Sobota, 8 sierpnia
Imieniny: Cypriana, Dominika
Czytających: 3710
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Rondo w tym roku?

Wiadomości: Podgórzyn
Czwartek, 2 lipca 2020, 6:02
Aktualizacja: Niedziela, 5 lipca 2020, 6:31
Autor: WAC
Fot. WAC
Co dalej z zapowiadanym wielokrotnie rozpoczęciem budowy ronda na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ulicą Żołnierską w Podgórzynie?

Rondo w tym miejscu jest bardzo ważne ze względu na bezpieczeństwo dzieci, uczęszczających do pobliskiego Zespołu Szkolno – Przedszkolnego im. Orła Białego w Podgórzynie. Oprócz ronda planowane jest wybudowanie przejścia dla pieszych i ciągu pieszo – rowerowego, biegnącego od szkoły do zabudowań wsi.

Start tej ważnej dla mieszkańców inwestycji już kilka razy z różnych względów był przekładany. Czy w tym roku jest szansa, aby budowa ronda w końcu wystartowała? Władze Podgórzyna mocno wierzą, że tak się stanie.

W tegorocznym budżecie naszej gminy na budowę ronda zarezerwowane jest 400 tysięcy złotych, kolejne 400 tysięcy złotych obiecał wyasygnować Urząd Marszałkowski - mówi zastępca wójta gminy Podgórzyn Tomasz Szewczyk. - Liczymy także, że otrzymamy na ten cel tzw. bon inwestycyjny dla samorządów, mający zrekompensować starty wywołane pandemią. Więc w tym roku będziemy chcieli przeprowadzić przetarg i rozpocząć inwestycje - informuje zastępca wójta.

Twoja reakcja na artykuł?

12
23%
Cieszy
21
40%
Hahaha
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
3
6%
Złości
16
31%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (54) Dodaj komentarz

~Andrzej Andrzeju 2-07-2020 6:39
Po wyborach pewnie będzie
~Hose 2-07-2020 15:03
do: ~Andrzej Andrzeju (6:39)
Rondo plus jakieś ścieżki za 800 tyś ? Co oni chcą doniczkę postawić na skrzyżowaniu ? U nas fontanna kosztowała milion złotych ! I nikt nie poszedł do więzienia.
~awystarczyloniekrasc 2-07-2020 7:04
jak sie pali koło d$py, to jest wyciągany temat RONDA!!! Ile to już lat... 5?...7?... Lepiej niech sie tego nie dotykają...
~Człowiek koń 2-07-2020 7:39
Pytanie powinno brzmieć: czy w tym roku uda się odwołać wójta i rade gminy? Wójta postawić pod sąd!! Na jego miejsce powinien zostać wybrany Hubert Papaj!! Tylko on może uratować gminę od całkowitego upadku!!
~Człowiek koń 2-07-2020 8:20
do: ~Człowiek koń (7:39)
Jesteś fałszywym człowiekiem koniem.
~ 2-07-2020 14:39
do: ~Człowiek koń (8:20)
G prawda, właśnie że tamten jest prawdziwy, ty to człowiek wałach.
~Człowiek koń 2-07-2020 8:21
do: ~Człowiek koń (7:39)
PiSowcu! Wystarczy nie kraść!
~mieszkaniec 2-07-2020 8:39
do: ~Człowiek koń (8:21)
Twój nick idealnie pasuje do twojego myślenia.
~Mieszkaniec 2-07-2020 7:51
Z samej wiary ronda nie budzie a skoro ma być bon na pokrycie strat związanych z korona wirusem to skąd tyle wyżek?
~Iks 2-07-2020 8:06
Gmina bankrutuje, a wy chcecie rondo budować?
~Człowiek koń 2-07-2020 8:19
Przypomniała mi się dziś sprawa z 2009 kiedy to Lech Kaczyński ułaskawił kolegę ówczesnego męża Marty Kaczyńskiej, kradnącego pieniądze z PFRON. Pod wnioskiem o ułaskawienie podpisali się szef Kancelarii Prezydenta Piotr Kownacki i prezydencki minister Andrzej Duda dzisiejszy długopis drugiego Kaczora.
~gość 2-07-2020 8:23
Niech Czerepak gminy przestanie powoływać sie na koronę wirusa.Tylko się podajcie do dyspozycji prokuratora i przestańcie pobierać te wysokie pobory i premie .i proszę wypisać w czym pandemia Wam zaszkodziła
~Taka prawda 2-07-2020 8:37
Budowa ronda w tym miejscu jest oklepywana od ponad 4 lat, tak z nas władze Podgórzyna w ciula robią a podpowiem że chcieli też budować rondo przy biedronce. Malo tego w wcześniejszych artykułach są informacje że już mają na ten cel przeznaczone pieniądze, jak widać pieniądze się rozpłynęły a oni dalej nas futrują z tym tematem, rzygać się chce. Teraz są ważniejsze sprawy, w gminie oszukują i kradną, pod siebie wysokie premie fundują w gminie pracuje armia ludzi z tego połowa rodziny kalatów w gminie jest nie potrzebna. Do Wójta i Wicewójta powinien wkroczyć prokurator który powinien rozliczyć ich z tych przekrętów. A było ich nie mało, nie ma co ukrywać.
~annas 2-07-2020 8:50
do: ~Taka prawda (8:37)
dokładnie, już był nawet podany termin budowy ronda przy biedronce.....i nic
~mieszkaniec 2-07-2020 8:47
Nie rozumiem dla czego ten artykuł jak i wypowiedzi są skierowane do Urzędników Gminy Podgórzyn. W artykule jest jasno napisane, że rondo znajdować się będzie na drodze wojewódzkiej. Więc to pytanie powinno paść do Wojewody. Jeśli gminna zabezpieczyła pieniądze na tą inwestycje to znaczy, że chcą i są przygotowani do jej realizacji. Wychodzi na to że powiat nie koniecznie. Jelonka jest bardzo stronniczym portalem lubiącym robić zamęt, pisząc nie do końca prawdę bądź pisząc połowiczną prawdę. Radzę się zająć odpowiedzialnym i profesjonalnym dziennikarstwem, i zadać to pytanie Wojewodzie.
~Katriiii 2-07-2020 9:13
do: ~mieszkaniec (8:47)
A czego tu nie rozumieć. Większości ludzie z gminy mają wójta i jego ekipę serdecznie dość, obecnie gmina jest już zadłużona na ponad 50 milionów a oni fundują wszystkim kolosalne podwyżki, likwidują wszystko w tej gminie MZK, dotacje do wody likwidują szkoły tylko dlatego że polityk z Ścięgien ma chrapkę na budynek szkolny. W tej gminie liczą się interesy wójta i wicewójta z kolegami, cała reszta jest zmywana do rynsztoku. Co ciekawe niektórzy pracownicy gminy mają wójta, wicewójta i ich złe zazagrania serdecznie dość i najlepiej by wyrzucili z tej gminy ale mówią o tym po cichu bo się boją o swoją pracę. Moim zdaniem trzeba zredukować pracujących tam ludzi w gminie bo pracuje tam ponad połowa więcej ludzi niż potrzeba, cała rodzina Kalatów i tego wicewójta co tak tym wójtem na prawo i lewo dyryguje.
~mieszkaniec 2-07-2020 9:27
do: ~Katriiii (9:13)
Uważam, że się mylisz. Nie mam pojęcia skąd masz te dane. O Zadłużeniu i wiedzę o "polityku z Ścięgien który ma chrapkę na budynek szkolny"(pewnie Przeczytałeś to gdzieś na Facebooku). Ale uważam że umowa z MZK jest nie uczciwa. Dlaczego podpisana umowa opiewająca na daną kwotę po czasie półrocznym jest zmieniana i wystawiana jest korekta przez MZK o blisko półmiliona więcej. Dlaczego Pani Dyrektor ze Szkoły w Sosnówce odrzuciła propozycję klasy 1-3 i przedszkola?
~--- 2-07-2020 9:49
do: ~mieszkaniec (9:27)
Chyba ty się mylisz, wyraźnie w innych artykułach lub na BIP jest napisane.. Obecny dług gminy Podgórzyn to ok. 25 milionów plus obligacje 28 milionów co daje nam razem 53 miliony, tyle wójt narobił długów. Przecież obligacje to też jest dług, nikt nam za niego nie zapłaci. A wypuszczenie ich na giełdę przez wójta było wielkim nieporozumieniem. Przypomnę, wójt z Podgórzyna zdecydował się na emisję obligacji komunalnych o wartości 25 milionów zostało to wypuszczone w lutym bieżącym roku (na Jelonce jest artykuł) do tego czasu ten kwota wzrosła do 28 milionów, czyli dług powiększył się o 3 miliony. Niech grają dalej tak na giełdzie to przez ich przekręty gmina zniknie z mapy.
~mieszkaniec 2-07-2020 11:07
do: ~--- (9:49)
Bardzo dobrze, że gmina dostała obligację na daną kwotę. Masz rację, ale obligację są na korzystnych warunkach. Lepiej z tych pieniędzy coś robić niż z innych. A jeśli chodzi o same obligację i dług to przecież dość powszechne zjawisko, że właśnie z takich pieniędzy się coś tworzy. Spójrz jak ludzie domy budują za kredyty lub jak firmy się rozwijają lub modernizują. Właśnie za kredyty lub dotację. Uważam że gmina nigdy by nie zrobiła planowanych inwestycji ze swojego budżetu. A szacowany dług pomimo swojej wielkości jest długiem do płynnego spłacenia bez obciążania mieszkańców. Np szkoła w Podgórzynie duży budynek liczący dużo dzieci. Wychodzi nie drogo po przeliczeniu utrzymania na jedno dziecko. Zdecydowanie lepiej wypada niż inne szkoły. Kolejny przykład rozbudowa oczyszczalni. Pomimo wydania pieniędzy daje stabilność gminie mieszkańcom i daje możliwość rozwoju przykładowo budowaniu nowych obiektów, które jak by nie patrzeć dają nam wpływy do budżetu bo przecież gmina jest bardziej turystyczna niż przemysłowa.
~Toś 2-07-2020 18:56
do: ~mieszkaniec (11:07)
Bzdury wypisujesz na temat gminy. Wójt jakby był czysty to by się nie bał nam pokazać sprawozdanie, raport o stanie gminy. Owszem dał ale niepełne, czyli że coś ukrywa. Ludzie już miesiąc na to czekają nawet Panu Obazowi nie chce pokazać, codziennie kłamie ludzi od świni wyzywa. Chce wszystko zlikwidować w gminie, z ludźmi w ogóle nie rozmawia głupoty i kit ludziom wciska zamiast pokazać to na, dokumentach na papierze. Wójt nic nie robi by podnieść budżet gminy, a można bo mieszkamy w centrum Karkonoszy. Gmina nie jest zainteresowana rozwojem turystyki, brak informacji turystycznej, atrakcje niektóre zarośnięte A ty farmazony wypisujesz że gmina miodem płynąca.
~Xxxxx5 2-07-2020 19:47
do: ~mieszkaniec (11:07)
Tylko ludzie za kredyt robią jedna inwestycje. A nie 5 na raz. Owszem można brać kredyt na inwestycje tylko robić to z głową. Spłacić jeden i brać kolejny a nie robić wszystko na hura. A teraz brak pieniędzy na spłatę i zaczyna się oszczędzanie kosztem mieszkańców
~mieszkaniec 2-07-2020 11:45
do: ~--- (9:49)
jeżeli się nie znasz na matematyce, to się nie wypowiadaj, zaraz zrobisz 100 milionów długu, i nie wypowiadaj się w imieniu mieszkańców, bo wielu i myślę jest to większość mądrzejszych od Ciebie , widzi i docenia co obecna władza zrobiła w poszczególnych miejscowościach, a informacje o polityku ze Ścięgien,nie wiem skąd Wy macie takie informacje wyssane z palca, najpierw sprawdźcie, a potem plujcie
~mieszkaniec 2-07-2020 13:15
do: ~mieszkaniec (11:45)
Ja się wypowiadam w swoim imieniu podobnie jak Ty w swoim. Mieszkańców w to nie mieszaj. Są i zwolennicy jak i przeciwnicy. Najważniejsze żeby wypowiedź była zachowana z zasadami kultury. A tego pomału ci brakuje. A to co piszesz to jest ekonomia i mam nadzieję że został zrobiony porządny bilans zysków i strat. I jak dana inwestycja długo będzie się zwracać. Ponadto gminy muszą mieć opinię RIO która w tym wypadku była pozytywna. Więc tylko wierzyć i ufać, że pomimo zobowiązań nasza gmina tylko na tym zyska.
~mieszkaniec 2-07-2020 14:11
do: ~mieszkaniec (13:15)
to nie było do Pana tylko do Katrii,błąd w przekazie,popieram Pana zdanie
~mieszkaniec 2-07-2020 21:27
do: ~mieszkaniec (13:15)
Opinia Rio była pozytywne nawet wtedy kiedy kasjerka z podgórzyna uradła tysiące zl I Pani że szkoły ,itp. W Rewalu zadłużyli gminy na pond 30 krotność dopuszalnej rocznej I też pozytywne Opinia,tak to wygląda
~ 2-07-2020 13:12
do: ~mieszkaniec (9:27)
Mieszkańcu ,trzeba chodzić na zebrania ,które były zorganizowane przez sołtysów z wójtem i wicewójtem,to wiedziałbyś ile wynosi oficjalne zadłużenie gminy.Szkoły w Sosnówce i Pani Dyrektor się nie czepiaj bo tu jesteś kompletnie niedoinformowany ,a na tłumaczenie szkoda czasu.
~ 2-07-2020 13:21
do: ~ (13:12)
I jeszcze jedno nikt nie pisze o kredycie wziętym przez włodarzy Gminy w PARABANKU.A warto też o tym wiedzieć i pisać.
~mieszkaniec 2-07-2020 13:27
do: ~ (13:12)
Chodzę na zebrania. Interesuję się polityką i rozwojem miejscowości. Przyznaje, że nie podoba mi się jaka jest cena za wodę i ścieki. Ale mam nadzieję, że od września się to zmieni. A jeśli chodzi o szkołę w sosnówce to uważam, że spokojnie mogą być klasy 1-3 + przedszkole
~Tyrael 2-07-2020 9:15
Demoniczne siły z najgłębszych zakątków piekieł nadciągają. Tylko prezydent Duda może wybudować rondo w Podgórzynie i uchronić Polskę od wiecznego potępienia za wybranie na głowę państwa arcydemona Rafaello.
~Mieszkaniec 2-07-2020 9:30
Jak zwykle na ważne inwestycje nie ma pieniędzy. Szkoły, szpitale czy drogi są niedofinansowane a w tym samym czasie ogromne pieniądze idą na jakąś bezsensowną segregacje śmieci albo edukacje seksualną w szkołach. Czy naprawdę uczenie dzieci w podstawówce ma...ji jest ważniejsze niż budowa bezpiecznych skrzyżowań?
~Człowiek koń 2-07-2020 10:00
Pan Kaleta jest wzorowym gospodarzem gminy. Tak mówię ja człowiek koń.
~Mieszkańcy 2-07-2020 10:18
do: ~Człowiek koń (10:00)
To zabierz swojego Wójta pod pachę i bym jego ani ciebie w naszej Gminie więcej nie zobaczył.
~www121 2-07-2020 10:32
przy okazji możecie zabrać tego pajaca z karpacza
~widzę 2-07-2020 10:36
200przystanków 100 obwodnic 500 rond a każde imienia kaczyńskich.,no może 1 rydzyka.
Michrou 2-07-2020 19:04
do: ~widzę (10:36)
Patrząc na to jak ten rząd inwestuje, w końcu zajmujemy bardzo wysokie miejsce w UE, chyba 23 jeżeli chodzi o % PKB na inwestycje, to powstanie tylko to jedno i nie Rydzyka, a dla Rydzyka xD
~123 2-07-2020 10:44
Nie pod pachę tylko na lasso i do western city szybciutko ale to szybciutko galopem.
~Xyz 2-07-2020 11:48
Czyli koło banieczki to rondo będzie? Plus fr...zy z pobliskiej szkoły będą kwiatki sądzić?
~Do pisowskiej Jelonki 2-07-2020 11:53
A kiedy redaktorze WAC zacznie sie modernizacja drogi do Zgorzelca i S3? Dla pisowskiej Jelonki sa to niewygodne pytania, ale może zaczniecie pytać o ważniejsze dla jeleniogórzan drogi?
~Człowiek koń 2-07-2020 13:04
Standardy człowieka długo.PiS.a Dudy to ułaskawienie pe...la. Przypomniała mi się dziś sprawa z 2009 kiedy to Lech Kaczyński ułaskawił kolegę ówczesnego męża Marty Kaczyńskiej, kradnącego pieniądze z PFRON. Pod wnioskiem o ułaskawienie podpisali się szef Kancelarii Prezydenta Piotr Kownacki i wówczas prezydencki Ksczyńskiego minister Andrzej Duda.
~Ana 2-07-2020 13:23
Mieszkam w tej gminie ponad 55 lat dużo na przestrzeni lat obsewowaliśmy , ludzie spójrzcie prawdzie w oczy gdzie byli poprzedni włodarze co zrobili dla dzieci , ludzi , Nowa szkoła w Podgórzynie powinna być wybudowana 20 lat temu do tej szkoły chodzą dzieci z kilku miejscowości , Znalazła się banda kilku osobowa co jeździ po miejscowościach i podburza ludzi wśród nich osoby które już miały swoje 5 minut w tej gminie by się dobrze wykazać między innymi Pan Marek który nie może nigdzie miejsca zagrzać bo mu wszędzie źle . Jesli mowa o długu gminy to w tych 25 milionach jest też dług po poprzedniej gospodarz i panu Marku a było tego ponad 12 milonów , Gmina ma płynność finansową wszystko na BIP jest i RIO też podpisało raport finansowy . Zastanówcie się i rozejrzyjcie ile inwestycji jest w poszczególnych miejscowościach i dajcie ludziom spokój . A pani Sylwia niech wymieni za kogo się wypowiada bo na pewno nie myślimy jak ona .
~xxxx4 2-07-2020 14:11
do: ~Ana (13:23)
Po poprzednich włodarzach dług był w wyskości 9 mln złotych teraz wynosi 25 mln. Został powiększony o 16 milionów zł. To raczej nie jest powód do dumy. Przecież Pan Kalata obiecywał obniżenie zadłużenia a nie jego podwyżkę. Proszę nie zapominać o obligacjach . To też forma długu,tylko nie trzeba jej ujmować w zadłużeniu. Ale póki ich nie spłacimy to wiszą nad gminą. i nic nie pomoże że termin spłaty jest na 2036 rok. Wychodzi że przez 16 lat będzie nad gminą ta spłata wisiała. Wejście na giełdę też raczej nie pomoże. Bo raczej żaden inwestor nie będzie inwestować w gminę z takim długiem i brakiem perspektyw na spłatę. Sama Pani Skarbnik na sesji przyznała, że rzadko się zdarza żeby inwestor giełdowy inwestował w ciemno w gminę, na to potrzeba czasu. Tylko że nasza gmina już tego czasu nie ma
~Toś 2-07-2020 14:51
do: ~Ana (13:23)
Ten komentarz to jakiś urzędnik z gminy Podgórzyn musiał napisać. Płynność finansowa, koń by się uśmiał. Owszem na BIP wszystko jest napisane, tylko że tej płynności w ogóle tam w papierach nie widać. Jedynie ogromne długi. Co najgorsza wszystko na BIP gmina nie wrzuca, czyżby się czegoś bali?. Już nie wspomnę że coś tam w tych papierach odnaleźć to tragedia, wszystko powrzucane haotycznie jakby chcieli by jak najmniej osób to śledziło. Na wojcie już się poznałem, on ma oczy pieniędzmi przykryte, mało im i mało.
~prawdziwy mieszkaniec 2-07-2020 16:12
do: ~Ana (13:23)
Proszę się nie zasłaniać nikiem bo jesteś pracownikiem gminy, zamiast w godzinach pracy pisać na forach zacznij pracować za co ci płacimy w podatkach
~Pisze po dobroci 2-07-2020 22:40
do: ~Ana (13:23)
Pan, pani Ana, czy jesteś wójtem? czy jesteś pracownikiem urzędu gminy? Śledzę tą sprawę na różnych forach artykułach i widzę że angażujesz się wszędzie. Raz wypisujesz że mieszkasz w tej gminie ponad 55 lat, raz że 63 lata potem 44 lata . Wiesz co?, pomyśl nad sobą bo w tym wszystkim się kompletnie gubisz. Jestem szczerym człowiekiem ale ten wójt i ci wszyscy radni co w gminie pracują to powinni zostać wyrzuceni z pracy i zwrócić utracone pieniądze przez nich, o więzieniu nie wspomnę. A wiesz dlaczego? Z całym czystym sumieniem, gdybym był radnym i w tej gminie pracował, i jak wiadomo, radny jest przedstawicielem władzy lokalnej. Wykonując swoje prawa i obowiązki, powinien kierować się przede wszystkim dobrem wspólnoty samorządowej. Do podstawowych funkcji radnego należą, między innymi utrzymanie stałej więzi z mieszkańcami i ich organizacjami. Gdybym się znalazł w tej sytuacji jak to zrobił wójt i wszyscy radni że po cichu nie informując o tym nikogo z zewnątrz bez podania przyczyny głosują za wyrzuceniem dzieci ze szkoły na bruk wraz z nauczycielami. To ja się pytam czy tak postępuje dobry uczciwy człowiek? Ci ludzie za takie przekręty powinni zostać wyrzuceni z pracy, lub jeszcze raz pójść do szkoły bo siedzą na stołkach a kompletnie nie znają podstawowych przepisów urzędowania w tej gminie. Z całym szacunkiem co bronią wójta jesteście tacy sami, lubicie pieniądze i bez nich nie możecie żyć, przez to jesteście wrogiem drugiego człowieka. Dlatego w tym urzędzie dzieją się takie cyrki, a pracownicy nie umieją uszanować drugiego człowieka i tylko skłócacie innych ludzi.
~Mieszkaniec 2-07-2020 15:48
A kiedy doczekamy się łącznika pomiędzy ulicami Wojewódzką i Spółdzielczą. Najwyższy czas aby połączyć te arterie i zapewnić mieszkańcom minimum bezpieczeństwa
~apokalipsa 2-07-2020 17:12
A po kiego licha tam rondo???
~Człowiek koń 2-07-2020 17:59
do: ~apokalipsa (17:12)
Dla pisoskich tumanow które nie umiejo jeździć na skrzyżowaniu drogi głównej i podporzadkowanej. Gorzała kupiona za 500plus wypala mózgi.
~apokalipsa 2-07-2020 21:21
do: ~Człowiek koń (17:59)
Skoro na miejscu brak psychiatrów to lecz się we Wrocławiu!
~ 2-07-2020 17:24
rońdo? tża by ruchomy chodnik dla tych bambetli
~wlóberek 2-07-2020 19:16
Gdy na skrzyżowaniu ktoś rozjedzie żonę biskupa z piątką drobiazgu, to rondo zrobią w miesiąc.
~Człowiek koń 2-07-2020 20:58
Sebastian Kaleta PiSowski bandzior czerpiący ze wzorów brunatnych koszul SA narodowego socjalisty Adolfa Hitlera.
~ 2-07-2020 22:19
zamiast robić rondo... lepiej zrównać te szkołę z ziemią
~o tak 2-07-2020 23:20
do: ~ (22:19)
Kurczę że ja na to nie wpadłem, masz rację, taniej wyjdzie. W końcu budynek szkoły stoi w centrum Podgórzyna i niszczeje. Wiem że nikt go nie kupi ale gmina słono za utrzymanie budynku płaci,. Mało tego za utrzymanie budynku starej szkoły koszta, na lewo są ładowane do innych szkół, o tym przekręcie też nikt nie wie.
~Człowiek koń 3-07-2020 0:13
Sebastian Kaleta wiceminister narodowo socjalistycznego PiS.bolszewickiego rządu. PiSowski bandzior czerpiący ze wzorów brunatnych koszul SA narodowego socjalisty Adolfa Hitlera.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group