• Sobota, 20 kwietnia 2019
  • Godz. 18:20
  • Imieniny: Agnieszki, Czesława, Mariana
  • Czytających: 4974
  • Zalogowanych: 9
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

"Solidarność" wzywa do udziału w Narodowej Demonstracji

Wiadomości: Region
Poniedziałek, 9 września 2013, 12:42
Aktualizacja: 12:48
Autor: Org
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od 11 września br. rozpoczynamy ciąg akcji protestacyjnych. Dlatego wzywamy wszystkich: związkowców, organizacje pozarządowe, organizacje polityczne, zwykłych obywateli do udziału w Narodowej Demonstracji – apeluje przewodniczący Zarządu Regionu Jeleniogórskiego NSZZ „Solidarność” Franciszek Kopeć.

- Wyjeżdżamy w nocy z 13 na 14 września i uczestniczymy w wielkiej demonstracji w sobotę 14 września. Koszty przejazdu pokrywa NSZZ Solidarność. Miejsce zgłoszenia: Region Jeleniogórski NSZZ Solidarność, ul. 1 Maja 25, Jelenia Góra, tel (75) 64 15 912, e-mail: soljg@solidarnosc.org.pl. Należy podać: imię i nazwisko, miejscowość oraz telefon kontaktowy - informuje Franciszek Kopeć.

- Szereg antyspołecznych, antypracowniczych decyzji rządu, a przede wszystkim lekceważenie i pozorowanie dialogu społecznego zmuszają nas do podjęcia zdecydowanych działań protestacyjnych. W taki sam lekceważący sposób traktowane są inne grupy społeczne. Nikt z rządu nie przejmuje się problemami rolników, nauczycieli, niepełnosprawnych. Nikt w rządzie nie rozwiązuje problemów służby zdrowia, oświaty, opieki społecznej – argumentują organizatorzy demonstracji.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (57) Dodaj komentarz

~ 9-09-2013 12:59
http://030267.salon24.pl/532482,nie-kupujcie-auta-u-ligezy
~IZA 9-09-2013 13:12
i co przyjdzie ze strajku??, no,chyba ze w dniach wolnych od pracy..Albo po fajrancie..Dlaczego prywatni przedsiebiorcy nie strajkuja,ani ich pracownicy>>??Nie dajcie sie wkrecic pseudo/ dzialaczom zwiazkowym..Nie wierzcie w ich dobre intencje, za takich jak Wy biora niezla kase..Zapytajcie sie w swoich zakladach pracy!!!Oni zyja z mieszania wsrod zalogi..
~ 9-09-2013 13:28
Trzeba protestować, bo nas wykończą. Takiej Polski, bogatych szubrawców z partyjnego nadania nie chcemy. Pracownika zmieniają w niewolnika przy poparciu rządu. Rządzą Mordasewicze i inne barachło typu Lewiatan.
~taa 9-09-2013 13:36
Solidarność hehe !!!
~to sem jo 9-09-2013 14:19
niech jada niech nie wracaja ...zamarzyło sie nierobom ze socjalizm ma wrocic....
~ 9-09-2013 14:58
Znam taka jedna pania z Tauronu. Jest dzialaczka Solidarnosci i przewodniczaca Zwiazkow Zawodowych w tejze firmie. Protestuje i strajkuje calymi dniami, bo siedzi dzien i noc na Facebooku. Czy o TAKE Polske walczono?
rymcycymcy 9-09-2013 15:18
Też jestem za powrotem komuny ! :) ...wtedy było łatwiej coś ukręcić na lewiźnie ! ...babcia mi opowiadała ;)
~Niewolnik 9-09-2013 16:31
Trzeba powiedzieć dość i protestować. Z drugiej jednak jestem zwykłym robolem w prywatnej firmie. I pojadę na przykład strajkować. I co? I po powrocie czeka na mnie świadectwo pracy. Taki może być scenariusz uczestnictwa w strajku. Bo w takim kraju żyjemy. Więc lepiej jak nie będę się wychylał. Owszem nie podoba mi się nasz rząd. Ale co poradzę? Większość firm jest prywatnych i robią jak im się podoba. A jak się pójdzie do Inspekcji Pracy to owszem pomogą i załatwią cwaniaka szefuncia. Ale wtedy takie bajki na nasz temat naopowiada, że w całym okręgu pracy nie znajdziemy. I co? Zęby w ścianę i kołkiem się zatkać. Jestem zwykłym obywatelem do którego też jest skierowane zaproszenie (czytamy w artykule). Nawet bym pojechał. Ale boję się, że może mieć to odwrotny skutek - kij ma dwa końce
~ 9-09-2013 16:40
A msza, a msza gdzie?" Ja się pytam, pytam się ja" ( zapożyczyłam se frazę od kogoś, nie pamiętam, ale mi się podoba). I pytam się ja , ja się pytam : To ilu trza będzie przerzuci za tyłki przez płot i ile styropianu trza przygotować ? Hę?
~PL 9-09-2013 17:41
A jak będą jechać pociągiem to nich pociąg stanie w szczerym polu i zaczna strajk kolejarze a w pociągu związkowcy he he
~vvvv 9-09-2013 18:45
najlepiej cicho siedzieć i telepac się przed wyzyskiep panow prezesów.wozących się w czarnych bmw i kpiących z ciężko pracujących ludzi .oto dobrobyt naszego rządu i wszystkich nierobów za nasze pieniądze.Cały sejm a na pewno senat do likwidacji
~Gośc 9-09-2013 19:29
PO wiem tak nie podoba mi sie to jak nami rzadza te ... typu Wałesa ,Mazowiecki ,Tusk czy też Kaczynski ,bo nie o taka Polske ja strakowalem w 80 latach nie po to na steropianie spalem zeby teraz na czarno pracowac i niewiedziec czy te ... z rzadu zapewnia mi godziwa emeryture ,ale coz ja tych ... wybieralem do sejmu i senatu po to zeby teraz jedne z drugim zarabiali tysiace a ja te grosze pracujac na umowie smieciowej i w niedziele i swieta ,a przeciez mialo byc tak cudownie bo chcielismy chleba i woelnych sobot ,to mamy ciezka i za grosze robote na smieciowych umowach wiec moze i bym pojechal strajkowac ,ale nie zeby tam jape drzec tylko konkretnie Tuska i tych matołów z sejmu do lopaty pogonic i niech pracuja po 12 godzin za 1250zeta miesiecznie ,a inaczej to psu na bude sie zda..
~a Ka 9-09-2013 21:12
A Kaczyński ile dni w swoim życiu przepracował?komuno wróóóóć.Ale to se ne wratki.
~Leszek W 9-09-2013 21:14
Nie o takie Polskie walczyłem!!!! Ni jade bo w tem kraju nie ma roboty na ludzi z moim wykształceniem!!!!
~ 9-09-2013 21:36
@ 09-09-2013 21:12 | ale on trochę pracował, a raz nawet pracował w charakterze premiera, czyli robił to co obecnie panujący. Reszta na wikipedii. Tam podają, że pracował przez ok. 25 pierwszych lat dorosłego życia, a potem to już tylko ZASIADAŁ. Czyli robił to samo co jemu podobni z każdej jednej partii, która była u władzy. Polityka to łatwy chleb, tylko trzeba mieć znajomości i urodzić się w rodzinie, która zawsze tym się zajmowała, bo to przechodzi z rodziców na dzieci, a ostatnio nawet z mężów na żony albo na oboje równocześnie, czasem tylko barwy się zmieniają na te, które są zgodne z panującą koniunkturą. A czasem jest tak, że ktoś zasiada w jednej partii, ale popiera inną zamiast swojej, a najczęściej tę, która jest u władzy. I wtedy to już nie wiadomo, w jakiej kto jest partii.
rymcycymcy 9-09-2013 22:14
Jak pomyślę, że na cały jeden dzień wyjadą najpracowitsi mieszkańcy regionu ! :) ...to się martwię, jak nasza gospodarka się po tym podniesie ?! :)
~zebrały się 9-09-2013 22:24
tu same dzieci komuchów i pełowców (to to samo) - wiadać to PO w wpisach
~ 9-09-2013 22:30
cymcyrymcy, jakbyś pracował na umowie śmieciowej to by ci było wszystko jedno czy stracisz pracę. W Grecji pracownicy najemni zarabiają półtora raza lub nawet dwa razy więcej niż Polacy w swoim kraju, ale to w Grecji jest kryzys, a nie u nas. Ten, komu dobrze, a tobie na pewno, nie wybierze się na jakieś strajki, dlatego ja też się nie wybieram, ale współczuję innym na umowach śmieciowych albo pracujących całkiem bez umów, bo pracodawca nie chce jej zawrzeć, a całkiem bogobojni pracodawcy takie praktyki stosują, tacy, co często i dużo klęczą pod figurą.
rymcycymcy 9-09-2013 22:56
09-09-2013 22:30 | ~ | ...masz rację - nigdy nie pracowałem na śmieciowej, bo taka umowa daje niskie zarobki ! :) ...wymyśliłem coś innego ! ...to jest wybór zupełnie indywidualny ! rozumiesz ? ...kiedyś śmiali się ze mnie, że nie chodzę na mecze, piwko i takie bzdety ...tylko jakieś tam sprawy (ew. panienki ;) ...teraz ci sami przychodzą pożyczyć, bo im brakuje do ...flaszki ! :) ...i pożyczę, bo oni są już pod sufitem ! :) ...mimo, że na poziomie piwnicy ! ;) ...to wybór osobisty, to właśnie wolność ! :) ...o take Polske własnie walczyli moje pradziadki ! :)
~ 9-09-2013 22:59
solidarność , śmiechu warte, pasibrzuchy i tyle
~skumbriewtom 9-09-2013 23:01
w latach 80 strajkowalismy nie patrząc na fakt utraty pracy czy inne szykany, dzięki temu mozemy dziś strajkować i wypowiadać własne opinie.Trzeba patrzeć w przyszłość dla dobra ogólu.
rymcycymcy 9-09-2013 23:04
...a Grecy ? ...co to za przykład ? Państwo wolnego rynku zwalone pozbawionym sensu socjalem ...tam powinien być poziom Skandynawii, a oni ledwie 1,5 poziomu jakiegoś Poland ! :) ...obciach na całe Euro ! ...generalnie, im dalej na pd to więcej leni ! :)
~ata 9-09-2013 23:58
25 lat przepracowałam zarabiałam konkretne pieniądze Zakład ogłosił upadłość teraz tyram jako niewolnik za 1200 zł w niemieckiej firmie . I co kużwa dobrze się żyje za 1200? Polskie sie nie opłacało ,ale niemieckie sie opłaca !! Polscy niewolnicy całe życie w niewoli Dlatego człowieka szlag bierze jak wymagają i poniewierają liżąc dupska a oni łacha drą z Polaków za 300 euro miesięcznie. tfuuu Kto dał przyzwolenie na płacę minimalna Kto cholera bo tyram i tyram i same długi tylko bo żyć z tego sie nie da . Dlatego SOLIDARBOSC do dzieła w WAs siła tych ubogich ludzi
~red 10-09-2013 6:30
Mam nadzieję, że w końcu rozpędzi się tą POlityczną zgraję Niersiołowskich, Buzków i inne dziadostwo. To zaraza wiele razy gorsza od komuny. Komuna była bardziej ludzka.
~ 10-09-2013 7:34
W ZGKiM z ulicy Wolności w Jeleniej Górze ala majstra porządkowego trzeba wywalić bo inaczej to ZGKiM popłynie bo będzie musiało drugą odprawę cwaniakowi wypłacić.Chyba że nie zdążą, bo podwładni którzy, odpracowują rzetelnie swoje zadłużenie czynszowe zlinczują go.Bo wyżej ... niż d... ma.Ale z tego co mi już jest wiadome to zajęła się tym telewizja.A Pan M. były klawisz niczego się nie boi bo ma plecy u Pana Dyrektora i robi co chce i jak mu się podoba. Nawet wszyscy pracownicy którzy są na całym etacie w ZGKiM zatrudnieni to się buntują przeciwko niemu.Ale nie martwcie się już nie długo większa część pracowników zgodziła się wziąć udział w tym programie i wywiadzie także wszystko wyjdzie na światło dzienne.
~ 10-09-2013 7:36
Ten facet jest nie ludzki!!!!!
~xxx 10-09-2013 7:36
Kolejna ekipa walczy o koryto a robociarz i tak dostanie w tylek, bo przecież nie o niego tu chodzi, jest tylko narzędziem - jak zawsze.
~ 10-09-2013 7:46
Kierowcy którzy ... mu wożą też mają go dość
~Lidka 10-09-2013 7:59
Tak to prawda ludzi ma za nic !On jest kimś a ludzie są nikim w jego mniemaniu.Są poniewierani,upokarzani przez niego.
~rumcajs54 10-09-2013 8:50
Przechodzę czasami obok siedziby Solidarności i uważam, że chcąc wzmocnić siłę swojego przekonywania do udziału w manifestacji to obok zachęty wizualnej powinna być jeszcze zachęta "mówiona", np. megafony. Taki np. butik bieliźniany z ul. Długiej co jakiś czas zatrudnia dj, fakt że marnego, ale głośnego.
~18 sqandal 10-09-2013 8:53
walczyć , tak ale nie pod szyldem solidarnosci to już nam się przejadło , ładnie wykiwali robotników . Solidarnośc ..... no cóz tylko nazwa pozostała po prawdziwej solidarnosci , teraz ...........szkoda słów
~Ewa 10-09-2013 9:31
Kto ma jechac?Wiekszosc mieszkancow siedzi za granica i zarabia na chleb.Szczegolnie mlodych.
~zaradny 10-09-2013 9:48
A czy wyjazd będzie poprzedzony msz, św.i kropidłem a może wymodlić sobie pracę przecieżw to wierzycie
~ 10-09-2013 11:32
DOLNOŚLĄZAK. Aktywiści "SOLIDARNOŚCI" powinni ustalić termin protestu na 17 września, gdyż w tym dniu 1981 r. "komuchy" zarejestrowały organizację, zwaną związkiem zawodowym. Manifestację można byłoby połączyć z obchodami rocznicowymi oraz pokazem trylogii filmowej wg A.Wajdy: "Człowiek z marmuru", "Człowiek z żelaza" i "Człowiek ze styropianu" - ostatnie dzieło wielkiego filmowca.
~Człowiek z 10-09-2013 12:54
No przecież ostatnim bohaterem Człowieka z ... był "Człowiek z tabletu". Prezentował go Pan prezio Kaczyński w sejmie a występował profesor Gliński.
~abraxas 10-09-2013 13:40
Marsz jest jak najbardziej słuszny i popieram idee natomiast wazne jest to aby nie wyniosl do wladzy sekty smolenskiej bo wtedy Polska sie mentalnie cofnie o lata swietlne
~nadzieja 10-09-2013 14:30
Zlikwidować dotacje dla partii i w ogóle partie, astronomiczne wynagrodzenia dla prezesów, parlamentarzystów, radnych. Wybrać ludzi sprawdzonych, działających na rzecz drugiego człowieka Tego się trzeba domagać strajkując. Pamiętajcie o tym --- to można wywalczyć POWODZENIA
~ 10-09-2013 14:39
Terazniejsza Solidarnosc to popluczyny dawnej prawdziwej Solidarnosci,brataja sie z OPZZ ta organizacja powstala w czasie trwania stanu wojennego,o co oni walcza,ano walcza o swoje stolki o 10 000 tys.miesiecznie za nic nie robienie,robotnika to oni Maja daleko,on ma byc tylko ,,przedmiotem"do utrzymania ich stolka.
~ 10-09-2013 14:44
niech protestuja wyobrascie sobie babcie 76 letnią ucząca w szkole Kaczynski chc jet madry ale nie uroczy to sie nie liczy w Polsce moze byc głupi ale urodziwy to dobry przywódca
~jm1609 10-09-2013 15:45
I co dalej po strajku, czy coś się zmieni ? Nie mamy innego wyjścia, chcąc utrzymać to co zostało wypracowane od 1989r i w pewnym stopniu dogonić Europę - musimy dalej ostro zasuwać. Nawet zmiana rządu nic nie zmieni. Niektórzy już zapomnieli co było wcześniej. To co dostaliśmy od Uni będziemy musieli kiedyś oddać, chyba że chcemy być drugą Grecją, to możemy przejeść, strajkować, bawić się w związki - wtedy może dla niektórych będzie lepiej. Co do ilości związków zawodowych w zakładach pracy to jest paranoja. Każdy przewodniczący nie musi pracować, ma zagwarantowaną pracę i wysoką kasę z podatków. Żyć , nie umierać. Dołóżmy jeszcze kilka organizacji związkowych - może będzie lepiej????
~turbo 10-09-2013 17:55
czy to Piotr Kulczyk wielki master z zgl
~ 10-09-2013 19:06
dość tej Platwormy w same dlugi nas wpędzili w taka bie już gorzej być nie moze co chcą to robia popierm strajki
~ 10-09-2013 19:48
@09-09-2013 22:56 | rymcycymcy - mi też nie przyszło łatwo zdobycie obecnej posady, jednak robisz błąd wrzucając wszystkich na umowach śmieciowych do jednego worka. Młodzież po studiach magisterskich nie może znaleźć pracy, nie mając znajomości. Oni też pracują na umowach śmieciowych wykonując zajęcia poniżej swoich kwalifikacji. Porozmawiaj z ludźmi, którzy mają dzieci po studiach, wyjeżdżające stąd do Wrocławia, bo nie ma dla nich pracy. Ta młodzież się uczyła, a nie ganiała na dyskoteki. Część z nich też pracuje na umowach śmieciowych albo są zatrudniani na okresy próbne BEZ WYNAGRODZENIA, aby mieć w papierach, że mają staż. Nawet instytucje państwowe wykorzystują tę młodzież, dając im umowy na trzy miesiące następnie jej nie przedłużając, a po nich następnym i znów następnym.
~www 10-09-2013 19:48
Namawianie przez Solidarność do strajków to tak jakby Hitler namawiał Niemców do nowej zwycięzkiej wojny. Ci działacze to powinni ze wstydu zapaść się pod ziemię. Przypomnijcie 21 postulatów. Młodzi nie wierzą że było tak z tymi postulatami. Np. skrócić czas oczekiwania na darmowe mieszkanie z 15 do 7 lat. Po nowych strajkach będzie tak dobrze że będą zazdrościć eskimosom..
~ 10-09-2013 19:56
CD. do 09-09-2013 22:56 | rymcycymcy - nie uważasz, że najlepiej dla wszystkich byłoby, aby jeszcze ta ekipa zmieniła cokolwiek w sprawie umów śmieciowych. Byłoby to z pożytkiem i dla ekipy rządzącej, i dla obywateli. Niedobrze byłoby, aby ktoś inny doszedł do władzy znów po głowach pracowników, jak w czasie przemian ustrojowych. W krajach europejskich jakoś sobie radzą bez umów śmieciowych tylko w Polsce wciąż pokutuje przekonanie, że najważniejsi są przedsiębiorcy i dla nich wszystko, a dla ludzi nic. Czy ty naprawdę uważasz, że każdy powinien założyć własną działalność gospodarczą i że wtedy będzie dobrze w kraju? Czy każdy po kolei musi mieć własny szpital, być samemu sobie policjantem, czy każdy ma mieć własną elektrownię, być krawcem, handlowcem, a wtedy pracownicy będą niepotrzebni?
~ 10-09-2013 20:04
do 19:48 - 21 postulatów NIGDY nie było wypełnione. WSZYSCY politycy o nich zapomnieli, łącznie z WAŁĘSĄ i jego inteligenckim (i robotniczym) otoczeniem. Obecnie Wałęsa mówi, że kazałby strzelać do strajkujących. Każda partia, która znów dojdzie do władzy na głowach robotników, po jakimś czasie o nich zapomni. Dlatego to obecna ekipa powinna coś uczynić dla ludzi w tej sprawie, a nie jakaś następna.
~ 11-09-2013 7:28
Przez solidarnosc upadla cala gospodarka socjalistyczna zaklady takie CELWISKOZA przestaly istniec. Majatek narodowy zostal rozkradziony. Najwieksze komuchy i tak do smierci beda przy korycie.
~ 11-09-2013 7:42
I dobrze trzeba jedynie cisnąć, bez przyciskania nic nie będzie w myśl zasady: świat może się obyć bez myślących, bo trzeba mu posłusznych, aby moc ich rolować na wszelkie sposoby. Protest to jedyna droga do obalenia tego systemu, innej nie ma, to tylko marzenia romantyków,że można inaczej coś osiągnąć w takim stanie rzeczy!!!
~wetyran 11-09-2013 9:30
Już raz Solidarność narobiła nam dobrobytu. Najpierw niech naprawią to co schrzanili. Za okres pracy w PRLu należałoby tych styropianowych bohaterów pozbawić wysługi emerytalnej, gdyż wówczas nie pracowali a jedynie rozwalali gospodarkę i państwo. Dwie lewe ręce i gęby pełne niedorzecznych oczekiwań to symbol ich postawy.
~Kaczor 11-09-2013 10:02
Dzisiejszej Solidarności nie chodzi o pracowników ale o powrót "pisu" do władzy. Lepiej pracować na zleceniach niż nie pracować wcale. Hasła typu " dla dora pracowników" są dla mnie kłamliwe i pełne hipokryzji. Więc się pytam: co oni tak naprawdę zrobili dla pracujących ludzi oprócz gadania i blokowania Warszawy?
~Jano 11-09-2013 16:16
Mowcie co chcecie ale bezczynnie siedziec i dawac sie ... to nawet pies nie pozwoli ,wiec niech strajkuja ,niech gonia ten rzad w ... bo nas zamecza te ... Tusk do lopaty do 67 roku ,a nie siedziec w sejmie i tylke gzac ... za nasze pieniadze i belkotac w mediach jak to cudownie jest w Polsce ,niech idzie do lekarza ale nie minsterialnego tylko do przychodni zboaczy jak jego minister sluzbe zdrowia reformuje ,zenada czlowiek na endo proteze czeka 7 lat a ma 87 lat to moze doczeka ,Solidarnosc jat dla wszystkich nie dla tylko tych co na gorze a Walesa ........... bo Ty wyszedles najlepiej na tym wszystkim ,a ci co tak na Solidarnosc psiocza t... typu Komorowski i inni przmieniency farbowane lisy ,jak tylko bym mogl to pojechal bym do tej Warszawy ,ale coz nie mam za co
~skumbriewtom 11-09-2013 22:53
Polacy poprą siębie wzajemnie w przypadku kiedy stracą uzyskane już prawa do godnego życia.Widzą i krytykują tylko tych którym jest lepiej.
~wic 12-09-2013 10:44
do turbo z 17 55 10.09.2013. Nie obrażaj porządnego człowieka. Pan Piotr to nie Mirosław F. o którym jest mowa w porannych postach
~ 12-09-2013 22:52
11-09-2013 07:28 | ~ | - mylisz się, bo Celwiskozę zamknął pan Rakowski, a nie Solidarność. Było wtedy hasło "Jest decyzja o zamknięciu Celwiskozy" - to była decyzja premiera Rakowskiego.
~xxxxxxx 15-09-2013 19:38
Taka ... jak Mirosław ....nie czuje się zagrozony, bo ma poparcie. w dyrektorze zakładu, bo co dyrektora obchodzi, że taka ... poniża ludzi, ma ich za nic. Ciekawe jak długo będzie bezkarny. Zwolnił się, popracował w prawatnej spółce, ale tam długo miejsca nie zagrzał bo musiał pracować, a nie pomiatać ludźmi.Pan dyrektor przyjął go ponownie, bo takiej ... ze świecą szukać. Ciekawe czy tu pracuje na umowie śmieciowej, bo wg prawa nie powinien być zatrudniony ponownie.
~ 1-10-2013 6:36
Każdy by chciał wziąć zajebistą odprawę i na nowo się przyjąć do tej samej pracy i jeszcze lepszego stanowiska.P. Mirosław jeszcze nie spotkał na swojej drodze kogoś kto się odwdzięczy za to pomiatanie ludźmi.Ale wszystko w swoim czasie , kiedyś ktoś nie wytrzyma . !!!
~ 1-10-2013 6:45
Gdzie tu solidarność ! Taką ... już dawno powinni wywalić na zbity pysk.Kiedyś był klawiszem w naszym areszcie i tam też ludźmi pomiatał to mu gnaty połamali,ale widocznie mało skoro w ZGlu robi to samo.Ludzie opamiętajcie się zróbmy pikietę pod RATUSZEM u PREZYDENTA bo żadne skargi u dyrektora nie pomogą ,przecież to są koledzy,po fachu do jednego wora trzeba ich wsadzić !

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group