• Niedziela, 21 kwietnia 2019
  • Godz. 18:10
  • Imieniny: Anzelma, Bartosza, Feliksa
  • Czytających: 4081
  • Zalogowanych: 8
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Czytelnik: Pęka most w Maciejowej. MZDiM: To tylko kruszy się asfalt

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 1 grudnia 2012, 9:54
Aktualizacja: Niedziela, 2 grudnia 2012, 8:44
Autor: Angela
Fot. Archiwum
– Kierowcy uważajcie, tymczasowy most w Maciejowej ma już popękane bele, kruszy się też nawierzchnia, co widać gołym okiem. Ekipy remontowe coś tam ostatnio robiły, ale asfalt znów ma pęknięcia – napisał do nas pan Dariusz z Jeleniej Góry. Miejski zarząd dróg i mostów uspokaja – Konstrukcja mostu jest codziennie kontrolowana i nie została naruszona, nawierzchnia asfaltu jest ułożona dla wyciszenia mostu i z naturalnych przyczyn będzie się co jakiś czas kruszyć – wyjaśnia Jerzy Bigus, wiceszef zarządu dróg.

Zdaniem pana Dariusza, który mieszka nieopodal mostu popękać miały drewniane bele układane przez wojsko na metalowej konstrukcji mostu. Pęknięcia na nawierzchni asfaltowej jego zdaniem były tylko skutkiem połamanych bel. Tej teorii zaprzecza jednak dyrekcja Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze.

- Nic takiego nie miało miejsca. Nie ma tam żadnego zagrożenia. Dwa tygodnie temu Kółko Rolnicze Siedlęcin w ramach bieżącego utrzymania dróg poprawiało nawierzchnię asfaltową na moście, na której pojawiły się pęknięcia, ale nie ma to nic wspólnego z uszkodzeniem konstrukcji mostu – wyjaśnia Jerzy Bigus, zastępca dyrektora MZDiM. – Ułożone luźno drewniane bele (bo nie dało ich się przymocować do metalowej konstrukcji) pod kołami samochodów powodowały huk, dlatego podjęliśmy decyzję o ich wyciszeniu warstwą asfaltu. Byliśmy świadomi, że po jakimś czasie będzie to pękać i się kruszyć, ale nie było innego wyjścia. Co jakiś czas ekipy będą więc pojawić się na moście. W miejscach pęknięć robią one zalewkę emulsją asfaltową, zasypują to drobnym tłuczniem i walcują. Koszt takich prac to około 2,5 tys. zł. Gdybyśmy chcieli położyć tę nawierzchnię od podstaw, musielibyśmy po pierwsze wydać o wiele więcej pieniędzy, a po drugie wyłączyć most z użytkowania, na co najmniej jeden dzień. Ponadto takich prac nie robi się przy takiej pogodzie, trzeba z tym poczekać do wiosny. – tłumaczy J. Bigus.

Jerzy Bigus dodaje, że to sami kierowcy przyczyniają się do powstawania tych pęknięć na asfalcie.

- Jest tam ograniczenie do 20 km/h, a kierowcy i tak jeżdżą 50- 60 km/h, poza tym nie przestrzegają ograniczeń wagi auta, wszystko to przyczynia się do takiego stanu mostu, jaki obecnie jest – mówi wiceszef zarządu dróg. Kierowcy muszą pamiętać, że jest to obiekt tymczasowy – dodaje.

W związku z tym, że most został zerwany podczas powodzi w lipcu br. skrócona została procedura uzyskania zezwoleń na jego odbudowę. Jeśli miastu uda się pozyskać pieniądze zewnętrzne (około 80 procent ma przekazać zarząd Województwa Dolnośląskiego), to w marcu ogłoszone zostałyby przetargi na kompleksową odbudowę mostu.

- Prace realnie mogłyby się rozpocząć w maju i zakończyć we września przyszłego roku – mówi wicedyrektor Jerzy Bigus.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~ktoooos 1-12-2012 11:27
Kolko Siedlecin i wszystko jasne :) niebawem most do rozbiorki :)
~ 1-12-2012 12:01
oczywiscie że do rozbiórki,bo to był tymczasowy
~ 1-12-2012 12:09
a gdzi prawda tam jest ograniczenie do 10 km a moze ten Pan B. mowi o innym moscie mieście.
~ja 1-12-2012 12:34
jaki prezydent taki most. ważne ze galerii przybywa, a imprez kulturalnych też nie brakuje Jelenia Góra rozwija się
~17sqandal 1-12-2012 12:56
no i naturalnie wina kierowców ze most się rozpada a co mają swoje auta na plecach przenosić , glupie to tłumaczenie władz. < Zielony mosteczek ugina się , trawka na nim rosnie ....itd > Pośpiewać sobie tylko
~ 1-12-2012 12:59
przecież to tymczasowy most to co się dziwić że się sypie, a kiedy w końcu będzie ten nie tymczasowy???
~gg 1-12-2012 13:05
ZAWIWIŁA=PEŁO=PZPR = SUPER MOST
~ 1-12-2012 13:10
"....z naturalnych przyczyn będzie się co jakiś czas kruszyć – wyjaśnia Jerzy Bigus..." Z części tej wypowiedzi rozumiem, że ów autor tych słów miał świadomość tego, że taki będzie efekt użytkowania. Nie rozumiem więc dlaczego mając taką świadomość nie zastosowano innego technologicznego rozwiązania. Wnioskuję, że nasze miasto jest BOGATE i stać nas na planowane naprawy. GRATULUJĘ gospodarności !!!!!
~Pomyśleli? 1-12-2012 13:19
Skoro kierowcy nie przestrzegają ograniczeń to postawić szeryfów ze SM i niech sprawdzają i solą mandaty. Chyba prędko ubierałoby się na całkiem nowy most.
~zewsii 1-12-2012 13:19
Boże Święty! Co za wytłumaczenie fuszerki! Panie Bigus! Komu Pan wciska, że nie można było (z przyczyn technicznych) ułożyć warstwy tłumiącej, dylatacji i warstwy nawierzchniowej! Piasek pomieszany z psim g,wnem zawsze będzie pękał! W trudnych przypadkach istnieje coś takiego, jak zbrojenie podkładu. Rolnicy, specjaliści od wykopywania ziemniaków mogą o tym nie wiedzieć. Ale do k... nędzy płaci pan im moimi pieniędzmi!! Wiec może zanim Pan komukolwiek zapłaci za coś, zainteresuje się Pan, czy ten ktoś ma towar na sprzedaż!!!!
~**chipo 1-12-2012 13:44
A może warto by było, dobrać warstwę tłumiącą w Podgórzyńskim Metgumie? wytwarzają tam gumy o świetnych właściwościach mechanicznych i wytrzymałościowych.
~awerty 1-12-2012 14:22
a ja tam lubie jezdzic tuskobusem i jestem zadowolony ze nie mowi sie ty rumunie tylko ty polaku
~ 1-12-2012 14:37
Fajnie to brzmi Kółko siedlencin w ramach bieżącego utrzymania dróg tak je utrzumują juz kilkanascie lat a w miescie od zajeb...a dziur a kase biorą.
rymcycymcy 1-12-2012 15:00
Należy pamiętać o zasadzie ! :) ...szybciej przejeżdżasz, mniej ryzykujesz ! :) Te pękające bele, to przez drogowe slimaki ! :) ...przecież to oczywiste
~Tapatik 1-12-2012 16:19
Radar i to codziennie. Tam jest 10/godz a jeżdżą 60/g.
~znawca 1-12-2012 17:15
pan bigos faktycznie nie wie gdzie jest ten most jeżdżę codziennie i nie ma tam ograniczeni do 20 tylko 10 km a asfalt pęka to tak jak byś położył płytki na drewnianej podłodze i jak kobieta tymczasowa na kilka lat
Niggers™ 1-12-2012 17:23
Nasze Wojsko, fuszerki nie wali !
~z innej 1-12-2012 17:30
beczki...ale w tej samej sprawie! Nie tak dawno na obwodnicy powstało stanowisko pod wagę dla pojazdów ciężarowych. Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem tam Inspektorów z w/w urządzeniem (a przejeżdżam tamtędy 6-10x dziennie). Powstałe za nie małe pieniądze "postojowisko" służy głównie "białym czapkom", SM, czasem użytkownikom ścieżki i spacerowiczom do Krzyża. Skoro most na K3 niszczą "nadwagowi" to dlaczego nikt nie dba o ich łapanie w tym właśnie miejscu? Prezydent motywował inwestycję koniecznością powsania straszaka dla niszczących jeleniogórskie drogi. Czy Redakcja mogła by sprawdzić co i gdzie w tym temacie piszczy?
~asat 1-12-2012 17:54
co wy chcecie od \"KUŁKA\" już sama nazwa mówi o ich jakości asfaltu ,robią tak aby mieć robotę w kółko, a co do samego mostu to ten most obrazuje jakość robót inżeryjnych w całym kraju, gdzie drogi dziś oddane jutro idą do remontu nie wspomnę o wiaduktach, i to jest prawda i to jest fakt
~vizir 1-12-2012 18:00
kierowcy za szybko jeżdżą dobre,a może w ramach prewencji niech STRAŻ MIEJSKA postawi fotoradar to przyniesie same korzyści miasto zarobi i most dłużej wytrzyma, tylko kierowcy jak zwykle będą nie zadowoleni
~ander 1-12-2012 18:02
To jest właśnie Polska- tylko narzekać
~ 1-12-2012 18:07
~vizir~popieram , postawić tam fotoradar .
~azar 1-12-2012 18:12
-do zewsii- zgadzam się z twoim postem ,ale nie myśl że oni u władzy się przejmują tym że to za nasze pieniądze, przecież to nie ich tylko nasze podatników ,a nie swoje to się lekką ręką wyrzuca w błoto , tylko liczą kasę jaka im na konto bankowe wpływa co miesiąc , bo to im się kużwa należy za ich ciężką mozolną w pocie czoła wykonywaną nazwijmy to pracą
~ulik 1-12-2012 18:53
Przecież ten most jest tymczasowy.
~Jasnowidz 1-12-2012 19:06
A kto powie dlaczego do tej pory nie wybudowali Nowego Mostu ????? minęło od powodzi w H...j czasu i nic nie wybudowali !!!!! Po prostu MASAKRA !!!!
~Boop 1-12-2012 19:39
Biegus ile kosztuje to codzienne badanie mostu,napisz ,powiedz to przeciez nie ty płacisz.
~ 1-12-2012 19:42
dzisiaj jechałam przez ten most i rzeczywiście na całej długości asfalt jest bardzo popękany , nie wydaje mi się , by było to tylko z uwagi na przejeżdżające samochody. Jak tu ufać władzy ? Kogo to obchodzi?
~^^ 1-12-2012 20:45
Co za ludzie...Pan "Dariusz" chyba chciał , aby jego imie bylo wymienione w artykule żeby mógł się pochwalić sąsiadom... asfalt pęka , ponieważ nie ma twardego gruntu pod soba tylko amortyzujące bele które "pracują" pod naporem każdego ciężaru...mieszanka bitumiczna jaką jest asfalt nie jest elastyczna. Jest krucha...i stąd pęknięcia ... cała filozofia... Pzdr dla Pana Darka
~ 1-12-2012 21:41
Czyli mosty stalowe nie pracują z tego wynika że tylko drewniane maja tą tendencję, ale ten jest stalowy z wypełnieniem drewnianym i tutaj problem!!! Trzeba się uczyć aby panie B. głupot nie opowiadać!!! Musimy zmienić nawierzchnie na zimową!!!
~ 1-12-2012 21:42
Przyjdzie zima i śnieg to autobusy nie wjadą na ten tymczasowy most do Komarna. Już dzisiaj muszą skręcając w lewo na most wjechać na lewy chodnik i tłuką podwoziem o asfalt. Jak będą zaspy, to zabraknie miejsca na manewr skrętu. Chyba, że będą cofać na dwa razy, co przy dużym ruch może skończyć się tragicznie. Myśli ktoś o tym?
~x 1-12-2012 22:49
MOST ZAWIŁŁY
~mmmmm 1-12-2012 23:01
zainteresuja sie jak sie most zawali i oby nikt wtedy nie przejezdzal przez niego....ale tez zwala wine na kierowcow...
~hm 1-12-2012 23:41
Ciekawe kto zapłaci,jak kawałek asfaltu komuś uszkodzi nową furę
~Pablo 2-12-2012 0:21
Wszyscy dyskutuja, wtracaja swoje trzy grosze, a nikt sie nie zna ;) Asfalt polozony na ruchomych drewnianych podkladach bedzie pekac czy ktos tego chce czy nie ;) zadne bele pod spodem nie popekaly. Ludzie, ogarnijcie najpierw dany temat a pozniej sie wypowiadajcie. Jak nie znam sie na jakiejs dziedzinie to siedze cicho
~roaming 2-12-2012 16:22
Most nie jest ZAWIŁY ! Most to prosta konstukcja, jeno Zawiła jest Zawiły. Proponuję więc: jako Przewodniczący Partii Skazanych na Zagładę Nowa Partia Podziemno -Naziemna sprowadzić Talibów by sprawę załatwili po swojemu. Lub nawet ostatnio wiztowanych za nasze Roztrwaniane pieniądze- towarzyszy z,, CHINÓW,, należy ściągnąć do Jeleniej by wzieli się za budowę chińskiego -jeleniogórskiego mostu imieniem przyjażni Komunistyczno Przekręciarskiej PO i Komunistycznej Parti CHIN / wybudowali kawał autostrady do nieba/, więc doświadczenie jest! Siedlęcin jako korporacja drogowa niech dba o drogi w Somalii!!!! i Rurykowie Górnym w Kazachstanie. ściągnijcie ten IDIOTYCZNY ZNAK drogowy którego nie ma w żadnym Kodeksie Drogowym w całej JUNII . Wystarczy się tylko przyjżeć znakowi i porównać
~ 2-12-2012 16:24
DMC
~ 2-12-2012 16:27
Może tunel wykopać od Kaczorowa do Tesko, będzie taniej , i bezrobotni mieli by zajęcie. Ratusz pomoże : rozda OPATY takie na pilota
~art 2-12-2012 16:32
Znowu zezwolenia, procedury, złodziejskie przetargi, żebranie o pieniądze, prowizoka i tak ze wszystkim w naszym mieście. Ten most od początku był xle zbudowany, tym się powinien zająć prokurator i Nadzór Budowlany!!! Przy tej wodzie ten most nie powinien się rozlecieć, tak jak kilka innych na tej rzece. Jedynie szybko zbudowali sadzawkę z brudną wodą - W.Polskiego - Wolności.
~z tak zwaneg 2-12-2012 18:10
jak dojechac do czech most 30 most 15 myslakowice krzaczyna wiadukt chyba przez warszawe
~Jano 3-12-2012 0:14
no cóż jakie miasto i jaki prezydent ,taki most!!!!!!1
~ 3-12-2012 11:02
Tylko polski inzynier kladzie mase asfaltowa na drewniane podloze. Jego niestabilnosc i tym samym przyczepnosc nie pozwala na polaczenie sie tych dwoch elementow. POLAK PTRAFI (utrzec tylek szklem)

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Czy wszystkie torby foliowe powinny być płatne?

Oddanych
głosów
265
Tak
68%
Nie
29%
Nie wiem
3%
Głos ulicy
Foliówki płatne?  
TV Dami
19.04.2019 r. Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra  
Miej świadomość
Mamy zdjęcie czarnej dziury  
Dialogi Jelonki
Krew (zawsze) potrzebna od zaraz
Aktualności
Czego dotyczył Dolnośląski Kongres Samorządowy?  
Aktualności
Triduum Paschalne  
Copyright © 2002-2019 Highlander's Group