ciebie nie zal . Zyjesz w Polsce , mieszkasz w Polsce , pracujesz w Polsce i jestes Polka / Polakiem .Wiocha
~ToTo 15-12-2012 23:14
To tradycja dostosowana do większości. W każdym przedszkolu, szkole, stowarzyszeniach odbywają się przedśwąteczne spotkania. Dlatego tez 24 grudnia większość zasiada do Wigilijnego stołu, ale nikt nikogo do tego nie zmusza. Trudno by było kultywować tradycje wszyystkich wyznań, szczególnie kiedy w grupie, klasie jest np jedno dziecko. Wesołych Świąt.
~ 15-12-2012 23:17
Popieram Staśka - dość molestowania bezbronnych dzieci w przedszkolach
~Nudzicie 15-12-2012 23:22
OK , raz jeszcze o demokracji ........trzech meneli pijanych , oszczanych i smierdzacych ma wiecej do powiedzenia niz najwybitniejszy profesor uniwersytetu . Dlaczego ? Bo jesli chodzi o demokracje to wiekszosc rzadzi , skoro tak to wartosci trzech smieci nawalonych i zarzyganych moga dominowac nad wiedza profesora .I czesto dominuja , patrz polska polityka . Demokracja , wiekszosc i podobne takie to nie zawsze wychodzi jak myslicie ale jak napisalem wczesciej myslenie nie boli , polecam myslec . Nie jest trudno kultywowac tradycje wszystkich grup wyznanionych nawet jesli jest jedno takie dziecko . Chodzi tu raczej o intencje niz o to czy jest to jedno dziecko czy cala reszta poza tym jednym . Wlanie o zmuszaniu tu chodzi najbardziej . Pamietasz wybrano Barabasza a nie Jesusa ...
~op 16-12-2012 11:36
do ~Nudzicie,,, Przykład "wybrano Barabasza a nie Jezusa" jest głupi. Internata ~Stasiek poruszył ważną kwestię, KrK głosi niby Słowo Boże, ma wszystkie działania typu egzorcyści itp. itd., a miłości w nim nie ma...Chodzi o manipulację i ludzkie bezBożne uczynki, które nie mają nic wspólnego z biblijnym Jezusem...
~ 16-12-2012 12:10
To dlaczego w szkolnych podstawach programowych nie ujjęto nauki religi wielu wyznań? Dlatego że dostosowano to do większości ludzi w naszym Państwie. W przeciwnym wypadku mielibyśmy jakieś tam święta przez cały rok. Kto Wam broni świętować po swojemu? Świętujcie i pozwólcie też świętować innym, tak jak chcą.
~do stasiek 16-12-2012 13:27
Proszę bardzo podaję Ci pierwszy lepszy przykład z Twoich wpisów"Dzieci nie wiedza co przedstawiają", to min. świadczy o tym że ich obrażasz, bo One wiedza więcej niż Ty. A to że mieszkam w Polsce, jestem Polakiem to ty uważasz ,że wiocha, to tobie już nie wiele pomoże, jesteś żałosny.
~Stasiek 16-12-2012 18:01
hahahah , zapomniales napisac -niestety , taka jest prawda i zobaczysz bog cie pokarze .Co za uboga osobaz ciebie ? Dzieci z przedszkola wiedza wiecej ode mnie ..hahahahaah nastepny genialny wpis . Nie obrazilem zadnego dziecka tobie sie cos wydaje . Moze nie rozumiesz jezyka polskiego , wybierz jakis inny , moze bedzie to ten co znam i poklikam z toba w innym bardziej dla ciebie zrozumialem jezyku . Z dziecmi tez moge wymienic wpisy skoro sa wiedza wiecej ode mnie . Pamietaj , ze demokracja zaspokaja potrzeby wiekszosci , obys doczekal czasow zebys byl w mniejszosci . Trzech meneli ma wiecej do powiedzenia niz profesor uniwersytetu . To jest demokracja , ale jak piszesz dzieci wiedza wiecej niz ja .Ciekawostka-czy te dzieci , ktore lizaly kolana ksiedza katolickiego tez wiedza lepiej ?
~Me 18-12-2012 11:36
Stasiek jeśli nie jesteś i tak nie lubisz katolików to nie komentuj ich tradycji - będziesz zdrowszy. Swoją drogą z twoich wypowiedzi wywnioskowałem że masz chyba jakieś traumatyczne przeżycia z przedszkola. Moje dziecko brało udział w tych jasełkach i bynajmniej nie czuło się do niczego zmuszane. Przez takich zapaleńców jak ty, dzieci mają przekazywanych coraz mniej wartości, które wyznawali nasi dziadkowie i nie mówię tu o wartościach religijnych ale o szacunku, tolerancji i zwykłej miłości dla drugiego człowieka.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Sezonowa zmiana opon powinna być obowiązkowa?

Oddanych
głosów
1284
Tak
70%
Nie
24%
Nie wiem
6%
Głos ulicy
500+ na każde dziecko?  
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 18.04.2019 r.  
Miej świadomość
Mamy zdjęcie czarnej dziury  
Dialogi Jelonki
Krew (zawsze) potrzebna od zaraz
Aktualności
Tracimy nie tylko na wizerunku...  
Aktualności
Spełniło się jedno z marzeń Karola!  
Copyright © 2002-2019 Highlander's Group