• Poniedziałek, 18 listopada 2019
  • Godz. 4:03
  • Imieniny: Anieli, Romana, Klaudyny, Karoliny
  • Czytających: 2750
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Spłonęły trzy hektary ścierniska

Wiadomości: WOJCIESZYCE
Czwartek, 21 sierpnia 2008, 16:01
Aktualizacja: 17:43
Autor: Mar
Podczas prac polowych w pobliżu Wojcieszyc, od maszyny do prasowania słomy zapaliło się ściernisko oraz sama maszyna. Na miejscu pożar dogaszają trzy jednostki straży pożarnej oraz mieszkańcy wsi.

Niestety, ogień pochłonął trzy hektary słomy i zagrażał rozprzestrzenieniem się na las i inne pola.
- Sytuacja jest już opanowana, ale akcja gaśnicza jeszcze trwa – powiedział dyżurny jeleniogórskiej straży pożarnej.

Wozy bojowe miały sporo problemów z dojazdem na miejsce z powodu wąskich i krętych dróg na polach między Wojcieszycami i Rybnicą.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (26) Dodaj komentarz

~mcm 21-08-2008 16:32
Chyba w WOJCIESZOWIE a nie wojcieszycach...widzialem panorame jeleniej i zdecydowanie nie dymilo sie w wojcieszycach ;p
~lalala 21-08-2008 16:55
chyba między Wojcieszycami a Rybnica
~ 21-08-2008 17:22
to w końcu gdzie paliły się te trzy hektary niedaleko Wojcieszyc czy Wojcieszowa
~taa 21-08-2008 18:22
z tego co ja widziałem to paliło się w okolicach Wojcieszyc !!!
~lol2 21-08-2008 19:29
aaa super hiper szybka jednostka OSP WOJCIESZYCE...du.....y nie ruszyla nawet do pozaru w swojej miejscowosci...haha ta jednostke powinni zlikwidowac bo fakty sa takie ze PSP JRG 1 jest szybciej na miejscu niz WOJCIESZYCE!!
~ 21-08-2008 20:04
dym szedł od Wojcieszyc
KochaSJG1983 21-08-2008 20:25
Paliło się pomiędzy Wojcieszycami a Rybnicą. Pożar gasiły trzy jednostki straży pożarnej. Nie jestem w stanie określić, które to były jednostki, ale na pewno wśród tych jednostek była JRG PSP nr 1 Jelenia Góra...
nol_ 21-08-2008 21:10
pożar może i piękny tylko szkoda robaków
~panter 21-08-2008 22:05
z tego co wiem to ta powierzchnia była ponad 15ha, a poza tym w hekterach to chyba się powierzchnię mierzy, więc raczej 3ha ścierniska (pokrytego nie zebraną słomą), a nie 3ha słomy.
piipi 21-08-2008 22:48
...do - [~nol..]..a co,..na ryby chodzisz ?.~Czy "zalewasz" robaka ?.
HankaOdRumcajsa 21-08-2008 23:33
panter! ...jaśniej bo ja z miasta!...
~taa 21-08-2008 23:44
a ktoś tu sie ostatnio kłocił że OSP Wojcieszyce to tak szybko do każdego pożaru wyjeżdza a tu o ...?????????
~do lol2 22-08-2008 0:02
zgadzam sie z tym ;] jestem z okolicznej jednostki OSP gminy STARA KAMIENICA i czesto bywa ze OSP WOJCIESZYCE nie wyjedzie do pozaru albo dojezdza z wielkim opóznieniem. Jestem pewien ze nawet samochod bojowy dojedzie do akcji w wojcieszycach szybciej niz osp az z JRG 2 z ul. Sudeckiej...czyz nie tak? rejon wojcieszyc przydzielilbym OSP PIECHOWICE bo sa o wiele aktywniejsi. pozdrawiam :)
KochaSJG1983 22-08-2008 7:17
Do ~taa: Była kłótnia, że OSP Wojcieszyce szybko wyjeżdża do pożarów, ale zdarzają się też przypadki, że zbyt długo trzeba czekać na wyjazd jakiejkolwiek OSP do pożaru. Takich przyczyn może być wiele i na pewno jedną z nich jest brak kierowcy. Tylko w niektórych OSP wprowadzono taką zasadę, że kierowcy mają dyżur w remizie OSP i za to im płaci gmina, jeśli się nie mylę...
KochaSJG1983 22-08-2008 9:54
Do ~lol2: Zgodzę się z Tobą, że często OSP Wojcieszyce nie wyjeżdża do pożaru i zamiast nich wzywani są właśnie strażacy z JRG 1 oraz okolicznych miejscowości w gminie lub z poza gminy. Szkoda pieniędzy na taką jednostkę, a jej teren przekazać pod opiekę OSP Piechowice lub jakąś bliższą, czyli OSP Stara Kamienica lub OSP Sobieszów. W tym, że szybciej byliby strażacy z JRG 2 też się zgodzę. Jednak weź pod uwagę, że strażacy z OSP Wojcieszyce nie siedzą non-stop w remizie, bo to jest Ochotnicza Straż Pożarna. Jednak, jeśli dochodzi to takich scen, że nie wyjeżdżają do pożaru we własnej miejscowości to musi być coś nie tak...
~piechowiczanin 22-08-2008 12:36
do KOCHASJG: Nooo jezeli jakas klotnia byla... to nie wiem nie wnikam... ale OSP WOJCIESZYCE to prezna jednostka z tego co wiem...chlopaki naprawde z duzym poswieceniem biora udzial w akcjach. Zmienic kilka osob tam i zrobic tak jak mowisz ze kierowca ma dyzur...no ale zeby nie wyjehac do pozaru we wlasnej miejsowosci to naprawde zenada...pzdr ;)
KochaSJG1983 22-08-2008 13:22
Do ~piechowiczanin: Nie wiem naprawdę, jak jest z mobilnością OSP Wojcieszyce, ale parę razy pokazali, że nie są zbyt prężną i mobilną jednostką. Jednym z takich przykładów to właśnie ten, jak wczorajszy pożar ścierniska. Wracając do tematu pożaru to naprawdę musi być żenada, żeby nie wyjechać do pożaru w swojej miejscowości. Pewnie za OSP Wojcieszyce byli strażacy z OSP Stara Kamienica lub OSP Barcinek oraz dwa samochody z JRG 1. Po kiego utrzymywać taką jednostkę, która nie jest mobilna i nie daje efektów?
~do wszystkich 22-08-2008 16:56
Nie wiecie jak było, także nie zabierajcie głosu, nikt nie ma dyżurów w OSP i niestety tak bywa że nie można było wyjechac. Ciekawe jak to jest w poszczególnych miejscowościach Gminy Stara Kamienica...Pozdrawiam i raczej przemyślcie to co piszecie...
KochaSJG1983 22-08-2008 18:02
Do ~do wszystkich: Owszem są dyżury w OSP, gdzie kierowca przez 24 godziny na dobę czuwa...
~do do wszystkich 22-08-2008 20:01
no to moze powiesz jaka byla przyczyna ze NIE MOZNABYLO WYJECHAC? ? ?... no troszeczke dziwne...jesli jeden kierowca nie moze to od czego jest drugi?
~do wszystkich 22-08-2008 22:56
Przypominam że to jest OSP, i nikt nie ma obowiązku trzymać dyżuru tak jak to jest w PSP albo OSP KSRG . A jeżeli chodzi o kierowców to jak dwóch nie może to co proponujecie...?Większość członków każdej jednostki OSP pracuje i nie zawsze jest na miejscu... Do KochaSJG1983-akurat przy tym pożarze nie było OSP Starej Kamienicy ani Barcinka...
KochaSJG1983 23-08-2008 7:19
Do ~do wszystkich: Wiem, że OSP poza KSRG nie ma obowiązku trzymania dyżuru i sam napisałeś, że w OSP nie ma dyżurów. Mogłeś od razu napisać, że Ci chodzi o OSP z poza KSRG. Zdarzają się OSP w KSRG, które zatrudniają kierowców, którzy pełnią stałe dyżury przy telefonach w remizie i odpowiadają za przygotowanie wozów bojowych wyjazdów. Tak jest w Szklarskiej Porębie, jeśli chodzi o taki przykład. Wracając do pożaru to pomyliłem się, ale na bank byli z JRG 1 i pewnie jakaś OSP.
~marcino del krajano x) 23-08-2008 19:19
do wszystkich : ZGADZAM SIE Z TOBA W 100 %...OSP w tym przypadku Wojcieszyce ale i tez kazda jednostka OSP w Gminie..nie ma obowiazku pelniena dyzuru...Kochas jak zwykle przegina troszeczke...ja bardzo chcialbym sie dowiedziec kim on jest ze wypisuje takie rzeczy..a co do LOL2 co Ty mozesz wiedziec... na pewno jestes z Malej Kamienicy gdzie tam stoi zuczek na dodatek niesprawny...ktory z gorki nie moze wychamowac.. a Ty mowisz ze OSP WOJCIESZYCE nie wyjezdza do akcji... haha zalosny jestes gosciu...rowniez i KOCHASJG jestes zalosny...bo co twoja jednostka w sobieszowie czy gdzies tam jest taka super hiper mega szybka? pozdrawiam hahaha....pamietam akcje gdy OSP SOBIESZOW DO AKCJI DOJECHAL W 25 MINUT... bylem swiadkiem tego...wiec popatrz na swoich...
KochaSJG1983 24-08-2008 7:15
Do ~marcino del krajano x): Tak se tłumacz. Nie wyzywaj mnie od żałosnych, ponieważ nie życzę sobie tego, żeby tak do mnie pisano. Piliśmy piwo? Nie, więc sobie oszczędź... Wracając do tematu to widać, jak OSP Wojcieszyce jest mobilna, jeśli nie wyjeżdża do akcji w swoim terenie. Już jest lepsza OSP Sobieszów. To, że oni dojechali do akcji w 25 minut to przypadek przy pracy znając życie. Wielokrotnie widziałem, jak strażacy z OSP Sobieszów radzą sobie samodzielnie w akcjach i dobrze im to idzie. Nie pisz, że OSP Sobieszów to gorsza jednostka od OSP Wojcieszyce. Tak się składa, że OSP Sobieszów jest bardziej mobilną jednostką od OSP Wojcieszyce. Tyle na ten temat...
~do kochas 24-08-2008 16:46
Kochas wszysto jest fajnie...tylko dlatego ze dofinansowanie sobieszow dostaje z miasta...a prawda jest taka ze nie potrafia zadbac o swoj samochod...jest pordzewialy i tak dalej... wiele razy widzialem ten samochod.. i nie jest zbyt rewelacyjny...jesli mowisz ze rejon wojcieszyc przydzielilbys piechowicom...to ja powiem tak ..REJON SOBIESZOWA przydzielilbym do piechowic ;)...poniewaz piechowice do sobieszwoa szybciej dojada niz do wojcieszyc..w tym przypadku del krajano cos tam..ma racje
KochaSJG1983 24-08-2008 21:53
Do ~do kochas: Myślisz, że dostanie nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, który zastąpi Stara 244 z OSP Sobieszów to jest takie hop siup? Tutaj się mylisz. Wszystko to jest spowodowane tym, że brakuje pieniędzy na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego, który zastąpi Stara 244. Weź pod uwagę to, że w gminie Jelenia Góra masz trzy jednostki OSP, a tylko OSP Sobieszów posiada "beczkę", co oznacza, że jest najczęściej wzywana z OSP gminy Jelenia Góra. To oznacza, że OSP Sobieszów jest mobilną jednostką ochrony przeciwpożarowej, która zalicza się do jednych z najlepszych w powiecie. Może mają oni poczciwego Stara 244, ale widać, że chłopaki starają się go utrzymywać w należytym stanie. Jeśli masz zamiar obwiniać strażaków OSP Sobieszów za to, że ich samochód bojowy jest zardzewiały i takie tam to nie wiń ich za to. Gdyby były pieniądze to już dawno by mieli lepszy samochód od tego, co mają teraz. Dodam Ci jeszcze jedno. Pamiętaj, że w każdej OSP są problemy związane z samochodami bojowymi, więc nie należy się dziwić, że w Polsce brakuje pieniędzy. Wiadomo, że w pierwszej kolejności pieniądze dostanie OSP włączona w struktury KSRG, a dopiero potem ewentualnie pieniądze przeznaczane są dla jednostek OSP z poza KSRG.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group