Poniedziałek, 26 października
Imieniny: Damiana, Lucjana
Czytających: 1693
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Zdeptali pamięć po „Premierze"

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 28 kwietnia 2010, 8:03
Aktualizacja: Czwartek, 29 kwietnia 2010, 7:51
Autor: Angela
Fot. Angela
Nieopodal Osiedlowego Domu Kultury na Zabobrzu, w miejscu, gdzie w maju minionego roku został zamordowany pan Robert, zwany przez znajomych „Premierem”, rodzina ustawiła krzyż i regularnie zapalała znicze. W miniony weekend wandale zdemolowali miejsce pamięci po zmarłym tragicznie jeleniogórzaninie. Mieszkańcy są zbulwersowani.

O tym co nieznani sprawcy zrobili na miejscu pamięci po Robercie Stankiewiczu, zamordowanym z szóstego na siódmego maja 2009 roku, poinformowała nas jedna z czytelniczek. Wandale wyrwali z ziemi metalowy krzyż i porozbijali oraz rozrzucili wszystkie ustawione znicze.

– Jak można tak zbezcześcić miejsce śmierci osoby, która nie była niczemu winna, która straciła tak tragicznie życie. To był wzorowy ojciec i mąż, przykładny pracownik, dobry człowiek. Został zamordowany z kaprysu jakiegoś osiemnastolatka, który pokłócił się z dziewczyną i zadał temu człowiekowi śmiertelny cios nożem w serce – mówi pani Anna mieszkająca nieopodal.
Słów na określenie zachowania sprawców, którzy najprawdopodobniej nie zostaną nigdy ustaleni, brakuje też pozostałym mieszkańcom, którzy przechodzą obok krzyża.

– Nie wiem jak określić takich ludzi, to tak samo, jakby wejść na cmentarz i zniszczyć nagrobki. Ten człowiek został zamordowany, a zniszczenie miejsca pamięci to jakby kolejny raz wbicie noża, tym razem w serce jego rodziny. Takie zachowanie jest po prostu nieludzkie i nie warto nawet do sprawców czegokolwiek mówić, bo do nich to i tak nie dotrze. Tacy ludzie nadają się tylko do więzienia – mówi Bartek Pisarski.

– To jest najgorsze chamstwo i brak poszanowania. Zamordowany człowiek był przypadkowym przechodniem, na jego miejscu mógł być każdy z nas – dodaje inny przechodzień.

Rocznica tragicznej śmierci Robera Stankiewicza przypada 9 maja.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (28) Dodaj komentarz

~Obywatel 28-04-2010 8:14
Niby zaborze to miejsce gdzie mieszkają wykształceni, bezkonfliktowi ludzie lecz widać że mieszka tam też bydło które nie ma żadnych zasad mo...lnych.
~G 28-04-2010 8:14
Miejsce krzyży jest na cmentarzu.Rozumiem,że jest to tragedia dla rodziny, ale we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek.
~G 28-04-2010 8:38
Krzyż koło osiedlowego trawnika,krzyż w rowie blisko drogi są symbolem dla osób wierzących - dla innych może być to tylko rzecz.Co innego na obiekcie zamkniętym(sakralnym).Sposób stawiania krzyży skoro jest taki święty w naszym narodzie,również dla samego szacunku do jego symbolu powinien być prawnie uregulowany.W panstwie demokratycznym nie może być samowolki,gdzie chcemy tam se stawiamy krzyże.Ale nie stety nasz kraj to ciemnogród.
~Jano 28-04-2010 8:49
zgadzam się że miejsce krzyża jest na cmentarzu , a nie wszędzie gdzie ktoś zginie lub go pozbawią życia
~ED 28-04-2010 8:51
Panie z 8:14 czyli jednym słowem ktoś dobrze zrobił, że to zniszczył? Uważam, że po tym człowieku powinno coś zostać, może ktoś zapyta co się stało, może ktoś inny się zastanowi nad sobą ... . ~g MIEJSCE DLA KRZYŻA JEST WSZĘDZIE.
~można by 28-04-2010 9:13
~G 28-04-2010 9:32
Ja nie popieram co sie stało,bo też jestem katolikiem i krzyż dla mnie jest symbolem.Napisałem również,że stawianie krzyży powinno być prawnie uregulowane gdzie można a gdzie nie.Jeśli nie będzie jednoznacznych paragrafów w tym temacie to jak uznać takie zachowanie za wandalizm.Krzyż dla ateisty na osiedlowym trawniku jest tylko skrzyżowanie dwóch desek w jedną całość a nie symbolem-więc w sądzie powie,że posprzątał trawnik.Pamiec pamięcią,szacunek szacunkim dla zmarłych i zabitych w różnych wypadkach losowych,ale Pana torem myślenia to byśmy już dawno chodzilibyśmy w lesie krzyży różnych wyznań.Z całym szacunkiem dla wszystkich wierzących.
~do G i Jano 28-04-2010 9:43
Uważacie, że miejsce krzyży jest na cmentarzu? A gdzie jest miejsce dla takich zwyrodnialców, co mordują i prymitywów nieszanujących symboli? Bo chyba nie w więzieniu! Na cmentarzu też nie, a jeśli to pod płotem! Takie szambo dla gnoi. Nie rozumiecie, że ten kawałek ziemi, na którym ktoś ginie i rodzina stawia potem symboliczny krzyż, jest ważny? Że właśnie tam, ostatni raz ich Bliski był żywy.. Po co pouczać rodziny, że miejsce krzyży jest na cmentarzu? Trzeba skupić się jak wyeliminować takich zwyrodnialców jak ci co je niszczą. Miejsce ścieku jest w szambie a to ścieki!!!!
~Paweł D. 28-04-2010 9:58
POUSTAWIAJMY WSZĘDZIE KRZYŻE !!! Rozumiem tragedie a po co są cmentarze??? Niestety popieram wandali.
Ryba 28-04-2010 10:40
Na trawniku krzyz psy obsikuja. Poza tym miejsce krzyza jest jak sama nazwa wskazuje na skrzyzowaniu ;)
~tak 28-04-2010 11:22
"są symbolem dla osób wierzących - dla innych może być to tylko rzecz" Polska Religia dominująca - rzymski katolicyzm Krzyż może sobie stać, dziękuję, dobranoc
~ 28-04-2010 11:27
Ja akurat jestam do swiata ateistycznie nastawiona, ale rozumiem rodzine, ktora to miejsce chciala zachowac -w taki a nie inny sposob-w pamieci.I to jest w tym momencie sprawa rodziny, czy to bedzie krzyz, czy bukiet kwaitow, czy znicz. Nie twoje=nie ruszaj! Wandalizmu w Polsce nienawidze.
~DINO 28-04-2010 11:54
Ryba chyba w młynuwce pływaleś tak się wypowiadasz ;) a co racja to racja uważam że nie wszędzie powinny byc stawiane krzyze bo to nie cmentarz ani nie kosciół nie popadajmy w jakąs paranoje z tymi krzyżami bo czego jest przesyt to to staje się obojętne tak więc zachowajmy zdrowy rozsądek i nie staiajmy tych krzyży bez żadnych większych konieczności po drugie nasze państwo niby katolicki ale jak bardzo wierzące tak bardzo fałszywe dlatego nie chodze do koscioła
~swercru 28-04-2010 12:42
Bo kto normalny wbija sobie krzyż pamięci na trawniku na cmentarz z tym a nie między bloki była mowa w Telewizji o tym że nie można sobie takich szopek odstawiać nawet na miejscu tragedii w Jeleniej Górze to nie obowiązuje ?! zgłaszają ludzie do gazety aa gazeta nie powinna popierać łamania prawa !!
~a 28-04-2010 13:00
Jan -Ty na prawdę jesteś chory. Żal mi Ciebie.
~las krzyzy 28-04-2010 13:01
z tymi krzyzami to przegiecie(rowy,drzewa,pola,trawniki itp) a moze tak wziac przyklad z Zachodu i poprostu od czasu do czasu zlozyc kwiaty w miejscu tragedii.
Ryba 28-04-2010 13:55
Dino. Nie wiem co to jest "młynuwka" ale zapewniam Cie ze miejsce moich kapieli nie ma wplywu na moje tutejsze wypowiedzi.
~JACK 28-04-2010 15:32
No i po co te dyskusje !Wprowadzić po prostu ustawowo średniowieczny zwyczaj stawiania krzyży pokutnych przez sprawców w miejscu zbrodni, a będziecie mieli krzyży bez liku !!! ( i będą se stały czy to się komuś podoba czy nie )
~Piotr 28-04-2010 16:29
Myśle ze chodzi o to ze został zniszczony przez paru durni nie myśklących co wszystko niszczą co stanie im na drodze złapać i łapy poucinać i sprawa załatwiona o
~Bez przesady 28-04-2010 17:11
rozumiem tragedie rodziny tego Pana i absolutnie nie pochwalam tego, co zrobiły te bydlęta, ale... ktos tu słusznie zauważył, że miejsce krzyzy jest w miejscach do tego przeznaczonych. Na poświęconej ziemi, a nie na każdym trawniku, gdzie obok np załatwiają sie psy.
~*j* 28-04-2010 18:40
@JACK to ja proponuję jeszcze postawić pręgierz na rynku a pod wejściem do ratusza dyby. jak już szaleć to na maksa.
~Kasia1111 28-04-2010 19:00
A morderca Pana Roberta miga się,sprawy przekładają.Rok mija od morderstwa,a wyroku nie ma,widać co znaczą pieniądze!!!
~ED 28-04-2010 22:00
Ten krzyż to głównie symbol dla tej rodziny i nie powinno być na ten temat dyskusji. To dziwne nie rażą Was szpecące miasto beznadziejne reklamy, a przeszkadza krzyż, dla innych dwie deski, jeszcze innych symbol, pamiątka, a dla innych symbol zmartwychwstania. Osobiście byłbym za tym aby w naszym regionie, a szczególnie w Szklarskiej i Karpaczu ktoś nadzorował wygląd reklam, które psują te piękne miasteczka. Pozdrawiam bez jadu :)
~Schengen 28-04-2010 22:58
Abstrah...jąc od okoliczności i tragedii (aczkolwiek trudno....). Gdyby w każdym miejscu śmierci KOGOKOLWIEK !, ustawiny był krzyż czy inny symbol pamięci to ...... Od krzyży i miejsc pamięci są cmentarze i kościoły !!!! Współczuję Rodzinie, ale tworzenie Takich "miejsc pamięci" jest chore. To nie buduje niczego i nie leczy ran. Zwłaszcza, że to trawnik w osiedlu..... Ja bym wolał, by (sory za realizm) wolno biegające pieski znalazły inny punkt oparcia swch atawizmów. NIE POPADAJMY w PARANOJĘ. P.S. Ilu kierowców zabrało oglądanie przydrożnych krzyży itp (hołd zmarłemu na cmentarzu i "czarny punkt"...... dla żyjących i dla pamięci Odeszłych.
~ 29-04-2010 8:42
...ktos tu pisal o Zachodzie...ze na "takich" miejscach nie m krzyzy. A ja wam jednak powiem, ze sa-przynajmniej w Niemczech. Dla mnie osobiscie krzyz nie stanowi zadnej "swietosci", ale potrafie uszanowac wole i potrzebe Rodziny. Wszedzie w Polsce stoja budki, gdzie cos sie sprzedaje.Psie gowienka.Fury plastikowych butelek.Reklamowek ze smieciami. A WY SIE CZEPIACIE KRZYZY???? a niech sobie stoja.
~do 08:42 29-04-2010 9:33
Jak zwykle stek bzdur...
~jel 30-04-2010 7:46
Miejsce na krzyż jest na cmentarzu z całym szacunkiem dla bliskich ofiar tragedii,
~Żona Roberta 1-05-2010 20:06
przeszkadza niektórym krzyż,ale psie odchody są w porządku,piszecie,że miejsce krzyży jest na cmentarzu, ale nawet tam zerwali z krzyża tabliczkę...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group