Środa, 21 października
Imieniny: Urszuli, Jakuba
Czytających: 1927
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Strażnik prawie jak policjant

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 31 grudnia 2009, 9:12
Aktualizacja: 9:13
Autor: Angela
Fot. TEJO
Jazda na sygnale, uprawnienia do przeszukania osób zatrzymanych, użycie koni do przymusu bezpośredniego, czy posiadanie paralizatorów bez wymaganych zezwoleń – to uprawnienia, które po latach odzyskali strażnicy miejscy. Nowe przywileje znacznie ułatwią prace samym strażnikom, ale i policji, która musiała im asystować przy większości zatrzymań.

Jak mówią jeleniogórscy strażnicy przywrócenie im części dawnych uprawnień znacznie usprawni ich działania i pozwoli na skuteczniejsze interwencje. Obecnie mogą oni przeszukać zatrzymanego oraz jego bagaż czy ładunek. Dotychczas takie uprawnienia posiadali tylko policjanci, którzy musieli asystować strażnikom przy każdym zatrzymaniu. Możliwość jazdy na sygnale czyli pojazdami uprzywilejowanymi pozwoli na szybkie dotarcie w miejsce interwencji.

– Te uprawnienia, które mamy od 24 grudnia br. , posiadaliśmy od 1990 roku, kiedy strażników obowiązywała ustawa o policji, która w jednym z punktów umożliwiała miastom tworzenie straży miejskich. W 1997 roku, kiedy w życie weszły przepisy o strażach miejskich zostały nam one odebrane, a teraz je ponownie po części odzyskaliśmy – mówi Jerzy Górniak, komendant Straży Miejskiej w Jeleniej Górze.

Dzięki temu strażnicy mogą posiadać przy sobie paralizatory bez specjalnego zezwolenia . Do niedawna mogliśmy mieć też tylko 1/3 uprzywilejowanych aut z wszystkich posiadanych pojazdów. W tej chwili straż miejska może mieć wszystkie samochody uprzywilejowane. Mamy osiem samochodów i w styczniu wszystkie będą wyposażone w „koguty”.

Straże miejskie, które posiadają konie, będą je mogły wykorzystywać jako środka przymusu bezpośredniego przy zabezpieczaniu imprez masowych i innych interwencjach do rozpraszania tłumu. To jednak Jeleniej Góry nie dotyczy.

W związku z nowymi uprawnieniami wszyscy strażnicy miejscy przejdą dodatkowe szkolenia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (62) Dodaj komentarz

wupe 31-12-2009 9:46
Dublowanie policji -głupota! Oczywiście nasi Strażnicy Wiejscy z nowych uprawnień będą korzystać bardzo ochoczo... twardziele w swoich czterokołowych potworach na sygnale z paralizatorami w łapach... Szkoda że nasza Straż Wiejska nie będzie mieć koni, Piipi bez żadnej zachęty pchała by się na bata... :)
~wie39 31-12-2009 9:52
~zxx 31-12-2009 9:56
Zamiast pieniądze na tych twardzieli przeznaczyć na policje którzy reprezentują wyższy poziom i profesjonalizm.
~GREG24 31-12-2009 10:22
~ 31-12-2009 10:28
ANI STRAŻ ANI POLICJA NIE NADAJĄ SIĘ .ONI SĄ POTO ABY BRAĆ PIENIĄDZE A NIC NIE ROBIĆ. ONI SĄ BEZRADNI. ALE ŻEBY AŻ KONI UŻYWAĆ DO PRZYMUSU BEZPOŚREDNIEGO ?? ŚREDNIOWIECZE !!!
~ 31-12-2009 10:40
Prawie czyni wielką różnicę... Zwłaszcza, jeśli chodzi o codzienną "ochotę" do pracy i wykonywanie obowiązków.
Cień 31-12-2009 10:44
Żeby dać komuś broń, trzeba najpierw tego kogoś przebadać psychicznie i czy nie ćpa, lub pije, a znam takiego co nie przeszedłby żadnego takiego badania, a czy to jeden taki jest w straży?
~mac 31-12-2009 10:46
typowy obrazek: dwójka twardzieli z SM ochoczo zakłada blokady na koła, a 10m od nich trzymany na smyczy piesek bez załatwia swoje potrzeby. w samochodzie kierowcy nie ma, przy piesku właściciel jest - trzeba byłoby się odezwać... ale po co się narażać obywatelom...
aristo 31-12-2009 11:10
A jakie przygotowanie do pełnienia służby z takimi uprawnieniami mają strażnicy miejscy? Znając niektóre zachowania tej służby nasuwa się spostrzeżenia, iż aby zakwalifikować się do tego grona trzeba przebyć specjalny egzamin, a jego głównym kryterium granica ilorazu inteligencji ustanowiona na niskim poziomie.
~tom 31-12-2009 11:13
Zapewne na kogutach będą jezdzić dokoła ratusza bo na peryferiach to ich nigdy nie było a dlaczego bo się boją i taka właśnie jest SM lepiej było by przeznaczyć pieniądze na policje drogową na pewno była by z tego lepsza korzyść a paralizatorami chyba będą traktować zle zaparkowane auta zamiast blokad na koła
rymcycymcy 31-12-2009 11:19
Użycie koni do przymusu bezpośredniego ? Co to ma być ?:) Ręce do góry ! ...mam konia i nie zawaham się go użyć !!! :)
~@ 31-12-2009 11:27
zlikwidować Straz Miejska, za to Policje doposażyć!!
~i 31-12-2009 11:28
~olo 31-12-2009 11:29
dopiero im sie w glowach poprzewraca
~Stefan112 31-12-2009 11:30
Może ktoś zna odpowiedź dlaczego w JG straż nie ma krótkiego nr alarmowego 986, tak jak jest to chociażby we Wrocławiu ?
~Strażnik 31-12-2009 11:47
Dla niewtajemniczonych aby zostać funkcjonariuszem SM - trzeba mieć minimum wykształcenie średnie,być nie karanym oraz przejść przez egzaminy które składają się z trzech elementów. I - sprawność fizyczna, II - wiedza administracyjna, III - rozmowa kwalifikacyjna. Następnie prowadzone jest szkolenie (6 tygodniowe - zajęcia codziennie od 8 do 18 w Gdańsku)w którym zajęcia prowadzą funkcjonariusze Policji Państwowej. Kolejnym etapem jest praktyka która trwa około 5 tygodni a ostatnim elementem selekcji jest egzamin po którym to osoby które go zdały stają sie pełnoprawnymi Strażnikami Miejskimi z pełnymi uprawnieniami. Więc droga nie jest prosta, i nie każdy przechodzi przez sito selekcji.
jocker1968 31-12-2009 11:59
Niedlugo bedzie nas mogl zatrzymac i przeszukac pan ze STRAZY POZARNEJ,a RADA GMINY przejmie role SADOW
~ed 31-12-2009 12:02
Ratusz będzie bezpieczniejszy?
~szybki 31-12-2009 12:07
,, strażnik prawie jak policjant " ... prawie robi WIELKĄ RÓŻNICĘ ... Na 2 zdjęciu widać, że główkują we 4 bo nie wiedzą czy do źle zaparkowanego pojazdu przyjdzie kark i nie warto reagować, czy starszy pan którego ukarają mandatem ....
~...i. 31-12-2009 12:10
!!!
~Kowary 31-12-2009 12:13
Do >Strażnik
~ammmm 31-12-2009 12:18
No faktycznie strasznie kreta ta droga do SM a jakie wymagania :) sama elita.
~do Strażnik 31-12-2009 12:20
6+5 tygodni szkolenia... no kuźnia talentów dosłownie... minimum wykształcenie średnie... no no ... Szkoda tylko że nie ma zajęć z logicznego myślenia i nie uczą chęci do pracy.
~Strażnik 31-12-2009 12:35
Krytykować każdy potrafi zapraszam w nasze szeregi i pokażcie jak się powinno pracować.
~Strażnik 31-12-2009 12:43
A tak przy okazji Szkoły Policyjne realizują program szkolenia przez 7 miesięcy od poniedziałku do piątku od 8 do 15. czyli wychodzi coś koło 28 tygodni. Szkolenie SM około 11 tygodni zajęcia od 8 do 18 również w soboty i w niedzielę. Ale tak prawdę mówiąć ludzie którzy nie byli nigdy po tej stronie nie mają bladego pojęcia o specyfice tej pracy i procedurach realizowanych przy interwencjach. I jeszcze jedno do postu z 12.18 wykształcenie minimum średnie nie oznacza że pracują u nas tylko ludzie po technikach i LO ale jest spore grono które ma wyższe wykształcenie.
~mucha 31-12-2009 12:55
Ciekawy jestem , czy tą straż miejską policjanci kochają tak jak kiedyś milicjanci ormowców , którzy byli bardziej gorliwsi od samej milicji .
~Mama Muminka 31-12-2009 13:01
Nie lubię straży miejskiej,. Są pierwsi do wlepiania mandatów za nieodśnieżony chodnik przed posesją (nieważne, że śnieg spadł pod nieobecność domowników, którzy przecież pracują), ale jak naprawdę trzeba ich pomocy- to się nie spieszą.
~wie39 31-12-2009 13:15
~39wierymcymcymcien itp. 31-12-2009 13:43
każdy post o sm to dla was okazja wyładowania się wydaje mi się ze jesteście jednymi z tych którzy w przypadku spotkania z sm bledną i robia kuope w majty by choć straznik nie dał tego mandatu.... zwłaszcza w cieplicach nie - wie39 ?
~jestem za 31-12-2009 14:29
Strażą Miejską i Policją. Wszystkie negatywne wypowiedzi są od ludzi, którym przepisy prawne tylko przeszkadzają. Coś niedobrego jest w naszym społeczeństwie - prawo ma być dla NAS. Ale wtedy, gdy my mamy je przestrzegać - to jest ono BE. I żeby było jasne - nie pracuję ani a straży ani w policji. Jestem zwykłym obywatelem mieszkającym w RP. Rodzice nauczyli mnie, że prawo jest po to, aby je przestrzegać. Plucie na stróżów prawa kończy się tym, że coraz pewniej czują się wszelkie męty społeczne i łobuzeria. Szkoda, że brak zrozumienia innych dla ich ciężkiej pracy. Nieważne, czy widzę ich jeżdżacych samochodem, czy idących ulicą. Mojego pozytywnego zdania nic nie zmieni. Nawet wtedy, dgy mogę dostać mandat (czego oczywiście unikam). P.S. ewentualne wszelkie negatywne posty o mojej wypowiedzi w tej sprawie uważam za porażkę systemu wychowaczego rodziców tych osób; czy to się komuś podoba, czy nie.
~ktosik 31-12-2009 15:00
Wlasnie o to chodzi zeby SM tego prawa sie trzymala :) podobnie i policja. Prawda taka ze na rynku pracy sluzba w SM czy policji nie jest juz dawno atrakcyjna, stad i ludzie z kwalifikacjami nie stoja w kolejce za taka praca. Prawda jest taka ze sa braki kadrowe i tu i tu i biora kogo sie da kto spelnia choc minimalne wymagania.
~ 31-12-2009 15:15
DO POSTU 14,29 MNIE TĘŻ UCZONO CO TO JEST PRAWO I STARAM SIĘ GO PRZESTRZEGAC,ALE JAK MOŻNA OCZEKIWAĆ POCHWAŁ NA STRAŻ JAK ONI NIC NIE ROBIĄ? POTRAFIĄ WLEPIĆ MANDAT ZA ZŁE PARKOWANIE POD WARUNKIEM (JAK POWIEDZIANO ) ŻE TO NIE JEST KARK. PRZYKŁAD ? POPATRZ CO SIĘ DZIEJE POD BARONEM NA GRODZKIEJ. ZAKAZ POSTOJU A SAMOCHODÓW PEŁNO,STRAŻNICY PRZECHODZĄ I NIC ! BO WIADOMO CZYJE TO BRYCZKI. PRZYKŁADÓW WIĘCEJ ? OTWÓRZ OCZY I POCHODŹ PO JELENIEJ A SIĘ PRZEKONASZ .
~do 13:43 31-12-2009 15:28
nie zgadłeś matole pisząc że w cieplicach.Ciekawe czy taki kozak jesteś bez mundurku ?pewnie s w gacie i boisz się wyjść po zmierzch...taki kozak
~Kowary 31-12-2009 15:32
Może szanowna redakcja napisze,dlaczego stosuje cenzure.Cóż takiego napisałem że usuneliście mój komentarz.Może nie wiecie,to ja wam powiem,że cenzura została zniesiona już ładnych kilka lat temu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~strazak 79 31-12-2009 15:33
jestem za tym żeby straż miejska miała większe uprawnienia a nawet takie jak policja..ja zawsze powtarzam plujecie i obrażacie funkcjonariuszy prawa i pozadku ale jak jest problem i dzieje wam się zło to dzwonicie gdzie??tak właśnie na policje,straż miejska czy tez pogotowie i straż pożarną...
~mieszkanka 31-12-2009 15:34
Czytając te oszczerstwa i bardzo niski poziom piśmiennictwa wypowiadających się mieszkańców odnoszę wrażenie,że pisze to \"czarna strefa\" naszego miasta,która to właśnie ma problemy z prawem.Aż wstyd to czytać, bo tak naprawdę może ktoś wreszcie przejrzy na oczy i zobaczy, że coraz mniej widzimy zanieczyszczone miasto, narkomanów, osoby nietrzeźwe i rozwścieczoną młodzież.Nasuwa się pytanie: czy, aby te bluźniercze komentarze nie piszą właśnie osoby, które NARESZCIE z naszego, jakże pięknego,miasta przestaną robić WIEŚ.Może wreszcie przy zwiększonych prawach dla strażników będzie jeszcze większy spokój i porządek w Jeleniej Górze, a jego mieszkańcy będą mogli swobodnie wieczorami chodzić po ulicach miasta. A osoby mające problemy z zauważeniem ciężkiej i niewdzięcznej pracy strażników miejskich zapraszam do wzięcia się za pracę i rozpoczęcie jej od pracy nad sobą i własnym otoczeniem.A co do policji to wcale nie jest im tak źle i osobiście mniej widuję ich pracujących na rzecz mieszkańców.
~mieszkanka 31-12-2009 15:50
- mama Muminka, - Kowary...............o ile dobrze znam życie w Kowarach to właśnie tam wybudowałabym specjalny zakład resocjalizacyjny dla "młodych wilczków" tam rządzących, a co do - mamy Muminka.........pisząc o bałaganie uczy pani chaosu i stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia przechodniów.Sama jestem matką, mam syna i uczę go porządku, szacunku i jak przestrzegać prawo.Po co?Po to, żeby nie wstydzić się w życiu za własne dziecko i kraj, w którym żyję.Jak to jest, że za granicami naszego kraju chwalimy ład i porządek,w święta stajemy się 100% chrześcijanami - a na co dzień, we własnym kraju uwielbiamy smród, bród i popieramy chamstwo???!!!
~piguła 31-12-2009 16:08
Przychylam się do wypowiedzi - mieszkanki.Pracuję w równie opluwanej instytucji jaką jest szpital i zapraszam do pracy z narkomanami, osobami nietrzeźwymi i "młodymi wilkami" z rozbitymi głowami i nożami w swych ciałach, którzy notorycznie zakłócają pracę i pobyt ludziom, którzy NAPRAWDĘ pomocy potrzebują.Uważam,że straż miejska i policja powinna mieć jeszcze większe prawa po to, by można było spokojniej chodzić po ulicach wieczorową porą!
~Kowary 31-12-2009 16:32
Droga :MIESZKANKO/W poprzednim komentarzu,który został usunięty,nie wiem dlaczego,napisałem że panowie Straży Miejskiej po wszystkich szkoleniach potrafią zakładać tylko blokady na koła,co i pewnie potrafi nasza Piipi.Zgadzam się z Tobą że taki zakład powinni tutaj wybudować.U nas zlikwidowali SM pewnie dlatego że w Kowarach nie ma zbyt dużo zakazów parkowania i nie zarabiali na swoje pensje a do tych,jak piszesz, młodych wilczków,poprostu się bali podchodzić.Tu jest właśnie różnica między SM a Policją.Zauważ że ludzie nie traktują Policji jak SM,chociaż większe prawdopobieństwo jest że dostaniemy wiekszy mandat od Policjanta właśnie.Ludzie traktuja pracowników SM jak jakieś zło ale odpowiedz mi dlaczego tak jest.
~do Strażnika 31-12-2009 16:42
Widzisz, sprawa nie wygląda ot tak po prostu delikatnie i prosto. Np. wiem, że w waszych szeregach jest gość, który kiedyś bawił się w skinheadkę. Wg. mnie nie powinien pracować na takim stanowisku, bo kiedyś latał w czarnym płaszczyku i napier*** dookoła. Czy ktoś robił jakiś wywiad środowiskowy przed przyjęciem? Wasz trenig trwa tyle, ile trwa - moim zdaniem nie powinno być SM, bo albo ogarniasz prawo, i jesteś policjantem, albo nie ogarniasz go do końca, więc możesz zostać jedynie dobrym obywatelem albo członkiem straży obywatelskiej. Wiem, jaka jest specyfika pracy jako krawężnik w policji, a wiem niestety, jakie jest Wasze podejście do pracy. Szkoda też, że tego wyższego wykształcenia nie widać przy interwencjach i podczas rozmów ze zwykłymi ludźmi. Ale ja jestem tylko szarym obywatelem, który nie ma nic do powiedzenia, bo "władza" i tak ma głęboko gdzieś, co obywatele J.G. jej mówią...
~kom 31-12-2009 16:57
Jak trwoga to do Boga!!! Jak pożar to do straży!!!! Jak wypadek to do policji!!! Jak choroba to do pogotowia!!! Jak źle zaparkowany pojazd to do straży miejskiej!!! Każdy z nas ma swoje prawa i obowiązki, starajmy się robić w życiu wszystko zgodnie z prawem a życie będzie prostsze." Nie szukajmy dziury w całym " bo i po co szanujmy się nawzajem i pamiętajmy aby kochać ludzi gdyż oni szybko odchodzą. Pozdrawiam na 2010 rok
~do 15.28 31-12-2009 17:07
matole? hmmmm.... bardzo inteligentne .... tam w okolicach Dworcowej. Co do parku po zmroku.... nie chodzę. wolę dom. Ty pewnie park.... różne są zboczenia. wesołego ..... wesołej zabawy w parku patyczkami
Cień 31-12-2009 17:28
Ktoś tu wspomniał coś o prawie i jego szanowaniu. Owszem, zgadzam się, prawo trzeba szanować, ale nie takie które jest po stronie bandytów i złodzieji, z resztą przez takich ustanowione.
Cień 31-12-2009 18:28
Ha! Dobre tłumaczenie, "wolę dom". Szkoda, że nie napisał, że nie ma co się pokazywać o takiej porze, bo można dostać w ryj, taką mamy nieudolną władzę, że nie mogą z tym zrobić porządku, za co bardzo ubolewam, ponieważ ja wolę wyjść wieczorem na spacer, ale jestem zmuszony by gnić wieczorem w domu. Co z tego, że potrafię się obronić, tylko, że jak komuś zrobię przypadkiem krzywdę w obronie własnej, to ja będę miał kłopoty.
~Dziadek 31-12-2009 18:52
Wieksze uprawnienia - ok,ale i większe obowiązki a nie tylko "blokady"
~wujeksamozło 31-12-2009 19:00
Też znam Strażnika Miejskiego, który kiedyś bardzo lubił wypić, przyćpać a później komuś przyp..... Ale z reguły wybierał takich, o których wiedział że da im radę. Jak się czasami naciął to szybko podwijał ogon pod siebie. Pił na potęgę, zdarzało mu się mylić ławkę pod blokiem z własnym łóżkiem. Teraz taki człowiek dostaje uprawnienia prawie jak policjant. Do Policji jest ostra selekcja u psychologa, tam taki człowiek nie miał by szansy się dostać.
~do Cień 31-12-2009 19:10
Bohater. Potrafi się obronić. Władza fe. Uszyj se kombinezon ( ewentualnie wypożyczalnia strojów ) Przemaluj tą swoją bryczkę i jazda CienkiMenie na miasto. Wymierzać sprawiedliwość i zaprowadzać porządek. Co do dostania w ryj... no cóz jeszcze mi sie to nie zdarzyło w jelonce. mam wielu znajomych i też im się to nie przytrafiło, no ale jak ktoś lubi parki/krzaki wieczorową porą jak ty.... bez komentarza
~ana 31-12-2009 19:12
Zgadzam sie z wypowiedzia poprzednika..........prawo sluzy najmocniejszym w naszym kraju my skromni jestesmy by placic i ciezko pracowac o modlic sie zeby pod koniec miesiaca jeszcze cos bylo w portfelu...............Wszyskiego dobrego w Nowym Roku.....drodzy ....
Cień 31-12-2009 21:54
Do postu z 31:12:2009 19:10. Gdyby w twoich postach było choć trochę inteligencji, pomyślałbym, że jesteś tym wykształconym ze straży miejskiej, ale tak nie jest, bo tacy jak ty, nie przeszliby psychotestów. A gnicie w domu jest nie zdrowe fizycznie i psychicznie, nie słyszałeś, że spacer przed snem dotlenia mózg i człowiek jest bardziej wypoczęty, a ruch przed snem też dobrze robi,polecam może pomyślisz jak się pisze "na miasto" czy "do miasta".
~grr 1-01-2010 4:39
teraz kazdy byle prymityw w strazy miejskiej poczuje sie jak prawdziwy macho, zal.pl... :/
~do Cienia vel Cienkimen 1-01-2010 9:48
na miasto. tak było na Batmanie.... oglądałeś więc w miasto
~Tymian 1-01-2010 21:00
Jestem przerażony takimi k...nskimi decyzjami , aby dawac takie uprawnienia ludziom badż co bądż z przypadku którzy znalezli sie w watpliwej z myslenia,umiejetności i działalnosci tej formacji jak strazy miejskiej , bo tam naboór jest stosowny do poziomu władzy miasta..To nie sa ludzie po odpowiednich szkołach i gwarancji ilorazu inteligencji w stosunku do sytuacji , aby mieli takie uprawnienia do uzycia palalizatorow czy innych niebezpiecznych narzedzi - brakuje aby im dać jeszcze broń ! przeciez - straz miejska nie potrafi załatwić podstawowych ważnych choć niby przyziemnych sprw z ktorych powinna sie wywiazywać chociazby jak skutecznie wymusic i oczyścic cieki wodne zasilajace wodociągi miejskie które są zapchane smieciami,padliną dookoła Zabobrza - nie potrafi wyjaśnić kto jest włascicielem i zatrzymać tych co śmiecą i skutecznie dopiąć sprawy do należytego porzadku, nie potrafi wyłapac i ukarac tych co psami zasrywają całe połacie trwaników a chcą bawić sie w policję . Jest to towarzystwo wzajemnej adoracji a nie formacja powolana do nadzoru nad ładem i porządkiem , dlatego powinna być raczej rozwiazana , bo jest bardzo kosztowna dla miasta w utrzymaniu a dokladniej dla tych co łożą na jej utrzymanie wypracowują podatki jak handlowcy i przedsiebiorcy a w niczym jest nie skuteczna i dziala nieefektywnie.lecz udaje pozory zajęć i problemow - takie jest odczucie spoleczne..
~mieszkanka 1-01-2010 22:12
Do wypowiedzi - Tymian.....dajesz pod wątpliwość czyjąś inteligencję i poziom wykształcenia,choć czytając Twoją wypowiedź nie dajesz dobrej wizytówki na temat swojego poziomu intelektualnego używając słowa "zasrywają".Jak możesz obrażać innych ludzi,nie znając ich,którzy ciężko pracują,nie kradną i muszą na co dzień borykać się z taką prostotą w wychowaniu jak Twoja? Czy chociaż zainteresowałeś się strukturą, działaniem, zadaniami, statusem i różnicami między policją a SM?Czy każdy kto obrzuca błotem ludzi pracujących z drugim człowiekiem zastanowił się jak trudna jest to praca? Chętnie zobaczyłabym Twoje podejście w pracy z bezdomnymi,narkomanami i osobami nietrzeźwymi(dzisiejszej nocy dało się zauważyć jaki poziom kultury osobistej reprezentują młodzi jeleniogórzanie).Żądasz, żeby SM zajmowała się wszystkim, a nie wymagasz tego od innych instytucji, na które to idą Twoje podatki.Odpowiedz sobie na pytanie co Ty jako mieszkaniec Jeleniej Góry robisz dla tego miasta? A w ogóle to ciekawi mnie przedstawicielem jakiego zawodu jesteś i jakie masz wykształcenie skoro tak "pięknie"potrafisz zrzucać winę na innych i ich oczerniać.Na co dzień też pracuję z ludźmi i dla ludzi i wiem z doświadczenia,że nie każdego można usatysfakcjonować swoim postępowaniem,a najwięcej pretensji mają ci którzy na co dzień mają konflikty z prawem, łamią zasady współżycia społecznego i są po prostu konfliktowi. Pisze się, że SM tylko zakłada blokady........ale czy zakłada je osobom,które zaparkowały swoje pojazdy w miejscach dozwolonych?.........NIE- zakłada tym którzy łamią przepisy ruchu drogowego..........Każesz, by SM zajęła się sprzątaniem bałaganu,który robią jego mieszkańcy..........TAK NAPRAWDĘ TO ZAJMIJMY SIĘ W TYM NOWYM ROKU OD PORZĄDKÓW W NAS SAMYCH.Jak będziemy postępować tak jak robią to mieszkańcy innych rozwiniętych krajów to nie będziemy w naszych miastach potrzebowali interwencji służb porządkowych ani policji.A na koniec pragnę dodać, że moje podatki niestety idą również na takie osoby jak Ty Tymian.
~mieszkanka 1-01-2010 22:26
Do - Kowary.........pytasz mnie dlaczego ludzie traktują SM jak zło konieczne? Myślę,że problem leży w naszej narodowej mentalności. Jako społeczeństwo szczycimy się,że jesteśmy chrześcijanami,płaczemy po śmierci papieża,rzucamy się sobie na szyję w święta, obiecujemy poprawę na Nowy Rok i po konfliktach rodzinnych................ale tak naprawdę na co dzień zapominamy o poprawie nas samych i jak stado rozwścieczonych zwierząt wytykamy błędy innych, nie tolerujemy osób "sprawnych inaczej", odsuwamy się od potrzebujących, cieszymy się w myśl powiedzenia NIC TAK NIE CIESZY JAK KRZYWDA BLIŹNIEGO, a co najgorsze na takim przykładzie negatywnych zachowań wychowujemy kolejne pokolenia,które biorą to za normę i pielęgnują powodując,że mamy coraz gorsze wzorce do naśladowania. Odpowiedz mi teraz TY....do czego dobrego nas to w przyszłości doprowadzi?
~jaRo do tymian 2-01-2010 16:01
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tak jest?...dlatego że tacy ludzie jak np ty mają taki właśnie stosunek do SM.Tajemnicą skutecznego działania SM czy Policji jest współpraca z tymi służbami społeczeństwa.Nie chodzi o donoszenie ale o reagowanie na łamanie prawa.SM nie może być wszędzie i o każdej porze.Nie ma opcji że nikt nie widzi kto wysypuje śmieci albo robi inne rzeczy tak bardzo kaleczące twój zmysł estetyczny.Krótko mówiąc-widzisz-informuj.Ja jestem policjantem i cenię to co robi SM.To najbardziej niewdzięczna praca ,na dodatek żenująco nisko opłacana.Pozdro
~Tymian 3-01-2010 18:25
Szanuję wasze oceny i w tym krytyczne , ale zapominacie , ze lata nieefektywnych posad winny pójśc w niepamięć wraz z tamtym systemem , dzisiaj jest gospodarka rynkowa i winna tez odzierciedlać i działac skutecznie również w formacjach budzetowych, które dzisiaj sa zadekowane pod pokrywka ciężkiej pracy , trudnych zajęć , mnóstwa nienamacalnych i nieobliczalnych obowiązkow które takują przy kazdej okazji a w rezultacie wyniki są żadne -tylko ogromne spoleczne koszty .Wiec wniosek jest jeden , skoro nie ma skutecznych efektow z zajęć pracy strazy miejskiej na rzecz mieszkańców i miasta a przykladow są setki to nalezy to zlikwidowac i podjąć takie decyzje o innnym skutecznym dzialaniu na rzecz ładu i porządku spolecznego . To proste. Zapewne mnie poprzecie i będziecie tak myśleć , ale wtedy kiedy przekonacie sie sami co to jest praca ktora musi przynosic efekty pomomo ogromnych wielu trudności , ale tylko wtedy jak będziecie pracować na własny rachunek , eksportować i odprowadzać do budzetu z tej pracy po 100tys, zł. samego podatku dochodowego nie mowiąc i innych naleznościach i mając na grzbiecie szeregi kontrolujacych - wówczas zapytacie gdzie marnują sie Wasze ciężko wypracowane pieniądze,skoro oczekiwanych widocznych wynikow nie ma , ktorymi dysponuje budzet i jak sie nimi gospodaruje . Tylko , Aby Was nie poskrecało co zobaczycie na co sa wydawane te pieniadze i w jaki sposob.! A chetnych do pracy na własy rachunek jest coraz mniej , a na etaty obojetnie jakie byle budzetowe z wachlarzem profitow coraz więcej - bo tolerancja w wymogach dobrej pracy jest bardzo wyrozumiala jak dziala sie w systemie półsocjalistycznym , tylko ze prowadzi to do powolnego upadku spolecznego, gdyz nie moze byc aż tylu biorących i udawajacych pracę bez rezultatow. Przeciez jak sa takie trudności i jest tak ciężko , to dlaczego Ci ludzie nie założą firm i nie wypracowują podatków i doskonałych poborow dla siebie .Dzisiaj Ci klakierzy , jak chcą utrzymywać nieefektywne formacje to niech na nich łożą z własnej kieszeni zobaczymy ile przekażą i jakie będa chcieli widzieć rezultaty a cudzymi to sie latwo wachluje i wydaje.
~mieszkanka 3-01-2010 19:50
Do -Tymian..........Tak jak myślałam..........jesteś przedsiębiorcą prowadzącym prywatną działalność i dlatego plujesz w twarz innym! Skoro stać Cię na opłacanie podatków po 100 tys.zł. rocznie to należysz do grupy zawodowej, której zawsze będzie przeszkadzał ład, porządek i przestrzeganie prawa. Bo w obecnych czasach ciężko pracujący Polak na państwowej posadzie nigdy nie osiągnie takich zarobków. Idąc za Twoim tokiem myślenia powinno się w tym kraju sprywatyzować wszystkie dziedziny naszego życia.........policję, sądownictwo, oświatę, urzędy i służbę zdrowia.Czy Ty w ogóle zastanawiasz się nad tym co mówisz, czy jak małe dziecko płaczesz bo ktoś zabiera Ci zabawki?! Spróbuj żyć za 1000-2000 zł. brutto miesięcznie i wtedy wypowiadaj się na temat podatków, prawa i porządku.
~jaRo 3-01-2010 19:57
Mam wrażenie,że trochę odbiegasz od tematu.Twoje rozważania na tematy społeczno -ekonomiczne nie bardzo przekładają się na temat artykułu, a to z tej przyczyny,że zarówno SM jak i Policja nie są instytucjami przynoszącymi wymierny i namacalny efekt finansowy.Trudno polemizować z osobą ,która swoja opinię kształtuje na zasadzie"nie lubię ich i juz".Mógłbym odbić piłeczke i powiedzieć ,że znam setki przykładów skutecznych działań tych służb,ale powiem tylko tyle ,że mi wystarczy tylko jeden przypadek zgarnięcia z ulicy śpiącego nietrzezwego a tym samym uratowania mu życia.Sytuacja codzienna ale dzięki temu rodzina ma ojca ,męża ,dziadka itp.Przy tym twoje eksportowanie,odprowadzanie do budżetu kasy przestaje byc tak imponujące.
~ 3-01-2010 20:24
Straż miała je już wcześniej, tylko były porozrzucane po różnych ustawach. Teraz, po nowemu, wpisali im je hurtem do jednej - o strażach gminnych. Faktycznych nowości jest tylko kilka: koń służbowy, jako środek przymusu - z tego sami strażnicy śmieją się do rozpuku, możliwość stosowania łagodniejszych paralizatorów (tych bez zezwoleń), bo dotychczas mogli używać tylko te powyżej 10 mA w obwodzie, na które trzeba mieć zezwolenie (no to chyba lepiej, że mogą używać tych bezpieczniejszych), uregulowanie ustawą okresu rozliczeniowego czasu pracy i kilka kosmetycznych poprawek.
~jaRo do mieszkanka 3-01-2010 22:01
:)
~Ma 7-01-2010 22:57
jak
~Maria 7-01-2010 23:09
Jak to się dzieje, że nikt nic dobrego o SM nie mówi ? Panowie czas nad tym popracować! Sama spotkałam się z bardzo opryskliwą obsługą gdy próbowałam przerwać słodką idyllę na posterunku wykonując telefon.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group