• Środa, 20 listopada 2019
  • Godz. 17:26
  • Imieniny: Anatola, Edmunda, Feliksa, Sędzimira, Rafała
  • Czytających: 7748
  • Zalogowanych: 20
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Ronda na ulicach Jeleniej receptą na kolizje i korki?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 1 maja 2012, 6:52
Autor: jelonkatv
jelonkatv
Fot. jelonkatv
W wielu miastach powstaje coraz więcej tzw. bezpiecznych skrzyżowań, na których zostały wybudowane ronda. Wielu kierowców twierdzi, że to świetne rozwiązanie by unikać wypadków i korków.

Czy na jeleniogórskich drogach powinno być więcej rond? Czy ich większa ilość zwiększyłaby bezpieczeństwo na ulicach? Jak miałoby wyglądać oryginalne, jeleniogórskie rondo i na jakich skrzyżowaniach naszego miasta takie rozwiązanie jest konieczne, dowiecie się w programie „Głos ulicy”.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (30) Dodaj komentarz

~123 1-05-2012 18:44
jelenia gora jest wiocha a ronda nic nie zmienia bo pojazdow jest zbyt wiele!!!!mozna było cos zrobic w latach 50-60-70 ale teraz juz nic nie da sie zrobic , chyba ze jakis madry urbanista rozwali zabudowania wzniesione w 70 latach itd. oraz poprawi bledy poprzednikow ale na nowe grogi przystosowane do tylu aut nie wchodza w gre, wiec nic juz sie nie da zrobic
~pieszy 1-05-2012 19:06
a ja bym prosił o likwidację świateł między tunelem a hotelem fenix , za parkiem za mostem nad bobrem na ogińskiego i kilku innych bo przecież tam nic nie jeżdzi a światła to jest zło konieczne które trzeba postawić tam gdzie jest duży ruch a nie tam gdzie popadnie jeszcze na dodatek za nasze podatki
~Alt Ctrl Del 1-05-2012 22:02
Jakim telefonem kręciliście ten odcinek? Proszę zmieńcie sposób sondowania. Pytanie - krótka odpowiedź bez drążenia tematu na siłę bo nudzi oglądających i męczy ekspertów.
~Pi 1-05-2012 23:36
A może przynajmniej dla skrzyżowania przy Tescor wariant "opolski" ? Wiadukt do jazdy na wprost a pod spodem małe rondo? (dla mniejszego ruchu?)
~Rex 2-05-2012 8:39
By uniknąć korków to wybudujcie linie tramwajowe...
~sqandal4 2-05-2012 14:34
gdzie jeszcze powinny być ronda , no gdzie? Jelenia Góra jest starym miastem i jedyne wyjście < wyprowadzić ruch kołowy poza miasto >
~ktośtam cos_ 2-05-2012 15:37
Jana Pawła/grunwaldzka Podwale/Sobieskiego Lubańska/ Trasa CZeska Jana Pawła/ Bacewicz Sudecka/ Wojska Polskiego co wy na to?? to tak na doby poczatek by sie przydało
~Nostradamus 2-05-2012 22:01
Jest takie miasto w Niemczech, położone podobnie jak Jelenia Góra w dolinie rzeki. Zwie się Wuppertal (Dolina rzeki Wupper) Wpiszcie sobie tą nazwę do Google i zobaczcie jak tam rozwiązano komunikację miejską. Będziecie w ciężkim szoku gdy powiem Wam że Schwebebahn powstałą w 1900 roku i wyglądała rawie dokładnie tak jak teraz. Jelenia Góa położona wzdłuż rzeki także mogłaby mieć taką komunikację miejską. Jednak stanie się to dopiero wtedy gdy Sobiesiak, Schetyna czy Pokój otworzą firmę budującą takie projekty... BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ! Im oczywiście.
~burzuj 2-05-2012 23:03
PANIE WANDZLU JEDŹ PAN DO PORTUGALII LUB HISZPANI I TAM ZOBACZYCIE JAK MOŻNA JEŻDZIĆ BEZKOLIZYJNIE. W POLSCE WZDŁUŻ BAŁTYKU TEŻ SĄ ŚWIATEŁKA Z OGANICZENIEM PRĘDKOŚCI I FOTORADARAMI, A DO RYNKU MOŻNA WJECHAĆ Z OBNIŻAJĄCYMI SIĘ PACHOŁKAMI .PATRZ NIEDALEKO ŚWIDNICA W KIERUNKU WROCŁAWIA. TAM DROGÓWKA NIE MA ZMIAN CIŚNIENIA NA \\\\\\\" GORSZY POSTĘP\\\\\\\"
rymcycymcy 3-05-2012 15:08
Ronda spowalniają ruch ...co musi dawać radość drogowym ciapciuchom ! :))
~round up 4-05-2012 9:54
Tylko małe ronda z jednym pasem ruchu maja sens, przy kilku pasach permanentne stłuczki przy zmianie pasa ruchu.
~do rymcycmcy 5-05-2012 11:02
Jeśli ronda spowalniają ruch,to co robi sygnalizacja świetlna?Ale jak się nigdy poza Jelenią nie wyjechało,to co można wiedzieć na ten temat.
Piipi Jelonkowa 5-05-2012 11:06
..do - [~Rymcycymcy] .. - " JAŚIO .. pojehał z *ojcem na pierwszą przejazdzkę n o w y m samochodem.Po powrocie opowiada mamie: - Było fantastycznie ! Po drodze wyprzedzalismy 3 idiotów,5 durniów,7 baranów i 1 włóczęgę" ~CYCY .. nie jesteś Ojcem wspomnianego Jaśia ! ~FAJNIE !
~MJW 6-05-2012 13:18
NAJPIERW TRZEBA UMIEĆ JEZDZIĆ PO RONDACH I JE BUDOWAĆ - MAMY PRZYKŁAD RONDA NA WYLOCIE DO ZGORZELCA I SZKLARSKIEJ
~adaś 6-05-2012 15:29
Pamięta ktoś ronda które były w Jelonce - przy Sobieskiego, koło Iwana i koło Tunelu...........Niemcy dobrze kombinowali lecz nasi jak zwykle musieli poprawić po swojemu. Dzięki mądrości naszej władzy nie mamy TRAMWAJÓW, ROND, PIĘKNYCH PARKÓW, POŁOWY KAMIENICZEK itp. Czego jeszcze nie mamy....????
~Nika 7-05-2012 0:06
jadę od strony zabobrza kolo tesco w stronę castoramy, no ileż można tam czekać na wjazd ;/ jeszcze jak ktoś \\\"przysypia\\\" z przodu kolejki przy swiatlach i jedzie dopiero po zielonym (na pomaranczowym)
~x 7-05-2012 14:17
Jaki madry ten pies michal r
~AgatyFUN 7-05-2012 14:35
Słodka Agatko.W Turcji do zbudowania ronda jest potrzeba dwudziestu chłopa i trochę asfaltu.U nas nawet najmniejsze rondo kosztuje 1milion zł. i stek papierzyska.Papierzyska urzędnicy kochają więc z tym nie ma problemu.Problem jest z milionem.
~kizior 7-05-2012 16:10
Niestety jeleniogórzanie i okoliczni mieszkańcy to w większości wieśniaki, przyzwyczajeni do taczek, wozów konnych itp. W takim przypadku ronda na pewno nie pomogą a wręcz przeciwnie.
~kizior 7-05-2012 16:15
Jedyna nadzieja w rozładowaniu "korków" w tym miasteczku to rosnące ceny, już za parę lat większość ludzi przesiądzie się na komunikację miejską bo po prostu nie będzie ich stać na utrzymanie swoich pojazdów. I to mnie cieszy, wreszcie będzie można odróżnić plebs od masy dyrektorskiej ;) Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy BMW z rejestracją DLW
~WcPicker 7-05-2012 19:27
A propo prowadzącej to mala sugestia: zmieńcie ją. A jesli chodzi o ronda to jak najbardziej powinno sie ich budować jak najwiecej. Ronda to tzw samorozładowujące sie skrzyzowania. Nalezy jeszcze przekalkulować koszt utrzymania takiego ronda, a skrzyzowania z syg. świetlną i sprawdzić po jakim czasie się zwróci. A zwróci sie napewno. Włodarze ruszcie mózgami, piszcie projekty, starajcie sie o dofinansowanie z unii i do dzieła. A wydane pieniądze zwrócą się w moment.
~WcPicker 7-05-2012 19:34
Gdy ronda były budowane we Francji, Niemcy śmiali się z tego i pukali sie w głowę, by po kilku latach przekonać się na przykładzie sąsiadów ile można na tym patencie zaoszczędzić marek. I w bardzo krótkim czasie sami zamienili większość skrzyżowań ze zwykłych na te o ruchu okrężnym. Tylko, że to było dwadzieścia lat temu, a w Polsce jak to w Polsce. Ciekawe ile czasu jeszcze zajmie nim ktoś w tym kraju i mieście ruszy mózgiem?
~Zielonogórza 8-05-2012 17:55
W Zielonej Górze są tylko ronda :) gdzie niegdzie tylko jakieś światła . Nie ma korków , wszędzie raczej bezpiecznie i bez stłuczek , a jaka oszczędność dla miasta !!!! prąd kosztuje a ronda nie musza korzystać z energii :)
~Jedza 9-05-2012 21:44
Pan Michał z Jeleniej Góry to nikt inny jak Stróż Prawa w Szklarskiej Porębie :) o rondach i jeździe wie sporo :)
~Mieszkaniec 10-05-2012 9:39
Najwyższa pora, tylko szkoda, że po remoncie skrzyżowania JPII, Mostowej i Grunwaldzkiej. Innym miejscem która prosi się o takie rozwiązanie to początek Wolności, skrzyżowanie Wolności i Wojska Polskiego, wszystkie skrzyżowania z JPII no i rondo przy Rondzie (Różyckiego). Znalazłoby się zapewne jeszcze kilka miejsc.
~Roberto 11-05-2012 12:59
W całej europie buduje się ronda, mimo że ruch jest tam większy niż w Jeleniej Górze. Ronda są najbezpieczniejszym i najtańszym rozwiązaniem ruchu na skrzyżowaniach, jednak w Jeleniej Górze Pan Wandzel ma inną koncepcję, ciekawe dlaczego ?
~Rondel 22-05-2012 17:37
RONDO koło macdonald aż się PROSIII!!! RONDO koło kastoramy aż się PROSIII!!! RONDO koło stacji paliw aż się PROSIII!!! RONDO koło urzędu ... itd. -a jak na razie to tylko jedno jest ..."Rondo" w jeleniej g.-miłych zakupufff!/a tam też miało być kiedyś ,kiedyś...RONDO! Ale chyba rondle lepsze so!
~crova 22-05-2012 17:43
...a po co te ronda so? lepsze postać se na środku drogi w oczekiwaniu na zmianę świateł! ...i poniuchać se spalinkę! ..i pogapić na pędzące auta!- jak krowy na rowie! ..z tyła jado, z przodka jado-czy nas nie rozjado!??
~ 5-07-2012 19:14
Wc Picker, glowa ruszy moze nastepca zawilej wladzy. koszt bdowy ronda jest podobny do glupio inteligentnych swiatel i zuzywanego przez to gowno pradu. Korzysc ? zadna, korki, korki, korki. Tumany od inzynierii ruchu w tym lez padole nie wiedza co to ronda, tu pewnie przy budowie nie da sie nic zapieprzyc kasy, wiec konczy sie klapa i mamy jak mamy. Napewno nawet na skrzyzowaniu obok teatru mozna wykroic teren pod male rondo, no ale kto odda grunt? UM- troche, teatr- tez troche i wyda! Po holere tranzyt ciezkich aut od Kowar i Cieplic? sa inne tasy, autpbusy MZK daza rade to okrazac i po jablkach. Powielic pomysl na newralgiczne skrzyzowania i zluzuje korki w miescie.
~?nikt 11-08-2012 1:11
Jak CHAMY W ZGNIŁYCH SZROTACH I NOWYCH ZACZNĄ MYŚLEĆ ( to nie boli trole) to będzie O.K,

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group