• Piątek, 22 listopada 2019
  • Godz. 4:40
  • Imieniny: Cecylii, Marka, Stefana, Wszemiły
  • Czytających: 3142
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Radni: Budżet 2014’ bez inwestycji i pomysłu

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 29 listopada 2013, 11:12
Aktualizacja: Poniedziałek, 2 grudnia 2013, 8:25
Autor: Angela
Fot. Angela
W połowie listopada prezydent Marcin Zawiła przekazał radnym projekt przyszłorocznego budżetu, w którym do wydania będzie 320 mln zł. Najwięcej pochłonie oświata i pomoc społeczna. Inwestycje drogowe zajmą dopiero miejsce trzecie. Prezydent podkreśla, że będzie to budżet przejściowy, a radni opozycyjni, w tym Wojciech Chadży z SLD krytykuje, że jest to budżet bez wizji dla Miasta.

Jak mówi Leszek Wrotniewski z największego jeleniogórskiego klubu radnych PO, obecnie projekt budżetu na rok 2014 jest szczegółowo analizowany i swoje propozycje co do zmian PO przekaże w przyszłym tygodniu.
Przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości podkreśla, że ogólne wskaźniki zapisane w projekcie budżetu są dramatycznie słabe.

- Prezydent założył, że w przyszłym roku dochody miasta spadną o 9 % w stosunku do dochodów tegorocznych – opiniuje radny Krzysztof Mróz. - Jeszcze gorzej wygląda strona wydatkowa. Prezydent zaplanował, że wydatki majątkowe (a więc inwestycje i remonty) będą wynosiły zaledwie 27% wydatków uchwalonych w budżecie na 2013 rok i 19% planu po zmianach w trakcie tego roku. To oznacza, że nowych inwestycji i remontów w przyszłym roku będzie w mieście jak na lekarstwo. Nawet te nieliczne zadania, wpisane w budżet, nie wiadomo czy będą wykonane. Realizacja wielu z nich bowiem uzależniona jest od pozyskania środków zewnętrznych. Spadek dochodów miasta i wydatków na inwestycje bardzo źle wróży dla rozwoju – dodaje radny.

Klub Prawa i Sprawiedliwości zarzuca prezydentowi, że niemal wszystkie wnioski złożone przez radnych PiS nie zostały uwzględnione.
- Mogę tu np. wymienić remonty choćby takich ulic jak: Kolberga, Wyczółkowskiego, Malinnik, Kubsza, Grottgera czy Ogińskiego – wymienia K. Mróz. - Na ostatniej Komisji Sportu Turystyki i Zdrowia zgłosiłem wniosek o zwiększenie środków na stypendia sportowe o 150 tys. zł oraz o zwiększenie o 200 tys. zł środki na sprzyjanie sportowi w budżecie na 2014 rok. Większość członków komisji wnioski te poparła. Mam nadzieję, że prezydent je zaakceptuje. Jeżeli nie, to w przyszłym roku znów zabraknie pieniędzy dla sportowców na stypendia lub będą one ograniczane a wiele klubów sportowych będzie miało poważne problemy. Drakońskie podwyżki za mieszkania komunalne, ograniczenie kursów komunikacji miejskiej to niestety niewesoły efekt rządów Platformy w mieście. Ogólnie mogę powiedzieć, że słaby budżet jest ukoronowaniem bardzo słabej prezydentury Marcina Zawiły. Szkoda tylko, że konsekwencje poniosą mieszkańcy Jeleniej Góry – dodaje radny K. Mróz.

Słów krytyki nie szczędzi również Klub Radnych Sojuszu lewicy Demokratycznej.
- Budżet Miasta Jeleniej Góry na rok 2014 jest dokumentem niedostatecznie przemyślanym – twierdzi przewodniczący jeleniogórskiego klubu SLD Wojciech Chadży. - Przyjmując nawet konieczność przygotowania Miasta do pozyskanie środków unijnych na lata 2015-16, brakuje w tym projekcie wizji zadań strategicznych dla rozwoju. Wiemy, że przygotowywane są jakieś projekty w zakresie rewitalizacji centrum miasta wraz z Aleją Wojska Polskiego, termomodernizacji obiektów publicznych, ukształtowania w przestrzeni publicznej ulicy Bankowej, ograniczenia emisji zanieczyszczeń i innych, które nie są w żaden sposób zaznaczone w budżecie. Niewielka liczba zadań inwestycyjno-remontowych, które znalazły się w budżecie budzą zastrzeżenia co do ich zasadności.

Wielu radnych twierdzi, że zadania te są ukłonem w stronę wpływowych osób. Budżet Miasta Jeleniej Góry na rok 2014 jest bez wizji i nie przyniesie mieszkańcom nadziei na lepsze jutro – dodaje W. Chadży.

Miłosz Sajnog natomiast z Klubu Razem dla Jeleniej Góry podkreśla, że budżet jest pierwszym projektem przygotowanym w oparciu o nowe wskaźniki ustawy o finansach publicznych.
- Od razu dostrzega się w nim bardzo mocne uderzenie w samorządy - głównie poprzez ograniczenie pieniędzy na inwestycje – twierdzi M. Sajnog. - Poziom wydatków inwestycyjnych rażąco odbiega od lat poprzednich, to jest różnica kilkudziesięciu procent. Widać również, że jest to budżet przejściowy - Miasto w poprzedniej kadencji wykorzystało maksymalnie pieniądze z Unii Europejskiej. Prezydent Zawiła niestety nie ułożył żadnego programu na czas przejściowy. Przyjął pasywne limity wydatków bieżących, które i tak nie są realne do utrzymania oraz nie określił ani najważniejszych inwestycji, ani źródeł ich finansowania. Przez 2014 rok będzie jak na zbawienie czekał na nowe rozdanie europejskie. Dokończymy przeciągnięte przez prezydenta inwestycje z lat 2006 - 2010 i to właściwie wszystko. Nawet drobne inwestycje mają być współfinansowane zewnętrznie, ale nie podano z jakich źródeł – dodaje przewodniczący Klubu Razem dla Jeleniej Góry.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (53) Dodaj komentarz

~ 29-11-2013 12:01
Trzeba się pakować! Tu nie ma przyszłości.
~łubudubu 29-11-2013 12:05
do 12:01 to nara, ja zostane i bede machal na pksie kazdemu kto zabierze swoj tylek nieroba stad gdzie indziej
~upss 29-11-2013 12:20
Najwięcej pochłonie oświata i pomoc społeczna. No bo po co dać ludziom pracę, lepiej pchać w pomoc społeczną i utrzymywać urzędasów w MOPS-ie. Zamiast darmowych płatków kukurydzianych dajcie ludziom zarobić!
~@turyst@ 29-11-2013 12:26
pojazdy mogą być, tzn nie rozsypują się. tylko czasami kierowcy mogliby zdjąć nogę z gazu. ale wykręcenie czasu przejazdu do Wro to pewnie "przykaz" szefostwa
~w13 29-11-2013 12:30
narzekanie to nasza druga natura..a szczegolnie zabawnie wypadaja argumenty opozycji/albo wspolopozycji czyli sld/ przeciez wszyscy wiedza ze tzw. sztywne wydatki nie zalezne od miasta np oswiata i pomoc.spol sa nie do zmiany przez miasto a porownujac sie do legnicy czy walbrzycha nie powinnismy narzekac a jestem pewine ze kazdy z nich jako prezydent przygotowal by to samo/ wlasciwie to zawsze koncepcja wydzialow miasta w tym finasowego/ ps jakby co to PO bardzo nie lubie i nie popieram
~radni? 29-11-2013 12:54
Brakuje mi u radnych konkretnych propozycji zmian. Jeśli się wam nie podoba, drodzy radni, zaproponowany budżet to wykażcie się wobec nas, waszych wyborców, że jesteście ludźmi kompetentnymi i podajcie jakieś propozycje zmian. Stęka i jęczy, zresztą tradycyjnie, radny Mróz, marudzi i narzeka radny Chadży, rozpacza radny Sajnog. I co z tego waszego gadania wynika? A no nic! My mieszkańcy tego pięknego miasta oczekujemy od was rzeczowej dyskusji a nie popisów, gadki-szmatki. A już nad wypowiedziami radnego Sajnoga nie wiem co robić: pochylać się z politowaniem, czy też pominąć milczeniem. Przecież to pańskie ugrupowanie, mój drogi Sajnog radośnie zaplanowało masę dyskusyjnych inwestycji wpędzając miasto w długi. Teraz czas na spłacanie.
~mieszk Zjd 29-11-2013 13:09
Radni opamiętajcie się łatwo mówić pod publikę a co innego realia. Trzeba rozdysponować to co się ma w budżecie a nie snuć utopijne wizje bez pokrycia w środkach. Łatwo mówić , gdy się nie zarządza miastem, gdy trzeba pilnować dyscypliny budżetowej. Wszystko to robicie niestety pod publikę , bo wybory tuz tuż. Uważam ,że prowadzone inwestycje jak na miarę budżetu są prowadzone dobrze a pozyskanie środków z Unii to także kwestia niestety wkładu własnego miasta a więc najczęściej zaciąganie kredytów. Słowa i papier wszystko przyjmą a tym łatwo jest omamić wyborcę -tzw marketing wizualny ma być nas wszędzie pełno to pewnie wyborca na mnie zagłosuje.Tylko krytykanctwo i nic poza tym
~eco 29-11-2013 13:16
O ile pomoc społeczna, a właściwie jej udzielenie - będzie warunkowane wykonaniem prac porzadkowych na rzecz miasta ... wróć. Na swoją rzecz, to OK. Pomoc społeczna się nie należy z urzędu. Na pomoc trzeba zasłużyć. I juz mamy oszczędności.
~marzyciel 29-11-2013 13:18
Mam nadzieję, że zamiejscowy przewodniczący Rady Miasta będzie po wyborach opiniował inny budżet np. gminy Jeżów Sudecki
~nieobcy 29-11-2013 13:19
Jak to możliwe, że budżet Jeleniej Góry analizują pod kątem własnych propozycji radni z innych gmin???
~gość II 29-11-2013 13:31
W PO żyje się lepiej, a reszta na szczaw.
~ad 29-11-2013 13:35
ponieważ to ostatni budżet Complexa,to musi być taki żeby z miasta wypompować kasę na bliżej niepotrzebne rzeczy .....a to na wizje urbanistyczne,koncepcje,plany i consultingi ogólnie na to by nie można tego skontrolować
~ad 29-11-2013 13:38
w sumie 320 mln to sporo kasy,można ustawić nie jednego członka PO,tak jak chłopcy w KGHM
~bn 29-11-2013 14:08
Świętym prawem opozycji jest jęczenie i narzekanie,od tego oni są aby poganiac i patrzec na ręce władzy.
~CC 29-11-2013 14:37
Widzicie drodzy wyborcy !!! PO wszystkie wielkie afery chowa pod dywan , i co ze w naszej radzie sa radni nie bedacymi faktycznymi jej mieszkancami skoro to sa ludzie z PO.Mozna byc zameldowanym nawet w ratuszu , byle byl z formacji rzadzacej , bo to my , reszta sie nie liczy. Wszyscy duzo mowia o wielu rzeczach , ale tylko przyjda wybory i co wybierani sa sami swoi, przez samych swoich.Wiec chcecie zmian to zacznijcie przy urnach myslec.!!!!Bo nie gora rzadzi w miescie , a wlasnie my wyborcy . Czy w tym miescie byl kiedykolwiek ktos co myslal tak jak normalny Kowalski ??? Powtarzam partie maja swoj program i trzeba go realizowac , a wy sobie krzyczcie.Budzet smiechu warty, wydatki pod siebie , brak wizji rozwoju i pozysku. Padaka !!!
~pedel 29-11-2013 14:40
Podstawówka wystarcza aby być radnym.
~Anonim2 29-11-2013 14:45
Inwestycje, 27% tego co w tym roku, będzie w przyszłym! Brawo! Podniesiono opłaty za śmieci, horrendalnie czynsze komunalne, za wodę niebawem...itd. No i gdzie "wtapiają" się pieniądze? Chyba większość wie...
~Koja II 29-11-2013 15:24
A mnie się wydaje, iż te inwestycje to niemalże całość procentów na remont budynku szkoły katolickiej. Pamiętam, że jak ona powstawała to była mowa, że miasto nie będzie dopłacać z kasy miejskiej. Założyłam się z koleżanką że odczekają i będą dawać pieniążki aż miło!!! Wygrałam - "krzyneczkę" piwa!!! Panowie z ratusza DZIĘKI!!!I kto tu rządzi: Prezydent czy Proboszcz?
~Pytacz 29-11-2013 16:08
Mieszkamy w Jaworze, ale moja córka studiuje w Jeleniej Górze. Czy to prawda, że może tu za rok startować na radną?Jak będzie trzeba to ją zamelduję u znajomych.
~ 29-11-2013 16:15
Panie Prezydencie! Martwi się Pan, że nie ma miasto pieniędzy?. A co Pan ze swoimi kolesiami zrobił po 1990 roku. Cały czas jest Pan przy korycie m.inn. jako z-ca Prezydenta. Pana większość obecnych kolesi zasiadających obecnie na wysokich stanowiskach UM jako prezesi prężnych kiedyś firm rozłożyli je na łopatki,a teraz wzięli się za budżetówkę. Jak się ma zatrudnienie niekompetentnych pracowników m. inn. w UM, ZGL-u i innych instytucji budżetowych na ternie miasta, gdzie przyrost zatrudnienia przekracza 50%!!!. Żaden pracodawca prowadzący swoją firmę na takie rzeczy by sobie nie pozwolił. Wyciąga Pan ostanie pieniądze od ludzi najbardziej biednych, emerytów i rencistów, którzy żyją z dnia na dzień. Wybierałem Pana Na Prezydenta i teraz mam potwornego kaca.
~ 29-11-2013 17:01
zaczynaja zbierac kase na rzecz propagandy na wybory, ktore beda za dwa lata - banery kosztuja
~ 29-11-2013 17:04
zaden z was panowie rada z prezydentem na czele mam nadzieje ze nie bedzie juz wiecej zasiadalli i pasli sie z naszych pieniedzy, nie zdziwie sie jak i wam beda trzepac tylki za korupcje i przekrety
~analityk 29-11-2013 18:11
Ludzie nie narzekajcie. Całe zamieszanie z budżetem wynika z tego, że od początku jego konstruowania pomyliły się dane z Jeżowem Sudeckim lub Bolkowem.
~jg24,, 29-11-2013 18:47
Jakie miasto,tacy radni..
~18 sqandal 29-11-2013 19:49
.......... radnym być i mieć wszystko w nosku a te niby zawirowania ( walka o budżet ) to tak pod publicke ze niby coś tam się robi ...... no i tyle
~coto za szum 29-11-2013 20:24
Ludzie, co to za głośny szum rozchodzący się na całe miasto?
~ 29-11-2013 21:06
może lepiej było by żeby "na odchodnym" zamiast analiz, strategii miasta, nowego studium i innych pięknych, papierowych realizacji, z którymi nie będzie po drodze następcom (bo nie ich i złe) np. posprzątać miasto (jedna z szumnych obietnic wyborczych); na te papierowe inwestycje nikt już się nie daje nabrać a kosztują podatnika setki tysięcy
~44 29-11-2013 21:15
a pan Wrotniewski zaproponowal coś w okrąglaczku z inwestycij czy remontów? pewnie tak bo inaczej żona wygoni do jeleniej spać....
~ 29-11-2013 21:36
Szef tego MOPS ma 8.000 tys .no cóż biedny MOPS dla biednych,a oni żrą pełną gębą.
~fan krychy 29-11-2013 21:46
Budżet Miasta Jeleniej Góry na rok 2014 jest bez wizji i nie przyniesie mieszkańcom nadziei na lepsze jutro – dodaje W. Chadży. ............
~koalicja 29-11-2013 22:13
postkomuna wspólnie z pisem to chyba naturalna koalicja wynikająca z korzeni tych partii
~Jel... 29-11-2013 22:18
pewnie Włodyga się cieszy bo sportowcy to jego konik
~ 29-11-2013 23:04
Ad.~ fan krychy. Lepsze jutro - było wczoraj. DOLNOŚLĄZAK
~Gość 29-11-2013 23:59
Nasz szanowny Prezydent Marcin Zawila nadeje sie tylko na bibliotekarza i to w malym tego slowa znaczeniu ,lepiej niech nie mysli o startowaniu w yborach bo raz ze zadnemu mieszkancowi nie pomugl w zalatwieniu jakiej kolwiek sprwy to jeszcze spieprzyl to co mu poprzednik zostawil ale i poprzednik tez nie bez winy bo Zoska glupie umowy podpisywal i mysle ze takich ludzi jak PO ma juz nigdy nikt w tym miescie nie wybierze ,bo raz to zenada a drugie ze po prostu wstyd ,miasto wyludnione zero mlodych ludzi ,a praca no pozal sie borze ,no i ta rada miasta darmozjady jak p.... wyzyskuje swoich pracownikow to normalnie o pomste do nieba wola i jeszcze tu sie smie wypowiadac ,trzeba najpierw w swoim ogrodku zrobic uczciwie a po tem do polityki sie rwac p..........................
~ 30-11-2013 1:57
Jak tam twoje rozliczenia z USkarbowym Zusem PIPem ITDrogowego 2 zeszyty dalej pracują??/
~Olo 30-11-2013 2:56
Dalej popierajcie te durne pomysły pseudo-rozwoju miasta i regionu poprzez turystykę, poprzez likwidację miejsc (a nawet całych zakładów) pracy, a zwłaszcza rozwoju produkcji i handlu. Stracicie wszelkie dochody , nawet te z podatków (bo podatników będzie coraz mniej). Jelenia Góra już straciła ponad 30 000 mieszkańców (w stosunku do lat 70-tych) w wieku produkcyjnym, bo wyjechali do innych miast, wyjechali za pracą do innych krajów, zabrali swoje rodziny, itd. Już widać, że w budżecie miasta brakuje pieniędzy na wszystko. A rządzący mają się dobrze ! Z Jeleniej Gory pozostanie na wpół wymarłe miasto, typowy skansen III Rzeczpospolitej. Czy o takie miasto turystyczne wam chodzi ?
~Andrzej6 30-11-2013 8:26
Zgadzam się z tą opinią w całości. Nasze miasto powinno być perełką na skalę europejską.. Położenie miasta, bliski kontakt z sąsiadami stwarza ogromne możliwości rozwoju. Ale nie w tym składzie naszych notabli. Oj! długo trzeba będzie wietrzyć smród w ratuszu po wyborach....
~smutas 30-11-2013 8:33
Jakie korzenie taki budżet.
~WSM 30-11-2013 9:19
Andrzej6 100% racji rajcy myślą tylko że tam gdzie kominy tam zarobek nie potrafią pomyśleć o tym że można zrobić duże imprezy finasowane z pieniędzy sponsorów a zyskiem dla miasta będzie promocja poprzez takie ciekawe eventy.
~andrzej6 30-11-2013 14:47
WSM dzięki za poparcie.Mieszkam w Jeleniej Górze od 1955 roku. Koniec lat sześćdziesiątych i początek lat 70-tych (głęboka komuna) to moja młodość. Miasto po godzinie 20 tętniło życiem. Żeby dostać miejsce przy stoliku w kawiarni czy restauracji trzeba było odczekać kilkadziesiąt minut. Ulica 1-go Maja i Śródmieście było jednym wielkim miejscem spotkań młodzieży i Jeleniogórzan. A teraz?. Ostatnio pojechałem do apteki na 1-go maja po godz. 21 (mieszkam w Cieplicach) i co zobaczyłem? Miasto widmo - pusto. Nie raz idąc ulicą 1-go Maja wydaje mi się że jestem w jakimś szwajcarskim mieście. Same banki. Zastanawiam się dla kogo one są, czyżby nie są to pralnie brudnych pieniędzy?.....
~madona 30-11-2013 18:25
Proponuję wybierać radnych przed 40-stką. Max 45 lat. Starym nic się nie chce, bo mają stare i wymagające żony. Jak w domu jest stara i wymagająca żona to i łapówki trzeba brać, żeby na futro starczyło i na shoping - a wszystko po to żeby dała d..y. Krótko i na temat. Taki tam komentarzyk :-)
~Stasio 30-11-2013 20:05
A ktory katolicki kosciol bedzie tym razem wyremontowany za pieniadze podatnikow ?
~ 30-11-2013 21:16
Mam pytanko , czy w tym chorym kraju zabronione jest już defraudowanie mamony?????? Oświadczam że: jestem członkiem Tajemniczego Tajnego Stowarzyszenia Niesienia Pomocy Bogatym i ja jako Janosik łupię BIEDNYCH , lecz moje wszystkie operacje wymagają środków tak też przyjmuję każdą łapówkę bez podatku. Załatwiam wszystko co trzeba . mam kolesi w PO,US, SB, KGB. NKWD, NSPAP, KPN, PZPR, SLD, ZNAM MILERA , Fryzjera , PRÓSZKÓW , ostatnio na moje polecenie wywalono nawet ministra skarbu , takie mam plecy!!!!!!! znam i innych w tym biskupów, moje konto: 2020202191919303040404 78978978929292981818189191919191981818181818181272727272727 a wy macie problema z kasą !!!!!!!!!!
~ 1-12-2013 7:10
Ty najprawdopodobniej masz kolesi z PO i PALIKOTA.
~ 1-12-2013 7:14
Ale to jest obciach glosowac na takich ...
~wizja I 1-12-2013 11:53
Panie Chadzy - jak to budżet nie ma wizji?? JEST!!!! kolejna zapowiedziana likwidacja linii autobusowych, zmniejszenie zapłaty za wozokilometry dla MZK to tylko po to żeby utworzyć tzw. niszę ( lukę, przerwę godzinową) żeby Pan mógł swoimi busikami ją wypełnić i działać. Jestem przekonany że tak będzie i ten złom będzie jeździł, ale już nikt nie będzie gadał że nie ekolgicznie, że spaliny, że bez klimy, że zimne itp. Będzie super, ok Tylko proszę poprzeć przez SLD ten budżet!!
~ 1-12-2013 11:59
P. Hadzy, planuje pan budzet a le czy tak samo jak w swojej firmie Krycha? ze sprzet i uslugi sa na uwlaczajacym poziomie? Po kiego tyle rozpadajacego sie samocodowego szmelcu ktory ktos wypchnal do huty a u nas wozi ludzi ,skoro lepiej rentowna i dochodowa by byla liczba 5iu autobusow, ale nowych z odpowiednio oplacanym personelem i duza kultura uslug. POpularnym jest rwanie kasy wozac zlomem do ostatniego warkniecia zdezelowanych silnikow. A pan zajmuje sie budzetem miasta. Gratuluje blyskotliwosci .
~roczi 1-12-2013 18:08
Budżet jak budżet ale powiat lwówecki po decyzji swoich radnych moze nie mieć w ogóle tego budżetu zobaczcie tutaj http://cowregionie.pl/2979/goraco-podczas-obrad-rady-powiatu-trzech-radnych-zrezygnowalo-z-zajmowanych-funkcji/
~Grzesiek_1 1-12-2013 23:15
Spokojnie, trochę pokrzyczą radni i się dogadają. Żłób jest przecież jeden!!!
~gosc portalu 3-12-2013 15:19
Zadaje proste pytanie:o co ten hałas?O te kilkadziesiąt milionów zł.?Czy któryś z rajców potrafi odpowiedzieć na pytanie?Jaki jest majątek ruchomy i nieruchomy naszego miasta? Jaki jest potencjał intelektualny mieszkańców,który przez indolencję rajców i włodarzy miasta jest tłamszony i nie wykorzystany? SpoLeczeństwo to nie rubryki zapełnione liczbami,to żywy organizm,na którym nie można robić operacji nie posiadając merytorycznej wiedzy. I co dalej pytam?
~student 5-12-2013 10:11
Miałem ambitny plan, żeby po studiach (we Wrocławiu) wrócić do Jeleniej. Oj nie będę miał chyba do czego wracać...
~debi 23-01-2014 21:42
Jeleniogórzanie to tchórze: była możliwość odwołania w referendum tego ... complexa - ale nie, nie będziemy się podpisywać, bo ..... trzęsiemy ze strachu. Wszyscy biadolą na płatny parking, ale nie, nie będziemy protestować i nic z tym nie zrobimy, bo jak zwykle .... trzęsiemy i dajemy się skubać jakiemuś dyrektorkowi co to sobie wymyślił (jedna osoba się tylko odważyła). To teraz tylko możemy mieć do siebie pretensje o to, że to miasto gnić będzie następny rok. Bo dla complexa inwestycje to znaczy: kolejna galeria. Przecież ten człowiek kompletnie się nie nadaje na to stanowisko, totalna porażka. Ten budżet to gwóźdź do trumny Jelonki.
~bakos 30-01-2014 12:04
Czemu nie wykorzystujecie okazji? Jartom ma w okolicy halę magazynową, dobra pod produkcję, wycena rekordowo niska. Można by na tej powierzchni zorganizować pracę dla minimum kilkudziesięciu osób. Pytam - czemu?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group