• Środa, 20 listopada 2019
  • Godz. 0:53
  • Imieniny: Anatola, Edmunda, Feliksa, Sędzimira, Rafała
  • Czytających: 5728
  • Zalogowanych: 11
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Osiedle pod Jeleniami już bez wielkich dziur

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 2 listopada 2013, 7:56
Aktualizacja: Niedziela, 3 listopada 2013, 7:56
Autor: Angela
Fot. Angela
– W końcu! – tak mieszkańcy Osiedla pod Jeleniami komentują doraźny remont dróg, który kilka dni temu zakończył się na ulicach: Kazimierskiego i Kadetów w Jeleniej Górze. Do prac przystąpiono po licznych pismach i pikietach mieszkańców. Tymczasem cały czas między Miastem a Agencją Mienia Wojskowego trwa spór dotyczący przekazania tych ulic.

Prace na ulicach dawnych koszar wojskowych trwały kilka dni. W tym czasie Kółko Rolnicze Siedlęcin zdarło wierzchnią warstwę podziurawionego asfaltu ulicy Pułkownika Kazimierskiego odkrywając betonowe płyty, które są w bardzo dobrym stanie. Połatało też fragment tej jezdni tuż przy bramie wjazdowej oraz ul. Kadetów.

- Do naprawienia została ul. Elewów, na której w najbliższym czasie spółka Wodnik będzie prowadziła wymianę rur wodno-kanalizacyjnych i po zakończeniu zobowiązała się przywrócić drogę do stanu użytkowania – mówi Jerzy Bigus, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze. – Na zlecenie Agencji Mienia Wojskowego ma być również połatana ul. Radarowa. Dzięki tym doraźnym pracom mieszkańcy bezpiecznie dojadą do swoich budynków i myślę, że nic złego na tych ulicach nie powinno się dziać przez najbliższe 1,5 roku – dodaje J. Bigus.

Wiceszef zarządu dróg przyznaje jednak, że były to prace doraźne, bo za 15-20 tys. zł (tylko tyle udało się wygospodarować z tegorocznego budżetu), gruntownego remontu zrobić się nie dało.

- Mieszkańcy wnioskowali tam o oświetlenie, do tego trzeba jeszcze przebudować lub wybudować nową kanalizację deszczową, by na tych ulicach nie stała woda. Wszystkie te ulice powinny mieć też nową nawierzchnię, remont chodników, ale póki co nie ma na to pieniędzy – mówi Jerzy Bigus.

Zadanie to nie znalazło się też w przyszłorocznym budżecie i nie ma żadnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej, bo cały czas trwa spór z Agencją Mienia Wojskowego na temat przejęcia tych ulic przez Miasto.

- Myślę, że w końcu znaleźliśmy pole porozumienia i wrócimy do tego, co zostało podpisane między Miastem a Agencja Mienia Wojskowego w 2005 roku. Agencja zabezpieczy jeden teren pod wystawę plenerową broni ciężkiej oraz przekaże nam jedną z najlepszych strzelnic na Dolnym Śląsku, która znajduje się za koszarami pod Jeleniami – mówi Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry. – Powinienem się z nimi kłócić dalej, ale biorąc pod uwagę fatalną sytuację tych mieszkańców, nie chcę widzieć tej Agencji i chcę załatwić to raz na zawsze – dodaje M. Zawiła.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (29) Dodaj komentarz

~zBIGs 2-11-2013 9:29
well done ;)
~esd 2-11-2013 11:09
wrescie zrobili w marcu poprawki :-)
~ 2-11-2013 11:11
well done to jakby zrobili nową nawierzchnie a nie dziury latać syfu pudrem nie wyleczysz
~IgoR 2-11-2013 11:11
Agencja to pokomunistyczny pomiot! Brawo władze JG. Dziękujemy :D
~Gość 2-11-2013 11:44
A czemu miasto to musialo naprawiac te drogi ,a co mnie jakies osiedle obchodzi skoro to wlasnosc mienia wojskowego ,a w miescie pelno dziur i kto to zalata ci z osiedla pod jeleniami ,ich droga to niech sobie remontuja ja po ich drogach nie jezdze,a oni po miejskich i owszem ,to jak to jest p.Zwila pytam ,a agencja mienia wojskowego to co niby swiete krowy czy jak.
~hahaha 2-11-2013 12:08
Panie"Gość"idąc twoim tokiem rozumowania każdy miałby drogi w dupie. bo co mnie np obchodzi remont drogi naa ul.Jagiellońskiej jeśli po niej nie jeżdże bo niemam po co...pomyśl zanim napiszesz swoje czysto polskie egoistyczne myśli.Tak nawiasem mówiąc nikt nie wspomniał o grodzeniu parkingów słupkami?otóz cały parking jest zagrodzony i teraz wszyscy stają gdzie popadnie. czy to zostało zrobione z zawiści czy jak? jeszcze1sprawa o której słyszałem lecz niewiem czy to prawda bo to była rozmowa sąsiadów.Blok został sprzedany z miejscami parkingowymi na placu defiladowym i niepostrzezenie ktoś te miejsca sprzedał bez wiedzy mieszkańców bo przecież ci parkowali naprzeciw swoich bloków, a teraz po zagrodzeniu parkingów słupkami powstaje pytanie?moze na parkingu tesco mamy zostawiać auta?
~Gość 2-11-2013 12:45
Do-hahahahah -nie kzdy bo ja jezdze po calym miescie i to dosc czesto ,taka praca ,ale akutat na osiedle pod jeleniami niezagladam bo tm nie bardzo jest i po co ,wiec mysle co pisze i jak pisze a twoj parking to tyle mnie obchodzi jaki te osiedle bylo sobie mieszkanie kupic gdzieindziej i teraz nie narzekac i do miasta miec pretensje ,ze niby to miejsca parkingowego nie ma ,ot snoby jedne.
~tamcii 2-11-2013 13:25
Ci wlasciciele z tego osiedla to wszystko chca za darmo. Remont drog, parking, oswietlenie. Co jeszcze ?. Inne wspolnoty musza same dbac o swoje i za wszystko placic. Komuna sie skonczyla, chcesz miec - plac. Kto rozliczy miasto za wydawanie kasy nie na swoim terenie.
~Rico 2-11-2013 13:29
I komu przeszkadzała ta szkoła,ta jednostka ? Pamiętam od dziecka jak było wszystko tam wypielęgnowane,wykoszone ,posprzątane,ile ludzi tam miało pracę i ile firm w mieście sprzedawało tam usługi.
~do Rico 2-11-2013 14:06
ale za to wszystko płaciło i płaci dalej całe społeczeństwo, bo ci co tam mieli pracę, mają obecnie niezłe emerytury jako wojsko w stanie spoczynku, http://www.emerytury-wojskowe.pl/wysokosc_emerytury_wojskowej/jak_obliczyc_wysokosc_naleznej_emerytury_wojskowej
~?.?.? 2-11-2013 14:16
a paanienki jeszcze przyjmuja na tym osiedlu?
~ 2-11-2013 14:56
Do ~ tamci -komuna trwa w najlepsze,jest jeszcze bardziej okrutna niż tamta.To takie przejście z PZPR-PO.Oni maja pełnię władzy {jak kiedyś PZPR} a co robią dla mieszkańców Jeleniej a gó..no,sam isobie grabią do kieszeni.
~Rico 2-11-2013 15:38
do kolegi z 14:06. A nie mógł byś tak pomyśleć gdzie dzisiaj jest ta szkoła i kto za nią płaci , i jakie miasto ma z tego korzyści ? Jak myślisz ,jakie społeczeństwo dzisiaj płaci za szkoły wojskowe ? A może one utrzymują się same z prywatnych pieniędzy ????????? A ile bułek i jedzenia trzeba było codziennie dostarczyć do tej szkoły i ile stanowisk pracy więcej było w naszym mieście w związku z istnieniem szkoły ?
~xxx 2-11-2013 16:41
w zimie na tym placu mozna fajnie pojezdzic autkiem po sniegu ^^
~ 2-11-2013 16:47
do Rico - szkoły wojskowe nie utrzymują się z prywatnych pieniędzy, to od zawsze było zadanie państwa, finansowanie tych szkół. Te bułki są sprzedawane dalej jeleniogórskiemu społeczeństwu, a za finansowanie szkół wojskowych obciążało budżet państwa, który nie jest z gumy, jeśli przeznaczy się więcej pieniędzy na wojsko i jego oficerków, to zaczyna brakować pieniędzy na szpitale i na zwykłe szkoły, co dzieje się obecnie, a liczbę garnizonów wojskowych zlikwidowano nie bez powodu - bo brakowało pieniędzy w budżecie. Na miejsce szkoły zlikwidowanej w Jeleniej Górze nie powołano innej o takim samym profilu w innym mieście. Po prostu zmniejszano ilość oficerów w całej armii, bo społeczeństwo nie dawało rady łożyć na ich pobory. Okazało się w pewnym momencie, że wykształcono za dużo oficerów.
~ 2-11-2013 16:51
cd. - z którymi nie bardzo wiadomo było, co zrobić. Weszliśmy do NATO, zlikwidowano zasadniczą przymusową służbę wojskową i zostało za dużo oficerów. Większa ich liczba byłaby zbyt dużym obciążeniem dla budżetu państwa, dlatego ta szkoła została zlikwidowana. Nie tylko szkoła oficerska w Jeleniej Górze była zlikwidowana w tym samym czasie.
~Rico 2-11-2013 19:14
To znaczy ,że w Polsce w/g Ciebie nikt nie uczy oficerów tych samych umiejętności jakie nabywali w WOSR ?????????????????? Co do budżetu to niech odpowiedzialni za niego zastanowią się kto ma nas bronić skoro w 1939 roku nie obroniła nas nawet milionowa armia
~ 2-11-2013 19:40
Pewnie uczy, tylko jakieś jednostki trzeba było zlikwidować. A że padło na Jelenią Górę, to widocznie tak miało być, może na wschodniej granicy były po zmianach większe potrzeby. Nas i tak nikt nie obroni, żadna armia, a nie wiedziałeś, że broń jaką mieliśmy na wyposażeniu "w czasach błędów i wypaczeń", był przestarzała o 20 lat w stosunku do tej, jaką dysponował wtedy nasz główny sojusznik? Więc nie czarujmy się, to wojsko też by nas nie obroniło z prostego powodu - nie miałoby czym. Tak jak w 1939 roku. Wtedy dwa kraje na nas napadły - Niemcy i pokojowo nastawiony Związek Radziecki, którego uzbrojenie przewyższało wielkością i jakością wielokrotnie nawet uzbrojenie Niemiec. Teraz są takie rodzaje broni, że nie zdążymy pisnąć po napadzie obcego kraju, po prostu już nas nie będzie.
~ 2-11-2013 19:44
Co do budżetu - jeśli wydamy w wielkiej części na wojsko, to nie będzie szpitali, szkół, uczelni cywilnych, placówek kulturalnych, tylko wojsko będzie się dobrze miało, jak swego czasu było w ZSRR, gdzie wszystko szło na zbrojenia, wojsko i milicję, a ludność nie miała co do garnka włożyć.
rymcycymcy 2-11-2013 19:56
...no ale za to pięknie żołnierze śpiewali jak szli na dworzec ...gdy ich wypuścili ! :)
~ 2-11-2013 20:30
ale to nie ci z WOSR śpiewali lecz tamci z Sudeckiej, bo byli z poboru, a ci w WOSR z własnej nieprzymuszonej woli i zostawali na stałe w wojsku, dzisiaj są majorami i mają się dobrze
~do gość 3-11-2013 7:59
Inteligencją, to Ty nie grzeszysz..:-)
~Rico 3-11-2013 11:56
do kolegi z 19:40 : to znaczy że jesteś pacyfistą i widzisz tylko szkoły ,szpitale i garnki ,a co do obrony kraju to liczysz chyba w chwilach trwogi na pomoc innych.Czyli taniec chocholi nadal trwa ''miałeś chamie złoty róg został ci się..................
~ 3-11-2013 12:36
do 11:56 | ~Rico - co ma obrona kraju do zbyt wielkiej ilości oficerów, których naprodukowano za poprzednich czasów za dużo i nie ma co z nimi zrobić, a płacić trzeba. Uzbrojenie - tak!, zbyt wielka ilość słabo wyszkolonych oficerów - nie! Jak są wyszkoleni nasi oficerowie to widać przy wszystkich katastrofach lotniczych. Opisuje to Robert Zawada w książce "Związane skrzydła.Dlaczego samoloty spadają.Raport pilota".Jest tam też dużo o szkoleniu oficerów. Dlatego takie szkoły nie pomogą nam w obronie kraju. Służą do wyciągania pieniędzy z budżetu. Zresztą - jeśli nie ma zasadniczej służby zawodowej - to wielka ilość oficerów jest niepotrzebna, bo nie mieliby kim dowodzić. To takie proste, nie rozumiesz tego? Natomiast pieniądze są potrzebne na uzbrojenie, im nowocześniejsze, tym lepiej.
~ 3-11-2013 13:06
do Rico - i nie bardzo rozumiem aluzję do Wyspiańskiego. Taniec chocholi symbolizuje bezwolność, niemożność czynu, anarchię i brak zjednoczenia. Wszak jesteśmy zjednoczeni w NATO. Mam nadzieję, że jest tam większy porządek niż ten, który panować w LWP, gdzie malowano trawę na zielono na przyjazd vipa, ale sprzęt bojowy był przestarzały o 20 lub więcej lat w porównaniu do innych armii.
~Rico 3-11-2013 14:34
Pozostanę jednak na swoim stanowisku,nie przekonałeś mnie.Jeżeli chodzi o ''taniec'' to rzeczywiście masz rację : niemożność czynu i brak czynu pasuje tu jak ulał,no i naiwność ,że ktoś coś za nas zrobi w razie potrzeby !
~ 3-11-2013 15:53
Jeśli jesteś byłym trepem, to rozumiem, że masz sentyment do tej szkółki, bo to twoje młode lata, ale w takim kształcie jaka była 20 lat temu, nie jest nikomu potrzebna. To źle wykształcone wojsko też nic dla narodu nie uczyni. A poza tym jest za dużo oficerów, a za mało zwykłych zawodowych żołnierzy, więc ci oficerowie nie mają już kim orać. Nie potrzeba ich jeszcze więcej, aby następni obciążali budżet państwa czyli byli na garnuszki całego narodu, który nie daje rady udźwignąć ogromnych kosztów emerytur byłych oficerów, bo jest iż aż tylu. No i jeśli będzie wojna,to przecież absolwenci i koryfeusze nauki tej szkoły tu na miejscu "są w stanie spoczynku", a więc będą jak znalazł. Chyba nie są już "przeterminowani" i jeszcze się nadają?Chyba, że tę bezczynność i niemożność im przypisujesz.
~Rico 3-11-2013 22:05
Widzę ,że rozumujesz jakby populacja nasza skończyła się 20 lat temu.Z wojskiem nic nie miałem do czynienia,tym bardziej nie byłem trepem .Zresztą sądzę ,że jest to obraźliwe określenie.Lepiej byłoby to zreformować na miarę dzisiejszych potrzeb, a nie likwidować.Wszystko co znika z naszego miasta dzieje się z b.wielką szkodą dla jego mieszkańców.Z tego co mi wiadomo to szkołę tę przeniesiono do Dęblina ku naszej pochybie
~do Rico 5-11-2013 20:40
Masz rację, gdy piszesz, że: "Wszystko co znika z naszego miasta dzieje się z b.wielką szkodą dla jego mieszkańców." - z tym zdaniem się zgadzam, zwłaszcza jak znikają urzędy lub instytucje, do których trzeba potem jechać do Wrocławia, aby załatwić swoją sprawę. Jednak zamiast TEJ SZKOŁY mogłaby powstać jakaś inna uczelnia, bardziej potrzebna dla młodych mieszkańców miasta, których nie utrzymywałby potem budżet państwa lecz zarabialiby na siebie sami. Nawet jakieś sanatorium mogłoby być, czy szpital, służący całemu społeczeństwu.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group