• Piątek, 6 grudnia 2019
  • Godz. 7:28
  • Imieniny: Emiliana, Mikołaja, Jaremy
  • Czytających: 4889
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Listy prawdy

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 3 lipca 2007, 0:00
Autor: Angela
Fot. Angela
Ogłoszono wyniki przyjęć do szkół średnich.

Reakcje absolwentów gimnazjów były różne: od radości, przez spokój, na bladej rozpaczy skończywszy. Do 4 lipca sekretariaty czekają na komplet dokumentów od kandydatów, którzy na listach pojawili się poniżej nagłówka: „przyjęci”.

Adam Jęczmyk o swoim sukcesie dowiedział się już kilka dni temu. Wczoraj jednak z kompletem dokumentów oficjalnie powędrował do Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych.
– Jeszcze raz sprawdzę czy rzeczywiście jestem przyjęty i złożę oryginał świadectwa i wyniki testów kompetencji – powiedział nam Adam. – Uważam, że szkoła, którą wybrałem jest jedną z lepszych – argumentuje.

Nie wszyscy jednak mieli tyle szczęścia. Do wybranej szkoły zabrakło, jak twierdzą, odrobinę szczęścia.
– Zabrakło mi pięciu punktów, żeby dostać się do liceum budowlanego – mówi załamany Łukasz. Dostałem się co prawda do ekonoma, ale zdecydowanie wolałbym uczyć się tutaj.

Jednak nawet ci, którzy punktów mieli wystarczająco dużo, by zostać przyjętym, musieli zmienić plany i dokumenty złożyć gdzie indziej.
– Nie otworzono nam kierunku budowlanego bo było za mało chętnych Po budowlance mielibyśmy już zawód i to całkiem niezły, a tak musimy iść gdzie indziej – mówią Jakub Wilczyński i Bartek Sender.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (47) Dodaj komentarz

~aga 3-07-2007 12:56
A Moja Siostra się dostała do Norwida :–) Mocno Jej gratuluję i życzę miłej ;–) nauki! Pozdowienia dla wszystkich młodych licealistów!
~git 3-07-2007 13:23
wreszcie inna szkola;P
~... 3-07-2007 13:36
ty sie bambus ucz;p
~przydrys 3-07-2007 13:36
hahaha JEczminho:Pp<lol2>
~jaro 3-07-2007 14:13
To macie o innej szkole. Możemy sobie poczytać jak najwybitniejsze mózgi w Jeleniej Górze rywalizują o miejsca w tak elitarnych placówkach jak Budowlanka czy Ekonom.
~Bambus 3-07-2007 14:34
To nie mowił bartek sender tylko Konrad Zmarzlak..Prosze to poprawić...
~zimny 3-07-2007 14:37
he bambus wrobiłem cie o lol
~do jaro 3-07-2007 14:43
a ty niby gdzie chodzisz do szkoły?? przynajmniej są to pewne szkoły, po tej szkole masz dyplom i mozesz isc do pracy,a po liceum? co masz? tylko mature. sama ucze sie w ekonomie , dokladniej w technikum i powiem szczerze, ze tak latwiutko to nie jest. Oprócz podstawowych przedmiotów są jeszcze zawodowe czyli razem gdzieś tak 16. Osobiscie sama nie bylam przekonana co do wyboru tej szkoły(mialam isc do norwida) aczkolwiek teraz napewno nie żałuje. Po zdanej maturze i egzaminu zawodowego napewno pojde na akademie ekonomiczną a prace w moim zawodze napewno znajde bez problemu. Pozdrawiam^^
~Chemiczanin 3-07-2007 14:57
No kolego bardzo dobry wybór :D teraz wakacje możesz sie pochwalić kumplom z piskownicy ze jesteś przyjęty do liceum a później to Ci tylko współczuję :D:D:D
~ludż 3-07-2007 15:17
ty masz 16 przedmiotwo a w zeromie w klasie europejskiej masz 21 przedmitow wiec porownywac liceum do technikum to jest to niebo a ziemia :p
~madzia 3-07-2007 15:25
a ja dostałam sie do ekonoma i jestem bardzo zadowolona;) TH ... :D
~hehe 3-07-2007 16:41
no to gratuluje xD ja miałm to rok temu i jakos dostałam się bez problemów xD powodzenia w nowym roku szkolnym. :)
~a ja... 3-07-2007 17:03
...sie 2 lata temu nie dostalam do szkoly do ktorej bardzo chcialam isc... i nawet jestem z tego zadowolona:)i to bardzo bardzo bardzo:):):) wiec jak ktos sie nie dostal do wymarzonej szkoly, to niech sie nie zalamuje...moze sie okazac ze pojdzie do lepszej:):):) i bedzie bardziej zadowolony:):):) pozdrawiam:)
~Mechanik 78' 3-07-2007 17:35
To już minęła Era MECHanika:)łe...szkoda bo po studiach techn.nie konieczne mechanicznych otwierają się perspektywy i jest naprawde dobra kasiora nie trzeba nigdzie wyjeżdżać...polecam...MECHY rulez.
~NAPRAWDE 3-07-2007 17:37
TO BABSKIE SPODNIE ON MA NA SOBIE TO BABSKIE
~John 3-07-2007 18:14
Do ludż. Powiedz mi kolego co ci da ta "klasa eurpoejska"? Jak kiedys pójdziesz do pracy i powiesz to pracodawcy to myślisz ze bedzie go to obchodziło? Czasy LO dawno mineły – teraz idzie tam ktos kto nie wie o robić w życiu, zresztą kończysz LO idziesz na studia i co wychodzisz wyłącznie przygotowany teroetycznie, czyli masz tzw. brak doswiadczenia. Sam jestem absolwentem technikum i nigdy nie poszedłbym do LO. Moge sie nawet załozyc ze te leszcze z liceum, mający się za wielkich filozfów, nie poradzili by sobie z wiekszością przedmiotów zawodowych, bo polski czy historia to nie materiałoznastwo, elektrotechnika, układy cyfrowe czy systemy teletransmisyjne. :–) Podzro dla absolwentów tego technikum (oni wiedza jaka to szkoła).
~do ludż 3-07-2007 18:35
taa no co ty nie powiesz? i tak w technkum jest gorzej niż w liceach ...
~Kasia 3-07-2007 18:36
a ja nie dostałam sie do ekonoma;(
~N. 3-07-2007 18:46
czepiacie się która szkoła jest lepsza...bez sensu,obojętnie czy Ekonom czy Norwid,to przecież uczniowie pracują na "imię" i poziom szkoły tak naprawdę,wiec wystarczy się zabrać za siebie,jesli się chce to w każdej szkole można do "czegoś" dojść A Ekonom wcale nie jest taką zła szkołą jak nie którzy uważają...:)
~jaro 3-07-2007 18:56
To powiedz mi w takim razie, jakie to wyniki osiągacie na maturach w ekonomie i jaki procent absolwentów ląduje potem na SGH.
~do JARO 3-07-2007 19:09
PRZEPRASZAM E TECHNIKUM RAZEM Z PRAKTYKĄ 21 PRZEDMIOTÓW. pomyłka;P
~do: "do jaro" 3-07-2007 20:03
Powiedz mi, kto normalny po zdanej maturze nie idzie na studia? Po co mówisz o jakimś śmiesznym dyplomie i zawodzie...? W technikach i zawodówkach, to tylko 4 lata zmarnowane, a po ogólniaku? 3 lata, studia i wsio :) i to jeszcze jak wykształcony! Co do poziomów nauczania, nie należy, a nawet nie można porównywać ogólniaka z technikami. Powiedzmy sobie szczerze. "Norwid" i "Żerom", to obecnie dwie najbardziej wymagające i najbardziej prestiżowe szkoły, po których jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do matury (nie mówiąc już o poziomie obecnej matury, która niestety z roku na rok jest coraz gorsza=prostsza i jeszcze ta amnestia..), za nimi jest "Chemik", który także przygotuje dobrze do matury. Gdyby nie starczyło mi punktów do Żeroma, z pewnością wybrałbym się do Chemika :). Później Ekonom i reszta.. :) Odbiegając od nauczania i całego przygotowania do egz. maturalnego. Kultura osobista, szacunek do nauczyciela i szkoły, umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach, relacje z rówieśnikami, to rzeczy których nie sposób zauważyć u uczniów szkół zawodowych jak i niektórych techników. Co innego jest w Żeromie i Norwidzie. Mówiąc w skrócie: wchodząc do tych szkół nie boję się, że czymś dostanę, czy ktoś mnie zaatakuje, czy dlatego, że krzywo spojrzę na kogoś, będę mieć jakiekolwiek problemy.. Moim zdaniem do ogólniaków idą ludzie na prawdę na poziomie (generalnie). Oczywiście wszędzie są wyjątki. I w takim Żeromie czy Norwidzie zdarzają się idioci, a do zawodówek nie raz idą na prawdę porządni ludzie, którym na pewnym etapie się nie powiodło czy był inny powód, że akurat tam a nie gdzie indziej trafili. Chciałbym zaznaczyć, że GENERALNIE. Znając życie, po mojej wypowiedzi znajdzie się ogrom ludzi, którzy mnie skrytykują, ale ja swoje wiem i koniec kropka. Pozdrawiam, obiektywny i życzący wszystkim (z wszystkich szkół) udanych wakacji – uczeń z "Żeroma"
~lol 3-07-2007 20:08
W Żeromie 100% uczniów zdało maturę :)) wyniki mówią same za siebie. do John: nie każdego interesują takie super rzeczy jak elektronika czy informatyka.. a tak np. po Elektroniku ciężko Ci będzie iść na Prawo.. do N.: Masz rację. Jak ktoś chce, to wszędzie osiągnie bardzo dobry wynik. Jak komuś się nie chce, to nawet "ogólniak" nie pomoże.
~John 3-07-2007 21:07
Do lol: Niby dlaczego ciezko by było iśc na prawo? Dobrze zdana matura z odpowiednich przedmiotów... Nie mówie ze ogólniaki mają niskie poziom, wręcz przeciwnie bo wiem ze tam strasznie z nauką, ale to mija sie z celem. Wśród wielu pracodawców panuje nie pisana zasada ze ktos po ogólniku i studiach ma wiedze ale nie potrafi jej przełożyć na praktyke i wymaga dłuuuuuuuuugiego szkoleni. Natomiast ktos kto przed studiami skończył technikum posiada juz pewna wiedze praktyczną i szybciej będzie w stanie samodzielnie pracować. Poza tym jestem dobrym przykładem ze po technikum i oczywiście studiach mozna zarabiac wiecej niz nie jeden leszcze z ogólnika. :–)
~Uczennica 3-07-2007 21:36
Do wszystkich którzy jeszcze nie wybrali szkoły!!! Polecam ZESPÓŁ SZKÓŁ LICEALNYCH I USŁUGOWYCH w Cieplicach. Chcesz miec zawód, który jest i będzie poszukiwany przez pracodawców? Przyjdź do nas. To rozwijająca sie szkoła, jest super. Gorąco polecam!!!
~do 20:03 3-07-2007 21:46
Podpisuję się pod Twoja wypowiedzią.Absolwentka Żeroma mgr inż
~do John 3-07-2007 22:16
Technika przygotowywuja do konkretnych zawodow. Poki co macie szczescie ze jest dobra sytuacja na rynku pracy i mozecie duzo zarabiac. Ale jest taka zasada, ze przy zawodach takich jak ekonomista, makler gieldowy, bankowiec, prawnik PRACODAWCY patrza glownie na skonczona szkole. Jak masz czlowieka z jeleniogorskiego ekonoma i czlowieka ktory skonczyl SGH, to 99.999 % pracodawcow wybierze tego drugiego. Wszystko zalezy od tego, co chcesz w przyslosci robic. Jak chcesz byc meechanikiem to idziesz do technikum, a jak chcesz byc bankowcem to idziesz na SGH. Proste.
~emo 3-07-2007 22:23
ja to sie boje co to teraz przyjdzie do tych szkol... same malolaty wygladajace jak "panie ze zgorzeleckiej" =( beda zlewy ale az zal na nie patrzec....
~Jagoda 3-07-2007 22:31
Oj Adas teraz w chemiku pokaze na co jego stac! naprawde pieknie spiewasz! powodzonka;)
~hmmmm... 3-07-2007 22:42
a Rzemiosła to co?
~ojoj... będzie buba 3-07-2007 22:56
Jest tak: Ludzie po zawodówkach i technikach – praca fizyczna Ludzie po studiach – praca umysłowa Tak, czy tak spotkamy się pewnie w Anglii.. ;D
~Heniu:) 4-07-2007 0:06
dobrze mówi Jakub Wilczyński i Bartek Sender. ..nie otworzyli kierunku budowlanego ..no i po budowlance :( ..teraz same jelopy bede chodzic do tej szkoły..hehehe
~retre 4-07-2007 8:07
Co to jest "szara rozpacz"?!!!
~Justa 4-07-2007 8:16
ludzie ale do Żeroma chodza same mózgi, tacy ludzie którzy po zajeciach nigdzie nie pójdą bo trzeba siedziec w domu i kuc na na stepny dzien....wiec ja bym nie chciala tam chodzic bo bym tylko siedziala w ksiazkach...ale na szczescie szkole srednia mam juz za soba.
~do Justa 4-07-2007 9:51
Tak... I pewnie dzięki temu pracujesz jako fryzjerka, każdą powlną chwilę spędzasz w Atrapie a gdy będziesz miała dziecko to żeby je utrzymać twój kochany facet po wyroku pewnie będzie musiał zasuwać na budowie w irlandii. Jesteś żałosna pisząc że nie chciałabyś chodzić do żeroma bo tam się trzeba uczyć... To po co chodzisz do szkoły? By pokazać koleżankom nowe tipsy? Palić fajki na przerwach? A może umawiać się na imprezki? To że żerom to dobre liceum nie oznacza że nie ma normalnego życia gdy tam chodzisz... Zdziwiłabyś się pewnie gdybyś tam trafiła...
~Do John 21.07 4-07-2007 9:55
To nieprawda żę pracodawcy wolą ludzi potechnikach niż po liceach. No chyba że od razu po szkole średniej idziesz do roboty. Poza tym na budowę np wolą po zawodówce niż po liceum bo ten po zawodówce wie jak zrobić zaprawę... Poza tym jeśli pójdziesz na studia na kierunek techniczny, to i tak przerobisz to co było w technikum, więc jak kończysz studia to niczym się nie różnisz od kogoś kto kończył LO... A wezmą Cię do pracy jak będziesz coś umiał, a nie przez to czy chodziłeś do LO czy technikum..
~do justa 4-07-2007 10:10
wiesz...to nazywa się: NAUKA...
~do justa 4-07-2007 10:27
sa tacy ludzie którzy potrafia znalezc czas na zabawe nawet jak chodza do zeroma ty bys tego nie wytrzymała bo za głupia jestes:P
~mecha 4-07-2007 10:51
W Mechaniku są klasy technikum budowlanego już od 3 lat
~lol 4-07-2007 10:56
do Justa: uwierz mi, że w Żeromie nie trzeba siedzieć w książkach.. No chyba, że chcesz jechać przez 3 lata na średniej 4,5 – to tak.. Uważając tylko na lekcji można "przebimbać" równo przez 3 lata, a matura? Zdana przyzwoicie :) Ja chodzę do Żeroma i znajduję czas na wszystko, własne zainteresowania, znajomi, nauka.. Wszystko da się pogodzić, tylko trzeba się dobrze zorganizować! Pozdrawiam, uczeń Żeroma
~ponury grabarz 4-07-2007 12:29
Pracodawca, zatrudniając pracownika z wyższym wykształceniem, patrzy raczej na dyplom wyższej uczelni a nie szkoły średniej. Jeżeli masz np. dyplom polibudy, to wszystko jedno czy kończyłeś LO czy technikum. Rzecz w tym, że 90% absolwentów techników odlatuje z polibudy na pierwszym roku.
~danielloo89 4-07-2007 12:39
Polecam wszystkim Mechanika, najlepiej jakieś technikum :) Ludziska co wy macie po chemiku czy ekonomie...?...No nic...Jak nie napiszecie matury to dupa zbita :] Dlatego mówcie co chcecie, ale 18 przedmiotów w mechaniku ,przekłada się na prace. Mechanik to fajniutka szkoła ,nauczyciele w większości są okey...Jedyne co brakuje w tej szkole to fajnych lasek(ale to już normalka). Wiec dziewuchy – jak chcecie zdobyć jakiś fajny zawód technika i macie co nieco poukładane w główce zapraszam do Mechana...nie pożałujecie :) UCZEŃ 89’
~Do"lol" 4-07-2007 15:15
Poziom matur jest bardzo niski,tak wiec trudno ich nie zdac....Raczej niewielki powod do dumy.
~daniello89 4-07-2007 15:34
w ekonomie tez jest technikum;)
~ojoj... będzie buba 4-07-2007 15:39
Ludzie po zawodówkach i technikach – praca fizyczna nie zgadzam się... tchnik hotrlarstwa lub ekonomistka= praca fizyczka?? buuahah zalosne???????
~lol do "do "lol"" 4-07-2007 19:20
To prawda, poziom matur jest na skandalicznie niskim poziomie, a jednak reszta szkół nie osiągnęła takiego wyniku. Nawet się nie zbliżyła.
~Gloriaaa 13-07-2010 0:09
Ludzie! Rok temu wyszłam z gimnazjum ze średnią grubo powyżej czterech, jednym z najlepszych wyników z testów w budzie i dostałabym się ze swoimi punktami rekrutacyjnymi do wszystkich waszych cudownych i jakże stawiających na intelekt szkół. Ale wybrałam technikum nie dlatego, że nie chciało mi się uczyć, ale dlatego że jestem świadoma faktu, że na wymarzone studia sama będę musiała sobie zarobić, gdyż rodziców najzwyczajniej w świecie na nie nie będzie stać. Więc wolę rok dłużej się u

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group