• Wtorek, 19 listopada 2019
  • Godz. 16:51
  • Imieniny: Elżbiety, Seweryna, Maksyma
  • Czytających: 6772
  • Zalogowanych: 20
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Kierowcy–seniorzy na szkolenia z jazdy?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 16 sierpnia 2019, 20:00
Aktualizacja: Sobota, 17 sierpnia 2019, 6:25
Autor: Jelonka.com & TV Dami
Blisko 700 seniorów z województwa mazowieckiego weźmie udział w szkoleniach dla kierowców. Programem objęte są osoby po 55. roku życia. Czy takie szkolenia dla osób starszych, prowadzących samochody należałoby wprowadzić w całym kraju i czy to wpłynęłoby na bezpieczeństwo w ruchu drogowym? O to pytaliśmy w programie „Głos ulicy”.

Twoja reakcja na artykuł?

6
18%
Cieszy
3
9%
Dziwi
1
3%
Nudzi
2
6%
Smuci
1
3%
Złości
20
61%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (43) Dodaj komentarz

~zaboberek 17-08-2019 9:23
Większość wypadków i kolizji powodują ludzie młodzi,pełni fantazji i brawury. Osoby starsze jeżdżą może wolniej,ale bardziej bezpiecznie.
~Meg 18-08-2019 8:03
do: ~zaboberek (9:23)
Owszem u młodych brawura, ale starsi też. Brak koncentracji, spostrzegawczości. Poza tym ci wszyscy starsi dziś ludzie zdawali prawo jazdy całe wieki temu, przepisy się zmieniały jak i ruch na drodze. Dziś o wiele więcej pojazdów na drodze i inna prędkość.
~No nie 18-08-2019 9:16
do: ~zaboberek (9:23)
Jaki głos ulicy? Przypadkowe osoby dziadygi co nie maja pojęcia o czym mówią. Na szkolenie może się każdy zawsze zgłosić jak zechce. Szkolenia to powinny być dla młodych gniewnych co myślą ,że jak w grach maja kilka żyć. Przestańcie pociskać takie bzdury. Seniorzy to ludzie stateczni rozważni i posiadacze dobrych, w miarę nowych aut. Osobiście zrobiłem sobie prezent na siedemdziesiątkę kupując nowego Opla Grandland X. i nie narzekam. Mam zamiar jeszcze kilka lat pojeździć.
~uzi 18-08-2019 21:40
do: ~zaboberek (9:23)
Chyba nigdy nie prowadziłeś... Na młodych wiesza się non-stop psy, ale najgorsi na drodze są "seniorzy". Zero refleksu, motoryki i niestety znajomości przepisów. Po 55 roku życia powinny zostać wprowadzone obowiązkowe badania stanu zdrowia i bezpardonowe pozbawianie prawa jazdy. Złapany na prowadzeniu bez uprawnień powinien tracić tracić pojazd...
~xizorf 19-08-2019 10:28
do: ~No nie (9:16)
Nie zawsze. Zdarza mi się widzieć seniorów w autach wyglądających na starsze niż ja sam. Kiedy drogę mi blokuje auto poruszające się wolno i niepewnie, po wyminięciu w 4 przypadkach na 5 okazuje się, że to osoba starsza. Nie ma zatem co generalizować. A wiek robi swoje, wielu seniorów ma problem ze wzrokiem, refleksem, zdolnościami ruchowymi... po prostu bywa, że ktoś ze względu na lata już się nie nadaje do kierowania. I wolałbym, by takich ludzi wyłapywał lekarz, a nie drogówka.
~ 19-08-2019 12:31
do: ~xizorf (10:28)
Za to moje spostrzeżenia są takie, że widząc przed sobą dziwnie jadący samochód(niepewność, nadmierne zjeżdżanie na pobocze przed jadącą z przeciwka ciężarówką, wolna "dziadkowa" jazda, nieumiejętność zachowania się na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach lub na skrzyżowaniu nie działa sygnalizacja świetlna itp. itd.) w 8 przypadkach na 10 okazuje się, że kierowcą jest kobieta. Kilka tygodni temu jechałem za samochodem prowadzonym przez kobietę, która zjechała na pobocze i dosłownie zatrzymała się do zera, bo z przeciwka zbliżała się duża ciężarówka. Droga była wąska, ale nie na tyle, żeby aż się zatrzymywać, tym bardziej, że dwie ciężarówki spokojnie się mijały, a co dopiero osobowy i ciężarowy. Zamurowało mnie jak to zobaczyłem. No i zwłaszcza wśród młodych kobiet nagminne jest prowadzenie samochodu z telefonem przy uchu, jakby nie wiedziały o czymś takim jak zestawy głośno mówiące!?
~bolo53 19-08-2019 14:51
do: ~Meg (8:03)
Ci , którzy zdawali dawno tak jak ja rozumieją przepisy kodeksu a nie ABCD. Młodzi kierowcy za pomocą testów zostali odmóżdżeni !!!!!!!!!
~c 28-08-2019 10:36
do: ~Meg (8:03)
Prędkość ta sama - 90, 50
~gość 17-08-2019 9:57
Wiek emerytalny nie przeszkadza ,a senior za kółkiem tak. Coś tu nie halooooooooooooo
~xizorf 19-08-2019 10:18
do: ~gość (9:57)
A nie wolałbyś mieć większej pewności, że blisko ciebie za kółkiem siedzi osoba, która nie zagraża innym osłabionym wzrokiem, refleksem, motoryką i kojarzeniem? Bo niektórym osobom wiek i stan zdrowia odbiera niestety zdolność do bezpiecznego prowadzenia pojazdów.
~c 28-08-2019 10:34
do: ~xizorf (10:18)
Osłabione kojarzenie to ma większość Polaków, zwłaszcza tych młodych.
~iras 17-08-2019 11:37
Wszystkich kierowców kierować na badania na Groszową co rok na koszt kierowców oczywiście.Po każdym mandacie również. Nauczą się kultury jazdy.
~ 17-08-2019 14:58
do: ~iras (11:37)
ciebie raz w roku do psychiatry..
~soclib 18-08-2019 2:10
Nie obliczalni to :kurierzy, "karki z koszulkami wszechpolactwa, rozanielone blondyny w BMW, Niedzielni w garniturach i kappelusiku, drinkujący ,robotnicy po pracy pod tanimi sklepami,księża wracający z kolędy.
~Iks 19-08-2019 14:25
do: ~soclib (2:10)
Wystraszony emeryt z trzęsącymi się rękami i nogami to też nie jest postać, którą chciałbym spotkać na drodze.
~dziarskie47 25-08-2019 20:16
do: ~Iks (14:25)
Ja, jako emeryt po 70-tce, mógłbym cię tylko tak w doopę kopnąć, że być trząsł kalesonami do pierwszego swego pogrzebu. Do kolan mi nie sięgasz kmiotku, bo ja uczę debili twojego pokroju.
~xiz 30-08-2019 8:51
do: ~dziarskie47 (20:16)
Więcej pomyślunku i mniej nerwów, bo pikawa siądzie. Wigor zachowaj na sprawy łóżkowe. Jeszcze raz, jak krowie na rowie: jeśli ktoś jest w stanie prowadzić, to OK. Ale jeśli nie jest, to dlaczego mają się o tym dowiedzieć ludzie na tyle pechowi, by go spotkać na swojej drodze?
~ja 18-08-2019 21:51
Syn kolegi - młodziak na 1 rok jazdy miał 4 kolizje - oglądał się 'za dupami'. Brak panowania nad sobą a co dopiero nad pojazdem to problem młodych ludzi. Inny problem to ludzie jeżdżący rzadko i bardzo mało ( po parę kilometrów)- to są ludzie - niezależnie od wieku - bez doświadczenia / nawyków. Znam starsze osoby - po siedemdziesiątce - jeżdżące często i od nich młodzi mogliby się dużo nauczyć.
~ 19-08-2019 5:35
Seniorzy po 55
~Kola 27-08-2019 11:34
do: ~ (5:35)
Młodzi po każdym wypadku
~xiz 30-08-2019 8:51
do: ~Kola (11:34)
Każdy po każdym wypadku.
~Obywatel 19-08-2019 10:16
Wszyscy obywatele sa rowni wobec prawa.Wniosek jak szkolenia to dla wszystkich i autorow pomyslu tez.
~ktoś 19-08-2019 11:48
a co mnie obchodzą nowalijki anglików. Jak miałoby to wejść u nas w życie to z rozpędu niech nasze pobory wyrównaję do anglików - wtedy będę za te pieniądze jeździł taryfą. Chory kraj , państwo typowo policyjne
~Iks 19-08-2019 15:16
Przypominanie ludziom treści przepisów to jedno. Powinno się też okresowo sprawdzać, czy osoba w podeszłym wieku w ogóle spełnia psychofizyczne warunki do prowadzenia. Nie raz na 10-15 lat, ale raz na rok. A okresowe szkolenia ze znajomości przepisów drogowych powinien moim zdaniem przechodzić każdy kierowca. I nie ma sensu dyskutować o tym, czy więcej wypadków powodują kierowcy młodzi czy starzy. Jeśli coś przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na drodze w stopniu istotnym względem kosztów, to należy to stosować.
~XYZJ 20-08-2019 11:09
Do iks:a może na okresowe badania co rok, obowiązkowo wysyłać młodych,wściekłych i niewyżytych kierowców, którzy bezczelnie zajeżdżają drogę,pędzą 100 po mieście, wciskają się, gdy zostawiam sobie przestrzeń w razie "W". To młodzi nagminnie popisują się jakimi to oni są "mistrzami" już po miesiącu posiadania prawa jazdy, co kilka dni słyszymy jak DRZEWO STANĘŁO na drodze młodemu i szybkiemu kierowcy, gdy wracał z dyskoteki z kolegami!! Zostaw starszych ludzi, którzy może jeżdżą wolniej, ale BEZPIECZNIEJ, po prostu wyprzedź i PĘDŹ dalej.....szerokości
~do XYZJ 26-08-2019 19:03
do: ~XYZJ (11:09)
tekst to strzał w dziesiątkę ! :) .
~qwerty 21-08-2019 7:35
Wypowiedź drugiej Pani - W PUNKT! Nic dodać, nic ująć
~Kapitan Skyłokjer 22-08-2019 0:39
do: ~qwerty (7:35)
qwerty?
~Kapitan Skyłokjer 22-08-2019 0:42
do: ~qwerty (7:35)
To ty Zdzichu?
~Kapitan Skyłokjer 22-08-2019 0:44
...mnie tu w ogóle nie było.A wy mnie tutaj nie kołujcie politycznie.
~ 24-08-2019 13:23
do: ~Kapitan Skyłokjer (0:44)
Jak 55letni kierowca to staruch a pracujący 55latek?
~ 24-08-2019 17:59
A kierowcy taxi sami prawie emeryci ,ślepe , głuche a do tego jak wsiada to mu nogawki się trzęsą a ci kierowcy co mają pracować 65 lat to co a ci co wożą ludzi to starsi ludzie , młody nie pójdzie za te pieniądze użerać się z pasażerami
~łysy 24-08-2019 20:19
Proponuję drogi tylko dla pięknych i młodych ,z wypasionymi furmankami,ale bezmózgowców.
~Długowłosa:) 25-08-2019 9:43
haha do" łysy " usmialam sie do łez :)
~dziarskie47 25-08-2019 20:11
Jeżdżę od 1972 roku bez przerwy. Ponad milion km i ZERO WYPADKÓW I STŁUCZEK, zaledwie 4 mandaty - z tego dwa wątpliwe a jeden niesłuszny. Ostatni - ten niesłuszny - w 2001 roku. Jeśli do mnie przyjdzie jakiś debil i powie, że potrzebuję szkolenia, to go yebnę w czerep tak, że sam będzie wymagał szkolenia w ponownym chodzeniu.
~Iks 30-08-2019 12:43
do: ~dziarskie47 (20:11)
Dziadku, nie rzucaj się tak, bo cię w kaftan zapną.
~darek. 25-08-2019 22:48
Tu piszą chyba sami seniorzy
~Kola 27-08-2019 11:32
Niestety powinni być sprawdzani pod względem zdrowotnym - od czasu zdobycia Prawa Jazdy ich zdrowie często ulega znacznym pogorszeniom np padaczka, cukrzyca, wada wzroku , pogorszona sprawność ruchowa itp. To także dotyczy młodych kierowców co kilka lat
~Senior 55 lat hahahaha 28-08-2019 10:26
55 lat to tak jak 45 lat 20 lat temu.Senior to może być po 65 -70 rż ??
~c 28-08-2019 10:31
Raczej dla młodych z IQ poniżej 60.
~Polak 29-08-2019 14:10
Ostatnio przed Drzymały wyprzedzał mnie na podwójnej ciągłej czarny volkswagen kombi DSR , póżniej przejechał pod tunelem na czerwonym i ma szczęście bo jakby się zatrzymał to naj..bym mu sękówi , kierowca miał dwadzieścia parę lat. Znam rejestracje tego pajaca i go prędzej czy póżniej namierzę a wtedy niech założy pampersa gimbus pierd..
~kasa 29-08-2019 21:58
cha cha cha wypuszczanie w maliny sondując by grosik kapnął oskubcie emerytów i rencistów niech płaczą i płacą za testy i... Bzdura po 55 roku życia testy. Niemcy posuwają autami po 90 rzadko ale tak jest - czego już w takim wieku nie popieram. Wypadki były są będą a statystyki pokazują, że sprawcami większości jest brawura młodych nie ludzi w wieku poprodukcyjnym a ten się wydłużył
~Jarek 1-09-2019 16:12
Mam lat ponad 70 .Jeżdżę 40 lat(nie zawodowo).Boję się na drodze kobiet,bo nigdy nie wiadomo co zrobią.Na drugim miejscu zagrożenia stawiam młodych kierowców .Jeżdżą przeważnie starymi rozpadającymi się autami.Zakazać trzeba jazdy samochodami starymi i już będzie lepiej.Starsi kierowcy jak ja są bardziej przewidującymi niż Ci młodzi mądrale.Zaznaczam,że miałem przez te lata jeden wypadek - nie z mojej winy i miałem wtedy 40 lat.Jeżdżę dalej i będę jeździł .Jak zauważę ,że coś ze mną nie tak to przestanę.I jeszcze jedno - na słuch są dobre aparaty ,a na wzrok okulary.Tylko na głupotę nic nie ma.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group