Środa, 28 października
Imieniny: Szymona, Tadeusza
Czytających: 7170
Zalogowanych: 13
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Letnia Filharmonia Dolnośląska

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 31 lipca 2015, 14:26
Aktualizacja: 17:19
Autor: Manu
Fot. BM
W piątek i sobotę (7–8.08) o godz. 19.00 w Sali Koncertowej im. Stefana Strahla jeleniogórskiej Filharmonii Dolnośląskiej będzie miał miejsce koncert “Wieczór operowy”/“W wiedeńskim nastroju” pod batutą Wojciecha Rodka w wykonaniu międzynarodowego zespołu solistów operowych uczestników warsztatów wokalnych z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Dolnośląskiej. Cena biletu: 20 zł.

W piątkowym koncercie “Wieczorze operowym” znajdą się utwory doskonale znane miłośnikom gatunku opery i operetki. W programie arie i duety z oper: Georgesa Bizeta, Piotra Czajkowskiego, Charlesa Gounoda, Julesa Masseneta, Jacquesa Offenbacha, Giacoma Pucciniego, Gioacchina Rossiniego, Camille Saint-Saënsa, Giuseppe Verdiego.

Z kolei w sobotnim “W wiedeńskim nastroju” zaprezentowane będą popularne arie i duety z oper i operetek: Ludwiga van Beethovena, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Johanna Straussa oraz Karla Zellera.

Wojciech Rodek (rocznik 1977) obecnie jako dyrektor artystyczny jeleniogórskiej Filharmonii Dolnośląskiej sprawuje pieczę nad muzyczną działalnością instytucji. Pochodzi z Brzegu. Obok repertuaru symfonicznego ważne miejsce w działalności Wojciecha Rodka zajmuje opera.

Od ósmego roku życia kształcił się w grze fortepianowej w PSM I st. w Namysłowie i PSM II st. we Wrocławiu. W 2003 ukończył z wyróżnieniem studia dyrygenckie w klasie prof. Marka Pijarowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2007 uzyskał na tej uczelni tytuł doktora sztuki muzycznej. Ukończył ponadto Filologię Słowiańską na Uniwersytecie Wrocławskim Był stypendystą Uniwersytetu w Petersburgu i Instytutu im. Aleksandra Puszkina w Moskwie. Jako dyrygent debiutował w roku 2000 z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Dyrygował wieloma polskimi orkiestrami: Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Orkiestrą Filharmonii Białostockiej, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej, Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii Rzeszowskiej, Orkiestrą Filharmonii Śląskiej, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Kameralną “Leopoldinum”, Orkiestrą Kameralną w Łomży.

W 2002 r. zdobył II nagrodę na III Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku. W 2003 został półfinalistą VII Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach. W 2005 wygrał konkurs na stanowisko asystenta Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej. Funkcję tę pełnił w latach 2005-2007. W 2008 debiutował z Operą Polską w słynnej Sali Grosses Festspielhaus w Salzburgu. W 2011 roku został wyróżniony Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: Najlepszy Dyrygent.

Jego dyskografia zawiera nagrania muzyki symfonicznej, filmowej i rozrywkowej, m.in. “Koncert na głos i orkiestrę Witolda Friemanna” (z Orkiestrą Filharmonii Narodowej), “I Koncert wiolonczelowy Dmitrija Szostakowicza” (z Sinfonia Varsovia), “Koncert skrzypcowy Albana Berga” (z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach), “Melodramat” Lidii Zielińskiej (z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach), “Zamiana” (2009; muz. M. Mirowski, z The Film Harmony Orchestra; “ENEN” (2009, muz. B. Gliński, z Sinfonia Varsovia), “City Island” (2009, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa), “Get Low” (2009, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa; “Kanapka z człowiekiem”, muz. P. Gintrowski, z Polską Orkiestrą Radiową). Nagranie “VII Symfonia Angela Illaramendi” dla wytwórni Karonte (z udziałem Chóru i Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie) zdobyło prestiżowe wyróżnienie hiszpańskiego czasopisma “Compact CD” jako najlepsze nagranie muzyki hiszpańskiej roku 2009. Zostało ono także wykorzystane jako ścieżka dźwiękowa do filmu “La Buena Nueva” w reż. Heleny Taberna i uzyskało nagrodę XIV Festiwalu Filmowego w Tuluzie za najlepszą ścieżkę dźwiękową.

Ogłoszenia

Czytaj również

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group