• Sobota, 21 lipca 2018
  • Godz. 10:00
  • Imieniny: Dalidy, Daniela, Andrzeja, Wawrzyńca
  • Czytających: 3622
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Śnieżna droga krzyżowa

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 17 marca 2018, 7:10
Aktualizacja: Niedziela, 18 marca 2018, 10:09
Autor: WAC
Fot. WAC
Na jeleniogórskim Zabobrzu odbyła się wczoraj (16.03) po południu plenerowa droga krzyżowa. To jeden z elementów odbywających się w Parafii Św. Wojciecha tygodniowych misji świętych.

Wierni wyruszyli spod swojego kościoła o godzinie 15.00 na drogę krzyżową, którą tradycja chrześcijańska uznaje jako porę śmierci Jezusa Chrystusa.

Mimo śnieżycy dzieci, młodzież oraz starsi wędrowali ulicami Zabobrza rozważając tajemnice męki Pańskiej. Wśród modlących się byli harcerze, którzy przy poszczególnych stacjach przedstawiali sceny z drogi na Golgotę, jaką Chrystus przeszedł dwa tysiące lat temu.

Komentarze (106) Dodaj komentarz

~Obo 17-03-2018 7:21
O Boziu, XXI wiek! Wstyd.
~Sarna 17-03-2018 7:39
do: ~Obo (7:21)
Racja, to był cyrk. Widziałam gdy próbowałam w godzinach szczytu wrócić samochodem do domu, ale policja blokowała ulice.
~ 17-03-2018 10:11
do: ~Sarna (7:39)
Jeszcze gorzej miałem w Warszawie i w Berlinie. No, ale tam była " postępowa " Parada Równości !
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:49
do: ~Obo (7:21)
Czy moge spytac co w tym takiego wstydliwego? :)
~Ben Hur 17-03-2018 7:32
Uczyć się, książki czytać. Bo znowu będzie średniowiecze. Ludzie w kosmos latają, a tu taki cyrk.
~ 17-03-2018 8:40
do: ~Ben Hur (7:32)
Widać, że o tzw. Wiekach średnich pojęcia nie masz. Jeśli chodzi o naukę, to średniowiecze stało wyżej od oświecenia. Słyszałeś, że było inaczej...No cóż. Braki w wykształceniu...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:51
do: ~Ben Hur (7:32)
Tzw. "sredniowiecze", tak jak je ogolnie ludzie rozumieja, to nie religia, tylko brak zrozumienia dla odmiennych pogladow. I Pan takie sredniowiecze niestety reprezentuje...
~rysiek w swetrze 17-03-2018 21:31
do: ~Ben Hur (7:32)
Palańcie średniowiecze ? wybuduj zamek ,Niechby spróbował zaprojektować i wybudować średniowieczną katedrę. Może być nawet romańska, niekoniecznie gotycka. Ale bez pomocy komputera, bez dźwigów i betoniarek. Albo niech napisze księgę średniowieczną. Na pergaminie, inkaustem, który przez stulecia nie zmieni barwy - i ozdobi miniaturami, których barwy przetrwają próbę czasu - aż do dziś...i niech wykona gęsim piórem te wszystkie floratury. Oraz inicjały. No, może chociaż tyle.
~Kościelny 18-03-2018 0:13
do: ~rysiek w swetrze (21:31)
Albo niech spali na stosie jakąś czarownice :)
~Kościelny 18-03-2018 0:15
do: ~rysiek w swetrze (21:31)
Albo niech wstrzyma ziemię i ruszy słońce:)
~DD966 17-03-2018 7:36
Folklor,tradycja a gdzie wiara? Kiedy zaczną celebrować "miesięcznice"? To też akt religijny.Krajem rządzi STRACH.
~Ben Hur 17-03-2018 7:41
do: ~DD966 (7:36)
To nie strach. To niewytłumaczalna niechęć do samodzielnego myślenia.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:55
do: ~DD966 (7:36)
Jaki strach ma Pan/i na mysli? Swoja droga z takimi Drogami Krzyzowymi jest jak z nauka w szkole. Mozna z niej zrobic cos, co nas rozwinie, a mozna ja zmarnowac. Tak i tutaj- nie wykluczam ze dla kogos moze byc to pusty folklor, ale skad Pan/i wie, ze nie ma tu wiary?
~A+ 17-03-2018 7:42
Niebawem będą komunikaty w porannych mediach: dzisiaj tylko dwie plenerowe imprezy religijne na takich i takich ulicach, po za tym nie ma żadnych utrudnień w ruchu, miłego dnia!
~ 17-03-2018 9:22
do: ~A+ (7:42)
Lepiej, żeby były " poza tym " !
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:56
do: ~A+ (7:42)
Az tak ich wiele, ze taki komentarz jest na miejscu? :)
~ 17-03-2018 8:10
ile masz lat jak to piszesz,pewnie jesteś młody ,a na stare lata będziesz się modlil i odmawial różaniec
~Ben Hur 17-03-2018 8:13
do: ~ (8:10)
Nie ma mowy. Otwartego umysłu nie da się zamknąć i zniewolić.
~ 17-03-2018 8:37
do: ~Ben Hur (8:13)
Otwartego na co? Bo raczej nie na myślenie...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:57
do: ~Ben Hur (8:13)
Problem taki, ze nic nke wskazuje na Pana otwartosc...
~FFF 18-03-2018 10:04
do: ~Ben Hur (8:13)
Z treści Twoich komentarzy nie wynika ze mamy do czynienia z otwartą głowa , ani otwartym umysłem.....raczej z populistą tak na wszelki wypadek na nie.....
~mity 17-03-2018 8:26
zniewoleni przez system koscielny
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 11:58
do: ~mity (8:26)
Jak rozumiesz zniewolenie?
~Tosia 11 17-03-2018 21:09
do: ~mity (8:26)
Człowieku, już nikt nie jest zniewolony przez system kościelny. Pełna dobrowolność.
~mity 18-03-2018 8:05
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (11:58)
zniewolenie przez narzucenie obrzadków i rytuałów.jak ktos sczerze kocha zycie nie bedzie sie wyglupial w taki sposob przez afiszowanie powtarzajacych sie zachowan
~lqo 17-03-2018 8:29
Ludzie uświadomią sobie, że ich egzystencja oznacza “nieopisaną samotność”, a zdając sobie sprawę z utraty z pola widzenia Boga, odczują grozę „własnej nędzy”. Wtedy wierzących odkryją coś zupełnie nowego: nadzieję dla siebie, odpowiedź, której zawsze szukali - przewidział ponad czterdzieści lat temu Joseph Ratzinger późniejszy papież.
~ona 40 17-03-2018 9:01
Jeszcze troche,wymrze pokolenie starych moherowych beretow i nie bedzie mial kto juz chodzic do kosciola i przymuszac w swoich rodzinach tez wnukow, do chodzenia do kosciola.Poza tym najwyzszy czas zakonczyc chodzenie ksiezy po kolendzie.Kto to widzial gdzies na zachodzie takie cos?Jeszcze moge zrozumiec ze gdzies na wiosce chodzi w malej znajacej sie spolecznosci ksiadz,ot tak towazysko....Chory katolicki kraj i tyle!
~Smutna prawda 17-03-2018 11:48
do: ~ona 40 (9:01)
Niestety ich miejsce zajmują miliony nowych mentalnych moherów zwanych młodzieżą prawicy.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 12:00
do: ~ona 40 (9:01)
Wielu juz tak prorokowalo i to baaardzo dawno temu ;) Swoja droga co Ci przeszkadza, ze inni mysla inaczej jak Ty? Przeciez teorertycznie "postep" znaczy "tolerancja". Chcesz postepu, gdzie Twoja tolerancja?
~Iza 17-03-2018 21:23
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (12:00)
Dopóki myślą na własny użytek, nie przeszkadza nic a nic. Jak zaczynają mnie "ewangelizować", czyli zmuszać do określonych zachowań i zmiany mojego własnego myślenia, mówię stanowcze WON STĄD.
~obserwator2 17-03-2018 9:07
Banda bezmózgich oszołomów. Do tego nie mają kiedy łazić tylko po 15 jak ludzie wracają z pracy a tu drogi poblokowane......... No ale w tym chorym kraju czarnoksiężnik może sobie chodzić kiedy chce i drogi trzeba mu blokować.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 12:01
do: ~obserwator2 (9:07)
To sie nazywa "demokracja". I chyba o to chodzi, zeby byla mozliwa, nie? ;)
~Kościelny 18-03-2018 0:26
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (12:01)
To wg.ciebie demokracja jest wtedy kiedy ateista płacąc podatki utrzymuje twojego księdza?Kto utrzymuje katechetów,kapelanów itp?
~Teodor 24-03-2018 22:18
do: ~obserwator2 (9:07)
Kolego, Wyrzuc z siebie kompleksy. Bedzie ci lżej. Poczujesz swoją wartośc. To była piękna Droga Krzyżowa. I chwała wszystkim , którzy przyczynili się do zorganizowania jej. Jeśli nie jesteś chrześcijaninem nikt nie każe ci uczestniczyc w religijnych obrzędach ale uszanuj wolę innych. To jest tradycja tego narodu. Polska zaczęła istniec jako państwo od chwili kiedy przyjęła chrześcijaństwo. I chrześcijaństwo jest związane z tym państwem od ponad 1000 lat. Na spokojnie sobie o tym pomyśl. O Jeleniej Górze mówiono od dawna, że jest to "czerwona kotlina". Cieszę się z każdego wydarzenia które leczy tą zarazę.
~Jarko z mokradeł 17-03-2018 9:15
A żołnierska grochówka przynajmniej była? czy tylko słowo lokalnego księżula?Wszak zimno było .....
~Jaa 17-03-2018 9:20
Ludzie skąd w was tyle jadu? Nie chcecie to do kościoła nie chodźcie ale po co innych wyzywać od zacofanych? Czemu tego samego o babach z czarnych marszów nie mówicie, z których wiele w sobotę idzie na marsz a w niedzielę do kościoła. (Znam takie osobiście) Taka obłuda wam nie przeszkadza?
~ 17-03-2018 13:44
do: ~Jaa (9:20)
Jaa, a powiedz mi skąd w tobie tyle jadu ?Bo ja wiem, skąd we mnie. Po prostu nie cierpię ludzi ,którzy na siłę chcą wciskać mi swój światopogląd. I jeszcze do tego ustawy prokurują.Gdyby był mniejszy rozrzut między ich słowami a czynami....to ,kto to wie...Powiadasz te baby w czerni....? Nie wiem co jest gorsze, te dziadypedofilskie , kryptogeje ,po kryjomu dziecioroby, w czarnych sukniach z falbankami- mogę powiedzieć ja.A pochod, procesja ,defilada czy jak tam to zwał jest dla ludzi. Każdy ma prawo chodzić tam, gdzie jemu się podoba.Jeżeli komuś udział w tej drodze krzyżowej pomógł, czy w czymś ulżył to jest wspaniała sprawa. Bo mi czyjaś droga krzyżowa na pewno nie zaszkodziła.I pochód tęczowy też nie, i pochód "bab" w czerni też nie ( bo każdy w jakiś sposób sam za siebie odpowie a nie ja za niego).
~Jaa 17-03-2018 19:28
do: ~ (13:44)
Znasz księży gejów? Pedofili? Dawaj nazwiska i idziemy razem na policję.
~ 18-03-2018 3:51
do: ~Jaa (19:28)
Na policję? Za bycie gejem? To nie jest karalne, ale to hipokryzja. Dlaczego geje decydują o losie kobiet? Mnie z tym trudno się pogodzić.
~Real 17-03-2018 10:28
Tradycyjny 'komuszy' antykatolicyzm rodem z peerelu ujada. To nie jest ateizm, takie ludziska złego słowa nie powiedzą na judaizm, islam itd. Warto przypomnieć skąd wziął się antykatolicyzm, przypomnieć o tym że fanatycznymi antykatolikami byli/są komuniści i naziści, Stalin i Hitler!
~ 17-03-2018 14:14
do: ~Real (10:28)
I tu się mylisz i tu się mylisz , bo cały komuszy elektorat w barwach pisich , występuje. Do znudzenia,aż debilopisy zrozumieją: Piotro...., Kry..., i ten pan co to pod szczebelkiem drabinki wyprostowany przechodził i cytowaniami komuszych bogów swą pracę dr. gęsto okraszał( a nie musiał, tak jak p. Łętowska nie chciała, nie musiała i nie cytowała). To takie tłuste kawałki , a chudsze to suweren " 50 proc. jak dobry bimber", czyli większość pzprówek moich sąsiadek.
~ 17-03-2018 14:53
do: ~Real (10:28)
Przepraszam, ale nazicoś tam takie ogolone, z kijkami bejsbolowymi latające, wiary broniące ale w kościele takich nie uświadczysz ,bo na takie gusła, obrońcy wiary czasu nie mają, gdzie takich umieścisz ?
~Real 17-03-2018 15:09
do: ~ (14:53)
Nie mylę się, ideologia tak komunistyczna jak i nazistowska wyklucza jakąkolwiek religię. Pewną odmianą były faszystowskie Włochy i Hiszpania. Chyba największym ciemnogrodem, pomimo bankructwa ideologii, jest wierzyć dalej w dwudziestowieczny marksizm i komunizm (czy realny socjalizm) ;)
~Hoplit 17-03-2018 10:38
Ci "rycerze" w hiełmach osp z prlu ,bezcenni;)
~1-2-3 17-03-2018 10:58
A to żeście sobie ulżyli! Ciśnie was zawiść i ksenofobia. Ciekawe jak by z was ten jad uszedł gdybyście żyli w czasach bez internetu? Żałośni jesteście w tym hejtowaniu, oj żałośni :(
~ 17-03-2018 14:28
do: ~1-2-3 (10:58)
No tak, tak samo sam sobie ulżyłeś.Jak i każdy inny hejter. I lepiej ci ?I to podobno w dobrej sprawie. Czy w tobie wiara jest tak słaba,że musisz jej bronić i to w ten sposób ? Silnej wiary nikt nie jest w stanie zachwiać. Takim "wierzącym" jak ty, potrzebne są stosowne ustawy, bo bez ustawy wiary nie ma. Broni się czegoś, co jest slabeńkie.Właśnie przez takich jak ty, szukam Boga gdzie indziej a nie w kościólku parafialnym, bo tam Boga nie znajdziesz ,zawiść i nienawiść w imię Boga, jak najbardziej!
~ 17-03-2018 16:22
do: ~ (14:28)
W którym momencie widzisz "hejt"?
~S 17-03-2018 11:17
Czytam te wpisy i myślę, iilu eszcze swoich ma diabeł w Czerwonej Kotlinie. Ale byłem też na tej Drodze Krzyżowte i widziałem tylu młodych wokół Jezusa i wiem, że jest nadzieja dla tego miasta
~ 17-03-2018 11:29
jak umra mohery to Ty będziesz ich nastepca jak doczekasz
~miras60 17-03-2018 11:59
gdzie dwoch Polakow tam trzy zdania w ten kraj nigdy do niczego nie dojdzie kiła była jest i bedzie
~Życzy śmierci papieżowi! 17-03-2018 12:01
Podstawowym dogmatem KK jest nieomylność papieża. Mamy wreszcie wspaniałego papieża Franciszka. A co na połajanki Franciszka na kler ma do powiedzenia jeden z przedstawicieli polskiego kleru ks. prof. Edward Staniek, były rektor krakowskiego seminarium duchownego: „Modlę się o mądrość dla papieża, o jego serce otwarte na działanie Ducha Świętego, a jeśli tego nie uczyni – modlę się o szybkie jego odejście do Domu Ojca. O szczęśliwą śmierć dla niego mogę zawsze prosić Boga, bo szczęśliwa śmierć to wielka łaska” - mówił w homilii Staniek. Dalej: " Papież Franciszek, będąc pod presją układów, wyraźnie odchodzi od Jezusa". To herezja i niebywała bezczelność!
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 12:19
do: ~Życzy śmierci papieżowi! (12:01)
Nie, herezją to nie jest. Herezja to błędne poglądy w kwestii wiary osób, które są ochrzczone. Tu nie chodzi o zaprzeczanie żadnej prawdzie wiary, stąd nie mamy do czynienia z herezją, tylko z poglądem.
~ 17-03-2018 14:42
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (12:19)
Zyczyć papieżowi,temu papieżowi,dobrej śmierci, zapewne herezją nie jest. Tylko czy jak bedę się modliła o bardzo rychłą dobrą śmierć dla pana Muchomorka z miasta Toruń i jego mocodawcy pana od willi i księżyca, który to srebrny glob za mlodu, chciał filmowo zajumać, to też nie herezja? Czy to , raczej, katolicka przysługa, coby panowie w swych działaniach nie dopuścili się obrażania Ducha Sw. ?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 17:54
do: ~ (14:42)
Nie mi to osadzac. Wiem jednak, ze ludzie zbyt czesto mieszaja Boga do swoich sympatii i antypatii, ktore nijak maja sie do wiary, zbawienia, dobra itd.
~Gyyyyyyyyuuuuu 17-03-2018 12:21
Ale coraz mnie tych ludz przez pychę tych klech za rok lub dwa nikt nie będzie chodził do kościoła
~T 17-03-2018 12:31
do: ~Gyyyyyyyyuuuuu (12:21)
A i to kłamstwo: na misjach (to takie ośmiiodniowe rekolekcje) u św. Wojciechu jest codziennie ponad dwa i pół tysiąca ludzi. I nikt im za to, jak za hejty, nie płaci. Wszystkim kipiącym z nienawiści: Bóg jest milością :-) prawda Was wyzwoli:-)
~ 17-03-2018 15:42
do: ~T (12:31)
Bóg to może tak ,księża też miłują nieletnich ,zacznijcie się takimi sprawami zajmować. Miejsce modlitwy to kościół a nie spacery po ulicach ,tak to minie jak pochody 1Majowe.
~T 17-03-2018 17:42
do: ~ (15:42)
Nie minie. Już. 2 tysiące lat "spacerują". Kościołów jeszcze nie było a już "spacerowali". Ciebie nie będzie i będą "spacerowali". Nie walczył twój tatuś o wolność, by każdy mógł "spacerować"? Mój cierpiał. Ty chciałbyś wyznaczać miejsca na "spacery"? Eurodemokrata? Pomodlę się za ciebie.
~ona 49 17-03-2018 21:51
do: ~T (12:31)
Tak??????? a ile z tych ludzi idzie sie pokazac przed innymi ze byli w kosciele na rekolekcjach?bo musieli sie pokazac,bo ktos z rodziny ich przymuszal albo rencista czy emeryt ,ktory nie wie co ma ze swoim wolnym czasem zrobic to idzie do kosciola na rekolekcje czy ogolnie do kosciola bo to oprocz wyjscia do sklepu i poplotkowania pod domem jedyne zajecia co pozostaly.owszem cala reszta moze maly procent autentycznie potrzebuje tych rekolekcji.
~Taaaaaakkkkkkkkk 17-03-2018 12:23
Kościoły wymyślił bogaty dla biednych żeby w coś durnie wierzyli że będzie im lepiej i kase dawali
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 12:29
do: ~Taaaaaakkkkkkkkk (12:23)
Tak? Czyli kto i kiedy dokładnie, bo chyba znamy dwie alternatywne wersje historii? :) Swoją droga nikt kasy dawać nie każe.
~Real 17-03-2018 14:55
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (12:29)
Odp. na wszystkie Twoje wpisy. Gratuluję wyczucia, logiki i przede wszystkim cierpliwości. Niestety to jest walka z wiatrakami, ludzie wychowani w duchu marksistowskim tacy są. Nikt Ci nie odpowie na Twoje konkretne pytania. Mają klapki na oczach i "Lenin wiecznie żywy".
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 17:17
do: ~Real (14:55)
Dziekuje Ci za mile slowa :) Nie licze na odpowiedzi. Licze na to, ze moze ktos pomysli troche inaczej. Bo mimo wszystko wierze nawet w tych, co sa "wychowani w duchu marksistowskim" ;) I ja mam "ciemne strony" swojego zycia i zmienilam podejscie do roznych rzeczy, oni nie sa gorsi niz ja ;)
~B+ 17-03-2018 17:51
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:17)
Gratuluję wiary w ludzi.Ja niestety aż takiej nie mam, chociaż jak pokazują przykłady towarzyszy Jaruzelskiego i Kiszczaka, niektórzy dopiero w chwili ostatecznej robią rachunek sumienia i miejmy nadzieję, że było to szczere?!"...w niebie większa będzie radość z grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia"
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 17:58
do: ~B+ (17:51)
W takim razie zycze wiekszej wiary w ludzi :) Sobie rowniez, bo wcale nie jest taka duza ;)
~B+ 17-03-2018 12:50
Tradycyjnie towarzysze ze skansenu "czerwona kotlina" postanowili popluć sobie jadem.Towarzysze Kiszczak i Jaruzelski całe życie walczyli z Kościołem Katolickim, a kiedy poczuli, że wieczność już tuż-tuż, wzywali księdza i chcieli jednać się z Bogiem.
~Towarzysze z czarnej kotliny 17-03-2018 13:18
do: ~B+ (12:50)
Kolejna aferka finansowa w ostatnim tygodniu. Najpierw podano, że jeden z wiceprezesów banku PKO BP, blisko związany z PiS - Maks Kraczkowski - pojedzie na szkolenie za jedyne 300 tysięcy złotych. Za przyjemność tę zapłacić ma spółka Skarbu Państwa czyli także uczestnicy drogi krzyżowej. Później pojawiła się informacja, że główny prezes tego samego banku - Zbigniew Jagiełło - dostać ma ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Zdaje się, że pan prezes odpoczywać nie lubi, bo w sumie uzbierało mu się aż 70 dni zaległego wolnego. A co do kwoty, jaką otrzyma... Ta także nie powinna robić na nikim wrażenia. W końcu to tylko 800 tysięcy złotych.
~ 17-03-2018 13:58
do: ~B+ (12:50)
ty nadal żyjesz mentalnie w prlu,sporo ludzi tak samo nie trawi czerwonych jak i czarnych ,wbij to sobie do moherowego łba
~ 17-03-2018 14:01
do: ~B+ (12:50)
No i widzisz ? I to jest Boża sprawiedliwość! Bo ja znałam takich trzech, na których patrząc z ławy kościelnej, widziało się,że są w nieustającej łasce uświecającej. Z komunikantów uczynili sobie swoisty BankPomocy Żywnościowej. W zyciu jak to życiu , było różnie. A na koniec, podobno / nie widziałam,ale z ust oburzonych,słyszałam/ delikwenci w momencie ostatniej posługi, glowy odwrócili. Nie wiem, jak na koniec z przyjęciem Komunii to było, bo pogrzeb z księdzem był!Więc być może te komuchy czerwone na koniec Bogu milsze "były", niż taki dzisiejszy pisielec.( No bo ci znajomi umarli to w PC byli !PiS u nie dozyli)Więc może raczej módl się o taką łaskę , jaką otrzymali Jaruzel czy Kiszczak. Bo możesz jej nie otrzymać...( Nb. może oni wcale nie chcieli, ale rodzina w sakramenta ich wrobiła, bo bywa i tak.)
~ 17-03-2018 19:14
do: ~Towarzysze z czarnej kotliny (13:18)
A to jeszcze aferka za PO/PSL : " Prawie 100 tys. zł miesięcznie wynosiła płaca w zarządzie spółek państwowego koncernu Polska Grupa Energetyczna zajmujących się przygotowaniem polskiej elektrowni atomowej - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Tu chociaż Bank PKO BP istnieje, działa, generuje przychody i zyski. A ile mamy elektrowni jądrowych???
~Bambo 17-03-2018 15:12
A ja też w tym wydarzeniu uczestniczyłem i za wszystkich się modliłem. I było superr. A śnieg?... Cóż ludzie "średniowiecza" - jak nas określają co niektórzy myślą. Więc ludzie byli ciepło ubrani i nie denerwowali się na siebie - bracia katolicy maruderzy i narzekający na wszystko i wszystkich. Podziękowania dla proboszcza parafii św. Wojciecha, młodzieży, księdzu rekolekcjoniście, osobom(e) czytającej rozważania do każdej stacji drogi krzyżowej i tym co przygotowali te rozważania. Więcej, więcej księże proboszczu. Po co niektórych (większości) komentarzy widać, że takie wyznawanie wiary jest potrzebne na ulicach naszych miast...
~Grzegorz_ 17-03-2018 15:36
"Ave Crux! Krzyż jest wpisany w życie człowieka. Kto próbuje usunąć go ze swojego życia, nie zna prawdy ludzkiej kondycji. Tak jest! Jesteśmy stworzeni do życia, ale nie możemy usunąć z naszej indywidualnej historii cierpienia i trudnych doświadczeń. (...) Rozpowszechniona dziś powierzchowna kultura, która przypisuje wartość tylko temu, co ma pozór piękna i co sprawia przyjemność, chciałaby wam wmówić, że trzeba odrzucić Krzyż. Ta moda kulturowa obiecuje sukces i szybką karierę, nakłaniając do realizacji własnych dążeń za wszelką cenę; zachęca do nieodpowiedzialnego przeżywania płciowości i do życia pozbawionego celu, wyzbytego szacunku dla innych. Otwórzcie oczy, młodzi przyjaciele: to nie jest droga prowadząca do radości i do życia, ale ścieżka wiodąca w przepaść grzechu i śmierci. Jezus mówi: Jeśli kto chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje. Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je (Mt 16, 24-25). (...) Jeżeli Krzyż zostaje przyjęty, przynosi zbawienie i pokój (...) Bez Boga Krzyż nas przygniata; z Bogiem daje nam odkupienie i zbawienie. (...) Weź Krzyż!, przyjmij go, nie pozwól, aby przygniotły cię wydarzenia, ale z Chrystusem zwyciężaj zło i śmierć! Jeżeli z Ewangelii Krzyża uczynisz program swojego życia, jeżeli pójdziesz za Chrystusem aż na Krzyż, w pełni odnajdziesz samego siebie!" Św. Jan Paweł II - żegnany tak niedawno przez tłumy. "Ludu, mój ludu! Cóżem ci uczynił?..."
~Bambo 17-03-2018 15:56
do: ~Grzegorz_ (15:36)
Dzięki Grzegorz. Jest możliwość, aby do tych rozważań dotrzeć. Chciałbym jest jeszcze raz przemyśleć. Takie bliskie one były naszemu życiu. No i sercu...
~Ben Hur 17-03-2018 16:23
do: ~Grzegorz_ (15:36)
Krzyż jest wpisany w życie człowieka ogniem i biczem. Coś co ma tak krwawą i morderczą przeszłość nie może być dobre z założenia. Wiara w boga (nie ważne którego) jest jak pasożyt. Wysysa najlepsze soki i nie pozwala się rozwijać. Powtarzam co pisałem na początku. Czytać książki, myśleć samodzielnie, do tego odżywiać się zdrowo i żyć aktywnie.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 17:05
do: ~Ben Hur (16:23)
A nie myslisz, ze krwawa i mordercza przeszlosc ma nie tyle wiara w Boga, co po prostu ludzkosc? Nie tylko w imie Boga mordowano- i ateizm potrafi mordowac w imie braku Boga. Mordowano w imie rasy, polityki, przekonan a nade wszystko pieniedzy. To nie wiara w Boga jest tu winna, tylko to, ze my wszyscy potrafimy byc jako gatunek wspaniali, ale potrafimy byc tez mordercami bez serca i litosci. Bez wiary w jakiegokolwiek Boga nic sie w naturze ludzkiej je zmieni, nadal bedziemy zdolni do najgorszego zla...
~ 18-03-2018 3:56
do: ~Grzegorz_ (15:36)
Świadkowie Jehowy też to samo mówią. I komu tu wierzyć? ;-)
~Grzegorz_ 23-03-2018 8:37
do: ~ (3:56)
Do źródła dotrzesz tylko pod prąd.
~ob.UK 17-03-2018 15:48
Wstyd mi za panstwo pis.
~Tosia 11 17-03-2018 21:11
do: ~ob.UK (15:48)
Nie ma to jak państwo Lis i spółka ?
~heretyk 17-03-2018 15:49
Bambo zaparłeś się wiary swoich przodków ,wiary Czarnego Lądu?Grzegorzu ,kler wam obiecuje zbawienie przez krzyż i cierpienie a sam opływa w dostatek , przepych ,zbudował sobie waszym kosztem raj ziemski.Ostatnie namaszczenie ,kadzidła,gromnice, przecież to pogańskie obrządki.
~Bambo 17-03-2018 15:54
do: ~heretyk (15:49)
Za ciebie tez się modliłem. Nie zapieraj się samego siebie!!! Szkoda czasu. "Czas ucieka wieczność czeka". Na ciebie też. Ty pomimo, że przedstawiasz się jako heretyk nie umiesz być nawet porządnym ateistom!!! Najpierw przyjmij krzyż i przestań bredzić!!! Mylisz wszystko. Określając kogoś mianem poganina spójrz najpierw w lustro - twojego "ja". No chyba, że to nie ty.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 17:13
do: ~heretyk (15:49)
Ja od dawna zachecam- jesli nie podoba Ci sie to, ze jakis ksiadz olewa obowiazki wzgledem wiernych a zamiast tego "buduje sobie raj ziemski" - powiedz mu to. Gdyby znalazlo sie kilku takich odwaznych, ksieza nie odwazaliby sie glupio zyc. Ale niestety upomnienia nie sa w modzie, a szkoda. Tylko przez to to my wszyscy ponosimy wine za stan Kosciola i winy kleru :/ Swoja droga inna sprawa jest to, ze w dostatek to oplywa mala czesc kleru- wiekszosc zyje przecietnie, bez luksusow, choc i bez przymierania glodem. Niezmiezone bogactwa ksiezy to mit.
~heretyk 17-03-2018 19:43
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (17:13)
Tak ,powiedziałem mając jakieś 10-11 lat a było to bardzo dawno ,nie było Ciebie na świecie ,lata 50 . Szkoda mi czasu marnować na kłamców. Można życie wykorzystać uczciwie. Ilu księży poznałaś ,ich plebanie ,wczasy w kraju i za granicą , kochanki , hazard karciany? To co robią dla ciemnego ludu to przykrywka swoich win. Podpierają się krzyżem ,Chrystusem a ile istnień ludzkich wszelkich ras zamordowali czy to osobiście czy przy pomocy królów,cesarzy.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 19:55
do: ~heretyk (19:43)
Jednorazowa proba w wieku 10-11 lat i przerwa na 60-70 to troche kiepsko. Bez urazy. A klamcy to akurat wlasciwie wszyscy ludzie ;) A ksiezy poznalam wystarczajaco wielu, zeby miec wyrobione zdanie. Tak samo jak znam wystarczajaco wielu katolikow zeby miec wyrobione zdanie. I jak mi cos nie gra, to mowie. Nawet pomimo tego, ze to niestety "genialny" sposob na robienie sobie wrogow ...
Tom Dett 17-03-2018 17:55
Tom Dett 17-03-2018 17:57
Zostawcie dzieci i m£odziež w spokoju od tej košcielno-pisowskiej zag£ady ich czystych jeszcze umys£òw !
~ 17-03-2018 20:49
do: Tom Dett (17:57)
Jaka szkoda, że ciebie GW, i TVN24 nie zostawili w spokoju. Bo skutki są tragiczne dla ciebie!
~ 17-03-2018 19:10
" Prawie 100 tys. zł miesięcznie wynosiła płaca w zarządzie spółek państwowego koncernu Polska Grupa Energetyczna zajmujących się przygotowaniem polskiej elektrowni atomowej - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Tu chociaż Bank PKO BP istnieje, działa, generuje przychody i zyski. A ile mamy elektrowni jądrowych???
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 19:25
do: ~ (19:10)
No dobra, ale o co chodzi? Odnosnie czego to? :)
~ 17-03-2018 20:26
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (19:25)
To odnośnie wpisu "Towarzysze z czarnej kotliny 17-03-2018 13:18". Omyłkowo nie kliknąłem w " Odpowiedz " i wyszło tutaj. Ale skopiowane jest też tam.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 20:56
do: ~ (20:26)
Aha, Ok ;)
~ 17-03-2018 20:52
Hej hejterzy! Czy Droga Krzyżowa przebiegała przez wasze mieszkania? Nie? To co was obchodzi zachowanie innych ludzi? Zajmijcie się sobą i waszymi problemami.
~KOPIL 17-03-2018 20:55
Czy jak z kolegami będziemy chcieli się przebrać za Rzymian i w togach przespacerować po Zabobrzu, policja też zablokuje ulice? Dodam tylko, że wszyscy wierzymy w Rzym.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 20:59
do: ~KOPIL (20:55)
Prawo do demonstracji to jedno z praw panstwa demokratycznego. Jesli uzbieracie sensowna ilosc ludzi i zglosicie swoj "spacer", to wtedy tak, bedzie blokada ulic :)
~oserwator 17-03-2018 21:56
OTO na zdjęciu nr. 4 pani doktor od zębów w czerwonym płaszczu i chyba jeszcze członek rady parafialnej która została prawomocnie skazana przez sąd za lżenie i ubliżanie swojemu bratu z parafi,a idzie i się modli do JEZUSA. CZY to nie jest delikatnie mówiąc sprzeczność z naszą wiarą.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 17-03-2018 23:55
do: ~oserwator (21:56)
Czy nie jest sprzeczne z wiara to, ze wszyscy jej wyznawcy maja cos za skora? Nie, bo gdyby wiara byla tylko dla bezgrzesznych, nikt nie mialby wstepu do kosciola ;) Ja tez nie bylabym wyjatkiem :) Modlitwa, Kosciol czy wiara jest dla grzesznikow- i o to chodzi ;)
rymcycymcy 17-03-2018 23:13
Mam nadzieję, że panowie w spódnicach przyodzieli się w grubsze ..rajtuzy ! :) Oni nie płacą zusu ...więc pewnie nie mogą korzystać z państwowej służby zdrowia ! :)
~Widzę 18-03-2018 6:41
Dzisiaj sklepy pozamykane,mróz ,snieg, trzeba siedzieć w domu to i rekord padnie w ocenach fanatyków religijnych . Panno Kamilo, wyjaśnij w Co wy wierzycie w Biblie czy tradycje i zwyczaje tamte i teraźniejsze? Przecież z podstaw Chrześcijaństwa to niewiele zostało. Zawsze ludzie małej wiary odstępowali od zasad i kończyło się tragicznie.;4 Mż 21,4-9.
~Boss 18-03-2018 8:22
Loża Szyderców -zapraszam do lektury w internecie książkach ,jak zwykle aktywna od ponad 70 lat ten sam scenariusz szydzenie z kościoła ,Polskiego rządu i Polskich tradycji sprowadzanie Polaków do roli parobków walczących o karpia w promocji zastraszanie ,ogłupianie wmawianie że wszystko co Polskie jest złe i zacofane
~Real 18-03-2018 8:36
...Przykro to napisać, ale gracie w jednej drużynie z fanatykiem... "Religia chrześcijańska to przeżytek, obłudny wynalazek służący do uzależniania ludzi" A. Hitler.
~YetiZdalekiejKamczatki 18-03-2018 8:45
Ciemnogród i tyle. Na zachodzie w kościołach otwiera się całodobowe sklepy z alkoholem i zarabia się minimum 2000€ jako zwykły pracownik. A my kultywujemy wartości i religie i co z tego mamy 500€ ~ 2000PLN miesięcznie, gdzie na zachodzie dostaje tyle osoba bezrobotna bez terminowo do czasu aż nie znajdzie pracy. Jak będziemy ciągle wierzyć w "Wartości" które tak naprawdę są bezwartościowe oraz otępiają ludzi intelektualnie to nigdy nie będziemy cywilizowanym krajem.
~Real 18-03-2018 9:00
do: ~YetiZdalekiejKamczatki (8:45)
Ciemnogrodem jest brak tolerancji na obyczaje innych ludzi. Czy ciemnogrodem nazwiesz praktykujących Żydów chodzących do synagogi?
~Teodor 24-03-2018 22:23
do: ~YetiZdalekiejKamczatki (8:45)
Kolego, Zanim zaczniesz pisac takie bzdury może najpierw pojedź na ten Zachod i zobacz jak tam się żyje i ile się dostaje zasiłku dla bezrobotnych. A tak w ogóle to dobra rada: inwestuj w swoje wykształcenie. Nie będziesz wtedy potrzebował całodobowych sklepów z alkoholem/
~Zbyniu 18-03-2018 11:04
Nie poddawajcie się i uczestniczcie w tych marszach.Dla was to ważne a ja dzięki temu nie muszę wyjeżdżać do innych krajów by popatrzeć na żywy folklor .
~ 18-03-2018 11:43
do: ~Zbyniu (11:04)
Zbyniu, zorganizuj sobie i nam np. Paradę Równości lub Masę Krytyczną w JG. Nie wyjeżdzaj w celu uczestnictwa w tych zbiegowiskach do W-wy czy Berlina. Ja też chcę ten folklor obejrzeć w JG !
~Zbyniu 18-03-2018 13:25
do: ~ (11:43)
Ja już mam swoje widowisko i do tego nic nie muszę organizować .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group