Sobota, 15 sierpnia
Imieniny: Marii, Napoleona
Czytających: 6107
Zalogowanych: 11
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Śmierdząca sprawa załatwiona

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 2 lutego 2009, 8:05
Aktualizacja: Wtorek, 3 lutego 2009, 8:06
Autor: Angela
Fot. Angela
Po naszej interwencji niemożliwe dla ZGL „Południe” stało się możliwe i do tego niezwykle proste. O zanieczyszczeniu mieszkania Lecha Gęcy fekaliami z zamarzającego szamba pisaliśmy w minionym tygodniu.

Lokator od sześciu lat nie mógł się doprosić pomocy Zakładu Gospodarki Lokalowej „Południe”. Po naszej publikacji zastępca dyrektora Wiesław Kaźmierski podjął decyzję o natychmiastowej przebudowie kanalizacji w tym budynku.

– Wiedziałem o tym, że te rury biegną po budynku i jest to niezgodne z prawem, bo lokatorzy robiąc sobie toalety w mieszkaniach wykonali samowolę budowlaną – mówi. Nie miałem jednak sumienia ich odłączać od tych rur. Teraz znalazłem ekipę budowlaną i zleciłem zabudowanie rur ściekowych wewnątrz budynku.

Na początku minionego tygodnia w budynku przy ulicy Jagiellońskiej pojawiła się ekipa remontowa, która rozpoczęła prace. Całość przebudowy ma się zakończyć około wtorku tego tygodnia. – Rury zostały przeniesione wewnątrz budynku do miejsca wydzielonego z pomieszczenia gospodarczego, wykonaliśmy toaletę w mieszkaniu pana Gęcy, podłączyliśmy ją do rur kanalizacyjnych, całość wygrodzimy ściankami działkowymi, zabudujemy i naprawimy instalację elektryczną – wylicza Kaźmierski.– Na nic więcej nie mamy pieniędzy.

ZGL „Południe” pożyczy lokatorowi urządzenie do wyciągania wilgoci z powietrza i ścian, co ułatwi odnowienie mieszkania. Nie będzie jednak remontować tego lokalu, bo nie leży to w obowiązkach zarządcy. O pomalowanie i odnowienie lokum musi zadbać sam najemca.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (26) Dodaj komentarz

~ 2-02-2009 8:35
ciekawe co zgl zrobił z pieniędzmi otrzymywanymi przez lata z czynszu mieszkańców i najmy lokali użytkowych,premie i nagrody to sobie wypłacają a na elewację budynków to nie ma...
~entl 2-02-2009 8:41
\"cyt:Nie będzie jednak remontować tego lokalu, bo nie leży to w obowiązkach zarządcy. O pomalowanie i odnowienie lokum musi zadbać sam najemca.\" No bardzo ładnie! zgl nie dopilnował wlasciwego polozenia rur, ale bardzo dobrze widzi samowole budowlana i jeszcze Lokator ma to sam malowac i czyścic???to nie jego wina ,że zarzadca nie mial sumienia. teraz niech ma sumienie i naprawi szkody.ps a swoja droga najemca niech ubezpieczy lokal
~ABE 2-02-2009 9:14
W tej sytuacji, sąsiedzi którzy dopuścili się samowoli budowlanej i przez ich działanie Pan Gęca ma zniszczone mieszkanie, powinni solidarnie złożyć się na remont.
~te 2-02-2009 9:42
co to znaczy ze nie mial sumienia?? a mial sumienie przetrzymywac kogos w szambie?? hipokryta
~iga 2-02-2009 9:49
"Urządzenie do wyciągania wilgoci", a kto zapłaci za prąd, które to cacko zużyje.
~ 2-02-2009 9:56
Brawo Panie Lechu!!!!! Swoja drogą czy tylko naglasniajac sprawe w mediach mozna cokolwiek zalatwic w ZGL-u???? Wychodzi na to ze tak :) Sam mialem niemile wspomnienia ze wspolprac z ZGL-em. Od pewnego czasu jestesmy wspolnota i mnostwo rzeczy sie porobilo, i mozna znalezc na to kaske itp. No ale jezeli kasa z czynszow idzie na premie to nie dziw ze ludzie zyja jak zyja.
~Robert Cieplice 2-02-2009 10:06
przecież ZGL-e to nadal jest twór komunistyczny, kradną na potegę, winnych nie ma, a oni mają lekka i łatwą prace. Ciągle się zasłaniają brakiem pieniedzy z urzędu i pierdzą w stołki, wystarczy wejść do biura, jeszcze się człowiek nie odezwie, a już patrzą na niego jak na wroga, ale przyjdzie pora i dobiorą im się do d....y. Krzywda ludzka wyjdzie im bokiem.
~ 2-02-2009 10:09
Tak, malowanie nie leży w obowiązku zarządcy, ale zniszczenie budynku, zmarnowanie naszych, mieszkańców pieniędzy to priorytet w działaniu ZGL. Czy ktos poniesie konsekwencje za dewastacje mieszkania, budynku, akceptację samowoli (to jest znaczna szkodliwość społeczna). Przez kilka lat pan dyrektor znał problem i nic nie zrobił. To stanowisko chyba przerasta możliwości Pana Kaźmierskiegio.
ebee 2-02-2009 10:20
Zadziwia wyjątkowy tupet Pana Dyrektora. Winni są lokatorzy, bo robili sobie toalety.............. Ja pytam dlaczego sobie robili ? Ano dlatego, ze gdyby sami sobie ich nie zrobili, to do dziś s........, by do nocników. A to dlatego, że ZGL, poza braniem czynszu nic z siebie nie daje ! Wkracza do akcji, wtedy kiedy coś tam zaczyna się walić, albo jest interwencja mediów. Zresztą gołym okiem widać jakim gospodarzem jest ZGL w Cieplicach. !00% nieremontowanych od wojny ruder, które nie są wizytówką dzielnicy. "Ekipy remontowe" to partacze. Ich "praca " woła o pomstę do nieba. Miałem zresztą przyjemność zarządzać wspólnotą mieszkaniową , ZGL był "partnerem" .Nigdy nie można było dojść do porozumienia. Niekompetencja, arogancja, buta, to zasada w tej firmie. A normalny lokator , taki, który nie krzynie, nie tupnie nogą, zawsze jest spławiany , zbywany. Efekty tej gospodarki widać na każdym kroku. Zresztą tłumaczenie ewidentnego zaniedbania Pana Dyrektora tym , ze lokatorzy zrobili sobie toalety i dlatego sześć lat lokatorowi się lało szambo do mieszkania..........jest jaskrawym obrazem nieporozumienia , jakim jest ten ZGL. Szkoda, że władze Jeleniej Góry tolerują ten ewidentny skandal. Widocznie władza też idealna nie jest .
~ 2-02-2009 10:32
Tak, malowanie nie leży w obowiązku zarządcy, ale zniszczenie budynku, zmarnowanie naszych, mieszkańców pieniędzy to priorytet w działaniu ZGL. Czy ktos poniesie konsekwencje za dewastacje mieszkania, budynku, akceptację samowoli (to jest znaczna szkodliwość społeczna). Przez kilka lat pan dyrektor znał problem i nic nie zrobił. To stanowisko chyba przerasta możliwości Pana Kaźmierskiegio.
~Grenn 2-02-2009 11:42
Ludzie, dajcie spokój pracownikom ZGL. Oni nic nie robą bo maja na to przyzwolenie władz miasta! Za gospodarke komunalna odpowiada pan Łużniak. Był w poprzedniej kadencji radnym - przewodniczacym komisji gospodarki komunalnej - do niego trafialy tysiace takich spraw. I jak został prezydentem to nadal nic z tym nie robi. Nawet nie pokusił się o rozpisanie konkursów na nowych dyrektorów. Jak się do niego zwraca z problemem, to mydli oczy i odkłada pod stół. A jak wiadomo, przykład idzie z góry. Łużniak toleruje takie funkcjonowanie ZGL a problemy lokatorów ma gdzieś. Takich spraw są setki, jak nie tysiące. I pan Łużniak wcale się nie spieszy z ich załatwianiem. A jedyne co potrafi, to podnosić czynsze lokatorom!
~Prawo jest jak płot... 2-02-2009 11:56
To ewidentnie podpada pod odpowiedzialność odszkodowawczą wobec ZGL Południe, a w jego miejsce wobec ubezpieczyciela OC. Zatem bohater artykułu powinien zaskoczyć Pana dyrektora, uświadamiając go o tym, że jednak może być zobowiązany (ex delicto) do odnowienia i odmalowania zniszczonego lokalu.
~ja 2-02-2009 14:21
odwalcie się od ZGL-u
~janseba 2-02-2009 14:35
Zanim dasz swoją opinię sprawdż ilu i jak długi okres ( użytkownicy - nieroby z własnej woli ) mieszkają na koszt Miasta .Bądż dobry i pomalój panu" niewinnemu "mieszkanie - pochwalalę ,płacący i sam dbający za mieszkanie ZGL-owskie.
~ 2-02-2009 14:41
wiecej odpowiedzialnosci za to co sie ma
~m17 2-02-2009 16:40
Janseba ty też mieszkasz na koszt miasta czas może już wykupić mieszkanie. Tak jak byś był dobra dusza to byś temu panu pomalował ale najpierw zajrzyj jak wysokie jest jego świadczenie.
~Trzy grosze... 2-02-2009 17:11
... tak czy inaczej,naleza sie brawa dla Jelonki za naglosnienie sprawy... dzieki tej interwencji, smierdzaca sprawa, ktora ciagnela sie latami zostala w trybie natychmiastowym, chociaz czesciowo, rozwiazana...brawo redaktorze!!!
~jędrek 2-02-2009 18:50
Kolejny raz okazało się że PRASA CZYNI CUDA.Brawo.Ale żeby rozwiązać problemy kilku tysięcy najemców lokali komunalnych w Jeleniej Górze trzeba by napisać kilka tysięcy artykułów.NIEREALNE.
~ jędrek 2-02-2009 19:55
Czy ktoś z Was wie jak długo czeka się na spotkanie z Panem Prezydentem Obrębalskim. .Też mam śmierdzący problem ,tylko zapach trochę inny.Bardziej przekrętem pachnie.
~ago od kosmosu 2-02-2009 20:04
Wielkie brawo dla Pani Angeli!:-) To Jej osobista zasługa!:-)
~Z.G.L. "Kołchoz 2-02-2009 20:22
Mam wielką ochotę skończyć samowolą ZGL"Południe", chcę wywieźć pana Wiesława.K. na taczce. Czy ktoś się przylączy ? Proszę zainteresowanych o termin. spotkania
~List otwarty 2-02-2009 20:32
Jozef Perwenis Jelenia Góra - Cieplice 01-02-2009 ul Juszczaka 16/1 58-560 Jelenia Gora Do Zakład Gospodarki Lokalowej "POŁUDNIE" z siedzibą w Jeleniej Górze przy Pl. Piastowskim 2a OŚWIDCZENIE (~2 lata biurokracji) W odpowiedzi na pismo KT./16518 / 08 / 09.utrudniające wykup mieszkania najemcy lokalu nr 1, zawierąjace : a) Kolejne pomówienie. na szkodę najemcy lokalu nr 1 przez: Pana Wiesław Kaźmierski b) Łamanie prawa przez urzędnika..Z.G.L.”Poludnie Panią Krystyna Jankowiak - Witek Zdecydowanie podtrzymuję w mocy wcześniejsze pisma jako obecnie obowiązujące: 1) Pismo Z.G.L. “Poludnie …KT / 14058 / 08 z dnia 25-11-2008 (Rozstrz. Sądowe) 2) Do Prezydenta Jeleniej Góry – (moje pismo) z dnia …27-11-2008 Uzasadnienie: Jestem emerytem i mieszkam w tym mieszkaniu ponad 60 lat, urzędnik bezprawnie żąda aby piwnica lokalu nr 1. została przekwalifikowana na mieszkanie “ wbrew mojej woli”. Rodzice ŚP. zostawili mi zadbana piwnicę i taka jest do chwili obecniej. Sprzeciw i stanowcze nie - dyktaturze Pana Wieslawa Kazimierskiego. Piwnica jest poniżej poziomu gruntu, jest corocznie wiosną zalewana wodą deszczową, używana od 1951 roku jest dla nas/mnie piwnica, pralnią, suszarnią i strychem . Nie wyrażam zgody na żadanie pana W.Kazimierskiego Pomówienia Wieslawa.K (dzwi) przez w/w osobę z urzędu to kolejne, już piąte (5x) bezprawie administratora wspólnot mieszkaniowych - przypisywane najemcy loalu nr 1 Jozefowi Perwenis. A są to: Zmiany readaptacjno-budowlane / Instal/budowadata i osoba prawna 1) Zewnętrzne pomieszczenie gospodarcze 1981 (Bronislaw Perwenis) 2) Ściana dzieląca piwnicę (lok nr 4) 2003 (Kazimierz Kowtko) 3) Piec C.O (lok. nr 1) instalacja/montaż 1997 (A.D.M nr 5) 4) Zewnętrzne dzwi od piwnicy(od ogrodu)2003 (FranciszkaPerwenis) 5) Wew/Instal. Wodno / ka...liz (lok nr 4) 2008 r (Kazimierz Kowtko) Pięć pomówień j.w od: 2007 do 2009 przeciwko Józefowi Perwenis, jestem najemcą od 2007 mieszkam, użytkuję (tylko dwa lata) ! Wykazanie braku dzwi przez Z.G.L “Poludnie” od strony ogrodu (strona poludniowa) w roku 2008/9 przez Pana Wieslawa Kazimierskiego jest dowodem obciażajacym prawnie Panią Krystyne Jankowiak Witek. Jestem za kompromisem, bezpośrednią rozmową której celem bedzie osiągnięcie porozumienia. Proszę o wyznczenie niezależnego negocjatora w sprawie rozwiązania problemu. Do wiadomości : 1) Prezydent Pmiasta Jelenia Góra 2) Urząd Miasta Jelenia Gora Z poważaniem Jozef Perwenis
~jędrek 2-02-2009 21:21
Do redakcji . Nie żebym się czepiał , ale: pierwszy raz napisaliście o sprawie w piątek , zrobił się dym , słuszna krytyka itd. A tam już od tygodnia trwały prace remontowe . Czyli wiedzieliście że Wasza interwencja przyniosła efekty. Ale czy gdyby Pan Dyrektor W.K . nie podjął żadnych działań,co nie było by niczym nowym , też zamieścili byście artykuł o problemach Pana Lecha. Nagonka na Z.G.L. wskazana i słuszna.Ale porządek musi być .
~w 3-02-2009 0:01
Zarządca kłamie bo jeżeli lokal jest komunalny (nie wykupiony) to do niego należy remont lokalu. Lokator jest zobowiązany jedynie zgodnie z ustawą przeprowadzać bieżącą konserwacje-malowanie a jeżeli szkoda powstała z winy zaniedbań zarządcy (nie dopilnował przestrzegania przepisów prawa budowlanego) to według Kodeksu Cywilnego jest winny zaniedbania i powinien na własny koszt naprawić szkodę.
maniekjg 2-08-2009 9:19
Ciekawe kiedy ZGL znajdzie pieniądze na remonty klatek schodowych i wymianę starej elektryki która zagraża bezpieczeństwu na Zjednoczenia Narodowego.Z tego co widzę to ta ulica jest chyba wogóle odcięta od miasta jak czarna owca.Nawet przy remoncie ulic to tylko dojechali do końca Jagielońskiej.
~ 2-08-2009 9:54
Ciekawe kiedy ZGL znajdzie pieniądze na remonty klatek schodowych i wymianę starej elektryki która zagraża bezpieczeństwu na Zjednoczenia Narodowego.Z tego co widzę to ta ulica jest chyba wogóle odcięta od miasta jak czarna owca.Nawet przy remoncie ulic to tylko dojechali do końca Jagielońskiej.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group