• Wtorek, 22 października 2019
  • Godz. 7:51
  • Imieniny: Korduli, Filipa, Halki, Salomei
  • Czytających: 2730
  • Zalogowanych: 4
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Baty za zasypane i śliskie chodniki

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 8 lutego 2010, 15:15
Aktualizacja: 15:20
Autor: Angela
Chodniki przy ulicy Słowackiego przy niektórych posesjach nie były odśnieżone od przeszło miesiąca – czyli od pierwszych w tym roku opadów śniegu.
Fot. TEJO
Jeleniogórzanie nagminnie zaniedbują odśnieżanie swoich posesji i chodników wokół nich. Od początku roku tylko w kwestii nieodśnieżonych i śliskich deptaków oraz wiszących na budynkach sopli strażnicy miejscy interweniowali prawie dziewięćset razy. Większość upomnianych na pouczenia zareagowała. Byli jednak i tacy, którzy mimo próśb i gróźb obowiązku nie dopełnili.

Zgodnie z regulaminem o utrzymaniu miasta w porządku obowiązek odśnieżania chodników wokół posesji oraz ściągania lodowych sopli z budynków leży w gestii właściciela nieruchomości. Niestety pamiętają o tym tylko nieliczni. Od początku stycznia tylko w tym temacie strażnicy miejscy pouczali około 23 osoby dziennie, niektórych po kilka razy.

- W większości przypadków zwykłe pouczenie odnosiło pozytywny skutek i mieszkańcy wypełniali swój obowiązek – mówi Jacek Winiarski, zastępca Komendanta Straży Miejskiej w Jeleniej Górze. Na dziewięćset interwencji do sądu skierowano 42 wnioski o ukaranie właścicieli posesji, a w ośmiu przypadkach nałożono mandaty karne na łączną kwotę 750 zł.

Strażnicy podkreślają, że właściciele posesji mają obowiązek nie tylko odśnieżać chodniki, ale również zadbać o bezpieczeństwo na nich. Są więc zobowiązani również do usuwania z nich lodu.

Każdy, kto zapomina o obowiązkach utrzymania porządku na chodnikach, może się liczyć z kontrolami, które strażnicy systematycznie będą prowadzili do końca zimy. Za nieodśnieżenie lub nie usunięcie lodu z deptaków grożą kary finansowe od 100 zł do pięciu tys. zł, jakie na właściciela posesji może nałożyć sąd.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (30) Dodaj komentarz

~xXx 8-02-2010 15:30
Wielcy właściciele za 1% wykupią sobie mieszkania i wielka szlachta hehehe tylko wszyscy wielcy właściciele zapominają o swoich obowiązkach z tegoż tytułu. Strażą miejską w nich a co........
~kizior 8-02-2010 16:14
08-02-2010 15:30 | ~xXx | Masz rację,tak właśnie jest z ludźmi którzy coś dostaną za darmo...Dasz palca to chcą rękę.
~_Łowca byków 8-02-2010 16:31
Zajrzyjcie do Carrefoura, gdzie zwały śniegu skutecznie uniemożliwiają swobodne i bezpieczne korzystanie z placu parkingowego. Wystarczyłoby zrobić w tych bandach śniegowo-lodowych przesmyki dla przechodniów. Ludzie z zakupami uprawiają ekwilibrystyczne figury, aby pokonać ten tor przeszkód, a żeby dojść do samochodu z wózkiem trzeba pokonać trzykrotnie dłuższą drogę. Ciekawe co działoby się w trakcie zagrożenia i natychmiastowej ewakuacji ludzi z hipermarketu. W takiej sytuacji ludzie na tych hałdach zadeptaliby się na śmierć. Zagońcie do roboty tych leni w czarnych uniformach z radiotelofonami.
~m 8-02-2010 17:30
a czy urzad miasta dostanie mandat za nieodsniezone ulice i chodniki?
~edie 8-02-2010 18:03
dać po 1000,- mandatu to zaczną odsniezac, albo bedzie czym zaplacic za odśniezenie.
~ Trzy grosze... 8-02-2010 19:15
...wyglada na to, ze jedynie mandaty pomoga skutecznie "odsniezyc" i usunac lod z chodnikow...
~? 8-02-2010 19:22
Rozumię, że właściciel budynku ma obowiązek usunąć sople, napisy śniegu itp. - wszak to jego budynek i za niego odpowiada. Zastanawiam się jednak, jakim prawem ma on odpowiadać za odśnieżanie chodników, które nie przebiegają po jego działce. Jeżeli chodnik jest publiczny i należy do miasta, to wg mnie za jego stan odpowiada miasto.
~korek 8-02-2010 19:43
prywatnych wlascicieli posesji DO UKARANIA,a te miejsca ktore naleza do miasta :NAGRODZIC I BANKIET WYSTAWNY ZAFUNDOWAC za pieniazki z mamdatow
matka 8-02-2010 19:49
Tam gdzie prywatna posesja lub wspólnota mieszkaniowa to śnieg wydrapany do gołego /bo prywatny to wie!!!!!! że grozi to mandatem/ ale gdzie teren czy chodnik należy do administracji ZGM to można niezłego ORŁA wywinąć..... i gdzie tu sprawiedliwość ???????
~malkontent 8-02-2010 19:54
Brawo za karanie ! ! ! Ale czy SM nie zapomina też o władzuni ? ! ? Łatwo jest karać przedsiębiorców, sklepikarzy, ale jakoś tak nie bardzo chce się wystawiać mandaty za nieodśnieżenie i nie posypanie chodników należących do miasta. Gdzie sprawiedliwość ? ? !
~cieplik 8-02-2010 19:58
a kto odśnieża chodniki koło naszych prominentów ,MPGK,jak mogą tam to......
~mat 8-02-2010 20:15
Czy administracja ZGL"Południe"która bierze pieniądze za utrzymanie porządku na chodnikach a nic nie robi też dostanie mandat? Jak sobie radzą pracownicy z ZGL-u z dojściem do sklepów gdzie najczęściej można ich spotkać w godz. pracy?
~T-tryk 8-02-2010 20:46
ZGM - ów nie ruszają , a to tez właściciele.. w imieniu miasta
~ 8-02-2010 21:06
bo dzieki temu ze wlasiciel posesji musisz odsniezac chodnik i grabic liscie miasto oszczedza, dwa ze taka osoba lepiej odsniezy niz robila by to firma, zreszta efekt najlepiej widac przy urzedach tych bardziej na uboczu gdzie chodnik nie zawsze jest odsniezony i jakos nikt tym sie nie przejmuje ;)
~jan 8-02-2010 21:06
A kiedy przeczytamy o ukaranym zarządcy gminnego obiektu, za nie oczyszczony chodniczek ? Czy dopiero jak poszkodowany zacznie się sądzić szukając sprawiedliwości ? Szkoda że nie ma jakiejś strony z wrzutką fotek, zabrakłoby Wam miejsca na artykuły. Dobrze ~matka pisze, prywatny wie co to odpowiedzialność.
~Jano 8-02-2010 21:33
czepiają się prywatnych właścicieli a sami nie robią nic żeby było lepiej , strażnicy miejscy to niech za łopaty chwycą a nie tylko łażą i szukają gdzie tu mandat wlepić całe miasto jest nie odśnieżone bo nikomu się nie chce tam gdzie prywatne to jeszcze jak cię mogę ale jak coś do miasta lub do jakiejś instytucji należy to porażka nawet nie ruszone
~Bercik 8-02-2010 21:50
Urząd miasta a może MPGK powinno dostać mandat. W Szklarskiej Porębie też można nogi połamać na chodnikach miejskich. W Piechowicach odśnieżone za pomocą spychacza. Przy prywatnych posesjach nie. Mają odśnieżyć właściciele. Ale właścicielem jest gmina!! Więc niech sami odśnieżają. Łatwo załatwić sprawę uchwałą. To pier******ty kraj. Niech ciut podniosą podatki i sami sprzątają. Ale CIUT podnieść a nie o kosmiczne kwoty. Odśnieżam bo się krawężniki przypną i przysrają mandat zamiast łapać gnoi rozrabiających, dilerów i przestępców itp.
~Bercik 8-02-2010 22:16
Urząd miasta a może MPGK powinno dostać mandat. W Szklarskiej Porębie też można nogi połamać na chodnikach miejskich. W Piechowicach odśnieżone za pomocą spychacza. Przy prywatnych posesjach nie. Mają odśnieżyć właściciele. Ale właścicielem jest gmina!! Więc niech sami odśnieżają. Łatwo załatwić sprawę uchwałą. To pier******ty kraj. Niech ciut podniosą podatki i sami sprzątają. Ale CIUT podnieść a nie o kosmiczne kwoty. Odśnieżam bo się krawężniki przypną i przysrają mandat zamiast łapać gnoi rozrabiających, dilerów i przestępców itp.
rymcycymcy 8-02-2010 22:47
Dać prywaciarzom rewiry w całym mieście ...nie mają za swoje ! :)
~casanova 8-02-2010 23:58
To wszystko wina Pani Zimy! wiadomo-kobieta :/
~andrew 9-02-2010 0:09
nie odśnieżam i nie bede odśnieżał.Jestem ciekawy czy takie zmuszanie obywateli do "sprzątania" jest zgodne z prawem,konstytucją lub czymś takim?
~rumcajs54 9-02-2010 7:16
A proszę zerknąć, jak wyglądają chodniki na wysokości przejść dla pieszych, np. przy ul. Matejki. Zmrożone szańce...
~nik 9-02-2010 7:23
karać ich!!! Niech Straż Miejska zrobi z nimi porządek i wlepia wysokie mandaty.Właściciele posesji to lenie. Łopata do łapy i jazda. Burżuazja od siedmiu boleści
~ 9-02-2010 10:02
do "nik"-sam sie wez za lopate,siedzisz na kuronowce i pyszczysz
~ed 9-02-2010 10:04
szkoda słów, w poprzednich komentarzach bije zazdrość o to że ktoś coś ma. w tym rypniętym kraju słowo "prywatny" ciągle jest postrzegane negatywnie. zastanówcie się ludzie nad sprawiedliwością takiego prawa które nakazuje pracować za darmo na cudzy terenie (czyli na chodnikach należących do miasta, które sąsiaduje z moją działką. To tak jakby ktoś uchwalił prawo że codziennie musielibyście mieszkańcy bloków posprzątać mieszkanie sąsiada lub korytarz, bo jak nie to mandat. muslę że jakby się ktoś odrzałył zaskarżyć te przepisy do jakiejś istancji wyższej to by wygrał i ten wyzysk by się skończył.
~agga 9-02-2010 11:25
Może jeszcze ulice przy posesji powinniśmy odśnieżać????
misiekjg(konto usuniete) 9-02-2010 12:18
Bardzo mi brakuje w tym artykule stwierdzenia, że te baty powinne też dostać odpowiedzialne miejskie służby. Widać wyraźnie, że chyba już brakuje im na ten cel pieniędzy i to trzeba uczciwie powiedzieć. Zima jest bardzo ciężka i jest całkiem możliwe wcześniejsze wyczerpanie zasobów finansowych na zimową akcję, ale nie należy tego ukrywać przed mieszkańcami. Przecież absolutnie teraz nie widać na "miejskich" odcinkach chodników, pracowników odkuwających grubą pokrywę lodową, zwłaszcza podczas jej topnienia. Mój telefon do Zarz. Dróg i Mostów z prośbą o porządek na chodniku dookoła budynku byłego Pogotowia Ratunkowego, został grzecznie przyjęty - i tylko tyle! No cóż widocznie ten teren jest aktualnie niczyj i tylko przyroda za niego odpowiada.
iwa-ada 9-02-2010 14:21
Zgadzam się z andrew i ed.Jest jednak przepis że właściciel nieruchomości ma obowiązek odśnieżania i sprzątania chodnika jeżeli nie jest on oddzielony od granicy posesji pasem zieleni,najczęściej jest to trawnik. Więc gdy mamy taki pas to nie musimy odśnieżać i posypywać. Sprzątamy jedynie przed bramką wejściową i bramą wjazdową. Dla własnej jednak wygody w ramach relaksu dobrze jest odrzucić kilka łopat śniegu.
~Nika 9-02-2010 15:00
A nie lepiej by było więźniów pogonić za darmo do roboty? Oni tylko siedzą w celach i się nudzą a w dodatku państwo na jednego więźnia wydaje ok 2000zł miesięcznie. Wysłać więźniów na mróz i niech odgarniają śnieg, oczywiście pod nadzorem policji. Na utrzymanie więźniów to państwo ma pieniądze, ale na wyższe renty i emerytury dla uczciwych ludzi to już nie ma !
~ 9-02-2010 15:51
do Nika?~~sluszna uwaga, kiedys bandziory z malymi wyrokami musieli zaiwaniac na swoje utrzymanie(jako sluzba pozadkowa) ale teraz demokracja to trzeba utrzymywac z podatkow ludzi ktorzy normalnie zyja i pracuja

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group