• Środa, 19 grudnia 2018
  • Godz. 1:54
  • Imieniny: Dariusza, Eleonory, Gabrieli, Urbana
  • Czytających: 3247
  • Zalogowanych: 5
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Pies bez smyczy i kagańca? To kosztuje!

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 22 listopada 2018, 18:17
Aktualizacja: Czwartek, 29 listopada 2018, 14:12
Autor: Jelonka.com & TV Dami
5 tys. złotych będą płacić właściciele psa, którzy podczas spaceru puszczą go bez smyczy i kagańca, a także wtedy, kiedy zwierzę wydostanie się z posesji i będzie biegało po okolicy. Taki przepis wprowadza, obowiązujący od 15 listopada, znowelizowany Kodeks wykroczeń. Czy tak wysokie sankcje są słuszne? O to pytaliśmy jeleniogórzan w programie „Maraton subiektywności”.

Twoja reakcja na artykuł?

39
65%
Cieszy
0
0%
Dziwi
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
18
30%
Złości
3
5%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (62) Dodaj komentarz

~??? 22-11-2018 19:27
Czepianie się psów a wielu ludzi jest bardziej agresywnych od pieska. Szczególnie kierowcy w swoich autach potrafią wyjść z samochodu i otwierają drzwi innemu kierowcy by mu nawtykać albo co gorsze dochodzi do rękoczynów. Więcej ludzi powinno chodzić w kagańcach niż psów. Jeżeli pies jest ułożony i spokojny to dlaczego mam mu zakładać kaganiec? A idąc na łąkę trzeba psa spuścić by się wybiegał. To właściciel powinien wiedzieć czy pies ma mieć kaganiec czy nie.
~ 22-11-2018 19:41
do: ~??? (19:27)
I bardzo dobrze,że jest takie prawo. A jeszcze lepiej będzie jak ktoś naprawdę zacznie je egzekwować. Tyle kasy do budzetu wpłynie, albo na autka beci, albo na coś tam, coś tam. Bardzo dobre prawo, bo własciciel pieska może być nieułozony i mieć na sr ane w głowie jak są ob s ra ne miejskie trawniki i chodniki.
~Wytyk 23-11-2018 16:36
do: ~??? (19:27)
Pies psu nie jest równy i nie wszystkie psy muszą mieć kaganiec, ale jak zwykle w naszym "kochanym" kraju wszystkich i wszystko najlepiej wrzucić do jednego wora
~Może tak 24-11-2018 11:04
do: ~ (19:41)
Kiedy zostanie uchwalone prawo, że politycy przynajmniej ci najgłupsi powinni cały czas mieć wodę w ustach .żeby bez sensu nie gadać i nie uchwalać kiepskiego prawa
~No, tak 24-11-2018 18:39
do: ~??? (19:27)
Ręczysz za Twojego psa, że nikogo nie ugryzie, nie zaatakuje? Pies może być ułożony, ale wystarczy, że ktoś ma na sobie zapach, który potrafi rozwścieczyć najłagodniejszego psa na świecie. Może dojść spotkania psa z psem i jeden lub oba zaczną na siebie ostro szczekać lub zajadle ze sobą walczyć i odnieść poważne obrażenia. Dziecko także może wymachiwać np. kijkiem czy innym przedmiotem i zostać pogryzione przez psa. Mając psa, masz odpowiedzialność, a wychodząc w miejsce publiczne trzeba założyć psu kaganiec.
~Wytyk 28-11-2018 9:25
do: ~No, tak (18:39)
Miałem na myśli psy które są przewodnikami i inne psy pomocne ludziom. Pies w kagańcu niestety jest mało pomocny takiemu człowiekowi. Pies przynosi potrzebne przedmioty i podaj e pyskiem, a w kagańcu tego nie zrobi
~No, tak 28-11-2018 12:18
do: ~Wytyk (9:25)
Takie psy to zupełnie inna sprawa, bowiem są objęte innymi przepisami prawa dot. psów przewodników osób niewidomych i upośledzonych. Przewodnikami zostaną tylko psy z odpowiednim usposobieniem, zresztą są tak wytresowane, że skupiają się głównie na osobie, której są właścicielem.
~sajmon 29-11-2018 18:43
do: ~Może tak (11:04)
Może wtedy jak przestaniesz sam sobie w usta wkładać :)
~sajmon 29-11-2018 19:15
do: ~??? (19:27)
Hmmm... Już to opowiadałem :) Swego czasu będąc w parku Kościoła garnizonowego z moją Chyba 4 letnią córką :) Przychodzi typ i spuszcza psa :( Pies lata i coraz bardzie interesuje się dzieckiem :( Mówię do typa "Zabierz psa na smycz bo tu się dzieci bawią " Hmmmm....Typ na to "że on nie gryzie" Ja na to że jak ugryzie to ja ci łeb ... i tego nie przeżyjesz " Zabrał się i uciekł razem z psem : ) Czyli co była szansa że pies ugryzie czy nie ? Na 100% bym mu łeb ręcznie urwał :)
~sajmon 29-11-2018 19:36
do: ~No, tak (18:39)
Hmmm... Dobitnie i treściwie powiedziane :) W domu mam kota :) Ma już ponad 12 kg i jest dość chudy :) tylko mnie się słucha córki się boi :) Ludzi nie atakuje :) No przez 8 lat mu się nie zdarzyło :) Ale kto tam go wie :) Wolę go izolować :) Wiem że psów nie lubi bo do posesji nie podchodzą :) A na wiosce biega ich wiele :) Niektórzy bardziej tęczowi chcieli by była wolność mój kotek bawił się z ich pieskami :)
~ 4-12-2018 15:45
do: ~ (19:41)
Chyba pracujesz dla tych slużb.
~ 12-12-2018 21:08
do: ~No, tak (18:39)
Nie powinno się zakładać psu kagańca wychodząc z nim na spacer,smycz wystarczy!Pies nie ma dostępu do nikogo będąc na smyczy więc po co kaganiec?
~zaboberek 22-11-2018 20:28
Oby ten nowy przepis nie był martwym prawem.Wydaje mi się,że nagłośnienie o ukaraniu kilku niesfornych właścicieli psów,będzie silnym bodźcem do przestrzegania prawa.
~--.. 22-11-2018 20:49
Bardzo dobry przepis. Czas najwyższy wziąć się za właścicieli pupili. Ciekawe tylko jak z egzekwowaniem?.
~JATO 22-11-2018 20:50
Ciekawi mnie to, czy wzrost kwoty kary wynika z braku jej skuteczności w niższym wymiarze? Jak najbardziej właścicieli psów należy zmotywować do odpowiedzialności za poczucie bezpieczeństwa innych ludzi, którzy są obok i mają prawo obawiać się nieprzewidywalnych reakcji tych zwierząt. A tak przy okazji smyczy i kagańców... Niewątpliwie przydałyby się wielu one ludziom również - by ograniczyć ich poziom agresji i chamstwa. Przecież w obecności drugiego człowieka też powinniśmy się czuć bezpiecznie.
~onama 22-11-2018 21:12
a właśnie że bzdura, czy ktoś z jelonki w ogóle czytał znowelizowany kodeks wykroczeń? myślę, że nie!!!!!!!
~??? 22-11-2018 21:40
W ciągu ostatnich 5 lat ile psów zabiło człowieka w Jeleniej a ilu ludzi zabiło drugiego człowieka?
~ 25-11-2018 10:13
do: ~??? (21:40)
a co ma jedno z drugim wspólnego ?
~Gang OLsena 27-11-2018 20:19
do: ~??? (21:40)
Zakazać ruchu samochodów-zabiły tylu ludzi, abo prędkość dopuszczalna 10 km/h. Pies na smyczy w parku i w mieście.
~??? 22-11-2018 21:41
To człowiek jest największym agresorem w świecie zwierząt i to on układa psa na agresywnego
~ 26-11-2018 20:59
do: ~??? (21:41)
a tobie wstyd się przyznać że relacje z innymi ludzmi są dla ciebie bardzo trudne i wolisz biadolić że wszyscy ludzie są źli a psy fajne
~Ja1988 23-11-2018 0:39
Pewnie. Łatwiej jest ukarać właściciela psa, niż Ukraińca zabijającego po pijaku nastolatki czy jakiegokolwiek innego gnojka, który zabija ludzi na pasach. Jakie to oczywiste .
~Dikanda 23-11-2018 2:53
Jak widzę psa biegającego samopas po ulicy ,to myślę,że jest wyrzucony, i bardzo mi go żal.Proszę, nie rozmnażajcie zwierząt.To nie są zabawki.
~Miros 23-11-2018 9:43
A może tak uprościć przepisy o sterylizacji psów ,bo będziemy jeszcze częściej świadkami niechcianych, porzucanych zwierząt. A w tym temacie nie jest dobrze, często się słyszy o porzucanych, maltretowanych psach. W różnych schroniskach aż serce pęka co się dzieje. Proponuję włodarzom aby zajęli się tym tematem, a nie tylko karać i karać, to nie jest jedyne rozwiązanie.
~zupka grochowa 23-11-2018 11:07
Często jest tak ,że właściciele spuszczają psy ze smyczy zaraz po napotkaniu kawałka trawnika. W tym czasie właściciel gada przez telefon i nie widzi co robi pies. Psy różnie reagują na ludzi, szczególnie na dzieci. Wystarczy kilka sekund żeby taki pies zmasakrował małe dziecko. Ja miałem kundelka, spokojnego i tulącego się do wszystkich, ale jak widział dziecko to warczał. Cały czas go prowadzałem na smyczy - po to żeby nei mieć problemów. To jest zwyczajny rozsądek. A jak już musicie paść swoje psy ( jak krowy) to wyjedźcie poza miasto, tam gdzie nie ma ludzi.
~sunofthebluskaj 23-11-2018 14:03
Teraz bedzie jak w tym dowcipie: Przepraszam, dlaczego ten pies nie jest na smyczy? - To nie mój pies. - Jak to nie pański? - Nie mój. - Przecież widzę, że to pański pies! - Nie. - Nie? To niech pan przejdzie na drugą stronę ulicy! (facet przechodzi) - I co?! Poszedł za panem! To pański pies! - To nie jest mój pies. - To niech pan przejdzie jeszcze raz! (facet przechodzi) - Ten pies za panem chodzi, nie oszuka mnie pan, to pański pies! - Panie, on się do mnie tak samo przypieprzyl, jak i pan!
~` 23-11-2018 14:45
Problem nie jest we władzy ale w myśleniu plebsu, dzesik, seb i innych pato debili. Gdyby te cwiercmózgi po skrobance pilnowały swoich świtaśnych piesełków to może by takie prawo nie weszło. Ale jak te buractwo osiedlowe, te ścieki ludzie muszą łazić i się wozić z psem bo oni są Pany Na Dzielni to takie są efekty. Jak się dzieci nie słuchają to trzeba wziąć bata. A że normalni ludzie muszą cierpieć. Jak większość przepisów ma uderzyć w społeczne menty a bije we wszystkich.
~Stary Wyga 23-11-2018 16:12
A może 10 tysięcy kary??? kto te bzdury pisze
~Kurczak 23-11-2018 20:30
Bardzo mnie cieszą te zmiany, byle by tylko były egzekwowane. Ze swoim psem zawsze idę na smyczy i bardzo denerwują mnie psy latające luzem, szczególnie gdy są agresywne w stosunku do mojego, albo wręcz za przyjazne i chcą odprowadzać nas do domu.
~xxx 23-11-2018 20:35
Super !! Jeszcze hycel i może będzie troszkę porządku.
~devil 23-11-2018 21:34
Ratlerek w kagańcu czy kaganiec na ratlerku??? :D
~ 25-11-2018 19:24
do: ~devil (21:34)
z kneblem na mordzie żeby nie hałasował, nienawidzę głośnych psów
~ 24-11-2018 11:37
przy ul elsnera 5 na plac zabaw caly czas taki knkong ze swoim pieskiem bez smyczy i be kaganca wychodzi i nikt na to nie reaguje blagam zrobcie cos i sypnijcie porzadnym mandatem moze sie opamieta
~No, tak 26-11-2018 12:30
do: ~ (11:37)
Zgłoś ten fakt, to może coś zrobią.
~jeleniogórzanin. 24-11-2018 13:20
to ja oddam psy do schroniska i niech miasto ich utrzymuje.
~ 25-11-2018 19:25
do: ~jeleniogórzanin. (13:20)
będzie lepiej dla twych sąsiadów, nie będą musieli szczekania wysłuchiwać i chodnik nie będzie o..any
~isml 24-11-2018 14:43
pjanych agresywnych debili to sie nie czepiaja ale takiego yorka juz tak
~paw 24-11-2018 18:23
zalezy jaki pies chichuahua na smyczy to przegiecie
~Wisnia 25-11-2018 11:17
Ok nalezy karac,a co z karami za maltretowanie zwierzat?300 zl.jest w porzadku?wyrzucanie z samochodow przywiazywanie do drzew itd.ale tych jest trudniej zlapac i dochod z mandatow bylby mniejszy
~ 25-11-2018 19:26
do: ~Wisnia (11:17)
a czemu psy się rozdaje każdemu kto chce przygarnąć ? byleby jak najwięcej ich rozdać ?
~Reporter 26-11-2018 14:46
do: ~Wisnia (11:17)
Psy nalezy usypiac. Po co trzymac je w schroniskach? Powiem ci bo to super kasa dla tych niby kochajacych pieski, a glupim mozna wszystko zaszczepic. Zdjecie placzacego psa na fb i prozba o kase. A idioci placa bo mysla ze psy placza
~Jeleniogorzanka 25-11-2018 21:04
Bardzo dobrze,tylko kto to będzie egzekwował,taka sama kara powinna być stosowana przy zanieczyszczaniu przez psy ulic i posesji. Zwłaszcza w Jeleniej Górze rano miasto jest zanieczyszczone przez pupilków,z którymi właściciele wychodzą na spacer wczesnie rano i pożnym wieczorem.
~jeżozwierz1 26-11-2018 10:52
Oczami wyobraźni widzę yorka w kagańcu. Albo shi tsu. Niewątpliwie nakaz słuszny, ale jak zwykle rzecz opiera się o kasę. I to nie tylko z powodu mandatu. Wyroby typu kagańce, obroże czy mocne smycze kosztują majątek, producenci prześcigają się w kolorkach i modelach. Z góry wiadomo, że co najmniej połowa właścicieli nie założy psu kagańca, bo go nie stać na taki wydatek, następna część nie kupi, bo psa ma do obrony na spacerze, a wiadomo, pies używa przede wszystkim kłów, następna grupa np. ta od labradorów powie, że jego pies to sama dobroć i nie będzie karany kagańcem za miłość do ludzi etc.etc. Ile ras i właścicieli rozmiłowanych w swoich milusińskich , tyle opinii na temat zabezpieczenia otoczenia przed agresją, atakami czy mało lubianym zachowaniem zwierząt . Jak zwykle należałoby zacząć od nauki umiejętnego prowadzenia psa przez właściciela, od założenia obroży ze smyczą na kark Azorka i kagańca na jego pysk do egzekwowania posłuszeństwa w szerokim świecie. Jak na ironię, psy uczą się bardzo szybko, jak być posłusznym, niestety ich właścicielom potrzeba czasem wielu lat, zanim zegną kark i zaczną myśleć pro publico bono.
~No, tak 26-11-2018 12:36
do: ~jeżozwierz1 (10:52)
Racja, ale jeśli kogoś stać na utrzymanie psa, to stać go także na zakup kagańca. Widziałam także mini kagańce - wyglądały śmiesznie, ale wbrew pozorom, to te najmniejsze pieski robią najwięcej hałasu i częściej potrafią ugryźć. Kiedyś ojciec zadzwonił do drzwi pewnego domku, by spytać o drogę i pomimo, że właściciel wpuścił ojca, jego kundelek ugryzł ojca w nogę (na szczęście niegroźnie, ale jednak), a gdy właściciel wpuszcza kogoś do domu, pies powinien się uspokoić.
~???? 27-11-2018 23:33
do: ~No, tak (12:36)
Głupcze, chyba tobie założenie kagańca spowoduje, że przestaniesz pieprzyc głupoty.
~xiz 4-12-2018 9:59
do: ~jeżozwierz1 (10:52)
Serio? Człowiek utrzymuje psa, ale na kaganiec go nie stać? Albo jaja sobie robisz, albo taki właściciel karmi psa odpadami ze stołu czy innymi śmieciami. Jeśli ktoś nie radzi sobie z podstawowymi wydatkami na zwierzę, to nie powinien się porywać na jego posiadanie.
~Adrian Szymula 6-12-2018 8:55
do: ~jeżozwierz1 (10:52)
Ten dokument to powtarzanie kłamstw przeczytanych w internecie i nie majacych nic wspolnego z reczywistoscia. Nic sie w prawie nie zmieniło, poza wyskością kary za to, że nie zachowuje sie środków ostrożnosci przy tyrzymaniu zwierzecia. Grzywna wyznaczana przez sąd juz nie jest w zakresie 0-250 a 0-1000 zł. Tylko tyle. Az tyle. A cała reszta to kłamstwo.
~Hinczyk 26-11-2018 14:42
Nie lubie psow. Hinole je zjadaja i bardzo dobrze !!! Wstretne i zarobaczone !
~RADCA 27-11-2018 14:46
Jestem znawcą psów ,hodowla zajmowałem sie 45 lat ,hodowałem psy z tzw.grupy psów niebezpiecznych ,oczywiście wszystko w ramach naszego oddziału kynoligicznego w Jeleniej .Całkowicie popieram nowe przepisy pies poza domem kaganiec i smycz ,jeśli jest problem ,psa należy zabrac włscicielowi .A zajmowałem się - rottweilerami ,kaukazami ,bulami ,stafordami .
~toro 4-12-2018 15:12
do: ~RADCA (14:46)
cziłała z Beverly Hills też?
~Adrian Szymula 6-12-2018 8:53
do: ~RADCA (14:46)
Tylko ze takich przepisów NIE MA !
~BROŃMY PSA 27-11-2018 23:31
To nie wielkość kary jest przedmiotem dyskusji, bo każda kara prowadząca do słusznych i pożądanych zmian jest dobra. Problem w tym, że to właśnie słuszność założeń jest wątpliwa. Każdy właściciel zna swojego PSA lepiej lub gorzej. Czasami są one nie do przewidzenia. Ale za każdym razem są przypadki, w których zarówno charakter psa jak też jego zachowania - są znane i do przewidzenia. Jeśli mały pies, który ma 12 lat, jest z właścicielem od urodzenia, jest karny i posłuszny, reagując na jedno słowo właściciela, przez całe życie nie tylko nie ugryzł ale nawet nie warknął na nikogo, to jakie jest prawdopodobieństwo, że nagle zacznie gryźć i katować biednych ludzi? ZROBILIŚMY PAŃSTWO ZAMORDYSTYCZNE I TO SIĘ PRZENOSI NA WSZYSTKO. W ZASADZIE MOŻNA BY ZAMKNĄĆ W WIĘZIENIACH WSZYSTKICH OBYWATELI. MIELI BYŚMY WSPANIAŁE OSIĄGNIĘCIA - OSADZONE 100% PRZESTĘPCÓW. A CI, KTÓRZY UDOWODNILI OSOBIŚCIE SWOJĄ UCZCIWOŚĆ, MUSZĄ BYĆ ODIZOLOWANI. TO TRZEBA TAK ZROBIĆ, ŻE TYCH ZAMKNIĘTYCH WYPUŚCIĆ, NIECH ŻYJĄ NA ZEWNĄTRZ, A ZAMKNĄĆ BEZPIECZNIE TYCH UCZCIWYCH. RZECIEZ LICZBY ZA TYM MÓWIĄ. Jest to jakieś rozwiązanie, skuteczne, bo mówi się, że KARA WIĘZIENIA MA ZA ZADANIE ODIZOLOWAĆ PRZESTĘPCÓW OD ZDROWEJ CZĘŚCI SPOŁECZEŃSTWA. Czyli efekt osiągnięty. Ale jakim sposobem? TAK WŁAŚNIE W POLSCE ROZWIAZUJE SIĘ PROBLEMY. Od lat śledzę jęki kwęki i lamenty przy okazji ataków hakerów i innych bandziorów komputerowo-internetowych. DLACZEGO kary za zainfekowanie czy przestępstwo będące zagrożeniem dla państwa, nie jest obłożone karą np. MILIONA ZŁ? Obligatoryjnie. A zaczyna się karać małego pieska TFU!
~No, tak 28-11-2018 12:42
do: ~BROŃMY PSA (23:31)
Tak się składa, że miałam owczarka niemieckiego. Pies całe życie łagodny, łasił się do każdego, ale gdy spotykaliśmy podczas spacerów pewną osobę, czy przychodził listonosz, dostawał białej gorączki, zajadle szczekał - nie mogłam go uspokoić. W Berlinie małżeństwo kupiło szczenię pitbulla. Pies też był łagodny, aż znienacka zaatakował w nocy ich syna zdzierając dosłownie skórę z połowy twarzy chłopca. W latach 70tych - zdarzenie miało na placu budowy, mężczyzna, który pracował z moją babcią miał owczarka niemieckiego. Pies także łagodny bez oznak agresji. Jego właściciel chciał przynieść z samochodu zakupiony materiał budowlany i pożyczył od robotnika rękawiczki. Ni stąd ni zowąd pies zaatakował swojego Pana skacząc mu do gardła (te rękawiczki musiały mieć na sobie woń, którą pies negatywnie kojarzył). Właściciel bronił się wkładając rękę do pyska psa. Wezwana na miejsce milicja uratowała życie mężczyzny zabijając psa strzałem z broni. Jak widzisz nie ma reguły i nie masz racji. Nie jesteś też w stanie mnie obrazić :P
~xxx 30-11-2018 6:39
Powinien być również zakaz trzymania psów w domach wielorodzinnych. Ujadają te małe głupie psy, echo hałas po budynku niesie. Chcesz mieć zwierzęta w domu - wyprowadź się na wieś.
~toro 3-12-2018 18:00
do: ~xxx (6:39)
a jak będziesz miał głośnego sąsiada to co zrobisz? - zapewne będziesz siedział cicho bo strach się odezwać czy nie tak?
~pies 1-12-2018 15:10
York w kagańcu = pies w klatce.
~Jakosktos 2-12-2018 11:11
Szkoda, że autor artykułu nie zadał sobie trudu, żeby się zapoznać ze wspomnianym artykułem KW. Potarza tylko głupoty przeczytane w internecie. § 1. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1000 złotych albo karze nagany. § 2. Kto dopuszcza się czynu określonego w § 1 przy trzymaniu zwierzęcia, które swoim zachowaniem stwarza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
~toro 3-12-2018 18:16
do: ~Jakosktos (11:11)
zgadza się jest tylko jedno ale Pan redaktor skoncentrował się na sankcji lecz nic nie powiedział o normie nakazującej odpowiednie zachowanie tj o zapisie Art. 10a. ust 3. USTAWY z dnia 21 sierpnia 1997 r.o ochronie zwierząt który zabrania cyt. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna. Wobec tego jeżeli mam ułożonego psa(wytresowanego) który jest mały i pozbawiony agresji to mam nad nim kontrolę czy nie, a co oznacza posiadanie kontroli nad zwierzęciem. Można też zadać sobie pytanie czy agresywny pies lub duży trzymany na cieniutkiej s słabej smyczy jest pod kontrolą czy nie. Pytania można mnożyć co oznacza kontrolę nad zwierzęciem ale nic rozsądku nie zastąpi. I jeszcze jedno Panie redaktorze tu odsyłam do Art. 96. § 1. USTAWY z dnia 24 sierpnia 2001 r.Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia W postępowaniu mandatowym można nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł, a w przypadku, o którym mowa w art. 9 § 1 Kodeksu wykroczeń – do 1000 zł a nie jak Pan głosi do 5000 zł .
~ela 2-12-2018 17:09
Lepiej niech karają faktycznie mandatami ludzi, którzy nie sprzątają kup po swoim psie! I to srogie!!!! Bo mnie szlag jasny trafia jak moje dziecko wejdzie w to g..wno, a potem wszystko w tym usmarowane - wózek, dziecko, mama. Następnym razem takiej osobie wysmaruje twarz tym. Mam serdecznie dość!!!!!! Jak komuś nie chce się sprzątać nie powinien mieć psa. KARY BARDZO WYSOKIE POWINNY BYĆ. Chociaż 5 tys. zł. A jak ktoś nie ma to sprzątanie miasta przez rok.
~toro 4-12-2018 15:07
do: ~ela (17:09)
Droga Pani oczywiście sprzątać po swoim psie trzeba i to nie podlega wątpliwości. Jednak co z ludźmi którzy wychodzą ze swoimi dziećmi na plac zabaw a gdy trzeba a w zasadzie nagła potrzeba przyciśnie dzieciaka pozostawiają śmierdzący problem i chusteczki na pobliskich ścieżkach. Wtedy jest ok bo to tylko dziecko - nie miła Pani to nie wina dziecka tylko opiekuna który nie dość że daje przykład zachowania dzieciakowi to zostawia niespodzianki innym. W tym wypadku też należy karać wysoko opiekunów? Fajnie by wyglądała mamuśka z dzieciaczkiem na spacerku sprzątająca miasto.
~pomysł 5-12-2018 10:33
to i tak za mało ,psiarzów czas nauczyć porzadku
~Adrian Szymula 6-12-2018 8:51
To jest ewidentnie NIERZETELNE dziennikarstwo. Informacje nie są prawdziwe, kary nie są prawdziwe. To jest dowód na całkowity BRAK kompetencji osób przygotowujących materiał. Szukanie taniej sensacji i poklasku. Zgodnie z prawem, na terenie miasta i gminy Jelenia Góra, poza miejscami publicznymi psy mogą biegać bez smyczy i kagańca i NIC w tym zakresie nie zostało zmienione. Tylko niektóre rasy psów mają obowiązek w miejscach publicznych być w kagańcu. Reszta na smyczy. Tylko w miejscach publicznych. Również sam przepis regulujący zasady kontroli psów nie uległ zmianie. Jedynie została podniesiona kara i to nie MANDATU a GRZYWNY, za brak kontroli nad psem. Z 250 na 1000 złotych. Ale przepis sam w sobie nie uległ zmianie. Przypominam, Grzywny wyznaczanej przez sąd a nie przez strażnika miejskiego czy policjanta. Taka to "rzetelność" dziennikarska. Totalny brak wiedzy i świadomości. Kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Czy 5 tys. zł za puszczenie psa luzem i bez kagańca to adekwatna kara?

Oddanych
głosów
1109
Tak
60%
Nie
34%
Nie mam zdania
7%
Głos ulicy
Bez szczepień nie będzie miejsca w przedszkolu?  32
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 18.12.2018 r.  
Miej świadomość
Koncert dla Niepodległej  1
Dialogi Jelonki
To powietrze nas zabija 35
Aktualności
Miasto zapłaci więcej za prąd?  7
Aktualności
Otwarcie nowego oddziału onkologii  
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group