• Piątek, 15 listopada 2019
  • Godz. 22:28
  • Imieniny: Alberta, Leopolda
  • Czytających: 7003
  • Zalogowanych: 11
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Fotoradary zwalczą piractwo drogowe?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 18 stycznia 2013, 12:55
Autor: jelonkatv
jelonkatv
Fot. jelonkatv
Coraz więcej fotoradarów montowanych jest przy polskich drogach, by powstrzymać piratów notorycznie łamiących przepisy. Według planów Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego w tym roku liczba fotoradarów znacznie wzrośnie, co ma poprawić bezpieczeństwo podczas jazdy.

Co jeleniogórzanie sądzą o użyteczności fotoradarów, czy poprawiają bezpieczeństwo, i czy w ogóle są potrzebne, dowiecie się w programie „Maraton subiektywnosci”.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (44) Dodaj komentarz

~Wiadomo? 18-01-2013 14:46
Po co wciskać ludziom takie pierdoły jakie bezpieczeństwo. Co radar wykryje pijanego kierowcę, lub kierowcę co ma zakaz prowadzenia pojazdów. Wcale nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa tylko o zdarcie kasy z kierowców. Gdyby chodziło o poprawę bezpieczeństwa wystarczy zwiększyć liczbę oznakowanych radiowozów na drogach tak żeby Policja była widoczna na drogach co dzień , a nie tylko w czasie zapowiadanych akcji. Wiadomo ,że przed radarem każdy zwalnia po to żeby zaraz dodać gazu.Działania Rządu gdzie wydawane są wielkie pieniądze na radary i nieoznakowane radiowozy nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem jest to zwykłe polowanie na kierowców dla ratowania budżetu.
~Rico 18-01-2013 14:50
Teraz to ze strachu będą wszyscy się''ciągnęli'' 30km/h i będzie jeden wielki korek
~ 18-01-2013 15:25
czy chowanie sie za drzewa z fotoradarem na ulicy spółdzielczej przez S,M, to ma być poprawa bezpieczeństwa cz nabijanie kasy.
~ 18-01-2013 16:38
To perfidne wyciągnięcie pieniędzy od kierowców aby załatać budżet centralny. Policja będzie musiała zapewnić założonego planu wpływów do budżetu. Straż miejska natomiast zadba aby wpływy do budżetu terenowego miast i gmin też były odpowiednio wysokie zważywszy ,że też podniesiono kwoty mandatów. Zrozumiałbym że jest to walka z piratami gdyby decydenci podnieśli ilość punktów za przekroczenia prędkości aby szybciej piraci mogli nazbierać odpowiednia ilość i stracić np czasowo prawo jazdy. Byłaby to skuteczniejsza i tańsza metoda walki z piratami niż wzrost mandatów i fotoradarów. Wtenczas jednak nie byłoby takiej kasy i łatania dziury budżetowej. Stach
~filozof 18-01-2013 16:56
W jednym z krajów skandynawskich władza z radarów zrobiła loterie fantowa :) a mianowicie każdy obywatel który przejechał obok radaru z prędkościa która w tym miejscu obowiazywała lub mniejszą mógł wziąść udział w loterii , ponieważ radar robił zdjęcie i wysyłał fotki do bazy danych gdzie losowani byli zwycięzcy :) Jednak można zachęcić kierowców do przepisowej jazdy a nie zniechęcić do władzy ?
~jeż 18-01-2013 17:21
taka decyzja, to traktowanie obywateli jako tłuszczy bezmyslnej w ramach odpowiedzialności zbiorowej, może wybory coś zmienią!!
~szofer 19-01-2013 8:41
Wybory na szczeblu kraju! Trzeba postawić na naukę i zacząć już w gimnazjum . Jest jedno TYLKO jak delikwent będzie umiał to zda ,a WORDy pójdą z torbami. To COŚ jest podobne do liceów złe nauczanie ,korepetycje a wymogi na maturze olbrzymie.Przede wszystkim edukacja .
~Pi 19-01-2013 12:29
Dowodem na to, że fotoradary są dla kasy a nie dla poprawy bezpieczeństwa jest dodatkowa opłata za "nieskazanie sprawcy". Bogaty wariat będzie płacił i nie zostanie wyeliminowany za przekroczenie punktów - będzie szalał aż kogoś zabije. Drugi argument to taki, że jak mandat przychodzi po pół roku od wykroczenia to po takim czasie nie wiadomo już za co .
~do 15.25 jff 19-01-2013 14:36
Ja akurat mieszkam na osiedlu gdańskim i chciałbym żeby straż stała tu z radarem częściej niż stoi. Przynajmniej jeżdżą trochę wolniej. A jak nie wiesz z jaką prędkością tu grzeją to przyjdź i popatrz. Jesteś zbyt ślepy żeby to ogarnąć.
~ 19-01-2013 15:01
Głównie widzę,że starsi ludzie mają wiarę w to,że to coś zmieni, wynika to z tego,że są bardziej naiwni, mniej prowadzą auta i wciąż ufają temu państwu! W takiej przepytywane, powinni się wypowiadać kierowcy!
~jacha 19-01-2013 21:01
proponuje strazy miejskiej żeby lepiej zrobiła poządek z zebrakami pod kazdym marketem bo wejsc do sklepu normalnie nie można bo jeden z drugim odrazu o drobne pytają. Kiedys wyjde z siebie i normalnie odrazu w ... dam raz drugi trzeci bo juz zaczyna mnie to irytować
~Ryś z Klanu 19-01-2013 21:17
Poprawa bezpieczeństwa na drogach to nie tylko kwestia kontroli prędkości ale również trzeźwości a także stan dróg,jakość nawierzchni.Czy nie odśnieżone drogi, brak odwodnienia , ubytki asfaltu, zapadnięte studzienki,itd nie mają wpływu na bezpieczeństwo?Jeśli państwo chce się zająć poprawą bezpieczeństwa na drogach to tylko kompleksowo a nie z nastawieniem na zysk.Z resztą trzeba być idiotą,żeby wierzyć w czyste intencje tych"wielkogłowych", kiedy zaplanowano na ten rok 1,5 miliarda PLN wpływów z mandatów.
~ 20-01-2013 10:53
jakby ta polityka naprawdę miała nas nauczyć "bezpiecznej jazdy" to byłyby surowe kary dla narwanych debili którzy namolnie trąbią na tych którzy jeżdzą przepisowo
~działacz.... 20-01-2013 11:59
straż miejska powinna zająć się porządkiem a nie radarami,odbiera policji to co powinna robić policja,a w policji są ludzie wyszkoleni w ruchu drogowym i dla nich niema pieniędzy dlatego ich nie widać na drogach,po drugie straż miejska ma większe zarobki niż policja . A teraz na rok 2013 mają do budżetu wnieść mandatów na kwotę 650 tysięcy złotych, tak jest zaplanowane i dlatego ich nie widać na patrolach, dlatego straż miejska powinna być odwołana a te pieniądze dać policji i wtedy będzie bezpiecznie w mieście i na ulicach.A takich mają strażników że nawet nie umieją wypisać mandatu. Ludzie nie dajcie się zwarjować.
~łubudubutoja 20-01-2013 12:11
http://palikot.blog.onet.pl/2013/01/18/7-cudow-nowaka/
~,,,,,,,,,.b/ 20-01-2013 13:53
Urban jak opuszczał rząd to powiedział że oni się wyżywią a my będziemy za to płacić i tak już jest
~gumiś 20-01-2013 15:59
jak mówimy o bezpieczeństwie to należy zwrócić uwagę na słynne Jeleniogórskie o kamerowane skrzyżowanie .Czy jest bezpiecznie gdy kierowcy cofają z połowy skrzyżowania po wjechaniu na żółtym.Może wielbiciele bezpieczeństwa zastanowią się nad sekundnikiem i dadzą szanse przejechać po ludzku.A może pora po następnych wyborach wysłać niektórych na Polską emeryturę i dożywotne zapomnienie.
~łubudubutoja 20-01-2013 17:18
Fotoradar nie zatrzyma idioty w ......przyciemnionych szybach a patrol TAK !Straż miejska do patrolowania ulic !
~Rys z Klanu 20-01-2013 18:25
A patronem Straży Miejskiej będzie Matka B. Fotoradarowska!
~123 21-01-2013 9:02
Niewątpliwie fotoradary poprawiają bezpieczeństwo. Może tego nie widzicie ale gdy rodzina z Niemiec do mnie przyjeżdżała w latach 90-tych ubiegłego wieku, to w Zgorzelcu siadałem za kierownicę kuzyna samochodu. Normalnie facet bał się kierowców w Polsce a te kilkadziesiąt km jazdy był dla niego stresem nie do wytrzymania. Obecnie jak przyjeżdża to , co prawda ze strachem ale dojeżdża do Jeleniej. Jestem za radarami i to we wszystkich miejscach gdzie idioci pokazują na co ich stać. Jestem też za radarami chowanymi w śmietnikach i z za krzaków. Jazda z bezpieczną szybkością powinna być normą a nie zaskoczeniem.
~ 21-01-2013 10:59
zrobić porządek z narwanymi ... którzy trąbią a często nawet drą ... i wygrażają tym którzy jeżdzą przepisowo
~ 21-01-2013 14:01
Wystarczy dostosować prędkość do mijanych znaków drogowych i znika problem fotoradarów. ujg
~pieta 21-01-2013 15:00
Jak zabiora punkty karne to napewno benda jezdzic wolniej przeciez tu nie chodzi tylko o pieniadze
~ 21-01-2013 15:20
To Państwo poliyjne tworzy takie problemy,wymysla,kombinuje tak aby oni mieli dobrze,my mamy płakac i płacic.Wot wsio.
~hgf 21-01-2013 16:06
no fakt namierzy ze pod radarem przejechal z duza predkoscia, ale radar go nie wyeliminowal z ruchu drogowego, bo za 5 min za godzine albo za pare dni ten pirat kogos potraca, a zdjecie dostaje za jakis czas , ilu ludzi moze taki nakrzywdzic do czasu otrzymania zawiadomienia ze przekroczyl predkosc wiec gdzie tu bezpieczenstwo dla innych korzystajacych czyli potwierdzza sie ze chodzi o kase, nie ma eliminacji nacpanych pijanych i z powodu zlego stanu technicznego , radar tego nie wylapuje,
~ 21-01-2013 16:08
pod radarem teraz kazdy bedzie aniol;iem , nawet pijany a co gdy radaru nie ma, tam dopiero pojdzie w ruch pedal gazu
~ 21-01-2013 16:13
w miescie powinno byc tyle radarow ile jest przejsc dla pieszych i wtedy byloby bezpiecznie, a gdyby panstwo i miasta uznaly ze jeszcze za malo radarow to domalowac zebry gdzie sie da , a najlepiej co 20 m na kazdej drodze i ulicy oprocz drog szybkiego ruchu i autostrad
~leśnik 21-01-2013 17:22
Tu tylko i wyłącznie chodzi o kasę,a nie o bezpieczeństwo.
~indus 21-01-2013 19:09
Radarów nigdy zbyt wiele. Zbyt bardzo cenię życie, by dać się zabić przez populistycznych polityków, którzy napuszczają media na służby chroniące nasze bezpieczeństwo. Radar jest jedynym znanym mi batem na czubów za kółkiem. Także każde skrzyżowanie powinno mieć kamerki. To jedno koło Aniluksu to zbyt mało. Zdecydowanie potępiam Palikotowców i podobnych im populistów.
~Mandat 22-01-2013 1:17
śmiechu warte to wszystko dziura na dziurze na tych ulicach, zajmijcie sie najpierw tym , wszelkie madaty to tylko kasa ale chyba na zalatanie dziur nie idzie, obwodnica do karpacza jest ładna a setki dziur w jg trzeba jezdzic na pamiec zeby samochodu nie uszkodzic, bo dziura na kazdej drodze za wyjatkiem ostatnich dni bo snieg przykryl, a mandaty sam dawalem za granica wiec wiem ze chodzi tylko o kase !!! Nikt sie z tego nie wykreci- na oficjalnym dokumencie z pracy jest rubryka ile mandatow danych a jak wyskoa liczba to podpis kierownika z dopiskiem dobra robota, czy to nie chore ?
~dj 22-01-2013 10:00
Fotoradary owszem tam gdzie czubki wariują np. ul. Bacewicz, Ogińskiego, nawet co 100 m. Ciekawi mnie co robi policja i straż miejska na ul. Ogińskiego koło szpitala.Ulica jest zamknięta dla ruchu z małymi wyjątkami. Jednak mimo znaków zakazu ruchu, zakazu zatrzymywania się, zakazu wjazdu w ulicę jednokierunkową ruch panuje jak na autostradzie. Jeżdżą czubki i trenują poślizgi, parkują na chodnikach i trzeba zejść na ulicę aby ominąć. Policja , jak również straż miejska jedzie na zatoczkę koło ciepłowni szpitalnej , chwilę postoją ( nie wiem może jedzą śniadanie) i wracają nie zwracając uwagi na parkujące pojazdy. To samo dzieje się na całym zabobrzu, chodniki są dla samochodów a nie dla pieszych.Zresztą policja daje przykład , na uł. Elsnera jest kasyno gdzie policja i straż miejska przy
~dj 22-01-2013 10:04
cd.przyjeżdżała na posiłki , ( teraz w remoncie otwarcie 1 lutego) gdy nie było miejsca na parkingu parkowali na chodnikach zostawiając dla przechodniów ok. 0,5 m do przejścia, więc jak mają się zachowywać inni kerowcy gdy policja daje przykład.
~Aristo 23-01-2013 11:57
Państwo-draństwo rozpędza się coraz bardziej w zdzieraniu haraczu od swoich obywateli. Tuskoradary to jeden z elementów tej kampanii w której piratów drogowych wrzuca się do jednego wora z tymi którzy nawet nieopatrznie przekroczyli prędkość w miejscu pułapki na kierowców. Ii to jest właśnie draństwo. W wielu miejscach tam gdzie było ograniczenie do 50km/h, teraz jest 40 bez innego uzasadnionego powodu, jak ściągnięcie haraczu.
~ha ha 2222 23-01-2013 21:04
PO Z Tuskiem na czele nabija budzet naj biedniejszymi dlaczego nie wyjdziemy na ulice jak w inych krajach strajkowac Polaczki tchurze czy co
~&&& 23-01-2013 22:05
Niedługo oprócz tej kupy będziemy mieć w uchu kolczyk z GPS i podgląd w sypialni czy nie śpimy z obcą kobietą.
~ostatni gasi 24-01-2013 20:10
Niedługo turyści zaczną szerokim łukiem omijać Jelenią Górę, bo po co pchać się do kotliny, w której polują na ich pieniądze. Młodzi wyjeżdżają i pozostanie...
~szofer 25-01-2013 8:14
W Niemczech też mają problem ale Oni piszą jasno i prawdę ;http://www.dw.de/co-trzeci-aspirant-oblewa-w-niemczech-egzamin-na-prawo-jazdy/a-16543179 >>>>>nasze WORDy to klika '
~Krzysztof 44 27-01-2013 20:44
Fotoradary są koniecznością.Muszą byc nawet po to,aby chronić tych,którzy jeżdża normalnie i chcą jeszcze pożyć.Automaty fotoradarowe stacjonarne i dużo lotnych patroli policji - tylko to jest gwarancją przeżycia podróży po naszym kraju.Tym,którym to się nie podoba polecam podróż po Europie.Nauczą się szacunku dla prawa i poznają wartość pieniądza.Tam przestaną być "wielkimi bohaterskimi pokrzywdzonymi".
~zx 29-01-2013 9:54
Ja jeżdżę przepisowo. Ale prawdopodobnie przyjdzie do mnie mandacik. Za co? A no za to, że na pewnym skrzyżowaniu w Jeleniej Górze jest bardzo długo zielone światło. I w momencie gdy do niego dojeżdżałem (jakiejś 10 metrów przed światłami) włączyło się żółte. Nawierzchnia była śliska a ja jechałem 50 km/h (przepisowo). I powiedzcie, co ... mogłem zrobić innego niż przejechać na żółtym? A za to właśnie tutaj dostaje się mandaty. ps. Gdybym zaczął gwałtownie hamować stworzyłbym zagrożenie.
~korab56 9-02-2013 19:02
Wy pilnujcie posłów i senatorów i innych dupków wraz z policją w cywilu którzy łamią przepisy drogowe .
~korab56 9-02-2013 19:05
Straż miejska to nic innego jak formacja ORMO i za to trzeba im płacić.
~Pablo 9-02-2013 23:56
dlaczego zanim wlaczylem ten material wiedzialem jaka bedzie przewazajaca odpowiedz mieszkancow jeleniej? hmmm...
~pirat73 2-04-2013 16:09
tak..! w tym temacie nic nowego!! odczułem na własnej skórze jakimże to ja jestem piratem drogowym... wjeżdżałem do jeleni od strony Wrocławia i na dwupasmowej drodze z dobrą widocznością dozwolona 80 zmieniła się w teren zabudowany a ja PĘDZIŁEM 73 km/h - namierzył mnie opłacany przez miasto zbójca i zainkasował myto - 200 pln Brawo, takich piratów drogowych należy eliminować! Choc, jak tu ktos powyżej napisał przecież mogłem spowodować kolizję jadąc dalej z tą przerazającą szybkością ale tego zbójnika już to nie interesowało, bo w tym czasie mógł namierzyć kolejnych i zasilic kasę!! BEZPIECZEŃSTWO przede wszystkim!! Ludzie nie dajmy się oszukiwać!
~pirat73 2-04-2013 18:42
tak..! w tym temacie nic nowego!! odczułem na własnej skórze jakimże to ja jestem piratem drogowym... wjeżdżałem do jeleni od strony Wrocławia i na dwupasmowej drodze z dobrą widocznością dozwolona 80 zmieniła się w teren zabudowany a ja PĘDZIŁEM 73 km/h - namierzył mnie opłacany przez miasto zbójca i zainkasował myto - 200 pln Brawo, takich piratów drogowych należy eliminować! Choc, jak tu ktos powyżej napisał przecież mogłem spowodować kolizję jadąc dalej z tą przerazającą szybkością ale tego zbójnika już to nie interesowało, bo w tym czasie mógł namierzyć kolejnych i zasilic kasę!! BEZPIECZEŃSTWO przede wszystkim!! Ludzie nie dajmy się oszukiwać!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group