Wtorek, 4 sierpnia
Imieniny: Dominika, Jana
Czytających: 3992
Zalogowanych: 2
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

W szpitalu rozpoczął się strajk okupacyjny

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 19 października 2015, 13:33
Aktualizacja: Środa, 21 października 2015, 8:39
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Zgodnie z zapowiedzią, 19 października pracownicy Wojewódzkiego Centrum Szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej rozpoczęli strajk okupacyjny. Od rana grupy osób zatrudnionych w lecznicy okupowały część holu na parterze, zapowiadając zaostrzenie protestu.

Od piątku (23.10) rozpoczynamy strajk głodowy – zapowiadają związkowcy, którzy mają już dosyć pomijania ich grup zawodowych przy podwyżkach płac. W minioną środę (14.10) odbył się strajk ostrzegawczy i od tego czasu nikt z Urzędu Marszałkowskiego nie skontaktował się z przedstawicielami związków w celu podjęcia negocjacji. Jak się dowiedzieliśmy, dzisiaj zarówno Piotr Kasprów z OPZZ, jak i szefowa komitetu protestacyjnego Monika Poczykowska udali się do Wrocławia na cykliczne spotkanie w Wydziale Zdrowia i będą chcieli wymusić rozmowy z marszałkiem województwa ws. jeleniogórskiego szpitala. Niezależnie od tego, na jutro (20.10) przedstawiciele związków zostali zaproszeni na spotkanie z dyrektorem placówki, Stanisławem Woźniakiem. To właśnie te dwa spotkania mogą ewentualnie zapobiec „głodówce”, która ma się rozpocząć w najbliższy piątek. Będziemy protestować do skutku – zapowiada Danuta Romanowska z NSZZ „Solidarność” w WCSKJ.

Wśród pacjentów są różne głosy. Jedni popierają akcję pracowników szpitala, inni zrzucają na nich winę za kolejki do lekarzy, choć jak podkreślają sami pracownicy – to NFZ nakłada limity przyjęć pacjentów, a nie pracownicy ochrony zdrowia. - My jesteśmy po to, żeby leczyć i to robimy. Pacjentom nie grozi żadne niebezpieczeństwo z tytułu protestu, opieka jest zapewniona – dodają.

- To jest dla nas hańbiące, że my tutaj siedzimy, leżymy, protestujemy, krzyczymy – bo o nas nikt nie pamięta. Jestem tutaj obsługą, czyli tzw. czarną masą, która ma wykonać swoje czynności, a jak nie, to mi się powie, że jest miejsce w hipermarkecie – powiedziała jedna z protestujących pracownic. - Jak przyszłam do pracy do szpitala w 1977 roku, to moja pensja wynosiła ok. 75 proc. średniej krajowej. Dzisiaj, po 38 latach pracy, wynosi 51 proc. Moje dzieci śmieją się, że jestem tu wyrobnicą, ale ja kocham ten szpital – dodała.

- Nawet komuna nie uważała, że pacjent to trzoda chlewna, a my to świoniopasy, bo trzodę chlewną się kontraktuje. Tak jak u nas, nie ma w żadnym kraju – stwierdziła protestująca pracownica obsługi medycznej.

Protestujący zmieniają się co 12 godzin, wszyscy biorący udział w akcji wykorzystują urlopy, a nawet przerwy w pracy, by pokazać jedność w walce o wspólne dobro.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (102) Dodaj komentarz

~myszunia454 19-10-2015 14:17
szpital znajgorszą opieką medyczną i jeszcze strajk?pielęgniarki wredne nid miłe bezczelne do pacjentów ,są w pracy za kare przychodzą pić kawe plotkować i jeszcze strajkują? beznadzieja dno i tyle ...do końca swoich dni zapamietam wizyte na ip i potem słowa pielęgniarki ...
~tak 19-10-2015 14:25
Zgadzam się z tym ,że personel naszego szpitala np. pielęgniarki potrafią być mocno nie miłe, mało profesjonale, szczególnie na SOR. Ale proszę pamiętać o bardzo wielu osobach w tym i pielęgniarkach, które są empatyczne, wrażliwe, oddane pacjentom. Zawód lekarz, pielęgniarka to szczególna profesja wymaga indywidualnych cech osobowości i szkoda ,że w takcie studiów nikt tego nie weryfikuje.
~asdf 19-10-2015 14:28
Komuna? Co masz do komuny. Macie swoje. Dostalo sie bydlo do wladzy. Bylo glosniej drzec mordy SOLIDARNOSC!!! Macie swoja wolnosc. Smacznego.
~ssh 19-10-2015 14:29
Leżałem na oddziale przez ponad tydzień i jakoś nie zauważyłem żeby pielęgniarki nie wykonywały swoich obowiązków, czy plotkowały zamiast pracować. Różni pacjenci się zdarzają, czasami brakuje personelu, każdy ma swoje jakieś granice wytrzymałości. Podczas mojego pobytu pielęgniarki były miłe, przychodziły o określonych porach, nie ma na co narzekać i do czego się doczepić. No może tylko do kolejek na opiece świątecznej... ale wiadomo, człowiek nie jest pępkiem świata i swoje wyczekać musi... ps. Dać im podwyżki, w końcu wykonują ciężką (fizycznie i psychicznie) pracę, więc czemu mają mieć głodowe pensje? Obciąć tym gryzipiórkom co na górze siedzą i po problemie.
~lkjh 19-10-2015 14:42
Leżałam ostatnio na neurochirurgii w Wałbrzychu, uważam, że pielęgniarki i salowe pracuja doskonale, obserwowałam ich naprawdę ciężką pracę, przeszłam operację, opieka rewelacyjna. To one maja inne pensje? Leżałam też w Jeleniej, nazwę oddziału pominę....szkoda gadać. Jaki pan, taki kram, wszystko zależy od ordynatora i oddziałowej.
~ 19-10-2015 14:57
Byłam i w JG i w Bukowcu. Jakoś mi się w JG nie podobało. I to bardzo.
~żydło 19-10-2015 15:00
Niech poczekają tydzień to nowy rząd prezia da im po 10 tysi miesięcznie... albo 20 od razu.
~mm 19-10-2015 15:12
a póżniej dadzą te materace i koce pacjentom wycierane brudy na korytarzach
~cieplicc 19-10-2015 15:38
zamknąć ten szpital zaorać i biedronkę postawić...
~janek baranek 19-10-2015 16:10
Przecież tu nie protestują pielegniarki... Heloł !! Czytajcie ze zrozumieniem.
~Gallus Anonimus 19-10-2015 16:14
Pacjent to nie trzoda chlewna a większość pielęgniarek z tego szpitala tak własnie traktuje pacjentów.
~asia144 19-10-2015 16:20
ten ptotest wygląda jak piknik materace szpitalne,poduszeczki,telefony,ciepełko.To jest super protest
~Zośka 19-10-2015 16:22
Przecież pielęgniarki nie strajkują ! to protestują pozostali pracownicy nie objęci podwyżką... szkoda że ludziska jesteście tak bardzo wredni!,roszczeniowi i głupi.Potraficie tylko narzekać, obrażać i udawać wielkich znawców Tematu..
~ktos poza ukladu 19-10-2015 16:32
no i teraz powinien pojawić się wszechwiedzący radny, górnik ,związkowiec Pisowiec i kto to wie jeszcze Szymański niech zaradzi . Od dłuższego już czasu szpital pod względem opieki jest postrzegany negatywnie i nikt z tym nic nie robi - chociażby położnictwo. Wystarczy pójść na oczny i obrót 360 stopni miło, przyjemnie, od czego to zależy ? od oddziałowych czy od bycia człekiem
~ 19-10-2015 16:52
dziwny zbieg okoliczności aby przed wyborami cos tylko ugrać!!!!
~lewosławny 19-10-2015 16:53
Gdzie jest pokoj ,gdzie jest Zorro obrońca biednych ,gdzie jest kapelan Bokiej a by negocjować i dzielić się słowem bożym .Nima siedom i liczim dutki ,do niedzieli . Nie mieszać brak pieniędzy od tego jest NFZ tu chodzi o GODNOŚĆ PIELĘGNIAREK.
~aśka 19-10-2015 17:01
Mozecie mowić co chcecie-mi na sor uratowali życie!! Dziękuje za pomoc całemu personelowi!!!
~ 19-10-2015 17:04
Moja córka żyje dzięki pielegniarkom, ratownikom i lekarzom z SOR i pogotowia Do konca życia będe im wdzięczny!!!
~tomasz1 19-10-2015 17:09
Ludzie skad u Was tyle złego??? Większośc z ludzi pracujących w tym szpitalu wkłada cale serce w prace!!! Weźcie sie za swoja robotę i róbcie to chociaż w połowie tak jak Ci ludzie tam!!!! Pozwólcie, żeby Was bito i ponizano za 1300/miesiąc!! nie macie najmniejszego pojęcia o tym jak ciężko pracuje sie w szpitalu!!
~mY 19-10-2015 17:17
Ludzie swoje niezadowolenie ładujcie nie w SOR Tylko w dyrekcie szpitala i NFZ- 120 pacjentow dziennie i brak personelu do pracy, którzy nawet przez 12 godzin nie mają czasu wyjśc do toalety!!! pracownicy rezygnują z własnych przerw, które im przysługuja w ciagu dnia zeby tylko pomóc!! Ratując zycie jednym opluwani sa przez drugich bo ci drudzy czekają w kolejce.... Ludzi skąd w Was tyle podłości???? Czy ktos dał wam prawo obrażania i poniżania kogokolwiek, albo bicia??? Po czymś takim to sie nic nie chce...
~pnc 19-10-2015 17:26
Niektore pielęgniarki zamiast do pracy to za cudzych mężów się biorą, niech pogloduja dobrze Ci to ruda zrobi.Syf w szpitalu brak opieki i jeszcze im zle
~malgosiamalgosia 19-10-2015 17:29
Ps post powyżej kieruje do rude Małgosi pielegniarki/w Twoim wieku już nie wypada/uganiać się za facetami nie uważasz! Pacjentami się zajmij
~ja12 19-10-2015 17:35
Przepraszam,czy ktoś widział strajkujacą pielegniarkę,te panie wypieły sie na innych pracowników,którzy walczą o swoje.Pokazują własnie swój egoizm.Pozdrawiam
~kora 19-10-2015 17:50
szpital to nie miejsce do protestów. Tam są ludzie chorzy.Izcie po Urząd .
~soc-lib 19-10-2015 18:08
Zastanówcie się!! dlaczego nie strajkują urzędasy z UM i Spółek"? ,,,,Widzieliście księdza aby strajkował ma na utrzymaniu Manie ,Franie i kilkoro dzieci ,,,a biskupa nie sieje nie orze a zbiera żyje jak c...n .DOŚĆ WYSYSKU czas na rewoltę.
~leming 19-10-2015 19:03
szukajcie pozytywów, JG będzie w TVN hurra!
~Bezpartyjny69 19-10-2015 19:06
Szanowni Państwo. To nie jest strajk pielęgniarek! Lekarze zarabiają więcej niż we Wrocławiu a pielęgniarki dostały podwyżki i cicho siedzą, a wręcz zastraszają pozostały personel żeby nie protestowali. Strajkuje obsługa: ratownicy medyczni, laboranci, technicy, rehabilitanci,sekretarki i salowe....to oni zarabiają grosze ale kogo to obchodzi
~pm 19-10-2015 19:11
Dzisiaj sam byłem świadkiem ja chamsko się odzywają pielęgniarki do pacjentów. Brawo dla pań z oddziału R na kardiologii. Za takie zachowanie to bym wypir... z pracy a nie dawał podwyżki. I nik mi nie powie że te kobiety wkładają całe serce w swoją prace.
~ 19-10-2015 19:14
Byłem pacjentem interny i lekarze np , dr.Kuś albo dr.Barański wykazali się bardzo dużym profesjonalizmem w stosunku do mojej osoby .....Pielęgniarki też ,leżałem wcześniej na chirurgii naczyniowej ,tam nie mam miłych wspomnień ..opieka arogancka Siostra niejednokrotnie przełożona p. Halina B to jakaś porażka
~pracownik 19-10-2015 19:16
Dzięki Tomasz1! Ludziska nie mają pojęcia kto rzeczywiście strajkuje! Przecież w szpitalu w Jeleniej Górze pracują tylko pielęgniarki i lekarze. Nikt więcej. Są samowystarczalni! Przyjmują pacjentów na oddziały, leczą ich, pielęgnują, przygotowują im posiłki, sprzątają pomieszczenia szpitalne, zaopatrują szpital w niezbędny sprzęt medyczny, usuwają awarie oraz obsługują sprawy finansowe. BRAWO! LUDZISKA!!! TO NIE TAK! Tam pracuje też inny personel, który rzeczywiście wkłada w swą pracę całe serce i chciałby troszkę więcej zarabiać!
~sewer111 19-10-2015 19:30
nalezy im sie podwyrzka jak chlopu ziemia moja mama byla na internie 3 miesiace tyle co jej pomogla salowa to nikt sprzata i pomaga chorym pani teresa z wojcieszowa super babka.
~sewer111 19-10-2015 19:37
Przepraszam ZE NIE DALEM KROPKOW I PRZECINKOW nie pojedzcie mnie za to ale wiem co pisze.
~gigi 19-10-2015 19:37
A ja powiem tyle że na kardiologii część pielęgniarek to DRAMAT!!! Moją babcią zajmował się młody lekarz (nie pamiętam nazwiska) ale był bardzo w porządku. Szacunek. A na Oddziale "r" maskara jeżeli chodzi o pielęgniarki, chamskie do lekarzy, do pacjentów do rodzin.
~plota 19-10-2015 19:43
jak chcą głodować to niech przerzuca się na jedzonko dla pacjentów. szybko odejdą im siły i wigor do strajków.
~Rico 19-10-2015 19:46
Dlaczego w weterynarii wszystko funkcjonuje prawidłowo , nie ma skarg , a przy leczeniu ludzi tyle problemów .Może by NFOZ wziął przykład i zorganizował wszystko na podobieństwo weterynarii ?
~ghgh 19-10-2015 20:01
POPIERAM STRAJK!!! Jeleniogórzanin.
~wiem cos o tym 19-10-2015 20:08
Powiem co wiem na sorze pracuja barany nie lekarze sa nauczeni rozpoznac zawal i wylew .Wystarczy jakas inna ciezka smiertelna choroba juz jest po nich . Licza sie minuty a oni trzymaja pacjeta dwa dni pozniej na odzdzial .Jak nie jest za pozno . A jak by co to wyniki mial dobre crp600.Nikt nie sprawdzil.Pielegniarka na sor powiedziala moze ona ma migrene.
~Janina 19-10-2015 20:24
Dużo w tych komentarzach niepotrzebnych i obraźliwych słów. To przykre bo Ci ludzie Często ratują Nam życie. Mimo wielu także nie przyjemnych dla mnie sytuacji w szpitalu muszę powiedzieć, że na Neurologii uratowano życie mojej 89 letniej mamie. Po udarze. Mam ją w domu a na oddzial nie mogę powiedziec złego słowa. Dobra i przychylna ordynator. Niezwykle pomocna i dobra pani oddzialowa. Mile pielegniarki. Zlego slowa nie powiem. Oni naprawde tam ciężko pracują i powinni lepiej zarabiac.
~on 19-10-2015 20:51
wszystko bedzie dobrze tylko zalerzy na jaki trafisz odzdzial .oby nie interna 1 dr.walicki.
~ghgh 19-10-2015 20:52
POPIERAM STRAJK!!! Jeleniogórzanin.
~kamilos 19-10-2015 21:01
Do roboty sie wezcie nieroby a nie strajkowac!!!! A ile chcieli byscie zarabiac? Klasa robotnicza a w glowach sie pomieszalo
~ 19-10-2015 21:03
Tak tak personelowi pomocniczemu należy się podwyżka zwłaszcza technikom , po mojej interwencji po 2 dniach na pediatrii przyszedł "ziutek" i zakleił okna taśma klejącą bo nie mógł zamknąć -rewelka ,no i udało im się po tygodniu odpowietrzyć grzejniki a był styczeń .Super dać i m podwyżkę -buhahahahahaha
~danka1 19-10-2015 21:31
Pani Monika niech się weźmie do uczciwej pracy bowiem jak dotąd to niewiele się napracowała
~ 19-10-2015 21:43
Zlikwidować ten szpital nie radzę nikomu tu się leczyć !!!!!
~Pielębniarka 19-10-2015 21:47
Przypominam, że to nie pielęgniarki strajkują !!!
~po co i dlaczego 19-10-2015 21:53
Ktos wykorzystuje ten moment i pisze, ze jakas pani pdrywa mezow. Dlaczego obwinia kobiete, a jej maz cacy. Gdyby było w porządku, to żadna sila nie zmusi do zdrady....... ani do milosci.
~adam... 19-10-2015 22:50
byłem wielokrotnie w tym szpitalu i nie odniosłem wrażenia ,że pielęgniarki są niemiłe.Jednak jest takie przysłowie jak przeładuję się wóz to koła popękają.Tak jest z pielęgniarkami.Jak górnicy głośniej krzykną to zaraz cały rząd jest przed bramą.Dlatego popieram i jak trzeba będzie to stanę w szeregu z pielęgniarkami aby dostali to co im się należy jak psu buda....
~ 19-10-2015 22:58
dojdzie do władzy pis i będziecie zarabiać jak lekarze już niedługo . tylko tam brakuje kateringu i będzie ok i można siedzieć do wyborów........... BEDZIEMY ZYĆ JAK W RAJU BEDZIEMY NAGO CHODZIĆ I JABŁKA W........Ć
~zezol 20-10-2015 0:19
ludzie czy wy umiecie czytac ze zrozumieniem banda d...li
~ 20-10-2015 6:41
Nie PO! Nie PiS! Nie Kukiz! Na resztę głosujcie jak chcecie. Ciekawe że PO nie zrobiło dyrektorem szpitala jakiegoś geniusza tak jak w KARR.
~wiedzacy 20-10-2015 6:53
Gdzie jest teraz J Pokój który przez parę ostatnich lat był szefem rady społecznej? Teraz to się do parlamentu próbują dostać i czmychnąć z tonącego okrętu. Gdzie Łużniak który przez pare lat nadzorował służbę zdrowia
~expertunio 20-10-2015 7:39
Złe miejsce na protest sobie wybraliście - wkurzacie tylko pacjentów, a i jeszcze może być zarzut o zagrożenie zdrowia. Nie lepiej było miasteczko ustawić namiotowe na rondzie? Nie blokowanie ruchu, ale widoczne dla wszystkich, wzbudzające solidarność i kolące w oczy rządzących. Okupowanie każdemu się źle kojarzy - na przyszłość związkowcy pomyślcie trochę, ale możecie jeszcze się przenieść i to by było pozytywnie postrzegane..... Poza tym wasze postulaty na transparentach dotarły by do ludzi. Ja się dopiero dowiedziałem jak wasze płace spadły przez lata w stosunku do średniej krajowej, gdzie się mówi o takim wzroście wydatków na Lecznictwo.... Powodzenia
~Ola 20-10-2015 7:55
Większość wpisów jest bardzo krzywdząca dla personelu szpitala!!! Owszem miałam kikakrotny kontakt z personelem na różnych oddziałach i nie wszędzie jest różowo. Najsympatyczniej wspominam jednak oddział pulmonologii. Personel ciężko tam pracuje, jest miły i uprzejmy i profesjonalny. Byłam bardzo zadowolona z opieki nad moją ciężko chorą mamą. Jeszcze raz bardzo im dziękuję. A co do strajku popieram :). To te darmozjady przy korycie niech się wezmą za uczciwą pracę. Ja za żadne pieniądze nie chciałabym pracować jako pielęgniarka - moja psychika nie zniosła by tego widoku bólu i cierpienia.
~xyz 20-10-2015 8:07
Świetnie. Udało im się. Żeby ludzi mieć w garści najlepiej ich skłócić a najprościej jest na tle finansowym. Gdzie ja pracuję....? Każdy ma prawo walczyć o swoje i niech walczy, ale obrzydliwe jest wycieranie sobie gęby innymi grupami zawodowymi. A na marginesie - prywatne pranie brudów powinno się odbywać w prywatnej pralce!
~ja 20-10-2015 8:14
Po co ten strajk? Przecież Kopacz takie pieniądze obiecała! Sorki. Zapomniałem. OBIECANKI CACANKI...
~nxy 20-10-2015 9:13
Ludzie czy do was dotrze,że to strajkuje obsługa szpitala-po co te komentarze jak mnie traktowały pielęgniarki czy lekarze-oni juz są po podwyżkach i dalej traktują ludzi tak jak im wygodnie.Tu strajkują ludzie którzy od lat nie mieli podwyżek i gdyby nie ich praca nic by dobrze nie fu kcjonowalo w szpitalu.A placa tych ludzi jest glodowa i tylko nie odchodza z tamtąd bo maja staż pracy wypracowany(lata pracy)za który dostaja dodatek a wiadomo jakby poszli do nowej pracy to o dodatku za staż mogliby zapomnieć.Życzę im żebydopieli swego po tylu latach poswieceń.
~marcinZZ 20-10-2015 9:19
czemu się dziwić? skoro pielęgniarki wywalczyły 1600 zł podwyżki!! czyli 4 x 400 zł co roku, to czemu nie mają takiej kosmicznej podwyżki dostać inni pracownicy, np. administracji. Strajk był oczywisty i z winy rządu.
~oko 20-10-2015 9:24
macie swoje peo i psl dali sie nabrac 2 razy ....baranki ... a kto nie glosowal wczesniej.. bo to nic nie da to juz matol do potegi entej ...................... jak bieda pojdzie na wybory to te ........................................... nie dadza rady ich SFALSZOWAC...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AMEN POLSKA TO MY .. a nie zydo komuna bolszewicka............... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 20-10-2015 9:28
W sobotę wieczorem w izbie przyjęć siedziało z 6 pielęgniarek przy jednym okienku, a żeby zrobić w nagłym przypadku RTG stwierdziły, że trzeba będzie czekać ze 3 godziny, to dałem sobie spokój.
~asik 20-10-2015 9:50
Niestety ja też nie mam miłych wspomnień z pobytu mojej mamy i babci w tym szpitalu. Pielęgniarki uważają się za pępek świata. Kiedy poprosiłam o pomoc dla mamy kazaly mi czekać, a wy tym momencie leciał serial który tak wnikliwie oglądały. Znajdzie się oczywiscie garstka pielęgniarek z powołania ale to niestety w mniejszości.
~do oko 20-10-2015 10:19
oko pajacu moherowy przypomnij sobie co prezio wyrabiał jak pielęgniarki zrobiły białe miasteczko..ale tego pewnie nie pamiętasz bo w 2007 bawiłeś się w piaskownicy i nosiłeś gila do pasa.
~Granit 20-10-2015 10:46
Gdzie sa nasi kandydaci na wybory z rządzącej partii PO.To oni sa udziałowcami tej tragicznej i przykrej sytuacji nie tylko w służbie zdrowia. Pan Pokój jest tak mocno wspierany przez kolesiów a efektów brak. Szpital strajkuje a on i jemu podobni z PO np Papaj, Miedziński, Czernow czy spadochroniarka Szmajdzińska licza na wybór. Ulice zapaprane ich bilbordami.A może zamiast tych bilbordów należy pomóc pielegniarkom. To hipokryzja najgoszego sortu. Precz z oczu razem z waszymi bilbordami. Rodacy nie wybierać dziadów!!!
~ja 20-10-2015 11:14
Po co ten strajk? Przecież Kopacz takie pieniądze obiecała! Sorki. Zapomniałem. OBIECANKI CACANKI...
~wlan 20-10-2015 12:27
Strajk strajkiem. Ale organizację pracy warto byłoby poprawić. Czy tak trudno ustalić godziny przyjęcia poszczególnych rejestrujących się pacjentów. Podczas każdorazowej wizyty w szpitalu widzę przepychające się tłumy pacjentów, którym wskazano godziny przyjmowania lekarza np. od 8.00 do 14.00. W takim przypadku od 8.00 bezsensownie oczekuje na lekarza kilkudziesięciu pacjentów ustalając listę kolejkową. Często schorowani ludzie są przyjmowani po kilku godzinach oczekiwania. Próby zarejestrowania się na konkretną godzinę kończą się odmową rejestratorek. A tego rodzaju zmiany zależą od kierownictwa szpitala, które wykazuje się w tym przypadku wyjątkową indolencją.
~barc 20-10-2015 13:26
Akurat panie z rejestracji centralnej nie robią żadnych problemów i są bardzo sympatyczne. Zawsze pomogą jesli to możliwe
~genowefa 20-10-2015 13:27
Jakie te komentarze są okrutne...miesza się politykę, pielęgniarki....ludzie strajkują w słusznej sprawie ,mało zarabiają. na pochwałę zasługują panie w rejestracji które na co dzień maja kontakt z pacjentem są uprzejme ,miłe zawsze uśmiechnięte.
~ 20-10-2015 13:31
najlepiej to niech ida na bezrobocie beda mieli lepiej i docenia moze innych bo zaduzo sie rozpanoszyly
~Remix 20-10-2015 13:31
Ja tam nie narzekam i bez problemu można się dostać do specjalisty a panie z głównej rejestracji są bardzo uprzejme i najlepsze w całej Jeleniej Górze pozdrawiam
~sz 20-10-2015 14:23
to najniższy personel strajkuje bo ich się najgorzej traktuje lekarze dostaja ciągle jakieś podwyżki pielęgniarki też a jak panie salowe i opiekunowie to już po co oni tylko do czarnej roboty
~ 20-10-2015 14:27
ten personel z najniższej półki zawsze dostaje po D---E
~tia 20-10-2015 14:43
w naszym szpitalu pracuja zgorzkniale osoby. Tak tez traktuja pacjentow! DNO!
~Unknown 20-10-2015 15:02
Podwyżki dla pielęgniarek już były?? Dobre. Moja mama po 33 latach pracy jako pielęgniarka zarabia mniej niż ja, a mam dopiero 24 lata... Kurtyna....
~xxxxxxxxxx 20-10-2015 15:27
Pielęgniarki odwalają kawał dobrej roboty, za lekarzy którzy nic nie robią a zgarniają kolosalne pieniądze, strajk jaki zorganizowali pracownicy biurowi to kpina,3/4 z nich zatrudnionych po znajomości, bo kuzynka, bo mąż, bo siostra męża itd. normalny człowiek z doświadczeniem składający podanie oraz CV nawet nie ma możliwości się tam dostać a nawet żadnego odzewu z sekretariatu od pani która siedzi cały czas na telefonie - zero zainteresowania osobą która przychodzi. Pracownicy biurowi to jakaś kpina tylu ich tam jest i nic nie robią, zlikwidować te wszystkie biureczka, zarabiają tyle, że nie jeden chciałby tyle zarobić siedząc za biurkiem i popijając kawe. Niech ktoś wkońcu kompetentny zabierze się za ten syf. !!!
~nxy 20-10-2015 18:55
Do przedmowcy(xxxxxxxxxxx)w wiekszisci tak jest ze nepotyzm i nic nie robienie jezeli chidzi o biura-ale tu strajkują ludzie fizyczni obsługa szpitala,ktora nie jest doceniana za swoją ciężką charowke.Ale są wyjatki mój znajomy dostał sie tam poprzez wygrany konkurs i wlasciwe uprawnienia-wiec niewsadzajmy wszystkich do jednego worka-bo po prostu na to niezaslugują!
~Siedząca za biurkiem. 20-10-2015 18:59
Oooooo! Lekarze nic nie robią i paniusie w biurze też nie. Skoro Pielęgniarki są tak kompetentne w każdej dziedzinie to niech zaczną jeszcze wystawiać recepty za lekarzy i pomogą tym panciom z biura wypić kawę.
~nxy 20-10-2015 19:01
Do przedmowcy(xxxxxxxxxxx)w wiekszisci tak jest ze nepotyzm i nic nie robienie jezeli chidzi o biura-ale tu strajkują ludzie fizyczni obsługa szpitala,ktora nie jest doceniana za swoją ciężką charowke.Ale są wyjatki mój znajomy dostał sie tam poprzez wygrany konkurs i wlasciwe uprawnienia-wiec niewsadzajmy wszystkich do jednego worka-bo po prostu na to niezaslugują!
~ja 20-10-2015 19:11
A panie przygotowujace wypisy na oddziale wewnetrzym to tez strajkuja? bo ja bym im nie dala zlamanego grosza. Owszem ratownicy powinni zarabiac duzo, pielegniarkom, zwlaszcza z oddzialu wnetrznego, zabralam bym polowe pensji,natomiast chirurgia jest OK, a pana dyrekrora pogonilam bym caly dzien po schodach na 4 pietro bo na 4 windy dla pacjentow czynna jest jedna a np chiriurgia jest na 4 pietrze
~ 20-10-2015 19:23
A KTÓRA TO CHIRURGIA JEST NA 4 PIĘTRZE?
~ada66 20-10-2015 19:37
400 zł jeśli dostaniemy to brutto. Na rękę nieco ponad 200. 31 lat stażu pensja 1970 zł. Narzekania słuszne, ale nie plucie. Lekarze nie narzekają. NFZ robi sobie z nas jaja a z chorób wygórowane pensje bez odpowiedzialności. Niestety to tylko słowa. Media aktywne przy wyborach i strajkach bez sprawdzania faktów. Smutno
~Adrian77 20-10-2015 19:47
Byłem ostatnio z przesieki, polecam
~kasiabasia 20-10-2015 20:07
Pracuje w szpitalu na opolszczyźnie...u nas też w szpitalu pracują tylko lekarze i pielęgniarki a reszta pracowników się nie liczy,pielęgniarki zbierały podpisy kiedy chciały strajkować,dostały podwyżki i zapomniały o innych.Tak sobie myślę...może i u nas taki strajk zorganizujemy,wtedy dyrekcja zauważy spore grono pracowników nie będących lekarzami i pielęgniarkami...dobry pomysł.
~ 20-10-2015 20:20
A ja byłam dziś w SOR i zostałam rewelacyjnie załatwiona przez pracujący tam personel. PANI RATOWNIK ANIA P. - PEŁEN PROFESJONALIZM. Dziękuję Pani Aniu!
~mich1 20-10-2015 21:03
Ja tak tylko się bardzo zastanawiam po co piszecie takie bzdury na temat pielęgniarek i lekarzy.Przecież ta elita zawsze sobie da radę .Czy to będzie wredna ruda pielęgniarka czy też fajna przyjemna siostra o lekarzach nie wspomnę .Sprawa w ogóle ich nie dotyczy.Czy jakaś Zośka,Aśka,czy też Adam zdaje sobie sprawę ilu ludzi jeszcze pracuje w szpitalu.Co jest winna biedna salowej która ma swoje obowiązki ,a jeszcze musi usługiwać panią w białych kitlach.Co ma powiedzieć pan elektryk który zarabia niecałe 900 zł ,a jest wzywany do każdej nie świecącej żarówki czy to jest dzień czy noc ,a lekarz w dyżurce sobie śpi i wściekły wychodzi na wezwanie zarabiając tyle co pan elektryk tylko o jedno zero na końcu więcej.Ludzie popatrzcie na tych ludzi co harują od rana do wieczora za wielki chu...
~bebi 20-10-2015 21:23
Proponuję wszystkim wrednym pseudo komentatorom zapoznać się z tematem! Nic dziwnego że czsami pielęgniarka czy salowa nie wytrzyma i coś odpowie; wystarczy choć jedna taka wredota jak co niektórzy tu wypowiadający się i dzień stracony! A na szpital JG i jego personel proszę niie pisać głupot bo leżąc kilkakrotnie byłam świadkiem jak zachowują się niektórzy pacjenci, oczekiwania i żądania co najmniej jak w **** hotelu, a nie jest tajemnicą jakimi pieniędzmi dysponują szpitale i że ciągle brakuje na podst rzeczy a co dopiero na remonty i wszelkie wygody. Przestańmy narzekać i dostrzeżmy plusy. Życzę spokojnego wieczoru
~anonim1 20-10-2015 22:23
Po pierwsze pielęgniarki mają prawo do strajku i oczywiście, że mogą strajkować!!!W żadnym dokumencie nie ma zapisu, że nie mogą.Jeśli należą do związków zawodowych(solidarność, branżowe), to nikt nie odebrał tym związkom prawa do strajku-więc strajkować MOGĄ!!! I nie piszcie głupot. Po drugie, te niby podwyżki, czyli dwieście kilka złotych DODATKU do pensji w danym roku do tej pory nie trafiło nawet do szpitali i nie trafi na pewno do grudnia, a kto wie, czy w ogóle będzie. Dodatek zawsze można zabrać, więc nie jest to stricte wielce okrzyczana podwyżka!! A kasa o którą obecnie walczą pracownicy należy się WSZYSTKIM od sprzątaczki po lekarzy(oczywiście nielicznych, którzy są na umowach o pracę i należą do związków).
~ 20-10-2015 22:44
co za czasy, ludzie zawistni,zazdrośni ,kazdy widzi bledy innych tylko nie swoje,wiecej wiary ,mniej krytyki ,nasze ostre słowa nic nie zmienią tylko pompują więcej wstretnej ,cuchnacej lawy goryczy
~malgosiamalgosia 21-10-2015 1:25
Zamiast zajmować się pacjentami gania po szpitalu za facetem jaj z "cieczka"wstyd,szpital jest po to aby zajmować się leczeniem a nie uganianiem pielegniarki za personelem medycznym!
~malgosiamalgosia 21-10-2015 1:28
Praca tej Pani powinna być skontrolowana przeź specjalistów! Podejmę wszystkie możliwe kroki dla dobra pacjentów. A głodówka po co wystarczy niech przejdzie na dietę biednych pacjentów. Więźniowie mają wyższa stawkę dzienna na wyżywienie niż chory pacjent!
~soc-lib 21-10-2015 3:24
Info poszlo na caly kraj;;;//strajk.eu/jelenia-gora-strajkuja-pracownicy-szpitala-dosc-zalosnie-niskich-plac/
~emeryt 21-10-2015 10:13
współczuję wszystkim, którym w dobie konsumpcjonizmu nie starcza na te wszystkie dobra... Ja mam 900zł em za 38 lat pracy (składkowego) niestety reformy zabrały moje miejsce pracy. Nie mam do nikogo żalu sam sobie wybrałem ta pracę przy zwierzętach i była mało płatna ale ja ja lubilem miałem zawsze czekające na mnie zwierzaczki i dbałem o nie Wiem że jako "oborowy" częściej byłem przedmiotem kpin tych pracujących w fartuszkach. Moja siostra jest salową w hospicjum i na śmieciówce, ale kocha swoją prace i nie pójdzie na żaden strajk, choć boli ją pewnie serce, że inni dostali podwyżki a ona nie, ale jak w domu piecze ciasteczka to zawsze kilka zabiera dla swoich kolegów i koleżanek - ale to znak czasów.... Teraz w szpitalu pacjent to już nie człowiek chyba a przedmiot...
~anonim1 22-10-2015 12:37
do emeryta: jeśli zadowala cię 900zł i nic z tym nie chcesz zrobić, to twoja sprawa...pielęgniarki i inny personel walczy bo im się nie podoba chociaż mają więcej niż ty...każdy ma prawo walczyć, więc niech każdy robi swoje...
~malgosiamalgosia 22-10-2015 15:53
Jak tam na neurologii?tez strajkują? Jak nasz ... rudzielec z forda?
~malgosiamalgosia 22-10-2015 15:55
Małgosiu a nie jest Ci zimno czasami?od lodówek? Wiesz gdzie,powodzenia!
~" 7" 22-10-2015 20:12
Kochani, dużo w tych tekstach żalu i nienawiści, jak w obecnej polityce. Szpital jest nam wszystkim potrzebny, to bez dyskusji, bo każdy z nas może potrzebować pomocy. Zapewne wiele trzeba poprawić w obsłudze pacjentów. Ale SZPITAL TO NIE TYLKO LEKARZE I PIELĘGNIARKI. Aby leczyć potrzebne są liczne służby pomocnicze : laboratoria, pracownie diagnostyki obrazowej, personel pomocniczy , rehabilitanci, dietetycy, magazyny , apteka ( leki , sprzęt medyczny), kuchnia, p. sprzątający , archiwum, pracownicy kadr, transport itd. Oni strajkują , bo też CHCĄ MIEĆ ZA CO ŻYĆ, A BEZ NICH SZPITAL NIE ISTNIEJE !!!
~Dializowany 22-10-2015 20:28
Na Stacji Dializ pielęgniarki są wspaniałe, a wiem co mówię, bo tam spędzam kilka godzin co drugi dzień. Pani Ela zastępca oddziałowej jest nie do zastąpienia, i zresztą wszystkie pielęgniarki, i panie salowe, i pan Andrzej. Są dla nas osób dializowanych jak rodzina. Ale my jesteśmy naprawdę chorzy i dlatego potrafimy docenić tę ciężką pracę.
~SK 22-10-2015 21:53
Dobrze,że walczycie o godziwą zapłatę za swoją ciężką pracę. Hańba, że w tym kraju nikt nie zauważa ,że płace są głodowe i trzeba aż uciekać się do strajku , by powiedzieć "dość wyzysku". Ciekawe,czy Ci co stanowią o płacach przyszli by pracować za te "pensje".
~[ewik] 22-10-2015 22:30
Tak jak już ktoś napisał wcześniej, to nie strajkują pielęgniarki i lekarze tylko pozostały personel szpitala. Strajkuje obsługa: ratownicy medyczni, laboranci, technicy, rehabilitanci,sekretarki i salowe....to oni zarabiają grosze ale kogo to obchodzi,a bez tych ludzi nasz szpital nie będzie funkcjonował.Wstawmy się za nimi,od 8 lat nie otrzymali podwyżki ,oni też mają rodziny oraz opłaty jak my wszyscy.Bądźmy razem z nimi....
~anonim1 23-10-2015 10:06
Powinni wszyscy jak jeden mąż zastrajkować, odejść od łóżek,od biurek, do rentgena, tomografu, sprzątania, laboratorium, kuchni...itd i gwarantuje, że za 24 godz.pieniądze by się znalazły!!!I to nie jakieś marne 300zł tylko minimum 700!!!! Myślicie, że to nie realne???To spróbujcie tak, a się przekonacie. Nie marnujcie zdrowia i czasu na głodówki, bo to i tak nic nie da.Już widać, że nie 300zł teraz, tylko jakieś 200 a 100 w przyszłym roku!!!! POWODZENIA!!!
~GłosRozsądku 23-10-2015 10:55
Odejść od łóżek na 24 godziny? A gdyby ktoś z twoich najbliższych leżał na OIOM-ie, i pozostał na 24 godz. bez opieki? Zastanów się człowieku, o czym mówisz. To właśnie dlatego personel medyczny zarabia najmniej, i najmniej, i ze strajkami mało kto się liczy, bo każdy wie, ze pacjentów i tak nie zostawimy bez opieki. Wieszacie tu psy na pielęgniarkach, ale czy odeszły od łóżek noworodków, wcześniaków? Zauważa ktoś pracę pań salowych? Niech nie pracują przez 24 godziny, na chirurgii, niech zaropiałe opatrunki, zapełnione baseny, zakrwawione podłogi czekają 24 godziny... Ludzie strajkują, ale opiekują się jednocześnie pacjentami, i wykonują swoją pracę, nikt nie zostaje bez pomocy.
~anonim1 23-10-2015 15:13
Do GłosRozsądku- no i co by się takiego stało, gdyby ktoś z moich najbliższych leżał na OIOMIE???To szpital ma zapewnić opiekę nad chorymi i to jest jego OBOWIĄZEK!!!! A strajkujący mają PRAWO strajkować nawet w tak drastycznej formie.Dyrektor już od dawna wiedział, więc miał czas zabezpieczyć pacjentów.I nie pisz głupot, jak nie masz bladego pojęcia!!! Jeśli by coś się stało szpital ma ciepło, bo takie jest prawo...
~anonim1 23-10-2015 15:15
Poza tym najbardziej chorzy pacjenci w stanach zagrożenia życia opiekę by mieli...
~Gmen 26-10-2015 0:19
Z moje doświadczenia z szpitalem w JG są całkiem pozytywne, niedawno miałem przyjemność być na badaniu krwi w laboratorium w szpitalu i muszę przyznać że było profesjonalnie i miło, po pobraniu krwi nie miałem najmniejszego siniaka, a zdarzało mi się mieć siniaki po wkłuciu po wizycie w przychodni rodzinnej. Polecam Laboratorium w szpitalu w J.G.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group