• Poniedziałek, 14 października 2019
  • Godz. 0:55
  • Imieniny: Bernarda, Dominika, Kaliksta, Liwii
  • Czytających: 6503
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Walka o rondo na trójce

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 2 grudnia 2013, 8:10
Aktualizacja: Wtorek, 3 grudnia 2013, 7:16
Autor: Angela
Fot. Angela
W ramach prac nad przyszłorocznym budżetem Jeleniej Góry radny Krzysztof Kroczak walczy o wprowadzenie do niego budowy ronda na niebezpiecznym skrzyżowaniu ul. Lubańskiej i Goduszyńskiej z krajową trójką. Zadanie poparła komisja rozwoju, a jego słuszność podkreśla też zarząd dróg i mostów. Czy znajdą się na to pieniądze?

O potrzebie stworzenia ronda na tym niebezpiecznym odcinku krajowej trójki mówi się za każdym razem, kiedy dojdzie tam do wypadku czy kolizji. Ostatnie zdarzenie drogowe miało tam miejsce w czwartek (28.11). Kobieta kierująca toyotą corollą wyjeżdżała z ul. Lubańskiej na krajową trójkę. Wymusiła pierwszeństwo na oplu frontera kierowanym przez mieszkańca gminy Jeżów Sudecki i zderzyła się z nim. Opel z kolei odbił się od toyoty i uderzył seata toledo, który stał przed znakiem stop na ulicy Goduszyńskiej i chciał wyjechać na krajową trójkę.

- Tym razem nic nikomu się nie stało, ale już wielokrotnie dochodziło tam do poważniejszych wypadków – mówi Krzysztof Kroczak. – W minionym roku udało się wywalczyć sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych na krajowej trójce w Osiedlu Pomorskim, teraz czas na zlikwidowanie kolejnego niebezpiecznego miejsca na tej ruchliwej drodze – dodaje radny.

Według wstępnych kosztorysowych wyliczeń Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze, budowa takiego ronda może kosztować około 800 tys. zł. Na tym etapie, przy proponowanych zmianach budżetu radni muszą jednak wskazywać źródła finansowania wprowadzanych zadań.

- Taka sama kwota została zapisana w budżecie na remont ul. Widok, który z pewnością może jeszcze poczekać, bo jest mniej ważny niż rondo na „trójce – mówi radny K. Kroczak. – Chcę więc te zadania podmienić. Przy ul. Widok mieszka wielu naszych radnych i włodarzy, stąd to zadanie wprowadzono do budżetu, ale myślę, że powinniśmy brać pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców, a nie prywatne interesy rządzących – dodaje radny.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (58) Dodaj komentarz

~lolo pindolo 2-12-2013 8:19
Wszyscy zgadzaja sie ze sobą a bedzie tak jak było.
~Bezpiecznie? 2-12-2013 8:37
PO co rondo lepiej postawić fotoradar albo dwa i czyhać na kierowców.
~Kryniu 2-12-2013 8:42
Niby dlaczego to skrzyżowanie jest takie niebezpieczne??? "Milion" razy tamtędy przejeżdżałem, nigdy nie stwarzając niebezpiecznej sytuacji. Owszem, ciężko jest wyjechać z drogi podporządkowanej w godzinach szczytu, ale skrzyżowanie jest bezpieczne, a widoczność jest bardzo dobra. Problem tkwi chyba raczej w kierowcach z Jeleniej Góry, Szklarskiej Poręby i okolic. Ślepi są albo niedorozwinięci, skoro nagminnie wymuszają tam pierwszeństwo przejazdu...
~ 2-12-2013 8:49
Dokładnie, nie ma w tym skrzyżowaniu nic wyjątkowego, ani niebezpiecznego, krzyżówka jak każda inna, jeśli o budowie ronda ma przesądzić ta jedna czy dwie kolizje w roku to jest u nas kilka bardziej niebezpiecznych miejsc gdzie jest więcej i wypadków.
~kkk 2-12-2013 9:02
poprostu wymuszaja bo wlasnie jest problem wjazdu na glowna ulice , a moglby jeden z drugim sie zatrzymac i przepuscic troche kultury , to wiele by rozwiazalo
~Anonim2 2-12-2013 9:06
Rondo powinno być też na skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej obok przejazdu kolejowego (ul. K.Miarki), przez moment w związku z ślimaczącym się remonten nawierzchni) był ruch okrężny (jak na rondzie), a był bardziej płynny i bezpieczny, szczególnie w szczycie, nie było kolejek aż od mostu na ul. Powstańców Wielkopolskich. Jest tam dostatecznie wiele miejsca (wysepka - już po remoncie) aby mogło powstać rondo. W zgorzelcu, czy też Dzierżoniowie są dwa po sobie postepujące ronda i ruch jest bardziej płynny niz onegdaj.
~Kryniu 2-12-2013 9:24
fakt, że trudno wyjechać z drogi podporządkowanej, nie oznacza, że można wymuszać pierwszeństwo. Może rondo upłynni ruch, ale pamiętajmy, że w JG jest wiele innych, newralgicznych, często bardziej niebezpiecznych skrzyżowań. Chociażby Plac Wyszyńskiego- Podwale- Sobieskiego. Tam również jest bardzo ciężko w godzinach szczytu skręcić z Placu Wyszyńskiego w lewo, w ul. Sobieskiego. Do tego widoczność jest niewystarczająca, gdy auta jadące z Podwala, a skręcające w ul. Grodzką zasłaniają niemal całkowicie drugi pas. Tu faktycznie jest niebezpiecznie. Na skrzyżowaniu Trasa Czeska-Goduszyńska- Lubańska po prostu ludzie się niecierpliwią.
~kierowiec 2-12-2013 9:31
Rondo bardziej przydałoby się na zbiegu ulic Wyszyńskiego,Podwale,Grodzka,Sobieskiego.
~Po co rondo? 2-12-2013 9:31
Ano po to by w roku pańskim 2014, roku wyborczym, ogłosić wszem i wobec. Tom ja spowodował, że jest rondo. Radny zapomniał/nie wie że o rondo już od jakiegoś czasu tłucze się jedyne właściwe stowarzyszenie wiejskie. Nie zabierać sukcesów innym! Szlak przez zdewastowany przez obcych bo przecież nie naszych cmentarz, piaskownica z huśtawką i To właśnie rondo. Za 800 tys. lepiej połatać dziury, nawet na Goduszyńskiej.
~do Kryniu ~ 2-12-2013 9:33
Macie racje - lepiej wyremontować ulicę Widok aby włodarze nie psuli swych wypasionych autek. Robole z okolic Jeleniej Góry niech uważają jak jadą do pracy od strony Szklarskiej Poreby czy jakiś rozpędzony z nowo wyremontowanej ulicy Widok włodaż nie wymusi im pierwszeństwa. Skrzyżowanie Lubańskiej , Goduszyńskiej i 3 jest zablokowane nie tylko w godzinach szczytu , zapraszam w weekendy jak turyści jadą w lub wracają z gór nie wspominając godzin działania "giełdy" w niedzielę. Oceniam że na skrzyżowaniu tym jest większy ruch niż na skrzyżowaniu Ścięgny , Miłków , Karpacz gdzie wybudowano rondo. Sam fakt że jest to droga w kierunku granicy którą oprócz turystów jadą duże ilości TIRów. JESTEM ZA WYBUDOWANIEM TEGO RONDA
~Były sąsiad 2-12-2013 9:36
Panie Krzysztofie niech Pan zainteresuje się swoimi wyborcami (dawni sąsiedzi), którzy męczą się od przeszło pół roku dojeżdżając po dziurawej nawierzchni do domów... To, że Pan się przeprowadził nie znaczy, że można zapomnieć o wyborcach z dawnego miejsca zamieszkania.
~ 2-12-2013 9:37
Nie zapominajcie że na rondach też są wypadki, szczególnie na tych gdzie draga z jednej i drugiej strony jest długa i prosta, co najmniej kilka aut rocznie leci "środkiem" ronda. Więc jeśli teraz zdarzają się tam pojedyncze stłuczki to wielce prawdopodobne że po wybudowaniu ronda będzie ich więcej niż dotychczas.
~mz 2-12-2013 9:42
wszędzie w jel powinny byc ronda...
~ 2-12-2013 9:47
a przed każdym przejściem dla pieszych trzy spowalniacze (hopki) 200m przed, 100m przed i 50 m przed i piesi byli by bezpieczni
~Kryniu 2-12-2013 9:51
fakt, że trudno wyjechać z drogi podporządkowanej, nie oznacza, że można wymuszać pierwszeństwo. Może rondo upłynni ruch, ale pamiętajmy, że w JG jest wiele innych, newralgicznych, często bardziej niebezpiecznych skrzyżowań. Chociażby Plac Wyszyńskiego- Podwale- Sobieskiego. Tam również jest bardzo ciężko w godzinach szczytu skręcić z Placu Wyszyńskiego w lewo, w ul. Sobieskiego. Do tego widoczność jest niewystarczająca, gdy auta jadące z Podwala, a skręcające w ul. Grodzką zasłaniają niemal całkowicie drugi pas. Tu faktycznie jest niebezpiecznie. Na skrzyżowaniu Trasa Czeska-Goduszyńska- Lubańska po prostu ludzie się niecierpliwią.
~../., 2-12-2013 10:23
Obowiazuje tam ograniczenie do 50 km/h,bandyci jeżdżą szybciej,do czasu budowy ronda radar lub stały posterunek policji i maksymalne mandaty.
~RALLYACTION 2-12-2013 10:41
Tam rondo powinno powstać jakieś 20 lat temu.Każdy kolejny rok utwierdza mnie w przekonaniu że wśród drogowców nie ma mądrych ludzi...
~Kryniu 2-12-2013 10:41
fakt, że trudno wyjechać z drogi podporządkowanej, nie oznacza, że można wymuszać pierwszeństwo. Może rondo upłynni ruch, ale pamiętajmy, że w JG jest wiele innych, newralgicznych, często bardziej niebezpiecznych skrzyżowań. Chociażby Plac Wyszyńskiego- Podwale- Sobieskiego. Tam również jest bardzo ciężko w godzinach szczytu skręcić z Placu Wyszyńskiego w lewo, w ul. Sobieskiego. Do tego widoczność jest niewystarczająca, gdy auta jadące z Podwala, a skręcające w ul. Grodzką zasłaniają niemal całkowicie drugi pas. Tu faktycznie jest niebezpiecznie. Na skrzyżowaniu Trasa Czeska-Goduszyńska- Lubańska po prostu ludzie się niecierpliwią.
~RALLYACTION 2-12-2013 10:44
Do @Kryniu: Masz rację,to najbardziej głupie skrzyżowanie w Jeleniej.Nikt nie ma pomysłu co można tam zrobić...
~Jeleniogórzanka 2-12-2013 11:01
Wogóle polikwidowac światła i na większości skrzyżowań w Jeleniej Górze można porobic ronda co umożliwiłoby szybszy przejazd i bezpieczny. Tylko nasi włodarze o tym nie myślą
~devilek 2-12-2013 11:15
Jak widać w wielu krajach, a także w większych miastach w naszej polszcze, ronda są najbezpieczniejszym rodzajem skrzyżowań. To, że raz na jakiś czas jakiś debil poleci środkiem, nie ma znaczenia. Nawet na plWyszyńskiego ten zestaw wysepek zastąpić rądem i gdyby nawet związało się to ze zwężeniem jezdny, to i tak przepustowość i bezpieczeństwo skrzyżowania znacznie by wzrosły. Pozatym rondo jest typem skrzyżowania najtańszym w budowie i eksploatacji, nie trzeba "inteligentnych" świateł, wszyscy normalni kierowcy sobie poradzą. Ostatnio czesto bywam we Wrocku i tam nowe krzyżówki to głównie ronda. Dlaczego, bo tania budowa i eksploatacjia, no i mała kolizyjność jak na natężenie ruchu.
~ita 2-12-2013 11:23
Na głupotę furmanów żadne ronda nie pomogą. We Włoszech widziałem rondo średnicy 100 (STU) metrów i na nim autko na dachu odpoczywające. Głupoto !!! Ty nad poziomy wzlatuj !!!
rymcycymcy 2-12-2013 11:24
Jak ktoś się chce zderzyć, to da radę i na rondzie ! :) ...nie każdy musi mieć prawo jazdy ...dosyć spowalniania ruchu ! :) Złych kierowców należy eliminować, a nie równać wszystkich do ich poziomu ! :)
rymcycymcy 2-12-2013 11:26
https://www.youtube.com/watch?v=NK0ddtEE2zY
~do~devilek 2-12-2013 11:36
..."polszcze"... jak nienawidzisz tego kraju to nie zajmuj się jego sprawami!
~cztelnik 2-12-2013 12:16
Panie -posłanki i Panowie-posłowie, przestańcie utrudniać życie kierowców 40-tonowych Ciężarówek niech ktoś z państwa siądzie za kierownicę takiego Auta i proszę pokonać wąskie i małe Wariackie Ronda.W tym miejscu wystarczą światła jeżeli jest to tak bardzo konieczny wydatek naszych pieniędzy. ozdrowienia dla chorego Pana posła.
~Hę? 2-12-2013 12:37
Skąd pieniądze? Czy aby juz zapomniano, że dla ratowania siedziska i posadki Hanki Bufetowej ( Hluby Grodu Warszawy) zabrano z Dolnego Sląska całkiem niezła sumkę...
~do 11.36 2-12-2013 13:04
... cieszę się, że Ktoś czyta moje posty ze zrozumieniem ... może nienawiścią bym tego nie nazwał, ale pokochać też jakoś trudno ...
~do cztelnik 2-12-2013 13:14
Tak ..... światła sobie wszędzie nastawiaj będziesz miał płynny ruch. Wystarczy pojechać do Czech zobaczyć jak to wygląda, ronda, ronda i jeszcze raz ronda. Tam jakoś nikt nie ma problemów żeby po nich jeździć.
~T.Deusz 2-12-2013 13:15
Rondo na tym skrzyżowaniu nie pomoże, bo zdecydowana większość nie ma pojęcia o takich skrzyżowaniach, mam tu na myśli głównie rozgadane babiszony i dziadków w kapeluszach... Zwiększy to ilość kolizji i wypadków, za to spowolni ruch, szczególnie w godzinach, kiedy ubranka robocze wracają do swoich sypialni. Poza tym - może niech bezrobotni zaczną zbierać podpisy i senior Kaflik włączy się w akcję? Da to gwarancje, że rondo nie powstanie.
~ 2-12-2013 13:59
Najlepiej żeby to było skrzyżowanie dwupoziomowe bezkolizyjne, żeby karki w bemach mogły zasuwać ile koni pod maską ;>
~bój w chucie 2-12-2013 14:44
Po co to całe pi.....? Widoczność na tym skrzyżowaniu jest aż nadto dobra. W lewo (jadąc od Cieplic) prawie kilometr, w prawo co manjmnie pół kilometra. Dość, żeby bezpiecznie wyjechać. I jedynie nadmierna szybkość jadących trójką jest przyczyną, że podporządkowani źle oceniają posiadany czas na manewr wyjechania na główną. Nierzadko auta pędzą trójką ponad setką, a to już teren miasta. Dlatego wystarczy dobry fotoradar i sprawa się rozwiąże. W przeciwieństwie do wielu ..., jestem zdania, że dobrze ustawiony radar - a szczególnie teraz, kiedy mandaty za prędkość pójdą kilkakrotnie w górę - potrafi zmitygować najdzikszych i najgłupszych. Jeździłem tą trasą do niedawna dwa razy dziennie i widziałem jakie rzeczy wyprawiają przeklęte ..... nie liczący się z życiem innych.
~emera 2-12-2013 15:07
Trzeba zacząć od ronda pl. Wyszyńskiego / Sobieskiego. To skrzyżowanie to masakra.
~ 2-12-2013 15:23
No to życzę ci, żebyś nie jeździł główną drogą tylko czekał 10 min. na włączenie się do ruchu... ;P
Piipi Jelonkowa 2-12-2013 15:32
..do - [~Emera] .. masz racje ! ..tam jest NIEbezpiecznie,bo nie ma ronda !
~bój w chucie 2-12-2013 15:50
i chciałbym jeszcze dodać, że do niedawna ja również tak jeździłem jak opisane przeze mnie przeklęte .... Po kilku fotkach i związanych z nimi opłatami zrozumiałem swój błąd, a nawet stałem się innym człowiekiem. Od tamtej pory lubię rożne zdjęcia sobie robić, umiejszczam je na fejsie i na fotka
~szyper 2-12-2013 16:59
jadąc od stronypakoszowa do skrzyżowania w sobjeszowje trzeba wjechać na połjezdni żeby zobaczyć auto od strony pjechowjc tam rondo
~ 2-12-2013 17:44
a ja po proszę o rondo 4 pasmowe i już się sami pogubicie
~Burlat 2-12-2013 18:17
najlepiej po prostu tamtędy nie jeździć
~okolice 2-12-2013 19:23
na budowę ronda na tym skrzowaniu były zbierane podpisy nie tylko w Jeleniej Górze ale i okolicznych miejscowościach i to rondo na krajowej 3 powinno dawno powstać ,ponieważ przejechać z Goduszyńskiej na Lubańską i odwrotnie to masakra jak nie pędzą od jeleniej to cisną od szklarskiej i przejeżdża się nieraz na chybił trafił , podobna sytuacja kiedyś była na skrzyżowaniu na wylocie z JELENIEJ skrzyżowanie Zgorzelca-Szklarska Poręba gdzie teraz jest rondo i ruch odbywa się płynnie żadnych zatorów niema, trafiają się debile co i ciężarówkę potrafią przewrócić ale to się zdarza od wielkiego dzwonu.. budować ronda na każdym skrzyżowaniu a będzie się jeździć bezpiecznej po drogach,rondo przydało by się też na skrzyżowaniu Jana Pawła2 z grunwaldzką koło Castoramy bo tam w godzinach szczytu kom
~betiblu 2-12-2013 19:26
Taka droga inwestycja tylko dla jednego dnia w tygodniu: niedziela - giełda - korek, to bzdura. Druga bzdura to, że alternatywą dla tego ronda jest tylko remont drogi dla stołkowych. Czy naprawdę nie ma większych potrzeb w tym biednym mieście?
~ 2-12-2013 19:28
Co za bzdura ! Nie wiem od kiedy ustawienie 4 kompletów oznakowania kosztuje 800 000 pln bo najmniejsze ronda jakie widziałem składały się ze znaku "rondo" i znaku "ustąp pierwszeństwa". Do tego puszka farby rozlana na środku zwykłego skrzyżowania i rondo gotowe. Działa w Holandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Belgii. Może zacznie działać w Polsce ? Mamy już dosyć pomników władzy. Postawcie znaki, pieniądze wydajcie na ciekawsze tematy.
~jeździec 2-12-2013 19:43
do Kryniu , wielka mi filozofia na tym skrzyżowaniu wystarczy wprowadzić dwie zmiany w organizacji ruchu i po problemie , i nie trzeba studiować na jakimś uniwerku aby problem zniknął, po pierwsze z tego pasa co się skręca w Sobieskiego z ul.Wyszyńskiego, i w ul Grocką od ul Podwale zlikwidować z tych pasów możliwość jazdy na wprost, po drugie zastosować zmienność świateł do jazdy na wprost i na jazdę w lewo skręt ewentualnie puszczać samochody raz od Wyszyńskiego -a raz z kierunku Podwala i cała filozofia tego skrzyżowania, a drogowcy do tej pory tego nie wymyślili bo ich czasami od myślenia głowy bolą...
~ja z cieplic 2-12-2013 19:46
Ale po co tam rondo? Przecież to jest łatwe skrzyżowanie. Są nawet dodatkowe ułatwienia w postaci pasu do zjazdu w lewo (do Cieplic), szeroki wyjazd z Cieplic i wjazd też. To samo do i z Goduszyna. Nie mam pojęcia, kto ma na tym zarobić. Bo potrzeby nie ma. Jak komuś potrzeba dodatkowej pomocy to proponuje dobrze widoczne lustra postawić, no i dobre oświetlenie.
~jeronimo 2-12-2013 20:01
a wiecie kto wygra przetarg? a) kółko rolnicze z Siedlęcina b) Budimex - Dromex c) Skanska czekam na odpowiedzi :)
~ 2-12-2013 20:05
Panie Krzysztofie Kroczak nie szalej Pan. zapisałeś się Pan do PO, dali Panu robotę ( fuchę), głosuje Pan razem z nimi zawsze ZA. Teraz robi Pan to pod publiczkę. karierowicz!!
~ 2-12-2013 20:51
zrobic swiatla i ustawic kamery i niech robia zdjecia jak na sobieskiego
~Mieszkańcy 2-12-2013 21:20
Dziękujemy Panie Krzysztofie .Walczymy o to rondo od wielu lat i nie ustaniemy , jeżeli będziemy mieli takie wsparcie to uzyskamy spokój i bezpieczeństwo. Wyjazd autobusem nr 11 z ulicy Goduszyńskiej to nerwy dla kierowców i pasażerów,opóżnienia . Do Po co rondo z 9. 31 ... aż żółć wycieka z ciebie z nienawiści - zrób coś bezinteresownie dla bliżniego ,a uzyskasz spokój wewnętrzny, tyle potrzebujących. Do ~`z 9.37 .....pojedyncze stłuczki .. jak nie znasz tematu to nie bierz udziału w dyskusji , na tym skrzyżowaniu było wiele wypadków z ofiarami śmiertelnymi.Pozdrawiemy.
~ 2-12-2013 23:14
Rondo jest bardziej potrzebne niż zmiana pokrycia dachu ( dobrego) w muzeum którego szefem jest najbliższa osoba prezydenta Zawiły, nepotyzm PO nie zna granic !!!
~... 3-12-2013 7:03
...oho...kanar sie obudzil...zobaczyl ze niedlugo wybory
~do 21.20 3-12-2013 8:21
Wymień ile było tych wypadków z ofiarami śmiertelnymi w ciągu 15-20 lat. Z tego co wiem to żaden. Więc po co robisz wodę z mózgu czytającym.
~ 3-12-2013 13:20
przeciwnikom ronda proponuję wyjechać z lubańskiej w niedzielę kiedy jest giełda i ładna pogoda jak postoją w korku to może zmienią zdanie
~jeleniog. 3-12-2013 13:45
Bardzo madra decyzja p.Korczak.Popieram pana;z ul.Goduszyńskiej wyjazd zwłaszcza w niedzielę graniczy z cudem.Rondo albo przynajmniej światła.
~rodeo 3-12-2013 19:06
chcemy ronda i basta ,i pamiętajcie włodarze miasta i powiatu nie odpuścimy bo w końcu musicie się zacząć z opinią społeczną, a wybory w przyszłym roku to już blisko coraz bliżej i po PO przy'' korytku'' zostaną wspomnienia
~ 3-12-2013 23:18
PiS niech ściągnie Maciarewicza z Rońdą i Pawlowicz to okaże się, że brak ronda spowodował katastrofę tupolewa, i jeleniogórskie PO wreszcie popłynie !
~ 3-12-2013 23:24
Nigdy nie miałem problemu wyjechania w kierunku Jeleniej Góry z ulicy Lubańskiej, trzeba patrzeć i jeżdzić zgodnie z przepisami na każdym skrzyżowaniu a nie tylko na rondzie .
~dgg 5-12-2013 0:29
Poco tam to głupie rondo, poszerzyć tą krzyżówkę dodatkowe pasy zrobić do płynnego włączania się do ruchu i starczy. A problemów jest tam kilka z włączaniem się do ruchu że : stoi tam znak stop, ci co skręcają za puźno o tym sygnalizują i słabi kierowcy nie potrafią szybko ruszyć i jednocześnie ocenić czy zdarzą wykonać zamierzony manewr bezkolizyjne ostatnia rzecz to nieprzestrzeganie 50 km/h w tym miejscu co znacznie utrudnia włączenie się do ruchu innym kierowca.
~owszem, ale 5-12-2013 9:43
To rondo faktycznie jest tam potrzebne. Byleby nikt nie wpadł na idiotyczny pomysł postawienia tam świateł. Ale skoro o budżecie mowa to kiedy władza zamierza zabrać się za Łomnicką, którą od kilku lat jeździ się fatalnie? Gdy stanie się nieprzejezdna czy gdy któryś z radnych przeprowadzi się w tamte rejony?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group