• Wtorek, 25 września 2018
  • Godz. 23:23
  • Imieniny: Aurelii, Kleofasa, Władysława
  • Czytających: 4967
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

MDK na poniewierkę?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 29 maja 2018, 8:26
Aktualizacja: Czwartek, 31 maja 2018, 6:34
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Młodzieżowy Dom Kultury w Jeleniej Górze od wielu lat nie mógł spokojnie funkcjonować. Udało się co prawda obronić przed pomysłem prezydenta o likwidacji placówki, ale problem nie zniknął. Teraz, z uwagi na warunkowe pozwolenie na użytkowanie budynku przy ul. Skłodowskiej–Curie, prezydent zdecydował o jej przeniesieniu.

Do końca roku szkolnego 2017/2018 budynek ma warunkowe pozwolenie na użytkowanie. Władze miasta szukały różnych rozwiązań w ostatnich latach – były pomysły przeniesienia do pomieszczeń Jeleniogórskiego Centrum Kultury przy ul. 1 Maja, do Szkoły Podstawowej Nr 13 przy ul. Piotra Skargi, a w tym roku przewodniczący Rady Miejskiej przeforsował poprawkę budżetową na cele remontowe (200 tys. zł).

Przedstawiciele prezydenta miasta informowali Komisję Oświaty i Wychowania Rady Miejskiej o możliwości przeniesienia placówki do budynku po byłym Gimnazjum Nr 1 pry ul. Piłsudskiego, który obecnie wchodzi w skład Szkoły Podstawowej Nr 2. Pomysł ten spotkał się z wieloma obawami radnych oraz rodziców i uczestników warsztatów w MDK. Jak się dowiedzieliśmy, prezydent Marcin Zawiła podjął już decyzję o przeniesieniu placówki – właśnie do budynku „Jedynki”.

- Propozycja przedstawiona radnym na Komisji Oświaty to prowizorka, nie zapewniająca warunków do bezpiecznego funkcjonowania. Nie zapewnia też możliwości utrzymania obecnej oferty i nie zawiera planów samodzielnego funkcjonowania MDK w tym obiekcie w przyszłości. Nie mogę ocenić tych działań inaczej, niż jako kolejnej próby stopniowej likwidacji tej zasłużonej dla miasta jednostki kultury – stwierdził Leszek Wrotniewski, przewodniczący Rady Miejskiej Jeleniej Góry.

Z kolei naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu przekonuje, że nie ma zagrożenia dla funkcjonowania placówki.

- Po rozpatrzeniu kilku wariantów najbardziej rozsądną i racjonalną lokalizacją jest budynek wygaszanego gimnazjum – zapewnia Paweł Domagała, który snuje plany, że docelowo jest szansa, aby pomieszczenia dla MDK-u były samodzielnymi. - Na dzień dzisiejszy mamy jeszcze 9 klas gimnazjalnych, dla których przyszły rok szkolny będzie ostatnim w tym budynku i w kolejnym będą to samodzielne pomieszczenia dla MDK – tłumaczy naczelnik.

Od 1 września zajęcia Młodzieżowego Domu Kultury mają się odbywać w budynku przy ul. Piłsudskiego – do tego czasu sale mają być dostosowane. Obecnie w budynku przy ul. Skłodowskiej-Curie placówka dysponuje dwoma salami plastycznymi, trzema muzycznymi, teatralną i taneczną (w sumie 7 sal do zajęć). Czy na podobny stan mogą liczyć uczestnicy warsztatów w nowej lokalizacji?

- Docelowo jest mowa o przeznaczeniu całego piętra, a oprócz tego MDK ma dużą swobodę w korzystaniu z innych sal – auli, sali sportowej i na każde zapotrzebowanie dyrektor SP 2 w miarę wolnych miejsc, jest w stanie udostępniać sale.

Wśród uczestników zajęć w MDK nie brakuje krytycznych ocen tego pomysłu.

- Mówi się o przedszkolakach, które również korzystają z zajęć w domu kultury, a na proponowanym trzecim piętrze „Jedynki” nie ma np. toalet, więc maluchy musiałyby schodzić za każdym razem po stromych betonowych schodach. Jest też problem z pracowniami plastycznymi – zwijanie wszystkich elementów, aby udostępnić salę na poranne zajęcia lekcyjne mija się z celem – przekonują zwolennicy obecnej lokalizacji MDK. Paweł Domagała zapewnia, że jedna z sal będzie od razu na stałe dla pracowni plastycznej, a sala z lustrami, która służy na potrzeby zajęć tanecznych też ma się znaleźć w budynku przy Piłsudskiego. Naczelnik nie widzi też problemu w kwestii toalet dla najmłodszych, bowiem jak argumentuje – maluchów jest bardzo mała grupa. - Trzeba też popatrzeć w jakich warunkach dotychczas dzieci funkcjonują – wcale nie są dużo lepsze, a w wielu sytuacjach słabsze – przekonuje P. Domagała.
- Każdy z nas ma lęk i obawy przed zmianami. Do nowego trzeba się przystosować, będzie to wymagało więcej pracy i zaangażowania, natomiast myślę, że to wszystko mija z chwilą podjęcia działań i okazuje się, że nowe nie jest takie trudne i daje nowe możliwości. Ważne, aby podjąć ten trud - twierdzi Paweł Domagała, który zapewnia, że radnym zostanie przedstawiony wkrótce konkretny plan działania, aby rozwiać ich obawy.

Naczelnik nie chciał zdradzić jakie są pomysły na budynek przy ul. Skłodowskiej-Curie.

Czytaj również

Komentarze (64) Dodaj komentarz

~ 29-05-2018 9:09
budynek jest w fatalnym stanie to prawda ale pomysł przeniesienia MDK do szkoły wątpliwy, dlaczego nie JCK które ma odpowiednią bazę nie tylko na Bankowej ale i na 1 go Maja.
~przybysz 29-05-2018 15:11
do: ~ (9:09)
w jcku naprawde nie ma miejsca
~porównaj 29-05-2018 15:34
do: ~ (9:09)
Porównaj program działalności MDK i JCK, ilość realizowanych projektów ze środków zewnętrznych, wreszcie wejdź na jeden i na drugi fb - i będziesz wiedział dlaczego ten pomysł jest absolutnie bez sensu.
~Audytor 29-05-2018 17:42
do: ~ (9:09)
Trzeba wszystkie te emdeki odeki i inne deki przyłączyć do Jck tak jak radził pan Szymański i byłby spokój. Co ten MDK właściwie organizuje poza lekcjami śpiewu i rysunku?
~Meg 29-05-2018 17:51
do: ~ (9:09)
W fatalnym stanie... A gdzie byli kierownicy klubu nauczyciele i ci wszyscy protestujący "rodzice" jak się buda waliła. Muflon mógł się wyremontować a wy nie? Kasę nauczycielską w kilku miejscach fajnie brać ale pomyśleć już nie.
~Porównałem :) 29-05-2018 19:37
do: ~porównaj (15:34)
Proszę się dowiedzieć na jakich zasadach działa MDK ( Młodzieżowy Dom Kultury) i co mogą robić :) ,a na jakich zasadach JCK ( Jeleniogórskie Centrum Kultury) nie trzeba być wyjątkowo inteligentnym ,aby zauważyć różnice chociaż by w nazwie :) Ale dwie przytoczę: primo ; MDK prowadzi wydział oświaty :) JCK prowadzi wydział kultury :) duo: do MDK mogą uczęszczać dzieci i młodzież w wieku od 3-do 26 jak w całej Polsce , a w JCK ODK MDK Muflon Przystani mogą odbywać się zajęcia prowadzone od 3- 100 lat uczestników:) a podam jeszcze jedną różnice w MDK mogą uczyć nauczyciele,a wyżej wymienionych instytucjach instruktorzy , prywatnie działające i wynajmujące pomieszczenia kursy tańca itp a, zaszaleje kolejna różnica :) MDK jako placówka oświaty nie bardzo może samodzielnie występować o dotacje unijne , cześć wkładu finansowego musi wykazać miasto dopiero może się uda coś wywalczyć ze środków Unijnych , ale chęci od tej drugiej strony brak:)
~uczestnik 29-05-2018 20:26
do: ~Meg (17:51)
Bo są świetnymi nauczycielami to ich chcą wszędzie :)
~ 29-05-2018 23:42
do: ~Audytor (17:42)
zdziwiłbyś się. połowa występów charytatywnych i niecharytatywnych młodzieży jest wystawiana przez MDK
~wszystko racja 30-05-2018 9:16
do: ~Porównałem :) (19:37)
Ale nie do końca. Nie zna Pan /Pani żadnej szkoły która realizowała programy unijne? Chyba łatwiej wymienić która nie. Choćby ostatni projekt infrastrukturalny (pracownia filmowa) w Rzemiosłach i wiele podstawówek. Chcieć to móc. :) Dziwna logika. Zaniedbać swoje mieszkanie, wywalić sąsiada i wpakować się do jego zadbanego domu. Gratuluję.
~Audytor 30-05-2018 9:23
do: ~uczestnik (20:26)
Tak trzech. Nyc, Gigiel i Kryńska. Dajmy im pałac kultury !! hahaha!
~Audytor 30-05-2018 9:26
do: ~ (23:42)
Żeby mnie dobrze zrozumiano. To są rzeczywiście świetni fachowcy. Trzech!!!!!!
~bke 30-05-2018 9:49
do: ~wszystko racja (9:16)
Trzeba najpierw nauczyć się czytać ze zrozumieniem, było napisane, że UM nie chce pomóc w dofinansowaniu. W każdym projekcie unijnym musi byc wkład własny a niby skąd go wziąć może z własnej kieszeni ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~bke 30-05-2018 9:52
do: ~Audytor (9:23)
a skąd audytor jest tak zorientowany we wszystkim i nazwiskami rzuca, a ochrona danych osobowych, to może niech sie ujawni z imienia i nazwiska skoro jest taki wszechwiedzący.
~Audytor 30-05-2018 10:29
do: ~bke (9:52)
To są osoby publiczne pracujące w publicznej instytucji. I raczej ich nie obrażam pisząc, że są świetnymi fachowcami. 😀Zresztą pozdrawiam Pana Grzesia u którego moja córka przetańczyła parę lat
~bke 30-05-2018 10:51
do: ~Audytor (10:29)
skoro są tak dobrymi fachowcami to dajmy im pałac kultury a nie zgniłe Gimnazjum 1 i w ogóle to fachowców w MDK jest więcej :)
~fra 29-05-2018 9:16
Tak a dzieci szkolne będą chodzić do szkoły na 2 zamiany.Juz teraz brakuje klas
~Mada 30-05-2018 20:02
do: ~fra (9:16)
Pani dyrektor SP2, podlizując sie władzom, zrobi wszystko, nie patrząc na dobro powierzonych jej uczniów.
~JA 30-05-2018 20:11
do: ~fra (9:16)
Co tam na 2 zmiany, lepiej na 4 zmiany. Nabrali dzieciaków, żeby otworzyc jak najwiecej klas, dali sobie przyłączyć kolejne klasy z gimnazjum, a teraz oddadzą cześć budynku
~Podczelnik 29-05-2018 9:20
,,Naczelnik nie chciał zdradzić jakie są pomysły na budynek przy ul. Skłodowskiej-Curie". Same tajemnice. Doprowadzili piękny zabytkowy budynek do takiego stanu, że sami nie wiedzą, co z nim zrobić. Kpina!
~aaa 29-05-2018 9:42
Jaki pomysł na budynek? - oczywiście przeznaczenie go do sprzedaży, innych pomysłów w mieście brakuje. Jeśli tylko zwalnia się jakiś obiekt to zaraz ląduje na stole przetargowym, taki pomysł na rozwój miasta widzę od ponad dwudziestu lat. Efekty tej polityki widać na 1-go Maja, ale zasłużeni naczelnicy w urzędzie nie dostrzegają problemu. Miasto umiera przez brak jakiejkolwiek wizji w głowach osób decyzyjnych w magistracie.
~Chyba wysłużeni 29-05-2018 11:58
do: ~aaa (9:42)
Chyba wysłużeni naczelnicy ;))))) i to wysluzeńi bardzo mocno, pora dać im odpocząć... tylko odchodzić jakoś nie chcą"......;)))
~aaa 29-05-2018 12:23
do: ~Chyba wysłużeni (11:58)
Oczywiście, że wysłużeni. Zasłużeni to ironiczne stwierdzenie.
~Mirecki.w. 29-05-2018 9:42
do remontu nalezy zatrudnic wiezniow /po sasiedzku/ bo my wszyscy ich utrzymujemy. i uruchomic tam osrodek sportowy bo sport w naszym rejonie lezy calkowicie i nic sie w tym kierunku nie robi a sa warunki i stadiony,
~Mirecki.w. 29-05-2018 9:44
do remontu MDK zatrudnic wiezniow /po sasiedzku/ bo my wszyscy ich utrzymujemy i nie maja co robic
~RUBRYCZEK 29-05-2018 10:12
Normalnie jestem gotowy się założyć ,że pójdzie na sprzedaż po dość okazyjnej cenie.
~ 29-05-2018 11:23
do: ~RUBRYCZEK (10:12)
Zawiła komuś obiecał ten budynek i od początku pierwszej kadencji próbuje go wystawić na sprzedaż. Zaczął od pomysłu likwidacji MDK, ale rodzice go zlinczowali i odstąpił. Wymyślił jednak, że weźmie ich na przeczekanie. Przestał dawać jakiekolwiek środki na remonty, a jeśli opozycja coś uchwaliła, to torpedował to i w efekcie MDK przez 8 lat nie było remontowane na bieżąco. Teraz pod koniec kadencji wymyślił, że wyrzuci stamtąd dzieci, bo budynek im zagraża. Tym sposobem Zawiła niszczyciel zniszczy kolejną cenną rzecz w Jeleniej i dopnie swego. Obiecany w zamian za jakieś przysługi lub etaty budynek trafi w ręce kolesiów. Zawiła i Łużniak to likwidatorzy. Przypominam, jak próbowali zniszczyć szkołę leśną w Cieplicach. Jak zniszczyli SP nr 4 na Zabobrzu. Jak chcą teraz zniszczyć zespół SP1 i SP2, poprzez wpychanie tam na siłę MDK. A Domagała tylko im pomaga.
~Pauuulina 30-05-2018 21:55
do: ~ (11:23)
Nie do końca to co mówi Pan Naczelnik do informacji publicznej jest prawdą. Obecna Pani Dyrektor SP2, do której należy także budynek starego Gimnazjum nr 1, nie zgadza się na udostępnienie klas. Dodatkowo obecny budynek MDK, mimo ze z zewnątrz jest w złym stanie to w środku wszytsko przystosowane jest do zajęć, nawet dla najmłodszych- między innymi wymienione w wypowiedzi Pana Naczelnika toalety, które jego zdaniem nie są przystosowane. Kolejną kwestia jest odbywanie się zajęć w klasach lekcyjnych, co wiąże się z codziennym sprzątaniem wyposażenia, wynoszenia i przynoszenia na kolejne zajęcia- m.in. sztalug, przyborów, sprzętu grającego itp. Brak klimatu, miejsca odpoczynku dla dzieci i młodzieży, która po wyjściu ze szkoły ponownie będzie do niej wracac, jest kolejna kwestia, która dla urzędników nie ma żadnego znaczenia..
~Pauuulina 30-05-2018 21:56
do: ~ (11:23)
Cala prawda!!
~nihilscire 29-05-2018 10:37
...a jaka jest opinia radnego macicy?
~ 29-05-2018 11:13
W Mdk wszystkie specjalistyczne sale są doskonale przystosowane do zajęć, a teraz chcą żeby małe dzieci wdrapywały się na 3 piętro do zwykłych sal lekcyjnych bez akustyki, nagłośnienia, luster, bliskości toalet dla 5-6 latków. Nie bierze się pod uwagę dobra dzieci i ich bezpieczeństwa !
~Książe_Nil 29-05-2018 11:31
Grzegorz Niedźwiecki zapewne znalazł by doskonałe rozwiązanie na wyjście z tej sytuacji. Głosujcie na niego moi mili w najbliższych wyborach do samorządu
~Brygada dolnośląska 29-05-2018 12:00
Zrobić tam siedzibę Onr-u nie będę musiał jeździć do Wrocławia będę miejscowe mordy tłukł
~bhj 29-05-2018 12:14
nie chce mdk to nigdy
~Tosia 11 29-05-2018 12:24
MDK instalacji bardzo potrzebny!
~Stary Wyga 29-05-2018 13:07
Najlepiej otworzyć tam biedronkę.
~kulfon 29-05-2018 13:57
Ale jak Łużniak zostanie prezydentem to on to zagospodaruje tak jak bydynek też po byłym MDK i kinie Turysta przy ulicy Matejki I Piłsudskiego !!!
~zainteresowana 2 29-05-2018 14:26
Pomysł na miarę Wydziału Oświaty. Nauczycieli wsadzić po południu do klas lekcyjnych w Gim1 po lekcjach matematyki itp , bez pracowni, bez przystosowania i wyłączenia klas na pracownie, bez toalet dla dzieci . Nauczyciele będą mieli dodatkowe zajęcia w-f aby powynosić ławki i potem ponownie je wnieść hi . A ciekawe ,że cała obsługa MDK ma zostać na starym budynku..... czyli dyrektor,sekretariat , panie sprzątające,itp . Co oni mają tam robić? skoro nauczyciele mają być wrzuceni do klas szkolnych w byłym gim nr 1 i to po różnych piętrach ? obsługa od razu pójdzie do zwolnienia , to jest likwidacja. MDK jest placówką POZASZKOLNĄ ! ma dobrze wyposażone pracownie a w Gim1 nic ! Dzieci mają wysokie osiągnięcia artystyczne !!! Wstyd.
~zainteresowana 2 29-05-2018 14:31
a i jeszcze podobno Szkoła Muzyczna ma mieć w Gim1 zajęcia od września na czas remontu budynku ! heeeeee !!! Władze szukają chyba darmowego popołudniowego Dancing- u hee
~wkurzony 29-05-2018 14:42
Zostawcie MDK w spokoju dajcie kasę na remont i powoli budynek odzyska nowy blask i zacznie jeszcze lepiej funkcjonować , żadna szkoła nie zastąpi obecnych pracowni a pan Domagała twierdząc, że małych przedszkolnych dzieci uczęszczających na zajęcia w MDK-u jest garstka niech przestanie ściemniać i ignorować potrzeby tych maluchów .Najlepiej wszystko polikwidować i sprzedać za bezcen ,żeby kolejna nieruchomość zamienla się w ruinę.
~ 29-05-2018 15:44
do: ~wkurzony (14:42)
Domagała to już stary pryk, który nie ma małych dzieci i nie rozumie ich potrzeb. Uczył mnie dawno temu w Żeromie i pamiętam jakim beznadziejnym był dyrektorem. Nigdy go nie było, gdy był potrzebny. Gdyby na tym stanowisku w urzędzie miejskim pracował 30-latek, to wyglądałoby to zupełnie inaczej. To jest m.in. powód, dla którego stary beton urzędniczy powinno się w końcu rozkuć i zutylizować.
~No, tak 29-05-2018 16:13
do: ~ (15:44)
To samo było w Karpaczu. Malinowski od komuny grzał stołek burmistrza w Karpaczu. Na szczęście przyszedł młody Pan Jęcek i zaczął wreszcie porządnie zarządzać miastem. Niestety Malinowski znów startuje - stary zgred, który ludziom tylko utrudniał życie. W Jeleniej musi dojść do władzy człowiek młody, przedsiębiorczy, który rzeczywiście będzie dążył do rozwoju miasta inaczej nic się nie zmieni.
~nom 29-05-2018 23:11
do: ~No, tak (16:13)
Nie ma u nas takich. Ci co są istny dramat. Aż wstyd.
~No, tak 30-05-2018 16:19
do: ~nom (23:11)
Na pewną są, tylko problem w tym, że dana partia wystawia lizodupów, którzy chcą się przypodobać kierownictwu partii. Tak naprawdę przydałby się człowiek poza partiami i podziałami, który chce coś dla miasta zrobić, a nie tylko obdziela stołkami krewnych i znajomych. Mamy wspaniałego Dyrektora MZDiM, Pana Łukaniuka. Jak widać ten człowiek słucha mieszkańców, czyta, nasze komentarze, wdraża sensowne rozwiązania i pokazuje, że przez te 8 godzin dziennie można rzetelnie wykonywać swoją pracę. Nie mówi, jak jego poprzednik Wandzel, że się nie da, nie rzuca słów na wiatr. Takiego prezydenta nam potrzeba.
~``` 29-05-2018 15:53
Zgadzam się z przedmówcą !!! Urzędnicy typu Pan Domagała muszą odejść !!!!
~abc 29-05-2018 18:54
Drodzy rodzice trzeba się skrzyknąć i podpisać nowy protest.
~Boss 29-05-2018 19:00
Pogonić tych leśnych dziadków specjalistów od wszystkiego którzy od ponad 20 lat doprowadzają to miasto do ruiny
~Goście 29-05-2018 21:06
Kilkanaście lat temu korzystałam jako małe dziecko z mdk świetne miejsce na rozwój! Trenowałam wokal i proszę mi wierzyć że teraz ma to wpływ na moje życie. Takie miejsca są potrzebne!
~ 29-05-2018 22:05
Na nic nie ma kasy bo rządzą panowie w czerwonych sweterkach, cała Polska się rozwija a w czerwonej dolinie cały czas rządzą kolesie rodem z PRLu, smutne... złączyć, przenieść, zamknąć... czas to zmienić to i kasa dla Jeleniej nagle się znajdzie i dla MDKu
~jan500 29-05-2018 23:08
Biedna ta nasza Jelonka MDK pod młotek,dawna skarbòwka do rozbiòrki (stan techniczny-grozi katastrofą budowłaną), Kilińskiego (targowisko) straszy w centrum, umarła "Majòwka" Smutny obraz...
~Jakiż to pomysł. 30-05-2018 0:00
"Naczelnik nie chciał zdradzić jakie są pomysły na budynek przy ul. Skłodowskiej-Curie." Piękny płacyk zrujnować, zburzyć i walnąć tam aldika albo inne netto. Ja wiem ludziska, że jest naparzanka PiS i PO, ale obiektywnie spójrzcie, co oni zrobili. W ciągu ostatniej dekady powstało kilkadziesiąt supermarketów i galeria handlowa. Wszystkie te twory drenują miasto z pieniędzy. Ze środków własnych zbudowano może kilka kilometrów drogi. To jakiś absurd.
~mama 78 30-05-2018 10:12
Pomysł zupełnie idiotyczny fatalny dla przyszłego funkcjonowania MDK na trzecim piętrze jedynki (a pietra są wysokie i schody betonowe) jak również dla działalności szkoły podstawowej nr 2 która działa w dwóch budynkach dotychczasowym i dawnym gimnazjum nr 1 przecież była na tapecie rok temu dobra koncepcja połączenia szkół nr 7 i 2 które funkcjonowałyby w obiektach 2 i1ki oszczędność na obsłudze i stanowiskach dyrektorskich a w dotychczasowej SP 7 ulokować MDK lub Osrodek Szkolno-Wychowawczy z ul. Grotgera a tam ewentualnie przenieść MDK -zdecydowanie MDK w 2-ce to tragiczny pomysł
~aktywny obywatel 30-05-2018 10:34
Popieram powyższe rozwiązanie może władze miasta i radni zechcą wrócić do tego dobrego pomysłu a nie na siłę uszczęśliwiać (a tak naprawdę krzywdzić) dzieci z MDK i ze szkoły nr 2
~ 30-05-2018 12:06
W okresie powojennym MDK posiadało budynek przy ul.Skłodowskiej .Placówka się rozwijała i otworzono pracownie w budynku przy ul.22 lipca róg Matejki. To pamiętam, bo uczęszczałem na zajęcia w pracowni elektrycznej prowadzonej przez p.Siemonowa /jeżeli przekręciłem nazwisko to przepraszam/.Budynek stoi i ludzie z inicjatywą i pieniędzmi /obecne władze miasta powinny reanimować zaniedbany obiekt, Winnych doprowadzenia do tego stanu wysłałbym na 10 lat do łagrów. ze miasta/
~ 30-05-2018 12:15
mówienie że kulturze w tym miescie sie dzieje krzywda to jakaś hipokryzja .Jelenia Góra wydaje najwięceej w przeliczeniu na 1 mieszkanca w Polsce na kulturę zaraz po Sopocie.Argumenty że jak ktoś był malutki to chodził na zajęcia w rysowaniu a teraz to likwidują są smieszne ,przeciesz kiedyś nie było Przystani Twórczej.Jck,a teraz są i pewnie lukę po MDK spokojnie mogą zapełnić.
~Polikj 30-05-2018 17:08
do: ~ (12:15)
...przecieSZ wiemy...
~Ewa 2-06-2018 0:04
do: ~ (12:15)
Jak można porównać realizowany poważny program edukacyjny współgrający z rozwojem dziecka prowadzony przez nauczycieli w MDK, z wizjami działań kulturotwórczych amatorów i instruktorów np. w Przystani "Twórczej", w JCK, czy w "Muflonie" ?
~góral 30-05-2018 15:39
Zniszczą do końca i postawią nową galerie lub market
~jjjjeleniogórzanin 30-05-2018 20:47
Władze miasta do wymiany !!!!!!!!!! Zwłaszcza Pan Naczelnik od Sportu i Kultury co to mówił że na sali sportowej nie można w piłkę grać !!! WYBORY BLISKO !!!!!!!!
~zaboberek 30-05-2018 20:51
Oby nikomu do głowy nie przyszedł pomysł na cudowne pozbycie się problemu, poprzez wyburzenie lub sprzedanie za grosze.Kiedyś w zamierzchłych czasach MDK było wylęgarnią sportowców na światowym poziomie.Była taka sekcja zapasów,którego członkowie byli olimpijczykami,następnie koszykarze.Długo można by wymieniać.Nie będę wymieniał nazwisk byłych zawodników jak i ich trenerów,bo ktoś mi zarzuci działanie niezgodne z RODO.Łza się w oku kręci,kiedy teraz nawet nie stać UM na przeprowadzenie remontu.
~ 30-05-2018 21:45
Popatrzcie na Budynek MDK na zdjęciu do tego artykułu... W każdym cywilizowanym kraju (czytaj na zachodzie Europy)dawno by go wyremontowano bo jest po prostu piękny, PIĘKNY (rzadko stosowany argument w krajach postkomuny) a u nas wywalą Dom Kultury i po 2 -3 latach budynek bez ogrzewania zniszczeje. Dać kasę na remont i trzymać perełkę w POLSKICH rękach !!! To jest Nasze, nie można tego sprzedawać za bezcen. Pogonić nieudaczników z Ratusza.
~Pauuulina 30-05-2018 21:57
Nie do końca to co mówi Pan Naczelnik do informacji publicznej jest prawdą. Obecna Pani Dyrektor SP2, do której należy także budynek starego Gimnazjum nr 1, nie zgadza się na udostępnienie klas. Dodatkowo obecny budynek MDK, mimo ze z zewnątrz jest w złym stanie to w środku wszytsko przystosowane jest do zajęć, nawet dla najmłodszych- między innymi wymienione w wypowiedzi Pana Naczelnika toalety, które jego zdaniem nie są przystosowane. Kolejną kwestia jest odbywanie się zajęć w klasach lekcyjnych, co wiąże się z codziennym sprzątaniem wyposażenia, wynoszenia i przynoszenia na kolejne zajęcia- m.in. sztalug, przyborów, sprzętu grającego itp. Brak klimatu, miejsca odpoczynku dla dzieci i młodzieży, która po wyjściu ze szkoły ponownie będzie do niej wracac, jest kolejna kwestia, która dla urzędników nie ma żadnego znaczenia..
~Prus 31-05-2018 12:11
Tym z..ranym darmozjadom zależy tylko na tym żeby wszystko pozamykać,zniszczyć albo sprzedać za psie pieniądze kolesiom. Co się dzieje w tym mieście! Może Zawiła i reszta nieudaczników przeniesie się do budynku gimnazjum?
~morcin 5-06-2018 14:03
szkodników...jeleniogórskich: zawila,domagala itd. do sp2 czy tam sp1 a MDK do zwolnionych salonów w ratuszu.
~dooo 6-06-2018 17:26
Sezon na prace ogrodowe rozpoczęty. Taczki i do roboty!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2018 Highlander's Group