• Poniedziałek, 22 października 2018
  • Godz. 22:44
  • Imieniny: Korduli, Filipa, Halki, Salomei
  • Czytających: 7426
  • Zalogowanych: 10
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Rodzice muszą malować klasy?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 24 lipca 2018, 6:58
Aktualizacja: Środa, 25 lipca 2018, 12:33
Autor: WAC
Fot. Użyczone
– Uważam, to za skandal, że rodzice dzieci muszą malować sale lekcyjne w szkole swoich dzieci podczas wakacji – mówi pani Iwona, mama ucznia Szkoły Podstawowej nr 11 w Jeleniej Górze, która wzburzona zadzwoniła do naszej redakcji.

Sytuacja, o której opowiada nasza Czytelniczka powstała po przejęciu przez Szkołę Podstawową nr 11 budynku, gdzie przed reformą edukacji funkcjonowało Gimnazjum nr 4. Od września w tym obiekcie przy ul. Karłowicza będą się uczyć dzieci z klas 1 – 3 zabobrzańskiej podstawówki, zaś w macierzystym kompleksie przy ul. Moniuszki pozostaną starsi z klas IV – VIII.

– Na jednym z zebrań rodziców w ubiegłym roku szkolnym zostaliśmy poinformowani, że aby nasze dzieci od września mogły się uczyć w czystych salach, musimy klasy podczas wakacji sami pomalować – mówi pani Iwona.
- Uważam, że tego typu zadania powinny być finansowane z budżetu miasta. Tymczasem z tego, co słyszałam samorząd owszem dał pieniądze na farby, lecz na malarzy już poskąpił. Wszyscy moi znajomi, gdy słyszą, że w swoim wolnym czasie maluję salę, w której będzie się uczyć moje dziecko śmieją się i pukają w czoło – dodaje pani Iwona.
- Mój apel do rodziców miał charakter delikatnej prośby nie zaś nakazu – mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 11 Eugeniusz Sroka. - Takie prace, jak odświeżanie ścian sal lekcyjnych od zawsze były wykonywane podczas wakacji siłami konserwatorów szkolnych. W tym roku jednak wraz z reorganizacją w naszej szkole w klasach musieliśmy zmienić wystrój, odsunąć meble od ścian i okazało się pomalowania wymaga wiele sal lekcyjnych w każdym obiekcie. W tej sytuacji dysponując jedynie siłami szkolnych pracowników gospodarczych zapewne nie zdążylibyśmy z tym do 1 września. W związku z tym zwróciłem się z propozycją wsparcia do rodziców – wyjaśnia dyrektor.

Czytaj również

Komentarze (170) Dodaj komentarz

~dj. .... 24-07-2018 7:36
Zabrakło na malarzy bo poszło na 550+,jak się wzięło 500+ to trzeba to odrobić,zamiast grill wałeczek i heja.
~Wiktor57 24-07-2018 9:48
do: ~dj. .... (7:36)
To niech Sroka pokaże jak to się robi !
~ 24-07-2018 11:06
do: ~dj. .... (7:36)
A na wypłaty włodarzy ile poszło z naszych podatków ? A 500+ to śmieszna jałmużna w porównaniu z tym jakie wsparcie od państwa rodziny dostają w krajach zachodnich
~ 24-07-2018 15:38
do: ~dj. .... (7:36)
Także ci którzy mają 1 dziecko albo nie przebrnęli przez machinę urzędniczą by dostać 500+ ? Chyba tylko menele mają czas na stanie kolejkach i użeranie się z papierologią i urzędasami
~kakadu 24-07-2018 22:43
do: ~ (11:06)
Wyprowadź się na Zachód
~Tra la la 25-07-2018 17:44
do: ~dj. .... (7:36)
Odezwał się pokrzywdzony, który nie załapał się na 500+
~ 27-07-2018 17:29
do: ~ (11:06)
To, czym jeździsz, też ma śmieszną cenę wobec Maybacha czy wypasionego Bentleya. Myślisz, że w związku z tym dostaniesz Maybacha za friko?
~Tomek44 24-07-2018 7:41
No niby miasto powinno, ale jak nie robi to Dyrektor musi sobie jakoś radzić. Zatem w tym roku nie kupujcie im kwiatków i czekolad na koniec roku tylko dajcie te dwie dychy na fundusz remontowy.
~Ja 24-07-2018 8:48
do: ~Tomek44 (7:41)
Przecież to nie wina nauczycieli że miasto nie dało kasy na remont. A swoją drogą wychowawcy często malują sale a także kupują drobne wyposażenie .
~lkjhg 24-07-2018 9:31
do: ~Ja (8:48)
Wystarczy jak każdy nauczyciel poświęci 1/11 swojego wakacyjnego urlopu, czyli raptem 1 tydzień... I tak na 1 salę przypadnie kilku nauczycieli i w 5 dni spokojnie odmalują, a w końcu to także ich komfort pracy.
~ 24-07-2018 11:29
do: ~lkjhg (9:31)
mądrego to aż miło posłuchać :)
~ 24-07-2018 14:07
do: ~lkjhg (9:31)
a ty co robisz w ramach urlopu dla swego pracodawcy?
~No, tak 24-07-2018 14:22
do: ~lkjhg (9:31)
A dlaczego to rodzice mają to robić za darmo? Pieniądze idą z budżetu miasta i Pani, która wzburzona zadzwoniła do redakcji ma rację. Dlaczego nie można na ten cel oddelegować więźniów, którzy i tak pracują? My na nich łożymy, a więc niech odpracują.
~ 25-07-2018 8:16
do: ~Tomek44 (7:41)
Łączenie SP 4 z jakąkolwiek szkołą to był idiotyczny pomysł , miejmy nadzieję że następny prezydent naprawi to
~xiz 27-07-2018 9:36
do: ~ (14:07)
Ja swojemu nie zawracam gitary swoim gadaniem ;)
~ 3-08-2018 12:53
do: ~Tomek44 (7:41)
zatem niech dyrektor sobie radzi i sam pomaluje
~Aggy 24-07-2018 7:50
,,Wszyscy moi znajomi, gdy słyszą, że w swoim wolnym czasie maluję salę, w której będzie się uczyć moje dziecko śmieją się i pukają w czoło – dodaje pani Iwona.,, .... to nieźli znajomi rzeczywiście strasznie wam ubędzie jeżeli pomożecie pomalować sale,dla wspólnego dobra
~k8 24-07-2018 8:28
do: ~Aggy (7:50)
jest to sytuacja nienormalna bo pieniazki na pomalowanie sal wplynely zapewne do koryta.od razu wyczuwac przekret.co to za dyrektor ,ktory doprowadza do takiej sytuacji.na kazdego ucznia dostale pule pieniedzy wiec powinien madrze rozłozyc aby nie bylo takich nienormalnych sytuacji
~k8 24-07-2018 9:33
do: ~k8 (8:28)
a ci ktorym sie podoba taki pomysl to niech maluja i dadza zarobic tym, ktorzy tak nieudolnie rozporzadzaja funduszami.wstyd
~ 24-07-2018 18:40
do: ~k8 (9:33)
Trzeba być super jeleniem żeby samemu się garnąć do roboty za którą się zapłaciło
~adk 24-07-2018 7:55
Tak rządzi samorząd z POtargowicy. Na wyborach jesienią należy im podziękować.
~ 24-07-2018 12:03
do: ~adk (7:55)
Kadencje są za długie a życie za krótkie żeby tylko czekać na wybory
~miras60 24-07-2018 16:50
do: ~adk (7:55)
gdyby to był pis to pewnie ameryka by była
~ 24-07-2018 18:37
do: ~miras60 (16:50)
Nie są z mej bajki ale na pewno lepiej
~Jh 24-07-2018 8:01
Jeżeli z corocznego odświeżenia klas robi się generalny remont w tak krótkim czasie rękami kilku pracowników to raczej marne szanse na finał - bez pomocy rodzicow, bo na Miasto nie ma co liczyć. Jakoś kilka razy chodziłam pomagać przy malowaniu klas naszych dzieci, które ich później nie oszczędzaly i korona mi z głowy nie spadła.
~Natalia _P 24-07-2018 8:03
Moi rodzice też podczas naszej edukacji różne rzeczy w szkole robili. No ale czasy się zmieniły. Rodzic ma w dupie edukację dziecka, brak jakiegokolwiek zaangażowania. Wszędzie jak w galerii. Nic od siebie.
~k8 24-07-2018 12:37
do: ~Natalia _P (8:03)
ale tu wyczuwa sie przekret zeby ktos mogł wiecej do koryta zgarnac
~Q 24-07-2018 13:39
do: ~Natalia _P (8:03)
A co ma wspólnego malowanie sal z edukacją? Skoro nauka jest obowiązkowa to do tejże nauki powinny być zapewnione odpowiednie warunki. Rodzice mają swoją pracę, plus obowiązki po pracy.
~ 24-07-2018 14:01
do: ~Natalia _P (8:03)
Nie w dupie tylko muszą zasuwać na kilka etatów żeby mieć co do gara włożyć
~??? 28-07-2018 20:32
do: ~Q (13:39)
To może zabrać im dzieci, żeby mogli się koncentrować na tej "pracy i obowiązkach po pracy"? Skoro mają w odwłoku, że dzieci w brudnej sali będą pół dnia siedzieć, to może im te dzieci w ogóle tylko przeszkadzają w życiu?
~Jh 24-07-2018 8:06
Poproszę piszącego artykuł żeby zetelnie przedstawił jakieś fotki w jakim stanie są owe klasy wymagające odświeżenia.
~Alenumerek 24-07-2018 8:08
Rodzice ?!?! Absurd. A gdzie nauczyciele ??? Mają długie wakacje więc im korona z głowy nie spadnie.
~Ja 24-07-2018 8:50
do: ~Alenumerek (8:08)
Chciałam zaznaczyć że nauczyciele są w tym czsie3 ba urlopie. Ź pewnością chętnie pomogą Ciekawe czy Pan/Pani w czasi3 urlopu maluje sobie pomieszczenie pracy lub czyści kasę?
~Roxxanka 24-07-2018 8:54
do: ~Ja (8:50)
Chciałabym zwrócić uwagę że rodzice w tym czasie też są na urlopach.
~zgred 24-07-2018 9:31
do: ~Roxxanka (8:54)
Chciał bym zwrócić uwagę, że rodzice nie maja 2,5 miesiąca urlopu, jak nauczyciele.
~ 24-07-2018 15:44
do: ~zgred (9:31)
2,5 miesiąca to same wakacje bo rok szkolny nie kończy się ani ostatniego czerwca ani 1go lipca tylko o wiele wcześniej, wiec jeszcze ferie zimowe, bozonarodzeniowe i wielkanocne
~Niezalogowany123 24-07-2018 22:06
do: ~zgred (9:31)
Nauczyciele mają taki urlop, aby psychicznie odpocząć od wszystkich stresów w Szkole, to oni jako pierwsi są podatni na stres że względu na odpowiedzialność. Ktoś kto nie pracuje z dziećmi tego nie zrozumie. Dlatego też potrzebują przerwy aby się naładować i moc dalej z pełną mocą edukować i wychowywać cudze dzieci. To on ma je pod opieką przez większą część dnia. Dlatego też ma takie wakacje. Nie wspomnę już że taki nauczyciel na początku swojej kariery zarabia najniższą pensję... I również, kupuje środki dydaktyczne dla dzieci. Więc wybaczcie ale uważam, że nauczycielom potrzebne są te 1.5 miesiąca wakacji. Bo pod koniec sierpnia mają rady więc to nie są całe 2 miesiące wakacji. Niektórzy też pracują na półkoloniach
~ 24-07-2018 22:15
do: ~Niezalogowany123 (22:06)
nikt ich nie zmusza do tej pracy
~Psorka 24-07-2018 22:29
do: ~ (22:15)
Zatem idź choć na JEDEN dzień do pracy w szkole z uczniami w przedziale wiekowym 13-16 lat !!!
~ 25-07-2018 8:07
do: ~Niezalogowany123 (22:06)
Skoro to taka straszna praca to niech pracują gdzieś indziej może na kasie w markecie albo w fabryce, nikt ich tam siła nie trzyma
~ 25-07-2018 8:30
do: ~ (8:07)
to kto będzie uczył twoje dziecko?
~ 25-07-2018 12:05
do: ~ (8:30)
Co roku cała masa ludzi kończy studia i nawet jakiś procent z nich nada się, więc się nie martw znajdą się chętni na twoje miejsce nawet bardziej kompetentni
~Bambo 24-07-2018 8:22
Ha. Ha. Ha.... Komisje, spory, radni, władze miasta, spotkania, itd. A tu rodzice malujcie klasy. Czyny społeczne były w modzie w nieco innej rzeczywistości historycznej naszego biednego kraju. Miały one jednak jedna fajna cechę. Po robocie były kiełbaski nieco spalone i piwko. Konsolidowaly ludzi. Zapytam więc? Czy ta atrakcja będzie jest przewidziana,? W końcu klasyk - stary dobry Marks mawiał, że w jedności siła. Zwłaszcza że ten klasyk jest modny w niektórych gremiach UE.
~Dziubek 24-07-2018 8:44
Dyrektor Sroka, i jego opowieści że nie ma pieniędzy są wyssane z palca. Paranoja, z tego co słyszałem to co roku nie wydaje wszystkich pieniędzy z budżetu, tylko pytanie gdzie one lądują?????????????
~zaboberek 24-07-2018 8:52
W czasach "słusznie minionych",taka praktyka była na porządku dziennym z wszak jednym wyjątkiem.Nauczyciele również brali w tym czynny udział.Może by tak szanowny dyrektor zwołał pospolite ruszenie wśród grona pedagogicznego,jeżeli chcą pracować w czystych salach lekcyjnych?
~Ja 24-07-2018 8:55
A czemu nie zrobią tego nauczyciele? Przecież mają wolne.
~Kołchoźnik 24-07-2018 9:19
do: ~Ja (8:55)
Mądrego aż miło posłuchać...
~paranoja i głuPOta 24-07-2018 9:20
może prezydent odpracuje przyznaną PREMIĘ z pędzlem w dłoni i czapeczką z gazety na głowie,jak za KOMUNY..KOMUNO nie wracaj !!!!! Mamy już PO !!!!remoncie.D.POlizusy ZROBILI SWOJE.Teraz trza szukać nowych ???? na tzw.czyn sPOłeczny. W górach jeleni nie brakuje !!!!!Q!
~magdaa 24-07-2018 23:47
do: ~paranoja i głuPOta (9:20)
A co ma do tego PO? Przecież to PIS wprowadził kretyńską reformę. Wygasił gimnazja...Jakby tego nie zrobili, życie toczyłoby się dalej tak jak do tego zdążyliśmy przywyknąć. A tak dyrektor Sroka dostał budynek szkoły, znalazł na niego pomysł tylko jak zwykle pomocy z miasta-nie. Wszyscy tu szczekacie jaka to niesprawiedliwość, że rodzice malują klasy. A ilu z Was najgłośniej bluźniących przyszło i wzięło pędzel do ręki? Ja byłam, malowałam i korona mi z głowy nie spadła. Ale cóż się dziwić. Jakie społeczeństwo taki samorząd- bo skądś on się bierze. I jeszcze jedno: siedźcie dalej w swoich fotelach, przed komputerem - krytykujecie tych co potrafią lub chcą coś zrobić dla innych. Tak jest wygodniej, prawda? Tu jesteście anonimowi- dlatego macie tyle odwagi. A stańcie może twarzą w twarz z panem dyrektorem i powiedzcie mu to co myślicie! Tak myślałam, w realu już brak odwagi...
~jaaaas 24-07-2018 9:20
Podejście niektórych komentatorów powala mnie na kolana. Jaki problem spiąć poś...dki i pół dnia pomóc przy malowaniu? nikt przecież nie karze nosić ciężarów, pracować w pocie czoła..... jeżeli chcemy, żeby nasze dzieci uczyły się w dobrych warunkach to wydaje mi się, że rodzice powinni wziąć na siebie troszkę odpowiedzialności za miejsce jakim jest szkoła. XXI wiek i każdy nauczył się, że Państwo da, że cokolwiek jest nie tak to wina władz miasta. Absurd!!! To wina wszystkich tych, co czekają z założonymi rękoma aż ktoś za nich coś zrobi. Tyle afery o kilka skłonów z wałkiem w ręku. Nauczmy sie w końcu współpracować i dawać od siebie, a nie wiecznie "daj".
~ 24-07-2018 11:42
do: ~jaaaas (9:20)
Brawo Ty nauczyciele też pracują razem z rodzicami a najwięcej do powiedzenia mają zawsze ci co nie robią nic!!!!
~ 24-07-2018 12:06
do: ~jaaaas (9:20)
A jeszcze za mało podatków płacą i za mało tyrają na to państwo ?
~ 24-07-2018 18:55
do: ~jaaaas (9:20)
To dotyczy mnie , bo moje dziecko będzie tam uczęszczać. Faktycznie nic mi się nie stanie jak zrobię kilka sklonów z wałkiem do malowania. Pytanie moje brzmi : kiedy ? Pracuje nie po to aby malować klasę tylko aby moje dziecko mogło spędzić fajnie wakacje ukończyć kurs lego , czy pójść na basen. Szkoła jest państwowa i to państwo ma zapewnić godziwe warunki nauki !!!! Płacę podatki wiec godne warunki nauki mojemu dziecku się należą! !!!
~zygzak 24-07-2018 22:42
do: ~jaaaas (9:20)
Tylko , że można to inaczej załatwić np wsiąść więźniów ale od tego Dyrektora nie ma czegoś konstruktywnego się spodziewać wpada na pomysły z początku lat 90 .
~Niewolników nie sieją 25-07-2018 23:28
do: ~jaaaas (9:20)
Sami się rodzą..Masz umowę wolontaryjną? Spadniesz z drabiny przy takim malowaniu i co dalej? Kaleka z własnej woli-a ktoś na tym kolejną willę buduje.
~Popieram 5-08-2018 13:39
do: ~jaaaas (9:20)
Brawo!
~zgred 24-07-2018 9:29
Myślałem, że to o SP10. Też są dobrzy. Kupiliśmy szafki na korytarz, a teraz musimy płacić za korzystanie z nich przez nasze dzieci. Wyjście klasowe do teatru jest droższe niż indywidualnie. It.d.
~hsh 25-07-2018 12:09
do: ~zgred (9:29)
To zabierz dzieciaka. Nikt nie będzie za nim płakał
~do jaaaas 24-07-2018 9:35
proPOnuję wałek w rękę i do roboty.Czyn sPOłeczny to najlepszy sPOsób na tumanienie narodu.Najlepiej POdkapój do dyrektora .którzy rodzice nie chcą współpracować !!!!Za pracę jest odprowadzana składka na ZUS wynagrodzenie i inne świadczenia...KONIEC z CIEMNOGRODEM
~altralala 24-07-2018 22:19
do: ~do jaaaas (9:35)
Idź i zobacz - tam trzeba szpachlować, położyć kafelki przy umywalce, podłączyć ją, zerwać starą wykładzinę... nie było nawet puszek na kablach więc wiesz .... to nie machanie pędzlem. A dlaczego Ja nie mogę swojego 14-dniowego urlopu spędzać z dziećmi i na wypoczynku tylko malować salę - coś co powinno być przygotowane (i będzie wg zapewnień dyrekcji szkoły a także samorządu). To nie moja wina że zmieniono ustawę, to jej autPISorzy powinni brać wałki i lecieć z koksem
~fryzjer z zabobrza 26-07-2018 7:38
do: ~altralala (22:19)
masz uprawnienia do pracy przy instalacji elektrycznej????
~RN 24-07-2018 9:41
Do ~jaaaas zgadzam się z Tobą w 100% Sam wybieram się z "wałkiem" pomalować sale w której moje dziecko zaczyna edukację i nie uważam że to coś nienormalnego. Korony nie noszę więc nie ma obawy żeby spadła pani Iwono.
~Wyborca 24-07-2018 13:41
do: ~RN (9:41)
A może kandydat na prezydenta, Jurek chwyci za pędzel,a vice od oświaty mu pomoże? Jak nie potrafią zarządzać finansami gminy to roboty.
~DO rn 24-07-2018 9:46
Jak byś był kobietą ,też dałbym ci wałek w rękę????A tak kicha...nie idę !!!!!
~Kołchoźnik 24-07-2018 9:51
do: ~DO rn (9:46)
Kobiety też malują 😊
~rodzic 24-07-2018 9:55
Na pomalowanie jednej klasy wystarczy weekend , a jak się rodzice przyszłych uczniów mogą przy takim malowaniu zintegrować ! We wrześniu będzie łatwiej bo będą się już znali . Łatwiej będzie współpracować w radzie szkolnej . Można na czyn społeczny zabrać swoje pociechy by mieszały farbę , to frajda dla dzieci. Nikomu korona z głowy nie spadnie , przecież nie będą malowali wszyscy rodzice, bo byłby tłok , ale ci co się trochę znają mogą się zabawić w remoncik .
~Cogito 24-07-2018 10:48
do: ~rodzic (9:55)
W 100% się zgadzam! To na pewno jedna z form integracji wspólnoty rodziców i całkiem fajna .
~altralala 24-07-2018 22:27
do: ~rodzic (9:55)
jakich przyszłych ???? Przecież nie idą malować Ci którzy tam pójdą do 1 klasy tylko Ci którzy są przenoszeni - i jeżeli się jeszcze nie zintegrowali to to nie pomoże.
~magdaa 24-07-2018 23:54
do: ~altralala (22:27)
I tu błąd. Przychodzą też ci rodzice, których dzieci idą do pierwszej klasy. Można? Można.
~ 24-07-2018 10:10
A te olbrzymie podatki które płacimy to co ?
~ 24-07-2018 14:43
do: ~ (10:10)
Pisiory je konsumują i kler
~Pukpuk 24-07-2018 10:19
Czasem fajnie dać dobry przykład swoim dzieciom... A nie tylko wymagać i potem narzekać. Pani Iwona najpierw klasę malowała a potem z tego żalu poleciała poskarżyć się redakcji. Mało logiczne.
~ 24-07-2018 10:32
To nie chodzi o samo malowanie! My dostaliśmy listę rzeczy, które trzeba kupić i naprawić- panele, umywalka, rolety, kontakty i wiele innych. Gdyby chodziło tylko o malowanie, to nie byłoby problemu...
~k8 24-07-2018 12:31
do: ~ (10:32)
to rodzice maja kupowac?
~ 24-07-2018 14:46
do: ~k8 (12:31)
A gdzie Pani minister zalewska i jej reformy
~magdaa 25-07-2018 11:59
do: ~ (10:32)
To nie prawda co Pani pisze. Panele zakupiła szkoła!!!! Są już dostarczone do szkoły- jak i podkłady i listwy. Umywalki? W każdej klasie są umywalki i kafelki!!!!! W niektórych klasach sami rodzice zadecydowali, że zmienią kafelki. Tak było u nas. Mnie zostało z remontu w domu trochę fajnych kafelek, przyniosłam...inny rodzic położył. Czy to jakaś katastrofa? Chcieliśmy, zrobiliśmy!!!!! Nikt nas nie zmuszał do niczego. Co uznaliśmy, że chcemy zmienić lub możemy to zrobiliśmy. Robicie afery a nie wiecie o czym piszecie. Ciekawi mnie czy pani Iwona, dzięki której rozdmuchano cała sprawę miała odwagę powiedzieć o swoim niezadowoleniu w szkole czy tylko odważnie za plecami nauczycieli i reszty rodziców uprzejmie doniosła do Jelonki. a redakcja zanim coś napisze, powinna sprawdzić u źródeł cały temat. Może by tak przyjść do szkoły, popytać Radę Rodziców albo samych zainteresowanych- nas rodziców, którzy tam jesteśmy a nie siedzimy w domu i krytykujemy....
~tak 24-07-2018 10:38
najpierw wymyślają ,,reformę,, a potem nie ma kasy na ,,reformowanie,, szkół. Żenada. Jakby się rodzice zbuntowali i nie malowali- to by może się to jakimś echem odbiło a tak znowu ministrowie będą się zachwycać, jak im się ,,reforma,, edukacji udała.
~zbik 24-07-2018 10:41
umywalkę proponuję wymontować z wc nauczycielskiego, panele z gabinetu dyrektora, rolety z pokoju nauczycielskiego a kontakty z sekretariatu :)
~Ja1988 24-07-2018 10:46
Ja też będę malować w domu i muszę sama :( Racja jest po obu stronach. Rodzice musieliby się dowiedzieć ile pieniędzy zostało na to przeznaczonych, ile faktycznie wydano i czy coś zostało. Z jednej strony też bym wolała się opalać w piękną pogodę niż się pocić przy malowaniu, z drugiej... dlaczego nie? Dyrektor też ma rację, fajnie by było, gdyby reszta tych pieniędzy została rozłożona po klasach, w których malowali rodzice. Z drugiej strony dziwne, że taka inwestycja, a malarzy brak...
~l. 24-07-2018 10:52
Po co się dyrektor z SP11 łapał jak nie ma jak i za co zrobić remontu. Pani Dyrektor z SP8 dałaby radę. Redakcja zapomniała napisać, że rodzice też byli "poproszeni" o pomalowanie korytarzy, a nie tylko klas. :)
~aa 24-07-2018 21:40
do: ~l. (10:52)
Haha dałaby radę... śmieszne. Właśnie widać jaka z niej dyrektorka...
~Do wszystkich niezadowolonyc 24-07-2018 10:57
Nikt nie pamięta, że 90% - 95% budżetu na edukację idzie na płace nauczycieli. Subwencja która idzie na finansowanie edukacji nie wystarcza i co roku miliony miasto dopłaca z budżetu miejskiego. Koszty edukacji to jest główny składnik budżetu Jeleniej Góry. Więc nie chrzanić!!! Można jeden weekend poświęcić na pracę społeczną. Przecież PRL - PiS wraca.
~Obiektywny 24-07-2018 11:06
Czytając niektórych komentarze można złapać się za głowę... Nauczycieli w szkole jest 20-40? max. Uczących się dzieci w szkole jest między 300-800? Przyjmijmy, że 3/4 z nich ma oboje rodziców czyli ok. 500-1400 rąk do pracy z własnej woli, jeśli ktoś ma wolny czas i chęć zadbania o komfort swojego dziecka... Takie akcje były od zawsze, mało tego rodzicie pomagali przy budowie szkoły. Lenistwo i brak zainteresowania, a może jeszcze dzieci powinny dostawać za darmo śniadanie, obiad, kolację i książki siedzieć tam od 8 do 20, żeby się nimi nie zajmować a i zawsze dobre oceny nawet jak nie potrafi dodać 2+2. To pokolenie będzie krzywione i niesamodzielne, dodatkowo asocjalne. Państwo nie stawia na rozwój technologiczny co sprawi, że będziemy się wolniej rozwijać od sąsiadów i oczywiście odstawać z zarobkami i komfortem życia. Nie będę się więcej wywodził na temat edukacji bo leży w Polsce. Obecne pokolenie zmieni zawód ok. 10x i nie będą czuć żadnej stabilności(Co odbije się na wielu płaszczyznach np. Zakładanie rodziny). Szkołą mogła to wcześniej przewidzieć i wystawić ogłoszenie dla uczniów(Z własnej woli). Po przeszkoleniu sami mogliby pomalować klasy, zintegrowaliby się z rówieśnikami, poczuli odpowiedzialność do mienia w szkole i nauczyli się czegoś pożytecznego bo połowa z nich nie potrafi podstawowych rzeczy w domu zrobić jak np. malowanie czy wkręcenie śruby. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
~[-] 24-07-2018 17:02
do: ~Obiektywny (11:06)
Szkola szuka darmowych rak do pracy od tego sa malarze i szkola ma obowiazek takiich ludzi zatrudnic dosyc sie placi na szkole ,,na wszystko trzeba dawac kase ,Ciekawe jak sie cos stanie kto bedzie za to odpowiadal ,,
~ 24-07-2018 21:33
do: ~Obiektywny (11:06)
Nowe pokolenie będzie, być może, ASPOŁECZNE, a nie ASOCJALNE.
~ 24-07-2018 22:24
do: ~[-] (17:02)
no właśnie: jakś umowa, szkolenie BHP, badania lekarskie... ?
~altralala 24-07-2018 22:45
do: ~Obiektywny (11:06)
Przenoszone są klasy 2 i 3, więc sumarycznie jest 5 lub 6 klas - Twoja matematyka się nie sprawdziła :( . Jak moje ośmioletnie dziecko miałoby być przeszkolone i z czego ? A z innej beczki co roku konserwatorzy ponoć coś odnawiają a z którym nauczycielem nie porozmawiasz to nie miał malowanej klasy od 20 lat ???
~Prl bis 24-07-2018 11:18
Chcieliście "dobrej" zmiany to teraz nie marudzić i zasuwać w czynach społecznych
~nalezy sie 24-07-2018 11:30
patologia wszystko sie nalezy ,aoni tylko brac i chlac ,zagonic do wkońcu tałatajstwo do roboty
~Daniel321 24-07-2018 11:36
Dla mnie nie byloby problemu. Robisz to dla swojego dziecka. Kilku rodziców i dwa dni pracy. Czym się tu oburzać??? integracja rodziców przy okazji prac nie zaszkodzi, przyda się w przyszłości. Tyle.
~ 24-07-2018 14:16
do: ~Daniel321 (11:36)
Dla twojego dziecka to mają to zrobić ci którym płacisz podatki, a ty dałeś sobie wyprać mózg ibodwalasz ich robotę po to byvmogli zgarnąć więcej naszych podatków
~Meg 24-07-2018 11:42
Oo to myslalam , ze tylko w Sp 2 Dyrektorka delikatnie przymusza rodzicow do remontow sal. Mie jestem przeciwna udzielaniu sie rodzicow, ale dobrowolnie
~ 24-07-2018 14:21
do: ~Meg (11:42)
Nie tylko, czasem w innych szkołach są na tyle bezczelni że każą dzieciom swój papier toaletowy, po za tym dobrze że nie jestem 1 z tych rodziców bo bym śmiechem rozniósł za taką propozycję
~Yob reter 24-07-2018 12:00
No Wiecie co ???Nauczyciel nie jest od tego by malować ściany jak jakiś budowlaniec.Od tego jest plebs i który posyła swoje tępe bachory do szkoły które świnią w klasach
~~~~ 24-07-2018 12:05
Ludzie z gowna zrobią widły! Wyniosą Dyrektora na widłach bo poprosił rodziców żeby wspomogli przy malowaniu klas.... większość komentujących siedzi na dupie i umie powiedzieć coś z za plastiku.... Jak to mówią kozak w necie pizdaaaa w świecie ! Ciężko ręce zakasac i wziąć się do roboty dwa dni Ale oceniać i komentować, umoralniac milion chętnych... dajcie już spokój kto chce maluję a kto chce narzekać to niech narzeka po cichu !!!
~ 24-07-2018 14:10
do: ~~~~ (12:05)
A z ciebie jest niezł jeleń skoro płacisz takie duże podatki (:m.in. na szkolnictwo) a mimo to idziesz malować
~veaq 24-07-2018 12:18
typowe zagrania w 11. Sroka odejdź plizzz
~rys 24-07-2018 12:27
Jak to na remont ratusza jest na nagrody dla Jurka jest na teatr jest w na autobusy jest a dla naszych dzieci nie ma w szkołach papieru toaletowego brakuje , rodzice musza skaładac sie na wszystko jaka wspaniała ta władza w Jelonce
~k8 24-07-2018 12:39
pan E.Sroka trzepie kase w koszykowce we współpracy ze swoim synem.tam sie znajduja fundusze.samo mowi za siebie
~Maryla 24-07-2018 12:39
zawsze rodzice włączali się w pomoc... A teraz tak roszczeniowe pokolenia, że masakra. Już nie wspomnę, że za dużo zadane...
~Xyz 24-07-2018 13:41
do: ~Maryla (12:39)
A teraz rodzice tyrają na utrzymanie i nie mają czasu na czyn społeczny.
~Maryla 25-07-2018 12:39
do: ~Xyz (13:41)
Bo kiedyś to nie tyrali... 7 lat temu też malowaliśmy klasę i jakoś nikt do prasy nie leciał. A to tyranie to widać na podwórkach. Mamusie mają nasiadówki do wieczora, a dzieci ... hulaj dusza...
~Xyz 25-07-2018 14:01
do: ~Maryla (12:39)
To jeszcze w ramach czynu społecznego idź pomalować przychodnię (bo może dziecko będzie z niej korzystać), przystanek autobusowy i Biedronkę.
~ 26-07-2018 5:36
do: ~Maryla (12:39)
I co żal ci dupę ściska że się integrują na podwórku ?
~Maryla 2-08-2018 19:54
do: ~ (5:36)
Hahaha, integracja - dewastacja...
~harllon 24-07-2018 13:40
Do piszących o prostym malowaniu. Wiecie jak wyglądały te sale, jakiej jakości były powierzone materiały? Malowanie jednej sali (odrapanej z laperią z farby olejowej) nie zajęło 1 weekendu. 4 krotnie malowanie a jeszcze końca nie widać. A gratuluję tym co piszą o integracji, jak przyjdzie 5 rodziców to jest cud reszta ma wszystko w d... a Ty rób.
~ 24-07-2018 14:05
do: ~harllon (13:40)
Ty też miej w dupie, po za tym płacimy wysokie podatki to mamy prawo wymagać edukacji na najwyższym poziomie bez zawracania gitary rodzicom
~Cogito 24-07-2018 16:05
do: ~harllon (13:40)
Jacy rodzice taka integracja...Nie wszyscy tacy są- całe szczęście.Dla dzieci i ich rodziców 😊
~DREDD 24-07-2018 13:54
Ja bym chciał tylko, aby moje dziecko wracając ze szkoły podstawowej mogło się zrelaksować (rower, basen, tańce itp. lub po prostu patrzeć w sufit), a nie siedzieć godzinami przy zadaniach domowych. Nauczyciele nie ogarniają programu - przerzucają swoje braki na rodziców, teraz się okazuje, że szkołę trzeba malować bo kierownictwo nie dało rady. Integracja przy pędzlu przypomina faktycznie poprzedni ustrój. Nie dziwię się oburzeniu rodziców.
~HIIIIIIII 24-07-2018 14:04
A może Eugeniusz z synem daliby dobry przykład i chwycili za pędzle.
~jeleniogórzanka 24-07-2018 14:26
A może rodzice dzieci, które uczęszczają do SP 11, a mieszkają w okolicznych gminach, wykazaliby się inicjatywą i dołożyli swoją cegiełkę, a nie żerowali na Jeleniej Górze.
~ 25-07-2018 8:13
do: ~jeleniogórzanka (14:26)
A żeby było śmieszniej to dzieci mieszkające obok tej szkoły wg idiotycznej rejonizacji, nie są w rejonie tej szkoły
~Kk 24-07-2018 14:28
Muszą malować!?bardzo dziwne.... Nic nikt nie musi.... Kto chce pomóc. Tak to brzmiało i tyle w temacie.... I proszę nie obrażać Tych, którzy chcieli pomóc. Każdy miał wybór, więc w czym problem... ?zawsze można być malkontentem ...
~Jh 24-07-2018 14:33
Skoro idzie "nowe" może by wzorem innych szkół zrobić rozpoczęcie roku na świeżym powietrzu za jednym razem i jednym przemówieniem, a nie pocić się na sali ? A propos malowania w szkole jest 2 konserwatorów - więc nie wymagajmy cudów i pracy ponad siłę, bo oni też są ludźmi i mają rodziny, z którymi chcieliby pojechać na urlop.
~ 24-07-2018 22:19
do: ~Jh (14:33)
rodzice też
~kasica 24-07-2018 15:06
Wiele prawdy w wypowiedzi obiektywnego. Słyszałam, że przy remoncie bardzo zaangażowani są rodzice i nauczyciele. Fajnie, bo to też integruje. A gdzie władze miasta? Nie mówię, że mają latać z wałkami, ale większa ilość pieniędzy trochę by to wszystko przyspieszyła. a przecież można wziąć ludzi z MOPS lub pracowników interwencyjnych, którzy w ten sposób spłacają swoje długi w mieście. Tylko nikomu nie chce się pomyśleć lepiej zwalić na obywateli jak wszystko w tym mieście. kolejny strzał w stopę dla "włodarzy" przed wyborami. W ŻADNEJ PŁASZCZYŹNIE SIĘ NIE SPRAWDZACIE. Mam nadzieje, że tym razem obywatele J.G. zagłosują z sensem.
~ 25-07-2018 8:37
do: ~kasica (15:06)
Rypińskiemu szczególnie leży na sercu dobro dzieci, niech da przykład.
~patison 24-07-2018 15:08
Oj, ciekawy jestem co z dzieci takich roszczeniowych mam wyrośnie? Nic od się wszystko do się.
~ 24-07-2018 18:59
do: ~patison (15:08)
Wymagania i roszczenia są wprost proporcjonalne do wysokości płaconych podatków
użytkownik facebook 24-07-2018 15:11
Skandal - tak !!! Ale wszedzie brakuje pieniędzy na remonty w szkolach . W Kopańcu w szkole też tak jest . Swoimi silami wymieniliśmy okna , wycyklinowaliśmy podłogę. Nikt rodziców nie zmuszał aby dali parę zlotych . Wiadomo , że skandal ! Ale jak przez trzy lata dziecko ma siedzieć w odrapanej, brudnej klasie ?
użytkownik facebook 24-07-2018 16:40
Monika masz rację pieniążków wszędzie brak a rodzice którzy nie pracują to
~veaq 24-07-2018 15:27
Frajerzy? hahahah
użytkownik facebook 24-07-2018 16:07
Jak ma starczyć ja ich kieszenie puste....
~ 24-07-2018 16:31
Sroka to relikt PRL lubi czyny spoleczne a dwoja droga to ile on jeszcze bedzie uczyl ja pamietam go z lat 70 z 8
~:)) 27-07-2018 17:34
do: ~ (16:31)
"Czyny społeczne" nadal mają się doskonale - w Europie Zachodniej. Bo tu każdy dba o wspólne, czuje się członkiem wspólnoty, lubi swoje miasto i rozumie, że czasem trzeba mu coś dać od siebie, bo pieniądze na drzewach nie rosną.
~Daniel321 24-07-2018 16:39
Tak jak czytam wpisy niektórych osób to mi żal ich i ich dzieci. Przymusu nie było na bank. Przyszedł kto chciał. Z kasą jest słabo w oświacie. Zdecydowanie wolałbym pomalować klasę dla mojego dziecka, niż patrzeć jak siedzi w syfie. Jak klasa mojego dziecka w 1-3 została zmieniona i trafili do zaniedbanej sali jako rodzice sami zglosilismy chec wykonania remontu. Pozostawał tylko rok nauki w tym miejscu, ale to aż rok. Zebraliśmy się w paru rodziców i zrobiliśmy to w dwa dni. Tylko trzeba chciec a nie zawsze oczekiwać od innych.
~ 24-07-2018 18:57
do: ~Daniel321 (16:39)
Tak już widzę jak w paru we 2 dni zrobiliście taki remont
~Daniel321 24-07-2018 21:26
do: ~ (18:57)
Szkoda słów, Tobie pewnie roku by nie starczyło. Tak byś siedział, myślał, siedział myślał, .... i na koniec stwierdził, że się nie da i nie po to placisz podatki żeby cos zrobic DLA SWOJEGO dziecka
~ 25-07-2018 5:38
do: ~Daniel321 (16:39)
Przez takich j....ch społeczniaków jak ty nasze państwo tym chętniej nas dyma, trzeba było wywieźć na taczce tych przez których ten remont był konieczny zamiast odwalać robotę za nich
użytkownik facebook 24-07-2018 16:57
Lepiej dać na farbę, niż na tacę‼️
~ 24-07-2018 18:54
do: użytkownik facebook (16:57)
Farba i malowanie zostały opłacone podatkami
~dsfdsf 24-07-2018 17:08
Bardzo dobrze niech maluja cholerne darmozjady.Wszystko za darmo by chcieli.Niech dadza tez cos z siebie.
~k8 24-07-2018 18:39
do: ~dsfdsf (17:08)
tak tylko moze napisac ten co okrada ,poniza i wykorzystuje
~An 24-07-2018 18:15
Ciekawe czy można to nazwać nie zmuszamiem skoro powiedziano nam, że jeżeli sami nie chcemy malować to musimy się złożyć na firmę która to zrobi!!! Do tego tak jak inni pisali musimy załatwić zlew, podłogę, rolety i inny sprzęt.
~ 24-07-2018 18:42
do: ~An (18:15)
Wygląda jak szantaż i wyłudzenie na które chyba jest paragraf
~ 25-07-2018 5:43
do: ~An (18:15)
A jeśli by ktoś powiedział że ani nie będzie malował ani się dokładał ?
~An 25-07-2018 13:59
do: ~ (5:43)
To dzieciom będzie przykro, że jako jedyne będą się uczyły w brudnej sali.
~ 3-08-2018 12:59
do: ~An (13:59)
dzieciom to zazwyczaj jest przykro jak lekcja nie chce się zbyt szybko skończyć, a stan sali to ich najmniej interesuje
~ 24-07-2018 18:53
Ci którzy piszą że malowanie takie fajne to chyba pędzla nigdy nie trzymali a całą wiedzę czerpią z reklam marketów budowlanych. Co di samej sprawy to komuna się skończyła a wraz z nią czyny społeczne, teraz mamy demokrację i kapitalizm i nie ma nic za darmo, jak dyrektor chce mieć pomalowane to musi zapłacić a nie szukać łosi które odwalą robotę mimo że za wszystko płacą olbrzymie podatki
~Bambo 24-07-2018 18:58
Nie pytaj, co szkoła może zrobić dla ciebie? Pomyśl co ty możesz zrobić dla szkoły! Choć to trochę idiotyczne stwierdzenie w tej sytuacji z tym malowaniem, bo "czego się Jaś nie nauczył" (np. w niemalowanych salach lekcyjnych), tego Jan nie będzie umiał". Z drugiej jednak strony: "Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Myślę, że w tej sytuacji gdy jest tak jak jest w kraju i w naszej jelonce - to myślę, że nikt nie robi zarówno z dzieci, jak i rodziców "jeleni". Nauczyciele jak i ci inni powinni też wziąć się do robót malarskich. No chyba, że jeśli rodzice nie pomogą, to nauczyciele i dzieci będą uczyć się w ........ chciałbym powiedzieć slamsie. No, ale czym skorupka ..... itd. Chyba, że ktoś udaje POlskiego Greka? Oczywiście na polską nutę. No więc: "pomożecie".... No!...
~A co ! 25-07-2018 10:02
do: ~Bambo (18:58)
O . z wierzchu dewotek a w środku homo sovieticus... alez skorupka.... trąci / wali, wali nie trąci / i środeczek ... też...
~Yob reter 24-07-2018 19:09
Są środki na sektę katolicką a nie ma na szkoły ????? co to qurwa za kraj jest???dla mnie klecha w randze biskupa jest leszczem ,bez pisowskich pieniędzy byłby śmieciem a każdy czarny musiałby sam na siebie zarobić.....
~ 24-07-2018 19:48
do: ~Yob reter (19:09)
A ty dla mnie jesteś jobem. Czy muzyk z filharmonii, aktor z teatru, panie z BWA, instruktorzy z MDK, nauczyciele bez publicznych pieniędzy na siebie zarabiają ? Też są jobie wg ciebie " śmieciami " ? Szczepiony na wściekliznę jesteś ?
~Matmosek 24-07-2018 20:30
To w zasadzie już mnie nie dotyczy, ale się wypowiem. Chyba jako jedyna osoba w Jeleniej Górze zdecydowałam się aby ostatni rok gimnazjum mój syn był uczony przeze mnie w ramach nauczania domowego. Szkoła otrzymała takie same pieniądze na moje dziecko jak na inne dzieci, które uczyły się w szkole. Nie wspomnę o tym, że nikt nie zapłacił mi za to, że sama uczyłam syna w warunkach domowych 10 przedmiotów. To nie było moją fanaberią tylko zaleceniem psychologa. Teraz bardzo proszę aby nasze fundusze zostały przekazane na malowanie klas, bo skoro my nie mogliśmy skorzystać z tych pieniędzy to nie znaczy, że nie mogłyby skorzystać inne dzieci. Nie chciałabym, żeby te pieniądze trafiły w łapy dyrekcji. Pozdrawiam i serdecznie namawiam do nauczania domowego, efekty są wspaniałe.
~Ekolog 24-07-2018 20:58
Do Wiktor57: A byś się zdziwił!!!
~Nm 24-07-2018 21:09
Podobno Pan Genek to już ostatnia kadencja potem dyr będzie Pani Golisz hahahaha.
~Pan Stefan z JURY 24-07-2018 22:26
jak wygra końkurs
~Nm 24-07-2018 22:58
do: ~Pan Stefan z JURY (22:26)
Jak zwykle haha
~ 24-07-2018 22:46
A może ktoś napisze na co idą pieniądze z rady rodziców w 11, bo obiło mi się o uszy, że też na remonty i o tym, że dzieci zbierały makulaturę by na tusz do drukarek było.
~zyx... 24-07-2018 22:47
remonty toalet z budżetu obywatelskiego... malowanie sal przez rodziców... co by tu dodać... :( jaki dyrektor...
~Nm 24-07-2018 23:02
do: ~zyx... (22:47)
Już lepiej nic nie dodawaj bo poplakalem się że śmiechu. Bareja wiecznie żywy. Zróbcie jakąś fotorelację z tego remontu. Kobiety na traktory haha
~niuńcia 24-07-2018 23:26
Na malarzy nie ma, a ksiundz właśnie kupił sobie nowego merca. Sprawiedliwość poziom pro.
~pan y 24-07-2018 23:30
Zdjęcie ma się nijak do tytułu. Chyba,że koparką też można pomalować Zapraszam na stronę portalik.24.pl , gdzie jest piękna relacja filmowa i zdjęciowa z toczących się prac budowlanych w SP11 przy ul.Karłowicza 33.
użytkownik facebook 24-07-2018 23:34
Nie muszą.
użytkownik facebook 24-07-2018 23:43
Tych powycinanych drzew nie dało rady sprzedać na opał? Byłoby na malowanie ;) W ogóle to mój syn powiedział, że teraz to dopiero będzie tam piekiełko, kiedy słonko przygrzeje w okna sal lekcyjnych ... no ale podjazdy trza zrobić, bo wcześniej było niby źle...
użytkownik facebook 25-07-2018 8:33
Spokojnie...rodzice kupią żaluzje 😁 albo rolety. Takie kolorowe żeby rozweselić klasy 😁
użytkownik facebook 24-07-2018 23:49
Przypomniało mi się jeszcze coś, usuńcie ze szkoły te stare rury nauczycielki, które wypaliły się zawodowo i przez które dzieci z klas 1-3 dostają fobii szkolnych. To tak w ramach wycinania "niewygodnych" starych drzew. Drzewa są pożyteczne to taka różnica ;)
~ 25-07-2018 8:42
do: użytkownik facebook (23:49)
Stara ruro bądź stary może o tobie też ktoś tak mówi.
~Matmosek 25-07-2018 17:01
do: ~ (8:42)
Oj aż tak starym zakompleksionym pudłem jak taka jedna z jedenastki to jeszcze nie jestem..a przez to pudło moje dziecko i ja mieliśmy sporo kłopotów. Na szczęście SP nr 5 przyjęła nas ciepło, na moment odetchnęliśmy...za to dziękuję nauczycielom i dyrekcji SP nr 5 w JG.
użytkownik facebook 25-07-2018 0:09
Ale jaja PRL
~ 25-07-2018 5:41
A co zagonić do roboty meneli albo więźniów nie można było ? Tylko trzeba było zapracowanych rodziców ? Nie dość że muszą robotę za nauczycieli odwalać to jeszcze malować ?
komentarz usunięty
~A co ! 25-07-2018 10:12
odpowiedź na usunięty komentarz
Co prawda , to prawda...Jelonka to kaczportalik, ale usunięte posty zaznaczali,że takie były. Może pozytywnych komentarzy nie ma za dużo ? A może... masz... rację : cenzuropis działa !
~fryzjer z zabobrza 25-07-2018 9:36
Być może należałoby się zastanowić czy rodzice mogą malować i czy jest to zgodne z prawem? Druga kwestia jak zostanie rozliczona ta "darowizna"....
~A co ! 25-07-2018 9:55
Ha,ha,ha no i mamy powtórkę z historii! Tej słusznie wymazanej , ktorej nazwać po imieniu nawet nie można, bo w pi si ch sądach zaraz przykleją propagowanie idei słusznie miniętej. Tylko ,ze pi sie nie wymazały z mojej pamięci czynów, ktore trzeba było społecznie odrabiać za , nie napiszę za jakich czasów, bo zaraz pi sie w ramach dobrej zmiany na jeszcze lepszą ,paragrafik przykleją. A których to czynów społecznych ,efekty finansowe, co bardziej cwany styropian sobie przywłaszczył.No to mamy Pisią Republikę Ludową ha,ha,ha a następne pokolonie cwańszych poststyropianów będzie miało co spieniężać i zawłaszczać !
~ 25-07-2018 19:46
do: ~A co ! (9:55)
Ale bełkot. Jak z magla PRL.
~ 26-07-2018 14:52
do: ~ (19:46)
a więc Vektrusiu, super trafiłeś. Tam gdzie twoje miejsce. W maglu
~ 26-07-2018 14:53
do: ~ (14:52)
Nawet PRL się zgadza Pisia Republika Ludowa he,he,he
~ 26-07-2018 15:01
do: ~ (14:53)
BEŁKOT. Bełkot kochanieńka ! Jak zwykle - nudziarski bełkot !
~gość 26-07-2018 12:20
SkaNDAL!@!!!
~ 26-07-2018 14:50
A więc do roboty ło sie ,żeby wam dobrze pracowalo się !

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2018 Highlander's Group