• Czwartek, 18 lipca 2019
  • Godz. 15:44
  • Imieniny: Erwina, Kamila, Karoliny, Szymona
  • Czytających: 6388
  • Zalogowanych: 14
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Radni KO za podwyżkami

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 6 lipca 2019, 12:22
Aktualizacja: Poniedziałek, 8 lipca 2019, 6:19
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Sprawa podwyżek cen za odbiór śmieci wywołała oburzenie wśród mieszkańców, jednak radni Koalicji Obywatelskiej (Grażyna Pawlukiewicz–Rehlis, Józef Szlachta, Danuta Wójcik i Anna Bałkowska), przy wsparciu Piotra Paczóskiego – pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały, który zakłada m.in. wzrost cen za odpady segregowane z 15 do 27 zł, a zmieszane z 25 do 54 zł. Ostateczną decyzję radni podejmą 10 lipca br. na sesji.
Biorąc pod uwagę rozbieżność w liczbie mieszkańców, to około 20 procent - to też może mieć odzwierciedlenie w wysokości opłaty - przyznał przed posiedzeniem Włodzimierz Stasiak, prezes MPGK.

Podczas obrad przedstawiciele Urzędu Miasta zwracali uwagę, że różnica w liczbie mieszkańców ma wiele przyczyn, a najważniejsza jest ta dotycząca zamieszkałych, a nie zameldowanych i stąd m.in. może być różnica w danych z Urzędu Statystycznego i deklaracji śmieciowych. Ponadto podnoszono wiele innych przyczyn podwyżki cen, które znalazły się w uzasadnieniu do projektu uchwały (treść w naszym poprzednim artykule oraz w BIP-ie Jeleniej Góry).

Zapytaliśmy też o ewentualne członkostwo Jeleniej Góry w Związku Gmin Karkonoskich, co pozwoliłoby na obniżenie niektórych kosztów.

Są prowadzone takie rozmowy z prezesem ZGK i KCGO. Zadałem pytanie jaka byłaby stawka dla wszystkich - mówił W. Stasiak, który póki co konkretnej odpowiedzi nie otrzymał.

Wczorajsze posiedzenie miało być wspólne dla Komisji Gospodarki Komunalnej oraz Komisji Finansów i Budżetu, jednak gdy salę obrad opuściła w trakcie Gabriela Zawiła, nie było kworum w pierwszej z wymienionych komisji, więc głosowała tylko KFiB.

Podwyżki nie było od 2014 roku, a nawet cena spadła z 18 na 15 zł. Liczę się z tym, że koszty wzrosły, natomiast czy muszą wzrosnąć do 27 zł - musimy porozmawiać - stwierdził Józef Szlachta, radny klubu Koalicji Obywatelskiej, który w głosowaniu opowiedział się za pozytywną opinią dla projektu uchwały o podwyżkach cen.

Ostateczna decyzja zapadnie 10 lipca br. na sesji Rady Miejskiej - początek godz. 9:00 (sala nr 13 Urzędu Miasta przy ul. Sudeckiej). Wstęp wolny!

Twoja reakcja na artykuł?

8
6%
Cieszy
1
1%
Dziwi
1
1%
Nudzi
3
2%
Smuci
42
33%
Złości
73
57%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (112) Dodaj komentarz

użytkownik facebook 6-07-2019 12:47
A i tak powiedzą że to wina 500+
~Heinrich 6-07-2019 14:30
do: użytkownik facebook (12:47)
To przez to, że zdobywa się elektorat za pieniądze. Nie ma co ukrywać, że po wygranych wyborach łatanie deficytu będzie jeszcze bardziej uciążliwe dla Ciebie i dla mnie.
~H 6-07-2019 15:01
do: użytkownik facebook (12:47)
Pan Stasiak rocznie bierze 230,000tysi to ma to głęboko ale motloch niech płaci to ze przez lata firma mpgk wiedziala że wysypisko się kończy wiedział zawiła i nic nie zrobili nawet nie weszli w związek gmin teraz to mogą pocałować w 4 litery
~xxx 6-07-2019 20:29
do: ~Heinrich (14:30)
Ta pani blond koło łuzniaka Wierska dojechaliscie szaraczków
~Ile jeszcze tak można. 6-07-2019 20:47
do: ~Heinrich (14:30)
To się nazywa złodziejstwo i tacy ludzie by siedzieli w więzieniach w normalnym kraju a tak w takim chorym kraju jak Polska odwalają szopkę i nic im nie będzie. W gminie Podgórzyn zmieniono firmę do wywożenia śmieci i co za tym poszło to to że do dzisiaj od 1 lipca jeszcze ich nie wywieziono. Skoro macie Jeleniogórzanie płacić krocie to w umowie niech wam napiszą że śmieci mają być wywiezione co do dnia lub góra dwa dni zwłoki inaczej wy będziecie płacić dalej więcej a śmieci będą wam zalegać w na podwórkach tak jak to się dzieje dzisiaj. Zobaczycie że tak będzie, oni dosłownie was okradają. Dlaczego? bo w Niemczech za wywóz śmieci płacą o wiele mniej oraz za niektóre media tylko że oni zarabiają 4 razy więcej. Co ciekawe mają dużą część artykułów spożywczych w sklepach która jest tańsza niż u nas ale jakościowo dwa razy lepsza. Zanim się za nich nie weźmiemy to będą nas dalej okradać.
~Moko 6-07-2019 22:23
do: użytkownik facebook (12:47)
Zawiła nie podnosił opłat przed wyborami, teraz Łużniak musi to wyprostować, bo inaczej miasto musiałoby dokładać do interesu. Przez pisowskie rozdawnictwo ceny wszystkiego idą w górę i niebawem za wszystko trzeba będzie więcej płacić.
~Rys 7-07-2019 8:12
do: ~Moko (22:23)
Mpgk dawno było nie rentowne wywalili simeko z rynku żeby było jak swoich kolesi ustawić ta pancia koło Stasiak pani Wierska to ja Luzniak wstawił na stanowisko za grubą kasę smiech na sali
~ 7-07-2019 9:25
do: ~Moko (22:23)
rozdawnictwo to są te olbrzymie wypłaty z naszych podatków dla tych politykierów
~mieszkaniec 7-07-2019 11:00
do: ~Heinrich (14:30)
Co to za miasto woda najdroższa, śmieci,wjazd na cmentarz do pochówku 1500zł za otwarcie bramy skandal miasto wyciska ludzi jak cytrynę na całym dolnym śląsku jest taniej młodzi ludzie uciekają , cwaniaki w ratuszu i spółkach grzeją ciepłe posadki za grubą kasę
~ 7-07-2019 11:12
do: ~Moko (22:23)
lepsze pisowskie rozdawnictwo, niż peowskie złodziejstwo..
~Anna M. 17-07-2019 19:26
do: ~Moko (22:23)
PiS z tym nie ma nic wspólnego. To władze PO K0 decydują co będzie w Jeleniej Górze. Taka jest czerwona kotlina.
~Xyz 6-07-2019 12:51
No to czas pakować walizki i ruszyć do normalnego kraju gdzie koszty utrzymania są zrównoważone z wypłatą
~DJ 6-07-2019 13:00
do: ~Xyz (12:51)
Ależ u nas wszystko jest zrównoważone z tak zwaną średnią krajową, która oscyluje w granicach 5000 zł. To że większość Polaków o takich pieniądzach może tylko pomarzyć nie ma dla świń przy korycie żadnego znaczenia za to chętnie odwołują się m.in. do tych wyliczeń by usprawiedliwiać wszelakie podwyżki różnych stawek. I nie ma znaczenie czy to wieprze z prawicy czy lewicy, wszyscy kroją równo i wszyscy mają misję naprawiania Polski i uszczęśliwiania jej mieszkańców.
~weder 6-07-2019 13:00
paranoja prezesi spolek smieciowych nabijaja kabze kosztem obywateli
~--.. 6-07-2019 13:02
Przy następnych wyborach moja rodzina nie zagłosuję na KO . Działają przeciwko mieszkańcom . Zapamiętajcie kto głosował za podwyżkami . No chyba , że wam się podobają wyższe rachunki .
~ 6-07-2019 13:37
do: ~--.. (13:02)
Ta jasne. Bo ci uwierzę. Za każdym razem po wyborach to powtarzacie, a potem przy urnach wyborczych macie amnezję! Głosujecie od 20 lat na tych samych. Trzeba było słuchać, co się wam mówiło przed wyborami jesienią. Było z góry wiadomo, że tak będzie. Podawałem przykłady z ubiegłych lat. Usłyszałem tylko wyzwiska od pisiorów, a ciemny lud poszedł i tak głosować na PO. A teraz płacz. Nie da się was słuchać. Sami sobie jesteście winni, durni wyborcy. Już coraz więcej powiatów nawet na zachodzie Polski nie głosowało na PO. Ale Jelenia zawsze mierna, bierna, ale wierna. Niezmiennie wyspa platformiarzy. Tragedia.
~Anonim+ 6-07-2019 14:11
do: ~ (13:37)
Dobra PiS - dać pieniądze, zła PO-KO - zabrać pieniądze!
~Miros 6-07-2019 14:38
do: ~--.. (13:02)
A do tej pory głosowałeś na KO ? Wyjątkowo powinieneś odczuć rządy KO....
~ 6-07-2019 15:26
do: ~Anonim+ (14:11)
Nie wmawiaj mi tu jakiejś prymitywnej retoryki. Tu nie chodzi o dać i zabrać. Miasto wprowadza podwyżki, bo nie ma pieniędzy na utrzymanie. Nie ma pieniędzy na utrzymanie, bo jest zadłużone i nie ma przychodów. To nie jest tak, że tylko wydatki rosną. W normalnym przedsiębiorstwie wraz ze wzrostem wydatków pojawia się też wzrost przychodów. Jeśli tego nie ma, to ktoś źle zarządza. W mieście nie ma przychodów, bo ludzie uciekają i ubywa podatników. Jest zadłużone, bo utraciło dotacje, musiało dokładać do projektów, które wyszły drożej, niż powinny (teatr, drogi, rynek inwestora) i dlatego, że rada źle zbilansowała budżet. Na budżet, inwestycje, podatników i bilans ma wpływ rada i prezydent. Prezydent i rada są większościowo z PO-KO. Więc na kogo mam narzekać? Na PiS? Przecież PiS w tym mieście nigdy nie rządził. Nie jestem jakimś tubylcem, który wyciąga łapy po socjal. Jestem człowiekiem po studiach, który obserwuje otoczenie i umie wyciągać wnioski. Próby zakrzyczenia i wyśmiania oponenta są charakterystyczne dla PO-KO i obserwowaliśmy je ostatnio w czasie debat, w których brał udział Łużniak. Kpiący uśmiech gościł na jego twarzy bardzo często. Nie wyśmiewa się kogoś, kto ma argumenty. Tak robią tylko ludzie, którzy nie mają żadnych kontrargumentów.
~Anonim+ 6-07-2019 16:19
do: ~ (15:26)
"Więc na kogo mam narzekać? Na PiS? Przecież PiS w tym mieście nigdy nie rządził. " - szkoda, że nie zauważyłeś, kto i jak rządzi w Polsce, co stanowi nieomal bezpośrednie odbicie w kondycji samorządów. To rozdawnictwo socjalne zemści się wkrótce galopującą inflacją i wszystko to po to, by utrzymać się za wszelką cenę, u władzy - a cóż mają lokalne władze począć, by w ogóle "coś" zadziałało - ano podnieść opłaty, no bo skąd wziąć pieniądze, od obniżonych wpływów, w wyniku zwolnień od podatku do 26 roku życia? Od rządu - na pewno tej "totalnej" opozycji samorządowej nic nie da... I jeszcze jedno, nie chwalę się swoim wykształceniem, jako argumentem w dyskusji, bo nawet tytuły profesorskie nie czynią bycia kulturalnym i samodzielnie myślącym - na przykładzie znamienitych postaci w szeregach PiS!
~kris46 6-07-2019 16:51
do: ~ (13:37)
Dopóki nie będzie JOW-ów zawsze będa wygrywać ci sami . To sprawa ustawienia na listach wyborczych . Z pierwszych pozycji wchodzą wszyscy nawet jak uzyskają kilka głosow , no chyba że na dane ugrupowanie nikt nie zagłosuje :)
~ 6-07-2019 18:10
do: ~ (13:37)
Korzyści z rządów układu POwskiego, a wcześniej SLDowskiego w "czerwonej kotlinie" może mieć kilkanaście procent wyborców maksymalnie i nie dziwię im się że głosują tak od lat, ale reszta? Reszta ma chyba taką mentalność tzw. syndrom żony alkoholika? Narzekają, stękają, jęczą, żalą się, a jak przychodzi do wyborów to jak zwykle ciągle oddają głosy na tych samych, albo tą samą opcję polityczną. Przypuszczam, ze jesienią w wyborach parlamentarnych znowu będzie to samo?! Orzechy przeciwko dolarom, że znowu "czerwona kotlina" zagłosuje na PO, albo koalicję w skład której będzie wchodzić i znowu dostanie około 50% głosów, albo nawet więcej.
~kabaret 6-07-2019 20:14
do: ~ (18:10)
Ciekawi mnie czy ktoś ma rozeznanie na ile w tej chwili Kraj jest zadłużony ? Więcej czy mniej niż za Gierka ?
~junak 7-07-2019 8:32
do: ~kabaret (20:14)
przecież korzystasz z internetu,zadaj sobie trochę trudu i sprawdzisz...to nie boli
~ 9-07-2019 15:36
do: ~kabaret (20:14)
Napewno mniej niż za Tuska, który jeszcze zrobił skok na ofe, i nic nie mieliśmy z tego
~Widzę 6-07-2019 13:02
Co się dzieje z tymi segregowanymi? Przecież makulaturę się sprzedaje, szkło tak samo . Gorzej z plastikami, zielone na kompost i po2 latach sprzedawać jako ziemię do kwiatów.
~ 6-07-2019 13:39
do: ~Widzę (13:02)
W Jeleniej nie prowadzi się takiej gospodarki. Wszystko hurtem jedzie do Kostrzycy. Tam zarabiają na segregacji. U nas beton urzędniczy nie widzi w tym interesu i pakuje wszystko do jednego wora, po czym wiezie do Kostrzycy.
~GG 6-07-2019 13:08
Co to jest za argument z D że podwyżki nie było od 2014? Po to zarządzają z wyboru miastem żeby mieszkało się dobrze a tak jeszcze więcej osób wyjedzie. Konrad rusz się z kolegami do roboty.
~jamnik 6-07-2019 14:28
do: ~GG (13:08)
Taki argument, że w 2014 to jelenia dziura liczyła ponoć 80 tys. ludzi. A tera jak już napisali w innym artykule niecałe 64 tys. Miasto się wyludniło, jest mniej ludzi płacących rachunki więc trzeba podnieć ceny tym co są. Jak dodamy do tego inflację i emerycką strukturę demograficzną kotliny to zapowiada się piękna przyszłość przed sarnim dołkiem.
~Gratuluję 6-07-2019 13:09
Wszyscy zwolennicy koalicja niech sobie podziekuja, inna nazwa a zwyczaje te same co PO także teraz to trzymajmy się za portfele bo się zacznie
~olo 6-07-2019 13:20
Jeszcze chwilka i w tym mieście pensja wystarczy tylko i wyłącznie do opłaty wszelkiej maści notorycznie rosnących rachunków, zakupów których robi się coraz mniej za coraz więcej i może jeszcze starczy żeby do baku trochę paliwa wlać, oczywiście droższego niż w Niemczech. A, zapomniałem. Przecież mogę sprzedać auto i zap..ać na piechotę podziwiając hałdy porozwalanych wszędzie dzikich wysypisk, których liczba na pewno wzrośnie 5-krotnie po tym jak stawki wzrosną o ponad 100%! Moi mili, zapamiętać kto głosuje za podwyżkami i pozbawić w następnej kadencji stanowiska- tym się możemy odwdzięczyć!
~ 6-07-2019 13:41
do: ~olo (13:20)
Teraz to sobie możesz. Trzeba było nie głosować na nich, kiedy ludzie ostrzegali jesienią. Ale wolałeś wykrzykiwać, że pisiory to zło i głosować na .... Gdyby nie to, że ja też na tym tracę, bo też tu mieszkam, to bym się z was durnie śmiał i powiedziałbym, że dobrze wam tak. Wieczna amnezja przedwyborcza i głosowanie na tych samych.
~ 6-07-2019 13:21
woda, śmieci, pewnie zraz bilety mzk, podatki, no cóż,czemu teraz nie robicie czarnych marszów, a gdzie kodziarze? widać pasuje wszystkim ;)
~kabaret 6-07-2019 20:37
do: ~ (13:21)
To zorganizuj ! Każdy mądry w gadce brrrr !
~Joł 6-07-2019 13:30
Bo Ci co na nich głosowali to muchy z jednej kupy.
~Son 6-07-2019 13:39
Kupujecie ziemniaki ża cenę złota, inflacja szaleje. Dziwicie się, że śmieci drożeją? Popatrzcie, ile bulicie za mieszkania, ile razy czynsz drożał. Chcieliście PiS, który wszystko rozdaje, to macie.
~ 6-07-2019 13:44
do: ~Son (13:39)
Zamiast się douczyć, to będziesz powtarzał takie głupoty, a potem znowu zagłosujesz na PO i znowu nie będziesz rozumiał, czemu ciągle są podwyżki. Zacznij łączyć fakty, a nie powielać telewizyjny bełkot. 500+ może mieć i zapewne ma wpływ na inflację, ale inflacja rośnie o 2%, a nie o 100% jak ceny śmieci. Do szkoły, nieuku.
~emerytka 6-07-2019 14:11
do: ~ (13:44)
Ale cena za wysypanie 1 tony śmieci na wysypisku wzrosła od 2014 r. nie o 100% ale o 130%. Cena ta jest ustalana odgórnie przez ministra środowiska czyli przez rząd.
~ 6-07-2019 15:33
do: ~emerytka (14:11)
Ale cena wysypania tony śmieci, to nie jest całość opłaty śmieciowej, którą płacisz! Chodziłaś do szkoły? Jeśli na cenę kilowatogodziny energii składa się przykładowo w 99% cena samej energii, a w 1% opłata przesyłowa, to ile zapłacisz za całość, jeśli opłata przesyłowa wzrośnie o 100%? Jeżeli prezydent ma w mieście tak mało inteligentnych wyborców, to może im wszystko wmówić. Myśleć trzeba! Poza tym, spytaj prezydenta dlaczego Jelenia Góra nie należy do Związku Gmin Karkonoskich. To była decyzja miasta, żeby nie należeć do tego związku. Członkowie związku płacą za śmieci mniej! Wiesz o tym w ogóle? Przyczyna jest prosta. Wysypisko w Kostrzycy było budowane dla członków związku. Każdy, kto wozi tam odpady z zewnątrz musi płacić więcej i obecnie właśnie tak robi Jelenia Góra. Żeby to wiedzieć, to trzeba trochę czytać i szukać informacji na własną rękę, a nie powielać bzdury z jednego źródła.
~Anna M. 6-07-2019 20:30
do: ~Son (13:39)
PiS nie rozdaje tylko wspiera ludzi. A te podwyżki to tylko będzie za remont teatru, dofinansowanie MZK, remonty ulic itp. Ten kto głosował na PO KO nich płaci.
~zaboberek 7-07-2019 9:47
do: ~Anna M. (20:30)
Podwyżki dotkną nie tylko zwolenników PO,również tych od PiS-u.
~mmmmm 6-07-2019 13:43
pilne posłuchac PILNE! Sumliński, Rola, Ikonowicz i Zielińska! Wielka debata o stanie Polski po roku 89 w Sejmie RP
~` 6-07-2019 13:44
Powinny byc plakaty na miescie z kazda twarzyczka z tego KO najlepiej na latarniach na poizomie 1 metra nad ziemia zeby mog piesek mogl sie ladnie na takich gierojow zalatwic.
~Son 6-07-2019 15:20
do: ~` (13:44)
Straszne. Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, co wypisujesz!
użytkownik facebook 6-07-2019 13:54
Czerwoni , dziękujemy <3
~Jelon 6-07-2019 14:00
Kaczałko! Jak zwykle zamiast pisać obiektywnie to szuka sensacji. Jest po prostu słaby. Chłopie! Napisz czemu są podwyżki ! Dzięki pisiakom i ich ustawom niby socjalnym mamy tak jak mamy!
~ 6-07-2019 14:09
do: ~Jelon (14:00)
Konkrety proszę. Jak program 500+, który jest sfinansowany przez samorządy, ale z pieniędzy transferowanych do samorządów z puli rządowej, wpływa na podwyżki cen śmieci? Dlaczego podniesiono ceny o ponad 100%, a nie o 2%, czyli tyle ile realnie wzrosła inflacja? Błyśnij wiedzą i oświeć nas.
~emerytka 6-07-2019 14:22
do: ~ (14:09)
Już Cię oświecam. Proponowana podwyżka nie wynosi 100% dotychczasowej ceny tylko 80%, no ale to trzeba było się matmy uczyć w szkole. Podwyżka wynika w bardzo dużej części z podniesionej ceny za wysyp śmieci na wysypisku. Cena ta wzrosła od 2014 r. o 130%, a nie o % inflacji. Cenę za wysyp 1 tony śmieci na wysypisku ustala rząd w postaci ministra środowiska.
~ 6-07-2019 15:35
do: ~emerytka (14:22)
Serio? Wzrost z 25zł na 54zł to jest wzrost o 80%? Pochwal się, która szkoła tak uczy. Na pewno nie wyślę tam dzieci. Na temat wzrostu ceny za tonę i jej wpływu na ogólną opłatę śmieciową już odpisałem pod innym komentarzem.
~nie matematyk do -L 7-07-2019 16:09
do: ~ (15:35)
27/15=1,8 czyli wzrost 80% 54/25=2,16% czyli wzrost 116% jak ktoś nie segraguje to niech płaci - na zdrowie :)
~jamnik 6-07-2019 14:00
Historyczna chwila dla Jeleniej Góry, niemal się wzruszyłem:) jak przyszło do liczenia pieniędzy i wystawiania rachunków to okazało się, że mieszkańców Jeleniej jest mniej jak 64 tys. Moim zdaniem jeśli to prawdziwa liczba mieszkańców to Jelenia powinna się liczyć z utratą statusu miasta na prawach powiatu. Prawdziwy sukces pseudo turystycznej stolicy Karkonoszy.
użytkownik facebook 6-07-2019 14:07
Trzeba się wyprowadzać
~morda zdradziecka 6-07-2019 14:10
A to nie PiS zagłosował ostatnio nad zabójczą dla obywateli Ustawą śmieciową? TAK! To był PiS! Bo na 500 i gigantyczne premie siano skądś trzeba złupić i tyle w temacie. Jak żywność zdrożała dziesiatki albo setki procent to dla pisiaków miód-malina. Hipokryzja sięga kosmosu tak jak teksty PiSałki...
~ 6-07-2019 15:26
do: ~morda zdradziecka (14:10)
a kto w brukseli ustalał pakiet klimatyczny i te inne bzdury odnośnie środowiska?.Teraz ponosimy tego konsekwencje.Po to jest prezydent i rada miasta, żeby szukać tańszych rozwiązań, a nie pakować miejską kasę w spółki, w których siedzi rodzina i kolesie.Jak można było się spóźnić z przetargiem na dostarczanie energii bez podwyżki? teraz to dopiero początek, więc wybraliście poko, to nie ujadać i nie zwalać winę na pis
~Antek z Sobieszowa 6-07-2019 14:25
Ten wzrost to efekt podwyżek wprowadzonych przez Rząd i Marszałka! Nocami procedują a potem kosztami obarczają mieszkańców! Tak samo jest z zerowym podatkiem dla młodych! Dzięki temu do samorządów wpłynie mniej pieniędzy a Rząd ustami wiceministra Finansów nie będzie tego rekompensował! Macie tę swoją dobrą zmianę ! Nic nie ma za darmo! Nawet po gębie za darmo się nie dostanie
~ 6-07-2019 15:42
do: ~Antek z Sobieszowa (14:25)
To wytłumacz mi, dlaczego w miastach, w których prezydent jest z PiSu takich podwyżek jest dużo mniej i dotykają głównie tych, którzy odpadów nie segregują. Dlaczego w Jeleniej po głowie dostają wszyscy prawie po równo? Dlaczego się nie promuje segregacji i nie nagradza segregujących mniejszymi podwyżkami, tylko dzieli pałą, jakby każdy jeden obywatel był tłukiem i nierobem? Dlaczego MPGK nie ma żadnej infrastruktury do sortowania śmieci i nie zarabia na tym, tylko wszystko wozi hurtem do Kostrzycy? Jelenia to jakieś cudowne dziecko specjalnej troski, gdzie wszystko jest trudniejsze do zrealizowania i nasz biedny prezydent nie może znaleźć wyjścia z prawie żadnej sytuacji? Dlaczego w innych miastach może być lepiej? Nie mówię, że cudownie i za darmo, ale przynajmniej trochę taniej. A w przypadku niektórych usług, to nawet i kilka razy taniej.
użytkownik facebook 6-07-2019 14:36
Sami ich wybraliście 🤣
użytkownik facebook 6-07-2019 14:43
Wstyd Państwo radni. Po raz kolejny oszukujecie społeczeństw Jeleniej Góry.
użytkownik facebook 6-07-2019 14:51
Wszystko drożeje,a wynagrodzenie za pracę stoi w miejscu.A te 300 + ( wyprawka do szkoły) powinna szkoła finansować,głównie dyrekcja z wychowawcami klas.).Wtyd!!! Wróć tamta komuno,którą obaliliście w 1989 roku.
~MAR CE 6-07-2019 14:51
Zgadzam się z Antek z Sobieszowa Rząd i Marszałek wprowadza po cichutku podwyżki i następnie odbija się na "Kowalskim". Winy nie ponoszą Radni tylko rozdawnictwo to 500 tu 300 tam premie dla jednego i drugiego = wydatki. więc trzeba zasilić portfel aby móc rozdawać kasę na prawo i lewo. A naród mało kumaty bo myśli że kasa wzięła się od wspaniałego PISu. aby dać trzeba gdzieś zabrać. Więc tu dadzą tam zabiorą Pis chwalony a inni ich winy zbiorą :(((((. Obudź się jeden z drugim
~ 6-07-2019 15:43
do: ~MAR CE (14:51)
Gdybym napisał, że ziemia jest płaska i stoi na czterech słoniach, to by mnie wyśmiali i nazwali idiotą. Dlaczego więc można pisać takie głupoty, jak ty powyżej i nie ma podobnej reakcji?
~morda zdradziecka 6-07-2019 15:07
A najfajniejsza jest ta 2% inflacja według pisiaków. Im chyba browary z biedry przynoszą bo na bank od dawna w sklepie nie byli. No i smarfony staniały z powodu czego emeryci i renciści ogłupieli z radości. Nie ma to jak pisowska propaganda...
~Max 6-07-2019 15:10
To są koszta socjalizmu. Rozrzutność PiS-u dopiero zaczęła się na nas odbijać. Będzie jeszcze śmieszniej.
~PI 6-07-2019 15:25
do: ~Max (15:10)
Tematem artykułu nie jest rozrzutność popisu tylko podwyżka cen za śmieci. Napisz coś na temat.
~PI 6-07-2019 15:22
Przy analizie przyczyn wzrostu kosztów należy osobno przyjrzeć się wzrostu kosztów samego MPGK: - wzrost kosztów administracji / zarządu - wzrost kosztów wywożenia odpadów Przy konkurencji /Simeko/ jakoś te koszty potrafiły być niższe. Wiele do życzenia pozostawia harmonogram odbioru odpadów - te same samochody-śmieciarki jeżdżą tymi samymi uliczkami kilka razy w tygodniu a śmieci nie są odbierane na czas. Robią setki zbędnych kilometrów zamiast odbierać śmieci. W ten sposób to i 100 zł / osobę będzie mało ...
~ 6-07-2019 15:52
do: ~PI (15:22)
W normalnym mieście, gdzie prezydentowi zależy na uczciwej gospodarce, od razu poszedłby audyt i ludzie by pospadali ze stołków, a spółka przeszłaby restrukturyzację. Jakim cudem firma prywatna może sprawniej wywozić śmieci, niż spółka miejska, która z definicji powinna wyjść na zero i nie wypracowywać żadnego zysku? Przecież w firmie prywatnej właściciel musi zarobić, pensje są wyższe, cały sprzęt trzeba kupić z prywatnej kieszeni, a urzędnicy rzucają kłody pod nogi. Na dodatek jakimś cudem ta firma prywatna robi to lepiej, szybciej, ciszej, czyściej i wywozi częściej. Panie Łużniak, bierz się Pan za prześwietlenie MPGK i zrobienie porządku z tym grajdołem. Chyba, że ważniejsze są dla Pana posadki dla kolegów, niż dobro mieszkańców. To samo dotyczy Wodnika i MZK. PS. Czy w tym mieście MPGK posiada jeszcze jakieś polewaczki? Czy te ostatnie Skody i Jelcze z lat 60' już się rozleciały na płatki rdzy? Mamy w mieście suszę, a na drogach tony kurzu i pyłu z drzew. Nie widziałem polewaczki na ulicach od co najmniej kilku lat. Przypominam, że smog to również ten kurz. Potem mieszkańcy to wdychają i zdziwienie, że na stare lata chorują na płuca albo mają nowotwory. A szpital też zadłużony po uszy...
użytkownik facebook 6-07-2019 15:30
A tosmy wybrali nowych oprawców.
~były_z_PiS 6-07-2019 15:38
Podziękujmy naszemu kochanemu wodzowi Jarkowi. Rozdaje pieniądze na lewo i prawo kupując głosy wyborców. Koszty rozdawnictwa przerzuca na samorządy. Tak oto dobra zmiana dotarła do śmieci :(
~karola_o 6-07-2019 15:49
Dobrze że nie mieszkamy w Lublinie, tam cena sięga nawet 90 złotych od mieszkańca. Zresztą nie ma się co dziwić... Wszystko drożeje...
użytkownik facebook 6-07-2019 16:02
Pewnie już maja opracowana śpiewkę na to by zrzucić to na PiS
użytkownik facebook 6-07-2019 16:07
Marek Stępień i na 500+ 🤣
~ 6-07-2019 16:18
do: użytkownik facebook (16:02)
Wystarczy poczytać komentarze. Trzeba się z tym liczyć niestety. Wszystko da się zrzucić na PiS, jeśli ktoś nie myśli i nie umie sam wyciągać wniosków.
~ 6-07-2019 16:23
Najważniejsze, że PiS tutaj nie rządzi? Jelenia to były bastion SLD, w latach 90. i na początku 2000. a od jesieni 2006 roku bastion PO z niemal niezmiennym do dzisiaj poparciem na poziomie 50% i więcej. Miasto się wyludnia głównie z młodych i w średnim wieku, pogrąża w coraz większym marazmie i zapaści. Opłaty już do tej pory były w czołówce kraju, a teraz Jelenia chyba wysunie się na jednego z liderów drożyzny w Polsce, ale wyborcy "czerwonej kotliny" wciąż kochają swoich POwskich włodarzy!? Cóż, jeleniogórzanie, płaćcie i nie płaczcie na drożyznę jaką zafunduje wam kochana przez was od lat POwska władzunia.
~Widzę 6-07-2019 16:33
Chyba piślacy przewidują upadek bo kupują złoto zamiast inwestować w gospodarkę i ludzi . Jak zwieją za granicę to będą mieli za co żyć. Jak po IIWŚ.
~ 6-07-2019 16:47
do: ~Widzę (16:33)
Tusk już zwiał, a jeszcze kilka tygodni przed objęciem funkcji przewodniczącego Rady Europejskiej kategorycznie zapewnia, że nie interesują go żadne stanowiska w Europie dopóki jest premierem Polski.
~kolesiostwo KO 6-07-2019 16:33
Opłaty za śmieci trzeba podwyższać, ale nie przeszkadza to prezesowi MPGK pobierać 20 tysięcy miesięcznie, a pani v-ce prezes 15 tysięcy. Zapraszam do przejrzenia oświadczeń majątkowych
użytkownik facebook 6-07-2019 16:41
To dzięki Rządowi i ciągłemu rozdawaniu przed wyborami na programy "nieroby plus"mamy takie podwyżki
~informers 6-07-2019 17:34
do: użytkownik facebook (16:41)
Przecież tu rządzi banda byłych komunistów przefarbowany na platformerską hołotę !!! Wybrałeś szczylu to i masz !!!!!!!!!
użytkownik facebook 6-07-2019 18:29
Mirek Faryniarz tak tak, wszystko na 500+ 🤦🏻‍♀️🤣🤣
~Fachowcy 6-07-2019 16:57
Piniendzy niema i nie będzie... Jak mówi guru PO KO, stąd potrzebne podwyżki
~na cito 6-07-2019 17:33
Kupujcie w Kastoramie taczki mi pod magistrat !!!!!
~DJ 6-07-2019 17:47
To i tak nic w porównaniu z tym co zapłacicie za rozdawnictwo pisowców.
~ 6-07-2019 18:47
Dopiero się ludzie wymeldują z Jeleniej żeby tylko od osoby nie płacić.
~Jan z centrum 6-07-2019 19:14
Jeśli w ciągu ostatnich lat liczba mieszkańców spadła o 20 tys.(2010r. 84 tys.)to proporcjonalnie spadła również masa odpadów, to po pierwsze, po drugie Gmina Jelenia Góra posiadała do tej pory jedne z najwyższych cen w kraju za wywóz śmieci ( drożej niż w Warszawie),więc z jakich wyliczeń powstają takie kwoty. Jeszcze na koniec, nie mam do nikogo już zaufania ,bo w tych kwestiach czy będą rządzić jedni czy drudzy to i tak będą podwyżki cen i to nie tylko odpadów.
użytkownik facebook 6-07-2019 20:33
To efekt restrykcyjnych unijnych przepisów (kar dla Polski za niesegregowane). Rzecz w tym, że od konsumentów nie zależy niesmiecenie. To bzdura. To producenci produkują śmieci i opakowuja je w następne. Dobre użyteczne potrzebne rzeczy nie są wyrzucane.
~Pl 6-07-2019 20:53
Radna Wójcik to chyba swoje śmieci na rowerku będzie woziła do ościennych miejscowości. To już teraz wiem dlaczego zakupiła nowy. A przed wyborami będzie nosiła ciasteczka czy worki na śmieci?
~Polska umiera 6-07-2019 21:47
Niech Rosja zaatakuje Unię która to okrada naród Polski i inne kraje które dla nich są zbyteczne. By w Polsce żyło się dobrze potrzeba kompleksowo zmienić przepisy by oni tam na górze mieli bata nad sobą inaczej dalej będą okradać zwykłych obywateli. Obecnie korupcja jest w urzędach, korupcja jest w sądach, chyba wszędzie? Każdy gdzie nie zasadzie wysoko na fotelu to potem okrada, przez faktury pierze pieniądze itd. Ta koalicja KO to nic innego jak dawne partia PO ci sami ludzie co kradną, kradną i kradną. Ile jeszcze Polacy jesteście z nimi wytrzymać? To robi się chore, internet komentarze wam nie pomogą. Ale napisałem, niestety po tym co się dzieje dzisiaj to człowiekowi dosłownie nóż w kieszeni się otwiera. CO ciekawe, najgorzej już dzisiaj mają osoby starsze i samotne które to ledwo wiązały koniec z końcem, dla nich od jutra to nie wiem co oni zrobią.............. Obecnie Jeleniogórska urzędowa elita stworzyła obóz zagłady na przetrwanie.
~Ja 6-07-2019 22:33
Trudno. Wymelduję się. Przeginają.
~Jelinek 6-07-2019 23:43
Można obniżyć koszty na etapie gromadzenia odpadów przez mieszkańców /zgniatanie odpadów i wystawianie tylko zapełnionych worków/ oraz po strone mpgk obniżenia częstotliwości wywożenia papieru i plastyków. Na odpady szkła ustawić pojemniki w wyznaczonych miejscach. Tak jest np. w Niemczech
~ 6-07-2019 23:44
jestem ciekaw,kto tu będzie płacił podatki pod koniec kadencji obecnego samorządu,wtedy liczba mieszkańców spadnie o połowę natomiast zapewne liczba urzędników wzrośnie o 100%-tak wyglądają rządy postkomuny,kiła,mogiła ,syf,malaria,korniki.
~ 7-07-2019 6:31
Znowu pisowska - kaczłkowska propaganda, z której wynika, że gdyby rządził PiS to byłoby cudownie. Tak cudownie jak w Warszawie. Pis podnosi opłaty wszędzie gdzie się da i zwala to na samorządy. 500+ kosztuje.
~klakier 7-07-2019 17:59
do: ~ (6:31)
To kto w końcu w Jeleniej Górze jest przy korycie, czy to PIS? Coś chyba chyba władza się POgubiła, tak jak z biletami MZK, to obniża, to podnosi, i to w tak krótkim okresie. Czyli ekonomia szwankuje. Jedni śmieci sortują, a inni w te sortowane rzucają mieszane, czyli wniosek jest jeden, wszystkie śmieci są niesortowane. Radni zabezpieczyli sobie 100% dietę, a ludzi mają w poważaniu. Im podobno nawet się należy gdy nie biorą udziału w "nasiadówkach", a w zakładach prtacy płaci się za efektywność, stąd ta buta wobec mieszkańców.
~ 7-07-2019 7:29
Polacy to dupy przykład Francuzi wyszli na ulice i pala smieci
~zaboberek 7-07-2019 9:50
Już niedługo,Polska podzieli los Grecji,ale w większym wymiarze!
~ 7-07-2019 12:05
do: ~zaboberek (9:50)
Od czterech lat słyszę o tej drugiej Grecji, która podobno już w 2017 roku najpóźniej miała być, ale jakoś nie wyszło. To kiedy teraz będzie? Za rok, dwa, pięć czy dziesięć lat?
~L. 7-07-2019 9:56
Za czasów PO, w Jeleniej Gorze też były podwyżki , czynsz za mieszkanie komunalne, najdroższy w Polsce.I nie rządził PiS.Teraz rządzi KO, robi podobnie.Głosowaliście na KO to macie.A winę najlepiej zrzucić na rozdawnictwo PiS-u.Jeszcze podrożeje woda i ścieki
~L. 7-07-2019 13:37
Jak takie koszty ze śmieciami, może lokalówka i wspólnoty mieszkaniowe zainteresują się ,ile osób zameldowanych w danym mieszkaniu ,a jaki jest stan faktyczny.Ile mieszkańców rzeczywiście sortuje śmieci.I do samej lokalówki. Dlaczego używa się nadal butli gazowych, gdy doprowadzony jest gaz ziemny w budynku.Przychodzą na kontrole, piszą zgłaszają i nic się nie robi.
~ 7-07-2019 16:46
Zawiłec zostawił miasto ze 170-cio milionowy długiem w budżecie miasta , jego następca robi nieprzemyślane inwestycje na które piniędzy nima i nie będzie , wiec trzeba za kieszeń szarpać mieszkańców . A plac Kilińskiego , parking na Pijarskiej , remont teatru , ratusza zameczek Zabobrze to koszta nas wszystkich , a PO na to sro !!!!!!
użytkownik facebook 7-07-2019 17:24
Trzeba było głosować na nich?
~PI 7-07-2019 22:38
Pan gwiazdor / celebryta / prezydent wymienił sobie współpracowników - na niby-lepszych - z importu z poza miasta - wprowadził rozrost biurokracji - DEPARTAMENTY. Coraz więcej ważnych urzędników a robić nie ma kto ...
~motyl 7-07-2019 23:29
wracając do smieci ostatnio wywoziłam smieci do MPGK i byłam w szoku cały plac jest zasypany smieciami wygląda to porażająco , czy w MPGK nie nastepuje wstepna segregacja ? czy tam ktoś panuje nad smieciami ?
~zuzanka5 8-07-2019 12:35
JAK BEATKA WUJTOWICZ- radna obiecała nie będzie podwyżek na śmieci na wodę itp. obiecanki-w dupie się popszewracało KASA Z NAUKI JAZDY KORYTO W SZKOLE I RADNA KŁAMCA-Z FUNDACJĄ
~13 8-07-2019 13:13
Może nowy przetarg na wywóz śmieci - wybrać 2-5 firm konkurencja czyni cuda. Sprawdzić ilość osób zamieszkałych w lokalach z ilością osób podanych w deklaracjach.
~Makulatura 8-07-2019 19:47
Dawniej makulatura była surowcem wtórnym, sprzedawało się ją i były za nią pieniążki lub inne dobra jak papier toaletowy czy trudnodostępne pozycje literatury polskiej. Ponieważ najwięcej przybyło nam makulatury to i z tego tytułu powinien być znaczny wzrost przychodu obniżający koszty. Panie Prezydencie ile wynoszą wpływy z tytułu sprzedaży surowców wtórnych??? i czy w ogóle miasto sprzedaje sórowce czy tylko je wyrzuca a my musimy płacić
~eko 8-07-2019 21:02
s po-ko podwyżka wyniesie nie całe 100% mogła by i 200 ! To przejaw głębokiej troski o los mieszkańców po dogłębnej i wnikliwej anal - Izie !
~Muhahaha 9-07-2019 13:00
Ko i PiS jeden syf! Coraz drożej, tragedia
~xxxwyborca 9-07-2019 13:18
Jeżeli ubyło tak wielu mieszkańców to i śmieci teoretycznie powinno być mniej. Czy ktoś sprawuje kontrolę nad opłatami za śmieci, czy mieszkańcy którzy nie płacą dostają jakieś wezwania , nakazy do zapłaty . Czy ktoś sprawdza te deklaracje śmieciowe .Często jest tak , że właściciel mieszkania ma zameldowaną 1 osobę i za nią płaci , a wynajmuje mieszkanie 5-6 osobowej rodzinie , i kto płaci za te śmieci ?
~Szalone myśli 9-07-2019 17:07
Trzeba wspierać przemysł plastikowy.Wymiana kubłów na nowe,to miejsca pracy dla niewolnika.Firm oczyszczania miasta powinno jeszcze powstać że 3.Wnuki administracji publicznej miałyby dobrze płatne zajęcie .Przecież po to miasto jest brudne,bo mijają się auta śmieciarki tak często aż się kurzy.Nie wiadomo mi dlaczego tak często krążą.Kiedyś raz na tydzień przyjechała śmieciarka teraz widzę sześć ale stary fotel stoi od 3miesięcy nie zabrany.Wiem brudne miasto jak było to i tak będzie brudne żadna rada obywatelska brudasom nie pomoże,takie wychowanie papierowe
~Ringo 9-07-2019 17:40
Tak,zgadzam się,to jest po prostu zła gospodarka tymi śmieciami,a czy ktoś sprawdził taki istotny fakt,że nie wszyscy mieszkańcy płacą za śmiecie i dobrze im z tym ? Czy ktoś ich zapytał gdzie podziewają śmiecie? mam takich sąsiadów i widzę,nie ma kubła i nie ma śmieci,to co z nimi robi ?Trzeba koniecznie popatrzeć jak gospodarują śmieciami sąsiedzi nasi za Odrą i przyjąć dobre rozwiązania.A radnym i Prezydentowi radzę aby się zastanowili nad tymi podwyżkami ,bo lepiej 10 razy się zastanowić niż raz palnąć głupotę.Poprzednik też wiele obiecywał a póżniej tylko łupił podatkami,a przecież trzeba go było dawno wykopać
~Jawers 9-07-2019 20:40
pajace...wybraliscie taka reprezentacje to teraz macie!!!!!!!czerwona dolina i KONIEC ??barachlo!!!!
~paradise 12-07-2019 12:08
Tuskokomuchy!!!!!
~kurgast 16-07-2019 7:45
najgorzej że ta podwyżka nic nie da.Smieci bedzie,dalej, pełno po lasach ,polach,rzekach. To jest katastrofa. Recykling to puste słowo.Smieci układa sie na coraz wyższe góry i nic więcej.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group