• Piątek, 22 listopada 2019
  • Godz. 13:42
  • Imieniny: Cecylii, Marka, Stefana, Wszemiły
  • Czytających: 8288
  • Zalogowanych: 25
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Tłok chętnych do gimnazjum. Testowy bój o miejsca

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 23 marca 2011, 14:13
Aktualizacja: Czwartek, 24 marca 2011, 7:53
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Niektóre placówki oświaty walczą o przyszłych uczniów, ale Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Jeleniej Górze na niedobór nie narzeka. Chętnych jest nadmiar, a wewnętrzne testy, które zaczęły się dziś i potrwają do piątku, mają pomóc w selekcji najlepszych.

Do egzaminu kończącego naukę w szkołach podstawowych sporo czasu jeszcze pozostało, ale 195 szóstoklasistów już dziś zaznało testowego stresu. Wszystko dlatego, że tegoroczni absolwenci podstawówek gromadnie chcą uczyć się w Gimnazjum przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1, popularnym „Żeromie”. – Miejsc mamy dwa razy mniej, stąd potrzeba wstępnych testów – tłumaczy Paweł Domagała, dyrektor ZSO nr 1.

Do ich rozwiązywania młodzież przystąpiła już dziś i parać się tym będzie do piątku. Na początek – test predyspozycji językowych, później w kolejnych dniach: sprawdzian umiejętności z polskiego, a 25 marca – z matematyki. Listę szczęśliwców wstępnie przyjętych do szkoły zainteresowani poznają we wtorek, 5 kwietnia. Ostateczny wykaz gimnazjalistów, którzy dostaną się do upragnionego „Żeroma”, będzie ogłoszony 1 lipca.

Dlaczego takie zainteresowanie nauką w „elitarnej szkole na górce” – jak pół żartem pół serio – odkreślają placówkę sami jej uczniowie? Z różnych względów. Jak powiedzieli nam rodzice i bliscy szóstoklasistów, nerwowo oczekujący na zakończenie testu, często to sprawa rodzinnych tradycji. „Żerom” to bowiem szkoła „pokoleniowa”. Są też inne powody. – To po prostu dobra szkoła – usłyszeliśmy – i ten prestiż na pewno przyciąga. W każdym razie nie ma tak, że to rodzice bardzo chcą, by ich córka lub syn chodzili do „Żeromskiego”. – Dzieci same tego bardzo pragną!

Ze 195 kandydatów połowa będzie musiała jednak przełknąć gorycz porażki i zadowolić się miejscem w innych świetnych jeleniogórskich gimnazjach. Bo tłok w „Żeromie” wcale nie świadczy na niekorzyść pozostałych szkół.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~pol 23-03-2011 14:31
Nauka w ogólniaku miała sens 10, 20 lat temu, obecnie jesli ktoś mysli o przyszłości to tylko szkoły zawodowe przygotowujące do studiów technicznych.
~ 23-03-2011 15:09
"Żerom" może jest dobrą szkołą w Jeleniej Górze , ale tylko w jej obrębie.. jeszcze daleko tej szkole to elit
~ 23-03-2011 15:27
Gimnazjum to nie ogólniak !!! To ostatni etap obowiązkowego kształcenia -- to "była" klasa siódma, ósma i tak jak pierwsza klasa dawnego ogólniaka, technikum czy zawodówki. Do gimnazjum nie ma egzaminów --każde przyjmuje uczniów z rejonu, po prostu się zapisują ! Test kompetencji, który piszą szóstoklasiści jest punktowany ale te wyniki określają tylko jak szkoła podstawowa przygotowała swoich uczniów do dalszego kształcenia. Każdy uczeń musi iść dalej do gimnazjum i wyniki testu nie maja tu znaczenia --inaczej jest dopiero z wynikami testu na koniec gimnazjum. "Egzaminy" do Żeroma odbywają się z zaprzeczeniem przepisów dotyczących zasad rekrutacji na tym etapie kształcenia. Ale Jelenia Góra cierpiąca na megalomanię jakoś tak zwyczajowo zaakceptowała poważne egzaminy do Żeroma i nikt tego nie oprotestował. Żadne gimnazjum nie ma prawa mówić uczniowi szkoły podstawowej, na dodatek przed wypełnieniem testu odbywającego się w całej
~ 23-03-2011 15:39
przed wypełnieniem testu odbywającego się w całej Polsce, że nie jest przyjęty do gimnazjum.
~n-l 23-03-2011 16:21
Anonimie 15:27 nie masz racji. Prawo do nauki w gimnazjum ma każde dziecko. Ale nie każde musi być akurat w tym gimnazjum.
~aaa 23-03-2011 16:35
Drodzy Rodzice i Dzieci! Daliście się ogłupić. To już przebrzmiała historia. Daj Boże, aby tylko rozczarowanie dane Wam było za kilkanaście miesięcy.
~xxx 23-03-2011 16:51
Ojcze wybacz im bo nie wiedzą co czynią :(((
~ 23-03-2011 16:52
rozczarowanie przyjdzie za kilkanaście lat gdy zdadzą sobie sprawę, że ich lata wytężonej nauki na nic się zdały bo i tak zostaną niewolnikami pracującymi 8-10 godzin na dobę przez całe życie do emerytury.
~ 23-03-2011 16:53
do 15.27. gimnazjum w Żeromie nie podlega rejonizacji. Może odmówić kształcenia i odesłać do szkoły rejonowej.
~kiowa 23-03-2011 17:23
ta szkola jest przereklamowana, a to juz nie komuna gdzioe liczyly sie dzieci kliki , wykladowcy niezrownowazeni, , stronniczy , i a mlodziez po gimnazjum jest zestresowana niedouczona i ma klopoty z przyjeciem do liceum profilowanego.
~~taaak 23-03-2011 18:19
Wysyłajcie dzieci do Żeroma. Będą musieli sami się uczyć i usłyszą, że "jak nie rozumiecie, to idźcie na koreperycje" (tekst z jednej z lekcji w tej szkole). Tam nauczyciele nadzorują, a nie uczą. O pracy wychowawczaj lepiej zapomnieć, więc dzieci w tym trudnym wieku są pozostawione same sobie. ( bo przecież rodzice często też nie mają dla nich czasu). A jak się nie podoba, to "fora ze dwora" - kolejna złota myśl pracownika Żeroma. Poddaję rozwadze "ambitnym" rodzicom.
~Death 23-03-2011 19:06
Wypowiadacie się, a czy Wasze dzieci chodzą do tego gimnazjum? Zresztą wcale to nie są ambicje rodziców, a ambicje dzieci! I widocznie dzieciom się tam podoba, skoro tam idą. Nie idą tam jakieś oszołomy, a dzieci, które chcą coś osiągnąć.
~mama-mama 23-03-2011 19:39
Mój syn chodzi do tej szkoły i choć wszyscy malkontenci będą jęczeć -powiem,że jest bardzo zadowolony.. Trochę trwało zanim wpadł w jej rytm ale każdy dzieciak po podstawówce musi się \"nauczyć\' uczyć w gimnazjum. I niech mi nikt nie wmawia,ze są potrzebne korepetycje! Mój syn nigdy orłem nie był a spokojnie daje sobie radę - jest \'czwórkowym\" uczniem bez wysiłku.
~LOL 23-03-2011 19:45
Skąd nad jelenią wziął się samolot wojskowy C-130 ?
~do 18:19 23-03-2011 19:54
Święta racja. W norwidzie niestety nie lepiej. Nie mówią tam "idź na korki", a wręcz przeciwnie, jeśli wiedzą, że ktoś chodzi to są źli. Tylko jak tu na korki, np. z fizy nie chodzić, jeśli nauczyciel nie potrafi uczyć i się ciągle myli ? Bądź tu mądry :((
~danka1 23-03-2011 20:12
to Wam "nowobogackim" w głowach sie poprzewracało,sami nie macie wykształcenia ale dzieci to muszą chodzić do "elytarnej" szkoły!
~ciul 23-03-2011 20:18
Akurat kończę w tym roku gimnazjum w "Żeromie" i raz przez 3 lata jeden nauczyciel wspomniał korepetycjach. Inna sprawa,że nikt nic nie umie z przedmiotu,którego ta osoba uczy. Jest w tej szkole kilku naprawdę świetnych nauczycieli,ale zdarzają się takie osoby,które nie potrafią uczyć i nie wiem co robią w szkole. Jestem zadowolony ze swoich wyników w nauce,lecz to co czasami się dzieje to jakaś rzeźnia. Jak ci szóstoklasiści chcą mieć normalne życie to radzę im wybrać inne gimnazjum. Z tego co widzę to do liceum trafiają tylko najlepsi z gimnazjum w ZSO nr 1.Najwięcej uczniów to uczniowie "jedynki". Poza tym nauczyciele nie chcą w liceum pracować ze swoimi uczniami,ponieważ twierdzą,że młodzież z jedynki jest lepiej przygotowana i posiada większą wiedzę. RADA OD STARSZEGO KOLEGI: Nie wybierajcie tej szkoły,bo uczy tam wiele osób niekompetentnych. Zrobią wam młyn z głowy i dominuje tam głęboka patologia.
~lex. 23-03-2011 20:53
a mój syn jest w połowie drogi do zakończenia nauki w tej szkole i chce uciekać do jakiejkolwiek innej, tylko żeby nie kontynuować w "Żeromie". Przede wszystkim góruje snobizm itp. Pewnie wszyscy wiedzą o czym mówię. Nauczyciele są na zadowalającym poziomie, moim zdaniem, ale część dzieci, z którymi rozmawialiśmy nie jest zachwycona "towarzystwem" uczącym się tam... Sami nie wiemy co zrobić, żeby było jak najlepiej dla naszych dzieci. W sumie nigdzie nie będzie tak idealnie jakby się chciało. Słyszałem, że LO w Cieplicach stoi nieźle. pozdrawiam
d3m0l 23-03-2011 21:08
- Wyścig szczurów daje dobre wyniki szkole, słabsi zwyczajnie nie kończą szkoły i uciekają więc wyniki absolwentów są dzięki temu dobre, tyle, że nikt nie przejmuje się tymi pozostałymi. - Często w takiej szkole w Gimnazjum i w Liceum uczą ci sami Nauczyciele, to największa zgroza takiej placówki, podejście typu to znajdziesz tu tamto tam (rodem z Liceum) idź i naucz się potem przyjdź zdać i zapomnij. Zero pomocy, zero pracy z uczniem i podejścia indywidualnego czego wymaga jeszcze każdy nawet ten zdolny uczeń Gimnazjum. - Jest tylko jeden plus tej placówki, gimnazjalista który zostanie tam w liceum praktycznie nie odczuwa zmiany trybu nauczania. Dla tego nic dziwnego, że większość kontynuuje naukę w tej samej placówce jednak zadałbym w tym miejscu jedno pytanie - zastanówcie się dlaczego nie wszyscy kontynuują, dlaczego idą do innego Liceum ?
~ 23-03-2011 21:37
a może ktoś napisze o rzemiosłach w cieplicach
~to ja... 23-03-2011 22:04
Ja napiszę ;) Rzemiosła - fajna szkoła, nauczyciele wykwalifikowani, atmosfera przyjemna (oczywiście, że zdarzają się osoby trudne, ale chyba jest tak w każdej szkole). Poza tym nauczyciele podchodzą indywidualnie do każdego ucznia i widać, że zależy im na dobrych wynikach oraz lubią swoją pracę. Sądzę, że Żerom to niespełnione ambicje rodziców (przynajmniej jeśli chodzi o gimnazjum) bo dla mnie dojeżdżanie codziennie do szkoły po kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów jest chore. Uważam, że jeśli ktoś chce się uczyć to tak samo będzie się uczyć w Żeromie, jak i w każdym innym gimnazjum... Pozdrawiam
~ 23-03-2011 22:13
Szkoła moloch, rodzice wysyłaja tam swoje pociechy zeby zaspokoić własne ambicje i nie zważają na póxniejsze łzy, stres i inne środki wspomagające żeby sprostać nie tylko wymaganiom nauczycieli ale przede wszystki nie robić przykrości rodzicom, którzy najlepiej przecież wiedzą co jast dobre dla ich dziecka. MASAKRA !!!!! Tutaj uczniowie owszem osiagają sukcesy ale nie dzięki zaangażowaniu nauczycieli tylko za ciężko zarobione pieniązki rodziców, którzy odejmą sobie od przysłowiowej gęby żeby wysłać dziecko na korki. Ludzie dajcie tym młodym osobom trochę dzieciństwa i młodości bo w tych "ELITARNYCH" jak to nazywają szkołacvh to gorszy reżim niż w zakaładach pracy oczywiście 3- zmianowych.
~ 23-03-2011 22:36
Zupełnie nie rozumiem rodziców z Cieplic, którzy kierują swoje dzieci do szkół gimnazjalnych w centrum (Żerom, czy 1, a co gorsze 2). Tak jak już ktoś wspomniał -w Żeromie muszą chodzić do szkoły a uczyć się na korkach do kolejnego wykładu Pani ze średniej szkoły, a w 1 35 osobowe klasy sprawią, że ten z końca klasy też będzie musiał się douczyć na korkach bo nauczyciel nie znajdzie czasu dla niego na lekcji. Pomijam podróż autobusem przez zatłoczoną Jelonkę, chyba, że tatuś sam odwozi pociechę. W Rzemiosłach powstaje klasa z rozszerzonym angielskim - uczy jeleniogórski metodyk (pierwsza klasa nauczyciel), dobrze przygotowane pracownie, 3 sale gimnastyczne, multimedialne pracownie, a wyniki bardzo dobre patrząc na to z tej strony iż chodzi tutaj każdy uczeń , który chce, a nie tylko wyselekcjonowane osoby. Polecam normalne gimnazjum w Rzemiosłach. Córka jest absolwentką tego gimnazjum i studiuje medycynę, bez wcześniejszego wyścigu szczur
~uczeń 23-03-2011 22:40
nie przesadzajcie, jestem już 5 rok w tej szkole i nauczyłem się najważniejszego- umiem uczyć się tak, aby się nie przemęczyć :) ta szkoła zdecydowanie nauczyła mnie przede wszystkim kombinowania i radzenia sobie w skrajnych sytuacjach, co będzie najbardziej przydatne w przyszłości, na studiach :) aaaa, i przez 5 lat nie byłem na żadnych korkach ( nie licząc zajęć w szkole językowej, której raczej nie zaliczamy do korków) , a spokojnie wyrabiam na średnią 4,5.
~do ~uczeń 24-03-2011 0:07
5. rok siedzisz w gimnazjum?! No to rzeczywiście...
~Beju 24-03-2011 8:11
żerom szkołą elitarną???? Jasne, już to widzę!!! To tylko piep... głupot.. Skoro ci wszyscy uczniowie są z "rodzin wyższych", czyli z rodzin lekarzy i adwokatów, to ja się pytam, CO ONI ROBIA W SZKOLE PANSTWOWEJ??? Niech wysyłają swoje dzieci do szkół prywatnych! Najlepsza młodzież w żeromie? Bah! Przy wymianach z Holandią właśnie żeromskie dzieci ćpają! Sama widziałam na oczy!!!! Ci z żeroma ćpają i jarają również na przerwach w łazienkach szkolnych. Nie wierzycie? Sami się przejdźcie, to się przekonacie!!!!!!!! S*anie w banie z tą "elitarną szkołą", ludzie, nie bądźcie tacy zadufani w sobie, bo gadać to można! Moim zdaniem, to żeroma idą ci, którzy mają problemy ze swoim poczuciem wartości. żerom wcale nie jest taki super i najlepszy, jak wszyscy mówią.
~wera 24-03-2011 11:33
W tym gimnazjum, z racji od lat nakręcanej reklamy, w pierwszych klasach znajdują się sami bardzo dobrzy uczniowie, którzy w podstawówkach dostawali 5 i 6 nie po znajomości tylko dlatego, że są inteligentni i naprawdę pracują i się uczą. I w nowej szkole -gimnazjum przy Żeromie nie maja zamiaru rezygnować ze swoich ambicji i sposobu pracy. Ale na etapie kształcenia gimnazjalnego, które powinno dać dobre podstawy konkretnej już wiedzy (w tym szczególnie fizyka, chemia, rozwinięte działy biologii) są przez niektórych nauczycieli traktowani jako \\\"irytujące nieuki\\\". Przykład : uczeń kl I prosi nauczycielkę chemii --proszę pani, ale czy mogłaby pani to wytłumaczyć, bo nie rozumiem. Pani nauczycielka : --gdybym tak musiała tłumaczyć to nie zrealizowałabym programu, bo mam taki duży program, że nie mam czasu na takie tłumaczenia, w tej szkole musisz już sam umieć się uczyć (sic !). I ta 13-letnia młodzież, która zasłużenie myślała
~wera 24-03-2011 12:15
zasłużenie myślała o sobie dobrze (bo spełnione oczekiwania rodziców i nauczycieli, dobre stopnie, wygrane konkursy) nagle tonie w powodzi takich ocen jak 2 i 3 (często również zdarzają się 1) i zamiast przejęcia nauczyciela złymi ocenami i wyciągniętej ręki w postaci spokojnego, dokładnego wytłumaczenia tematu (bo oni naprawdę chcą się dobrze uczyć) --staje się w swoim mniemaniu "słabymi uczniami z tzw ogona dla których szkoda czasu". Z braku możliwości szkolnego sukcesu coraz częściej młody człowiek mówi jak malkontent, że dwója to dobry stopień, świadectwo się teraz nie liczy a test i tak się zaliczy --no chyba że już uczony jest na korepetycjach, bo ta szkoła -uczy przede wszystkim- jak pisał już ktoś "samodzielności i kombinowania". Tak też z pewnością uważa pani od j.angielskiego, której zazwyczaj nie ma wcale na lekcjach i do tej pory przerobiła 9 kartek podręcznika. I można tak jeszcze długo o tej szkole. Pomyśl czy chc
~wera 24-03-2011 12:24
czy chcesz żeby Twoje dziecko straciło poczucie własnej wartości, "wyrobiło" się wcześniej odrzucając pewne wartości moralne na rzecz "samodzielnego kombinowania", uśmiechało się mówiąc, że dwója to bardzo pozytywny stopień kryjąc gdzieś w sobie, że naprawdę to chce mu się płakać, bo czuje się oszukane i nie tak miało być w tej nowej super szkole. I nabierało (po "ważnym" egzaminie wstępnym) przekonania że świat odpowiedzialnych dorosłych to jedno wielkie kłamstwo.
~jeju 24-03-2011 14:20
LUDZIE! Nie straszcie dzieci i rodziców. Ostatnio rozmawiałam z wieloma uczniami i wcale nie narzekają. Weźcie już se dajcie spokój -.-
~ 24-03-2011 16:27
ZSO nr 1, jak również Gimnazjum przy ZSO nr 1 wspaniale przygotowuje do życia. Uczy podtrzymywania wartości i udoskonalania personalnego imperatywu kategorycznego. Oczywiście, jest to placówka dla uczniów, którzy lubią, a przede wszystkim cenią wartość nauki. Uczniów tych cechuje myślenie perspektywiczne, niejednokrotnie niedoceniane i pomijane w codziennym natłoku zajęć. Pragnę również nawiązać do poprzednich komentarzy. Infantylne określenie ,,snobistyczny'', według mnie bardziej odpowiada szkołom prywatnym, dlatego państwowość tej szkoły zaświadcza i propaguje jej elitaryzm. Ponadto warto zwrócić uwagę na język i używane słowa, z jakich korzystają ludzie oczerniający I ZSO w powyższych komentarzach. Poszę zastanowić się, czy Internauci ci poważnie i z szacunkiem traktują adresatów swoich wypowiedzi. Ale nie nam, ludziom to oceniać.
~wera 25-03-2011 12:10
Kant – imperatyw kategoryczny Immanuel Kant pragnął na podstawie "formy umysłu praktycznego", stworzyć swoją własną etykę. Jego etyka nie miała opierać się na istniejących teoriach bytu, jak na przykład na Bogu, naturalizmie, czy też materializmie, ale miałby być analizą, która byłaby wspólna dla wszystkich ludzi i ich form poznania w granicach ludzkiej moralności. Gdy zaczął poszukiwać formy umysłu praktycznego wspólnej dla wszystkich i w całości odpowiedzialnej za dokonywanie przez nich wyborów doszedł do konkluzji, że możliwe jest sprowadzenie jej do jednego zdania. I tak powstał popularny kantowski imperatyw kategoryczny. Znajdujemy go w książce "Uzasadnienie metafizyki moralności": - "Postępuj tylko według takiej maksymy, dzięki której możesz zarazem chcieć, żeby stała się powszechnym prawem". Kant był przekonany, że istniejące wszystkie normy moralne możliwe są do sprowadzenia do tego jednego zdania, czyli imperatywu k
~wera 25-03-2011 12:14
Fryderyk Engels Ludwik Feuerbach i zmierzch klasycznej filozofii niemieckiej266 Krótko mówiąc, z teorią moralności Feuerbacha rzecz ma się tak samo, jak ze wszystkimi jej poprzedniczkami. Jest ona skrojona tak, by obowiązywać we wszystkich czasach, wśród wszystkich ludów, we wszystkich warunkach. Właśnie dlatego nie daje się nigdy i nigdzie zastosować i pozostaje wobec świata rzeczywistego równie bezsilna jak imperatyw kategoryczny Kanta. W rzeczywistości każda klasa, a nawet każdy zawód ma własna moralność, a i te łamie, ilekroć może to uczynić bezkarnie. Miłość zaś, która winna wszystko jednoczyć, przejawia się w wojnach, zatargach, procesach, kłótniach domowych, rozwodach i w maksymalnym wyzyskiwaniu jednych przez drugich. I to by było tyle na temat możliwości "udoskonalania personalnego imperatywu kategorycznego"
~fes 25-03-2011 22:37
Widzę tu wiekszość zazdrosnych osób, których noga nigdy nie przekroczyła progu Żeroma. szkoła dobra, fajna i nie zamienię jej na żadną inną, choć ciesze się jednocześnie że wraz z maturą stuknie mi 6 lat w tych murach i więcej nie będę musiała do niej wracać. i moim zdaniem popularne ostatnio słowa "Żerom jako szkoła elitarna i na wysokim poziomie to już dawno przeszłość i mit" nie są zgodne z prawdą. A kiedy odejdzie, już niedługo, kilkoro nauczycieli (wypalonych i juz leniwych nieco) będzie jeszcze lepiej.:)
~ 26-03-2011 22:31
Warto zwrócić uwagę, że ostatnie 3 komentarze były napisane przez jedną osobą, nie sugerować się loginem ,,wera'' i ,,fes'', tylko spojrzeć na IP. Imperatyw kategoryczny w ujęciu personalnym dotyczy poszczegónych jednostek, nie zaś grup bądź społeczności. Kazdy winien mieć swoje własne zasady i normy, według których postępuje i które propaguje. Taka postawa uszlachetnia człowieka i ukazuje jego ,,arete'', jak Grecy określali dzielność etyczną, wierność swym szczytnym ideałom. Jeszcze raz pragnę pochwalić szkołę i polecić ją uczniom, gdyż w tym historycznym gmachu można przeżyć wiele niezapomnianych chwil i w przyszłości być z w/w placówki w pełni usatysfakcjonowanym.
~wera 27-03-2011 12:40
Do 26.03.11. godz. 22.31 --bez sensu !!! na górze po prawej stronie widoczna jest jedynie domena firmy dostarczającej internet, a ukryty jest adres IP (: *) pozwalający na identyfikację konkretnego komputera. W dwóch moich postach powinnam była użyć cudzysłowu bo pierwszy to cytat jakiejś pracy -wypracowania, ze "ściąga.pl", łopatologicznie tłumaczący skąd i co to za pojęcie --imperatyw kategoryczny,też zresztą wyjaśniajacego dlaczego ta teoria, krytykowana od początku, nie przetrwała, a drugi to praca Fryderyka Engelsa o tytule Ludwik Feuerbach ..... Mój komentarz mówi tylko, że chyba raczej nie należy szczycić się tym "udoskonalaniem przez szkołę personalnego imperatywu kategorycznego", bo bez obudowy prawdziwych i świadomie przyjętych norm moralnych oraz prawnych (-co na wstępie swojej teorii Kant całkowicie odrzucał) pozostaje dążenie do wygodnictwa, naciągania sytuacji i kombinowania jak pisze uczeń tej szkoły. Ostatnio modnie uż
~wera 27-03-2011 12:48
Ostatnio modnie użyto tego określenia w przypadku wywiadu Gali "Marta Kaczyńska i Marcin Dubaniecki - Imperatyw kategoryczny" z którego wynika, że ojciec p.Marty został postawiony przed faktem dokonanym, a sposób w jaki to przyjął oraz całe przedstawienie sprawy, to właśnie szybko utworzony "imperatyw kategoryczny". Natomiast określeniu "snobistyczny", użytemu na dodatek wyłącznie przez autora krytykującego je, nie można przypisać właściwości --"infantylne" , bo jest to co najwyżej określenie oddające subiektywną ocenę postaw innych osób i może przejawiać się zarówno w sferze działań prywatnych jak i związanych z pełnioną funkcją państwową. A już tak na koniec, odnoszę wrażenie że autor wypowiedzi z którym polemizuję myśli bardziej o Żeromie liceum niż o gimnazjum i trzynastolatkach. Życze wszystkim uczniom gimnazjum w Żeromie zadowolenia ze szkoły i sukcesów osobistych.
~2@ 27-03-2011 22:43
Życzę wszystkim komentującym, by ich komentarze, które zawierają szczerą prawdę dotarły wreszcie do Ojca Dyrektora tej szkoły, by zaczął wreszcie wymagać od swoich pracowników: szanowania ucznia i jego praw do rzetelnej edukacji i oceny, szanowania rodziców(aby pani Z nie rozmawiała z rodzicami z nogami zadartymi na sąsiednie krzesło). By nauczyciele poświęcali więcej czasu za zajęcia wyrównawcze i kółka w gimnazjum (gdzie godziny karciane?), By sprawniej organizował zastępstwa (co to znaczy "praca własna" zamiast lekcji w klasie maturalnej?). Życzę uczniom, by ich nauczyciele zobaczyli w nich dzieci i przestali traktować pracę w gimnazjum, jako uzupełnienie etatu w liceum. Pozdrawiam. Matka
~Absolwent 30-03-2011 18:17
Niesamowite ile jadu i frustracji wycieka z komentarzy osób, które fałszywie zapewniają, że realia i warunki Żeroma są im doskonale znane. Czysty, internetowy trolling - zignorować. A teraz kilka słów prawdy: Szkoła jest fajna, dobrze ją wspominam i jedyną, ale i największą wadą, jaką ta szkoła posiada jest kadra nauczycielska. Belfrów można przyporządkować do jednej z trzech kategorii - wybitnych dydaktyków, nauczycieli dobrych, ale bez polotu oraz fatalnych pracowników oświaty. Procentowo rozkłada się to mniej więcej tak: 40 %/20 %/ 40 % Ostateczny werdykt jest jednak taki - Żerom to dobry wybór jak na Jelenią Górę
~ 2-04-2011 12:50
Tylko dlaczego egzaminy odbywały się podczas godzin lekcyjnych uczniów klas szóstych w podstawówkach. Musieli przez to opuścić lekcje, a jest to czas przygotowań do testów?
~nimtohan 18-03-2014 19:57
Ciekawe czy zdam?Na półrocze miałem średnią 5,81

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group