• Czwartek, 27 czerwca 2019
  • Godz. 5:03
  • Imieniny: Cyryla, Marii, Maryli, Władysława
  • Czytających: 1840
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Krzaki zasłaniają widoczność na skrzyżowaniu

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 11 grudnia 2015, 8:41
Aktualizacja: Poniedziałek, 14 grudnia 2015, 10:12
Autor: Angelika Grzywacz – Dudek
Fot. Angela
– Od trzech lat walczę o poprawę widoczności na skrzyżowaniu ulicy Wolności i Alei Wojska Polskiego w Jeleniej Górze. Obiecano mi pisemnie, że do końca tego roku krzaki zasłaniające drogę przy fontannie zostaną wycięte – mówi Bolesław Osipik, rowerowy ambasador Jeleniej Góry. – Zbliża się koniec roku, a rośliny jak rosły tak rosną – dodaje cyklista.

Temat ograniczonej widoczności na tym skrzyżowaniu został wywołany na jednej z prelekcji, zorganizowanej wspólnie przez policję i cyklistę w Książnicy Karkonoskiej.

- Policjant z ruchu drogowego mówił wówczas, że jest to jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w mieście i przyznał mi rację, że jedną z przyczyn są właśnie nasadzenia, które ograniczają widoczność kierowcom – mówi Bolesław Osipik. – Dlatego napisałem pismo z prośbą o usunięcie ich. W odpowiedzi z wydziału ochrony środowiska otrzymałem pismo, że zostanie to zrobione do końca roku. Jest grudzień. Ciekawy jestem, czy urzędnicy dotrzymają słowa. Przecież ważniejsze od estetyki jest bezpieczeństwo ludzi – dodaje cyklista.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (63) Dodaj komentarz

~pojebało? 11-12-2015 8:47
przeciez to wyglądało slicznie.. dlaczego was poj...?
~ 11-12-2015 8:50
co za idiota zgłosił ten wniosek? przecież tam się skręca tylko w prawo! wszystko widać jak na dłoni! ale dla ślepego to i sahara zasłania!
~rumcajs54 11-12-2015 9:10
Niestety, Pan Osipik ma rację. Sam jeżdżę na rowerze, motocyklu i samochodem. O ile z rowerem sprawa jest prosta o tyle później już nie za bardzo. Idzie o to, że nawet przy działającej sygnalizacji zdarza się jakże często, że wyrywni kierowcy chcą zdążyć na tzw. żółtym, stąd tyle tam zdarzeń. Przyzwoita widoczność pomogłaby w diagnozie sytuacji. Nie znaczy to jednak, że zieleni ma tam nie być w ogóle. Powinna być znacznie niższa albo przerzedzona. I jeszcze jedno: czy policja wnioskowała o poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu ?
~tez cyklista 11-12-2015 9:33
To nie problem krzaków(jest przeciez sygnalizacja)tylko braku w "rowerowej stolicy"ściezek rowerowych
~dziadyga_polski 11-12-2015 9:39
A nie lepiej tamtędy po prostu nie jeździć? A krzaczki niech sobie rosną.
~ 11-12-2015 9:46
popieram dziadygę! ale człek uważa się za boga na tym świecie więc to nie przejdzie:))
~ 11-12-2015 9:50
Jak pamiętam z młodych lat w tym miejscu był park fakt że nie było takiego ruchu i inaczej wyglądała ta krzyżówka jeździły tramwajei nic się takiego nie działo teraz jest skrzyżowanie i sygnalizacja świetlna a p Osipik zapomniał że żyje w 21 wieku i na każdym skrzyżowaniu ulic należy zachować szczególną ostrożność panie Oślepik
~Rico 11-12-2015 9:52
Taki ''kwiatek'' jest również na innym skrzyżowaniu co najmniej od początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku . mianowicie skrzyżowanie ul. Mostowej Z Osiedlem Robotniczym.Jadąc od Castoramy w kierunku centrum i skręcając z mostu w lewo w ul.Osiedle Robotnicze wielkie krzaczory skutecznie zasłaniają samochody jadące z centrum w kierunku Osiedla Robotniczego. Nie wiem jak można zarządzać w ten sposób miejskimi drogami .Czy my zawsze musimy być mądrzejsi ale po szkodzie ? Składam wniosek o wycięcie póki jeszcze nie za późno .
~xxx 11-12-2015 10:32
Pan Osipik ma rację! Jadąc od ul. Wojska Polskiego i chcąc skręcić w lewo na ul. Wolności , z okien samochodu absolutnie nie widać drogi, gdyż krzaki skutecznie zasłaniają widoczność. I nie jest to widzimisię Pana Osipika, lecz kłopot dla wielu kierowców. Proszę, nie hejtujcie Państwo, lecz postarajcie się wczuć w sytuację kierowców. To jest jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w naszym mieście. Bardzo często zdarzają się tam wypadki i kolizje. Bądźmy dla siebie wyrozumiali i, chociaż w okresie przedświątecznym, wykażmy się empatią. Pozdrawiam.
~: 11-12-2015 10:33
Do wpisu z 09:50 - zachowanie szczególnej ostrożności w tym przypadku nie załatwia "sprawy", kiedy NIC nie widać przez krzaki! Z pozycji rowerzysty, a szczególnie kierowcy niskiego samochodu, ogląd na całe skrzyżowanie jest niemożliwy - widocznie siedzisz w dostawczaku, że nie masz problemu! Koniecznie zlikwidować, zanim dojdzie do nieszczęścia!!!
~Mieszkaniec 11-12-2015 11:17
A krzaki koło Dino w Cieplicach jest Lustro przy Struga tam też jest przedszkole a wyjazd na ulice Wolności masakra z lewej krzaki skutecznie zasłaniają widok a my z dziećmi w autach mamy stres jak włączyć się do ruchu.
~ 11-12-2015 11:41
gdyby kazdy jezdzil wg przepisow i poruszal sie zgodnie z przepisami to krzaki by mu nie przeszkadzaly - ale wiadomo ze kiepskiej baletnicy to i gumka w majtkach przeszkadza
~hhh 11-12-2015 12:20
popieram usunięcie krzaków, wyjeżdżając z WP na Wolności rzeczywiście jest słaba widoczność, a jak dołożyć do tego jeszcze nieczynną sygnalizację świetlną i gnających ciołków na Wolności - o tragedię nietrudno
~uzi 11-12-2015 12:53
Niech Owsik weźmie swoje dwa kółka i wyjedzie poza miasto. Nie róbmy z Jeleniej betonowej dżungli bo jednemu krzaki zasłaniają widok :/ Noga z gazu i będzie mniej wypadków.
~ 11-12-2015 12:55
Co wy macie tam za krzaki ,zapraszam na wąskie i krzaczaste drogi na wsi jakie mamy .
~ 11-12-2015 13:15
Do wszystkich gamoni którym przeszkadzają krzaki przy ulicy: wystarczy nie wjeżdżać na czerwonym na skrzyżowaniw dróg.
~alfaomega 11-12-2015 13:31
Dzisiaj najważniejsze są s a m o c h o d y i wszysko trzeba im podporządkować i rosliny i drzewa i...ludzi.A potem narzekamy,że chorujemy,ze środowisko zanieczyszczone,że zmiany klimatyczne itd.
~do ja 11-12-2015 13:36
A ja się boje takich jak ty. Tzw.pisiory dobieraja się do tyłków postkomunistycznym dygnitarzom,ktorzy od lat nas robią w bambuko.Człowieku zacznij myśleć samodzielnie i analizować kto jest kim, a nie powtarzac hasła głoszone przez media bedące nadal w rękach POsrańców. Oni za wszelką cene nie chcą oddać władzy i robią teraz szopki, ktore juz nikogo nie szokują.Pamiętacie babę moherową spod krzyża czy debila z Krakowskiego Przedmieścia Andrzeja Hadacza. Spójrzcie na Węgry tam w koncu zaczyna być najważniejszy Węgier i jego interes, nie interes Hansa. http://wpolityce.pl/polityka/244449-techniki-manipulacji-czarny-pr-i-zdjecia-z-obroncami-krzyza-jowita-kacik-kim-tak-naprawde-jest-tajemnicza-suflerka-bronislawa-komorowskiego
~toleek 11-12-2015 13:39
Dokładnie krzaki krzakami, a myłenie myśleniem. Jestem przeciwny wycince tych krzaków ponieważ to miejsce od dziecka pamietam jako skwer zieleni przy, ktorym ludzie chętnie lubią posiedziec przy pobliskiej fontannie. Wycinajac je bedziemy mieli betonowo asfaltowy plac, a wypadkow nie ubędzie bo wycinka nie zastąpi myślenia.
~zaboberek 11-12-2015 13:43
Nie będę się wypowiadał na temat krzaków.Nie będę rozsądzał kto ma rację a kto nie.Jedno jest przykre,dlaczego niektórzy z Was używają takich inwektyw w stosunku do wnioskodawcy p.Osipika."Dziadyga,Owsik,Oślepik",czy na tym polega wasza odwaga,pisząc anonimowo .spotkajcie się z tym panem i powiedźcie te słowa patrząc mu w oczy.
~ 11-12-2015 13:49
do 13;36 PEŁNA ZGODA tylko myślących mało i dlatego nic nie kumają!!!
~ 11-12-2015 13:50
Zdjecie nr.4 idealnie pokazuje że te krzaki wcale nie zasłaniają.
~Janusz Rozum z J.G. 11-12-2015 14:07
POpaprańcu z godz.12.57 - Twoi oszuści... rządzili 8 lat, mieli większość w rządzie i nikt tym Krętaczom z Komorą, Schetyną, Kopacz... na czele nie przeszkadzał... Panie Zawiła, jakie były koszta ''rewitalizacji'' ścieżki na Perle Zachodu?? ( Prawdziwa nazwa, to ''Ścieżka Miłości'',a nie ''Ścieżka Poetów'').
~anty k 11-12-2015 14:21
Czy CYKLISTA to taki ktoś, co cyklicznie pisze jakieś bzdury? Czytając te powyższe wypociny, dochodzę do wniosku, że i tu pisiornia chce zawładnąć wszystkim. Jedni idioci piszą że na Węgrzech jest fajnie, inni, że pis wykańcza komunę, jeszcze inni uważają, że rower ma najwyższą rangę w poruszaniu się. No debilizm na całego. Mam okazje obserwować rowerzystów jak rwą chodnikiem (na zakazie) i po pasach (gdzie trzeba rower prowadzić), nie respektując ani ludzi ani przepisów. W dodatku co któryś tam jest pijany. Dlatego jestem za wykańczaniem ich w sposób absolutny. Albo pójdą na swoje trasy, albo znikną.
~-------- 11-12-2015 14:50
Popieram p.Bolesława i innych uczestników ruchu.Krzaki zasłaniają widoczność.Można w to miejsce posadzić coś nisko piennego.Wystarczy chcieć i pomyśleć.Czas już przyciąć w całej JG wszystkie gałęzie nad chodnikami i ulicami.Jak komuś za mało zieleni niech idzie spacerować do lasu i parku.
~taki jeden 11-12-2015 14:56
Rowerzyści zaczynają działać mi na nerwy... Proponuję wyciąć rowerzystów którzy na ul. Karola Miarki jeżdżą po ulicy pomimo zakazu ruchu dla rowerzystów (mają ścieżkę). Na Sudeckiej notorycznie to samo... Pan Bolesław powinien wiedzieć że nasze społeczeństwo jest ograniczone i nie stosuje się do przepisów i niestety niewiele się zmienia. I wycięcie tych krzewów nie poprawi bezpieczeństwa na skrzyżowaniu jak jeden z drugim wjedzie na czerwonym świetle. Jestem stanowczo za tym aby je zostawić!!!
~miesz 11-12-2015 15:27
najwiekszy problem, to że w miescie się nie dba o nasadzenia przydrożne, nie obcina sie gałęzi zwisających nad chodnikami np. wejscie na wiaduk na W.Pola, i ulicami ( np Drzymały, odrosty wiosenne akacji), żywopłoty zasłaniajace znaki, np. Oś. Robotncze,) zarośniete i zachwaszczone hydranty, i wiele innych miejsc. Przycinanie tych krzewów to przypadek, brak systematycznych działań, robione jest to jak się komuś z urzędu przypomni, albo będą upierdliwe interwencje mieszkańców.
~ 11-12-2015 15:59
kto sadzi krzaki na krzyzowce chyba tylko w jelonce wyciac to bedzie lepsza widocznosc i bezpieczniejszy przejazd
~ 11-12-2015 16:14
a rowerzyści jadący środkiem ulicy, albo co gorsza parami, bo muszą sobie pogadac? dla mnie to gorszy problem, bo ciagle musze na nich uważać....
~ 11-12-2015 16:23
do: 11-12-2015 13:15 | "Do wszystkich gamoni którym przeszkadzają krzaki przy ulicy: wystarczy nie wjeżdżać na czerwonym na skrzyżowaniw dróg." Wyobraź sobie, że przed godziną 6.00 rano światła na skrzyżowaniach jeszcze nie są włączone i skręcając w lewo z wojska polskiego w wolności naprawdę nic nie widać przez te krzaki. A co do wylewanego hejtu na p. Osipika: wyobraźcie sobie drodzy kierowcy, że zazwyczaj rowerzysta siedzi wyżej niż kierowca w samochodzie.
~: 11-12-2015 16:44
No i proszę, strach przed PISem zadziałał, krzaki zostały przycięte - dawno można było to zrobić i nie drażnić mieszkańców...i teraz jest znacznie bezpieczniej. Podobnie jak na ul. Mickiewicza z parkującymi samochodami przed ul. Norwida - wystarczyło ograniczyć obszar parkowania i nie ma od dawna kolizji (sam znak STOP sprawy nie załatwiał). Mieszkańcy nie piszą, by uprzykrzać życie, tylko w trosce o bezpieczeństwo - w końcu dotarło...
~kierooo 11-12-2015 17:27
Jeżdżę tamtędy codziennie i na prawdę nie widzę żadnego problemu w tych krzakach. Nie wiem jak inni kierujący, ale ja, jak nie działa sygnalizacja zatrzymuje się i patrzę.
~RS 11-12-2015 17:49
14:56-taki jeden- Ty znasz się dzieciaku na znakach?. Gdzie tam są zakazy?. To są trakty, ścieżki pieszo-rowerowe głąbie!. Nie ma obowiązku rowerzysta po nich jeździć.
~Gość 11-12-2015 17:51
na skrzyżowaniu wyczółkowskiego też takie same chaszcze zaslaniaja całą droge
~s. 11-12-2015 17:58
Wyciąć, zalać betonem i postawić Biedronkę. Chore.
~ 11-12-2015 18:03
Do 14.07 Weż tabletkę i idż na mszę, może tam znajdziesz miłość !!
~Ewka 11-12-2015 18:12
I po co te zjadliwe wpisy. Zieleń w mieście jest bardzo potrzebna ale wszelkiej maści krzaczory zasłaniajace widocznoć już niekoniecznie. Co do tego skrzyżowania to miejsce na wyższe nasadzenia należy znależć na trawnikach przy fontannie. I do przedmówców: na tym skrzyżowaniu skręca się też w prawo, ja też pamietam to miejsce jako skwer niemniej jednak proszę sobie przypomnieć ile w tamtym czasie było samochodów w Jelonce i wszystko jasne.
~Do Rico 11-12-2015 18:27
Popieram i się zgadzam! mostowa i os robotnicze osobiście udzielałam pierwszej pomocy mężczyźnie potracaconemu na przejściu dla pieszych którego kierowca nie zauważył w porę przez krzaki!! Auta wręcz wyskakują zza krzaka. W szoku są piesi którzy przechodzą na zielonym i kierowcy którzy w ostatniej chwili mają możliwość orientacji w sytuacji!
~ 11-12-2015 18:38
pan Rowerzysta jakiś nerwowy - ma za szybki rower, czy co? A przez pasy i tak pieszo! :-)
~ 11-12-2015 18:48
Nie mozna zrozumieć dlaczego żywopłoty muszą być tak wysokie ? nic nie widać z samochodu! czy to nie chce sie schylić tnącemu? Koszmar jest rzeczywiscie przy DINO w Cieplicach, na XX-lecia/wjazd na Podgórzyńską/ ...właśnie zginęła tam kobieta za co powinno odpowiedzieć miasto- a te patyki tam rosnące i chwasty są obrzydliwe . Po co one tam są? Czarne od błota zatruwają powietrze tylko.Tyle kasy jest za smieci -dlaczego nie ma efektu w porzadkach na ulicy? Prezydent ,radni ,straż miejska biora pieniadze za co? W innych miejscach tez nie lepiej a ludzie cierpią.Ja też boję się rowerzystów jak ognia-przeważnie starsi jada beztrosko żadnych przepisów nie przestrzegają pod kołami samochodów podjezdza...a co tam niech się inni martwią o niego.Straż siedzi w ciepłym i obmyśla mandaty za złe p
~Do RS 11-12-2015 18:54
Sam jestes głąbem... Akurat na odcinku Karola Miarki od baru TaDo do skupu złomu jest zakaz ruchu dla rowerów...
~ja 11-12-2015 18:57
Gdyby większość z tych "negatywów" przejechało tyle kilometrów na rowerze czy motorowerze co Panowie Osipikowie może byli by bardziej tolerancyjni. Myślę, że Pan Osipik jako społecznik, osoba zabiegana i udzielająca się w w wielu akcjach nie zawracał by głowy komukolwiek gdyby takiej potrzeby nie było. Oba te światy można połączyć tak aby wszyscy byli zadowoleni. Natomiast kompletnie nie rozumiem fali hejtu i wylewającego się jadu w komentarzach. Rozumiem, że taka moda ale może warto się zastanowić następnym razem. Szkoda, chyba powinno się takich ludzi doceniać, że im się chce w imieniu większości z Nas walczyć. Serdeczne pozdrowienia dla Panów Osipik!
~Arturka 11-12-2015 19:52
malkontenci narzekają, wystarczy przestrzegać sygnalizacji świetlnej ;>
~sZuger 11-12-2015 19:59
Panie Bolesławie z pana to prawdziwy bolek,tam jest sygnalizacja a jakby nawet nie było to dojeżdżając do ul.wolności należy spojrzeć w lewo i prawo i proste
~morda 11-12-2015 20:16
Osobiście sprawdzałem,dojezdżając z wojska.p do ul.wolności wcale te krzaki nie zasłaniają tak bardzo widoczności
~ 11-12-2015 21:23
PiS da 500zł i krzaki nie będziecie widzieć!!!!!!!!!!!!!!!!
~ekolll 11-12-2015 21:34
Co za ...z tego cyklisty niech łeb sobie utnie bo mi widoczność zasłania jak się patrze na niego. Banda świrów a krzaki są od zawsze mieszkałem tam i nie powiem żeby było dużo wypadków w tym miejscu są światła
~ 11-12-2015 21:53
Z krzewów w postaci kul można uformować grzyby na dość wysolich trzonkach i będzie lepsza widoczność.
~Blądimać 11-12-2015 22:13
Bo w sumie krzaki po to są.
~negus 11-12-2015 22:35
Jestem za zielenią, ale w miejscach do tego przeznaczonych, a na skrzyżowaniach powinno nie być roślinności lub jak najniższa. Dochodzi tam do wielu wypadków. Skoro MPGK ma nowego ogrodnika, bo poprzedni Pan poszedł na emeryturę i nauczył sporo rzeczy nowego ogrodnika powinien wiedzieć jak przyciąć krzewy, żeby były i były niskie
~KK 11-12-2015 23:08
Proponuję zasadzić sztuczną palmę jak w Warszawie zamiast krzewów,będzie bezpiecznie i uroczo
~piotr58 11-12-2015 23:34
A może by pan "rowerowy ambasador" pojechał sobie w inne miejsce? Albo siedział w kapciach przy kominku i robił na drutach? A nie zawracał ......gitarę!!!???
~manci 12-12-2015 0:58
popieram krzaki wyciąć !z krzyżówki ulic Podwale Osiedle Robotnicze !!! jak dojdzie do nieszczęscia to kto za to odpowie?
~why 12-12-2015 7:42
a gdzie byli jego rodzice pyta siem
~do ekolll 12-12-2015 15:56
no bo tak to jest jak się jakąś grupę społeczną przesadnie wielbi to teraz wielu rowerzystom woda sodowa do łba uderza (nie wszystkim),,, ambasador rowerowy ??? co to ma być ??? może jeszcze mu dacie państwową posadkę za nasze podatki ?
~ 12-12-2015 17:08
Ja proponuję na tym skrzyżowaniu postawić pomnik, wszyscy wiedzą kogo i bez dyskusji !!!!!!!!!!!! Co na to p. Machałek? no i z racji pory roku dziadek Mróz !!
~ 12-12-2015 17:32
Bolek zmień okulary ty juz nie poznajesz znajomych na ulicy a jak wypatrzyles jakieś krzaki na skrzyżowaniu DZIWNE znajomy ze stajni Wojanowskiej
~SOLO 12-12-2015 19:42
Na lewoskręcie z ul. Mostowej w Osiedle Robotnicze żywopłot również zasłania widok kierującym pojazdami.Szczególnie uciążliwe jest to kiedy nie działa sygnalizacja . Likwidacja żywopłotu umożliwi szybszy i bezpieczniejszy przejazd.
~Priorytet 12-12-2015 20:51
Proszę o podanie ile tam było wypadków. Zieleń tak , ale nie tam gdzie krzewy ograniczają widoczność. Policja powinna wnioskować o wycięcie tych krzewów już kilka lat temu. Czy musi wydarzyć się tragedia....... NATYCHMIAST CIĄĆ!!! na 100% widoczność.
~hm 12-12-2015 21:16
czesto jezdze i w tym miejscu to tragedia , prawie nic nie widac , nie wiem co za d*b*l wymyslil krzaki w tym miejscu
~ 12-12-2015 21:33
Jadę a tu na skrzyżowaniu PIS DA no i dzwon co tam krzaki , !
~jelinek 12-12-2015 23:36
Jak dojdzie do nieszczęścia na tym skrzyżowaniu, zarządca skweru już powinien przygotować się, że ponosi całkowitą odpowiedzialność.
~Geri 19-12-2015 19:11
a może pan Osipik wziąłby się za nauczenie większości rowerzystów jak należy się zachowywać w ruchu ulicznym,zamiast zajmować się takimi pirdołami.To jest prawdziwy problem a nie to czy krzaki rosną na tym czy innym kawałku skweru.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group