Środa, 5 sierpnia
Imieniny: Mariana, Marii, Stanisława
Czytających: 6242
Zalogowanych: 10
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Trzy metry do pełni szczęścia

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 15 stycznia 2010, 8:00
Aktualizacja: Sobota, 16 stycznia 2010, 8:12
Autor: Angela
Czy w Jeleniej Górze lądować i startować będą inne samoloty, nie tylko szybowce i małe awionetki?
Fot. TEJO
Jeśli uda się znaleźć około 250 tys. zł, Aeroklub Jeleniogórski ma szansę na wybudowanie jeszcze w tym roku pasa startowego dla samolotów przewożących do dwudziestu pasażerów. Znaleźli się bowiem prywatni przedsiębiorcy, którzy na ten cel planują wyłożyć sporą, ale nie całą kwotę. Brakuje pieniędzy na trzy metry pasa. Jego budowa ma się rozpocząć w połowie roku.

Pomysł wybudowania pasa do lądowania oraz startowania zrodził sie w październiku minionego roku. Obecnie znaleźli się ludzie, którzy ten plan chcą urzeczywistnić. Mają pieniądze i chcą na lotnisku aeroklubu wybudować asfaltowy pas o szerokości 15m i długości 800m. Jest to dwóch przedsiębiorców, którzy sami posiadają samoloty i chcieliby mieć możliwość wylądowania nimi w Jeleniej Górze.

- Chcemy wybudować w Jeleniej Górze pas, który pozwoli lądować statkom powietrznym, które przewiozą więcej niż cztery osoby, nie więcej jednak niż dwadzieścia osób.– mówi Jacek Musiał, dyrektor AJ.
– Uruchomi to regionalny port lotniczy, który pozwoli tym wszystkim, którzy chcą odwiedzić Jelenią Górę z potrzeb biznesowych i turystycznych, by mogli przylecieć, wylądować na betonowym pasie i zostawić ten samolot, a następnie wsiąść na rower czy w samochód, zwiedzić nasze miasto i najbliższe okolice oraz załatwić ważne sprawy.

Problem w tym, że przedsiębiorcy mają pieniądze na wybudowanie pasa o szerokości 15 metrów. Przepisy lotnicze mówią natomiast, że minimalna szerokość kategoryzowanego pasa to 18m szerokości. Brakuje pieniędzy na te 3 metry szerokości na odcinku 800 metrów – dodaje J. Musiał.

Choć przedsiębiorcy oferują znaczne środki pieniężne na powstanie tego pasa, nie są w stanie sfinansować całej jego budowy. Ogólny koszt metodami gospodarczymi to około 800 tys. zł. Jeżeli znalazłyby się potrzebne pieniądze i urząd lotnictwa cywilnego przyjąłby projekt, budowa pasa miałaby się rozpocząć w połowie tego roku. Koniec prac byłby realny z początkiem roku 2011.

Nowy pas byłby najkrótszą i najszybszą autostradą do miasta Jelenia Góra. Niezwykle podniesie to atrakcyjność komunikacyjną naszego miasta. – Narzekamy na stan naszych dróg, które z dnia na dzień się nie zmienią, sama budowa autostrady też nie rozwiąże całego problemu połączenia nas z różnymi miastami. Port lotniczy dałby szansę to, by spora liczba ludzi mogła do nas przylecieć, chociażby po to by porozmawiać z władzami miasta w sprawie zainwestowania pieniędzy w Jeleniej Górze – mówi Jacek Musiał.
Pomysł został już omówiony z samorządowcami oraz odpowiednimi komórkami. Prezydent miasta mimo dużego zainteresowania i poparcia dla idei nie obiecał jednak wsparcia finansowego. Obecnie trwają prace geodezyjne, przygotowywanie dokumentów i szukanie brakującej kwoty.

– Liczymy na to, że uda nam się przekonać do tego pomysłu środowiska lokalne nie tylko z Jeleniej Góry, ale również Szklarskiej Poręby czy Karpacza, bo to dla nich też jest element łatwiejszego pozyskiwania turystów i to turystów z wyższej półki finansowej – mówi dyrektor aeroklubu.

W ostateczności aeroklub rozważy też możliwość zaciągnięcia kredytu na ten cel. Kiedy pas miałby być dostępny? Jeśli uda się pozyskać brakujące pieniądze i przejść niełatwe procedury, realnym terminem otwarcia byłby początek przyszłego roku. W jeleniogórskim aeroklubie są już przeszkolone służby informacji powietrznej, które będą go obsługiwały. Korzystanie z tego pasa byłoby odpłatne, ale pobierane sumy nie będą wygórowane. Poza samym pasem na lotnisku AJ będzie można zatankować maszyny, umyć je oraz zaparkować.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (47) Dodaj komentarz

~qawsed 15-01-2010 9:05
jeśli to by wypaliło to by była wielka sprawa. tylko dlaczego ratusz się tym nie interesuje $ ?
~slick 15-01-2010 9:07
ja tam nie latam (nie stać mnie) ale uważam, że jeśli prywatni przedsiębiorcy oferują bardzo duży wkład własny w zbudowanie czegoś z czego korzystać będą wszyscy należy im pomóc wszelkimi sposobami.... to się nazywa szansa...
~Czytelnik2 15-01-2010 9:17
Brawo ! tylko na co liczy pan Musiał jak znacznie bardziej ważną OBWODNICĘ WĘZŁA GRABAY obok lotniska ul W.Pola buduje sie od 1972 r. Do tego Centrala AP podnosi składki (czterokrotnie) od członków Aeroklubów regionalnych i nasze składki zamiast do AJG trafią do Warszawy ? Może pora się wypisać z AJG a kasę dac w postaci cegiełek na pas startowy dla samolotów ?
~gribu 15-01-2010 9:20
Uważam, że 250 tys. zł dla miasta jakim powinna być Jelenia Góra, to żaden wydatek - wychodzi po niespełna 3 zł od mieszkańca. Ja deklaruję, że jestem gotów zapłacić 3 zł ;-) Prezydent powinien poszukać oszczędności choćby w kosztach swojej administracji i bez problemu wyłożyć brakującą kwotę!!! Być może przedsiębiorcy nie będą długo czekali za taką ofertą a Jelenia Góra po raz kolejny straci szanse być w czymś bardziej konkurencyjnym od innych podobnych miast.
rymcycymcy 15-01-2010 9:48
A może przyjmować tylko długie i chude samoloty na początek, a potem poszerzyć pasy jak się zarobi za te lądowania ? ;)
~przyjezdny 15-01-2010 9:50
Przed 100 laty byly by obligacje ,do wykupienia po 5 10 latach,ratusz jak zwykle boi się nowinek bo to skostniala i stytryczala struktora, A może kościół pekunia zaraz się znajdzie.
~zamiast 15-01-2010 9:58
Słuchajcie! Niech nie odśnieżają miasta przez tydzień (może krócej), będziemy mogli w ten sposób zaoszczędzone pieniądze właśnie na te "3metry" przeznaczyć. Jestem za - tydzień się pomęczę dla dobra sprawy.
~ 15-01-2010 10:00
cel szczytny ale na wlodarzy nie ma co liczyc zgadzam sie z gribu tez dam 3 zlotisze
Patol 15-01-2010 10:14
A ja nie chcę żeby mi nad głową latały jakieś mechaniczne ptaki. Jeszcze jakaś al kaida sie zainteresuje nowym lotniskiem i bedziem mieli problem.
~john 15-01-2010 10:19
ja się tam nie znam, ale patrząc na budżet miasta jaki sobie ostatnio czytałem w gazecie wydaje mi się że te 250 k zł to nie powinien być większy problem, ale" atrakcja" komunikacyjna jakiej miasto samo by nie zrobiło...
~xxx 15-01-2010 10:35
Areoklub, moze tez pas wypozyczac odplatnie do organizowania, np wyscigow na 1/4 mili, zeby kierowcy mogli sie wyszalec w bezpiecznym miejscu a nie na ulicach :)
Cień 15-01-2010 10:57
Popieram Gribu! Ja dam nawet piątaka, (to tak za tych, co nie mogą) niech tylko aeroklub ogłosi zbiórkę. A rajcom dać specjalne stawki za korzystanie z tego lotniska.
~do xxx 15-01-2010 11:03
Racja popieram w 100% :)
~Nie liczmy na Wrocław! 15-01-2010 11:28
Na wsparcie Wrocławia w tej materii raczej nie możemy liczyć. Urząd Marszałkowski, który powinien całymi siłami i możliwościami wspierać rozwój calego regionu jak dotad ożywiał się, kiedy wrzask o swoje interesy podnosił Wrocław. Porykiwania Wrocławia zawsze zresztą odnosily pozytywny skutek i załatwiał sobie co mu się ubrdało. Np. dofinasowanie z naszej dolnośląskiej kasy obwodnicy Wrocławia.
rymcycymcy 15-01-2010 11:31
Zgadzam się z przedmówcami ! Pas nie powinien też być prosty. Kilka mocnych esów i zakończony pętlą, żeby można było kończyć rajdy efektownym bączkiem ! ;) ...a niech stracę ...też dodam piątaka i dwie butelki po winie ! ;)
~ok 15-01-2010 12:01
wszystko fajnie ale to lotnisko jest zbyt blisko terenow zabudowanych.a jak zaczna ladowac jeszcze glosniejsze "wyjce" niz do tej pory to mieszkancy w promieniu 3-4km nie beda mieli lekkiego zycia.Lotnisko tak ale za miastem.
~mb 15-01-2010 12:14
Moim zdaniem taka inwestycja w dłuższym okresie czasu jest po prostu bez sensu. Długość pasa startowego 800 m bez wchodzenia w szczegóły pozwala na lądowanie bardzo małych z punktu widzenia masowości przewozów pasażerów samolotów, których pojemność na dobrą sprawę nie przekracza 15 osób. W Europie ze względów ekonomicznych linie lotnicze praktycznie w ogóle nie posiadają takowych w swoich flotach. Samoloty takie posiadają jedynie - i to w większości zbudowane na cele dyspozycyjne - osoby prywatne i wielkie firmy, a samoloty te są wykorzystywane w 99 procentach do celów osobistych podróży a nie przewozu pasażerów. Najmniejsze samoloty używane w komunikacji lotniczej przez linie lotnicze w Europie posiadają od 40 miejsc wzwyż (ATR, Dash - turbośmigłowe, CRJ, ARJ, ERJ - odrzutowe), a co za tym – pas startowy dla takich samolotów musi wynosić co najmniej 1040 – 1180 m (dla ATR-42, Dash), a najlepiej 1760 m – wtedy będzie dostępny również dla małych samolotów odrzutowych. Tak więc moim zdaniem nasze lotnisko nawet z betonowym 800 metrowym pasem startowym jak było tak i pozostanie takim marginalnym pod względem przewozu osób lotniskiem bez perspektyw znaczącego rozwoju. Droga rozwoju dla lotnictwa dla regionu jeleniogórskiego to przede wszystkim kolej i autobus. Szybkie połączenie z Wrocławiem (bo 126 km to kolej przy zawrotnej średniej prędkości 90 km/h powinna tak na dobrą sprawę pokonywać w max 80 – 90 min) wraz z dobrym skomunikowaniem z portem lotniczym we Wrocławiu w zupełności Jeleniej Górze by wystarczyło.
~ 15-01-2010 13:04
biedaki hahahah wstd
~mb kolejarzem? 15-01-2010 13:13
Mój drogi mb. Dlaczego według ciebie nowoczesne środki transportu są bez sensu? Coś mi sie wydaje, że pracujesz na kolei. Lotnictwo pasażerskie obecnie cenami dorównuje kolei. Jest szybkie i wygodne. Wewnątrz nie śmierdzi jak na kolei. Zagrożeniem dla pomysłu p. Musiała może byc postawa Wrocławia, który zazdrośnie strzeże swych lotniczych interesów. Pamiętam jaka chamską akcję rozwinął, gdy Legnica chciała przystosować swoje lotnisko do lotów pasażerskich. Rozwój lotów pasażerskich do Jeleniej Góry to nasza szansa!
~xxxz 15-01-2010 13:28
Zgoda ale niech bedzie to lotnisko z regularnymi tanimi kursami dla kazdego,jak maja wyc ludziom nad glowami to niech bedzie z tego chociaz pozytek,a z tego co sie swieci jest to kaprycho kilku "byzmesmenow"za dyche ktorzy chca tu ladowac swoimi wiekszymi "antkami" i szukaja sponsora.
rymcycymcy 15-01-2010 13:50
Samoloty są gorsze od pociągów, bo jak się naciśnie p...ł w kiblu, to nie widać przesuwającego się torowiska ...a to przecież główna atrakcja PKP ! ;) ...no plus opadająca klapa i oślizgła podłoga, oczywiście ! ;)
~mb 15-01-2010 14:21
Nie jestem pracownikiem kolei, ani żadnych innych firm transportowych. Prawda szanowny internauto jest taka, że jeśli miałoby być w rejonie jeleniogórskim lotnisko to w żadnym wypadku nie mały grajdołek, a port lotniczy z pasem co najmniej 2000 m, z infrastrukturą niezbędną do całorocznego, niezależnego od warunków pogodowych funkcjonowania. Ale na to się raczej nie zanosi i znając polską rzeczywistość jeszcze wiele lat zanosić się nie będzie. Tak więc zejdźmy na ziemię. We Wrocławiu w 2008 r. średnio dziennie odprawiano niewiele ponad 2000 osób (odlot). Podziel to przez średnią liczbę miejsc w samolocie. I teraz pokaż mi miejsce w tej ilości dla Jeleniej Góry, tak aby budowa i utrzymanie portu lotniczego miało ekonomiczne uzasadnienie. Pozdrawiam.
~siemm 15-01-2010 14:40
Cos nie kumaja ludziki ze z ta dlugoscia to zadne samoloty dla ruchu masowego tu sie nie pojawia, jak ktos slusznie zauwazyl to bedzie pas tylko dla Vipow i do driftu :). Robic lotnisko ale nie w tej lokalizacji.
~Śmieszek 15-01-2010 15:12
do ~mb ] nie przesadzaj z tą długością pasa startowego .Polak wyląduje i na krótkim . Osobiście widziałem , jak szybowiec na zaoranym polu pod Siedlęcinem wylądował . A tak swoją drogą , to polscy piloci są najlepsi na świecie. [ Nie wiem , kto to wymyślił , ale dobry pomysł P. Musiał]
~? 15-01-2010 16:05
A tu dyskusja o lotnisku pasazerskim sie toczy - jak takowe powstanie to skonczy sie szybownictwo i fale Karkonoska bedzie mozna wlozyc do lamusa .Zrobia strefy powietrzne zaczna wam podchodzic male odrzutowce nad glowami do ladowania i przy starcie, skoncza sie festyny na lotnisku bo kilku kolesi ma swoje samoloty i pozostali szybownicy lotniarze i mieszkancy tyle ich obchodza co zeszloroczny snieg.A mieszkancy dalej nie beda mieli drogi i pociagu bo prominentne OBREBALSKIE i WREBALSKIE oraz NOWOBOGACKIE beda sobie frowac nad waszymi glowami ,wedle powiedzenia z wysoka biedy nie widac.Pozdrawiam
Cień 15-01-2010 16:23
800 metrów wystarczy, dołoży się systemy jak na lotniskowcu, to Antonow da radę. ;-)
~bang 15-01-2010 17:16
dzięki temu jelenia może się stać bardziej atrakcyjna dla inwestorów...a co za tym idzie?...więcej inwestycji więcej miejsc pracy...MB podziel się swoimi wspaniałymi przemyśleniami z ludżmi co chcą wyłożyć 800 tysi...pewnie nie maja zielonego pojęcia w co inwestują...uchron ich przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto ;)
~gribu 15-01-2010 18:13
UZUPEŁNIENIE: Gdy pisałem komentarz artykuł nie był jeszcze uzupełniony choćby o zdanie: "Prezydent miasta mimo dużego zainteresowania i poparcia dla idei nie obiecał jednak wsparcia finansowego." Przecież to jest granda! Dlaczego znajdują się w budżecie miasta pieniądze na bzdury, a na poważną i bardzo potrzebną inwestycję nie ma pieniędzy! Niech Miasto Jelenia Góra zaciągnie kredyt! Oczywiście podtrzymuje swoją deklarację uczestnictwa w ogólnomiejskiej zrzutce. ~Mb nie ma pojęcia o czym pisze. Wystarczy, jak będą lądować małe samolociki-to nas i tak wyróżni wśród innych podobnych miast.
~mb 15-01-2010 18:18
do bang Ależ ja nie napisałem, że dla ludzi co chcą wyłożyć 800 tys. jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto - dla nich niewątpliwie inwestycja może się okazać kurą znoszącą złote jajka, chociażby poprzez fakt, iż to lotnisko już istnieje. Ja napisałem tylko i wyłącznie, że nie ma w tym interesu komunikacyjnego dla mieszkańców Jeleniej Góry przede wszystkim z powodu braku możliwości lądowania na pasie 800 metrowym samolotów komunikacyjnych. I tyle.
~mb 15-01-2010 18:41
do bang - tak jeszcze w uzupełnieniu - inwestorów nie przyciąga infrastruktura lotnicza - inwestorów przyciąga przede wszystkim infrastruktura drogowa i przy masowej produkcji przemysłowej - kolejowa. Pozdrawiam.
~taka prawda 15-01-2010 18:49
2400 m3 lotniczego pasa, gdyby to miała być jakość chodnika osiedlowego, to by wyszło 0,5 mln zł - bagatelka, ale pewnie normy bezpieczeństwa są wyższe i koszt wzrośnie
~bang 15-01-2010 20:05
mb - jak możesz mówić że inwestorow nie przyciaga infrastruktura lotnicza?? przecież skoro jakiś vip moze przylecieć do jeleniej i wybudować w okolicy hotel,to jest to większym komfortem niż przylecieć do wrocka i jechać ileś tam godzin...naprawdę tacy ludzie cenią sobie czas uwierz mi :)... a poza tym jelenia jest trudno dostepnym miastem dla infrastruktury kolejowej i drogowej...i masz racje że infrastruktura drogowa i kolejowa przyciaga wiekszy przemysl...ale u nas wydaje mi sie że bardziej powinniśmy iść w turystyke i w mały lekki przemysł,bo autostrady i porzadnej infrastrujtury drogowej się raczej nie doczekamy...pozdro
~mb 15-01-2010 21:01
bang - pisząc, że nie przyciąga miałem na myśli że nie przyciąga w takim stopniu jak infrastruktura drogowo - kolejowa. Ale prawdą niewątpliwą jest to, iż jeśli inwestor jakikolwiek - zagraniczny czy polski - wyczuwa, iż hotel w danym regionie przyniesie zyski, to uwierz mi, że przyjedzie chociażby na rowerze. Ja we wcześniejszym poście napisałem, że Jeleniej Górze przydałoby się całoroczne lotnisko komunikacyjne z pasem 2000 m, dzięki któremu mogłaby owa turystyka się rozwijać, a nie mały grajdołek na które może coś raz w tygodniu przyleci. A drogi i kolej to podstawa ze względu na bezpośrednią dostępność. Gdyby tak istniała autostrada (droga szybkiego ruchu) od A4 przez JG do Zgorzelca z odbiciem na Liberec a kolej dojeżdżałaby z Wrocławia w np. 80 min to turystów byłoby 2 razy więcej, a i inwestorzy chętniej odwiedzaliby Jelenią Górę.
~mb 15-01-2010 21:30
bang - oczywisty błąd logiczny - miałem na myśli, że nie przyciąga w takim stopniu jak infrastruktura drogowo - kolejowa. A propos przylotu inwestora co miałby wybudować hotel - uwierz mi, że jeśli jakiś inwestor zwęszy możliwość zarobienia dużych pieniędzy (dużych - wszak posiada samolot, a takich vip'ów nie interesują małe pieniądze) to przyjedzie tutaj chociażby na rowerze - przykład masz w postaci p. Gołębiowskiego (nie potrzebował lotniska dla vip'ów). Tylko, że z samych wybudowanych hoteli na dłuższą metę wyżyć się nie da - potrzeba jeszcze do tego klientów (turystów). A do tego niewątpliwie potrzeba infrastruktury drogowo - kolejowej i lotniczej (ale lotniczej w rozumieniu port lotniczy całoroczny z pasem startowym 2000 m), a nie grajdołka zwanego lotniskiem dla vip'ów.
~virtual pilot 15-01-2010 21:42
ja chętnie dołożę do tego pasa nawet 20 złoty. Trzymam kciuki, bo może choć trochę podniesie to image naszego miasta.
~ASA 15-01-2010 23:30
Nie widzię sensu dla takiego pasa. Po pierwsze działał by tylko przez część roku, po drugie tylko w dzień, po trzecie żaden inwestor nie wybuduje pasa dla własnej przyjemności - ma w tym interes którego warunków, pewnie nie może zaakceptować miasto. Po czwarte do Jeleniej można dolecieć śmigłowcem i większość tak właśnie robi.
dolnoślązak 15-01-2010 23:36
Na trzy metry pasa dołożę. Proszę o kontakt zainteresowanych inwestorów.
~do dolnoślązak 16-01-2010 0:16
brakuje 3 metry szerokosci (podpucha) na dlugosci 800m czyli 3x800=240m kwadratowych pasa. dołożysz milionerze ????????????
~oko medrca 16-01-2010 0:25
Moim zdaniem jest to doskonała inwestycja dla tych 2 Inwestorów - im sie to bardziej opłaci - przelot do wroclawia - 20 min, warszawa- 1.5 h... czas to pieniądz........Tylko dlaczego miasto ma dokladac do tego interesu?
~bang 16-01-2010 0:54
mb w porządku ale Ty mówisz co to jeleniej by się nie przydało...nie żyjemy w baśni gdzie będziemy mieli okęcie i petle autostrad bo nas po prostu na to nie stać...mówisz że by się takie coś przydało ,a sam wiesz że to nierealne...wiec warto się cieszyć z maciupkiego lotniska które na pewno w jakimś małym stopniu się przyda i ułatwi życie inwestorom tym bardziej że sami wykładaja na to kase...przykład gołębiewski?słaby argument ,być moze jakby wiedział ze da rade przylecieć w nasz region awionetka to by się skusił...być może... I Skoro twierdzisz ze wystarcza drogi i koleje to po kiego grzyba chcą inwestować w te minilotnisko?no po co?może dla wygody i zyskania czasu?hę?:)...dalej...jeśli chodzi o infrastruktore to mamy dosyć dobra jak na polskie warunki...a turysci to spokojnie mogą sie dostać do jeleniej bez większych problemów (do zakopanego nam bardzo daleko oj bardzo)...tak wiec skoro chcą sobie wybudować taki pas i maja na to kasę to czemu nie?a kto da te 250? niech da miasto jak ma jakiś interes w tym.., a jesli nie to jakoś skołują siano na te 3 metry pozdro :)
~mucha 16-01-2010 1:06
A kto powiedział , że nie mogą z takiego pasa startować inne samoloty , po betonie łatwiej i bezpieczniej . Jestem za i też dołożę parę złotówek .
~grr 16-01-2010 3:09
no rewelacja! to takie moje poczatkowe wrazenie... przy okazji rozumiem, ze pomysl lotniska w starej kamienicy juz upadl dokumentnie? poza tym w 100% zgadzam sie z tym co napisal mb :) szczegolnie w kwestii dlugosci pasa. bo antki raczej do wrocka nie beda stanowily konkurencji dla pkp czy pks, no chyba ze krycha kupi jakiegos i zacznie latac regularnie do wrocka, no ale ja nie wiem czy bym z nimi zaryzykowal lot ;-) a czy ten pas bedzie mial chociaz oswietlenie? dobrze zeby mial. a juz tak na sam koniec tylko dopowiem, ze bezpieczniej jest spieprzyc ladowanie na pasie trawiastym, niz betonowym... no i opony w antku trza bedzie czesciej bieznikowac... pozdrawiam pan musiala, ktorego czesto widze i ktory mnie widzi i ktorego znam, a ktory mnie nie zna :) no i trzymam kciuki, lepsze 800m oswietlonego betonu niz 800m trawy (czasami tez zreszta oswietlonej).
~Tom 16-01-2010 18:02
Jesteśmy za...turyści zjezdzają do nas z różnych stron,między innymi ostatnio z Rosji,będa też z Chin,więc lotnisko to rozwój turystyki i miasta ,ale jak widać nie dla pana prezydenta.Budujcie ,jeszcze raz budujcie.......
~optymista 16-01-2010 19:27
Bardzo mi się ten pomysł podoba,jakie to uatrakcyjnienie naszego miasta !, fantastycznie!!!, ja też popieram pomysł na \\\"zrzutkę\\\"przez mieszkańców, tych którzy myslą podobnie \\\" trzymam kciuki\\\", może ten rok odmieni to szare i nijakie miasto!!!.
~ 17-01-2010 11:00
szkoda ze nie posiadam takiej kwoty...chetnie bym sie dołozył!!!hi hi....
~ 18-01-2010 7:47
Jak zwykle naszym niepełnosprawnym władzom nie zależy na tym - na pewno nie oddam głosu na tych godnych politowania pseudo samorządowców. Taka szansa i co ??? Spieprzą kolejną szansę na rozwój miasta. Jak bym miał kasę, sam bym się do tego projektu dołożył. Wstyd panie pseudo prezydencie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~j23 20-01-2010 15:59
Moze chodnik z dworca do miasta lepiej zrobic niz topic kase w nikomu nie potrzebny beton nie tylko na lotnisku.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group