• Wtorek, 15 października 2019
  • Godz. 17:55
  • Imieniny: Jadwigi, Teresy, Florentyny
  • Czytających: 6963
  • Zalogowanych: 22
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

„Nie” dla ślimaków lewego pasa?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 29 marca 2016, 7:52
Aktualizacja: Środa, 30 marca 2016, 16:11
Autor: Angelika Grzywacz–Dudek
Fot. Angelika Grzywacz–Dudek
– W Jeleniej Górze są zaledwie dwie drogi dwupasmowe, które codziennie w godzinach szczytu rano i po południu blokowane są przez tzw. ślimaki lewego pasa – skarży się pan Piotr z Jeleniej Góry, który apeluje, by wzorem akcji prowadzonych w dużych miastach w Polsce, „lokalnymi zawalidrogami” zajęła się miejscowa policja.

– W Niemczech przy drogach ustawione są bilbordy poświęcone temu problemowi, może warto o nich pomyśleć również w stolicy Karkonoszy? – proponuje Czytelnik.

- Każdego dnia na Alei Jana Pawła II pojawiają się kierowcy, którzy rano w godzinach szczytu czyli pomiędzy godz. 7.00 a 8.00 wjeżdżają na lewy pas np. na Zabobrzu i zjeżdżają z niego dopiero na rondzie czy w ul. Karola Miarki - denerwuje się pan Piotr. – Takie ślimaki skutecznie blokują więc cały lewy pas jadąc 40 km/h a nawet mniej i nie ma ich jak wyminąć. To samo jest na ul. Wolności. A przecież po to są dwa pasy, by prawym poruszać się na dłuższym odcinku, a lewym wyprzedzać – dodaje jeleniogórzanin, który oczekuje, że problemem zajmie się miejscowa policja.

Tymczasem naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze Maciej Dyjach wyjaśnia, że nie każda jazda lewym pasem podlega karze.

- Owszem, w Polsce przepisy ruchu drogowego mówią, że obowiązuje ruch prawostronny, ale jeśli prawy pas jest zajęty, a ktoś zdecyduje się jechać z odpowiednią prędkością lewym pasem, nie możemy go ukarać – mówi Maciej Dyjach. – Karze podlegają tylko kierowcy, którzy w rażący sposób utrudniają ruch innym użytkownikom, czyli jeżdżą lewym pasem z prędkością np. 30 km/h tam, gdzie obowiązuje 50 km/h. Nasze patrole zwracają uwagę na to, jak jeżdżą kierowcy, ale nie mamy żadnych niepokojących statystyk dotyczących blokowania lewych pasów. Akcja „lewy pas” dotyczy przede wszystkim autostrad, których w Jeleniej Górze nie ma. Dlatego uważam, że takie bilbordy nie są nam do niczego potrzebne. Większym zagrożeniem od tzw. ślimaków lewego pasa, są np. kierowcy przekraczający prędkość czy jeżdżący bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Jak pokazała ostatnia akcja „pasy” na ok. 110 skontrolowanych, około 70 kierujących nie stosowało pasów bezpieczeństwa – dodaje naczelnik.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (91) Dodaj komentarz

~````` 29-03-2016 8:12
Zdecydowanie sie zgadzam, niezapiete pasy ogromnym zagrozeniem dla spoleczneog ruchu drogowego.
~Karol 29-03-2016 8:13
Policja zajęła by się oświetleniem samochodów. Ilu kierowców jedzie z "przymrużeniem oka", "jednooki" albo jedno świeci na metr przed zderzak a drugie po drzewach. Takie autka mijają samochody policyjne i co? I nic. Te oślepiające światła naprawdę męczą wzrok innych. A często tak oślepiają, że stwarza to zagrożenie na drodze. Czy tylko ja to widzę?
~Wiadomo 29-03-2016 8:15
Gorsi od ślimaków są "miszczowie" kierownicy ciągle zmieniający pasy jazdy zajeżdżając drogę innym i nieużywający kierunkowskazów. Na takich niech nasza policja zwróci uwagę
~ 29-03-2016 8:19
Wy znowu z tymi pasami. W jaki sposób kierowca bez zapiętych pasów stwarza zagrożenie na drodze ? Absolutnie żaden. Słyszał ktoś kiedyś o wypadku wynikłym z niezapiętych pasów ?
~alf 29-03-2016 8:24
Można powiedzieć że takich ślimaków jest mało, a w wiekszości tacy co jadą lewym pasem 80/h inni którzy chcą jechac 100/h.Te dwadzieścia mniej już im przeszkadza. Pewnie o to właśnie p. Piotrowi chodzi.
~lzs 29-03-2016 8:29
kolejny rajdowiec sie znalazl jak sie śpieszysz to wstawaj wcześniej a przepisy to po co mają ginąc ludzie
~szofer 29-03-2016 8:39
Bzdurny temat! Blokada lewego pasa dotyczy na długich przelotach a nie w miescie .Co kawałek jest skręt w lewo .Jak będziemy jeździć tylko prawym to korki będą po 2km. lepiej zajmijcie się odkorkowaniem miasta przez głupią galerię.
~aby lepiej się żyło 29-03-2016 9:03
Chyba trzeba wybudować jeszcze dwa pasy ruchu - jeden,skrajnie prawy dla ślimaków i drugi, skrajnie lewy dla " miszczów" kierownicy i powinno być o'k
~aby lepiej się żyło 29-03-2016 9:09
Chyba trzeba wybudować jeszcze dwa pasy ruchu - jeden,skrajnie prawy dla ślimaków i drugi, skrajnie lewy dla " miszczów" kierownicy i powinno być o'k
~pasy i światła to głupota 29-03-2016 9:12
Jazda po Jeleniej zaczyna przypominać wyczyn i to nie mały!! Samochodów przybywa z każdym rokiem, jeszcze 15 lat temu przez miasto o każdej porze jechało się w 10 min teraz jest to 30min! A pie...nie o zapiętych pasach to jest jakaś policyjna paranoja i kompletna głupota!! Mam prawo jazdy od 30 lat i NIGDY nie zapinam ich po mieście, co innego trasa, tak samo światła 24h - kolejna głupota!! Producenci żarówek wylobbowali ten przepis dla własnych korzyści i niema to nic wspólnego z bezpieczeństwem zwłaszcza w słoneczny dzień, dlatego mam w nosie takie "przykazania" i kieruje się swoją logiką, polecam to nie boli. A że może być mandat trudno (jestem tego świadom) za wolność osobistą się płaci, ale nikt nie będzie mi mówił jak ma żyć.
~gościu 29-03-2016 9:14
facet ma rację. mój znajomy z w-cha też zauważył, że w jeleniej lewy pas często jedzie wolniej niż prawy i ciągle się z tego nabija.
~pasy i światła to głupota 29-03-2016 9:20
c.d. Od kiedy wszedł ten chory przepis ze światłami 24h niech mi ktoś udowodni że poprawiło się bezpieczeństwo na drodze....mam znajomka policjanta który odpowiedział zdecydowanie że NIE! statystyki nie kłamią!! Auto i tak jest widoczne aż do zmierzchu nawet w deszczowy dzień pochmurny dzień - przecież tak było kiedyś zanim zmienili przepis - i ludzie nie narzekali i normalnie wszystko widzieli a teraz zapanowała zbiorowa ciemnota i jak nie masz zapalonych świateł to już ci mrygają bo cie nie widać??!! Było tak że od jesieni do wiosny jeździło się na światłach a od wiosny do jesieni bez i tak powinno być zawsze.
~mika111 29-03-2016 9:20
Ślimaki lewego , czy prawego pasa to nic . Gorsze są te , które będąc kochane "ślimaczą się" z okazywaniem swoich uczuć .O tym , że się kocha trzeba mówić jak najczęściej .Osoba kochana chce o tym wiedzieć i musi o tym wiedzieć. Z tym nie wolno się "ślimaczyć" , bo czas płynie nieubłaganie szybko. Wiedz o tym Kochanie , że kocham Cię nieustannie mocno !!!
~pieszy 29-03-2016 9:20
stanowcze NIE dla sygnalizacji świetlnej, TAK dla kładek
~II sort 29-03-2016 9:23
Jakoś nie zauważyłem, by lewym pasem "ktoś" jechał 40 km/h, mimo częstych tam przejazdów. Jeżeli jadę lewym pasem dozwolone 50 km/h, by na następnym skrzyżowaniu skręcić w lewo, to chyba nie popełniam wykroczenia? Jeżeli ktoś chce wyprzedzać lewym pasem jadącego prawym 50km/h (a tak właściwie to większość jedzie 60), to narusza przepisy - no chyba, że "musi" jechać sam, a nie w kolumnie, mając złudne przeświadczenia szybszego poruszania się - do najbliższych świateł!
~szofer 29-03-2016 9:25
Nowy idiota się pojawił!! >>| ~pasy i światła to głupota
~ 29-03-2016 9:32
Wole slimaki, niz idiotow, przestepcow niosacych smierc na drodze!!!
~F 29-03-2016 9:39
Tez nie zauważyłem problemu blokowania lewego pasa. Większym problem sa fagasy, które jeżdżą bez kierunku i wyprzedzają na sile, wpychając sie przed maskę.
~szofer 29-03-2016 9:39
Jeszcze jedno ,kto robi lewe przeglądy techniczne że tyle złomu jeździ?? To widać "gołym okiem" ślepe ,kapiące silniki ,dymiące jak ch...a ,komórkowcy , lewe karty parkowania na kopertach .
~szofer 29-03-2016 9:44
TY pasy i światła to głupota
~Dzióbek 29-03-2016 9:55
Co dzień jeźdzą gamonie lewym pasem, a zwłaszcza wieśniaki z rejestracja dje... Przyjżyjcie się nie jest do jakieś uprzedzenie do wieśniaków, bo sam się na wsi wychowałem ale w 80% blokowania pasa lewego jedzie nim delikwent z rej. DJE.... Jaki z tego płynie wniosek?
~MarcinW 29-03-2016 10:07
Jak policja może sie tym zajac jak dla nich zagrożeniem jest niezapięcie pasów bo przeciez jak sama nazwa mówi są pasami bezpieczeństwa.I problem jest i to wielki przede wszystkim dlatego ze połowa nie wie że jest to wykroczenie.Osobiscie codziennie trabię na jeżdżacych lewym i na tych co nie korzystaja z pasów rozbiegowych.A kto pisze że mu zajeżdżaja drogę to znaczy że jeżdża lewym bo to włąsnie ja zajeżdżam.LEWYM NIE MASZ PRAWA JECHAĆ ANI 30 ANI 70 ON SŁUŻY DO WYPRZEDZANIA I SKRECANIA
~szofer 29-03-2016 10:07
Dlaczego usunięto wiadomość o wypadku koło Świebodzina ? to dla tego łod świateł.
~driverx 29-03-2016 10:25
Ale ma gościu problem,jak ci ktoś ślimaczy lewym pasem to mijasz go prawym i po problemie,rzadko kiedy dwa ślimaki jadą równolegle oboma pasami.
~chwila 29-03-2016 10:34
Myślę, że większym problemem są kierowcy którzy "blokowanie" lewego pasa uważają w naszym mieście za problem. Prawdopodobnie są to osoby, które uważają, że jazda z prędkością 70-80km/h w mieście to "ślimaczenie się", bo przecież oni jeżdżą 100km/h lub szybciej i taki "zawalidroga" strasznie mu przeszkadza. Więc jadąc odstawia "slalom gigant" przeskakując z jednego pasa na drugi bez kierunkowskazów i wciskając się na siłę. Odrobina pokory i wyjście 5 minut wcześniej mogą zdziałać cuda! A nasze miasto to nie stolyca - nic się nie stanie, jeśli droga do pracy zamiast 16 minut zajmie nam 18 minut...
~łolaboga 29-03-2016 11:10
Artykuł na wywołanie emocji. w Jeleniej nie ma lewego pasu bo wszedzie są lewoskrety wiec oba pasy sa równoległe a w mieście obowiązuje 50 tka. A jak kolega jest taki szybki to niech sobie kupi samolot i nikt mu nie bedzie nic blokował.
~WSM 29-03-2016 11:15
Ludzie Zrozumcie że w Polsce jest ruch Prawostronny i jeżeli jest taka możliwość to jeden z pierwszych przepisów mówi aby jechać prawą stroną. Jeżeli ktoś się porusza lewym pasem z taką predkoscią jak Ci co jada prawym zwyczajnie blokuje drogę i należy mu się mandat, albo wpie..... Wiadomo też jeżeli jest wolny pas prawy można ominąć takiego barana, ale staje się to slalomem który powoduje większe zagrożenie. Chamy na drodze i psy ogrodnika sam nie pojadę szybciej i komuś nie dam. Po co robić drogi które pozwalają na szybszej płynniejsze przemieszczanie się skro i tak ktoś sobie uzurpuje prawo do wykorzystania tej drogi jakby był na niej sam. Policja ma możliwość wykazania się i przywrócenia płynności jazdy w naszym mieście.
~zxzxzx 29-03-2016 11:38
Kazdy jezdzi jak mu sie podoba a jak sie nie podoba to wypie do niemiec folksdojczu.
~look 29-03-2016 11:46
Popieram odpowiedź pana Dyjacha, jak widzę młotków którzy skaczą z pasa na pas to właśnie im się należy mandat za przekraczanie prędkości i zajeżdżanie drogi.
~RavenHackGroup 29-03-2016 11:57
Oto pojawiły się w mieście dwie gwiazdy - niejaki Pan Piotr, dla którego trzeba wybudować dodatkowy pas jezdni i niejaki MarcinW, który tworzy nowe prawo drogowe, trąbi na kierowców jeżdżących zgodnie z przepisami i zajeżdża im drogę (pewnie Golf III TDi, tak na marginesie). Obydwu proponujemy gumowy młoteczek i codzienny nimi masażyk. Bo ten "pasy i światła.." to beznadziejny przypadek.
~Aneta7 29-03-2016 12:04
Kilka razy widziałam takich ślimaków, nie jest to duży problem ale jednak jest. Jadąc rano do pracy widziałam kierowców uparcie trzymających się lewego pasa od Cieplic do Jeleniej, mimo, że za nimi jechali inni kierowcy wyraźnie dając do zrozumienia że chcą wyprzedzić, ślimak konsekwentnie trzymał się lewego pasa. Nie mówcie, że można wtedy wyprzedzić z prawej strony, bo to właśnie powoduje jazdę zygzakiem i wciskanie się między inne samochody. To, że ktoś chce pojechać te parę kilometrów szybciej nie robi jeszcze z niego pirata (nie mówię o szaleńcach gnających przez miasto). Nie utrudniajmy sobie wzajemnie życia
~RavenHackGroup 29-03-2016 12:12
Oto pojawiły się w mieście dwie gwiazdy - niejaki Pan Piotr, dla którego trzeba wybudować dodatkowy pas jezdni i niejaki MarcinW, który tworzy nowe prawo drogowe, trąbi na kierowców jeżdżących zgodnie z przepisami i zajeżdża im drogę (pewnie Golf III TDi, tak na marginesie). Obydwu proponujemy gumowy młoteczek i codzienny nimi masażyk. Bo ten "pasy i światła.." to beznadziejny przypadek.
~chwila 29-03-2016 12:31
do WSM: Określenie "ruch prawostronny" oznacza, że nie jeździ się u nas tak jak w Wielkiej Brytanii tylko odwrotnie :-) Moje zdanie w temacie: jeśli ktoś jedzie na dwupasmowej drodze lewym pasem z prędkością 30-40/h to jest "ślimakiem", o którym mowa w artykule. Jeśli jednak jedzie lewym pasem nawet na dłuższym odcinku, ale z prędkością 60-70/h to nie widzę w tym nic złego, o ile nie utrudnia jazdy innym użytkownikom (np. poprzez gwałtowną zmianę pasa ruchu).
~ja 29-03-2016 13:00
Jeżeli dla kogoś to taki poważny problem to chyba powinien odstawić samochód i przesiąść się na autobus. Przy tylu problemach trapiących naszych kierowców jechanie lewym pasem 10-20kmh w mieście mniej to żadna różnica. Sam nie popieram ale też nie ganie. Zresztą niedługo ten problem się sam rozwiąże, bo już były ruchy urzędników UE przy aktywnym wsparciu pani Bublewicz aby ograniczyć prędkość w mieście do 30kmh. Pomysł idiotyczny ale nie takie rzeczy wprowadzano (patrz. jazda na światłach przez 24h). Większym problemem jest brak kultury jazdy, wpychanie się na krzyżówki jak nie można bezpiecznie ich opuścić, brawura, niestosowanie się do znaków, prowadzenie pod wpływem alkoholu i narkotyków, czy niekończące się prowizoryczne remonty dróg, na braku obwodnicy kończąc. Także nie przesadzajmy.
~lewy pas 29-03-2016 13:13
Co to za różnica, czy jadę lewym czy prawym pasem z dopuszczalną prędkością? Po to jest ten lewy pas, żeby się nie tłoczyć na jednym, poza tym wielu kierowców skręcając w lewo, ma ułatwione zadanie i nie musi czekać aż jaśnie lordy z pasa lewego, co to mają zatwardzenie jadąc 50km/h, ustąpią miejsca. Inicjatywa kretyńska.
~ślimak 29-03-2016 13:15
A gdzie on chce tak gnać? W mieście ? 80/godz na dwupasmówce między Grabarowem i ślimakiem a w pozostałych miejscach 50. Na Wolności jak chcę zjechać na lewą stronę to kilometr wcześniej muszę zająć lewy pas bo nikt mnie później nie wpuści. Puknij się facet w czółko. Dyjach ma rację.
~lewy pas 29-03-2016 13:25
Co to za różnica, czy jadę lewym czy prawym pasem z dopuszczalną prędkością? Po to jest ten lewy pas, żeby się nie tłoczyć na jednym, poza tym wielu kierowców skręcając w lewo, ma ułatwione zadanie i nie musi czekać aż jaśnie lordy z pasa lewego, co to mają zatwardzenie jadąc 50km/h, ustąpią miejsca. Inicjatywa kretyńska.
~Cinquecento 29-03-2016 13:27
Jadąc do pracy wjeżdżam na Jana Pawła od Kiepury na prawy pas i jadę do Grunwaldzkiej. Tam muszę skręcić w lewo na Mostową i za cholerę nie mogę wbić się na lewy pas bo jadący prosto skutecznie go blokują. Są to auta przede wszystkim z rejestracjami z poza Jeleniej .......i nie jadą 60 tylko co najmniej 80 -90 km/h
~ 29-03-2016 13:32
Ale towarzystwo rozgadało A wystarczy trochę kultury, empatii dla innych, znajomość przepisów - i już...
~gosia p 29-03-2016 13:37
a dziś rano jakiś debilek białym bmw zapier**** JP II ze 130/h STOP dla DEBILI NARUSZAJACYMI OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI
~zxzxzx 29-03-2016 13:44
Takie problemy jak piotr, z jadącymi wolniej, są typowe dla posiadaczy słabych aut dla których wyprzedzenie kogoś jadącego 50 - 80 /h jest na granicy możliwości. Moja rada dla piotra żeby zmienił auto na szybsze albo wcześniej wstawał wtedy na pewno zdąży do pracy.
~Amelia B. 29-03-2016 13:51
3 x NIE DLA WARIATÓW DROGOWYCH!! 3X TAK DLA ŚLIMAKÓW!!! Wolę ślimaki, niż "miszczów" kierownicy , co chwilę zmieniających pasy, stwarzających większe zagrożenie na drodze, niż wolniejsi kierowcy. A panu Piotrowi polecam wcześniejsze wstawanie ;-)
~kaz 29-03-2016 14:13
Ale wymyślił.Nie wiem czym pan chciał zabłysnąć. Ile można tym lewym pasem jechać najszybciej?-50 km/h. To ciekawe ile jadą ci co tak Pana blokują?-20,30,40 na godziną? bez przesady z takimi problemami
~ 29-03-2016 14:14
łolaboga sluszna racja.:))))))))))))))))))
~ 29-03-2016 14:15
Policja ma się zając takimi piratami co jadą 100km/h tak jak prowodyr artykułu
~kierowcaaaa 29-03-2016 14:36
Prawo jest po to aby się do niego stosować! Jakby każdy jeździł wg własnego "widzi i się" to mielibyśmy na drogach gorzej niż w Angoli. Policji proponuję napiętnować: - jeżdżących z pseudo światłami bez homologacji; - wszystkich, którzy nie wiedzą do czego służą kierunkowskazy; - tych, którzy trąbią na zatrzymujących się na strzałce; - wytępić wyprzedzających pojazdy ustępujące pierwszeństwa pieszym na przejściach; - nauczyć parkowania egoistów, którzy nie potrafią zmieścić się w jednym polu parkingowym; - zabrać prawo do kierowania pojazdami recydywistom za jeżdżenie na czerwonym świetle; Nauczyć wszystkich cierpliwości, wyrozumiałości i wybić z głowy egoizm, zarozumialstwo i cwaniactwo !!!
~Były Instruktor 29-03-2016 15:30
Sprawa lewego pasa zajmowanego przez ślimaki polega na tym że teraz nie widzę aby tz. Instruktorzy gówniarzeria naprodukowana przez głupie przepisy Ministerstwa nie umiejący jeździć ucza kandydatów na kierowców sami poruszają się z prędkością żółwia nie wspominając o ich umiejętnościach. Od kilku lat nie spotkałem samochodu Nauki Jazdy który by uczył zmiany pasa ruchu.
~spejson 29-03-2016 15:32
Księga ulicy mówi jasno "Błogosławieni którzy łamią prawo (i jeżdżą bez pasów) albowiem do nich należy królestwo szos"
~Rico 29-03-2016 15:51
Nie wiem jak działa Policja u nas ,że od wielu już lat obserwuję naszych ''mistrzów patelni '' za kierownicą , którzy w przeważającej części (75 - 80% ) przekraczają linię ciągła na wszystkich drogach w naszym regionie , a co najmniej połowa z nich podwójna ciągłą na każdym zakręcie ma pomiędzy kołami , a są i tacy ( ale to już najwybitniejsi ) co w ogóle przekraczają te linie jak na torach wyścigowych i zaczynają skręt z przeciwległego pasa .To już jest ''ułańska fantazja '' za przeproszeniem prawdziwych ułanów , szerokiej drogi !
~s. 29-03-2016 16:24
Rozumiem niechęć używania kierunkowskazów - żarówki są drogie. Rozumiem przekraczanie prędkości - cały czas tylko w mieście to i przychodzi ułańska fantazja. Rozumiem głupie zachowanie na drodze - prawko się zrobiło by pojechać na zakupy do Tesco. Rozumiem różnego rodzaju burczy-rury - te całe 60 KM trzeba jakoś zaakcentować. Jednego nie rozumiem. Dlaczego gdy jakiś miszcz chce mnie wyprzedzić zawsze robi to na przejściu dla pieszych.
~h a ha 29-03-2016 16:48
a co to autostrada leci przez Jelenią Górą ??? Kurde, nie wiedziałam . Co dzień jade tą trasą jakoś nie widze takiego problemu. Wystarczy kilka minut wcześniej wyjechać a nie stwarzać zagrożenie pędząc slalomem .
~obsesja lewopaśna 29-03-2016 16:59
Jakim żeż trzeba być głupkiem, zeby egzekwować jazdę tylko prawym pasem! To po kiego grzyba jest ten lewy pas? W mieście jazda obydwoma pasami to normalność, przeciez co chwilę są skrzyzowania i skręty w lewo, to co, skręcający w lewo ma czekać i przed samym skrzyzowaniem zjeżdżać na lewy pas, który akurat jest zajety????Jedziesz lewym pasem maksymalna dopuszczalną prędkościa i wara wam od takich kierowców. Na autostradzie jazda prawym pasem ma sens, bo nie jadą maksymalna prędkością, a w mieście odwrotnie, każdy jedzie te 50 km/h
~Wro 29-03-2016 17:11
Od kiedy zmiana pasa to stwarzanie zagrożenia i jazda slalomem? Widać żeście na wsi uchowani, którzy piszą że to zagrożenie. Ma luj problemy, jak nie umie zmienić pasa i minąć gościa prawym to niech daruje sobie jazdę autem, bo widocznie nie potrafi burak. Niech wraca do ciągnika i na pole. W miastach zmiana pasa to norma, a w jg widze temat tabu. A najlepsi są ci którzy jadą dobre 10 metrów za nami tylko że pasem obok, wbijasz na ich pas, a ... trąbi chociaż nie musiał nawet zwalniać. jprd.
~Wro 29-03-2016 17:14
Zgadzam się, jak ktoś nie jedzie wolniej niż dopuszczalna prędkość, to niech sobie jedzie. Minę go prawą stroną. Luj piotr to chyba myśli że po torach jeździ tramwajem, a jak się trafi przeszkoda to nie wie co zrobić. Nie dla takich buraków i idiotów. Taka powinna być inicjatywa.
~Boss 29-03-2016 17:31
Oprócz tego jest jeszcze dojeżdżanie do sygnalizacji 15-20 na godzinę bo świeci się czerwone światło nieważne że z tyłu tworzy się korek że np. świeci się zielone dla prawo skrętu czy lewo skrętu ważne że pizda się toczy do przodu i nie będzie musiała ruszać z jedynki bo to przecież wyższa szkoła jazdy ,co do blokowania pasa do niestety plaga widać to na Jana Pawła ciągnie się sznur aut wjeżdżasz na górę estakady a do świateł przy Castoramie puściutko człowieka szlak trafia i jeszcze jedno czy w zarządzie dróg w tym mieście słyszeli o czymś takim jak zielona fala gdzie przejeżdżasz na zielonym dwa -trzy kilometry a nie kilkadziesiąt metrów
~MarcinW 29-03-2016 17:47
Lewy pas słuzy do WYPRZEDZANIA a pseudo bezpieczni jadą równo i nawet nie ma jak prawym wyprzedzic.Jak już musisz jechac lewym to patrz w lusterko co 10 sekund a jak będę na ciebie trąbił to masz zjechać na prawy a nie chamsko hamować.Jeżeli nie umiesz zjechać na lewy na 100m od skretu to odstaw samochód.
~olokolo 29-03-2016 18:05
Do wszystkich mądrali co tak pieją o tych co jadą slalomem między autami: NA CAŁYM BOŻYM ŚWIECIE TO NORMALNE i tych co pierniczą że lewy pas jest tylko DO WYPRZEDZANIA: Jak w JG będą takie drogi jak na zachodzie np co najmniej 3 pasy to wtedy będzie miało sens lamentować, a w takich warunkach jak u nas to nie przejdzie wystarczy POMYŚLEĆ dlaczego! Głupotą jest bać się jechać lewym pasem bo służy on tylko do wyprzedzania!! Głupota ludzka jest porażająca!!!
~ 29-03-2016 18:07
Akurat światła 24/7 są OK. Ruch w każdym mieście jest intensywny, zapalone światła świadczą o tym, że pojazd jest w ruchu i ułatwiają podejmowanie decyzji oraz poprawiają płynność jazdy.
~PL 29-03-2016 18:19
Polacy to najlepsi eksperci od kierowania wszelkimi pojazdami i fachowcy od ruchu drogowego to widać na ulicy
~xxxxxxxx 29-03-2016 18:21
JG ma swoją specyfikę,brakuje rond,zła synchronizacja świateł właściwie jej brak.Na Grunwaldzkiej chyba można wybudować rondo jest miejsce.Oczywiście inaczej jeździ się po jelonce inaczej po wrocku kwestia przestawienia się.Dziś ruch jest wszędzie bez względu czy to duże miasto czy mniejsze.trafia się wiele okazów głupoty równie często z rej.dw... a za kogo on się ma bo z Wrocka przyjechał!!!
~Mariola Benda 29-03-2016 18:59
Panie Piotrze, proszę się nie denerwowac bo panu nie stanie na lewym pasie
~Rico 29-03-2016 19:36
No akurat jazda na światłach mijania w dzień to jakiś nonsens , ponieważ w tej samej strefie geograficznej leżą bardziej zmotoryzowane państwa jak chociażby Niemcy i jakoś nikt tam nie wpadł na taki pomysł , o Wielkiej Brytanii nie wspomnę. Czy to może kwestia języka decyduje ? Bon voyage !
~r6 29-03-2016 19:38
A ja zapieprzalem po jp ii 200km/h i nie było takich problemów :D
~zxzxzx 29-03-2016 20:06
światła są zsynchronizowane jak się jedzie normalnie 40/h a nie pędzi jak wariat 80.
~MarcinW 29-03-2016 20:17
Lewy pas słuzy do WYPRZEDZANIA a pseudo bezpieczni jadą równo i nawet nie ma jak prawym wyprzedzic.Jak już musisz jechac lewym to patrz w lusterko co 10 sekund a jak będę na ciebie trąbił to masz zjechać na prawy a nie chamsko hamować.Jeżeli nie umiesz zjechać na lewy na 100m od skretu to odstaw samochód.
~do tego piotra 29-03-2016 20:20
Do Wydziału Komunikacji oddac prawo !!!!!!!!!!!!!!
~wera 29-03-2016 20:21
nie byłoby problemu z blokowaniem lewego pasa gdyby '''ścieżki'' do lewo skrętu były dłuższe ,a nie jak jest obecnie gdzie mieści się zaledwie parę samochodów i z tego się bierze jazda lewym pasem oraz ogólny brak kultury wśród kierowców którzy widząc pojazd chcący zmienić pas ruchu przyspieszają aby im nikt przed maskę nie wjechał...
~do tego piotra 29-03-2016 20:23
Oddac prawo jazdy !!!!!!!!!!
~Ktoś3 29-03-2016 20:23
Lewy pas do wyprzedzania, ale w mieście jest 50km\h więc jakby każdy jechał tyle nie było by problemu, ale są ludzie którzy nie znają się na przepisach. Policja powinna więcej zająć się zatrzymywaniem osób które przekraczają prędkość i wyprzedza pojazd, który jedzie dozwolona prędkością.
~to nie autostrada 29-03-2016 20:34
Gosciu wyjechal ns Jana Pawła ( poza Jelenia Góra pewnie nigdzie nie był) i mysli ze lewy pas jego. Ja bym sie wstydzil z tym do Jelonki. STRASZNE.
~MarcinW 29-03-2016 20:47
Lewy pas słuzy do WYPRZEDZANIA a pseudo bezpieczni jadą równo i nawet nie ma jak prawym wyprzedzic.Jak już musisz jechac lewym to patrz w lusterko co 10 sekund a jak będę na ciebie trąbił to masz zjechać na prawy a nie chamsko hamować.Jeżeli nie umiesz zjechać na lewy na 100m od skretu to odstaw samochód.
~@MarcinW 29-03-2016 21:04
Zakazane jest blokowanie lewego pasa ale jak ktoś jedzie lewym z maksymalną dozwoloną prędkością 50 albo troszke mniej 40 to prawidłowo i nie musi ryzykować żadnych niebezpiecznych manewrów ze zmienianiem pasa. Ustępować trzeba tylko pojazdom uprzywilejowanym np. BOR albo policji. Po trzecie masz za słabe auto do wyprzedzania inaczej nie miałbyś takich problemów.
~Kocu 29-03-2016 22:02
W dzień po naszym miasteczku nie da się jeździć. Nawet maluchem można dostać k....
~MarcinW 29-03-2016 22:54
Lewy pas słuzy do WYPRZEDZANIA a pseudo bezpieczni jadą równo i nawet nie ma jak prawym wyprzedzic.Jak już musisz jechac lewym to patrz w lusterko co 10 sekund a jak będę na ciebie trąbił to masz zjechać na prawy a nie chamsko hamować.Jeżeli nie umiesz zjechać na lewy na 100m od skretu to odstaw samochód.
~... 29-03-2016 23:10
http://kodeks-drogowy.org/
~Borneo 29-03-2016 23:10
Wy biedne ślimaczące się małe ch...i. Dla 200 gram paliwa blokujecie całe miasto by pokazać sąsiadowi jak mało pali wasza eko-popierdółka. Zróbcie miejsce dla zapierdalaczy, których stać na paliwo mocne auto i cierpiących na chroniczny brak czasu. Bez komentarza psity.
~!!! 29-03-2016 23:19
I pod tym się podpiszę " Borneo"!
~MarcinW 30-03-2016 0:19
Lewy pas słuzy do WYPRZEDZANIA a pseudo bezpieczni jadą równo i nawet nie ma jak prawym wyprzedzic.Jak już musisz jechac lewym to patrz w lusterko co 10 sekund a jak będę na ciebie trąbił to masz zjechać na prawy a nie chamsko hamować.Jeżeli nie umiesz zjechać na lewy na 100m od skretu to odstaw samochód.
rymcycymcy 30-03-2016 0:54
Właściwością słabego kierowcy jest nieustanne komentowanie.... słabości innych kierowców :) W mieście można wyprzedzać z prawej, zmiana pasa to mniej niż sekunda. Tyle w temacie ;)
~WSM 30-03-2016 8:10
I teraz widać ilu "kretów" powinno stracić prawo jazdy, skoro nie rozumieją tak prostego przepisu jak pojmą np pierwszeństwo na rondzie lub zasadę prawej strony....... Policja ma pole do po pisu Jadą lewym pasem od Shella bo przy Bp mają zamiar skręcić w lewo.........
~ 30-03-2016 9:55
gdzie wam się śpieszy potem i tak ci powolni was doganiają na światłach
~Janek P 30-03-2016 10:02
przede wszystkim na drogach należy zrobić porządek z takimi idiotami http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/warszawa-brutalna-bijatyka-na-swiatlach/qlek05 , czemu w naszym kraju ciągle nie ma obowiązkowych badań psychologicznych przed kursem na prawo B, przynajmniej dla mężczyzn bo kobiety nie bawią się w drogowy gniew (same często padają jego ofiarą) i znacznie rzadziej powodują wypadki i mówię to jako mężczyzna
~LUDWIK 30-03-2016 10:53
A może ktoś pomyśl, że prawy pas to w większości są same dziury, studzienki pozapadane, po deszczu spod kół samochodów prawego pasa lecą same fontanny. Przykład ul. Wolności. Dlatego kierowcy uciekają na drogę, na lewym pasie, z wertepów prawego pasa. Kodeks mówi, że masz jechać drogą a nie wertepami.
~@rymcycymcy 30-03-2016 10:58
Widać, że nie masz pojęcia o kierowaniu. Prawidłowo, zgodnie z przepisami wykonany manewr zmiany pasa ruchu trwa przynajmniej 15 sek. Upewnienie się czy nikt nie nadjeżdża oraz włączenie kierunkowskazów: 5 sek. Przejechanie na równoległy pas: 5 sek. Zakończenie manewru, wyłączenie kierunkowskazów itp: 5 sek.
~do 10:58 30-03-2016 11:30
tak jest , wszystko zgodnie z regulaminem kropka w kropkę niezależnie od warunków i sytuacji nie przewidzianych w tym regulaminie - rany ludzie kodeks ma ułatwiać ułatwiać ruch drogowy i czynić go bezpiecznym a nie zastępować myślenie
~AEG 30-03-2016 11:38
Bardzo dobrze że są tacy powoli kierowcyPonieważ spowalniają cały ruchCo służy podniesieniu bezpieczeństwa ruchu Odnośnie Niemiec To stosuje się powszechnie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinęSpecjalnie się stworzyć parkingi przydrożne Zajmujące Część pasa ruchu Po to aby zmusić innych użytkowników do zatrzymania pojazdu Oraz do spowolnienia ruchuI tu nikt nie protestuje takim praktykomPonieważ Jest Powszechnie uznane I zrozumiały Szacunek Do czyjegoś zdrowia i życia Co w Polsce stanowi bardzo Odosobniony przypadek Także Panie kochany noga z gazu Przed włączeniem silnika Włącz myślenie
~Aneta7 30-03-2016 13:15
To ja jeszcze do tej całej listy skarg i zażaleń dodam jedną niewymienioną rzecz, która bardzo mnie irytuje (może tylko mnie). Zatrzymywanie się za pojazdem na światłach w takiej odległości, że zmieściłoby się jeszcze jedno auto, bo przecież trzeba się rozpędzić jak będzie zielone. Drodzy kierowcy, jest to szczególnie uciążliwe na skrzyżowaniach takich jak koło Castoramy, mniej aut może wjechać bo delikwent z dużym ego potrzebuje dużo miejsca. No i oczywiście nie włączanie kierunkowskazów, albo włączanie już w momencie wykonywania skrętu.
~bugi 30-03-2016 22:33
do 29-03-2016 17:47 | ~MarcinW Zatrąb na mnie, to nie tylko zahamuję, ale się zatrzymam i .... Przez takich cwaniaków jadących z prędkością 70 km/h i więcej nie ma potem jak wjechać na lewy pas do lewoskrętu, bo pieprzeni rajdowcy muszą cisnąć. Jak pojedziesz kiedyś Wolności 50 km/h to zrozumiesz, że bez hamowania płynnie przejedziesz z centrum Jeleniej do Cieplic. Ale nie taki jak Ty musi cisnąć, a potem musimy wszyscy przez takiego jak ty hamować na światłąch, bo ci się zachciało być pierwszym w kolejce na najbliższej sygnalizacji. Najbardziej mnie śmieszą tacy miszczowie, co na pasie do lewoskrętu wyprzedzają kolumnę aut, bo takiego żółć zalewa, że musi jechać za kimś. Więc na pas do lewoskrętu i rura 90, bo ja.. ja muszę być pierwszyyyy..
~abc 3-04-2016 14:22
Z pozdrowieniami dla mistrzów kierownicy DLW, DZG, DBL,DZL, DJA, DKA , DWL , DDZ , DB no i mistrzów prostej DW . :)
~hl 25-04-2016 16:34
Fakt jest taki, ze jelenia jest totalnie zablokowana, rozwiazaniem bylo by pare rad.
~Violka 26-04-2016 10:53
Jest pas dla ślimaka który dojedzie pod warunkiem że dawca nie zajedzie mu drogi ! Na ulicy nie brak idiotów którzy potrafią zmieniać w ciągu pół minuty pas kilka razy , mało nie sygnalizują swoich zamiarów ! Ostatnio jechałam na Cieplice i musiałam zjechać na pas dla ślimaka , gdyż jechałam wolniej od ślimaka bo idiota zrobił balet na ulicy . Mieszkańcy jeżdżą na pamięć , nie zwracają uwagi na znaki drogowe , śpieszą się nie myślą że są jeszcze inni użytkownicy , rowerzyści którzy również jeżdżą bezmyślnie , piesi którzy skracają sobie drogę . Każdy powinien myśleć nie tylko o sobie ale za siebie i innych .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group