• Środa, 15 sierpnia 2018
  • Godz. 16:21
  • Imieniny: Marii, Napoleona, Stelii
  • Czytających: 5842
  • Zalogowanych: 10
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Czy ktoś wie, kto potrącił dziewczynkę?

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 1 sierpnia 2018, 6:10
Aktualizacja: Piątek, 3 sierpnia 2018, 9:17
Autor: Alina P.
Fot. Użyczone
– Dziś (31.07) o godz 11:00 na CHODNIKU przy ul Kiepury 25, została potrącona przez rowerzystkę moja niespełna 4–letnia córka! Sprawczyni po krótkim zatrzymaniu uciekła z towarzyszącym jej mężczyzną (również na rowerze) z miejsca zdarzenia! Dziecko zostało zabrane karetką do szpitala ze wstrząśnieniem mózgu i innymi obrażeniami. Obecnie przebywa na oddziale chirurgii dziecięcej – informuje mama dziewczynki i prosi o pomoc w ustaleniu sprawczyni.

Opis wyglądu kobiety (wg. świadka zdarzenia): kobieta w wieku ok 60/65 lat, blond włosy (długość do ucha), nosi okulary lecznicze, tęgiej budowy ciała. Jechała na rowerze typu „damka” rower miejski z koszem z przodu. Razem z mężczyzną (starszy pan z wąsami) poruszali się rowerami od strony Polo Market (Zabobrze) w kierunku Jeżowa Sudeckiego.

Jeżeli ktokolwiek widział lub zna sprawczynię proszony jest o kontakt pod nr. tel. 608 023 288 lub z policją.

Czytaj również

Komentarze (64) Dodaj komentarz

~Bambo 1-08-2018 6:32
Niech ta dziewczynka wraca szybko do zdrowia. Pani mamo niech się pani trzyma. Powodzenia.
~Skarabutanus rex 1-08-2018 7:32
Potrąca dziecko i uciekną bestie nie ludzie ,i niech się nie tłumacza szokiem
~obużony 8-08-2018 15:36
do: ~Skarabutanus rex (7:32)
no i jeszcze starsi ludzie ! przykładem zabłysnęli , znajdą ich na pewno , rodzice powinni to podać do telewizji , i ja bym nie popuścił tej ucieczki pozwał bym jeszcze cywilnie
komentarz usunięty
~własnie że nie 1-08-2018 15:08
odpowiedź na usunięty komentarz
To na pewno była chuda Jolka......
~zaboberek 1-08-2018 9:11
Oby dziecko wróciło do zdrowia najszybciej a sprawczyni została ujęta i przykładnie ukarana.Towarzyszącemu panu też należy się kara.Oboje "mądrzy inaczej".
~Monitoring 1-08-2018 9:26
Co na to nasz monitoring , możne coś zarejestrował. Trzeba sprawdzić sąsiednie ulice w podanym czasie. Przecież nie rozpłynęli się w powietrzu .
~ 1-08-2018 9:30
niektórzy rowerzyści (nie wszyscy) to sobie na zbyt wiele pozwalają i im się wydaje że są rasą panów, oby dziewczynka czym prędzej wróciła do zdrowia
~ 1-08-2018 9:59
do: ~ (9:30)
Nasłuchali się że rower taki super eko i że rowerowa stolYca, a o obowiązkach - nic, no to nic dziwnego że sodowa uderza do głowy. Gdy idę chodnikiem to co chwilę z olbrzymią prędkością mijają mnie półgłówki co nawet nie wiedzą do do czego służy dzwonek, a leśne ścieżki gdzie położono nie potrzebnie asfalt - to tragedia, spacerować da się tylko zimą albo podczas deszczu
~ 1-08-2018 15:04
do: ~ (9:59)
Dokładnie, nie ma sensu marnoeać podatków na asfaltowanie leśnych ścieżek bo niektórzy rowerzyści pędzą jak szaleni i jeszcze mają pretensję że ktoś na spacer wyszedł, na nierównej ścieżce bez asfaltu pieszy bez problemu przejdzie a rowerzysta bęfzie zmiszony do ostrożnej jazdy, jeśli konieczny asfalt to z progami zwalniającymi
~ 1-08-2018 9:44
A co takie male dziecko samo robilo na ulicy? Gdzie byla mama ze teraz szuka winnych?
~ 1-08-2018 9:51
do: ~ (9:44)
Na jakiej ulicy?Przecież jest wyraźnie napisane, że na chodniku.
~nannao 1-08-2018 9:59
do: ~ (9:44)
A gdzie napisano że było samo , matka zapewne udzielała pomocy dlatego nie zareagowała na ucieczkę .
~ 1-08-2018 10:02
do: ~ (9:44)
A może to ty potrąciłaś i teraz próbujesz kota ogonem odwrócić ?
~ani tu ani tam 1-08-2018 10:55
do: ~nannao (9:59)
Jakby była na miejscu to pewnie nie było by napisane "z relacji świadka" a "z relacji mamy". Co nie zmienia faktu, że chamstwo wyjątkowe, strzelić dziewczynkę i pojechać w znieczulicy. Nawet jak dziecko wbiegło prosto pod rower to pozostawienie rannego dziecka na ulicy już wiąże się z odpowiedzialnością karną, a może baba z chłopem byli pod wpływem i woleli się ulotnić. Osoba najpewniej się znajdzie najpóźniej do końca tygodnia.
~ 1-08-2018 16:03
do: ~ani tu ani tam (10:55)
Świadek jest świadkiem niezależnie od relacji rodzinnych z ofiarą
~ 1-08-2018 9:46
Potracić dziecko i uciec to jest dopiero skur... do sześcianu! Może po drodze są jakieś kamery, jakiś monitoring zarejestrował tą parkę?Oby ich namierzyli, policja i SM powinny zadziałać jak najszybciej.
~może 1-08-2018 10:07
do: ~ (9:46)
monitoring z Polo?
~Ja 1-08-2018 12:00
do: ~może (10:07)
Kiepury 29d są kamery jak uciekali chodnikiem to raczej się nagrali
~No, tak 1-08-2018 12:34
do: ~może (10:07)
Monitoring z Polo mógł nagrać postacie tych dwóch osób, a więc zabezpieczyć fotki, udostępnić i namierzyć drani. Na Kiepury 24 jest przychodnia okulistyczna. Nie jestem pewna, czy mają tam kamery, ale warto spytać.
~Cezary 2-08-2018 20:58
do: ~może (10:07)
Nic nie widać
~Krecik 1-08-2018 10:42
Pełno monitoringu na zabobrzu przeciez, znajdą .....😡
~ooo 1-08-2018 11:22
oczywiście ,że monitoring zarejestrował ale komu by sie chciało teraz przegladać wstecz zarejestrowany obraz
~ 1-08-2018 11:43
do: ~ooo (11:22)
To po co w ogóle byłby monitoring jakby w razie konieczności nikomu nie chciało się go przeglądać wstecz?Policji albo straży miejskiej powinno się chcieć.To nawet jest ich obowiązek.
~No, tak 1-08-2018 12:17
do: ~ (11:43)
Na Zabobrzu nie ma monitoringu, a powinien być. Monitoring mają jedynie główne ulice osiedla, sklepy - hipermarkety, dyskonty, wybrane punkty usługowe i praktyki lekarskie; przychodnie.
~gfjjk 1-08-2018 11:24
Ale znieczulica
~No, tak 1-08-2018 12:14
Jeśli macie konta na Facebooku czy innych portalach społecznościowych, to udostępniajcie i proście o udostępnianie postu przez Waszych znajomych do momentu schwytania sprawczyni za potrącenie i nieudzielenie pomocy i jej mężulka za nieudzielenie pomocy. Nie możemy być obojętni. Ja także ten post udostępniłam. Życzę małej szybkiego powrotu do zdrowia, a rodzinie wszystkiego dobrego. Trzeba być dobrej myśli.
~;fh;s;f 1-08-2018 12:29
trzeba koniecznie zlapac sprawcow tego wydarzenia,niech nie czuja sie bezkarni,napewno jakis monitoring ich uchwycil,skoro poruszali sie na Jezow to moze jakis monitoring z domkow jednorodzinnych,moze rzeczywiscie byli przy polo,sama juz nie wiem,ale najwazniejsze to zlapac ta pare
~pola20 1-08-2018 13:58
Rowerzysci uwazaja sie za krolow chodnikow i ulic...w Parku Zdrojowym jest zakaz dla rowerow a rowerzysci szaleja po alejkach i nawet nie uzywaja dzwonkow ...wiele bylo potracen ale szybko odjezdzali a SM nawet nie reaguje....
~misia 1-08-2018 14:11
Maluszku życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia. Oby złapali tą s....
~ 1-08-2018 14:51
Może teraz policja w końcu zacznie łapać rowerzystów na chodnikach. Koniec z przymykaniem oka. Do tej pory nie robią z tym nic. Miliony razy widziałem radiowóz, a obok rowerzystę na chodniku i zero reakcji policji. Miejsce rowerzysty jest na jezdni i radzę każdemu doczytać prawo. Zawsze jeżdżę jezdnią i gonię takich z chodnika. Nie raz usłyszałem, że jeżdżą chodnikiem, bo boją się jezdnią. To niech nie jeżdżą wcale! Ja nie zamierzam bać się chodzić chodnikiem, bo rowerzysta boi się jeździć jezdnią! Panowie Łużniak i Zawiła - ta tragedia to też wasza wina. W tym mieście nie istnieje infrastruktura rowerowa.
~ 1-08-2018 15:06
do: ~ (14:51)
Jezdnia jak sama nazwa wskazuje jest by jeździć zarównno rowerem jak i samochodem i dośc tego wywyższania rowerzystów
~~~~ 1-08-2018 15:59
Alinko trzymajcie się! Kalinko wracaj do zdrówka w domku czeka Juleczka na Ciebie ♡ a to bydło na rowerze to już Wiśnia wie jak załatwić 😉!!!!
~ 1-08-2018 16:21
Trzymaj się malutka istotko, dopiero masz 4 latka a dotknęła Cie taka trauma.RODZICE trzymajcie się - a sprawcow surowo ukarac
~ben 1-08-2018 20:57
do: ~ (16:21)
Myślisz że to dziecko to czyta ??
~ 1-08-2018 18:34
Kodeks Wykroczeń Art. 106. Kto, mając obowiązek opieki lub nadzoru nad małoletnim do lat 7 albo nad inną osobą niezdolną rozpoznać lub obronić się przed niebezpieczeństwem, dopuszcza do jej przebywania w okolicznościach niebezpiecznych dla zdrowia człowieka, podlega karze grzywny albo karze nagany.
~ 1-08-2018 18:40
do: ~ (18:34)
Lecz się gościu. Ojciec stał 2 kroki obok. Oboje byli na chodniku. To są okoliczności niebezpieczne?
~ 1-08-2018 22:03
do: ~ (18:34)
Dziewczynkę i jej rodziców spotkała tragedia a ty tutaj prawne formułki cytujeszi o zaniedbanie oskarżasz , a paszoł won ty
~v 2-08-2018 11:37
do: ~ (18:34)
Najprosciej jest komentować ale czy ktoś pomysla co przezywa ta mala dziewczynka i jej rodzina ludzie trochę pokory i wspolczucia przecież to dziecko a cierpi przez glupote rowerzystow
~Boss 1-08-2018 18:59
Czytam te komentarze i stwierdzam że to społeczeństwo niżej chyba już nie upadnie szkalowanie ,groźby karalne ,zastraszanie ręce opadają niech Ci rowerzyści lepiej sami zgłoszą się na policję złożyć wyjaśnienia bo są w niebezpieczeństwie szkoda dziecka dobrze że nie ma innych obrażeń taka sytuacja może zdarzyć się każdemu jest upał ludzie są przemęczeni szczególnie starsi pewno się przestraszyli patrząc na wpisy i pewno reakcję pieniaczy na miejscu po prostu spanikowali ZGŁOŚCIE SIĘ NA POLICJĘ BO LUDZIE SĄ NIEOBLICZALNI A POLICJA NIECH ZAJMIE SIĘ AUTORAMI NIEKTÓRYCH WPISÓW
~Ja 1-08-2018 19:54
Polecam pochodzic po lokalnych sklepikach moze ktos tam ich zna nie mowie o polo ale np zabka, piekarnia. Ja osobiscie tez jezdze po chodniku i raczej uwazam na pieszych po ulicy nie da sie jezdzic poniewaz kierowcy sa rozni czesto tez jezdze z dziecmi 8 latka raczej na ulice nie puszcze bo skoro sama nie czuje sie bezpiecznie na ulicy to swoich dzieci nie naraze. Samo to ze nie udzielili pomocy dziecku to juz ku...two. A co do komentarza na temat matki ze jej nie bylo moze dziecko bawilo sie pod domem moze czekalo na mame nie wypowiadajcie sie na tematy o ktorych nie macie pojecia. Szkoda dziewczynki zdrowiej malenka. FBI do roboty panowie wierze w was zlapcie ta s..ke
~ 1-08-2018 20:05
do: ~Ja (19:54)
To się naucz jeździć, a nie się boisz. Co to za promowanie bandytyzmu drogowego i jeżdżenie chodnikiem?! Jeżdżę od zawsze jezdnią i jak ktoś ma rozum w głowie, to jest bezpiecznie. Trzeba wybierać sensowne ulice i nie ma problemu. A jak masz dziecko 8-letnie i jedziesz z nim jako opiekun, to jazda po chodniku jest dozwolona. Doucz się przepisów, bo nie ma nic gorszego, niż kierujący pojazdem, który prawa nie zna. Nie ma nic do rzeczy, że uważasz. Nie masz pojęcia jak dziecko potrafi wyskoczyć pod koła na chodniku i wina zawsze będzie twoja.
~Hymm 1-08-2018 20:04
Znam ta rodzine i uwierzcie ze kobietka jest bardzo bardzo dobra mama tata tez dba bardzo o swoje pociechy. Bardzo mila i szczesliwa rodzinka dziewczynki sa super. Pozdrowienia dla calej rodziny trzymaj sie mocno aniolku mam nadzieje ze przez ten wypadek usmiech z twojej twarzy nie zniknie 😘
~Zdrowia ! 1-08-2018 20:56
Ciekawe, czy dziecko miało kask na głowie ?!
~zaboberek 1-08-2018 21:07
do: ~Zdrowia ! (20:56)
Czy ta dziewczynka jechała na rowerze,że pytasz o kask?
~Zdrowia ! 1-08-2018 22:06
do: ~zaboberek (21:07)
Racja!
~Rowerzysta 1-08-2018 21:01
Słuchajcie rowerzyści,Chodnik jest dla pieszych;nieważne czy jest pas wydzielony czy nie;chodnik jest dla pieszych!Jeżeli jest zajęty,chcesz przejechać, zwolnij i powiedz przepraszam chamie jeden z drugim!Ucz się kultury od niemców.
~ 1-08-2018 22:01
do: ~Rowerzysta (21:01)
Z jednej strony piszesz "chodnik jest dla pieszych", a zaraz potem "jeżeli chcesz przejechać". To się wyklucza. Nie ma w ogóle takiego czegoś jak "jeżeli chcesz przejechać". Po chodniku się nie jeździ w ogóle. Obojętnie czy bezpiecznie, czy nie. Czy z dzwonkiem, czy bez i czy używając słowa przepraszam, czy nie. Są 3 wyjątki, w prawie, ale zachodzą bardzo rzadko. PO CHODNIKU SIĘ NIE JEŹDZI I JEST TO KARANE MANDATEM! Chcecie walczyć o sądy i demokrację, a sami prawa nie przestrzegacie.
~Jara 2-08-2018 16:09
do: ~ (22:01)
Zanim napiszesz bzdury to może zasięgnij wiedzy .... Lamo
~Jara 2-08-2018 16:10
do: ~Jara (16:09)
Rowery stylowe Kodeks Drogowy Znaki drogowe dla rowerzysty Akty prawne dla rowerzystów Punkty karne dla rowerzystów Taryfikator mandatów dla rowerzystów Karta rowerowa Obowiązkowe wyposażenie roweru Ubezpieczenie OC rowerzysty Oświetlenie Dziecko na rowerze Rowerzysta i alkohol Kask rowerowy Kamizelka odblaskowa Przyczepka rowerowa Telefon na rowerze Obowiązek jazdy po drodze dla rowerów Jazda rowerem po chodniku Rowerzysta na pasach Pieszy na drodze rowerowej Przewożenie osób rowerem Wyprzedzanie rowerem Jazda rowerem obok siebie We Wrocławiu rusza Dolnośląski Festiwal Rowerowy Bike Festiwal w Gdańsku Wystawa "Po prostu rower" w Szczecinie z okazji 200-lecia roweru Europejskie Wyzwanie Rowerowe 2018 (ECC 2018) nie odbędzie się Mark Beaumont - rowerem w 80 dni dookoła świata Jazda rowerem po chodniku Generalna zasada brzmi: rowerem po chodniku jeździć nie wolno (artykuł 26 Prawa o Ruchu Drogowym). Od tej zasady istnieją jednak trzy wyjątki. Rowerzysta może jechać po chodniku gdy: jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub są spełnione jednocześnie trzy warunki: chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości, ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w terenie zabudowanym), brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich przeznaczonego.
~Obiektywny 2-08-2018 8:25
Problem polega na tym, że w Jeleniej mamy słabe trasy rowerowe, a ulicą strach jechać bo kierowcy nie szanują rowerzystów i wymijają ich na 20-30cm -.-. Ludzie mówią tyle o zmianach na dobre ekologicznym trybie życia... Powinno się stworzyć wszędzie ścieżki rowerowe, tak żeby każdy mógł dojechać do pracy, szkoły czy sklepu. Mniej na drogi więcej na ścieżki ; ) jak już chcecie mówić o postępie na zachodzie. Reakcja ludzi na dzwonek czasem jest jakbyśmy im zabierali możliwość poruszania i zawłaszczyli drogę o.O chodzi tylko o przejechanie, także byłaby miła wyrozumiałość z obu stron. Nie róbcie z incydentu reguły. Życzę dziewczynce powrotu do zdrowia i oby złapali tą nieodpowiedzialną osobę.
~kmam 3-08-2018 9:21
do: ~Obiektywny (8:25)
A czy większość rowerzystów szanuje pieszych i kierowców? Zajeżdżanie drogi, przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, jechanie obok siebie, pomimo dużego natężenia ruchu, wygłupianie się małolatów. A niestety większość z nich zna przepisy ruchu drogowego, ale jak usłyszeli, że mają więcej praw na drodze to myślą, że są bezkarni. Jestem i pieszym, i kierowcą, i rowerzystą. Dziurawe drogi, źle oznaczone, bez pasów tylko dla rowerów, po których poruszają się odmóżdżeni kandydaci do nagrody Darwina, na których polują służby z wyznaczonym limitem na mandaty. Mandaty muszą być, ale to jak z wylewaniem dziecka z kąpielą. Za drobne wykroczenia powinno być pouczenie. Uczyć, uczyć, i jeszcze raz uczyć (stosować marchewkę). A nie tylko myśleć o forsie dla budżetu. Przejechać się po polskich drogach, także tych lokalnych, nie korzystać z immunitetów i nie zap....ć bezkarnie. Może wtedy Polacy nie zasługiwaliby na swoją opinię w świecie.
~bh 2-08-2018 8:40
przed kauflandem obok budki z kurczakiem nie ma monitoringu ,tam mnie pobil nacpany swir i nie mialam dowodu w postaci monitoringu.ludzie z daleka omijali jak wołalam o pomoc
adam57sochrau 2-08-2018 11:12
Debilizm w czystej postaci!!!
~ 2-08-2018 11:30
To jak sie boja jezdzic po ulicach to niech nie wsiadaja na rowery.przepisy obowiazuja wszystkich.brak drog rowerowych to nie wymowka
~Kierowca 2-08-2018 15:03
Może w końcu policja weźmie się za te rowerowe bydło, bo to co pedalarze wyprawiają; jedzie taki drogą, ale czerwone przed nim to sru po pasach w poprzek na chodnik, chodnikiem przez skrzyżowanie i prosto pod nadjeżdżające samochody hop z chodnika za krzyżówką. Ile razy już takie akcje widziałem
~dsefse 2-08-2018 16:59
Rowerzyści niektórzy to jakaś tragedia... podczas jazdy rozmawiają przez telefon, co niektórzy to nawet jadą "bez trzymanki" i dlaczego jest taka banda durniów, którzy mają drogę rowerową wzdłuż jezdni, ale i tak jadą jezdnią?! Bo co?! Bo to kolarz?! Jak jadą np. we dwójkę, to czemu obok siebie, a nie gęsiego?! Co niektórzy jadą niemal środkiem mimo, że nie skręcają. To jest chore, po prostu chore. OC wprowadzić dla tych, którzy jeżdżą po ulicy to zobaczycie jak będą uważać, albo zrobi się ich mniej i będzie bezpieczniej.
~ 3-08-2018 0:29
Witam widziałam najprawdopodobniej tą kobietę dziś przejeżdżała ta samą drogą i jechać w stronę działek na działkowicza także wydaje mi się że posiada ogródek działkowy w tym rejonie napewno tam będzie można ją znaleźć
~ 3-08-2018 0:30
Przejeżdżała szybko ale tym razem ulica bardzo szybko i patrzyla nerwowo na to miejsce w którym doszło do potrącenia mieszkam w bloku naprzeciwko dlatego widziałam wszyatko
~pff 3-08-2018 1:17
Potrącili mi dziecko, idealna okazja do zdjęcia, eech ludzie... Ciekawe, czy to nie było tak, ze tatuś dostał białej gorączki i przerażone dziadki zwiały przed furiatem . Swego czasu w Czechach była głośna sprawa śmiertelnego linczu na kierowcy, który bez winy niegroznie potrącił cyganskie dziecko.
~Do pff moni 3-08-2018 3:56
Minęło już kilka dni i co dalej dziadki są przerażone ? Trzeba mieć trochę cywilnej odwagi i odpowiadać za swoje błędy . Z tego co czytałam to zdarzenie miało miejsce na chodniku ,na którym nie powinno być rowerzystów . Boją się pewnie odpowiedzialności , a nie jak to pan nazwał,, ojca furiata”.
~pff 3-08-2018 8:43
do: ~Do pff moni (3:56)
Poczytaj komentarze jeleniogórskiej czerni powyżej. Chcą krwi. A gdyby moje dziecko znalazło się w takiej sytuacji, robienie zdjęć raczej nie przyszłoby mi do głowy.
~ 3-08-2018 18:32
Ze rowerzystkę chcą obwiesić, to rozumiem. Ale co do tego ma dziadek? On nie potrącił dzieciaka.To baba. A podobno byli ci co udzielali pomocy. A jakby komuś coś zrobili, ta tłusszcza, to tez by spylali!
~No, tak 11-08-2018 11:32
do: ~ (18:32)
Dziadek jechał razem z żoną, która potrąciła dziecko, obejrzała się za siebie, po czym razem z mężem oddalili się, zamiast udzielić pomocy dziecku. Winna jest kobieta za potrącenie, jej mąż za nieudzielenie pomocy, za co grozi także odpowiedzialność karna. Dodatkowo należy się mandat za jazdę po chodniku, bo tutaj nie ma drogi rowerowej.
~Kuzia 7-08-2018 13:10
Dla Policji to powinna być sprawa honoru.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Głos ulicy
Praca dla Filipińczyków?  18
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 14.08.2018 r.  
Miej świadomość
Powstanie Warszawskie 1944  30
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  81
Aktualności
Wycieczki z przewodnikiem po Jeleniej Górze  
Aktualności
Kwiaty za elektroodpady  
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group