• Środa, 23 października 2019
  • Godz. 23:00
  • Imieniny: Marleny, Seweryna, Teodora, Igi
  • Czytających: 7295
  • Zalogowanych: 11
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Będzie walka o szkołę

Wiadomości: Sosnówka
Piątek, 1 lutego 2019, 6:05
Aktualizacja: Niedziela, 3 lutego 2019, 6:19
Autor: WAC
Fot. SP Sosnówka
– Będziemy walczyć o naszą szkołę – mówią rodzice uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnówce, która według planów władz gminy Podgórzyn miałaby zostać zamknięta. – Jesteśmy też zniesmaczeni sposobem, w jaki gmina chce przeprowadzić jej likwidację.

Uchwała, w której samorząd Podgórzyna wyraża intencję likwidacji Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnówce zapadła na ostatniej sesji Rady Gminy. Za jej podjęciem głosowało siedmiu radnych, sześciu było przeciw, a dwóch wstrzymało się od głosu. Dodajmy, że tematu szkoły w Sosnówce nie było w porządku obrad lecz została zgłoszona dopiero podczas sesji.

Jak mówi wójt gminy Podgórzyn Mirosław Kalata - argumenty za zamknięciem szkoły w Sosnówce mają głównie charakter ekonomiczny.

W ostatnim okresie znacząco wzrosły wydatki naszej gminy na oświatę - mówi M. Kalata. - W świetle szykujących się podwyżek pensji nauczycieli zapowiada się, że koszty te będą jeszcze wyższe. Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że ze wszystkich szkół w gminie ta w Sosnówce najsłabiej wypada pod względem kosztów ponoszonych na wynagrodzenia kadry pedagogicznej w przeliczeniu na jednego ucznia. Procentowo też musimy do niej najwięcej dopłacać, gdyż otrzymywana na nią z budżetu państwa subwencja oświatowa pokrywa jedynie 35,8 procent kosztów jej funkcjonowania. Przeciwko tej szkole przemawia też demografia. Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Sosnówce należy do najmniej licznych szkół w naszej gminie (obecnie uczęszcza do niej 104 uczniów), a z danych prowadzonych przez ewidencję ludności w Urzędzie Gminy wynika, że sytuacja ta nie ulegnie istotnej zmianie przez najbliższe lata.

Jak zapewnia wójt M. Kalata dzieci oraz kadra na jej likwidacji nie ucierpią

Nauczyciele będą mogli ubiegać się o zatrudnienie w pozostałych szkołach na terenie gminy. A przede wszystkim w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie. Gmina zapewni dowóz dla wszystkich uczniów, odbywających dotychczas naukę w szkole w Sosnówce.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sosnówce Łucja Balcerek mówi, że podjęcie uchwały, w której gmina deklaruje chęć zamknięcia kierowanej przez nią szkoły była dla mieszkańców wsi dużym zaskoczeniem.

Docierały do nas plotki na ten temat, ale wcześniej nikt z władz gminy oficjalnie nas o tym nie informował. Co więcej, jeszcze dwa miesiące temu pan wójt zapewniał, że nie ma zamiaru likwidować żadnej szkoły na terenie gminy. Nie poddajemy się jednak i jesteśmy umówieni na spotkanie dotyczące przyszłości naszej szkoły z Dolnośląskim Kuratorem Oświaty. Zamierzamy też prosić o wsparcie instytucje współpracujące z nami. Społeczność Sosnówki mocno też mobilizuje się na zapowiedziane 13 lutego spotkanie z władzami gminy.

Swojego oburzenia nie kryją również rodzice uczniów podstawówki.

W tej sprawie nie przeprowadzono konsultacji społecznej, nie mieliśmy żadnych szans, żeby np. szkołę przejęło stowarzyszenie – mówią przedstawiciele Rady Rodziców. - Nie dano uchwały do zaopiniowania na komisję społeczną, wprowadzono ją do porządku obrad w trybie natychmiastowym w trakcie sesji, gdzie takie materiały radni powinni dostać dwa tygodnie przed sesją. Dopisanie dodatkowego punktu o zamiarze likwidacji naszej szkoły do porządku obrad było dla wszystkich dużym zaskoczeniem, ponieważ jeszcze w październiku wójt zapewniał, że nie ma zamiaru likwidacji żadnej szkoły. Wójt patrzy na szkołę jedynie przez pryzmat ekonomiczny, wykazując wzrost jej kosztów utrzymania. Władze gminy nie biorą pod uwagę, że szkoła w naszej wsi pełni rolę podobną jak dom kultury. To w niej odbywają się zajęcia sportowe, spotkania i akademie z różnych okazji. Przy naszej podstawówce prężnie działa też Uczniowski Klub Sportowy. Dlatego nie wyobrażamy sobie jej zamknięcia i będziemy o nią walczyć.

Twoja reakcja na artykuł?

12
18%
Cieszy
4
6%
Dziwi
2
3%
Nudzi
2
3%
Smuci
28
42%
Złości
18
27%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (87) Dodaj komentarz

~qwerty 1-02-2019 7:41
Było mówione przed wyborami, że tak się stanie, ale nikt nie wierzył. Teraz wszyscy zaskoczeni. A to dopiero początek. Mirosław - janusz ekonomii... Zadłużył gminę do granic możliwości i próbuje zaoszczędzić kosztem dzieci. Wstyd!
~Alip 1-02-2019 9:23
do: ~qwerty (7:41)
Dokładnie. Cały czas było słychać głosy, że kiedy powstanie szkoła w Podgórzynie to szkoly w Ścięgnach, Miłkowie i Sosnówce do likwidacji. Szkoła w Podgórzynie ma byc dużą zbiorczą szkołą z systemem zmianowym dla wszystkich dzieci z gminy, a nie tylko z samego Podgórzyna. Pan Wójt zadłużył gminę budując te szkołę i po co skoro teraz sam wyraźnie podkreśla, ze jest mało dzieci. To trzeba było dzieci z Podgórzyna wozic do np. Sosnówki lub Miłkowa( taniej by wyszło zamiast budowac tak dużą szkołę) skoro teraz będzie można wozic dzieci z Sosnówki do Podgórzyna. Dziwna polityka gminna...
~... 1-02-2019 11:24
do: ~Alip (9:23)
A Szkoła w Podgórzynie z gumy jest ?. Gdzie wg. Ciebie pomieszczą się 3 dodatkowe Szkoły ?. W Podgórzynie teraz jest 300 uczniów , załóżmy, że przyjmie Sosnówkę to gdzie chcesz jeszcze Miłków i Ścięgny pomieścić?
~Alip 1-02-2019 11:55
do: ~... (11:24)
Napisałam , że zastosują system zmianowy. A myslisz, że po co została wybudowana tak duża szkoła, której budowa zadłużyła gminę na lata tylko dla dzieci z Podgórzyna? Bo inne placówki przeznaczą do likwidacji.
~... 1-02-2019 12:39
do: ~Alip (11:55)
Rozumiem , że Ty wróżka jesteś? Też bym chciał wiedzieć wszystko na zaś 😊
~Karp 1-02-2019 23:32
do: ~Alip (9:23)
Nie dziwna polityka tylko wyroznienie.to zaszczyt dla dzieci z miejscowosci gminy podgorzyn uczeszczac do tak nowoczesnej szkoly.jeeeeee
~Ala 1-02-2019 8:12
Miłków i Ścięgny też już są przeznaczone do likwidacji. W Miłkowie już problemy z popż to kwestia czasu. A szkoła w Podgórzynie będzie kolejną zmianową zbiorczą szkołą, a miała być przyjazna uczniom z Podgórzyna.
~Nieufny 1-02-2019 8:27
W samym artykule widać jak Pan Wójt kłamie. Mówi o podwyżkach, że są powodem likwidacji a za chwilę jest napisane o zatrudnieniu nauczycieli. Może zlikwidujemy biblioteki bo ktoś gdzieś coś mówił, że VAT na książki wzrośnie. Dane statystyczne podciągnał jak chciał, szkoła w Sosnówce jest 2 co do ilości uczniów w gminie (dane z ostatniej rady gminy) a co do kosztow to zostały wliczone wszystkie projekty jakie są realizowane przez szkołę za które Gmina nie płaci tylko otrzymuje na nie pieniądze.
~Sx4. 1-02-2019 9:50
Nie kumam , przecież wiadomo było że ta szkołą idzie do likwidacji , tak samo jak stara szkoła w Podgorzynie.Tylko kołek wierzył że wszystkie szkoły będą działały. .. Tak więc o co ten ból?
~ 1-02-2019 11:11
do: ~Sx4. (9:50)
Szkoła to nie tylko budynek to dzieci, ludzie - stąd ten ból...
~Wydra 1-02-2019 9:51
Sosnówka ma 3 budynki i jest blisko Podgórzyna więc że względów ekonomicznych jest to zasadne posunięcie. Poza tym ta szkoła i nauczyciele nie cieszy się szczególnie dobrą opinią więc nie ma o co kruszyć kopii. Miłkowa i Ścięgien jednak byłoby szkoda bo to dobre szkoły,które oprócz swojej funkcji edukacyjnej tworzą niespotykaną więź z mieszkańcami swoich małych ojczyzn.
~M.D. 1-02-2019 11:08
do: ~Wydra (9:51)
Według kogo nie cieszy się dobrą opinią? Jak możesz oceniać kadrę pedagogiczną tej szkoły, skoro nie miałeś z nią nigdy doczynienia? Mówisz, że placówki w Miłkowie i Ścięgnach tworzą więź z mieszkańcami, ale czy byłeś uczestnikiem jakiegokolwiek wydarzenia z życia szkoły w Sosnówce? Widziales łzy wzruszenia w oczach rodziców i rodziców roześmiane twarze ich dzieci? Moje córki uczą się w tej placówce. Chodzą do niej z chęcią i same mówią, że nie wyobrażają sobie zmiany szkoły. Są silnie związane z nauczycielami, traktują ich jak rodzinę, a Ci z kolei wkładają całe serce w swoją pracę. Całe grono pedagogiczne, to cudowni ludzie, zawsze gotowi pomóc swoim uczniom i ich rodzinom. Dla mnie, zamknięcie tej szkoły będzie ogromną stratą, nie wyobrażam sobie lepszego miejsca do nauki dla moich dzieci. Teraz są wśród ludzi, którzy naprawdę je kochają i troszczą się o nie. Przykro, że ma im to zostać odebrane w ramach oszczędności.
~Zaczarowana 1-02-2019 13:22
do: ~Wydra (9:51)
Już wiem kto to napisał :) hahaha szkoła nie ma dobrej opini naprawdę ? Masz swoje zdanie a zapewne od lat tam nie byłaś /byłeś ;)) wiec powiem ci w prostu zamknij dupę w końcu
~... 1-02-2019 13:29
do: ~Zaczarowana (13:22)
Następna osoba w wróżkę się bawi 😂😂😂. Wszyscy o wszystkim wiedzą ale o tym, że Szkołę planowali zamknąć to jakoś nikt z Was nie przewidział 😂😂
~Zaczarowana 1-02-2019 14:41
do: ~... (13:29)
Wójt gminy prowadził wywiad i mówił ze szkoły z gminy nie zostaną zamknięte wiec proszę bardziej zapoznać się z sytuacja ;)
~... 1-02-2019 14:50
do: ~Zaczarowana (14:41)
Akurat nie o tym pisałem. Odpowiedź była na Twój komentarz. Więc proszę czytać ze zrozumieniem.
~No 1-02-2019 16:37
do: ~M.D. (11:08)
Ja miałam i nie wspominam tego czasu dobrze .W tej szkole nie patrzy sie nq słabszych uczniów ale na tych wybitnie uzdolnionych .Uczeń który nie kuma tematu najlepiej żeby nie pytał .Nie zapomne jak podniosłam reke do góry na matmie żeby Pani Łucja wytłumaczyła coś czego nie rozumiałam a w zamian za to dostałam 1 że zgłaszam się do odpowiedzi a nie odpowiadam . Pominę fakt Pani w-fistki która wyrzucała dziecią kurtki przez okno bo nie wisiały na wieszakach .Ci dobrzy nauczyciele jak Pani Kącka ,Romaniacz czy Kozłowska już tam nie uczą .Zostali tylko ci niezrównowarzeni
~....()((/€:73 1-02-2019 17:01
do: ~No (16:37)
Zapewne minęło trochę od kąd tam byłaś wiec do tego czasu mogło się dużo zmienić , dużo się zmieniło . Oceniasz przeszłością a nie teraźniejszością
~Kreyz 1-02-2019 17:03
do: ~Zaczarowana (13:22)
No i tu się mylisz.
~....()((/€:73 1-02-2019 17:11
do: ~Kreyz (17:03)
Ciekawa jestem 😂 bo ja myśle ze pewnie od lat tam nie byłaś
~ 2-02-2019 0:22
do: ~Wydra (9:51)
Jeden budynek i pomieszczenia w straży pożarnej dla przedszkola, które miały być przeniesione do budynku szkoły, gdy ostatnia klasa gimnazjum zakończy swoją edukację.
~Stefka 1-02-2019 9:53
I blady strach padł na nauczycieli,którzy tworzą towarzystwo wzajemnej adoracji A teraz zamiast pilotami trzeba będzie się do roboty wziąć.
~M. 1-02-2019 19:19
do: ~Stefka (9:53)
Nie pozwolę obrażać nauczycieli uczących nasze dzieci. Lepszej kadry od lat tam nie było. To ludzie z sercem i ogromnym zaangażowaniem. Nasze dzieci uwielbiają swoich nauczycieli! A fakt, że dziecko z autyzmem uczące się w szkole w Podgórzynie, codziennie płaczące, niechodzące na zajęcia i wydawałoby się nieliczące po przeniesieniu w grudniu do Sosnówki stało się innym dzieckiem- z chęcią chodzi do szkoły, uczestniczy w zajęciach i liczy ( co dla wszystkim jest dużym zaskoczeniem) mówi sam za siebie. Ogromny szacunek dla nauczyli za to i nie tylko za to! Nawet nie chcę myśleć co będzie z nauczycielami naszej szkoły, bo jeśli gmina szuka oszczędności, to jaki sens byłby zatrudniać ich w innych szkołach??? A dowóz dzieci do Podgórzyna generuje kolejne wydatki i głupie tłumaczenie, że chodzi o koszty. Na różnych rzeczach można oszczędzić, ale nie na edukacji, na dzieciach!
~Hmmm 1-02-2019 10:09
Dziwny sposób rozmowy. Nie argumenty, tylko wzajemne obrażanie i jątrzenie. Niczego się nie uczymy jako społeczeństwo. Moje zdanie jest takie, że likwidacja szkoły, placówek kulturalnych, kin, bibliotek jest zawsze złe.
użytkownik facebook 1-02-2019 10:39
A z czego wynika to zaskoczenie, o planie zamknięcia szkoły? Przed samymi wyborami było głośno o tym, że wójt ma zamiar zamknąć szkoły w Sosnowce, Miłkowie i sciegnach.... Pan Kalata się wypieral. A teraz proszę bardzo... Szkole chcą zamknąć. Przedszkole w Miłkowie. I co jeszcze? Prawda jest też taka że takiego wójta ludzie sobie wybrali, to teraz wychodzi ich zaufanie do wójta, który w żywe oczy kłamał, aby utrzymać posadę.
użytkownik facebook 1-02-2019 21:29
Banda nieudaczników rządzi Podgórzynem od lat. Spójrzcie na drogi w gminie, żadna nie została wyremontowana, chodnik w Podgórzynie który prowadzi DONIKĄD, tymczasem brak 30m chodnika po drugiej stronie. Brak odśnieżania, jeździłem przez kilka zim z Sobieszowa do Kowar, w gminie Podgórzyn ZAWSZE najgorzej ośnieżone. Podwójne adresy mieszkańców w Podgórzynie na Zachełmiu to ewenement na skalę ŚWIATA! Do dzisiaj nie rozwiązany (10 domów na takie same adresy!!!). Droga Doliną Czerwienia to jedna wielka dziura. Do dzisiaj brak parkingu przy wodospadzie w Przesiece (błotny placyk tylko jest). Żadnej infrastruktury turystycznej np. WIEŻ WIDOKOWYCH. Brak dogadania się w związku z trasami narciarskimi w Przesiece. Problem z udostępnieniem dla turystów Drogi Sudeckiej w Borowicach. Brak jakichkolwiek negocjacji w sprawie udostępnienia ZBIORNIKA SOSNÓWKA do rekreacji. Kosmiczne NA SKALĘ ŚWIATA ceny wody w gminie Podgórzyn. To gmina TO SYF KIŁA I MOGIŁA zarządzana przez ostatnie ofermy.
~Matiasek 1-02-2019 22:33
do: użytkownik facebook (21:29)
W Miłkowie też są te same adresy dlatego że jakiś gość w gminie na okrągło chodzi pijany do pracy co za to jest odpowiedzialny, bo kto o mądrym rozumie nowe powstające domy zatwierdza takie numery które już istnieją.
~X 2-02-2019 16:40
do: użytkownik facebook (21:29)
Czytając to, przeżywam "powrót do przeszłości"... 5lat temu jeden kandydat wypisywał takie same rzeczy a niektóre się pokrywają... No to jak to jest? Rządzi drugą kadencję i dalej są te same problemy????????????
~Podgórzynianka 1-02-2019 11:13
Moim zdaniem i bardzo dobrze.ja bym była zadowolona jakby moje dziecko było dowożone do lepszej szkoły.nikt nie bierze pod uwagę jakie są koszty utrzymania szkoły w Sosnówce.wyplaty dla pracowników ,ogrzewanie......gdyby nowa szkoła była wybudowana w Sosnówce zamiast w Podgórzynie ,byłabym bardzo zadowolona gdyby moje dzieci były dowożone do nowoczesnej szkoły.
~ 1-02-2019 19:39
do: ~Podgórzynianka (11:13)
Do "lepszej"?? A w czym nowa szkoła jest lepsza??
~Rodzic 2-02-2019 20:09
do: ~ (19:39)
Ja tam jestem za zmianami, nic się nie robiło było źle, robi się też źle. I dobrze że zamkną, w tej śmierdzi wilgocią i to rodzicom nie przeszkadza? Że to wdychaja ich dzieci? A może odremontują i może być schronisko mało jest takich np.zielone szkoły itd.i już gmina może mieć pieniądze na coś innego. Do nowej szkoły autokar zawiezie przywiezie tam są dzieci przypilnowane same nie chodzą tak jak tu. Wysiadają w Sosnówce i sami do sklepu przez ulicę i to jest dobrze?Ludzie czas na zmiany widocznie nie jest taka super szkoła.
~Mieszkanka gminy 1-02-2019 11:46
Ze zgrozą obserwuję ostatnie wydarzenia w Gminie Podgórzyn, bałagan jest praktycznie w każdym aspekcie jej funkcjonowania. Pan Wójt NAGLE posługuję się tak wyszukanym słownictwem i pojęciami,że aż trudno uwierzyć,że to on sam się wypowiada (pewnie znowu czyta z kartki) :) Jestem całym sercem z Dziećmi, ich Rodzicami i całą Kadrą Pedagogiczną ze Szkoły w Sosnówce. Walczcie o swoje, nie dajcie się zmanipulować - zostaliście w podły i okropny sposób oszukani i potraktowani. Takie perełki jak Szkoła w Sosnówce powinny być dopieszczane, powinny być chlubą gminy, a tutaj w biały dzień, na oczach tylu ludzi władza robi przekręty i opowiada kłamstwa. A już nagranie z ostatniej sesji Rady Gminy to po prostu kabaret - wstyd mi,że takie osoby nas reprezentują. I nie prawdą jest,że jeśli jest mało dzieci w klasie to szkoła jest nierentowna i nieopłacalna - właśnie gmina powinna wspierać takie szkoły by jak najdłużej pełniły swą pedagogiczną misję, bo od dekad jest udowodnione,że im mniej dzieci w klasie tym lepsza i efektywniejsza nauka. Jest mi ogromnie przykro,że czarna i nieszczera polityka w Naszej Gminie "uderzyła" w dzieci z Sosnówki i chce im to wszystko odebrać. I osobiście byłabym szczęśliwa gdyby moje dziecko chodziło do szkoły z takim klimatem, ciepłem i troską nauczycieli. Trzymam kciuki Rodzice - nie dajcie się!
~Kreyz 1-02-2019 17:01
do: ~Mieszkanka gminy (11:46)
Nie rozumiem dlaczego swoich pociech nie chcecie dać do szkoły gdzie nauczyciele zajmują się nauczaniem, gdzie będą mogły uczyć się w nowoczesnej i dobrze wyposażonej placówce. Z autopsji znam funkcjonowanie sp Sosnówka,tę kliki,plotki,faworyzowanie własnych dzieci. Dobrze,że ta zabawa w szkołę się skończy. Oczywiście nie należy generalizować bo są tam też porządni pedagodzy,którzy rzetelnie wykonują swoją pracę i mam nadzieję,że ci właśnie wraz z dziećmi będą przeniesieni do Podgórzyna. Chociaż z drugiej strony tym pozostałym ktoś powinien wreszcie pokazać jak powinno się pracować
~Rodzic 3-02-2019 15:41
do: ~Kreyz (17:01)
Prawda..!
~Z autopsji 18-10-2019 7:56
do: ~Kreyz (17:01)
Właśnie z powodu tego faworyzowania niektórych uczniów zabrałam dziecko z Podgórzyna. Zamiatanie wszelkich problemów jest w podgórzyńskiej szkole na porządku dziennym. Właśnie w Podgórzynie Wasze dziecko może być nagminnie wyśmiewane i to przy nauczycielach. Właśnie w Podgórzynie Wasze dziecko może zostać okaleczone lub pobite, a grono pedagogiczne rozkłada ręce. Dopóki nie ma problemu, to szkoła sprawia dobre wrażenie. Do czasu
~Jeżozwierz 1-02-2019 11:52
Likwidacja szkoły nigdy nie wychodzi na dobre najbardziej zainteresowanym=dzieciom. Co z tego, że będą dowożone? Muszą wstać odpowiednio wcześniej, każdy rodzic wie, że to JEST problem. I przywożone późnym popołudniem, a nie po swoich lekcjach. Będą tkwić w przepełnionej świetlicy. Poza tym lepiej uczyć się w małej, przyjaznej szkole, w nielicznej klasie, a nie w molochu jakim stanie się nowa szkoła w Podgórzynie. Raczej wolałabym dowozić dziecko do Karpacza, gdzie jest doskonała podstawówka i świetni nauczyciele. A co do nauczycieli, już to widzę, jak pani dyrektor W. z uśmiechem zatrudnia pozwalnianych nauczycieli z Podgórzyna, Miłkowa i Ścięgien. Zatrudni krewnych i znajomych, jak zawsze.
~jaszczomp gołembiasz 1-02-2019 12:12
Ludzie co tak lamentujecie!?Ledwie 3 miesiące temu były wybory i można było coś zmienić, a tak macie co macie, bo sami sobie wybraliście takie władze.
~O co tu chodzi? 1-02-2019 13:05
Mnie nie zaskoczyła decyzja wójta, choć nie cieszy. Już przed wyborami mówiło się i nie tylko w Sosnówce o likwidacji szkół. Plotkowano też, że wójt chce w szkole w Sosnówce zrobić hotel, bo to dochodowy interes, co sprawdził na przykładzie schroniska w Staniszowie ( które notabene dostał gotowe w prezencie od swojej poprzedniczki). I coś może być na rzeczy, bo wójt chce rozbudować schronisko w 2019 i na to daje 180tys. Planuje też kupić samochód strażacki za 750tys. Do tego budowa ronda ponad 3 mln i parę innych. Plus budowy remiz w Ś i w M, za grube miliony. To chyba wójt sciemnia, że szuka oszczędności, bo szkoła jest droga. Temat więc może być całkiem inny
~Taki tiki 1-02-2019 13:17
Jeśli dojedzie do zamknięcia tej szkoły to rodzice powinni się zbuntowac i zrobić wszystko aby dzieci poszły do kazdej innej szkoły tylko nie do tej w Podgórzynie. Pozostali kandydaci nie zrobili by takiego ruchy ale wyborcy byli mądrzejsi teraz szok ze stresem..
~Zaczarowana 1-02-2019 13:27
Chodziłam do tej szkoły i z całego serca mogę powiedzieć ze poszłabym do niej jeszcze raz , każdy ocenia po wyglądzie a chyba o to nie chodzi tylko o kadrę i dzieci bo mogę zapewnić ze takiej kadry jak w sosnówce nie ma w żadnej gminie . Uczęszczałem do podstawówki i mogę zapewnić ze nie jest tam tak kolorowo jak wam się wszystkim wydaje nauczyciele nie zwracają wg uwagi na to czy ktoś jest zastraszany bądź nękani maja to gdzieś natomiast w sosnowce nie dopuszczają do takich sytuacji ! I z czystym sumieniem polecam tą szkole ! Najlepsza do jakiej dotychczas chodziłam ! Nauczyciele traktują cie tak samo jak każdego nie warzne czy biedny czy bogaty ważne jakie ma serce tego się tak nauczyłam ! To jest absurd ze chcą ją zamknąć nie zgadzam się z tym !!!
~Zaczarowana 1-02-2019 13:28
do: ~Zaczarowana (13:27)
Chodziłam Do podstawówki ( w podgorzynie )
~No i co? 1-02-2019 13:35
do: ~Zaczarowana (13:28)
No i co. Jednego zdania tam cię tylko nauczyli?
~Zaczarowana 1-02-2019 14:45
do: ~No i co? (13:35)
Wiecej niż myślisz ;) a właśnie takie osoby jak ty tego nie rozumieją bo są zapatrzone tylko w jeden punkt ;)
~Miki 1-02-2019 13:43
Ciekawe cżelu pani dyrektor z Podgórna nie przyjęła dzieci ze swojego okręgu z przecieki? A no tak z domu dziecka to nie pasują do super szkoły. ????
~Zaczarowana 1-02-2019 14:50
do: ~Miki (13:43)
Dokładnie w podgorzynie są przedziały bogate dzieci są lepiej traktowane i to jest błąd tej szkoły ;) jakbym miała iść tam to nawet za pieniądze bym nie poszła byłam tam jak chodziłam od 0-6 , nauczyciele zawsze bardziej brali pod uwagę bogate dzieci a te biedniejsze szły na bok , a jeżeli już dochodziło do agresji lub nękani nie robili sobie nic z tego
~3 * 1-02-2019 15:08
do: ~Zaczarowana (14:50)
Po Twoich komentarzach też już się domyślamy kim jesteś. Nie ładnie oj nie ładnie
~Kreyz 1-02-2019 17:06
do: ~Zaczarowana (14:50)
Podgórzyn ma dobrą opinię,moje dziecko jest super zadowolone a z roku na rok przybywa tam uczniów z Cieplic i Sobieszowa.
~ 1-02-2019 13:51
A na wypłaty włodaży ile podatków marnujemy
~No 1-02-2019 16:31
I stare zagrzybiałe mury
~..@„ 1-02-2019 16:35
Nie mury świadczą o szkole tylko my ( uczniowie )
~Sosnowka 1-02-2019 16:57
Ci którzy piszą, że szkoła nie ma dobrej opinii to chyba uczęszczali do niej w czasach gdzie naprawdę było można powiedzieć, że nie ma dobrej opinii. To jest mała szkółka gdzie wszyscy są zgrani i po co ten spokój burzyć. Dadzą ich do tej wielkiej szkoły i potem będzie płacz, że ktorys dzieciak krzywo sie popatrzy i za to dostanie... W tamtym roku jak się nie mylę chcieli zamknąć szkole w Cieplicach i dać ich do handlowki bo jest ich tak samo mało, a ta szkoła nie lepsza ma opinie bo jest duża szkoła i nie są tak zgrani jak szkoła w cieplicach albo w sosnowe..chyba wiadome że jak jest wielki wysyp to jest większa pato...
~Kreyz 1-02-2019 17:10
do: ~Sosnowka (16:57)
W szkole w Sosnówce są nauczyciele zgrani? Proszę nie pisać jak się nie wie. Grono pedagogiczne małe a jeden drugiego w łyżce wody
~....()((/€:73 1-02-2019 17:14
do: ~Kreyz (17:10)
Tak to jest jak ktoś komentuje coś co nie ma zielonego pojęcia o szkole
~Kreyz 1-02-2019 17:26
do: ~....()((/€:73 (17:14)
Oj nawet nie wiesz jak się mylisz. Dobrze,że ten b..l to już nie mój problem.
~reality 1-02-2019 17:15
Opinia szkoły opinia, wiadomo wszem i obec ze chodzi o pieniądze. Gminy nie stać na utrzymywanie szkoły w każdej miejscowości i kadry pedagogicznej. Kto za to zapłaci skoro dzieci coraz mniej jest i w klasach po 7 osob siedzi. No i jeszcze jedna sprawa, jeżeli części tych szkol się nie zlikwiduje, to można zapomnieć o jakichkolwiek inwestycjach typu drogi, chodniki, oświetlenie itp. itd., ponieważ większość pieniędzy trzeba będzie przeznaczać na utrzymanie tych szkol, budynkow i kadry.
~Nijak 1-02-2019 17:18
do: ~reality (17:15)
A utrzymywanie bezrobotnych jest okej ?
~Zapomij 1-02-2019 18:11
do: ~reality (17:15)
Zapomnij o chodnikach, drogach i oświetleniu, nawet jak wszystkie szkoły by pozamykał. Po prostu kasa gminy pusta. Chyba, że parabanki. Takie rozwiazanie jest
~ 1-02-2019 19:45
do: ~reality (17:15)
A czy gminę stać było na wybudowanie szkoły za 21 mln? A teraz oszczędności się szuka?
~Wiecej 1-02-2019 21:13
do: ~ (19:45)
Jakie 21 milionow. Jest znacznie wiecej. Już ze 30 milionów albo i lepiej
~Olo 1-02-2019 17:21
To nie wójt podejmuje decyzje tylko rada gminy na wniosek wójta! Poproszę o nazwiska tych siedmiu wspaniałych!
~O? 1-02-2019 18:13
do: ~Olo (17:21)
Czyżby Olo? Mało wiesz
~M. 1-02-2019 19:26
do: ~Olo (17:21)
Proszę uprzejmie: "Siedmiu radnych gminy Podgórzyn podjęło uchwałę o likwidacji szkoły w Sosnówce, w tym Mogilski Michał, Dymek Piotr, Golonka Tomasz, Horodecki Marcin, Kalata Paweł, Polaczek Bartosz, Erhard Jakub"
~Olo 1-02-2019 20:20
do: ~M. (19:26)
Dziękuję
~Matiasek 1-02-2019 22:38
do: ~M. (19:26)
Dzięki człowieku za info, ten dymcio wykiwał stowarzyszenie z Miłkowa bez mydła które to zwinęło swój interes. Szkoda w tym wszystkim że w urzędzie gminy nie ma ludzi sprawiedliwych którzy by pracowali dla wszystkich mieszkańców całej gminy a oni owszem pracują ale chyba dla swojego egoizmu. skoro taki horror z likwidacją szkół urządzają. W sumie głosowali na wójta to maja co mają mieszkańcy.
~reality 1-02-2019 17:24
bezrobocia prawie nie ma wiec... co ma piernik do wiatraka, kto chce ten pracuje. Posiedzenia rady sa jawne, i transmitowane za zywo, to żadna tajemnica kto był za a kto przeciw
~Nijak 1-02-2019 19:17
Ktoś kto nie pracuje dostaje więcej kasy niż ten kto pracuje
~O 1-02-2019 19:24
do: ~Nijak (19:17)
Jak wojt
~Cieplik 1-02-2019 21:55
W części szkoły zrobić schronisko młodzieżowe dla zielonych szkół. Do dzieła Pani Dyrektor. Taki zespół SP i schroniska młodzieżowego. Zaplecze piękne.
~X 1-02-2019 22:19
Jak se wybraliśta to tera mata....
~Benia 1-02-2019 23:12
Ludzie gminy Podgórzyn. Czy was pogieło do reszty, dlaczego tak siedzicie cicho? . Wystarczy wezwać prokuratora by przeczepal gminę czy ci ludzie tam pracujący nie oszukują. Już mam dość słuchania pod sklepem czy szkołą o lewym urzedowaniu naszej gminy. Jedynie co mi się nie podoba to to że za stolikiem urzęduje człowiek który w ogóle nie ma pojęcia o przepisach a siedzi tam manipulowany ciągniety za sznurki przez innych ludzi niczym w teatrze kukielkowym. Sami jesteście odpowiedzialni za ten cyrk w gminie, bo ich wybraliscie. Co ciekawe oni was robią w konia i to wy będziecie płacić za ich długi, niestety oni pomimo że muszą to nie chcą oficjalnie wam pokazywać na ile gmina jest zadluzona
~Wypowiedz szczera 1-02-2019 23:37
do: ~Benia (23:12)
Obecnie gmina jest zadłużona na ponad 40 milionów, nieoficjalnie mówią dobre połowę mniej czyli 20, taki mały żart, tak sam jak oni was oszukują. Dziwi mnie tylko taki fakt że oficjalnie to każdy mieszkaniec gminy powinien wiedzieć o zadłużeniu gminy a mimo to oni oszukują nas z tej gminy, jak i Polskie Prawo i tego nikomu nie pokazują. Dlaczego tak piszę? ano jak były wybory na wójta to ludzie się pytali z każdej wioski na ile jest zadłużona gmina, niestety wymijająco nie chcieli odpowiadać, pomimo ze ustawowo muszą, to na zebraniach przedwyborczych sam zastępca wójta pokazywał środkowego palca na informację o zadłużeniu gminy i do tej pory sam nie wiem i inni na ile dzisiaj jest zadłużona gmina. Może sama redakcja Jelonka zrobi taki artykuł i pójdzie do gminy która NA PIŚMIE pokaże oficjalne obecne zadłużenie gminy, co by wszyscy mieszkańcy gminy o zadłużeniu się dowiedzieli. Jedno jest pewne tej informacji nikt się nie dowie tak oni nas w konia robią w tej gminie tam pracujący.
~$ 1-02-2019 23:40
do: ~Benia (23:12)
Benia brawo
~Nareszcie 1-02-2019 23:43
Nareszcie rozmowy o przyczynach, a nie tylko o skutkach
~pocalujtaw....wojta 2-02-2019 17:05
Drodzy mieszkańcy Sosnówki ale zostaliście zrobieni w jajo... aż żal patrzeć... A to nie jest ostatni z pomysłów...
~Franc Mauer 2-02-2019 20:25
No! Pan mogilski to zawsze wie jak się do okrętu przykleić krzycząc PŁYNIEMY! Panią św. pamięci Lato popierał a pana Kalatę potępiał aż doszło do wyborów gdzie przegrała Pani Lato! Wtedy Pan mogilski był już całą swoją dietą za Panem Kalatą i tak do dzisiaj! Ale niech Pan mogilski nie lęka się i ducha nie traci! Niedługo głosowanie w sprawie przyszłości szkoły w Ściegnach! Jak obstawiacie? Ja stawiam na wstrzymanie od głosu albo na chorobę! (przemarsz wojsk)
~Franc 2-02-2019 21:12
do: ~Franc Mauer (20:25)
Franc nie bądź taki zazdrosny. Jakbyś miał córkę czy syna na wydaniu też mógłbyś na weselu gościć wójta z zastępcą
~bezzartow 3-02-2019 11:46
do: ~Franc (21:12)
ta... Goście, goście
~Ananas 2-02-2019 20:31
Taki majątek... Tylu ludzi -przez tyle lat- żyły sobie wypruwali dla tej szkoły... A teraz pójdzie to w @#$&... W dołku ściska na samą myśl. Jeszcze niech ośrodki zdrowia pozamykają, połączenia autobusowe i będzie cudownie.. wiatr będzie hulał po tych wioskach... Kononowicz: niczego nie będzie
~poiu' 2-02-2019 22:03
Jak podejmowano decyzję o kretyńskiej budowie szkoły właściwie poza gminą, praktycznie w Cieplicach, to kto protestował ?
~Kokos 2-02-2019 23:30
do: ~poiu' (22:03)
A kto wiedział, że ktoś wpadnie na taki pomysł aby wybudować tam szkołę hen, na BAGNACH i polderach zalewowych? Kiedyś tam krowy szczały i srały a teraz szkoła!
~Ala 3-02-2019 8:29
To nie tylko mieszkańcy Sosnówki zostali oszukani, ale całej gminy. Obiecywane było przed wyborami, że nie będzie zamykania szkół, a w Podgórzynie zapewniano poprawę warunków, no to się poprawi:ścisk, natężenie hałasu, dwuzmianowość, zakaz wychodzenia na dwór, brak spaceru po szkole do domu - brak naturalnej aktywności fizycznej =kalectwo...
~Wiśnia 3-02-2019 17:11
A skąd ten ścisk nagle,bo ja w latach 80 pamiętam po 4 klasy w tym samym roczniku i nikomu miejsca nie brakowało. Wystarczyło dbać i nie trzeba by było zadłużać całej gminy.
~Ala 3-02-2019 17:31
Ścisk z powodu dowozu wszystkich dzieci z gminy do szkoły w Podgórzynie. Teraz uchwała dotyczy Sosnówki, a tylko patrzeć jak dojedzie Miłków i Ścięgny to będzie ścis a miało być lepiej i przyjaźnie
~Wiśnia 5-02-2019 12:52
do: ~Ala (17:31)
Wtedy też to była szkoła zbiorcza dla Przesieki,Zachełmia, Marczyc i Podgórzyna i nie było niżu demograficznego.
~Co dalej? 3-02-2019 17:49
I co dalej z tym zamierzacie robić? Nie tylko w sensie szkoły.
~M. 4-02-2019 0:42
do: ~Co dalej? (17:49)
Dobre pytanie!
~ 6-02-2019 10:47
żeście sobie wybrali PiS'owskiego wójta , to macie PiS'owskie metody działania

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group