• Niedziela, 25 sierpnia 2019
  • Godz. 4:40
  • Imieniny: Józefa, Luizy, Ludwika
  • Czytających: 2096
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Uzdrowisko Cieplice prawie w rękach KGHM

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 18 grudnia 2010, 7:39
Aktualizacja: Niedziela, 19 grudnia 2010, 8:11
Autor: Angela
Fot. Angela
W najbliższy wtorek (21 XII) dowiemy się, kiedy Uzdrowisko Cieplice przejdzie w ręce legnickiego KGHM i jak będzie funkcjonowało po prywatyzacji. 14 grudnia br. przedstawiciele Ministerstwa Skarbu Państwa oraz KGHM parafowali projekt umowy sprzedaży uzdrowiska.

Chociaż parafowanie projektu umowy nie niesie za sobą jeszcze żadnych skutków prawnych, a jedynie oznacza zgodność i dobrą wolę stron przed podpisaniem dokumentu końcowego, sprawa prywatyzacji i oddania Uzdrowiska Cieplice w ręce KGHM wydaje się przesądzona.
Do postępowania prywatyzacyjnego zgłosiło się aż jedenaście podmiotów, do ostatniego etapu przeszły dwa: Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych KGHM i konsorcjum Max Comfort.

Najkorzystniejszą ofertę kupna uzdrowiska złożyło KGHM I Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych reprezentowany przez KGHM Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jak informowało Ministerstwo Skarbu Państwa, w miniony wtorek parafowano projekt umowy sprzedaży 114.290 udziałów należących do Skarbu Państwa stanowiących 89,71% kapitału zakładowego w spółki „Uzdrowisko Cieplice”.

Negocjowany był również pakiet socjalny dla pracowników spółki. Jak na razie nie wiadomo, kiedy zostanie podpisana umowa prywatyzacyjna oraz za jaką kwotę zostanie sprzedane niemal 90 procent udziałów uzdrowiska.

Jak mówi Robert Moskwa, członek zarządu ds. finansów, sprzedaży i marketingu, na wtorkowej konferencji, podczas której zostaną przedstawione pełniejsze informacje, mają być obecni przedstawiciele potencjalnego nowego inwestora Spółki, tj. KGHM, Urzędu Miasta Jeleniej Góry oraz Zarządu "Uzdrowisko Cieplice" Sp. z o.o., którzy najprawdopodobniej na część z tych pytań odpowiedzą.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (25) Dodaj komentarz

~pkp 18-12-2010 8:38
prywatyzacja praywatyzacja a do uzdrowiska dalej kolejki wielkie ceny preferowani niemieccy obywatele brak dostpeu dla miejscowych na ulicy marysienki soobieskiej od kilkunastu lat nieskonczony basen w parku zdrojowym nie lepiej.. niewykorzystane termy... a do tego rozlewnie pysznej ciekawej wody marysienki po prostu zdewastowano i znow stoi na sprzedaz... przeciez to uzdrowisko to jeden wielki przekret chociaz moglby by wielkim potencjalem... mam nadzieje ze prywatyzacja przez KGHM cos dobrego przyniesie a nie same złe rzeczy...
~g.niedzielny 18-12-2010 9:04
Ja wierzę w to że w Uzdrowisko zostaną wpompowane grube pieniądze i że zostanie porządnie dzięki temu zmodernizowane. No i oczywiście przybędzie dzięki temu parę fajnych etatów fajne na spokojną starość dla aparatczyków.
~mialo byc 18-12-2010 10:34
mialo byc tak pieknie:) 4 lata ... ;)
~5-Tytan 18-12-2010 10:40
Bardzo dobrze , ze kupi to KGHM , bo inni spekulanci zakupili by to uzdrowiskoa na spekulacje handlowe - tak jak sie stało z domem zdrojowym restauracją i zabytkowym budynkiem sanatoryjnym w parku.Kupil to za grosze spekulant były jakiś komornik i nic przez lata nie zrobił nie inwestował nie wyremontował , nawet nie odnowił - z restauracji jest cuchnaca oberża a a dom zabytkowy sanatoryjny zabity dachami. Chyba czeka na frajera ktory zaplaci jemu za te ruiny miliony . Tak sie kończy zla prywatyzacja.
~prawda na100 18-12-2010 11:17
musi być w polskich rękach - nie germańskich
~andrew 18-12-2010 12:51
Cieplice porzebuja: - calkowita zmiana charakteru dzialalnosci uzdrowiska na stricte komercyjna. Goscie tylko za kase, zero darmozjadow z NFZ (na nich nie mozna zarobic). - usunac politechnike z palacu schaf. i wprowadzenie tam (sprzedaz) do jakiejs duzej sieci hotelowej (best wester, hilton etc). hotel klasy sredni-lux. takie sieci same sobie organizuja gosci. - zainwestowac w 2-3 bloki do ktorych przekwaterowac zuli z cieplic, ktorych masa kreci sie w centrum. dla bogatego kuracjusza widok nawalonego penera na piastowskim to gwarancja,ze juz do cieplic nie wroci. i po 5 latach nie poznacie miejsca, tak bedzie super.
~ 18-12-2010 13:10
5-tytan- trafiłeś w sedno,zwłaszcza jeśli chodzi o "retauracje":). Andrew, zgadzam się w 80%, tyle ,że te "darmozjady z NFZ" pakują całą twoją wypowiedź do śmietnika :(
~hala 18-12-2010 13:29
Jest ok i w bardzo dobre ręce trafiło uzdrowisko!!!
~KGHM 18-12-2010 13:39
KGHM niejest legnicką spółką, a lubińską
~66 -rocznik 18-12-2010 14:13
W restauracji domu zdrojowego tego przy teatrze panuje smród , lepiący sie brud , fetor jakies zgnilizny a meble glównie krzesła to pamietaja czasy siedemdziesiate -tapicerka kleii sie do ubrania nie mowiąc juz o epidemii. i wtłoczonych tam zarazkach.Aby uzdrowisko nie poszło w slady takich inwestorów jak dom zdrojowy dzisiaj ponoć Pałac. o jadle nie wspomnę ..
~ 18-12-2010 14:17
DOLNOŚLĄZAK. Czy archiwalna fotka, wykonana na basenie Uzdrowiska, ukazuje przedsiębiorcę w aktualnie obowiązującym stroju kąpielowym?
~k.r 18-12-2010 16:38
Jak uzdrowisko przejmnie KGHM to coś się zmieni w Cieplicach,coś na lepsze-ale jak to będzie w rękach konsorcium Max Comfort , gdzie prezesem jest prezes Józef Anioł to strach pomyślec co będzie?
~zz 18-12-2010 17:18
ANDREW czy ty aby nie jesteś synkiem Caucescu.Tez chciał wymiatać biedotę z dzielnic miast.Może im dać podwyżke emerytur, pensji i zobaczysz jak się zmienią,zaludnią uliczne kawiarenki ,zapelnia restauracje itp To ludzie tylko biedni - bo może dawali duze podatki na twoje wykształcenie.Kapujesz.
~ 18-12-2010 19:38
zgadzam się z ANDRWEW w 100 % ma racje
~Andrew 18-12-2010 19:51
@zz z etycznego punkt widzenia oczywiscie ze to jest nieco faszyzm ale topic nie dotyczy sprawiedliwosci spolecznej tylko uzdrowiska cieplice i jego efektywnosci. chodzi o to zeby z cieplic zrobic kurort z prawdziwego zdarzenia, na ktorym bedzie zarabiac miasto i jego mieszkancy. to jest prosty biznes, na swiecie mnostwo tego typu uzdrowisk funkcjonuje i dobrze sie na tym zarabia. w zadnym nie ma tylu meneli co w cieplicach co w ciepliach, gwarantuje Ci. Cieplice maja duzy potencjal (lokalizacja, zrodla, istniejaca infrastruktura) ktory w sposob skandaliczny wrecz jest marnotrawione. poza tym z technicznego punktu widzenia mozna to tak przeprowadzic, zeby menelowi lepiej sie bedzie mieszkalo w nowym bloku na zabobrzu niz w obecnej melinie. pomysl z podarowaniem kasy jest super (i jaki prosty!!) ale niestety skads te pieniazki trzeba wziac. tak sie sklada ze biedni jestesmy wlasnie dzieki 50latkom podejscia ktore chyba reprezentujesz (= kasa dla ludu!!). poza tym mozna m
~pokrzywa 18-12-2010 20:11
A czy w tym kurorcie z prawdziwego zdarzenia (jakim ma być po prywatyzacji) jest miejsce na sanatoria dziecięce? Obecni prezesi kierując się tylko i wyłącznie względami ekonomicznymi, uważają, że są nierentowne i należy je zlikwidować. A może by tak jednak z tych rentownych dołożyć troszkę do tych przynoszących straty, a za to za kilka lat mieć zdrowsze społeczeństwo i mniej wypłacać rent.
~Andrew 18-12-2010 20:36
@pokrzywa jaka motywacje beda mialy "te rentowne" do zarabiania, jezeli ktos im zabierze to co zarabili i odda na "sanatoria dzieciece" czy inne kwiatki? a tak w ogole komu zabrac? kgmh? na jakiej podstawie? podniesc podatki? to moze wszystkim je podniesc? a co tam, ustanowmy 200 pln podatku miesiecznie na sanatoria dzieciece!!!
~odp ~66 18-12-2010 20:48
odp - ~66 -rocznik - może w końcu KGHM odkupi ten budynek - sprzedany za Kusiaka z marne pieniądze inwestorowi z Karpacza - który tylko doprowadza do ruiny taki piękny obiekt - tak jak ,,Parkową,,
~Pawel28 18-12-2010 22:27
KGHM kupił też zespól uzdrowisk Kłodzkich
rymcycymcy 19-12-2010 0:27
To powinno być przekazane w NASZE, jeleniogórskie ręce ...np dla jakiegoś ZGL :)
~xxx 19-12-2010 20:00
Słyszałem, że konsorcjum składa się z kilku dużych lokalnych firm, więc o wiele lepiej będą czuły potrzebę lokalnego rynku, a co za tym idzie będą o wiele bardziej nastawione na rozwój Cieplic. Poza tym skoro to są firmy lokalne to ich podatki wrócą do Jeleniej Góry. Uważam, że Uzdrowisko Cieplice powinno zostać w rękach jeleniogórzan. Mam duże obawy co do zakupu przez KGHM Uzdrowiska szczególnie, że kupili uzdrowiska kłodzkie.
~Ciepliczanin 19-12-2010 20:13
Zgadzam się z xxx. Jeszcze przed rozpoczęciem prywatyzacji Cieplic słyszałem o planach rozwoju Cieplic jakie ma jedna z firm wchodząca w skład konsorcjum i muszę przyznać, że są godne zainteresowanie i zrealizowania. Poza tym słyszałem, iż konsorcjum chce wpompować w uzdrowisko olbrzymie pieniądze i zrobić z niego perełkę. Wiem też, że konsorcjum współpracuje z kilkoma liczącymi się ośrodkami akademickimi i wraz z nimi tworzyło koncepcję rozwoju uzdrowiska. Lokalny patriotyzm nakazuje, by Cieplice pozostały w rękach jeleniogórskich firm, skoro jest taka okazja.
~??? 20-12-2010 12:20
To się co niektórzy ludzie zdziwią jak będzie trzeba normalnie pracować i już dzięki donosom na starsze koleżanki nie będzie można awansować z recepcji, tylko będzie się rozliczanym za własną pracę:)
~xxl 20-12-2010 13:33
konsorcium to nikt inny jak Józef Anioł......
~tek 20-12-2010 13:59
Bardzo sie ciesze,ze Uzdrowisko Cieplice dostalo sie w rece KGHM-u.Jest to firma o silnej kondycji ekonomicznej,ktora potrafi nadac calym Cieplicom zupelnie nowy wyraz.Jest to olbrzymia szansa na przyspieszenie rozwoju tej czesci JG.Konsorcjum firm lokalnych nie przekonuje mnie.Kapital skladkowy ,ktory w kazdej chwili moze sie rozsypac.Co do dotowania innych kierunkow(pokrzywa) w imie czego mieliby to robic.Nawet prawo nie przewiduje takich form.Bylaby to malwersacja.Uzdrowiska nie sa nasze ,to bzdura.To wlasnosc tych,ktorzy za nie zaplaca.Skonczmy z komunistycznym mysleniem.Nastal inny czas.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group