• Wtorek, 19 listopada 2019
  • Godz. 23:30
  • Imieniny: Elżbiety, Seweryna, Maksyma
  • Czytających: 6851
  • Zalogowanych: 12
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Być albo nie być Ryszarda Nowaka

Wiadomości: REGION
Sobota, 18 lipca 2009, 8:19
Aktualizacja: 8:21
Autor: Ania
Fot. ......
Radny powiatowy Ryszard Nowak może stracić pracę w Centrum Rehabilitacji Rolników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego „Granit” w Szklarskiej Porębie, gdzie jest wicedyrektorem.

Zwolnienia Ryszarda Nowaka chce obecny dyrektor KRUS Ryszard Barej. W maju wysłał podanie do rady powiatu jeleniogórskiego w celu uzyskania zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Nowakiem. Jako główny argument podał ponad trzymiesięczne zwolnienie chorobowe wicedyrektora. – Sytuacja ta, czyli brak zastępcy, nie wpłynęła negatywnie na funkcjonowanie Centrum, a można nawet zaryzykować twierdzenie, że znacznie się ono poprawiło – czytamy w piśmie dyrektora Bareja do radnych powiatowych.

Nowak jest zbulwersowany zaistniałą sytuacją – Jestem solidnym pracownikiem i nie rozumiem, dlaczego miałbym zrezygnować z zajmowanego przeze mnie stanowiska. Ryszard Barej jest bliskim znajomym Romana Kwaśnickiego i zwyczajnie kontynuuje jego politykę w pracy. Uważają, że Samoobrona przegrała wybory, więc powinienem złożyć wypowiedzenie. Dla mnie nie jest to żaden argument.

Rada Powiatu Jeleniogórskiego powołała pięcioosobowy zespół, który stwierdzi czy zwolnienie Ryszarda Nowaka jest uzasadnione. Marek Mikrut, zastępca przewodniczącego rady i członek tego zespołu, uważa, że sprawa ta musi się w końcu zakończyć. – Jest to w pewnym sensie blokowanie funkcji wicedyrektora, nie można go zwolnić, ponieważ jest radnym. – mówi Marek Mikrut. Z tymi zarzutami nie zgadza się sam zainteresowany, ale podkreśla, że to właśnie pozostali radni mają odpowiednie kompetencje do tego, żeby stwierdzić, czy powinno się z nim rozwiązać stosunek o pracę, czy też nie.

Wielu radnych bierze jednak stronę Nowaka. Dlatego też istnieje duże prawdopodobieństwo, że sprawa nie zostanie szybko rozwiązana i ponownie trafi do sądu. Ryszarda Nowaka chciał także wyrzucić poprzedni prezes Roman Kwaśnicki. Ostatecznie jednak, po wygranej w sądzie, Ryszard Nowak nie stracił stanowiska.

Nowak mieszka w Szklarskiej Porębie, był posłem Unii Pracy w latach 1993 - 1997. Bezskutecznie próbował dostać się do Sejmu z listy PSL. Zapisał się do "Samoobrony" i odniósł sukces w wyborach samorządowych do rady powiatu jeleniogórskiego.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (37) Dodaj komentarz

~poiu 18-07-2009 9:13
Do nagłej ...........!!! Nie dość, że dopłacam ze swoich podatków do rolniczych rent i emerytur, to jeszcze muszą utrzymywać na dobrze płątnym "stanowisku d/s spraw nierobienia niczego" w KRUS darmozjada. Jakei ten pan ma kwalifikacje do czegokolwiek poza błogosławieństwem biskupów do walki z resztą świata , nazywaną eufemistycznie sektami? Może niech zacznie robić cokolwiek (o ile cokolwiek potrafi) , a jak nie potrafi, to niech idzie na zasiłęk. Podatnika będzie to kosztowało kilka razy mniej. Ciekawe, jak zachowają się radni powiatowi? Przecież za tydziń-dwa może spotkać to innego. Zwycięży interes społeczeństwa, czy solidarność "zawodowa"?
~gosc niedzielny 18-07-2009 9:54
~polu... jeśli ktoś nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska to w tej sytuacji, nie powinien znaleźć się nawet na zasiłku. Bo na zasiłku mogą się znaleźć ludzie, którzy coś potrafią, a nie udaje im się znaleźć pracy z przyczyn obiektywnych. Wywalić pana N. na bruk, jeśli przeżyje - znaczy da sobie radę wszędzie, jeśli "zdechnie", znaczy że nic nie był wart ;-) Posadki w Ośrodku CR KRUS w Szklarskiej zawsze były wygodnym lądowiskiem dla wielu "kolesi"... wiadomo to nie od dziś.
ago. 18-07-2009 11:29
Do poiu i gość niedzielny - Należałoby wywalić stamtąd wszystkich, rozpędzić ten cały KRUS na cztery wiatry i całkowicie zlikwidować. Jedni płacą symboliczne składki (ubezpieczeni w KRUS), inni (ubezpieczeni w ZUS) oddają prawie 20% dochodu, a i jedni, i drudzy mają potem TAKIE SAME ŚWIADCZENIA. Oczywiście to odbywa się kosztem płacących składki na ZUS, bo oni płacą składki na siebie samych i na KRUS-owców (przynajmniej jeśli chodzi chodzi o świadczenia zdrowotne).
~czechna 18-07-2009 11:38
KRUS szuka oszczędnoścj, jak każda instytucja państwowa,bo musimy zaciskać pasa - mniej etatów w policji, służbie zdrowia i w wojsku. Dowiedziałam się od jednej z pracujących ,żez KRUS-u ma odejść kilka osób, a lekarze mają mieć zmienione umowy o pracę i zniesione dyżury. Czy pan Nowak dlatego ,że wcisnął się na dobrze płatny stołek dzięki Samoobronie jest nietykalny?? A co z tego ,że jest radnym? Komu to przeszkodzi jeśli znajdzie inną pracę? . No chyba, że jest układ SLD- Samoobrona w Starostwie i głos pana Nowaka jest potrzebny, by nic się nie zmieniło a starosta oraz wicestarosta spali spokojnie kosztem podatników? Coś czuję ,że radni powiatowi pochowali głowy w piasek dla świętego spokoju. Chyba powinny kobiety rządzić starostwem, bo mają więcej odwagi a tam na stanowiskach starsi panowie są bez j....
~ 18-07-2009 11:46
a ten pan Nowak to wie czego chce-Unia Pracy,PSL i na koniec Samoobrona widac ze walczy o koryto
~ciepliczanin7 18-07-2009 12:09
W KRUS-ie w Szklarskiej Porebie ma się dużo zmienić. Za złe wyniki finansowe pożegna się ze stanowiskiem dyrektor Ryszard Barej. Szanse na nowego dyrektora mają: Witold Hołdys (doświadczony lekarz - chirurg), Jan Kowalski (kierował kiedyś KRUS-em w Szklarskiej Porebie z dobrymi rezultatami), Roman Kuty (sprawdził się już na kierowniczych stanowiskach).
~zuo 18-07-2009 12:18
Czy to jest ta persona, która wszędzie widzi szatana?!
~gosc niedzielny 18-07-2009 13:18
~ago... zgadzam się z tym że KRUS to anachronizm, żaden z dotychczasowych rządów nie odważył się rozwalić tej instytucji. Wszyscy trąbią wokół od dawna, że należy zrównać stawki płacone na KRUS ze stawkami na ZUS. Dzisiaj na TVN24 dowiedziałem się że ZUS będzie się zapożyczał, bo nie ma pieniędzy na świadczenia emerytalne i rentowe... to już kosmos.. a będzie jeszcze gorzej bo firmy padają jak muchy i nie ma komu płacić składek. Teraz i to dotkliwie wychodzą na wierzch wszystkie zaniechania rządów czerwonych i pisuarów które zmusiły od 1,1 mln do 3 mln Plaków (w zależności od źródeł) do emigracji zarobkowej - czyli prawie 15% populacji w wieku produkcyjnym, więc kto ma płacić te składki?! Gdyby nie globalny kryzys, prawdopodobnie udałoby się platformersom dokonać ewolucyjnych zmian w tym systemie, zachęcić emigrantów zarobkowych do powrotu, obniżyć podatki (w tym zus), zwiększyć ilość miejsc pracy itp. W chwili obecnej, nie mają wyjścia, muszą dokonać zmian prawie rewolucyjnych, z dnia na dzień... bez tych którzy wyjechali i budują dobrobyt innych państw... bo inaczej wszystko się posypie jak domek z kart. A alternatywy dla PO nie ma... nie chcemy już powtórki z przeszłości w postaci samoobrony, pisu, lpr i czerwonych u władzy i ciągłych rozliczeń, afer, przepychanek egocentrycznych dupków, myślących tylko o swoich osobistych interesach, a nie o Polsce i o nas zwykłych obywatelach.
~jeleniogórzanin 11 18-07-2009 13:53
do CIepliczanin. Skąd wiesz takie informacje?? Kowalskiego wywalili przed Kwaśnickim. Barej jest ok a co do Kutego? to jest naprawde.... bez komentarza. Karierowicz i tyle
~Poszkodowana 18-07-2009 14:01
Halo!! zawsze był zwalniany z pracy za matactwa i tzw.branie...a teraz ciepliczaninie chcesz go awansować.....sorry ,ale chyba jesteś jego kumplem,ja mam jak najgorsze wspomnienia z tym konowałem,on nie wie po której stronie jest lewa nerka!!!,zdrową wyciął......
~Józef nie św. 18-07-2009 14:02
Nowak musi odejść, reorganizacja czyli likwidacja zbędnych etatów to konieczna kuracja tego nieszczęsnego KRUS-u. Poza tym słusznie się tutaj zauważa, że w starostwie panuje ruja i porubstwo. Trzeba tam szybko zacząć działać. Niestety, bardzo tam nieszczęśliwy rozkład poilityczny panuje, który w ogóle nie odzwierciedla obecnego uklładu sił. Dziwne, że Platforma w sprawie Nowaka jest tak bierna, jak na innym piętrze w sprawie Farfała. Gdyby na miejscu PO był PiS, Nowak ani pięciu minut by był, a o Farfale już byśmy zapomnieli.
~zła 18-07-2009 14:28
Hołdys!!!!!! Boże broń mnie od niego
~jerzy 18-07-2009 14:44
Wywalić Ma zwolnienie z pracy a w posiedzeniu rady powiatu bierze udzial (za kasę). To jest porządek , gdzie nasz kochany ZUS.
~pytanie 18-07-2009 15:45
a co z łojkiem
~Józef 18-07-2009 15:47
Egzemplifikując zarysowane dyskursy, ta permanentna inwigilacja jest adekwatnie wprost proporcjonalna do zaistniałych warunków interferencjału cytologicznego na płaszczyźnie geoprzestrzennej fraktalu biernego w pozycji czynnej. Aczkolwiek teza ta jest przeciwstawna hipotezie rezonansu w przestrzeni płaskiej punktu docelowego i możnaby na ten temat polemizować, lecz nie bądźmy infantylni.
~jerzy 18-07-2009 16:46
Łojek też do odpału za kolesiostwo z Nowakiem, Kwaśnym i Gronowskim, układanie się z Kwaśnickim oraz brak ambicji.
~poiu 18-07-2009 18:35
ad jeleniogórzanin11 Litości! Nie rób sobie jaj! Na jakich to stanowiskach sprawdził się R. Kuty? Obecne jest pierwszym, jakie zajmuje. I też nie wiadomo, dlaczego? A jego kompetencje to umiejętność składania bardzo niskich pokłonów przed przełożonymi. W tym jest dobry. Jeśli ten "fachowiec" ma zmienić kogoś w KRUS, to lepiej niech już pozostanie jak jest. Przynajmniej zaoszczędzimy na odprawach. Zawsze to jakaś korzyść.
~olo 18-07-2009 19:22
barejada
~ragut 18-07-2009 19:24
zapytajcie w gminie Mysłakowice jaki to kierownik? nadaje się tylko na komornika, którym był kilka lat.
~ciepliczanin7 18-07-2009 20:34
Dlaczego Jan Kowalski ma duże szanse na dyrektora KRUS w Szklarskiej Porębie? Bo zostawił KRUS w Szklarskiej P. (odchodząc do Wałbrzycha w 2007 roku) na niezłym plusie. A co sie stało po jego odejściu? W 2008 KRUS zanotował ponad 550 tys. strat. W obecnym roku 2009 ma KRUS już ponad 200 tys, strat. Tymi liczbami operuje teraz Jan Kowalski i to jest niezły argument w rozmowach na temat jego ewentualnego powrotu do KRUS-u w Szklarskiej Porębie.
~jerzy 18-07-2009 22:05
Za te straty odpowiadają tkz "menagery" jak Łojek, Nowak, Barej. Hołdys, Jóźwiak. Powinni zostać zwolnieni dyscyplinarnie bez prawa zajmowania stanowisk kierowniczych w instytucjach państwowych.
~do poiu i ciepliczanin 18-07-2009 22:08
Po pierwsze to Kuty jest karierowiczem i do niczego sie nie nadaje. Jest naprawde nie kompetentnym człowiekiem. Powinien zostać na tej emeryturze i tyle. Na naszej klasie tylko udaje ze ma tylu znajomych az mu fikcyjny załozyli. CO do Kowalskiego to smiech na sali! chyba sam nim jestes skoro mu tak słodzisz! paranoja jeleniogorzani11
ago. 18-07-2009 22:25
Do Autora postu z 22:08 z 18.07.2009 - Ależ Kuty ma dopiero 41 lat, to za wcześnie na emeryturę. Z jakiej racji on ma być już na emeryturze? A z tą naszą_klasą to prawda, że przesadził.
~góral karkonoski 19-07-2009 8:38
Coś czuję, że do KRUS-u musi wpaść wicepremier Pawlak - I strażak III RP- i pomóc kolegom z PSL zgasić ognisko konfliktu, jakim jest Nowak. Jak widać każdy z ważnych w lokalnym PSL-u kręci własne lody i nie mogą pozbyć się Nowaka, bo jak mówią w Szklarskiej, wspiera go podobno sam przewodniczący rady powiatu. I kto z kim, a kto komu robi kuku, trudno stojacym z boku tych przepychanek połapać w czym problem? Pan Nowak chodzi sobie spokojnie po Szklarskiej , spotyka z VIP-ami i obgaduje różne interesy a w KRUS-ie już podobno nie pracuje prawie 4 miesiące, bo "choruje". Za to sekty rozkwitają, jak widzą "chorującego" Ryszarda Nowaka -dzielnego radnego z Samoobrony.
~LW 19-07-2009 8:38
ten Kuty mi i moim znajomym wysyłal zaproszenia na Nasza Klase mimo ze go nie znamy.... wogole co to za postac skad sie wzieła...
~ciepliczanin7 19-07-2009 10:54
Układ polityczny w KRUS-ie w Szklarskiej Porębie jest bardzo prosty. Stanowisko dyrektora naczelnego należy się z przydziału dla PSL-u. Obecnie trwają w tej partii rozmowy (na różnych szczeblach), kto ma zostać nowym dyrektorem. Zastępca dyrektora należy się z przydziału dla koalicjanta - Platformy Obywatelskiej. Kandydatem na to stanowisko jest Mirek Graf - szef PO w Szklarskiej Porębie. Sprawa jest niby prosta. Problemem jest jednak dla regionalnych polityków z PO i PSL-u Ryszard Nowak, który nie chce "honorowo" zrezygnować z pracy w KRUS-ie w Szklarskiej Porębie. Powinno wprowadzić się regulacje prawne, które będą mówiły wyrażnie jakie stanowiska są polityczne. Przegrywająca w wyborach partia opuszcza tzw. stanowiska polityczne, a wygrywająca obejmuje je. Wtedy nie będzie tyle problemu ze zwalnianiem ludzi z przegranej partii.
~krusowiec 19-07-2009 13:53
Co do podawanych wyników finansowych to są wysane z palca, chyba ,że podają je osoby kompletnie przegrane i zakompleksione jak Kwaśny, Nowak, Kowalski itp. Wiem bo tam pracuję i w końcu zaczyna być normalnie!
~ 20-07-2009 8:59
Rysiu! Wszędzie ZŁO!!! ZŁO!!! Wodą święconą go! Może wrócisz do J....FY rozprowadzać mleko w kartonach?
~p.o 20-07-2009 18:48
I wlasnie tym sie roznimy od PiS czy Samoobrony ze pomimo sprawowania wladzy w Polsce nie dokonujemy tkich bezwzglednych ruchow jak oni przed dwoma laty.Pomimo ze jak ktos zauwazyl to sie Nam nalezalo.Mam nadzieje za ta pazernosc ich sama zabije bo Leperowcow juz zabilo.
~mysliciel 20-07-2009 19:06
To fakt.Po odejsciu Pana Bareja bardzo dobrym kandydatem bylby p.MIREK GRAF.Nie dosc ze doskonale znajacy Szkl.Porebe.Znajacy samorzadnosc i z tym zwiazane zagadnienia oraz to rowniez ze jest mocnym i waznym dzialaczem P.O.Ale znajac Jego to raczej sie nie zgodzi.On raczej chcialby byc powolanym w walce niz przywiezionym w teczce.
~p.o 20-07-2009 19:07
I wlasnie tym sie roznimy od PiS czy Samoobrony ze pomimo sprawowania wladzy w Polsce nie dokonujemy tkich bezwzglednych ruchow jak oni przed dwoma laty.Pomimo ze jak ktos zauwazyl to sie Nam nalezalo.Mam nadzieje za ta pazernosc ich sama zabije bo Leperowcow juz zabilo.
~Baki 20-07-2009 19:10
Ja znim porozmawiam.Masz racje.On to wyprowadzi na prosta.A na pewno bedzie tam wreszcie spoko i milo.
~p.o 20-07-2009 19:11
I wlasnie tym sie roznimy od PiS czy Samoobrony ze pomimo sprawowania wladzy w Polsce nie dokonujemy tkich bezwzglednych ruchow jak oni przed dwoma laty.Pomimo ze jak ktos zauwazyl to sie Nam nalezalo.Mam nadzieje za ta pazernosc ich sama zabije bo Leperowcow juz zabilo.
~Gienek2 20-07-2009 19:22
Jan Kowalski był najlepszyn dyrektorem w KRUS-ie w Szklarskiej Porębie. 1) wynik w firmie był na plusie, 2) mieliśmy zawsze wysokie premie i trzynastki, 3) Kowalski dbał o ludzi i naprawdę przejmował się firmą, 4) zwolnił kilku ludzi, którzy nie garneli się do pracy. Mówią, że ma duże szanse na powrót do Gierkówki. Czelkamy na niego. W CRR KRUS w Szklarskiej Porębie mamy dosyć specjallistów od krów, lasów i różdżkarstwa.
~B. 1-08-2009 13:36
Decyzja o zwolnieniu dyrektora Ryszarda Bareja zapadła - złe wyniki finansowe i dużo pism - skarg do Centrali KRUS w Warszawie. Teraz jest większy problem, bo okazało się, że chętnych na stanowisko dyrektorskie w KRUS-ie w Szklarskiej Porębie jest wielu. Każdy jeżdzi do Jerzego Pokoja i błaga o poparcie. Teraz Pokój ma problem - kogo wybrać? Oby nie wybrał jakiegoś nieudacznika,
~Cichy 1-08-2009 15:33
Nie wspomnę już o tym karierowiczu z Bożej łaski który sam nie chce odejść.Nie bardzo mam ochotę wymieniać jego nazwisko żeby go nie reklamować-bo nie jest wart tego.Przyspawał się do fotela jak rzep do dupy.Bez ambicji bez honoru.Co za typ!!.Ludzie nie dajcie się już nabrać temu cwaniaczkowi podczas najbliższych wyborów.Zobaczymy jak bez pomocy Państwa-diet potrafi spłacić potężne zaległości alimentacyjne.To jest tak ogromna kwota że możemy na długo o nim nie słyszeć
~ 16-12-2009 9:28

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group