Piątek, 14 sierpnia
Imieniny: Maksymiliana, Alfreda
Czytających: 5890
Zalogowanych: 6
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

W samochodzie zapnij pasy. Naprawdę będzie bezpieczniej

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 21 stycznia 2012, 8:23
Aktualizacja: Poniedziałek, 23 stycznia 2012, 15:57
Autor: Angela
Fot. Angela
O tym, jak użyteczne w razie wypadku samochodowego są zapięte pasy bezpieczeństwa, dowiedzieli się ci, którzy wczoraj sprawdzili skuteczność tego zabezpieczenia na symulatorze udostępnionym przez straż miejską.

Symulator dla jeleniogórskich strażników miejskich zakupił Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Wczoraj po raz pierwszy został on udostępniony chętnym, którzy w Tesco „na własnej skórze” mogli sprawdzić co dzieje się z człowiekiem po uderzeniu samochodu w przeszkodę … i to przy minimalnej prędkości.

- Odczułem nieprzyjemny wstrząs, który daje do myślenia. To była prędkość pięciu kilometrów na godzinę, a przecież samochodem jeździ się o wiele szybciej. Bez pasów nie byłoby ciekawie. Ja zazwyczaj zapinam pasy, ale pasażerowie czasami są tak oporni, że nie można ich przekonać. Muszę ich namawiać i przekonywać niemal na siłę. Ja nawet jak wsiadam do autobusu to szukam pasów – mówi pan Mieczysław Załuski z Jeleniej Góry.

- Zapinania pasów bezpieczeństwa uczyłem dzieci od najmłodszych lat. Jeśli pasy nie były zapięte, czekałem aż wszyscy je zapną. Dlatego teraz moje córki jeśli nie zdążą się zapiąć zanim ruszę autem, same krzyczą żebym poczekał. To są jednak nawyki, których należy uczyć od maleńkości. To może im kiedyś uratować życie, o czym nie wszyscy pamiętają. Niejednokrotnie widziałem, jak dzieci czy dorośli jeżdżą bez pasów … jest to jednak do czasu – podkreśla Tomasz Wójcicki, ojciec Ani i Weroniki.

Grzegorz Rybarczyk ze straży miejskiej, realizator akcji „Bezpieczne ferie”, przyznaje, że strażnicy miejscy i policjanci w swojej pracy bardzo często spotykają kierowców i pasażerów, którzy nie zapinają pasów. Stąd pomysł na udostępnienie symulatora w różnych miejscach w mieście.

- Będziemy starali się o zgodę na przeprowadzenie naszej akcji z symulatorem we wszystkich marketach. Planujemy też uczestniczyć w imprezach masowych, również plenerowych by jak największa grupa osób mogła sprawdzić co dzieje się z kierowcą czy pasażerem podczas uderzenia. Nasze teoretyczne działania oraz nakładane mandaty nie wystarczają, symulator może dodatkowo podziałać na wyobraźnię - mówi Grzegorz Rybarczyk.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (51) Dodaj komentarz

~zxx 21-01-2012 8:38
Ograniczenie wolności. Moja głowa, moja szyba, moje zdrowie, oczywiście zapinam pasy ale niech to będzie mój dobrowolny wybór.
~do wyżej 21-01-2012 9:08
popieram
~sqandal 21-01-2012 9:09
e tam pasy to glupota i tyle. Dali Im ( straży miejskiej ) to i mają okazje do pokazania i tyle. Nigdy i nic nie zastąpi dobrego kierowcy , należy prowadzić pojazd bezpiecznie i umiec przystosować się do warunków a pasy , kto tam chce niech zapina a nie straszyć mandatem , bat to dla glupich i tyle
~... 21-01-2012 9:20
...gówno Wam do tego czy zapinam pasy...nikomu krzywdy nie zrobie tylko sobie...zapewnijcie mi bezpieczeństwo na ulicy wieczorem albo w nocy...ale do tego trzeba jaj a nie siedzieć w aucie i trzęść gaciami!...potraficie tylko starych pijaczków spisywać i blokady zakładać...i dziwicie się że społeczeństwo Wami buty wyciera
~ 21-01-2012 9:25
a po c o ten symulator strazy miejskiej, wystarczy ze oni sumuluja ze pracuja, i tak za wszystko my placimy
~quartz 21-01-2012 9:35
Pasy ratuja życie,a gadanie że jade powoli i bezpiecznie jest bez sensu.Wystarczy że trafimy na kogoś kto nie jedzie powoli i bezpiecznie...
~zapiety 21-01-2012 9:38
Skoro WORD zakupil ten symulator dla SM JG to znaczy ze straznicy winni w swej siedzibie uczyc sie jak zapinac pasy bezpieczenstwa bo nagminnie tych pasow nie zapinaja a nie pokazuja w marketach ta zabawke chyba ze to my musimy im pokazac jak to maja uzywac stad te ich pokazy.Jeszcze prosimy WORD niech policjantom kupia tez symulator i oni niech tez cwicza zapinanie.
~Logan 21-01-2012 9:51
Dla ludzi bez wyobraźni polecam: http://www.youtube.com/watch?v=O6fjqBz8LKY , bo chyba ci co nie zapinają pasów nie mają za grosz wyobraźni.
~123 21-01-2012 10:03
JA ZAPINAM PASY ODRUCHOWO ORAZ WYMAGAM TEGO SAMEGO OD PASAZERÓW !!!KTO NIE ZAPINA PASÓW TO JEGO PROBLEM ALE TO SKRAJNA GŁUPOTA I TYLE
~ 21-01-2012 10:08
Ograniczenie predkosci ograniczeniem wolnosci!
~ 21-01-2012 10:09
Strażak, ratując ludzi z wraku samochodu zagaduje do pasażera: - Widzi pan? Nie przypiął pan pasów i ma pan połamane żebra... co najmniej. A kierowca zapiął pasy i siedzi sobie spokojniutko... jak żywy.
~popieram 123 21-01-2012 10:13
Miałem dachowanie, samochód cały skasowany. Ktoś mi powiedział, że dostałem drugie życie. Uratowały mnie poduchy i pasy
~ppp 21-01-2012 10:34
Pasy nie tylko ratują życie przy kolizjach drogowych, ale poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Kierowca pewniej prowadzi samochód jak skupia się na samej jeździe, a nie na tym, żeby utrzymać się na fotelu.
~hymek 21-01-2012 10:46
Skoro ci co zasłaniają się WOLNOŚCIĄ wyboru przy nie zapinaniu pasów to ja się was pytam, po co wy kupujecie auta które są wyposażone w pasy? A kupcie że takie bez pasów to nikt się do was czepiać nie będzie że użytkujecie pojazd niezgodnie z przeznaczeniem producenta. Podpowiem że jednym z takich pojazdów to stare traktory lub skuter :P
~ 21-01-2012 10:48
Ograniczanie wolności, co za brednie. Nic nie może się dziać kosztem drugich, pytacie dlaczego. Choćby dlatego ze jak będziesz w pasach to może nic Ci się nie stanie. To jest wybór każdego ale jak będziesz bez pasów to lecz się za własne pieniądze a nie za kase podatników
~rafael 21-01-2012 11:34
Wszystko jest względne. Znam dwa przypadki, kiedy NIEZAPIĘTE pasy pozwoliły przeżyć. W jednym kierowca się nie utopił, w drugim - wyrzuciło go z samochodu który się zapalił i wyszedł z tego bez szwanku.Wyjątki nie potwierdzają reguł.
~do hymek 21-01-2012 11:43
Zapomniał Pan o starych Żukach i Nyskach - te jeszcze idzie qpić a mają przynajmniej dach nad głową i kiedyś też na nie mówiono "samochód" ;-)
~golfiarze! 21-01-2012 11:50
Bierzcie przykład z tego jegomościa: http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111214/POWIAT01/51404842&sectioncat=photostory On jest (nie)zbitym dowodem na to właśnie, że nie warto w Golfach zapinać pasów. HOWGH! A może to taka moda jak wśród "szlifierkowych jeżdżaków" co to sobie na szyję łańcuch zakładają przypięty do szlifierki by w razie czego nie zostać warzywkiem?
~hymek 21-01-2012 11:54
do ~21-01-2012 11:43 | ~do hymek | masz racje, aczkolwiek były modele wyposażane w takie cuda jak pasy. Sam posiadałem wersje Żuka z pasami, to był wyPAS ;) do ~21-01-2012 11:34 | ~rafael | masz racje, kilka wyjątków nie potwierdzają regułę. np: są ludzie których prąd nie KOPIE. Czy to oznacza że nam wszystkim wolno bezpiecznie korzystać z włączonej suszarki do włosów podczas brania prysznicu? ;)
~oooooo! 21-01-2012 12:33
Ale nowatorstwo! Ale odkrycie ! Co za kreatywność i innowacyjność ! Jak się jedzie samochodem to trzeba zapiąć pasy ! O , ja ! Co jeszcze tu wymyślimy? Np. Jak się je gorącą zupę to podnosząc łyżkę z talerza trzeba otworzyć usta bo w przeciwnym wypadku poparzymy sobie gębę ! Tak na prawdę będzie bezpieczniej ! Można zrobić jakiś pokaz praktyczny z udziałem Straży Miejskiej ,która dobrze się na tym zna. A można też zakupić jakiś symulator .
~ 21-01-2012 12:51
wypieprzyli SM z piechowic to sie zabawiaja w tesco
~xyz 21-01-2012 13:38
nikt mnie nie będzie zmuszał do zapinania pasów
~ 21-01-2012 13:45
jakas blokada ogolnopolska sie szykuje 28-01-2012r kierowcy sie skrzykuja oj bedzie sie dzialo
~QusSy 21-01-2012 13:49
zlikwidować SM i postawić kolejną biedronkę!!!
~zbycho 21-01-2012 14:20
co za bzdury ile ludzi zgneło przez zapiete pasy
~misty 21-01-2012 15:12
Glupiutki ten narodek wybitnie, wiec niech sie nie dziwi, ze jest posmiewiskiem cywilizowanego swiata!!!
rymcycymcy 21-01-2012 15:19
Js tam zawsze zapinam :) >>> http://www.ulicatoniering.pl/wp-content/uploads/2011/01/pasy-289x300.jpg
~do wyżej...) 21-01-2012 17:18
popieram, popieram....) bo normalnie, to nie popieram,, znaczy wybór pasażera, jeśli będzie czuł się lepiej, niech zapina,, tych co nie zapinają informuję jedynie o wysokości mandatu, plus stówka zadośćuczynienia za punkty...
~do 123 10:03 21-01-2012 17:26
Nie krzycz. Nie nauczono Cie, że nie pisze się dużą trzcionką?
~driverek 21-01-2012 17:58
Pasy absolutnie poprawiają bezpieczeństwo. Owszem zdarzają się przypadki kiedy bez nich przeżycie okazuje się być pewniejsze. Jednak są to skrajne przypadki. Statystycznie pasy poprawiają bezpieczeństwo. Miałem w życiu 4 dachowania i wiele rowów i wiem z autopsji, że pasy pomagają. PS: nie jestem piratem drogowym, bo moje przygody były podczas zawodów. Polecam swoim doświadczeniem zapinanie pasów. Gdy widzę kogoś kto tego nie robi z góry wiem, że jest idiotą. Texty typu moje zdrowie i auto są chore, bo po wypadku nie zostawią Cię we wraku lecz będziesz leczony. Daj Boże, że przeżyjesz... Druga sprawa to ocena prędkości i swoich umiejętności bo to woła przy obecnym trybie szkoleń o pomstę do nieba. To są zawsze powody do tragedii. Pasami możemy jedynie zapobiec bądź ograniczyć skutki
~ 21-01-2012 20:31
Pasy owszem kto chce niech zapina. Nakaz jeżdżenia w pasach zagrożony sankcjami jest to zamach na wolność osobistą. Jak nie mam zapiętych pasów nie jestem większym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu niż ci którzy pasy mają zapięte. To jest tak jakby ustawodawca kazał mi pod odpowiedzialnością karną, siedzieć na krześle w moim własnym mieszkaniu i mieć dwie nogi oparte o ziemię bo w takim przypadku siedzę bezpiecznie dla siebie.Straż miejska i policja miałaby fajne zadanie podglądać prze okno robić zdjęcia i karać mandatami. A tak na poważnie pragnę zwrócić uwagę, że każde uderzenie boczne powoduje najczęściej przecięcie arterii szyjnej przez naciągnięty pas nie mówiąc już o niemożliwości szybkiego opuszczenia pojazdu . Szkoda, że takich symulacji jakoś nikt nie pokazuje. Stachu
~x 21-01-2012 20:34
kilkanascie lat temu, obok wiaduktu przy kerfurze po dachowaniu zapalil sie samochod. Dzieki pasom ludzie sploneli zywcem. Pasy sa napewno zbawienne ale nie zawsze. W terenie zabudowanym do predkosci 50/h nie powinne byc obowiazkiem. to okazja do wyrywania kasy. gdy pojezdza sie gdzies na pierwszym badz drugim biegu bez zapiecia pasow nawet 10m a wladza to zobaczy jasli normalny- odpusci, jesli typowy, czyli prwdziwy policjant- trzeba beknac.Mysle ze to jest glupie.
~x 21-01-2012 20:42
dziwne ze straznik nie rozumie do czego stosuje sie siedzisko dla dzieci na fote auta! zapial dziecko na symulatorze i wprawil to w ruch!!!!! kary godne! wystarczy popatrzec gdzie biegnie pas u dziecka, moglo to sie zle skonczyc. Burak wymaga na drodze , a tutaj narazil malucha na spory uraz obojczyka lub tetnicy szyjnej. widac na jakim poziomie jest ich wyszkolenie.
Piipi Jelonkowa 21-01-2012 21:40
~ Pasy są NIEbezpieczne dla kobiety w zaawansowanej ciąży i .. tylko chyba mężczyzni z dużym brzuszkiem nie będzie miał problemów zdrowotnych od tych pasów !
~ 21-01-2012 21:55
Ne znam się na tym, ale jak mam poduszki powietrzne to czy rzeczywiście te pasy tak poprawiają bezpieczeństwo. Może rzeczywiście pasy to efekt pracy lobby przemysłu samochodowego. Do tej chwili nie jestem w stanie zrozumieć obowiązku używania świateł w terenie zabudowanym gdzie prędkości są bardzo ograniczone zarówno przez znaki jak i korki.
~Marecki 21-01-2012 22:24
Zapinanie nie jest ograniczaniem Twojej wolności. To nie jest Twój wybór. Może to jest Twoje auto i szyba ale ja mając z Tobą stłuczkę nie chcę mieć na sumieniu Twojej śmierci. Lub swojej jak wypadniesz przez swoją szybę przelecisz przez moją i wgnieciesz mnie w mój fotel.
~Marecki 21-01-2012 22:29
Do komentarza z 21-10-2012 21:55 Jeżeli nie masz pasów to w momencie zderzenia głowa jest przy kierownicy z której wystrzela poduszka powietrzna i wbija Ci się w twarz oraz łamie kark. Ludzie macie auta to trochę poczytajcie. Wiedza nie boli!!!
~ 21-01-2012 22:59
oj chyba nie łamie bo jest solidny zagłówek. Przelecieć przez moją i twoja szybę to nie przelecę na pewno. Kierownica poduszka, nie jest to możliwe. Może wypowiesz się na temat przeciętej tętnicy szyjnej przy uderzeniu w bok samochodu. Jeżeli mnie trafisz w bok samochodu bądź pewien ,że na pewno mnie zabijesz jak będę miał zapięte pasy.
~ 21-01-2012 23:05
oj chyba nie masz racji, kark od poduszki sie nie złamie bo jest solidny zagłówek. Jeżeli mamy poduszki to przez szyby raczej nie wpadnę do twojego samochodu i nie wgniotę cie w fotel. natomiast jeżeli ty uderzysz mnie w bok auta na pewno mnie zabijesz bo pasy przetną mi tętnice szyjną. Mniej czytania a więcej wyobraźni i rozsądku.
~--- 21-01-2012 23:16
dzieci na zdjęciach powinny być w foteliku;)
~Marecki 21-01-2012 23:23
Chodzi mi o złamanie kręgów szyjnych w momencie uderzenia w poduszkę powietrzną bez zapiętych pasów. Do zagłówka dotkniesz już jako sparaliżowany lub jako martwy!Twoim tokiem myślenia: Czyli ja Cię uderzę w bok, a Ty nie będziesz miał pasów, to nie wypadniesz z fotela uderzając głową w boczną szybę pasażera, a jedynie się potłuczesz, w myśl Twojej teorii? Jest taki przedmiot w szkole: FIZYKA. Nie było Cię na tych lekcjach? Siła bezwładności - mówi Ci coś ten termin? Ile znasz przypadków bocznego zderzenia które kończy się przecięciem tętnicy szyjnej? Pas to nie nóż. Może ustaw sobie wysokość mocowania pasa. Polecam instrukcję obsługi samochodu.
Piipi Jelonkowa 21-01-2012 23:48
..do - [~Marecki ] .. ~Wiedza nie boli ! .. c o t y ? ~ Mój sąsiad zdradza swoją żonę ! ~Wiesz ? .. BOLI *mnie język od tej wiedzy,bo nie chcę wydac fajnego sąsiada !
~Marecki 21-01-2012 23:55
Jak zdradza żonę, to jest na pewno wybitnie fajny. Proponuję się z nim związać. A co do meritum, to masz coś do napisania?
rymcycymcy 22-01-2012 1:28
Rozpinam pasy ...i idę sprawdzić poduszki ! :) ..dobranoc ;)
~AAAaaaaaa 22-01-2012 8:04
Do zxx: Nie zapiąłeś pasów czyli nie dołożyłeś staranności w dbaniu o życie i zdrowie, więc nie oczekuj że karetka przyjedzie do twojego wypadku. Tobie nawet karawan się nie należy !!
~ 22-01-2012 17:22
Panie Marecki chyba nie zdaje pan sobie sprawy ,że samochód ma dwie strony i jak otrzymam uderzenie z jednej strony to pas przetnie tętnicę szyjną pasażera siedzącego obok kierowcy a jak z drugiej strony to tętnica pójdzie u kierowcy. Samochód ma dwie strony tak jak ma Pan jedną nogę lewą a drugą prawą. Oj coś mi się widzi że był Pan tylko na połowie lekcji fizyki. Pas przy uderzeniu bocznym tnie jak skalpel. Nie ma możliwości ustawienia pasa aby nie przechodził nad lewym ramieniem. Dodam jeszcze że kark łamie się gdy nie ma zagłówka. Pooglądaj sobie filmy na zwolnionych obrotach. W myśl zasad AAAaaaa niedoszłych samobójców, topielców, wypadkowiczów i innych, bo nie zastosowali się do BHP im leczenie i karawan też się nie należy bo nie przewidzieli skutków-gratuluję przenikliwości myśli .
Piipi Jelonkowa 22-01-2012 22:23
..do - [~Marecki ] .. napisałam: patrz.post z dn.21.01.2012/godz.21:40
~Marecki 23-01-2012 2:03
do Piipi post z dn.21.01.2012/godz.21:40. Kobiety w zaawansowanej ciąży nie mają obowiązku zapinania pasów. Jest to ich wolny wybór. Faktycznie podczas wypadku może dojść do uszkodzenia płodu. Jednak przez brak pasów może zginąć i kobieta. Dlatego tu każda kobieta postępuje według swojego przekonania. Co do problemów zdrowotnych to wolę mieć przez miesiąc siniaki od pasów lub nawet złamany obojczyk i żebra niż leżeć w kostnicy z kierownicą w klatce piersiowej.
~Marecki 23-01-2012 12:28
do postu 22-01-2012 17:22 Nie wszyscy mają wystarczająco dużo wyobraźni by zrozumieć, dlaczego jazda bez zapinania pasów jest niebezpieczna, dlatego istnieje nakaz ich zapinania. Proponuję obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=fIVOwazz4aA&feature=related oraz http://www.youtube.com/watch?v=HANAtAePouY&feature=related Może to uświadomi. Co do przecinania tętnicy szyjnej to chyba w gazecie "Fakt" o tym pisali. Według Twojego zdania to wszystkie boczne zderzenia powinny zakończyć się śmiercią poprzez przecięcie tętnicy. Z przeciętej tętnicy krew wytryskuje z ogromną siłą więc wszystkie samochody po takich wypadkach powinny wyglądać jakby w środku zaszlachtowano świnię. Prawidłowo zapięty pas w momencie zderzenia układa się w zgodnie z łukiem barkowo-szyjnym. Chyba, że jest metalowy:) cdn.
~Marecki 23-01-2012 12:35
cd. Polecam zapoznanie się z filmem http://www.youtube.com/watch?v=USas_poHSSI w 49 s dokładnie widać jak układa się pas. Naprawdę polecam oglądnięcie filmów, Powinno to wpłynąć na wyobraźnię. Na koniec mam taką propozycję aby wszyscy, którzy jeżdżą bez pasów mieli w dokumentach oświadczenie: "Świadomie jechałem bez pasów, jeżeli jestem żywy to poniosę wszelkie koszty leczenia. W przypadku mojej śmierci drugi uczestnik nie ponosi odpowiedzialności za moją śmierć."
~ 23-01-2012 19:00
Widzę ,że jesteś ekspertem wypadkowym i poszkodowanych naoglądałeś się co niemiara. Proponuje porozmawiać z ratownikami i lekarzami z erek o skutkach bocznych zderzeń lub uderzeń bokiem o przeszkody. Powinieneś też o jeszcze jednym pamiętać, że filmiki z symulatorów czy testów zderzeniowych pokazują tylko jedną strone medalu tą jedynie słuszną . Mają one też odwieść kupującego samochód czy oglądającego od zadania pytania- czy aby napewno zawsze tak jest. Oświadczenie które proponujesz jest całkowicie chore. Skutki wypadku pokrywać powinien ten kto wypadek spowoduje. Jeżeli ty spowodujesz wypadek i kogoś zabijesz lub uszkodzisz to dlaczego poszkodowany ma ponosić skutki leczenia. Czy pirat drogowy lub pijany kierowca będzie zwolniony z kosztów i odpowiedzialności bo poszkodowany nie miał p

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group