• Wtorek, 18 czerwca 2019
  • Godz. 3:40
  • Imieniny: Elżbiety, Marka
  • Czytających: 3063
  • Zalogowanych: 3
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

W rocznicę stanu wojennego

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 11 grudnia 2013, 7:54
Aktualizacja: Czwartek, 12 grudnia 2013, 7:10
Autor: Red
Fot. Organizator
– Zapraszam na rocznicę wprowadzenia stany wojennego – mówi przewodniczący Regionu Jeleniogórskiego NSZZ Solidarność – Franciszek Kopeć. W programie jest msza, przemarsz, film „Towarzysz generał idzie na wojnę” i dyskusja. Początek 13 grudnia (piątek) o godz. 18.00.

Rozpocznie je o godz. 18.00 msza w jeleniogórskiej Bazylice Mniejszej, następnie planowany jest przemarsz pod pomnik przy Kościele Łaski, gdzie zostaną złożone kwiaty i zapalone znicze.
W sobotę, 14 grudnia, w Książnicy Karkonoskiej o godz. 11.00 będzie projekcja filmu "Towarzysz generał idzie na wojnę", a po niej panel dyskusyjny.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (67) Dodaj komentarz

~luis 11-12-2013 8:03
ha.ha .ha i znowu się wóda poleje bo jest okazja
~ja 11-12-2013 8:09
bohaterami są zwykli ludzie! Moja mama musiała umrzeć bo nie można było wezwać pomocy!
~ 11-12-2013 8:40
Socjalizm zlikwidował odwieczne plagi ludzkość-głód,nędze ,ucisk społeczny.Socjalizm zapewnił ludziom pracy szeroki dostęp do wiedzy ,nauki ,kultury .Socjalizm ustalając władzę radziecką jako formę dyktatury proletariatu zagwarantował-niemożliwe w żadnym kraju kapitalistycznym -wolność i demokracje wszystkich ludzi pracy.Socjalizm dzięki sile moralnej i politycznej , a także zbudowanemu potencjałowi ekonomicznemu ,stwarza warunki do realizacji odwiecznego dążenia ludzkości do życia w pokoju .Dla wielu milionów ludzi socjalizm stał się synonimem pokoju ,a Związek Radziecki - przykład realnego socjalizmu-oparciem dla wszystkich,którzy walczą o humanistyczne ideały świata bez wojen, o życie bez ucisku i wyzysku .Od każdego według jego zdolności, każdemu według potrzeb.....
~do 08:40 11-12-2013 8:57
człowieku - socjalizm wypaczył Twój tok myślenia i zaburzył funkcjonowanie mózgu.
~ 11-12-2013 9:11
Polska Ludowa była krajem, który potrafił zapewnić swoim obywatelom awans społeczny, pracę, bezpłatną służbę zdrowia, darmową edukację, dostęp do kultury, wczasy pracownicze, emerytury i mieszkania. Liczba oddawanych mieszkań do użytku od 1950 do połowy lat 70 stale rosła. Po 89 r. poważni ekonomiści, terapeuci szokowi i restauratorzy kapitalizmu orzekli nie bez logiki, po co chamom nowe mieszkania skoro i tak nie będą mieli pracy, albo zarobią tylko na jedzenie i kapotę do roboty, więc nie będą mieli kasy na mieszkania. Jak orzekli tak i zrobili…..
~fansektypo 11-12-2013 9:12
A coś się zmieniło czy nie zarządzają socjaliści z PO..Może wreszcie przestaniecie, kochani dorośli rodacy , za wszystko winić "żydów,rosjan,niemców..." i uderzycie się w swoją pierś i zaczniecie mówić młodzieży"""..., tak , zdradziłem, za milon dolarów łapówki sprzedałem FSO ( lub inny zakład)... , byłem młody , jak wy, chciałem się ustawić, sprzedałem cysternę wódki , a pieniądze przepiłem..., nie naśladujcie mnie...,tak wybrałem tych kandydatów , bo obiecywali przywileje dla mojej branży,...""" !!!
~18 sqandal 11-12-2013 9:14
...... lubimy swiętowac i nawet wprowadzenie stanu wojennego stanowi okazje do swietowania , panowie z solidarnosci obudzcie się w końcu nie jestescie od swietowania ale ............ ano wlasnie od czego jest solidarnośc ?
~hk 11-12-2013 10:07
Ciekawe czy bedą towarzysze Józef i Korzonek?
~operacja 11-12-2013 10:50
Stan wojenny w Czerwonej Kotlinie... buahahahah... dawno sie tak nie usmialem....
~towarzysz 11-12-2013 10:54
DO tych wychwalających socjalizm. Skoro twierdzicie, że to tak bogodajny i wspaniały ustrój to dlaczego dwa narody mówiące tym samym językiem co jest najlepszym obrazem porównawczym dzieliła taka przepaść. Mowa o NDR i RFN. Skoro socjalizm taki piękny to dlaczego aż tylu NDRwców porzucało domy i wyjeżdżało na zachód? Zaraz powiecie, że to nieprawda, że wyjeżdżali tak samo jak wielka emigracja z Polski w latach 80ych. Socjalizm czytaj komunizm to tyrania, zło, zakłamanie i najbardziej zgubny ustrój w dziejach świata mający na sumieniu miliony ofiar. A Wojtek Spawacz czcił go i położył Polskę na kolanach przed sowietami, którym podlegał. Gdzie byśmy dziś byli gdyby nie 50 lat ucisku? Przyjęlibyśmy Plan Marshala itp. Nikt nie musiał by wyjeżdżać za chlebem. Precz z komuną, PRLem !!!
~Wies 11-12-2013 11:07
Za generala Wojciecha Jaruzelskiego ludzie mieli dostep do lekarzy,teraz maja dostep do kostnicy
~ 11-12-2013 11:08
towarzyszu 10:54, Gdyby nie socjalizm nie miałbyś swojego zmywaka - czyli nic byś nie miał, a tak przynajmniej masz coś swojego, wiec nie narzekaj.
~socjalista 11-12-2013 11:34
towarzyszy ;;miej pretensje do tawarzyszy z usra i angoli,sprzedali nas tak samo jak teraz dziś ,nie mieliśmy wyboru ale życie było sprawiedliwsze ,kto pracował nie bawił się w politykierstwo żył na względnie dobrym poziomie/ oprócz tych co chlali/ .Na dzień dzisiejszy wyjechalo legalnie i na czarno około pięć milionów aktywnych ludzi .Za PRLu tak i dziś jedyna organizacja której jest dobrze to kler watykański.
~towarzysz 11-12-2013 11:48
do 11:08 - Kolego czyli twierdzisz, że dzięki komunie miałem możliwość wyjechać? Tak miałem po krajach socjalistycznych o ile pamiętasz te czasy. O zachodzie mogłem pomarzyć. Odnośnie zmywaka to jak możesz pomawiać kogoś o kim nie masz pojęcia? Jaki zmywak człowieku? Do kolejnego wpisu, kler za PRLu nie miał dobrze więc nie myl faktów. Ale pewnie słyszałeś tylko o księdzu Popiełuszce, a o innych z wiadomych względów się nie mówiło bo był zakaz. Kler nie miał dobrze, przeciwnie. Bądźmy obiektywni! Za Wojtka Spawacza ludzie mieli dostęp do lekarzy zwłaszcza w okresie stanu wojennego gdzie wiele ofiar było, o których się nie mówi z powodu wyłączonych telefonów chociażby. Nawet pod okupacją niemiecką telefony nie były odcięte... Polemika z postkomunistami nie ma sensu bo macie klapki na oczach
~ 11-12-2013 12:00
oj czlowieku , czlowieku nalykaleś sie ideologii
~ 11-12-2013 12:01
Towarzyszu, pobyt na obczyźnie utrudnia ci zrozumienie tekstu w jezyku ojczystym. Zazwyczaj nie wyjśniam przymułowatym zawodnikom, ale zrobię wyjątka. Otóz gdyby nie było socjalizmu, nie musiałbyś tłuc sie po świecie za robotą której nikt brać nie chce... A odnośnie zmywaka to o jakim pomawianiu mówisz? Wszak zmywak to marzenie dla każdego Polaka dzisiaj. Życzenie zmywaka to wręcz życzenie wszystkiego najlepszego...
~jool 11-12-2013 12:06
towarzyszu, w odniesieniu do jednego wątku - nie masz specjalnie pojęcia o tamtych czasach. Kler miał zawsze dobrze, bo naród go jeszcze słuchał, a ówczesna władza jednak bała się narodu, w przeciwieństwie do obecnej, która z narodu sobie jawnie kpi. A wojował kler nie o Ciebie, nie o miejsca pracy, tylko o swój dobrobyt, czyli o jeszcze i jeszcze więcej. Doszło do tego, że pasożyt w koloratce jest nietykalny nawet przez Konstytucję i polskie prawo, więc bezkarnie wysysa publiczne pieniądze, macając przy okazji wszystko, co mu w ręce wpadnie.
~Co mamy? 11-12-2013 12:13
Jedynym wielkim patriotą, wielkim Polakiem, polskim bohaterem, człowiekiem honoru jest Generał Jaruzelski. Solidarność w imię chrześcijańskiej miłości od wielu lat mści się na tym człowieku, ciąga go po sądach. Wszystkim nam wydawało się, że Solidarność ma pomysł na Polskę. Solidarność oszukiwała społeczeństwo, że Zachód da Polsce 5 mld dolarów w 1989 roku. Tylko Jaruzelski nie wierzył w te bajki. A teraz mamy agresję umów śmieciowych, wyludniającą się Polskę, drapieżny nieludzki kapitalizm, zniszczony polski przemysł i zalewającą Polskę oszukańczą propagandę.
~towarzysz 11-12-2013 12:15
do 12:01 - Jeśli uważasz, że zmywak to jedyne zajęcie Polaków to jesteś w głębokim błędzie. W Polsce jest tak, że ludzie wykształceni obecnie pracują poniżej swoich kwalifikacji niestety. Po co zatem ludzie emigrują zarówno teraz jak i w okresie PRLu? Dla hecy? Dla zabawy? Nasuwa mi się pytanie, skoro tak tęsknicie za komuną to dlaczego tkwicie w "demokratycznej" Polsce? Są jeszcze oazy szczęścia i dobrobytu np. Kuba, Korea Północna, Białoruś, Rosja itp. Wyjedźcie poczujecie się jak w raju! Tam widać jak na dłoni polaryzację pomiędzy nimi, a zachodem. Wyjeżdżajcie do swoich do raju obiecanego, za którym tak tęsknicie! Rozumiem nostalgię za czasami młodości, a ta przypadła w komunie ale tęsknotę i wychwalanie tego ustroju to już gruba przesada.
~towarzysz 11-12-2013 12:22
Bredzicie z tym bohaterem tak samo jak to, że USA zrzuciło stonkę ziemniaczaną na Polskę. Hasła, że rosjanie mieli wejść do Polski są wyssane z palca. Przedstawcie jakikolwiek dowód historyczny? Jakikolwiek dokument! Gdzie on jest bo czekam na niego od lat. Są dokumenty owszem w Rosji ale mówiące wprost o odmowie pomocy z ich strony Wojtkowi w zbrojnej rewolcie. Po co mieli by wchodzić skoro w Polsce tak liczna armia stacjonowała. Po co mieli by ze wschodu wkraczać? Byli tu na miejscu! Podajcie chociaż jedno nazwisko historyka, który twierdzi, że Rosjanie planowali wkroczyć! Czy wiesz drogi kolego, że w dawnym woj. jeleniogórskim działało więzienie NKWD, w którym wykonywano wyroki śmierci jeszcze w latach 80ych? Mowa o pewnym miejscu pod jurysdykcją armii radzieckiej... To jest ten raj?
~re z12:15 11-12-2013 12:26
to deagogia, w Polsce chcę mieszkać i pracować, propozycje wyjazdów do Białorusi i tp. są na poziomie Radia Maryja, które Ty towarzyszu ,zdaje się, reprezentujesz
~Kim Dzong Un 11-12-2013 12:34
towarzyszu, w krajach o których piszesz jest problem z dogadaniem sie, zwłaszcza w Korei Pn którą najbardziej cenię. Gdyby nie to, już by mnie tutaj nie było.
darmi 11-12-2013 12:35
11-12-2013 09:11 | ~ | dynamic.chello.pl (89.70.*.*) Ty te rewelacje z głowy, biuletynów PZPR czy powtarzanych na TVP Historia DTV z lat 80’ tych wzięłaś? „Polska Ludowa była krajem, który potrafił zapewnić swoim obywatelom awans społeczny, „ Dzieci chłopów wyjeżdżały do miast na Ziemie Odzyskane bo ktoś musiał je zasiedlić „pracę, „ a nawet jej przymus bo technologia wymagała fizycznych „bezpłatną służbę zdrowia, „ chyba nie musiałeś się leczyć na coś poważnego latami i „prezenty dla doktorów nie zjadły większości twoich dochodów „darmową edukację, dostęp do kultury, wczasy pracownicze,” pierwszy i jedyny raz na takich byliśmy bo Radzice wzięli pożyczkę z kasy zapomogowo pożyczkowej i mogli sobie pozwolić na wyjazd nad morze.
~ 11-12-2013 12:39
coż darmi 12:35, widać z twojego wpisu ze nieudacznicy funkcjonowali również i w tamtym systemie... nie do mnie pretensje
~towarzysz 11-12-2013 12:46
Myślę, że to kolejna dyskusja na poziomie pyskówki, do której nie zamierzam się przyłączać. Czekam jedynie na twarde fakty tj. dowody, że rosjanie mieli wejść zbrojnym ramieniem do Polski. Ma ktoś coś? Tylko nie wspominajcie o czołgach stojących tuż przy wschodniej granicy co jest bajką. Były wówczas duże manewry za wschodnią granicą przeprowadzane i nic więcej. Po co mieli by wjeżdżać skoro choćby w dawnym woj. jeleniogórskim stacjonowało setki czołgów radzieckich? Reasumując nie wdaję się w prostackie pyskówki bo nie mój poziom. Czekam na argumenty poparte faktami historycznymi, a nie wyssanymi z palca. Film "Generał idzie na wojnę" doskonale opisuje sytuację. Czy jest ktoś kto jest w stanie merytorycznie wykazać nieprawdziwość tego filmu i faktów w nim zawartych? Powtarzam MERYTORYCZNIE
~anty komuch 11-12-2013 12:51
Komuna była idealnym systemem dla wszelkiej maści nierobów i nieudaczników bo zapewniała im minimum do wegetacji-marną czesto bezsensowną pracę,norę w bloku, koryto na kartki czy wegiel z deputatu.Niestety tak samo traktowani byli ludzie przedsiebiorczy i wartosciowi którzy nie należeli do kliki pzpr.Krótko mówiąc wszyscy mieli g..no ale za to porówno.
~ 11-12-2013 12:55
prawie tak jak teraz, 90% ma g..no ale za to porówno.
darmi 11-12-2013 13:01
dynamic.chello.pl (89.70.*.*) „emerytury i mieszkania. Liczba oddawanych mieszkań do połowy lat 70 stale rosła.” I już po 16 latach po wpłacie do spółdzielni mieszkaniowej dostaliśmy mieszkanie na Zabobrzu wcześniej przyznane już nam mieszkanie dostali pracownicy KW PZPR bo z Jelonki zrobiono miasto wojewódzkie i kacykom trzeba było zapewnić lokum Za własne pieniądze skończyłem studia założyłem firmę zatrudniam kilka osób Zarabiam tyle że stać mnie na w miarę normalne życie. W około siebie widzę wielu dla których Twoje wizje nadal wydają się obowiązującymi i czekają aż jakiś Komitet za nich coś zrobi, da, załatwi . W Twoim ulubionym systemie znajomy „prywaciarz” zarabiał o niebo lepiej niż ja teraz ale ukrywał to bo socjalistyczna ojczyzna waliła podatkiem wyrównawczym
~ 11-12-2013 13:11
darmi, władzy nie popierałeś - to 16 lat pod mostem trza było na mieszkanie czekać. Cwanym trza było wtedy byc, a nie sie po latach użalać nad swoim losem. Albo prywaciarzem trzeba było być, to byś sobie kupił mieszkanie w Pewexie. Przynudzasz chłopie.
~towarzysz 11-12-2013 13:19
do .dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - Kolego ja wciąż czekam na argumenty odnośnie wprowadzenia do Polski wojsk radzieckich. To jak to w końcu było mieli wejść czy nie? Taki wygadany jesteś to pochwal się znajomością tematyki popartej wiedzą historyczną czytaj faktami. Nie interesują mnie domysły lecz fakty. Potwierdzenia w dokumentach, pamiętnikach choćby Kulikowa czy innych prominentów. Znalazłeś już jakieś? Wszyscy dysydenci rosyjscy jak jeden mówią, że nie było planu wprowadzenia wojsk radzieckich do Polski w tym okresie. ZSSR się już waliło i pod wieloma względami nie było to już opłacalne. Ale jeśli masz dowody, że było inaczej to czekam ...
~ 11-12-2013 13:30
towarzyszu, po 1 to ja nie twój kolega, a po 2 to nie przypominam sobie jakiejś swojej teorii na temat wprowadzania ruskich wojskach, a zazwyczaj pamiętam co piszę... Do Jaruzela w tej sprawie zadzwoń, powinien coś więcej wiedzieć. Tylko sie pośpiesz, bo ci się wymknie.
~towarzysz 11-12-2013 13:35
do dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - w powyższych postach piszesz do mnie także na ty więc nie rozumiem o co Ci biega? Pytam o wojskach bo tego tyczy ten artykuł tj. stanu wojennego. Wojtek Spawacz plecie bzdury, które powstały po 89r. Po stanie wojennym słowem nie wspominał o takowej możliwości. Skąd zatem zmiana frontu linii obrony? Innymi słowy skoro wychwalasz tamtej zbrodniczy ustrój to chyba masz argumenty broniące jego czynów. Skoro ich nie masz to te Twoje pisanie to nic innego jak paplanie.
~ 11-12-2013 13:49
towarzyszu, Tak zupełnie na poważnie to ty uważasz że Rusy w 81 powiedziały Wojtkowi: Wojtek, ty se tam rób co u siebie co chcesz, my i tak się nie wtrącamy, nie nasza sprawa my pokój kochamy, nie wojnę. Na co Wojtek rzucił: Dobra, wierzę wam chłopaki, ale i tak u siebie muszę posprzątać bo mnie to wszystko wk....ia że ho ho.........?
~A/A 11-12-2013 13:52
Ludzie! Idźcie się spokojnie pomodlić i przekażcie sobie znak pokoju!!!!!!
~towarzysz 11-12-2013 13:52
dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - Ja czekam na fakty, a nie zmianę tematu. Ja wiem jak było co potwierdzają fakty ale nie mam zamiaru polemizować z postkomunistami, którzy wypaczają historię. Czekam jedynie na potwierdzenie Waszych tez podpartych dowodami. Zatem jak było?
~R-1 11-12-2013 14:00
Zainteresowane strony odsyłam do wywiadu jakiego udzielił na łamach paryskiej "Kultury" szpieg Kukliński po ucieczce z Polski...Życzę przyjemnej lektury.
~ 11-12-2013 14:01
sorry towarzyszu, ale to ty sie sianem wykręcasz przyciśnięty do muru... to żadna zmiana tematu, to pytanie. Jak wiesz jak było to powiedz. A najlepiej udowodnij.
~towarzysz 11-12-2013 14:14
dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - to była chęć utrwalenia władzy i obawa przed rozliczeniem. Dlatego potrzeba było aż 8 lat do transformacji aby to sprytnie przeprowadzić ocalając swoje 4 litery poza tym zdobywając banki, media i inne struktury. Odsyłam choćby do w/w filmu. To nie jest temat na krótki komentarz. Poczytaj pamiętniki Kulikowa (dowódcy Układu Warszawskiego) chociażby. Dowiesz się kto kogo prosił o rzekomą interwencje przed wprowadzeniem stanu wojennego. Mówimy o roku 81 gdzie byłą inna sytuacja polityczna aniżeli w 56r (Węgry) oraz 68 (Czechosłowacja). W latach 80ych czerwony kolos się już chwiał ku upadkowi...
~towarzysz 11-12-2013 14:21
do dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - mało tego dostępne są stenografy z obrad najważniejszych prominentów zarówno ZSSR jak i Układu Warszawskiego, w których to jasno wypowiadają się o niechęci i kategorycznemu zakazowy interwencji w Polsce. To są wiarygodne dowody w dokumentach, a nie rzucane bezpodstawnie hasła. Te dokumenty były analizowane już przez historyków dlatego też nie znam żadnego, który by je podważył. Innymi słowy stan wojenny był zbrodnia przeciwko swojemu narodowi. Pomodlić to się powinniśmy, ale za jego ofiary.
~towarzysz 11-12-2013 14:24
Przepraszam za przejęzyczenie nie chodziło o stenografy, a stenogramy. Literówka. Tak czy siak wiadomo o co chodzi.
~ 11-12-2013 14:26
Cóż towarzyszu, mialeś coś udowodnić, a nie pisać jak ci sie wydaje że było, i odsyłac do ruskich pamiętników, czy filmu. W pamiętniku to zazwyczaj jest to co sie chce przeczytać, zresztą filmy rzadzą sie podobną zasadą. Reasumując twoją zabawną hipotezę: Wojetk nie mógł sie doprosić interwencji ruskich i sam posprzątał. Do tylu krajów wcześniej i później chętnie wjeżdżali, a do nas skubańce nie chcieli, tacy pacyfiści z nich byli.... Zresztą do dzisiaj są.
~towarzysz 11-12-2013 14:33
do *.dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - czytaj ze zrozumieniem kolego. Napisałem, że lata 80 to już schyłek ZSSR. A gdzie mam Ci odesłać skoro dokumentów nie przyjmujesz? To są dokumenty państwowe ZSSR! Na tym kończę dyskusję bo z takim rozumowaniem to nigdy nie dojdziemy do kompromisu. Skoro dla Ciebie ważniejsze słowo zbrodniarza aniżeli twarde dowody i dokumenty, książki historyków latami badających temat to wybacz ale nie mamy o czym rozmawiać. Tym oto pięknym akcentem kończę rozmowę i odsyłam Cię do szeroko dostępnych książek, materiałów może rozjaśnią Ci nieco umysł. A ta ironia z Twojej strony kompletnie nie na miejscu. W 39r rosjanie też weszli do PL w celu obrania lepszych pozycji wobec niemców tak? Tak uczono w szkole w PRLu.
~ 11-12-2013 14:40
Dobre. "dostępne są stenografy z obrad najważniejszych prominentów zarówno ZSSR jak i Układu Warszawskiego, w których to jasno wypowiadają się o niechęci i kategorycznemu zakazowy interwencji w Polsce" Twoja wiara w prawdziwość rosyjskich dokumentów jest zdumiewająca. Nie słyszałeś nigdy o fałszywych dokumentach? Ja ci mogę napisać stenogram że Ziemia jest płaska, jeszcze dzisiaj. I co, przekona cie on również?
~ 11-12-2013 14:46
Widziałes jak tworzyli te dokumenty, przy tobie to robili? To dlaczego ślepo w coś wierzysz. Taka teoria wybiela Ruskich, więc nic dziwnego że ją głoszą. Rusz głową trochę to nie boli. Kolego.
~towarzysz 11-12-2013 14:48
do *.dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - toż to dokumenty Twoich bohaterów! Jak możesz mówić o ich zakłamaniu? Co jak co ale dokumentów państwowych tej rangi nie fałszowano. Dlatego wciąż wiele z nich opiewa w tajnych archiwach. Cóż najłatwiej teraz manipulować faktami i odwracać kota ogonem. Najważniejsze, że odradza się w Polsce chęć do prawdziwej historii zwłaszcza wśród ludzi młodych, a to cieszy. Ale zaraz nazywają ich faszystami... Ja podałem takie dowody, które możesz sobie sprawdzić, a Ty czym to argumentujesz? Jakimi dowodami, które mógłbym zweryfikować? Powtarzam dowodami, a nie wywodami.
~ 11-12-2013 14:50
"To są dokumenty państwowe ZSSR!" i co z tego? świętość jakaś niepodrabialna? Masz rację, kończ dyskusję bo zaczynasz sie platać.
~ 11-12-2013 14:57
Skąd wiesz że: "dokumentów państwowych tej rangi nie fałszowano"? kto ci to powiedział? Naiwnyś chłopie. Poza tym Ruskim wierzysz i na tej wierze Ruskim budujesz swoje absurdalne teorie. Co samo w sobie jest niezłą paranoją. Zapamiętaj sobie na zawsze: Nie wierz nigdy Ruskim
~towarzysz 11-12-2013 14:57
do*.dynamic.chello.pl (89.70.*.*)- nadal czekam na Twoje dowody, kontrargumenty. Gdzie są? Masz jakieś? Czy tylko potrafisz paplać płytkimi hasłami? Wystaw swoje działa argumentów wobec faktów historycznych. Dajesz ,dajesz! Odpowiedz na pytanie krótko i na temat tak lub nie. Masz argumenty w postaci dowodów przeciw moim? Tak czy nie. Proste pytanie ale nie odpowiadaj mi wymijająco zmieniając temat jak polityk.
~towarzysz 11-12-2013 15:05
do *.dynamic.chello.pl (89.70.*.*) - czyli przyznajesz to co ja twierdze "nie wierz nigdy ruskim". Zatem nie wierz też komunistom, aparatczykom, kacykom w PL. To poplecznicy rusków. Zatem zgadzamy się jednogłośnie. To prawda bo zafałszowana historia długo jeszcze przez postkomunistów będzie mącić umysły narodu. Reasumując wprowadzenie stanu wojennego (sama nazwa wskazuje, że to wojna, a jeśli z jednej strony władza to z drugiej naród bo nie było obcego wroga). Innymi słowy wojna z własnym narodem! Taka jest geneza tego okresu. Nic dodać nic ująć. Proste prawda?
~ 11-12-2013 15:06
Jakoś nie przekonuje mnie twoja marmna teoria oparta na dziwnym "fakcie" że Rosja (czy wczesniej ZSRR) stała sie dziwnym trafem na krótką chwilę w 1981 roku państwem pokojowym, wręcz pacyfistycznym, unikającym jak ognia wtrącania sie w sprawy krajów sobie podległych od lat. Irlandczykom możesz to przy piwie opowiadać (jeśli sie dogadasz oczywiście)
~Kazimierz 11-12-2013 15:17
W 1980 roku poszedłem do pracy. Po 9 latach, jeszcze w socjaliźmie, ukończyłem studia - jako pierwszy w mojej rodzinie. Żyłem w tamtym czasie zupełnie innym życiem. Interesowałem się muzyką, teatrem; chodziłem na koncerty jazzowe i muzyki poważnej. Także popkultura nie była mi obca. Marzyłem przy dźwiękach wspaniałych interpretacjach Isao Tomity. Wraz z żoną, zarabiając w biurze niewielkiej firmy, trochę poniżej średniej krajowej, co roku jeździłem na wczasy; także do Bułgarii i na Węgry. Dzisiaj jestem nikim. Nie mogę się dostać do lekarza pierwszego kontaktu, myślami jestem przy dniu codziennym: żeby mi starczyło do końca miesiąca. Martwię się o studiujące dziecko, czy będę mógł wysłać mu trochę grosza. Moja żona odwiedza codziennie Lidla i wypatruje okazji. Ot, co ?!!
~poddany JKM 11-12-2013 17:44
A o tym u nas Anglii się o tym nie mówi, obchodzi nas to tyle co zeszłoroczny śnieg.Jak przyjeźdżam do miasta w którym się wychowałem i rozejrzę się wokół to stwierdzam, że w 2004 podjąłem właściwą decyzję i wyjechałem.Dzisiaj nie muszę być frustratem jak to wynika z wpisów powyźej, pracuję jako informatyk, posiadam własny dom i jest mi najogólniej mówiąc dobrze, acha jeszcze jedno od ponad roku jestem ob.UK.
~poddany JKM 11-12-2013 17:45
A o tym u nas Anglii się o tym nie mówi, obchodzi nas to tyle co zeszłoroczny śnieg.Jak przyjeźdżam do miasta w którym się wychowałem i rozejrzę się wokół to stwierdzam, że w 2004 podjąłem właściwą decyzję i wyjechałem.Dzisiaj nie muszę być frustratem jak to wynika z wpisów powyźej, pracuję jako informatyk, posiadam własny dom i jest mi najogólniej mówiąc dobrze, acha jeszcze jedno od ponad roku jestem ob.UK.
~ 11-12-2013 18:02
informatyk z 17:44, IP sobie zmien na angielskie
~jeż 11-12-2013 18:08
Strzeżmy się przed " towarzyszami" Dowodem pseudopoprawności jego argumentów jest niepodważalny fakt ucieczki z kraju młodzieży, praktycznie zlikwidowany przemysł i bieda ludzi. Wyliczankę tą można kontynuować, choćby o trudności w dostępności opieki zdrowotnej,ubezwłasnowolnienie społeczeństwa i.td Żądane " dowody" świadczą o swoistej logice rozumowania
~towarzysz 11-12-2013 18:18
Chcialbym nadmienic, ze obecna sytuacja nie jest wynikiem demokracji samej w sobie lecz blednie przeprowadzonej transformacji. Okragly stol to tak na prawde kanciaty stol! Dogadali sie komunisci z "opozycja" i mamy efekt. Ta armia komunistow nie zniknela ze sceny lecz przybrala inne formy. Formy bardziej wyrafinowane. Pan Kazimierz ma racje ale obarczac musimy za to czerwonych, ktorzy wciaz piastuja prominentne stanowiska... Ta sama wizja czeka Ukraine jesli Im sie uda. Brak norymbergii dla komune zbiera zniwo. Niestety :(
~towarzysz 11-12-2013 18:24
Do jez - co ma piernik do wiatraka? PRL a transformacja sprytna transformacja dla komunistow. Dzis czerwone dynastie spijaja smietanke i zyja w luksusach. Reszta w nedzy. To jest prawda bo zwalanie winy na obecna rzeczywistosc kierujcie do Michnika, Mazowieckiego, Walesy, Pawlaka, Geremka, Kuronia, Tuska (nocna zmiana) i wielu wielu innych.
~łubudubutoja 11-12-2013 19:15
WY towarzysz jesteście aktywnym wyznawcą i słuchaczem ojdyra ,słuchajcie towarzysz weście się do roboty -pracy a nie fanzolcie TU pierdoł.Po 89 do 93 było względnie /pierwsi przerabialiśmy przejście z jednego ustroju Dostaliśmy się z jednej niewoli w drugą,JPII nas sprzedał ale dziś i nim hadlują /Dziwisz/.
~ 11-12-2013 19:17
Jeszcze jedna nic nie wnosząca rocznica, będzie okazja do odznaczeń, mitomaństwa solidarnościowego a dzisiaj efekt pracy nowych władz jest żałosny, no chyba, że z ramienia solidarności dostało się do koryta !!
~towarzysz 11-12-2013 20:13
Do jez - co ma piernik do wiatraka? PRL a transformacja sprytna transformacja dla komunistow. Dzis czerwone dynastie spijaja smietanke i zyja w luksusach. Reszta w nedzy. To jest prawda bo zwalanie winy na obecna rzeczywistosc kierujcie do Michnika, Mazowieckiego, Walesy, Pawlaka, Geremka, Kuronia, Tuska (nocna zmiana) i wielu wielu innych.
~Wit 11-12-2013 20:29
Co to za kraj, w którym po 32 latach nie rozliczono komunistycznych zbrodniarzy ? A w samej Jeleniej Górze rządzą na przemian czewoni lub różowi w ramach rujnującego miasto POstkomunistycznego układu!!!
Piipi Jelonkowa 11-12-2013 20:41
..do - [~Autora postu z godz.10:50] .. ~Dolina .."czerwona",ale Bohater .. jak z ksiazki J.Spillmana,to ks.Franciszek Krosman,ktory przechowywal sztandar "Solidarnosci" i .. nie zdradzal "swoich" przed wrogimi sluzbami !
~ 11-12-2013 21:20
Wit - popieram w całości,ci farbowani w J.G. to tez sa przemeldowani aby brac olbrzymia kasę [radni Wro. i inni].To banda ni.....i różnych przebierańców,kapeluszników,członków rad KGHM tych z wąsami i tych plastikowych i innej masci szubrawców,okradajacych w ich majestacie prawa uczciwych podatników. Jaruzel i ta dzisiejsza banda śmieje się z uczciwych " posladkami`.Oto jest POLSKA.Gdzie jest tzw. Prazydent kraju Osip,tego nie widzi?.
~jerrrrum 11-12-2013 21:34
Łajzy znów się podwieszają pod prehistorię. Lepiej osły byście świętowali Targowicę, przynajmniej mało kto wie o co tam chodziło. Bo o stanie wojennym wiedzą wiele. I dlatego SZACUNEK PANIE GENERALE. Jedno wiemy na pewno: dzięki TOBIE nie doszło do interwencji Ruskich. A CO BY BYŁO GDYBY, to typowe majaczenie solidaruchów. Widać to doskonale po katastrofie Tu 154. Wszystko oparte na majaczeniu chorego na łeb Maciorewicza. Tak samo cały S.W. oceniają na podstawie wymysłów Kaczyńskiego i kilkunastu innych głąbów historycznych. Panie Generale Jaruzelski: Życzymy spokojnego odejścia na tamten świat. Taka jest prawda. Bo tylko katolicy - ... życzą zdrowia, kiedy wiadomo, że to koniec.
~ 11-12-2013 23:41
do tych co tak plują na PRL: prócz tego co już inni napisali o likwidacji analfabetyzmu i wielu chorób to gdyby był zaraz po wojnie kapitalizm byłby ten sam rozkład Polski co po 89 no już nie wspomniawszy o tym że byśmy mieli tylko ojszczane kamieniczki dla wybrańców i słomiane strzechy no bo reszta kraju by w ogóle nie została odbudowana już o budowie osiedli itd nie wspomniawszy no bo w tym systemie "nic się nie opłaca" zwłaszcza jeśli chodzi o coś dla szarych ludzi
~ 12-12-2013 18:55
Panie Kopeć do roboty za 1500 zł nie pozoruj jakichkolwiek działań na rzecz społeczeństwa, dość obłudy !!
~ 12-12-2013 20:36
Panie Kopeć będzie was dwoje pan i Pani Machałek, chyba, że przyjedzie was wspierać naukowiec Pawłowicz i ..... Maciarewicza !!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group