Piątek, 7 sierpnia
Imieniny: Doroty, Kajetana
Czytających: 2628
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Spór o drogę

Wiadomości: Dolny Śląsk
Piątek, 29 czerwca 2007, 0:00
Autor: anzol
Fot. DOB
Z Jeleniej Góry do Wrocławia przez… Lubawkę?

Urząd Marszałkowski proponuje, aby zamiast modernizować drogę z Jeleniej Góry do Bolkowa, w kierunku Strzegomia i dalej – Wrocławia, skupić się na inwestowaniu w szosę z Legnicy do Lubawki.

Zdaniem pomysłodawców takie rozwiązanie nie przeszkodzi jeleniogórzanom w lepszym dojeździe do stolicy Dolnego Śląska, bo z Lubawki do Jeleniej Góry nie jest daleko.
Nic się nie stanie, jeśli przejadą około 30 km po drodze o niższym standardzie. Za to za zgromadzone pieniądze uda się przeprowadzić szybciej i skuteczniej modernizację drogi Legnica – Lubawka.

Przeciwni takiemu rozwiązaniu są jeleniogórscy radni Sejmiku Dolnośląskiego, Jerzy Pokój i Marcin Zawiła. Uważają, że zaniechanie modernizacji drogi Jelenia Góra – Bolków jeszcze bardziej zmarginalizuje stolicę Karkonoszy.

Przypomnijmy, że radnym udało się przeforsować pomysł poszerzenia jezdni w okolicach Radomierza i Kaczorowa o dodatkowe pasy ruchu. Roboty związane z ich wykonaniem właśnie trwają. Mają się skończyć w październiku.
Na tym odcinku trasy do Wrocławia wciąż obowiązuje ruch wahadłowy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~tutejszy 29-06-2007 11:18
Urzędasy zawsze muszą mącić, aby tylko zaistnieć. Polikwidowali pociągi, a teraz chcą pozbawić nasz region jedynego połączenia drogowego. Droga przez Lubawkę jest dla tranzytu międzynarodowego transportu, niech więc potrzebujący budują ją sobie za własne pieniądze. My tu żyjemy w głównej mierze z turystyki i dlaczego jakiś nierób z urzędu marszałkowskiego ma nas pozbawiać dochodów przez utrudnianie dostępu do nas?
~:–) 29-06-2007 11:19
Jak zwykle ręce opadają...buuu
~Maleństwo 29-06-2007 11:30
To niech się Urząd Marszałkowski puknie w tą swoją głupią głowę... Już to widzę jak cała Jelenia jadąc do Wrocka mknie na Lubawkę. Coś to śmierdzi jakimiś lewymi interesami. Może któryś z pracowników Urzadu wybudował sobie dom w pobliżu i narzeka na stan jezdni stąd ten pomysł? Brawa dla radnych Zawiły i Pokoja... W końcu dobra decyzja, ta droga powinna być poszerzona już dawno. A że ludzie narzekają że stoją w korkach? Jak skończą robić drogę to przestaną i docenią...
~KIEROWCA 29-06-2007 11:36
<H3>NO TO CIEKAWE... WIĘC Z JELENIEJ GÓRY DO LUBAWKI, POTEM DO LEGNICY I W KOCU DO WROCAWIA – W SUMIE <b>180 km</b> ZAMIAST 120 – JADÁC NAWET 150 KM AUTOSTRADĄ, TO I TAK CZAS BĘDZIE OK 2h – WIĘCEJ NIŻ PRZEZ BOLKÓW! </H3> <H2>GRATULACJE DLA DEKLI!</H2>
~Śmierdzące interesy 29-06-2007 11:37
Łajdackich zamiarów nigdy dość. Urząd marszałkowski nie raz wykazywał wrogie nastawienie do Jeleniej Góry. Co nie pasuje wrocławiowi do jego wyobrażeń o charakterze regionu niszczy to wszelkimi sposobami. Tak właśnie wygląda ten wspaniały i zrównoważony rozwój po reformach solidarnościowych z 1999 roku. Od początku ta cała solidarnościowa refoma administracyjna cuchnęła interesami kilkunastu miast, w których mają siedziby urzędy wojwódzkie.
~Iza 29-06-2007 11:54
No tak, Legnica–Lubawka, czyli KGHM ma mieć wygodnie.
~K2 29-06-2007 12:02
Proponuję w związku z tym pomysłem aby pan Marszałek zmienił również swoje nazwisko z ŁOŚ na ŁOSIAŁ.Będzie to w zgodzie z nowym pomysłem.
~EBE 29-06-2007 12:03
Brawa dla geniuszy z Urzędu Marszałkowskiego ! Ale ja mam jeszcze lepsze rozwiązanie. I krok – zlikwidować wszelkie połączenia Jeleniej Góry z Wrocławiem II krok – nas mieszkańców przenieść do Wrocławia i dać pensje urzędników z Urzędu Marszałkowskiego III W/ w urzędników przenieść do Jeleniej Góry i kazać żyć za nasze pensje w zgodzie z ich wizjami. Czy Szanowni internauci uważają mój pomysł za warty uwagi ? Pozdrawiam: EBE
~do Śmierdzącego interesu 29-06-2007 12:06
Buraku g... ma do tego reforma "solidarnościowa" tylko wybory ostatnie jakie były . Trzeba było iść , głosować i wybrać kogo trzeba . Cały czas rządzą komuchy i ich kolesie ... od kilkunastu dobrych lat ....
~zibi 29-06-2007 12:17
nalezy bezwzglednie zabiegac o jak najszybsza modernizacje calego odcinka z Jeleniej do Bolkowa, laczas sily w walce o zmiane planow i utrzymanie drogi miedzynarodowej przez Jelenia Gore, zamiast przez Lubawke. Nienawidze wrocka i urzedasow z tego zakichanego miasta. Ich krotkowzrocznosc jest porazajaca
~cr@zy 29-06-2007 12:23
Moment, a do Lubawki jak dojechać? Przez przełęcz Kowarską? Bezpieczeństwo w zimie i odśnieżanie tamtejszych dróg pozostawiaja wiele do życzenia...
~xyz 29-06-2007 12:47
Jak to przez Lubawkę? A może jeszcze przez Berlin? Wracając raz z Wrocławia nie mogliśmy jechać przez Maciejową (powódź) i trzeba było odbić na Wojcieszów i dalej do Dziwiszowa. Jechały wtedy tłumy samochodów osobowych i ciężarowych.Ta droga jest bardzo wąska i kręta. Max. rędkość przy tym ruchu i natężeniu to 5 km/godz. Nasunęła mi się wtedy taka myśl. Gdyby z jakiegoś powodu Kotlina Jeleniogórska została skażona – tyle wtedy się mówiło o terrorystach – ludność nie miała by możliwości wydostania się z tych terenów. Wszyscy byśmy tu padli jak muchy lub staranowalibyśmy się nawzajem na jedynej drodze. Ale co tam ważne że Wrocław organizuje EXPO, Mistrzostwa i inne tam imprezy promujące miasto. Co tam Jelenia Góra.
~Valenrod 29-06-2007 12:54
Zapraszam na stronę urzędu marszałkowskiego, tam jest do pobrania Regionalny Program Operacyjny na lata 2007–2013. Zobaczcie, jak tam jest poprowadzona droga JG–Wrocław. Kończy się w okolicach Kamiennej Góry. ( Ciekawe, czemu jakoś nikt o tym wcześniej nie mówił?!?!?)Widocznie ktoś miał już wcześniej taki plan, a propozycja z artykułu jelonki, to tylko kolejny etap tego planu. Nie można rozdzielać pieniędzy na drogi tylko na podstawie liczby mieszkańców regionu (Kotlina Jeleniogórska to w sumie tylkook. 160 tys. mieszkańców), a le trzeba wziąć pod uwagę ruch na drogach – wiadomo, że oprócz tranzytu na Czechy, jeszcze przyjeżdżają setki tys. turystów. Choć to ostatnie może się niedługo skończyć, jak tak dalej pójdzie...
~krakers 29-06-2007 13:17
kiedy juz zniknie polaczenie z gorami (karpaczem i szklarska), nie bedzie turystow, wowaczas spokojnie bedzie mozna zrownac ten odcinek karkonoszy i usypac nowe gory w okolicach wroclawia....sprawa rozwiazana...:0
~Wywrotowiec 29-06-2007 14:43
Proponuję aby pójść jeszcze dalej. Wystąpmy do rządu czeskiego o przygarnięcie do Czech. Będziemy wtedy mieli znacznie bliżej do stolicy, od Pragi do Jablonca autostrada i dalej do Harrachova całkiem przyzwoicie. Wystarczy zrobić obwodnicę Szklarskiej Poręby i już jesteśmy w Jeleniej.
~Mieszkaniec Kaczygrodu 29-06-2007 15:35
Wywrotowiec!Popieram!Spier....jmy z tego poronionego kraju.Jestem za przyłączeniem do Czech!Tam droga gminna czy jeszcze podrzędniejsza jest lepsza niż w Polsce krajowa.Np.z J.G do Legnicy przez Nowy Kościół.Jestem za tym aby Kotlinę Jeleniogórską przyłączyć do Czech!!!! do stolicy czyli Pragi mielibyśmy ze 160 km,a do zakichanej warszawki jak daleko!Oni pewnie nawet nie wiedzą gdzie leży takie miasto jak J.Góra!
~cr@zy do Wywrotowiec i Mieszkanca Kaczygrodu 29-06-2007 15:57
I pociagi przywroca...
~baff 29-06-2007 16:51
a włączyć rejon jeleniogórski do Czech albo iść na całość i do Niemiec i po ptakach.
~Tryton 29-06-2007 17:11
prawda jest taka że władze Jeleniej Góry mocno pracowały żeby uczynić z tego regionu zacofany i biedny skrawek Dolnego Śląska. To nasze władze zabiegały gorąco o odsunięcie autostrady ze Szczecina możliwie jak najdalej od Jeleniej Góry, to władze Jeleniej Góry opowiadały o świetlanej przyszłości tego miasta jako miasta turystycznego nie zabiegając o inwestycje przemysłowe, podczas gdy inne miasta tworzyły strefy ekonomiczne. To władze tego miasta i różnej maści urzędnicy w imię ochrony przyrody, krajobrazu, zabytków itp. skutecznie zniechęcali i zniechęcają do inwestowania na większą skalę, blokując rozwój tego miasta i regionu. Jelenia Góra ma coraz bardziej marginalne znaczenie na mapie Dolnego Śląska, bo na takie sobie mocno zapracowała. Odpowiednie do znaczenia jest również traktowanie jej przez władze wojewódzkie. Teraz władze nasze budzą się właśnie "z ręką w nocniku" usiłując zwalić zastój w JG na barki Marszałka Województwa. Śmieszne jest narzekanie że kwitnący Wrocław nie liczy się z interesami Jeleniej Góry, nie liczy się bo umierająca Jelenia Góra nie jest partnerem do rozmowy dla Wrocławia. Nie bądźmy naiwni nikt się tutaj z nami w imię "dobra Dolnego Śląska" liczyć i dzielić pieniędzmi nie będzie, nikt nie będzie wspierał naszego podupadającego miasta w kosztem miast rozwijających się w imię "solidarności". Nie łudźmy się że przy rozdziale środków będą się liczyć nasze potrzeby, liczyć się będzie liczy dynamizm i siła przebicia Jeleniej Góry, dwie cechy których temu miastu od lat brakuje.
~do"baff" 29-06-2007 17:31
Swietny pomysl!Jestem za przylaczeniem do Niemiec i powrotem Sudetenland'u.
~rat 29-06-2007 20:31
a ja to już dawno pisałem :P przyłączamy się do Czech!
~pomyłka 29-06-2007 22:03
radni w sejmiku czynili starania już po wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę – modernizacja drogi w Kaczorowie to niedopatrzenie decydentów we wrocku
~do kierowcy! 29-06-2007 22:22
ale bzdury piszesz!dzisiaj jechalem do katowic i 280km przejechalem w 2godz 40min.wiec ty chyba jezdzisz rowerem!!!
~bodzio z Simetu 29-06-2007 22:58
Pierdoły gadacie ,towarzysze pomozecie to do roboty. budowac drogę do Zaclerza w Czechach bo tam wypływa Bóbr a potem rzeką do Szczecina
~do EBE 30-06-2007 0:23
ta..., dobrze gadasz, polewam, na zdrowie:)
~obcy 30-06-2007 0:55
Na taką pozycje Kotliny Jeleniogórskiej uczciwie pracowała ekipa Józefa przez 2 kadencje, a sprawę zakończy "dochtór"Obrembalski. Jakich se wybieraliście takich macie
~Do wywrotowiec. 30-06-2007 8:32
Voda hučí po lučinách, bory šumí na skalinách, v sadě skví se jara květ, zemský ráj to na pohled! A to je ta krásná země, země česká, domov můj! 100% za przyłączeniem do Czech!
~Cep 30-06-2007 21:10
Najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to, ze Czeski odpowiednik ministerswa transportu wcale nie jest zainteresowany droga w kierunku Lubawki!!!
~Spójrz na mapę 1-07-2007 12:48
Bo po co Czechom droga do Lubawki? Wystarczy spojrzeć na mapę. Oni mają poprowadzone swoje drogi (autostrada) do Liberca (ok. 35 km od granicy w Jakuszycach). Do Lubawki z Hradec Kralowe jest dwa razy tyle, no i co niezwykle istotne po czeskiej stronie nie ma szczególnego uzasadnienia dla budowy tej drogi.
~LECH 5-07-2007 12:49
Do Trytona. Masz brachu rację – nasi rajcowie to cieniasy dbające o własną kabzę a resztę mają w poważaniu. A co mają powiedzieć takie pipidówy jak Kaczorów i Bolków?
~mada 18-07-2007 14:36
Większośc z was ma rację, ale jak słysze pajaca, który żyje porzeszłośćią i zwala to na jakąś komunę (a pewnie w czasach PRL rżnął w tetrę) majć się za eksperta to ręce opadają. A wystrczy trochę histori i to tej najnowszej. Po pierwsze kiedy i z czyich rządów Jelenia Góra została województwem i co się z tym wiązało w sensie ekonomicznym. Po drugie kiedy Jelenia Góra przestała być wojwództwem i co się z tym wiązało w sensie ekonomicznym. Za sygnalizowałem tylko te dwa tematy bo można by natym zrobić habilitację. Dociekliwi jeśli będą chcieli to poczytają fachowe publikacje i znajdą tam dla siebie odpowiedź. Zgadzam sie z opinią TRYTONA i XYZ. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group